هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
🗯🗯🗯🗯🗯🗯🗯🗯🗯🗯
✺ ﷽ ✺
عرض سلام ودرود ودعا
خدمت "جناب استاد ابومهـــدی "
وشما دوستان گروه های ولایی
🔮با کنفـــــرانس:
(ارتش ســـــری روشنفکران )
با "جناب استاد ابومهــــدی " وشما
گرامیان همراه خواهیم شد ...
"جناب استاد ابومهـــدی "
ضمن سپـــــاس فراوان
لطفا در صورت حضور
شروع بفرمائید ..
🗯🗯🗯🗯🗯
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله جعلنی من المتمسکین بولایة علی ابن ابیطالب ع و اولاده المعصومین
💥ارتش سری روشنفکران
🌑ارباب حلقه ها
☂جاسوسان در تهران 1
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
رویای آمریکایی ، ایدئولوژی انگلیسی
روزهای پایانی دهه 1370، هنگام تبوتاب برگزاری هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید حجاریان به ملاقات محرمانهای با سیدمحمد خاتمی رفت. گرچه او همچنان از عوارض ترور نافرجامش در اسفند 1378 رنج میبرد، با این حال به محض دیدن رییس جمهور با لحنی گزنده و کلماتی بریده بریده گفت که اصلاحات به سبب «فقدان نیروی اجتماعی» در حال فروپاشی است؛ چون شما از رهبری اصلاحات امتناع کردید و این چنین «جنبش، بی سَر شد» و به زودی «اصلاحات» در ایران خواهد مُرد. (1)
1⃣
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
حجاریان از رئیس کابینه یک درخواست فوری داشت؛ این که خاتمی همزمان «نقش رهبر اپوزیسیون» را نیز بازی کند تا «جنبش نمیرد.» اما، او بیدرنگ به حجاریان پاسخ داد که «از سرنوشت بنیصدر میترسد» و گفت: «من نمیخواهم مثل بنیصدر شوم. چون بنیصدر میگفت در دنیا فقط من هستم که هم رئیس جمهورم و هم رئیس اپوزیسیون.» (2)
2⃣
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
پروژه اصلاحات یک « ایدئولوژی انگلیسی» و « رویای_آمریکایی» بود که در کمتر از نیم دهه خاکستر شد و. حجاریان خبر مرگز آن را به رئیس جمهور. خاتمی داد، اما اسفند 1375 وقتی که. جیمز بیسکاتوری و ریوا ریچموند، معاون وزارت امور خارجه آمریکا و دستیار ارشدش مقدمهی گزارش شورای روابط خارجی را پیرامون رابطهی «اسلام با علوم انسانی سکولار» و «ارزیابی پروژه جامعه مدنی در ایران» مینوشتند، (3) گویی خبری دربارهی پشتوانهی نازل معرفتی و سرگشتگیهای سیاسی فعالان این پروژه نداشتند. آنان آنقدر مجذوب مبالغههای تحلیلگران مثلث سرویسهای جاسوسی CIA,MI6 و موساد از قدرت فزایندهی گروهی موسوم به روشنفکران دینی با محوریت عبدالکریم سروش و سیدمحمد خاتمی بودند که با اشتیاقی وصفناپذیر نتیجه گرفتند:
3⃣
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
بر مبنای آموزههای معرفتی مدرنیته (مانند «هرمنوتیک» و «تاویل» و «تفسیر» متون دینی) سروش مدعی بود که کسی نمیتواند به عنوان متکلم یا فقیه، ادعای فهم حقیقتِ شریعت را بکند. (7) چون شریعت همان «کلام وحی» است و تجربه غرب مدرن در مواجهه با «الهیات مسیحی» نشان داده که دانستن «معنای وحی» برای انسان ممکن نیست. از این رو، کلام وحی (قرآن کریم) را باید شریعت صامت دانست که ثابت و تغییرناپذیر و غیرقابل فهم است، اما هریک از آدمیان میتوانند «برداشت شخصی» خود را از این شریعت صامت ارائه کنند. بنابراین، معرفت دینی همان برداشت و تلقّی ما از دین است که معرفتی عصری است که با پیشرفت علم و تحول در معارف متحول میشود. این چنین نظریه عصری شدن دین یا سکولاریسم دینی در ایران بازتولید گشت. (8)
4⃣
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
سروش میگفت عصری شدن دین به معنای هماهنگ شدن فهم دینی با دیگر فهمها، معرفتها و مبانی قرن حاضر است. (9) دین باید خودش را با جغرافیای معرفتی جهان مدرن سازگار کند و اکنون که جهان ایدئولوژی مدرنیته را در همه شئون پذیرفته است، بنابراین سازگاری اسلام و مدرنیته پروژهای است که باید دنبال شود.
5⃣
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
فرجام سیاه این پروژه به دفاع بیپردهی روشنفکران دینی از همجنسبازی رسید؛ چنانکه آرش نراقی، عضو انستیتو هوور و از شاگردان برجستهی سروش با نگارش رسالهی درباره اقلیتهای جنسی مدعی شد همجنس گرایی را ناسازگار با اسلام نمییابد و آن را پدیدهای طبیعی و اخلاقی معرفی کرد. (10)
6⃣
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
سروش تلاش کرد تا بر مبنای اصول فلسفه علمِ سِر کارل پوپر و سر توماس کوهن یک فلسفه دین جدید بسازد:
کوشیدم که چنگالهای تحلیلهای «فلسفه علم» را در تن «معرفت دینی» فرو ببرم و آن را خاضع تحلیلهای فلسفه علم بکنم و بتوانم تحلیلهای خود درباره معرفت علمی را درباره معرفت دینی هم به کار ببرم. (11)
7⃣
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
پروژه روشنفکری دینی گام به گام نیمهی پنهان خود را آشکار میکرد. سال 1369، وقتی که دیگر انتشار مقالات چهارگانهی قبض و بسط از سروش در ماهنامه کیهان فرهنگی به پایان رسید، زیرساختهای پروژه جامعه مدنی نیز در مرکز مطالعات دموکراسی در دانشگاه وست مینستر لندن توسط پرفسور جان کین نظریهپرداز MI6 بازتولید گشت و با آغاز دهه 1370 به پروژه اصلی روشنفکران سکولار ایران بدل شد.
8⃣
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
🔘کیان و نگاه نو: ارباب حلقهها ؟!
پروژه روشنفکران دینی در ایران که دولت آمریکا را به وجد میآورد، با انتشار سلسله مقالات «قبض و بسط تئوریک شریعت» در ماهنامه کیهان فرهنگی صورتبندی شد. انتشار این سلسله مقالات از اردیبهشت 1367 آغاز گشت؛
از قضاء همزمان با فروپاش اروپای شرقی (1989.م).
9⃣
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
عبدالکریم سروش ادعا داشت که میخواهد تا فهم نوینی را از اسلام عرضه کند و این امر را در گرو اصلاح دین و تعقیب پروژه پروتستانتیسم اسلامی میدانست. او در قبض و بسط معتقد بود در جهان امروز، همه علوم وابسته به یکدیگرند و ما با یک جغرافیای معرفت روبهرو هستیم. هر تکانی در این جغرافیا، همه علوم را تکان خواهد داد و علوم دینی مانند فقه از این تحولات مصون نیستند. (5)
🔟