eitaa logo
کتابخانه رایگان (جهان کتاب) 📚
31.2هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
134 ویدیو
8هزار فایل
🌍جهانی از کتاب برای کتابخوان ها #داستان #روانشناسی #تاریخی #فلسفی 📮پیشنهادات و تبلیغات: @admin_ketabs استفاده از کتابها با ذکر منبع(لینک کانال)مجاز است. کتاب‌های این کانال از سایت‌های مختلف تهیه شده، اگر کتابی، حق مولف را سهوا رعایت نکرده،اطلاع دهید
مشاهده در ایتا
دانلود
📚کتاب 🖌 نویسنده درباره کتاب: ابوالمعانی میرزا عبدالقادر بن عبدالخالق ارلاس، (۱۰۵۴–۱۱۳۳) متخلص به بیدل، و نیز مشهور با نام بیدل دهلوی، شاعر پارسی‌سرای سبک هندی در اواخر قرن یازدهم و اوایل قرن دوازدهم هجری است. ابوالمعانی میرزا عبدالقادر بیدل فرزند میرزا عبدالخالق در سال ۱۰۵۴ هـ. ق در پتنه در ایالت بهار هندوستان به دنیا آمد و در آن‌جا رشد کرد و تربیت یافت. سال تولد او از «انتخاب» و «فیض قدس» در می‌آید. او شاعر پارسی‌گوی است که از ترکان جغتایی برلاس یا ارلاس بدخشان بود؛ وی بیشتر عمر خود را در شاه جهان‌آباد دهلی زندگی کرد و آثار منظوم و منثور خود را خلق کرد. او در سال ۱۰۷۹ ه‍.ق به‌خدمت محمداعظم بن اورنگ زیب پیوست. سپس، به سیاحت پرداخت، و سرانجام، در «سال ۱۰۹۶ ه‍. ق» در دهلی سکنی گزید، و نزد آصف جاه اول، (نظام حیدرآباد) دکن منزلت بلند داشت. بیدل در روز پنج‌شنبه چهارم صفر سال ۱۱۳۳ ه‍. ق در دهلی زندگی را به‌درود گفت و در صحن خانه‌اش، در جایی که خودش وصیت کرده بود، دفن گردید. @jahaneketab
هر عملی نیرویی را تولید می‌کند که به‌ همان شکل به ما باز می‌گردد ... هرچه بکاریم همان را درو می‌کنیم. و هنگامی که اعمالی را انتخاب کنیم که برای دیگران شادمانی و موفقیت می‌آورد، ثمره «کارما»ی ما شادمانی و موفقیت خواهد بود. 📕 ‌✍🏻 @jahaneketab
‌«انسان‌ها از رابطه بوجود می‌آیند، در رابطه می‌میرند، در رابطه آسیب می‌بینند و در رابطه ترمیم می‌شوند»‌ ‌ 📗 ‌✍🏻 ‌‌ ‌‌ @jahaneketab
📚کتاب 🖌 نویسنده درباره کتاب: یهودى ستیزى و دشمنى با موجودیت اسرائیل در ایران میراث کسانى است چون احمد فردید. فردید در سخنان خود بر تنور یهود ستیزى و غرب ستیزى مى دمید و جهان را با تمام سازمان هاى بین المللى بر محور منویات فراماسونرى ها و صهیونیست ها می دانست. جلال آل احمد نیز، مفهوم غرب زدگى را از فردید ستاند و آن را در کتاب خود بکار برد. تا جایی که غرب با صناعاتش را همچون دیوی به تصویر می کشد که باید جان آن را در شیشه کرد. آن را به اختیار خویش درآورد و همچون چارپایی از آن بارکشید. جلال آل احمد در سفر به سرزمین فلسطین که خود از آن به عنوان ”سفر به ولایت عزرائیل” یاد می کند، اسرائیل را فرصتی می داند برای حکومت های بی قانون عهد دقیانوسی اعراب. @jahaneketab
برای ساختن چرخ، محورها را به هم وصل می کنیم؛ اما این فضای تهی میان چرخ است که باعث چرخش آن می‌شود. از گل کوزه‌ای می‌سازیم؛ اما این خالیِ درون کوزه است که آب را درون خود جای می‌دهد. از چوب خانه‌ای بنا می‌کنیم؛ اما این فضای خالی درون خانه است که برای زندگی سودمند است. مشغول هستی‌ایم؛ در حالی که این نیستی است که به کار می‌آید. 📚 ✍🏻 @jahaneketab
چه خوب بود که آدمی می‌توانست وقتی درد و مصیبتی دارد، ماه‌ها بخوابد و چندین ماه بعد، آسوده و تازه نفس از خواب برخیزد؛ اما هیچ‌کس نمی‌تواند چنین کاری بکند؛ باید بیدار ماند و درد کشید و با دردهای خود کنار آمد. 📕 ✍🏻 @jahaneketab
📚کتاب 🖌️نویسنده درباره کتاب: پاندای بزرگ و اژدهای کوچک داستان همراهی و گفت و گوی دو دوست عجیب و دوست داشتنی استکه به سفری دور و دراز می‌روند. در این سفر فصل ها را پشت سر می گذرانند و به زیبایی های طبیعت و وجود خودشان پی می برند، بارها اشتباه می کنند و گم می شوند، اما در همین بیراهه رفتن ها به چیزهای شگفت انگیزی دست پیدا می کنند. جیمز نوربری از ترکیب مشکلات شخصی خود، فلسفه‌ی شرق و صحبت با کسانی که می خواستند از تنهایی و اظطراب رها شوند، کتابی زیبا با سخنانی حکیمانه و تصاویری ماندگار خلق کرده که آرام بخش و نوری راهگشا برای هر کسی است که دوران سخت و تاریک را پشت سر می گذارد. @jahaneketab
چه فایده ای دارد که آدم بخواهد دائم رنج و اندوهش را بازنگری کند؟ مثل این است که یکسره با یک زخم ور بروی و نگذاری التیام پیدا کند. 📕 ✍🏻 @jahaneketab
لذت‌های زندگی برای آنکه زندگی را مطبوع کنند کافی هستند، به شرط آنکه گذری باشند و نه آنکه هدف اصلی قرار گیرند. وقتی هدف اصلی لذت بردن و شادی باشد، بلافاصله آن لذت و شادی به‌ نظر کم و ناکافی می‌آید. شادی‌ها و لذت‌ها تاب تحمل معاینه‌ی دقیق و خرده‌گیرانه را ندارند. همین که از خودت بپرسی شادم یا نه، دیگر نمی‌توانی شاد باشی. یگانه راه چاره این است که به جای خود شادکامی، چیزی بیرونی نسبت به آن را هدف زندگی قرار دهی. 📕 ✍🏻 @jahaneketab