eitaa logo
فعالیت های قرآنی،تبیینی مهدی ساعد
481 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
3.7هزار ویدیو
111 فایل
کانال اطلاع رسانی جلسات و فعالیت های قرآنی استاد حاج مهدی ساعد
مشاهده در ایتا
دانلود
👈نکاتی در خصوص نحوه استفاده از صدا : در چگونه بایستی کرد؟ در دوره به چند نکته مهم بایستی توجه کرد: الف: در دوره ی اندام ها و عضلات بدن رشد کرده و با ترشح هورمون های گوناگون، فرم کلی بدن انسان و ماهیچه هایی مانند تارهای صوتی تغییر می کنند. در این دوره هورمون که بیشترین ترشح را برای اعمال تغییرات در بدن در دوره دارد تاثیرات خود را بر روی نیز اعمال می کند. بالاتر از قرار دارد به طور طبیعی 5 سانتی متر است و تارهای صوتی در امتداد آن قرار دارند. هر چقدر که یا یا کمتر باشد صدا به اصطلاح زیرتر است و هر چه تارهای صوتی بیشتر باشد صدا تر خواهد شد؛ برای تقریب به ذهن، سیم های یک ساز مثلا را در نظرتان بیاورید که اگر یک سیم نازک از سیم های گیتار را به صدا در بیاوریم، صدایی که خواهیم شنید یک صدای به اصطلاح خواهد بود و اگر در همین گیتار، به یک سیم ضخیم ضربه بزنیم صدای تری به گوش مان خواهد رسید. درباره ی حنجره نیز همین گونه است. پیش از بلوغ، به علت اینکه کوچک تر و تارهای صوتی نیز نازک تر بوده اند، صدای پسران با صدای دختران تفاوت چندانی ندارد و تا حدود سن 10 سالگی، صدای غالب و از جهت و جنس صدا، شبیه به هم است. اما در دوره ، پسران تحت تاثیر بیش از 60 درصد، تر و بزرگ تر می شوند و همین امر باعث طی روند شدن صدای پسران پس از مدتی خواهد شد؛ به طوری که هنگام صحبت کردن در دوره پس از بلوغ، در هر ثانیه 120 تا  200 مرتبه ارتعاش پیدا می کنند و ما صدای تری را نسبت به قبل از همان حنجره خواهیم شنید. این مساله به دلیل بزرگ شدن حنجره، ضخیم شدن تارهای صوتی و رشد استخوان های صورت مانند حفره های درون و و پشت رخ می دهد و از این پس صدای دختران با صدای پسران تفاوت بسیاری پیدا می کند. یکی دیگر از نشانه های بزرگ شدن این است که غالبا یا (برآمدگی زیر فک - جلوی گلو) در پسران و مردان بزرگ تر از دختران و است. عضله در دوره ی بلوغ برای دختران نیز دچار تغییرات می شود اما این تغییرات به گستردگی آنچه که برای پسران رخ می دهد نیست. دقت کنید که هر چه سیبک گلو پائین تر باشد صدا تر است و هر چه بالاتر باشد صدا خواهد بود. ب: اصرار به های و در دوره ی بلوغ که حنجره را خسته و تارهای صوتی را خشن کند به علت تغییرات گسترده ای که در حال رخ دادن است و تقریبا به طور مفصل درباره ی آن صحبت کردم، باعث اختلال در تغییر تارهای صوتی خواهد شد و حتی ممکن است حنجره دچار یا آسیب های جبران ناپذیر بشود. توجه کنید که معمولا یک باره خودشان را نشان نمی دهند و حتی ممکن است چند سال پس از پایان دوره ی بلوغ با یک اتفاق متوجه آسیب جدی که به حنجره و تارهای صوتی تان وارد آمده است بشوید. پس در دوره ی بلوغ از هر نوع خواندن سنگین و خسته کننده (مثلا خواندن به صورت اُپرایی) به شدت دوری و اجتناب کنید. هرگز در دوره ی بلوغ به فکر اجراهای خارق العاده و بی نظیر نباشید. با یک بررسی کوتاه متوجه خواهید شد همه ی کسانی که در دوره ی بلوغ و حتی خردسالی با فشار بیش از اندازه به حنجره و تارهای صوتی شان، آثار کم نظیر تلاوت قرآن اساتید بزرگ مصری را تقلید کرده اند و لابد دیگران هم سرمست شده اند که مثلا مصطفی اسماعیلی دیگر در عرصه تلاوت ظهور کرد، پس از طی دوره ی بلوغ فروغ چندانی در امر تلاوت قرآن نداشته اند. دلیلش هم یک چیز بیشتر نیست! توانایی و قابلیت حنجره با کارهای ملال آور و به شدت آسیب زا در دوره ی پیش از بلوغ و در هنگام بلوغ به شدت مورد تهدید و آسیب قرار گرفته است. تا برطرف شدن این تهدیدها و آسیب ها، سال ها بایستی صبر کرد!! ادامه دارد 👈مدرسه قرآنی من https://eitaa.com/madrese_msn
👈آموزش صداسازی حرفه ای 👈👈قسمت پنجم قاریان ومداحان گرانقدر و عزیزی که در کانال حضور دارند مناسب است که به برخی نکات صوتی مرتبط هست بپردازیم. الف: یکی از عمده ترین مشکلات صوتی در مداحان این است که غالبا پس از اجرا، احساس ضعف در تارهای صوتی و یا به قول خودشان می کنند. ممکن است برای دیگر خوانندگان نیز چنین مشکلی پیش بیاید. توجه داشته باشید هر گونه احساس ضعف در ، شدن بیش از اندازه صدا پس از خواندن، ، عدم توانایی برای خواندن ها در اکتاو دوم و نت های اولیه اکتاو اول و سایر مشکلات مشابه معمولا ناشی از سه مورد است: 1. خروج غیرصحیح و غیراصولی صدا از حنجره؛ یعنی صدایی که پس از ارتعاش تارهای صوتی و خروج از بایستی از فضای دهان بیرون بیاید، از فضای بینی خارج می شود و همین مورد باعث نشنیدن صدای سالم و بدون نقص و گرفتگی زودهنگام صدا و ایجاد خش و خروسک در صدا می شود. خواننده در این موارد غالبا نمی تواند تمام تحریرها و نغمات را کامل اجرا کند، به همین دلیل اصرار دارد برای اینکه صدای بهتری خارج کند دائم بر روی نت های اکتاو دوم هنرنمایی کند که آن هم با شکست مواجه می شود. 2. نکردن صدا پیش از خواندن؛ در یک قانون نانوشته در صداسازی، هر ای پیش از یک اجرا بایستی صدای خود را گرم و پس از هر اجرا بایستی صدای خود را سرد کند و به حالت عادی برگرداند. به دلیل اینکه خواندن و استفاده از تارهای صوتی مستلزم درگیر شدن اندام های مختلف صورت، گردن، گلو، سیستم تنفسی و ... است (بعدا در این باره مفصل صحبت می کنم) بایستی پیش از یک بار خواندن طولانی مدت (مثلا 30 دقیقه) ضرورتا تارهای صوتی و هایی که برای خواندن به آن ها نیاز داریم را گرم کنیم. درست مثل یک ورزشکار حرفه ای که تا زمانی که با گرم کردن بدن و اندام هایی که بیشتر به آن ها نیاز دارد، آمادگی کامل و 100 درصدی برای حضور در صحنه ی ورزشی خود را پیدا نکرده است در صحنه حاضر نمی شود خواننده ی حرفه ای نیز بایستی پیش از شروع به خواندن حتما اندام ها و اجزای مختلف بدن خود که در خواندن به آن ها نیازمند است را گرم کند و در این مورد بسیار سخت گیر باشد و برای خود قانون بگذارد که : «بدون گرم کردن، نمی خوانم»! 3. زدن های ناخودآگاه و خودآگاه در حین مداحی کردن نیز کُشنده ی صداست. با صدایی که هنوز گرم نشده و به میزان کافی آمادگی برای خواندن پیدا نکرده است، نباید فریاد زد! این کار در طولانی مدت را کاهش می دهد و در کوتاه مدت نیز سبب خستگی زودهنگام صدا و تارهای صوتی در حین خواندن و نیز پس از خواندن می شود. یک خواننده ی حرفه ای هیچ وقت اصول خواندن را فدای احساسات لحظه ای نمی کند؛ بزرگ ترین و مهم ترین ابزار خواننده برای ارائه هنر خود، تارهای صوتی و حنجره است؛ چنانچه این ابزار مهم آسیب ببیند یا با مشکل مواجه بشود، خواننده به هیچ طریق دیگری نمی تواند هنر خود را نمایان کند. مانند اینکه از یک نقاش حرفه ای توقع داشته باشیم بدون داشتن چشم و دست، نقاشی کند! ب: برای اینکه این مشکلات به وجود نیاید یا از بین برود بایستی چند مهم را سرلوحه تمام خواندن های خودتان قرار بدهید: 1. از این پس هیچ وقت بدون گرم کردن صدا، نخوانید. یکی از ساده ترین راه های گرم کردن صدا، تکرار آوای «آ» یا «م» در مختلف است. در هر ، به مدت چند ثانیه آوای «آ» یا «م» را تکرار کنید و تا یک (هشت نت پشت سر هم) این تکرارها را ادامه بدهید. پس از رسیدن به پایان یک اکتاو، دوباره همان مسیر را به پایین برگردید تا به نقطه ی شروع برسید. (صوت این تمرینات به زودی ارسال می شود) ساده تر از این تمرین برای نیز کردن مداحی ها یا قطعه های مورد علاقه ی خودتان یا قطعه هایی است که می خواهید آن ها را در جلسه بخوانید. البته باید دقت کنید که این زمزمه ها به فریاد و خواندن تبدیل نشوند؛ همیشه در دقت کنید که شما نمی خواهید به اصطلاح صدا کند، تنها می خواهید صدا و تارهای صوتی آماده ی استفاده بشوند. گرم کردن با داغ کردن تفاوت دارد. 2. اندام های صورت، فک، گردن و شانه (کتف) را پیش از خواندن، در منزل گرم کنید. اندام های صورت را با تکرار حالت خمیازه کشیدن (تصویر آن ارسال خواهد شد)، فک را با تکرار حالت جویدن آدامس، گردن را با حرکت آهسته به جهت های چهارگانه و شانه و کتف را با حرکت دَوَرانی دست به عقب و جلو گرم کنید.
♨️از بیاموزیم... هنگامی که تکه ای شیشه می شکند صدایش به سرعت محو می گردد اما خرده های آن، اطرافیانش را زخمی می گرداند... سخن نیش دار هم اینگونه است، سریع پایان می یابد اما در قلب برای مدتی طولانی باقی می ماند..!! بنابراین جز حرف خیر چیزی بر زبان نیاور. 🟢توصیه های نه گانه در سوره حجرات برای تعامل با مردم: 🌸۱. فَتَبَيَّنُوا تحقیق کنید. 🌸۲. فَأَصْلِحُوا صلح برقرار سازید. 🌸۳. وَأَقْسِطُوا عدالت بکار برید. 🌸۴. لَا يَسْخَرْ استهزاء نکند. 🌸۵. وَلَا تَلْمِزُوا طعنه نزنید. 🌸۶. وَلَا تَنَابَزُوا عیبجوئی نکنید. 🌸۷. اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّن از بسیاری از گمانها بپرهیزید. 🌸۸. وَلَا تَجَسَّسُوا و جاسوسی و پرده‌ دری نکنید. 🌸۹. وَلَا يَغْتَبْ غیبت ننماید. این موارد را به دقت رعایت نما و در طول عمر خود، آنها را عملی ساز، درست است که نمی توانی همه را خوشبخت نمایی اما می توانی کسی رانیازاری
👈استاد عبدالمنعم طوخی 👈👈سوره مبارکه حشر 👇
1_7194145567.mp3
18.11M
تلاوت ناب از مرحوم لیثی حتما دانلود بفرمایید و لذت ببرید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴پزشکیان: مسلمان کسی است که در برابر حق سر خم کند رئیس‌جمهور: 🔹️اگر می‌خواهیم اسیر کسی نشویم و دنیای برازنده نسل خود بسازیم باید زندگیمان را با کتابخوانی بسازیم تا همدل شویم. 🔹️قرآن را باید بخوانیم، بفهمیم و عمل کنیم. اگر به جای خواندن صرف عمل می‌کردیم امروز دچار مشکل نبودیم. پ.ن: در مورد قرائت قرآن نظر نداده بود که الحمد لله انجام گرفت فردا هم میگه تلاوت و قرائت قرآن رو جمع کنید
2024_11_14_11_22_13.mp3
13.67M
تلاوت آیاتی از سور مبارکه طه و نصر توسط مَهدی ساعد سپاه انصار الحسین علیه السلام همدان ۲۴آبان ۱۴۰۳ https://eitaa.com/jalaseostadsaed
15.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوت تصویری بسیار زیبا و فنی استاد مرحوم محمد هلباوی در مجلس بزرگداشت استاد عبدالفتاح شعشاعی بشنویم 😍 و لذت ببریم ⚜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا