eitaa logo
جامانده
222 دنبال‌کننده
107 عکس
159 ویدیو
16 فایل
هر کس بد ما به خلق گوید، ما چهره دل نمی خراشیم. ما خوبی او به خلق گوییم، تا هر دو دروغ گفته باشیم. @jamande68
مشاهده در ایتا
دانلود
شنیده‌ام كه تو پرسیده‌ای: "نمرده هنوز؟" خبر گرفته‌ای از حال من؟ عجب دارد‌. https://eitaa.com/jamande68_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیم به همه ی معلمان و اساتیدی که با همه ی خستگی ... https://eitaa.com/jamande68_ir
✍ اجتهاد مصطلح کافی نیست... روحانیت تا در همهٔ مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد، نمی‌تواند درک کند که اجتهاد مصطلح برای ادارهٔ جامعه کافی نیست. حوزه‌ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آیندهٔ جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس العمل باشند. 📁 بیانات مرحوم امام خمینی ره، صحیفه نور، B2n.ir/a01504 https://eitaa.com/jamande68_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم رهبری: نوشته جات شهید عزیز را مکرر خوانده، و هر بار بهره و فیض تازه ای از آن گرفته ام. https://eitaa.com/jamande68_ir
❗️[هرچه و زیادتر درس و معنویت کمتر!] ✏️حاج در نامه‌ای به امام می‌نویسد: 🔹️پدر و مراد بزرگوار! پس از سلام، زمانی که شورای خدمت حضرتعالی رسیده بودند تقاضای کمک برای امور مربوط به حوزه را کرده بودند، ‌‏حضرتعالی فرموده بودید: "مسئله را به احمد بگویید تا او دنبال کند." 🔸️قرار بر این شد که شورا در نامه‌ای به‌‎ ‌‏حضرتعالی مقدار را بنویسند، آنان پس از بررسی، نامه‌ای برای حضرتعالی نوشتند که در‌‎ ‌‏صورت عدم پرداخت پول از طرف شخص جنابعالی از بنیاد به آنها کمک گردد. نامۀ مذکور‌‎ ‌‏خدمتتان تقدیم شد. حضرتعالی فرمودید: 🔹️«چنین کاری را انجام نمی‌دهید و از طرف شماها به ‎ ‌‏چیزی گفته نشود. هر چه پول و ساختمان زیاد گردد و کم می‌شود.» و چند بار دیگر هم‌‎ ‌‏تقاضای برادرانمان را عنوان نمودم و باز فرمودید: «من خیال می‌کردم آقایان ۵۰ هزار تومان ‎ ‌‏دارند». خدمتتان عرض کردم: "اگر چنین بود می‌پرداختند." 🔸️برای آقایان شورا مسئله حل نشده‌‎ ‌‏است و عقیده‌شان این است که: «تو (احمد) نخواسته‌ای نظر مبارک حضرت امام را که با این مسئله‌‎ ‌‏ بوده است به مسئولین حوزه ا کنی و یا شما یاد امام نیاورده‌ای که حضرت امام در این قضیه‌‎ ‌‏ مورد احتیاج شورا را بپردازند. به حضرت امام عرض کن که اگر مسئله‌ای را به شما محول می‌کند،‌‎ ‌‏بعد موافقت کنند که موجب اینگونه حرف‌ها نشود.»... ۱۳۶۶/۳/۱۲ ـ احمد خمینی‌‏ ✏️امام در پاسخ می‌نویسد: ‌ 🔹️بسمه تعالی‏ ‌‏نظر من همان است که قبلاً کِراراً گفته‌ام: من با این مخالفم، و برای حوزۀ‌‎ ‌‏علمیه می‌دانم. اساس، و است که با این نحو منافی است. [‌‏۱۳ خرداد ۱۳۶۶] 🎗منبع: (صحیفه امام، جلد۲۰) https://eitaa.com/jamande68_ir
ابزارهای جذاب هوش مصنوعی، همچون سرویس تبدیل فایل صوتی و گفتار به متن و بالعکس، و همچنین تولید تصویر از متن، در اپلیکیشن ویرا http://cafebazaar.ir/app/?id=ai.ivira.app&ref=share https://ivira.ai https://eitaa.com/jamande68_ir
رصد_ارزش‌های_اخلاقی_در_جامعه_ایران.pdf
3.03M
🔴 متن کامل گزارش رصد ارزش‌های اخلاقی در جامعه ایران https://eitaa.com/jamande68_ir
زحمت چه می‌کشی پِی درمان ما طبیب؟! ما بِه نمی‌شویم و تو بدنام می‌شوی. https://eitaa.com/jamande68_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا آیت الله بهجت نماز شب را ترک کرد؟! 🔹 به مناسبت سالروز درگذشت مرجع عالیقدر، آیت‌الله بهجت https://eitaa.com/jamande68_ir
‏پایان ماموریت بسیجی، شهادت است ... https://eitaa.com/jamande68_ir
مقدمات اجتهاد از منظر امام خمینی: الاجتهاد لا يحصل إلّابتحصيل مقدّماته، وهى كثيرة: منها: العلم بفنون العلوم العربيّة بمقدار يحتاج إليه في فهم الكتاب والسنّة، فكثيراً ما يقع المحصّل في خلاف الواقع؛ لأجل القصور في فهم اللّغة وخصوصيّات كلام العرب لدى المحاورات، فلابدّ له من التدبّر في محاورات أهل اللّسان، وتحصيل علم اللّغة وسائر العلوم العربيّة بالمقدار المحتاج إليه. ومنها: الانس بالمحاورات العرفيّة وفهم الموضوعات العرفيّة؛ ممّا جرت محاورة الكتاب والسنّة على طبقها، والاحتراز عن الخلط بين دقائق العلوم‏ والعقليّات الرقيقة وبين المعاني العرفية العاديّة؛ فإنّه كثيراً ما يقع الخطأ لأجله، كما يتّفق كثيراً لبعض المشتغلين بدقائق العلوم- حتّى‏ اصول الفقه بالمعنى الرائج في أعصارنا- الخلطُ بين المعاني العرفيّة السوقيّة الرائجة بين أهل المحاورة المبنيّ عليها الكتاب والسنّة، والدقائق الخارجة عن فهم العرف. بل قد يوقع الخلط لبعضهم بين الاصطلاحات الرائجة في العلوم الفلسفيّة أو الأدقّ منها، وبين المعاني العرفيّة، في خلاف الواقع لأجله. ومنها: تعلّم المنطق بمقدار تشخيص الأقيسة، وترتيب الحدود، وتنظيم الأشكال من الاقترانيّات وغيرها، وتمييز عقيمها من غيرها، والمباحث الرائجة منه في نوع المحاورات؛ لئلّا يقع في الخطأ، لأجل إهمال بعض قواعده. وأمّا تفاصيل قواعده ودقائقه الغير الرائجة في لسان أهل المحاورة، فليست لازمة، ولا يحتاج إليها في الاستنباط. ومنها:- وهو من المهمّات- العلم بمهمّات مسائل اصول الفقه؛ ممّا هي دخيلة في فهم الأحكام الشرعيّة. وأمّا المسائل التي لا ثمرة لها، أو لا يحتاج في تثمير الثمرة منها إلى‏ تلك التدقيقات والتفاصيل المتداولة، فالأولى‏ ترك التعرّض لها، أو تقصير مباحثها والاشتغال بما هو أهمّ وأثمر. فمن أنكر دخالة علم الاصول في استنباط الأحكام، فقد أفرط؛ ضرورة تقوّم استنباط كثير من الأحكام بإتقان مسائله، وبدونه يتعذّر الاستنباط في هذا الزمان، وقياس زمان أصحاب‏ الأئمّة بزماننا مع الفارق من جهات. والإنصاف: أنّ إنكار الاخباریین علی الاصولین فی تدوین الاصول و تفرع الاحکام علیها في جانب الإفراط، كما أنّ كثرة اشتغال بعض طلبة الاصول والنظر إليه استقلالًا، وتوهّم أنّه علم برأسه، وتحصيلَه كمال النفس، وصرفَ العمر في المباحث الغير المحتاج إليها في الفقه لهذا التوهّم، في‏ طرف التفريط، والعذر بأنّ الاشتغال بتلك المباحث يوجب تشحيذ الذهن والانس بدقائق الفنّ، غير وجيه. فالعاقل الضنين بنقد عمره، لابدّ [له‏] من ترك صرفه فيما لا يعني، وبذل جهده فيما هو محتاج إليه في معاشه ومعاده؛ وهو نفس مسائل علم الفقه الذي هو قانون المعاش والمعاد، وطريق الوصول إلى‏ قرب الربّ بعد العلم بالمعارف. فطالب العلم والسعادة لابدّ وأن يشتغل بعلم الاصول بمقدار محتاج إليه- وهو ما يتوقّف عليه الاستنباط-، ويترك فضول مباحثه أو يقلّله، وصرف الهمّ والوقت في مباحث الفقه، خصوصاً فيما يحتاج إليه في عمله ليلًا ونهاراً. ومنها: علم الرجال بمقدار يحتاج إليه في تشخيص الروايات، ولو بالمراجعة إلى الكتب المعدّة له حال الاستنباط. ومنها:- وهو الأهمّ الألزم- معرفة الكتاب والسنّة؛ ممّا يحتاج إليه في الاستنباط ولو بالرجوع إليهما حال الاستنباط، والفحص عن معانيهما لغة وعرفاً، وعن معارضاتهما والقرائن الصارفة بقدر الإمكان والوسع، وعدم [التقصير] فيه، والرجوعُ إلى شأن نزول الآيات وكيفيّة استدلال الأئمّة عليهم السلام بها. والمهمّ للطالب المستنبط الانس بالأخبار الصادرة عن أهل البيت؛ فإنّها رحى العلم، وعليها يدور الاجتهاد، والانس بلسانهم وكيفيّة محاوراتهم ومخاطباتهم، من أهمّ الامور للمحصّل. . ومنها: تكرير تفريع الفروع على الاصول، حتّى‏ تحصل له قوّة الاستنباط و تكمل فيه؛ فإنَّ الاجتهاد من العلوم العمليّة، وللعمل فيه دخالة تامّة، كما لايخفى. ومنها: الفحص الكامل عن كلمات القوم، خصوصاً قدماؤهم الذين دأبهم الفتوى بمتون الأخبار، كشيخ الطائفة في بعض مصنّفاته، والصدوقين، ومن‏ يحذو حذوهم، ويقرب عصره [من‏] أعصارهم، لئلّا يقع في خلاف الشهرة وكذا الفحص عن فتاوى العامّة، [ولا] سيّما في مورد تعارض الأخبار، فإنّه المحتاج إليه في علاج التعارض، بل الفحص عن أخبارهم؛ فإنّه ربّما يعينه في فهم الأحكام. فإذا استنبط حكماً شرعيّاً بعد الجهد الكامل وبذل الوسع فيما تقدّم، يجوز له العمل بما استنبط، ويكون معذوراً لو فرض تخلّفه عن الواقع. الاجتهاد و التقليد ( للامام )، النص، ص: 9 الی 15 https://eitaa.com/jamande68_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی (ره)، یک بار التماس کردند، آنجا که فرمودند: من التماس می کنم، من دست ملت ایران را می بوسم ... این غربزده ها را کنار بگذارند. https://eitaa.com/jamande68_ir
اقدامات دولت در ۱۰۰۰ روز فعالیت دولت.pdf
1.46M
اقدامات دولت در ۱۰۰۰ روز فعالیت، به صورت آمار و نمودار https://eitaa.com/jamande68_ir
🌄 استعدادهای مرگ‌آور ✍🏻 عین‌صاد ❞ استعدادهاى بزرگ هنگامى كه راهى نمى‌يابند، همچون رودخانه‌هايى عظيم باتلاق مى‌سازند و مرگ مى‌آفرينند و فاجعه بار مى‌آورند. تراكم استعدادهاى رها و ولگرد، خيال‌ها و وسوسه‌ها و در نتيجه تضعيف‌ها و ضعيف شدن‌ها و در نتيجه امراض روانى و جنون را به دنبال مى‌آورند. فكرهاى ممتد و بى‌حاصل و بهت‌هاى بزرگ، علامت نيروهايى است كه رهبرى نشده و راه ياب نگرديده است. اين تراكم به درون‌گرايى و وسوسه و خيال پرستى و ترس‌هاى هشت سر و گنگ و بچه‌گانه منتهى مى‌شود. 📚 مسئولیت سازندگی | ص ۲۹۷ https://eitaa.com/jamande68_ir
قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى: لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً، وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً. امام باقر عليه السلام فرمود: خداي تبارك و تعالي فرموده است: هر آينه عذاب می كنم هر شهروندی را كه در اسلام با پيروي از امام ستمگری كه از جانب خدا نيست دينداري كند، اگر چه آن شهروند نسبت به اعمال خود نيكوكار و پرهيزگار باشد. و هر آينه در می گذرم از هر شهروندی كه در اسلام با پيروی از امام عادل از جانب خدا دينداری كند، اگر چه آن شهروند نسبت به خود ستمگر و بدكردار باشد. منبع : الکافي (ط - الإسلامیة)، ج 1، ص 376 https://eitaa.com/jamande68_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان عجیب رهبری درباره جایگاه ریاست جمهوری تراز در نظام اسلامی مقام معظم رهبری: اگر ایشان بودند، مناسب ترین جا برای ایشان، رییس جمهوری میبود. چون ایشان ... https://eitaa.com/jamande68_ir
مطمئنم گفته بودی با توام تا روز مرگ. من فقط شک می کنم گاهی مبادا مرده ام. https://eitaa.com/jamande68_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 به کی رأی بدیم؟ خیلی ساده و با زبان همه‌کس فهم👌 https://eitaa.com/jamande68_ir