eitaa logo
پایگاه خبری جانبازان انقلاب اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
4.9هزار ویدیو
69 فایل
🔸آشنایی باجمعیت جانبازان👇 janbaz.net/fa/allcategories-fa-ir/2-static/1-about" rel="nofollow" target="_blank">janbaz.net/fa/allcategories-fa-ir/2-static/1-about 🔸 پایگاه اطلاع رسانی👇 janbaz.net 🔸 ایتا👇 eitaa.com/janbaz_net 🔸 بانک صوتی تبیین👇 eitaa.com/janbaz_voice ارتباط با ادمین 👇 @janbaznet
مشاهده در ایتا
دانلود
حامد اسماعیلیون برای تجمع امروز برلین قاعده قانون‌هایی گذاشته که حتی آشغال ریختن تو خیابون روهم شامل میشه. شعار توهین آمیز نباید بدن، پرچم‌ها پخش باشه، تحریک و تهییج ممنوع، مگافون نیارید، نژادپرستی ممنوع، یهودستیزی ممنوع،.... وجدانا اگه تو ایران هم این نکات رعایت بشه پلیس کاری بهتون داره؟ برای تجمع اونجا اینطوری قانون میگذارید برای تجمعات ایران آموزش کوکتل مولوتف میدید؟ @hosein_darabi •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
🔴 از زبان یک ایرانی مهاجرت‌کرده این مطلب جالب رو بخونید چرا ایرانیان خارج از کشور در قضیه مهسا امینی تا این حد گسترده دست به تجمع زدند؟ چرا سابق بر این صد نفر هم در این تجمعات شرکت نمیکردند؟ 🔹به عنوان یک ایرانی که چند ماهی میشه که خارج نشین شدم میخوام شناختم از کامیونیتی ایرانیان خارج از کشور رو با شما در میون بگذارم. 🔹برخلاف کلیشه های رایج، عُمده ایرانی های خارج عملا به فَعلگی مشغولن و کار یدی میکنن، از pizza delivery گرفته یا شستن ظرف در رستوران ها و کارگری و... 🔹اینکه گفته میشه ایرانی های خارج اکثرا از قشر بورژوا وثروتمند هستن و در BMW وVolvo سهام دار هستن و کار میکنن رو بریزید دور. در این مدت، من ایرانی های زیادی در سوئد، دانمارک، ایتالیا، فرانسه، سوییس و آلمانی که خودم توش زندگی میکنم دیدم. اکثرا از کار زیاد و سرسام آور و حقوق ناکافی ناراضی هستن (مثل خودم) و با حقوقی که دارن عملا به هیچ بخش از زندگی شون نمیتونن رسیدگی کنن و همیشه بدهکار هستن. 🔹چرا ایرانی های خارج از کشور این بار تا این حد گسترده سر قضیه مهسا امینی تجمع کردند؟ 🔹این اتفاق زمینه های اقتصاد سیاسی (political economy) داره یعنی کنش های سیاسی ای که این مدت از این کامیونیتی خارج نشین دادیم کاملا معطوف به اقتصاده و ربطی به مهسا امینی نداره، فشارهای اقتصادی در اروپاو کانادا (انصافا در امریکا کمتر) در سه سال اخیر (و به طور چشمگیر در چند ماه اخیر) به اوج خودش رسیده، ایرانی هایی که تا قبل از اومدن به اینجا یک dream land ‌‌‌(سرزمین رویایی) تام و تمام از غرب ساخته بودن سرخورده تر از همیشه هستن و به دنبال روزنه ای برای نجات میگردند. 🔹از طرفی وضعیت اقتصادی ایرانی های خارج از کشور روز به روز در حال وخیم تر شدنه. تقریبا اکثر پس اندازها از دو سه هزار یورو تجاوز نمیکنه و عملا جز گوشی و پیراهنی که بر تن دارن مالک چیزی نیستند، حقوق ناکافی باعث شده تمامی جذابیت‌ها و نکات ظاهری جذاب غربی برای آنها رنگ ببازه. 🔹در این بین ناگهان فوت مهسا امینی بدل به مقوله ای سیاسی و امنیتی میشه و دائما رسانه های جریان اصلی سقوط نظام رو امری قریب الوقوع معرفی میکنن اینجاس که زمینه های اقتصادی ایرانی ها، نقطه عزیمتی (departure point) میشه برای کنش های سیاسی کف خیابان های اروپا و کانادا. 🔹مشاهدات میدانی و گفتگوی هام با این ایرانی های معترض در چندین شهر در اروپا من رو به این باور قطعی رسوند که این سمپاتی ها و اظهار دلسوزی ها به هیچ عنوان برای فوت مهسا امینی نبوده، اینها به این دلیل تجمع کردن که از حقوق کم و کار طاقت فرسا خسته شدند. 🔹و فکر میکنن اگر در ایران نظام سیاسی تغییر بکنه اینها میتونن به وطن برگردن و از رانت پوشالی و دروغین "ایرانی نخبه خارج از کشور" استفاده کنن و افسار امور حاکمیت جدید رو دست بگیرن یا دست کم به جایگاه های شغلی بهتری نسبت به چیزی که الان در غرب هستن برسند. 🔹اما نکته حائز اهمیت و طلایی من در مشاهدات میدانیم در این تجمعات حتی یک ایرانی بورژوا و سرمایه دار در بین مردم مشاهده نکردم... عدم شرکت این جامعه کوچک از ایرانی های متمول مهر تاییدی هست بر زمینه "اقتصاد سیاسی" که خدمتتون عرض کردم. 🔹بله مهسا امینی بهانه بود و ایرانی های کم برخوردار خارج از کشور بوی کباب به مشامشون رسید و براندازی نظام رو به عنوان روزنه ای برای خلاصی از اقتصاد ناپایدار اروپا و کانادا دیدند، غافل از اینکه داشتن واسه شون خر داغ میکردن و همچنان باید به شستن ظرف ادامه بدن "✍فیلمساز " •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا به رغم تمام زخم هایی که خوردیم، میگوییم جمهوری اسلامی، جای درست تاریخ ایستاده؟ چون بعد از به قدرت رسیدن درسال ۵۷ به هیچ کجا حمله نکرد. کارمندان بی بی سی و صدای آمریکا و ایران اینترنشنال، کجا ایستاده اند؟ کامل ببینید •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫دقت کردید داخل تجمعات براندازان خارج از کشور پرچم همجنس باز ها هم هست ؟ این امکان وجود داره که اگه در برابر آزادی پوشش کوتاه بیاید قدم بعدی آزادی همجنس بازی باشه •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
راز شکست ویرانی طلبان؛ عقل به جهل و فریب کوچه نداد ♦️امیر مومنان (ع) در حکمت 255 نهج البلاغة، خاستگاه رفتار مبتنی بر عصبانیت را دیوانگی دانسته و می فرماید: "الحِدَّةُ ضَربٌ مِن الجُنونِ، لأنَّ صاحِبَها يَندَمُ، فإن لَم يَندَمْ فَجُنُونُهُ مُستَحكِمٌ. خشم و تندى، نوعى از ديوانگى است؛ زيرا صاحب آن پشيمان مى شود. و اگر پشيمان نشود، ديوانگی اش، استوار و دائمی است". 🔹یک خانواده را تصور کنید. پدر، مادر، برارداران و خواهران. اعضای یک خانواده، ممکن است از یکدیگر دلخوری پیدا بکنند، عصبانی بشوند و حتی تندی هم بکنند. ♦️اما به خاطر ناراحتی، خانه را به آتش نمی کشند. شاید در میان چند هزار خانواده، یک نفر به ندرت پیدا بشود که عصبانیتش را با به آتش کشیدن خانه خالی کند. 🔹حتی اگر کسی در یک آپارتمان چند واحدی و مجتمع مسکونی زندگی می کند، حاضر نمی شود برای خالی کردن عصبانیت خود بر سر همسایه، در آن مجموعه آپارتمانی، آتش افروزی بکند. ♦️یا مثلا در یک خوابگاه دانشجویی، چند نفر در یک اتاق، و چند ده نفر در یک ساختمان زندگی می کنند. افراد با سلایق مختلف، بعضا به مشکل هم بر می خورند، اما کسی به خاطر عصبانیت، خوابگاهی را که در آن زندگی می کند، بر سر خود و دیگران ویران نمی کند. 🔹فهم این حقیقت، بهره هوشی و عقلانیت بالایی نمی خواهد. و اگر کسی خلاف این رفتار کند، حتما فردی نابهنجار و روان پریش محسوب می شود که باید تحت مراقبت روانپزشک قرار بگیرد. ♦️کشور و جامعه، واحد زندگی بزرگ اجتماعی است. در هر جامعه ای، انواعی از اختلاف نظر ها میان خویشاوندان یا غریبه ها، همسران، والدین و فرزندان، همسایگان، همکاران، همسفران، هم کیشان، همشهریان، هموطنان و... پدید می آید و ممکن است مشاجره و برخورد تندی هم پدید بیاید. 🔹اما هیچ عقل سلیمی اجازه نمی دهد که اختلاف، به آتش زدن و نابود کردن محیط های زیستی مشترک ختم شود. عقل، هرگز به جهل و دروغ و فریب کوچه نمی دهد و این بار هم، کوچه نداد. ♦️این واقعیت، پاسخ به این سوال است که چرا مردم فهیم ما -با انواع سلایق و علایق- پهلو و کوچه به دشمن ندادند و نگذاشتند مزدوران دشمنان نشانداری مانند آمریکا و اسرائیل، در ایران عزیز ما آتش افروزی کنند. 🔹"ویرانی طلبان ایران" ، ده ها شبکه و کانال مانند سعودی اینترنشنال را راه اندازی کردند و علنا با کمک گروه های تروریست، دستور ویرانگری و تجزیه طلبی از مسیر فریب و دروغ و تهییج را صادر کردند. ♦️از رسوایی های بزرگ روزگار ماست که سرویس جاسوسی موساد، علنا از سعودی اینترنشنال به عنوان بازوی جنگ اطلاعاتی استفاده می کند؛ اما سردبیر و گردانندگان آن، معاون وطن فروش وزیر ارشاد در دولت اصلاحات و برخی خبرنگاران فراری هستند. معلوم بود ملت رشید ما با وطن فروشان همراهی نمی کند. 🔹قدرت های غربی، تجربه و مهارت ده ها ساله در سربازگیری، تفرقه افکنی، دو قطبی سازی، و آتش افروزی در درون ملت ها، برای ویرانی اقتدار آنها دارند. و اگر در ایران شکست خوردند، به اعتبار نعمت ولایت و رهبری از یکسو، و درایت بالای اکثریت قریب به اتفاق ملت ما از سوی دیگر است. @IMANI_mohammad •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
از احمد رضا تا پریسا و رومینا 🔹اخیرا دو زن ایرانی‌تبار به نام های "پریسا لیلی استراند" و "رومینا پورمختاری" به عنوان وزرای اقیم و محیط زیست و فرهنگ سوئد معرفی شدند. محافل غربگرا این خبر را با آب و تاب فراوان منتشر کردند. ♦️یکی از فعالان رسانه طیف مدعی اعتدال و اصلاحات هم نوشته: "خوشحالم که دو زن ایرانی‌تبار؛ وزیر اقلیم و محیط زیست و وزیر فرهنگ سوئد شدند اما در ایران چرا نه؟! ". برخی دیگر هم، فاز "ما چقدر بدبختیم و آنجا چقدر گل و بلبل است"، گرفته اند. 🔹اروپایی ها به اوکراین که بخشی از اروپاست، رحم نکردند و سپر بلای خود کردند؛ اما با وجود قربانی کردن این کشور، حاضر نیستند به عنوان عضویت بپذیرند. به طریق اولی، چرا باید ملت ایران را که رقیب جدی تمدنی است، محترم بشمارند؟! ♦️مسئول سیاست خارجی اروپایی، چوزپ بورل است که با ادبیاتی نژاد پرستانه و نفرت انگیز گفت "اروپا مثل باغ، و اغلب دنیا، مانند جنگل است و جنگل می‌تواند به باغ حمله کند. باغبان ها باید از باغ محافظت کنند. جنگل ظرفیت قوی برای رشد دارد و دیوارها به اندازه کافی برای محافظت از باغ بلند نیستند. باغبان ها باید به سراغ جنگل بروند". 🔹باید از افراد ذوق زده پرسید اگر به عنوان غیر اروپایی در یکی از این این کشور ها بودید، شما را متمدن حساب می کردند و محل می گذاشتند، یا جنگلی می پنداشتند؟ چرا باید وحشی ترین دولت های دنیا، دیگر ملت ها را جنگلی وانمود کنند، اما کسانی را از میان آنها، استثنا و فربه نمایند؟ ♦️کِرم سر قلّاب، فقط طعمه ای برای صید ماهی های فاقد حافظه و تجربه است. یک دوتابعیتی یا دورگه را که تابع محض است، در ویترین می گذارند و هزاران نفر را به بردگی می گیرند. غربی ها اگر برای کسی، یک دلار هزینه کنند، هزاران برابرش را پس می گیرند، یا خسارت می زنند. 🔹در سوئد و برخی دولت های اروپایی مشابه، تروریست های ضد ایرانی آزادانه فعالیت می کنند؛ اما برخی ایرانی را تحریم و حتی برخی دیگر را ناجوانمردانه گروگان گرفته اند و ضمن بد رفتاری و نگهداری در شرایط بسیار سخت زندان انفرادی، باج خواهی می کنند. ♦️در همین سوئد، به فردی به نام احمد جلالی تابعیت دادند. اما در واقع او را به استخدام سرویس های جاسوسی درآوردند. یکی از اقدامات خائنانه وی، ارائه مشخصات دقیق سی فرد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی و هسته‌ای از جمله شهیدان شهریاری و علی‌محمدی به افسران موساد بود که به ترور و خرابکاری انجامید. 🔹جلالی با میزبانی سوئد، با بیش از هشت افسر اطلاعاتی موساد جلسات متعدد برگزار نموده و از این طریق، اطلاعات مرتبط با فعالیت سایت‌های نظامی، سازمان انرژی اتمی و بسیاری از اطلاعات حساس دیگر را در ازای دریافت دستمزد و اخذ اقامت در سوئد به موساد انتقال داده‌است. @IMANI_mohammad •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
🔻آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. بسیار اندک‌ بودند، امّا می‌خواستند «وانمود» کنند که فراونند. می‌خواستند «گروهک‌های مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. بااین‌حال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند. تصوّر می‌کردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعله‌ور شود. نه‌فقط «جرقه»، بلکه «آتش‌ها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها هم‌صدا و هم‌داستان نشد. این اقلیّت محض و مطلق، نعره‌های بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی ‌رفت و اینان به راهی دیگر. «اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هرچه که دست‌وپا زدند و هوچی‌گری و روایت‌سازی و بازی‌پردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابان‌های ایران. و تلخ‌تر و سوزاننده‌تر از همه، روایت‌های دروغین بود. و از این جمله، متهم‌ساختن آیت‌الله خامنه‌ای به «دیکتاتوری». ۲. آیت‌الله خامنه‌ای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟! او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظاره‌گر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است. او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینه‌های زاویه‌دار با او» به قدرت رسیده‌اند، منطق مردم‌سالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است. او در برابر این گزینه‌ها، «کارشکنی» و «سنگ‌اندازی» نکرده و جهت‌گیری‌های شخصی‌اش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۳. آیت‌الله خامنه‌ای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بی‌عمل» و «عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی» نساخته است. او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، به‌صورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش می‌رود نه خواسته‌های شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایه‌ای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۴. آیت‌الله خامنه‌ای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار می‌ورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با این‌که «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانی‌های فرهنگی‌اش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامه‌های فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمان‌سازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکری‌اش. «آیت‌الله خامنه‌ایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجت‌الاسلام خامنه‌ایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حال‌وهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۵. عدّه‌ای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردیدند، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نه‌فقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجان‌زدگانِ بازی‌خورده» را از «غرض‌ورزانِ بازی‌ساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» این‌گونه است؟! ۶. نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاج‌قاسم سلیمانی در وصیّت‌نامه‌اش، آیت‌الله خامنه‌ای را «مظلوم» نخواند؟! چه خون‌دل‌ها که نخورده است در این سال‌ها، و چه دردها و رنج‌ها که پنهان نساخته است در عمق سینه‌اش ... . از چشمانِ قلمم، اشک می‌چکد و از حنجره‌اش، فریاد برمی‌آید. •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا
🔻حجابِ اختیاری یعنی «برجامِ فرهنگیِ یک» 🖋 مهدی جمشیدی رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی‌های اخیر خویش گفته‌ است: «آنها فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، آمریکا با ایران قوی و مستقل، مخالف است. همۀ دعوای آنها سر جمهوری اسلامی نیست ... دعوا بر سر مسئلۀ باحجاب و بدحجاب نیست؛ دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان نیست. خیلی از این کسانی‌که حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران جدّیِ نظام جمهوری اسلامی هستند؛ در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت می‌کنند؛ بحث سرِ اصل استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.»(۱۱/۷/۱۴۰۱). آنچه که از سخن رهبر انقلاب فهمیده می‌شود این است که: ۱. ایشان دربارۀ انگیزۀ «آمریکا» سخن می‌گوید و نه «جوانانِ معترض». سخن ایشان در مقام تحلیلِ نیّات و ذهنیّاتِ «جوانانِ معترض» نیست. این در حالی است که کسانی به «موضوع» این سخن (یعنی این‌که دعوا بر سر مسئلۀ باحجاب و بدحجاب نیست) پرداخته‌اند و «طرف مقابلِ» آن را عام انگاشته‌اند. دعوای «چه کسی» با ما بر سر این مسأله نیست؟! ۲. حرف ایشان این است که نیّت دشمن، نه‌فقط «مخالفت با مرگ آن دختر» نیست، بلکه «مخالفت با حجابِ الزامی» نیز نیست، و از این فراتر، حتّی «مخالفت با نظام جمهوری اسلامی» نیز نیست، بلکه قصد دشمن، «مخالفت با ایرانِ مستقل و مقاوم» است. این یعنی تعارض ما با آمریکا، بسیار «ریشه‌ای» و «حل‌نشدنی» است. ۳. امّا آیا همۀ جوانان معترض نیز چنین هدف و غایتی دارند؟! روشن است که برخلاف آمریکا، انگیزۀ بخشی از جوانانِ «دانش‌آموز» و «دانشجو»ی شرکت‌کننده در اعتراض‌های خیابانی (که وابستگیِ گروهکی و سیاسی نداشته‌اند)، «سبک زندگی» بود. آنها در اثر ولنگاری فرهنگی و فقر معرفتی و هیجان‌زدگی، طعمۀ سبک زندگیِ غربی شده‌اند و با عبور از سطح سیاسی، فقط خواهان «سبکِ زندگیِ متفاوت» هستند. در این سبک زندگی، «کشف حجاب» و «برهنگی» را باید حلقۀ آغاز یک زنجیرۀ فرهنگی انگاشت که به سوی اباحی‌گریِ عملی و لاابالی‌گریِ اخلاقیِ هرچه بیشتر سوق خواهد یافت. این جمع اندک تصوّر می‌کنند که با فشار خیابانی می‌توانند به مطالبۀ خود دست یابند. ۴. راهکار مواجهه با این عدّه (و نه همگان)، نه «شدّت امنیتی» و «غلظت قضائی» است، نه «رهاسازی مسألۀ حجاب» و «وانهادن کارِ پلیس امنیت اخلاقی». باید در متن «گفتگوی واقعی و جدّی» با اینان، همۀ سخنان‌شان را شنید و حکمت حجاب را با استدلال، اثبات کرد و امراض اخلاقی را علاج نمود و زمینه‌های بیرونی و غیرفرهنگی و غیرمعرفتی را برطرف کرد. ما با یک جماعت مبتلا به «آسیب اجتماعی» روبرو هستیم و باید از این دریچه به آنها بنگریم. در پایان این سازوکار، بسیاری از آنها از جریان اعتراض، کناره‌گیری خواهند کرد و البتّه کسانی نیز خواهند ماند. آنان که ماندند را باید به واسطۀ «اقتدار قانون»، وادار به تمکین داد. ۵. بنابراین، هرگز چنین نیست که رهبر انقلاب، از مسألۀ «حجاب» عبور کرده باشد. این برداشت، نافی مواضع پیشین ایشان است. ایشان، حجاب را «نمادِ هویّتیِ زن مسلمان» می‌داند؛ یعنی افزون بر حکم اوّلی (فراموقعیّتی)، از این زاویۀ نوپدید (مستحدثه) و در چهارچوب حکم ثانوی (موقعیّتی) نیز به حجاب می‌نگرد که حجاب به «نماد» و «نشانه» تبدیل شده و معرّف «استقلال فرهنگیِ جامعۀ اسلامی» و شاخص «مرزبندی با دیگری‌های فرهنگی» و حاکی از «عزّت زنِ مسلمانِ کنونی» است. ۶. در ماجرای هسته‌ای، رهبر انقلاب تصریح کرد که اتهام حرکت نظام به سوی ساخت سلاح هسته‌ای، «دستاویزِ دشمن» است و حتّی چنانچه نظام از این صنعت «عقب‌نشینی» کند، باز «فهرست مفصّلی از بهانه‌های دیگر» را روی میز قرار خواهند داد، از جمله عمق منطقه‌ای، صنعت موشکی، نظارت استصوابی و ... . اگر در آنجا، «برجام یک» و «برجام دو» و «برجام سه» در میان بود، در اینجا نیز «برجام‌های متعدّد فرهنگی» در میان هستند که پس از هر قدم «عقب‌نشینیِ» ما، مطرح خواهند شد. چنانچه باور ندارید، از «حجاب الزامی» عقب‌نشینی کنید تا چندی بعد، «مطالبۀ ضدّفرهنگیِ دیگر»ی پیش روی نظام قرار بگیرد. فقط کافی‌ست وارد این «بازیِ طرّاحی‌شده» بشوید و آن را «آغاز» کنید و به جبهۀ دشمن، نشان دهید که «فشار» و «تحمیل» و «فضاسازی»، کارساز است. در برابر روایت‌سازی‌های دشمن، تنهاوتنها باید «مقاومت» کرد؛ آن هم از طریق «آفریدنِ ضدّروایت‌ها» و «حسّاسیّت به خطوط قرمزِ ارزشی». ۷. غفلت نکنیم که در اینجا، «سکوت» نیز به معنی عقب‌نشینی است. نگفتن و نهفتن ارزش‌ها، آنها را «مهجور» و «متروک» می‌سازد. دین، همۀ دین است و نباید به بهانه‌های ناصواب و دشمن‌ساخته، مجال «فتح سنگر به سنگر» را به دشمن داد. این عقب‌نشینی، نگه‌داشتن موقعیّت‌های دیگر نیست، بلکه نشان‌دادن منطق پیشرویِ تدریجی و گام‌به‌گام به دشمن است. •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
در حاشیه ناله ها و اشک های عبدالحمید در نماز جمعه دیروز زاهدان ✍قاسم روانبخش 1.سخنان دیروز شما با سخنان جمعه به اصطلاح شما خونین زاهدان تفاوت ماهوی دارد آن روز از برادری و وحدت سخن گفتی و امروز از دشمنی و ناراحتی، کدام اظهارات شما درست است؟! 2.نصب میکروفون جلوی دهنی و مظلوم نمایی در سجاده در قالب دعا نشان از صحنه ساختگی این صحنه می دهد. آيا دستور العمل جدیدی از عربستان سعودی برایت رسیده است. 3.شما از ضرورت آزادی برای خود و ملت ایران سخن به میان آورده اید. شما با این که می دانید یک اقلیت مذهبی هستید از آزادی برگزاری نماز جمعه با این تعداد و تاسیس مرکز مهم حوزه و دانشگاه مکی برخوردارید و براحتی هر چه مایلید در خطبه های نماز جمعه بیان میکنید آیا چنین آزادی برای شیعیان مدینه و مکه هم فراهم است. زندانی شدن رهبر شیعیان مدینه آیت‌الله عمروی به مدت 45 سال و صدور حکم اعدام برای ایشان، ممنوعیت اقامه جمعه و حتی جماعت در یک باغ دور از مدينه و زندانی کردن فرزند ایشان از آزادی های اعطایی دولت سعودی به شیعیان است! اعدام شیخ نمر و گردن زدن ده ها جوان شیعه در یک روز و شقه شقه کردن خاشقچی در کنسول گری سعودی نیز نشانه دیگری از آزادی بیان و قلم در قبله آمال شما یعنی سعودی است!! 🔸این درحالی است که بیش از 43 سال است با راهبرد وحدت شیعه و سنی همه نوع آزادی برای برادران اهل سنت فراهم شده است. در مدارس و دانشگاه ها و حتی در پست‌های حساس سیاسی حضور داشته و دارند؟! 4. در باب اتهام کشتن برخی شهروندان در نماز جمعه یک ماه پیش، لطف کنید به فیلم های دوربین هایی که در اطراف نماز جمعه ضبط کرده بود و در رسانه هم پخش شد مراجعه کنید همه چیز روشن است. روشن است که در هیچ کجای دنیا حمله به مقر پلیس آن هم با سلاح قابل تحمل نیست. 5. اگر اعضای نفوذی داعش که در لابلای افراد تحریک شده توسط شما توانسته بودند کلانتری را خلع سلاح کنند چه به روزگار شهر و استان می آوردند و بی تردید یکی از اهداف آن ها شما بودید چرا که برای آتش افروزی به خون شما نیاز داشتند. 5. حفاظت از کلانتری و مقابله با حملات مسلحین به کلانتری به نفع شما و مردم تمام شد. حالا این انصاف است که بعد از گذشت یک ماه به یاد جمعه خونین ادعایی بیفتید و اشک و ناله بریزید و دوباره مردم را تحریک کنید و جمعی را برای حمله به زیر ساخت‌های شهر چراغ سبز نشان بدهید؟! •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
💢 زن زندگی آزادی به روایت آلمان 🔹 حالا برید تو برلین آلمان واسه آزادی شعار بدید •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
🔻آمار ایرانیان مقیم ۳۱۹ هزارنفر است بعد از این همه تبلیغ از کل اروپا حدود ۵۰ هزار نفر با اتوبوس جمع کردن که خیلی‌هاشون هم ایرانی نیستند. یعنی حتی نتونستن به اندازه ۲۰ درصد جمعیت ایرانی‌های آلمان رو بیارن پای کار.‌ تازه همینها هم بین خودشون چند تیکه‌اند... 🔗 محسن مقصودی •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت