فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر بزرگ عطر برنج شمال بود؛ کم بود نان سفرهاش اما حلال بود...
رهبر انقلاب: چه کار خوبی کردید برای مادر بزرگ شعر گفتید!
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای گریه کردن شانهی بیگانه تسکین نیست...
هماکنون دیدار شاعران با رهبر انقلاب؛ برشی از شعر خوانی حسین خزائی از کرمانشاه
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، هماکنون در دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی: سلام و اخلاص ما را به مردم کرمانشاه برسانید
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢تیرگی روابط اسرائیل با آمریکا/ شرایط رژیم صهیونیستی در راستای منافع ایران است
🔹اتفاقات در سرزمین های اشغالی به نحوی در حال رقم خوردن است که بسیاری از نخبگان سیاسی، امنیی از شکست اسرائیل مقابل ایران سخن می گویند.
‼️ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:
https://basirat.ir/fa/news/345671/
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرزوی همگان رویت مسئولین است!
هماکنون شعرخوانی طنز آقای مسلم حسنشاهیراویز از کرمان در جریان دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وطن بسوزد و من در خروش و جوش نباشم؛
خدا کند که بمیرم وطن فروش نباشم...
هماکنون شعرخوانی خانم لیلا حسیننیا از تبریز/ رهبر انقلاب: از قول من به همه شاعران تبریز سلام برسانید
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️تاريخ در مورد مقام و فضائل «امام حسن مجتبی» (ع) چه گزارشاتی ارائه داده است؟
🔹درباره فضایل «امام حسن مجتبی» (ع) روایات فراوانی نقل شده است. راویان این اخبار عده زیادی از عالمان اهل سنت و علمای شیعه اند. دو نمونه از این آثار عبارتند از: «ترجمة الامام الحسن» از ابن عساکر که در «تاریخ دمشق» وی آمده است، و دیگری «ترجمة الامام الحسن» از ابن سعد که در «طبقات الکبری» او آمده است. در گذر تاریخ، آثار زیادی نگاشته شده است که در آنها فضایل «امام مجتبی» (ع) گردآوری شده است؛ اما متأسفانه درباره رخدادهای زندگی آن حضرت، تا این اواخر کمتر تلاش درخوری صورت پذیرفته بود؛ بلکه بیشتر، همانند بسیاری از مقاطع دیگر، حوادث آن دوره بدون پژوهش جدی و ارزیابی دقیق و استوار، بر روی هم انباشته شده است.
🔹بسیاری از فضایل روایت شده درباره آن امام همام، حکایت از آن دارد که «رسول خدا» (ص) علاقه وافری نسبت به این دو برادر داشته و به طور علنی محبت خویش را نسبت به آنان ابراز می کرده است. نحوه ابراز محبت، همانند پایین آمدن از منبر و بوسیدن آنها و باز بالا رفتن بر منبر، نشانه جهت دار بودن این اظهار و ابراز علاقه است. [۱] افزون بر آن از رسول خدا (ص) نقل شده که در وقت اظهار محبت نسبت به #امام_مجتبی (ع) فرمود که شاهدان، این ابراز علاقه را به غائبین برسانند؛ [۲] و یا می فرمود: «من او را دوست میدارم و نیز کسی که او را دوست بدارد دوست دارم». [۳] حضور حضرت در «مباهله» و قرار گرفتن ایشان در میان «اصحاب کساء»، نشانهی اعتبار و اهمیتی است که رسول خدا (ص) برای او قائل می شده است.
🔹جالب است که «امام حسن مجتبی» (ع) در «بیعت رضوان» حضور داشته و پیامبر (ص) با او بیعت کرده است. [۴] در روایتی از رسول خدا (ص) آمده است: «لَوْ کَانَ الْعَقْلُ رَجُلاً لَکَانَ الْحَسَنُ؛ اگر عقل در مردی مجسم می شد، همانا #حسن (ع) بود». [۵] قدرت «امام حسن» (ع) در بر انگیختن مردم کوفه در جریان شورش ناکثین [۶] نشانِ اهمیت و اعتبار او در نزد مردم آن شهر می باشد. مسلمانان با توجه به همین احادیث، فرزندان فاطمه زهرا (س) را فرزندان رسول خدا (ص) دانسته، و علیرغم انکار بنی امیه، و بعدها بنی عباس، کوچکترین تردیدی برای مسلمانان بوجود نیامد. [۷] بر مبنای همین شخصیت والا بود که چون «امام علی» (ع) او را به عنوان «جانشین» خود به مردم معرفی نمود، مردم عراق و بسیاری نقاط دیگر با او به عنوان خلیفه رسمی بیعت کردند.
پینوشتها؛
[۱] نور الأبصار فی مناقب آل بيت النبی المختار (ص)، شبلنجى، مؤمن بن حسن، ص ۱۱۹ تا ۱۲۰
[۲] المستدرك على الصحيحين، حاكم نيشابوری، ج ۳، ص ۱۴۷ و ۱۷۳
[۳] ترجمة الامام الحسن، ابن سعد، ص ۱۳۴
[۴] الحیاة السیاسیة للامام الحسن (ع)، الحسينى العاملی جعفر مرتضى، بی تا، ص ۲۴ و ۴۴
[۵] فرائد السمطين فی فضائل المرتضى و البتول و السبطين و الأئمة من ذريتهم(ع)، شافعى، ابراهيم بن سعد الدين، ج ۲، ص ۶۸
[۶] ترجمة الامام الحسن(ع)، همان، ص ۴۹
[۷] الحیاة السیاسیة للامام الحسن (ع)، همان، ص ۲۷؛ در كشف الغمة فى معرفة الأئمة، اربلى، ج ۱، ص ۵۵۰ روایتی آمده که نشان میدهد معاویه اصرار داشت تا حسنین (ع) را فرزندان امام علی (ع) بخوانند نه فرزندان پیامبر (ص).
📕حیات فکری و سیاسی امامان شیعه (ع)، جعفریان، رسول، چ ۶، ص ۱۱۹
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم (بخش آئین رحمت)
#امام_حسن #امام_حسن_مجتبی
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
خباثت معاویه
واقعاً، حضرت رسول (ص) در مدرسه قرآن، چه رجالی را بر له حق تربیت نموده است! نظیر سلمان، ابیذر و عمار... و چه رجالی از آن مدرسه بیرون آمدند که علیهِ حق بودند، مانند معاویه، عمرو عاص و... معاویه در نامهای به حضرت امیر (ع) نوشت: چرا اینقدر خود را به پیغمبر اکرم (ص) و دیگر انبیاء نسبت میدهی؟ «إِنَّما کانَ محمّد رَسُولاً مِنَ الرُّسُلِ إِلَی النّاسِ کآفَّةً فَبَلَّغَ رِسالاتِ رَبِّهِ، لایمْلِک شَیئاً غَیرَهُ؛ او تنها پیکی همانند دیگر فرستادگان خدا به سوی عموم مردم بود، و هیچچیز دیگر غیر از این برای او نیست» ؛ [۱] یعنی نعوذبالله! پیغمبر (ص) هیچ شأن و مقامی نداشته و فقط یک پستچی و نامهرسان بوده است!
🔹معاویه چنان خبیث بود که شخصی مثل مغیرةبنشعبه که #امام_حسن(ع) به او فرمود: «أَنْتَ ضَرَبْتَ فاطِمَةَ بِنْتَ رَسولِ الله صلّی الله علیه و آله و سلم حَتّی أَدْمَیتَها و أَلْقَتْ ما فی بَطْنِها!؛ تو بودی که مادرم فاطمه دختر رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلم را زدی به حدی که خون از بدن او جاری شد و فرزندش را سقط نمود»، [۲] درباره معاویه میگوید: «جِئْتُ مِنْ عِنْدِ أَخْبَثِ النّاسِ!؛ از نزد خبیث ترین کس میآیم». [۳] علمای بزرگ اهل تسنن مانند حاکم حسکانی با معاویه خوب نیستند، ولی هنوز بسیاری از مسلمانان میگویند: حق با او بود و کار خوبی کرد!
پی نوشتها
[۱]بحار الانوار، ج۳۳، ص۱۳۸
[۲]همان، ج۴۳، ص۱۹۷
[۳]همان، ج۳۳، ص۱۶۹
📕در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۵۷
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت(ره)
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
❇️ امام خمینی( ره): قضیه کربلا شاید بخاطر قضایا و ابتلائات امام حسن ( ع) بود.
🔺شاید قضایای امام حسن- سلام اللَّه علیه- و آن ابتلائاتی که او پیدا کرد و قضیه کربلا پیش نمی آمد.
🔺و جرم گناه همه این امور به گردن آن مقدسین نهروان بود که لعنت خدا از ابد تا آخر با آنها باشد.
🔺اگر آن روز در خود زمان پیغمبر ابتلائات- گذاشته شده بود- می گذاشت، ایشان آن حکومتی که می خواهد، و آن وضعی که می خواست پیش بیاورد، پیش می آمد، باز هم این مسائل پیش نمی آمد، لکن نگذاشتند.
🔺یک دسته به اسم اسلام به دشمنی برخاستند، و یک دسته احمق هم که در اطراف ایشان بودند باز به اسم قرآن دست ایشان را بستند، دست امیر المؤمنین را. و این یک تأسفی است که برای مسلمین تا ابد باید باشد. (صحیفه امام، ج18، ص: 409).
🔹نکته و نظر
و مثل همان مقدسین نهروان و مسلمان نماهای احمق و البته برخی آگاه، در پی خلق کربلای دیگر هستند ولی این امت، پا به پای نائب امان زمان عجلالله قدم گذاشته و از جان و دل از انقلاب امام خمینی(ره) حفاظت و صیانت می کند و کربلای دیگری اتفاق نخواهد افتاد. انشاءالله.
✍ محمدعلی برزگر
✨ ﴾﷽﴿✨
🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
#هفت_شهر_عشق
دعای سلامتی امام زمان
متن عربی و ترجمه فارسی دعای اللهم کن لولیک
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
به نام خداوند رحمن و رحیم
اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ،
خدایا برای ولیت حجت بن الحسن که درودهایت بر او و پدرانش باد ، در این ساعت ،
و فی کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً
و در هر ساعت سرپرست و نگهبان و پیشوا و یاور و راهنما و دیده بان باش ،
حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً .
تا او را با رغبت مردم در زمینت سکونت دهی، و زمانی طولانی بهره مندش سازی
متن خالص عربی دعای اللهم کن لولیک
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان پس از ۷ سال قطع رابطه
🔹وزیر امور خارجه کشورمان دیشب برای دیدار با همتای عربستانی خود وارد پکن شد. وزرای دو کشور پس از ۷ سال قطع رابطه حالا در این دیدار بر از سرگیری رسمی روابط دوجانبه و بازگشایی سفارتخانهها تاکید کردند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✅ تهران در آستانه گریز هسته ای؟!
نه توافق، نه بحران.
هنری راوم هیل وابسته به کنگره امریکا
🔹 در محافل سیاسی غرب، رویکرد آمریکا در برابر ایران، اغلب در این شعار خلاصه می شود که "نه توافق، نه بحران": یعنی با پرهیز از یک توافق دیپلماتیک- که از نظر سیاسی (در داخل آمریکا) آسیب زاست- و یا یک تشدید که ریسک نزاع را بالا ببرد، موضوع ایران را از میز کار جو بایدن دور نگه دارند. این یک طناب نازک و ضعیف است.
🔸 در یک نگاه وسیع تر، غرب اکنون در میانه یک بحران هسته ای در حال تشدید است، حتی اگر سیاستگذاران، تمایلی نداشته باشند که به آن اذعان کنند. ایران می تواند ظرف حدود دو هفته به نقطه گریز هسته ای دست یابد. احتمالا تهران به این برداشت رسیده که آزمایش های هسته ای که فراتر از خطوط قرمز غربی است و الزامات بین المللی را هم نقض می کند، مجازاتی در پی نخواهد داشت و شاید به این نتیجه برسد که تولید اورانیومِ سطح تسلیحاتی نیز، احتمالا با واکنش مشابهی روبرو شود.
🔹 غرب عملا به تهران این امکان را می دهد که مسیر کار را تعیین کند. یک رویکرد راهبردی تازه نیاز هست که دامنه کامل رفتارهای هسته ای و غیرهسته ای ایران را به حساب آورد، از جمله تهدید مستمر علیه نیروهای آمریکایی در منطقه. اما متاسفانه غرب نیاز می بیند که با توجه به وضعیت کنونی پیشرفت های هسته ای ایران، تاکتیکی و کوتاه مدت فکر کند تا از وخامت بیشتر جلوگیری شود ضمن آنکه یک چشم هم به ایجاد بستر نیرومندتری برای گزینه های دیپلماتیک آینده دارد.
🔸 در این ماههای اخیر، سیاست های غرب با هدف پرهیز از یک بحران، ریسک شعله کشیدن آن را افزایش داده چرا که موجب شده ایران احساس کند می تواند دست به تشدید بزند و مجازات هم نشود. در این میان، تهران در حال تحکیم روابط با قدرت های جهانی و منطقه ای است تا تلاشها برای انزوایش را تضعیف کند و غرب هم واکنش محدودی به این تحولات داشته است. آمریکا و اروپا باید ابتکاری را برای پرهیز از ورود چشم بسته به یک تشدید عمده، ارائه دهند.
منبع
https://thehill.com/opinion/national-security/3922002-no-deal-no-crisis-is-no-plan-for-iran/
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
چگونه بلعم باعورا سپاه موسی را شکست داد ؟
حضرت موسی و قوم بنی اسرائیل به نزدیکی های شهر شام و بیت المقدس رسیده بودند ،این سپاه آماده نجات مردم مظلوم از دست حاکمان ظالم بودند.که بزرگان شهر از عابد بد طینتی برای جلوگیری از پیشروی لشگر موسی کمک میگیرند ،بلعم باعورا پیشنهاد میدهد که برای بر زمین زدن سپاه موسی ،ترفند آزادی پوشش و ازادی روابط با نامحرم را اجرا کنند و باعث شیوع فساد در لشگر موسی شوند.همان پروژه زن زندگی آزادی خودمان را اجرا کردند ،که اتفاقا با اجرای این طرح کم کم فساد گسترده شد تا جایی که دامان فرماندهان لشگر موسی را گرفت .در نتیجه مظلومان آزاد نشدند و ظالمان بر سر کار ماندند و مومنان شکست سختی خوردند .
در سوره اعراف خداوند درباره عاقبت بد بلعم باعورا که مثل سگ هار است، صحبت کرده است .
آری دشمن هر وقت مومنان را در آستانه پیروزی های بزرگ دیده است با گسترش فساد و فحشا آنان را بر زمین زده است و این عملیات اصلی سازمان های جاسوسی دشمن در کشورهای هدف بوده است.
منبع :علامه مجلسی، بحارالانوار، ج۱۳، ص۳۷۵.
اعراف ۱۷۵،۱۷۶
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
تفاوت «حرام شرعی» با «حرام سیاسی» چیست؟
وجه اشتراکشان اینست که هر دو «حرامِ فقهی» هستند؛ اما تفکیکشان بخاطر توجّه به «تعدّدِ جهت حرمت» است. بیحجابی از دو جهت حرام است:
جهت اوّل حرمتی که طبق ادلّهی مسلّم قرآنی و حدیثی دارد؛ فارغ از وجود حکومت اسلامی و ابعاد سیاسی که ممکن است داشته باشد.
امّا جهت دوّم که معمولاً به آن توجّه نمیشود و رهبر انقلاب به آن اشاره فرمودند، حرمت مضاعفِ فقهی از جهت عنوان ثانیهای است که بخاطر شرایط ویژهی سیاسی و اجتماعی پیدا میکند.
اگر امروز حجاب بهمثابه خطّمقدّمِ جبههی دشمن برای «برهمزدنِ #انسجام_اجتماعی» و «جنگ با #حکومت_اسلامی» است، پس همراهی کردن با این جریان توسّط مسلمانانی که درون جامعۀ اسلامی زندگی میکنند و تحت حاکمیّت اسلام هستند، نوعی جنگ با حکومت اسلامی و لذا حرام است. (اینکه دقیقاً موضوعِ کدام عنوان فقهی میشود بحث دیگریست)
از آنجا که این عنوان وجه سیاسیِ پررنگی دارد، رهبر انقلاب از آن به «حرام سیاسی» تعبیر کردند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با عشق حسن من به جهان نازکنم...
افطارمو با نام حسن باز کنم...
صد شکر که درک شب قدر رمضان...
با جشن ولادتش آغاز کنم....
🎇ولادت مظهر جود و کرم و بخشش ،امام حسن مجتبی (ع) تهنیت باد .
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻غربیها اساساً دشمن حقوق بشر هستند
امام خامنهای با تأکید بر اینکه ادعای حقوق بشر به هیچوجه به غربیها نمیآید، خاطرنشان کردند:
🔹غربیها اساساً دشمن حقوق بشر هستند و حقوق بشر آنها را همه در داعش و زنده زنده سوزاندن یا غرق کردن انسانها، یا در حمایت از منافقین و صدام یا در جنایات علیه غزه و فلسطین مشاهده کردهاند.
🔹ایشان حمایت غرب از ترور و کشتار جوانان مؤمن در خیابانهای تهران را مصداق دیگری از کذب بودن ادعای طرفداری از حقوق بشر خواندند و افزودند: پاکترین جوانان ما همچون آرمان علیوردی و روحالله عجمیان با شکنجه و با تحریک و آموزش رسانهای غربیها کشته شدند.
🔹رهبر انقلاب اسلامی، تحریم دارویی و ممانعت از تحویل واکسن به بهانههای مختلف را نمونههای دیگری از هجوم غربیها علیه ایران برشمردند و گفتند: آنها اگر میتوانستند کاری کنند که ایران اسلامی و مردم آن را از مواد غذایی هم محروم کنند، از این کار دریغ نمیکردند.
🔹حضرت آیتالله خامنهای، بخش دیگری از هجوم متنوع بدخواهان به ایران را هجوم رسانهای و استفاده آنها از هزاران رسانه برای ترویج دروغ، شایعه و انحراف دانستند و افزودند: هدف دشمن از این تهاجم، سلب نقاط قوت فکری و معارفی و تضعیف روحیه استقلال و استقامت ملی و وحدت و عمل اسلامی است.
🔹ایشان تضعیف تدین زن را از دیگر نقاط آماج علیه ایران برشمردند و با اشاره به نقش موثر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و مراحل پس از آن، خاطرنشان کردند: غربیها به زن ایرانی و رعایت حقوق آن ترحّم ندارند بلکه از زن ایرانی کینه دارند و به دروغ خود را طرفدار آزادی و حقوق زن معرفی میکنند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📣 میلاد حُسن مجسّم
🔸 رهبر انقلاب: میلاد امام مجتبی، امام حسن (علیه الصّلاة و السّلام)؛ حُسن مجسّم بر زبان پیغمبر خاتم (صلّی الله علیه و آله) که این نام را ایشان بر روی این مولود گذاشتند -و این خیلی با عظمت است، خیلی مهم است که پیغمبر این بزرگوار را، این کودک مبارک را «حسن» بنامند- انشاءالله بر همهتان مبارک باشد.
⭐️ #بهار_معنویت
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ
صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین.
خدایا روزی کن مرا در آن فرمانبرداری فروتنان
وبگشا سینه ام در آن به بازگشت دلدادگان به
امان دادنت ای امان ترسناکان.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مناسبت
💠کلیپ تصویری: غربت آفتاب
🔸معرفی امام حسن مجتبی (علیه السلام) از ولادت تا شهادت
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻دغدغۀ بنیادین تحوّل
🖊 مهدی جمشیدی
۱. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خویش، برای چندین بار بر مسألۀ «تحوّل» تأکید کردند و دربارۀ آن از زوایای دیگری سخن گفتند. شاید بیش از یک دهه است که ایشان به تحوّل میاندیشند و بر آن اصرار دارند. این امر نشان میدهد برخلاف کسانی که بازاندیشی را یک «ضرورت پسااغتشاشی» و برخاسته از «فشار ناخواستۀ بیرونی» تصوّر میکنند، این امر قدمتی بسیار فراتر از حادثۀ سال گذشته دارد. برخی تلاش دارند که از اغتشاشهای سال گذشته، یک نقطۀ عطف بسازند و دربارۀ ابعاد آن مبالغه کنند و به این واسطه، نظام را در بنبست و گرفتار تنگنای نفسگیر معرفی کنند. این در حالی است که حیات انقلاب، آمیختۀ با حوادثی از این دست بوده است و از همان سالهای آغازین دهۀ شصت، بدنۀ جریان متجدّد در شاخههای مارکسیستی یا لیبرالیستیاش، تلاش کردهاند که انقلاب را دچار تنش و توقف و اضمحلال کنند. تجربههای پیشین، بسیار خطرناکتر و دشوارتر بودند و با این حال، هیچیک نتوانستند انقلاب را به حاشیه ببرند و جامعه را با خود همراه و همداستان کنند. تجربۀ اخیر از هر جهت، بسیار فروتر و نازلتر از همۀ آنها بود و ازاینرو، انقلاب آن را نیز پشت سر نهاد و بهسلامت، عبور کرد. اگر بنا بود حادثههای اینچنینی یک لحظۀ مهلک تاریخی و همچون نقطۀ عطف شمرده شوند، باید برای برخی از تجربههای سهمگین گذشته، این منزلت در نظر گرفته میشد. بدین جهت، اغتشاشهای سال گذشته، مبدأ و منشأ دغدغۀ اساسی تحوّل نیستند و تحوّل، «ریشۀ عمیق» و «ماهیّت خودانگیخته» دارد.
۲. مسألهای که مولّد تحوّل بوده و آن را ضرورتی و بایستنی ساخته است، حضور و حیات برخی اختلالهای حاکمیّتی و اجتماعی هستند که عبور از دهههای گذشته و اندوختن تجربهها و مشاهدۀ واقعیّتهای میدانی و عینی، آنها را آشکار کرده است. این خصوصیّت هر ساختار سیاسی است که با گذشت زمان و حرکت در امتداد راهی که برای خود در نظر گرفته است، هم با ضعفها و کاستیهای خود آشنا میشود و هم چهبسا گرفتار برخی چالشها و معضلات میشود. دراینحال، نباید محافظهکارانه به حفظ وضع موجود اندیشید و از تحوّل هراسید، بلکه باید در هر لحظه از صیرورتهای حاکمیّتی و اجتماعی، خویش را با غایات و خطّ اصیل انقلاب سنجید و خلاءها و خلافها را شناسایی کرد و آنها را برچید. آغشتهشدن به پارهای از نقصانها و ناکارآمدیها، چندان دور از انتظار نیست و هر حرکت انسانی، چه فردی و چه اجتماعی، خواهناخواه ترکیبی از تجربههای تلخ و شیرین و افتوخیزها است، امّا بیاعتنایی به خودانتقادی مستمر و زدودن ضعفها، آفتی است که جان و جوهر انقلاب را میفرساید و آن را به پوستهای بیهویّت تبدیل میکند. ازاینرو، هم در پیش گرفتن طریق «مماشات» و «توجیه» خطاست و هم «ناامیدسازی» و «القای بنبست». حاکمیّت و جامعه دچار برخی آفتها هستند، امّا هرگز گرفتار ارتجاع و استحاله و فروپاشی نشدهاند و در انتهای کوچۀ بنبست، ننشستهاند، بلکه به نقصهای خود تنبّه و توجّه یافتهاند و در حال تولید «ارادۀ قاطع» برای رقمزدن تحوّل هستند.
۳. حاجت به تحوّل، برآمده از «خودآگاهی تاریخیِ» ما است و حیات و هوشیاریمان را نشان میدهد، نه افول و سقوطمان را. ما در مرحلۀ «خودانتقادی» و «خویشترمیمی» قرار داریم و میخواهیم ارزشهای اساسی انقلاب را در درون خویش، بازسازی و بازتولید کنیم. جالب اینکه انقلاب، آنچنان بر حال و وضع جمعی ما سایه افکنده که ما هم کاستیهای خود را در افق معناییِ انقلاب، مییابیم و میفهمیم و هم راه علاج را در چهارچوب تفکّر انقلابی طلب میکنیم. «عهد انقلابی»، همچنان پابرجا و غالب است و مسلّطترین و عمومیترین خودفهمیِ تاریخی ما است. همین امر از تداوم و تفوّق انقلاب حکایت میکند و از امتداد یافتن تاریخ انقلابی سخن میگوید. پس تحوّل، انقلابزاد است نه انقلابخیز. تحوّل، در برابر انقلاب و بیگانه از انقلاب نیست و نمیخواهد از انقلاب، عبور کند و دیگریِ انقلاب را به رسمیّت بشناسد، بلکه اینچنین تحوّلی، تولّد دوبارۀ خود انقلاب است؛ به این معنی که ارزشهای انقلابی، یک بار برای همیشه محقّق نمیشوند، بلکه باید در هر دورهای، دوباره و چندباره به آنها بازگشت و آنها را طلبید و خود را بر اساس اقتضاهای آنها روزآمد کرد. نظریۀ «نظام انقلابی»، از همین امر حکایت میکند که باید میان «ایستایی نظام» و «پویایی انقلاب»، جمع برقرار کرد و «شدنهای انقلابی» را بر شانۀ «مدار نظام»، تعریف و تطبیق نمود.
🖇 متن کامل در روزنامۀ ایران:
https://irannewspaper.ir/8154/1/11205
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻درسهای نمایندگان کنگرۀ آمریکا برای لیبرالهای ایرانی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، دوگانۀ «حاکمیّت» و «مردم» نساختند و نگفتند که حضور در شبکههای اجتماعیِ بیگانه را باید به «انتخاب خودِ مردم» واگذار کرد و ما به عنوان کسانی که در حاکمیّت هستیم، نباید در این روند طبیعی، «مداخله» کنیم و بخواهیم به آن جهت بدهیم. آنها مردم را «در برابر حاکمیّت»، تصویر و توصیف نکردند و به این طریق، حاکمیّت را «منفعل» و «بیعمل» نساختند. آنها آشکارا «به جای مردم» تصمیم میگرفتند و «به جای مردم» سخن میگفتند، درحالیکه «انتخاب مردم»، همان بود که در «عمل» انجام داده بودند؛ یعنی حضور گسترده در مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک. این حضور عملیِ مردم، هرگز مجوزی برای «عقبنشینی» و «انفعال» نمایندگان کنگرۀ آمریکا نشد و در درون آنها، «تعارض منافع» ایجاد نکرد که خود را در مقابل مردم قرار ندهند. آنها مدعی نشدند که چنین منطقی، موجبات «شکاف دولت و ملّت» را فراهم میآورد و جامعه را تحریک میکند و میشوراند.
۲. نمایندگان کنگرۀ آمریکا به عنوان «تکثّر سلایق» و «تعدّد علایق» در جامعه، اجازه ندادند که جامعه با انتخابهای خودش تنها بماند و هیچ «هدایت» و «جهتدهی» و «اثرگذاریِ» حاکمیّتی در میان نباشد، بلکه آشکار از تهدیدها و چالشهای حضور در شبکۀ اجتماعی تیکتاک سخن گفتند و با وجود «مقبولیّت» این شبکه در آمریکا، وجود آن را یک خطر بزرگ شمردند. آنها بهرسمیّتشناختن دیگریها و تنوّعها را به معنی «عدمسیاستگذاری» و «خلاءتدبیر» معنا نکردند و مسیر «ولبودنِ فضای مجازی» را در پیش نگرفتند.
۳. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، بسیار به «امنیّت ملّی» ارجاع دادند و همۀ مطلوبهای دیگر خود را در سایۀ آن تفسیر کردند و هیچ تناقض و تعارضی را با آن برنتافتند. امنیّت ملّی، در رأس همۀ مقدّسات آنهاست و هیچ امری از نظر اهمّیّت و اولویت، در کنار آن نیست. آنها نهتنها از «ارجاعدادن به امنیّت»، شرمنده و سرافکنده نبودند، بلکه چنان قاطع و راسخ سخن میگفتند که گویا به کتاب مقدّس استناد میکردند. در آنجا، «استدلال امنیّتی» همچون یک نقطۀ ضعف و در برابر رویکردهای دیگر نیست. آنها حتّی «لیبرال-دموکراسی» را نیز در سایۀ امنیّت پذیرفتهاند و با آن مقیّد و محدود کردهاند.
۴. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، همواره مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک را به «دولت چین» نسبت دادند و تلاش میکردند «دست توطئۀ چین» را در این شبکۀ اجتماعی عیان سازند و ثابت کنند که این شبکۀ اجتماعی، «مستقل» و «بیطرف» نیست، بلکه سیاستهای دولت چین را در آمریکا عملیاتی میکند. اینان هم به «نظریۀ توطئه» باور داشتند و هم به «وجود دشمن» و هم «خنثینبودن شبکههای اجتماعی». دشمنانگاریِ چین در این جلسه به حدّی بود که مخاطب احساس میکرد دولت چین، «شر مطلق» و «شیطان محض» است و هر لحظه در کمین است تا به دولت آمریکا، ضربه بزند. نه سخنی از «تعامل» در میان بود و نه حرفی از «خوشبینی». آنان در عمق وجودشان، «نگران» و «دغدغهمند» بودند که مبادا دست پنهانِ دولت چین از آستین شبکۀ اجتماعی تیکتاک برآید و دولت و جامعه را در آمریکا دچار اختلال کند.
۵. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، آن هنگام که میخواستند به دولت چین اشاره کنند و از آن نام ببرند، تعبیر «دولت کمونیست چین» را تکرار میکردند و این یعنی به مسأله، «نگاه ایدئولوژیک» دارند و «ایدئولوژی کمونیستی» را یک چالش مهلک برای خود میشمارند. آنها در نزاع ایدئولوژیها، بیطرف نبودند و نمیگفتند در نظر ما، آنچه که اهمّیّت دارد «منافع ملّی» است و نه «ایدئولوژی». آنها از مواضعشان، «ایدئولوژیزدایی» نکرده بودند.
۶. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، هرگز از «موضع فروتر» - و حتّی برابر - با مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک سخن نگفتند و با او عکس یادگاریِ حقارتآمیز نگرفتند، بلکه بارها و بارها، او و سخنان و دولتش را «تحقیر» کردند و به او اجازۀ چندانی برای پاسخگویی ندارند. آنها نشان دادند که اینجا، خاک آمریکا و کنگرۀ آمریکا است و ما حقّ داریم نسبت به این شبکۀ اجتماعی، «اِعمال حکمرانی» کنیم و تو نیز باید همچون «یک متهم»، توضیح بدهی و بازی زیرکانه و رندانه را کنار بنهی. آنها میدانستند که دو سوّم از جوانانشان نسبت به شبکۀ اجتماعی تیکتاک، «وابسته» و «شرطی» شدهاند، امّا با این حال، از «موضع ضعف» سخن نگفتند و حتّی چانهزنی نیز نکردند. اقتدار آنها در سطحی بود که مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک جرأت نکرد فروتری وضع طرف آمریکایی را از نظر اجتماعی به رخ آنها بکشد و از این طریق، عرض اندام کند.
🖇 متن کامل در:
https://tn.ai/2875531
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✅ ابزارهای جنگ اطلاعاتی:
🔹ویروس ها: ویروسها برنامه هایی میباشند که قادر به تکثیر خود برنامه های بزرگتر هستند. برنامه های ویروس وقتی فعال میشوند که برنامه میزبان شروع به فعالیت کند و دنبال آن ویروس خود را تکثیر میکنند و برنامه های دیگر را آلوده مینمایند ویروسها در هر محیط کامپیوتری ساخته میشوند. پس تعجب آور نیست که به مثابه جنگ افزار اطلاعاتی مورد استفاده قرار بگیرند . وقتی یک عامل ویروس های کامپیوتری را به داخل شبکه های کامپیوتری رخنه داده باشد، در آن حالت شبکه هدف از کار میافتد و یا حداقل نارسایی های وسیعی در آنها ایجاد میشود.
🔸کرم ها: کرمها یک برنامه مستقل است که به طور شعله ور خودش را تکثیر میکند و از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر و اغلب بر روی شبکهها میورد و برخلاف ویروس ها، برنامه های دیگر را تغییر نمیدهد. پیامدهای مخرب این جنگ افزار دو زمینه قابل بررسی است: یکی نابودی منابع موجودی اطلاعاتی در شبکه و دیگری تغییر شکل و انتشار در شبکه.
🔹اسب ترویا: اسب های ترویا برنامه هایی هستند که در داخل سایر برنامهها پنهان میگردند و برنامه خود را به اجرار در میآورند. اسب ترویا میتواند خود را استتار کند و حتی در برنامه های ایمنی شبکه مانند SATAN قرار بگیرند.
🔸بمب منطقی: بمب منطقی یک نوع اسب ترویاست که برای آزاد کردن ویروسها و یا سیستم های تهاجمی دیگری استفاده میشوند و میتواند به صورت یک برنامه مستقل که توسط برنامه نویس و طراح در سیستم جاسازی میشود عمل کند. نظر به این که تعداد زیادی نرم افزار از امریکا صادر میشود، پیشنهاد شده است که در هر نرم افزار صادراتی اسب ترویا نصب شود. این عامل مخفی میتواند در شرایطی که آن کشور علیه امریکا وارد جنگ شد، از راه دور فعال شده و اثرات مخرب آن میتواند شامل فرمت کردن دسک سخت و ارسال اسناد به سازمان سیا باشد.
🔹درهای پشتی یا دامی: این شامل سازوکارهایی است که طراح نرم افزار در زمان ساخت نرم افزار تعبیه میکند تا در زمانی که سیستم حفاظت کامپیوتر به طور طبیعی کار میکند به طراح امکان میدهد تا به طور مخفیانه وارد سیستم شود. این مکانیزم در زمان جنگ اطلاعاتی قادر است سیستمها و اطلاعات ذخیره شده در کشورهای خارجی را مورد کاوش و جستجو قرار دهد این مهمترین مسئله و برنامه ریزی در استراتژی نظامی و منبعی برای فراهم آوردن اطلاعات حیاتی برای بخش جاسوسی است.
🔸تخریب چیپس ها: همانطور که نرم افزار میتواند کارهای غیر منتظره انجام دهد، میتوان همان کارکرد را درون سخت افزار تعبیه کرد. چیپس های امروزی شامل میلیونها مدار مجتمع میبانشد که سازنده آن به راحتی میتواند در آنها تغییر شکل دهد و همچنین قادر است کارهای غیرمنتظره انجام دهند. چیپسها میتوانند بعد از زمان خاصی از کار بیافتند یا بعد از رسیدن علائمی منفجر شوند و یا امواج رادیویی از خود صادر کنند که باعث تعیین دقیق محل آنها شود.
🔹میکروب ها: اینها میتوانند باعث تخریب های شدید در سیستمها بشوند و برخلاف ویروسها میتوانند بر روی سخت افزار و نه نرم افزار موثر واقع شوند.با توجه به این که میکروبهایی وجود دارند که نفت میخورند این پرسشها وجود دارد که آیا میتوان آنها را برای خوردن ماده سلسیم پرورش داد؟ در صورت عملی بودن، میتوان پیش بینی کرد که بتوان کلیه مدارهای مجتمع را تخریب کرد.
🔸اختلالات الکترونیکی: استفاده از اختلالات کامپیوتری برای سد کردن ارتباطات و در مرحله پیشرفته دادن اطلاعات غلط و بیش از حد.
🔹بمب های EMP و تفنگ های HERF : HERF امواج رادیویی با قدرت زیاد است که میتواند امواج رادیوییی پر قدرت را به اهداف الکترونیکی شلیک کند و آنها را از بین ببرد. تخریب این وسیله میتواند کم شدت باشد و فقط موجب خاموش شدن و روشن شدن مجدد آن گردد و باعث صدمه به سیستم سخت افزاری(به طور فیزیکی) شود.اهداف آن میتواند یک مین فریم در داخل یک ساختمان و یا کل یک شبکه در داخل ساختمان باشد. حتی هدف میتواند یک وسیله متحرک باشد که به تجهیزات الکترونیک مجهز است.
🔸پالس های الکترومگنتیک: که منبع آن میتواند انفجارات هستهای و یا غیر هستهای باشد و میتواند توسط نیروهای ویژهای که داخل منطقه دشمن نفوذ کرده اند در نزدیک مراکز الکترونیک منفجر شود و باعث تخریب قسمت های الکترونیک تمام کامپیوترها و سیستم های مخابراتی در منطقه کاملاً وسیع شود.
🔹این پدیده که در آغاز به عنوان اثر جنبی آزمایش های هستهای کشف شد. اکنون به مولد های غیر هستهای گسترش یافته است این مولدها میتوانند یک EMP ایجاد نمایند که سیستم های الکترونیکی حافظ را ناتوان سازد این بمبها خساراتی را بوجود میآورند که دائمی است.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشنهاد دانلود
حتماگوش کنید
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
عامل اصلی گرانی
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95