تهران1402 VS پاریس1402
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمایت وقیحانه اپوزیسیون از اقدامات تروریستی جیشالعدل: آنها میخواهند انتقام "عبدالمالک ریگی" را بگیرند و حق دارند!
💢 علیرضا نوریزاده: جیشالعدل مورد تأیید و محبوب مردم است!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبرانقلاب: من خودم را از جهت رسيدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد میدانم. ۱۳۸۶/۱۰/۱۵
▪️ سالگرد درگذشت آقای آذریزدی نویسنده کتاب قصههای خوب برای بچههای خوب
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️گفتار علماء و بزرگان اهل سنت درباره شخصیت «امام موسی کاظم (ع)» چیست؟
🔸با مراجعه به کلمات اهل سنت در طول تاریخ پى مى بریم که حضرت #امام_موسی_کاظم (علیه السلام) مورد توجه خاص و احترام ویژه آنان بوده است. در اینجا به نقل برخى از این کلمات مى پردازیم:
9⃣یافعى یمنى مکّى (ت: ۷۶۸ ه.ق): «و فیها توفّى السید ابوالحسن موسى الکاظم ولد جعفر الصادق کان صالحاً عابداً جواداً حلیماً کبیر القدر... و کان یدعى بالعبد الصالح من عبادته واجتهاده، و کان سخیاً کریماً. کان یبلغه عن الرجل انّه یؤذیه فبعث إلیه بصرّة فیها الف دینار...؛ [۱] در سال ۱۸۳ آقاى ما ابوالحسن موسى (بن جعفر) کاظم فرزند جعفر صادق وفات یافت. او مردى صالح، عابد، بخشنده، بردبار و بزرگوار بود... او را به جهت عبادت و کوشش فراوانش «عبد صالح» نامیدند. مردى سخى و کریم بود. هر گاه به او خبر مى دادند که شخصى شما را اذیت مى کند، حضرت کیسه اى با هزار دینار براى او مى فرستاد...».
🔟ابوالفداء، اسماعیل بن کثیر دمشقى (ت: ۷۷۴ ه.ق): «وکان کثیر العبادة والمروءة، اذا بلغه عن احد انّه یؤذیه ارسل إلیه بالذهب والتحف؛ [۲] او مردى کثیر العبادة و بامروّت و مردانگى بود. هر گاه به او خبر مى رسید که کسى قصد اذیت شما را دارد براى او طلا و هدایا مى فرستاد...».
1⃣1⃣ابن حجر عسقلانى (ت: ۸۵۲ ه.ق): او از یحیى بن حسن بن جعفر نسّابه نقل کرده که گفت: «کان موسى بن جعفر یدعى بالعبد الصالح من عبادته واجتهاده... ومناقبه کثیرة؛ [۳] موسى بن جعفر را به جهت عبادت و کوشش بسیارش «عبد صالح» نامیدند... و مناقب او بسیار است».
2⃣1⃣جمال الدین یوسف بن تغرى اتابکى (ت: ۸۷۴ ه.ق): «در سال ۱۸۳ ه.ق موساى کاظم فرزند جعفر صادق... وفات یافت. او به جهت عبادتش معروف به «عبد صالح» و به جهت حلمش معروف به «کاظم» بود... او سیدى عالم، فاضل، باارزش، بخشنده، مورد ستایش و مستجاب الدعوه بود». [۴]
3⃣1⃣ابن حجر هیتمى (ت: ۹۷۴ ه.ق): «موسى الکاظم و هو وارثه علماً و معرفة و کمالا و فضلا. سمّى الکاظم لکثرة تجاوزه و حلمه. و کان معروفاً عند اهل العراق بباب قضاء الحوائج عند الله. و کان اعبد اهل زمانه واعلمهم واسخاهم...؛ [۵] موسى کاظم؛ او وارث جعفر صادق در علم و معرفت و کمال و فضل بود. به جهت کثرت حلمش او را «کاظم» نامیدند. او در عراق به «باب قضاء الحوائج عند الله» معروف است. او عابدترین و عالم ترین و سخاوتمندترین اهل زمان خود بود...».
4⃣1⃣شیخمحمّدبنعلىصبّان (ت: ۱۲۰۶ ه.ق): «امّا موسى الکاظم فکان معروفاً عند اهل العراق بباب قضاء الحوائج عند الله، و کان من اعبد اهل زمانه و من اکابر العلماء الأسخیاء... و لقّب بالکاظم لکثرة تجاوزه وحلمه؛ [۶] امّا موسى کاظم؛ او نزد اهل عراق معروف به باب قضاء الحوائج عند الله بود. او عابدترین اهل زمان خود و از بزرگان علماى با سخاوت بود... و به جهت کثرت بردبارى اش او را «کاظم» لقب داده اند».
5⃣1⃣ابن تیمیه حرّانى (ت: ۷۲۸ ه.ق): «موسى بن جعفر مشهور بالعبادة والنسک»؛ (موسى بن جعفر مشهور به عبادت و عمل صالح بود). او همچنین مى گوید: «و امّا من بعد جعفر، فموسى بن جعفر. قال فیه ابوحاتم الرازى: ثقة امین صدوق من ائمة المسلمین؛ [۷] و امّا بعد از جعفر، موسى بن جعفر است که ابوحاتم رازى او را ثقه، امین، صدوق و از امامان مسلمین برشمرده است».
پی نوشتها؛
[۱] مرآةالجنان، ج۱، ص۳۰۵، حوادث سال۱۸۳ ه.ق
[۲] البدایة و النهایة، ج۱۰، ص۱۹۷
[۳] تهذیب التهذیب، ج۸، ص۳۹۳
[۴] النجوم الزاهرة، ج۲، ص۱۱۲
[۵] صواعق المحرقة، ص ۳۰۷ و ۳۰۸
[۶] اسعاف الراغبین در حاشیه نورالابصار، ص۲۴۶
[۷] منهاج السنة، ج۲، ص۱۲۴
📕اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، على اصغر رضوانى، مسجد مقدس جمکران، ۱۳۸۵ش، ص ۱۲۴
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
رویدادها و تحلیلها
قسمت هفتم دشمن ما هم همينطور؛ او هم براي ما برنامه دارد؛ او هم سياستي دارد. بايد سياست او را بشناسي
قسمت هشتم
نهم ـ حفظ عزت و اقتدار ملي
«عزت ملي عبارت است از اينكه يك ملت در خود و از خود احساس حقارت نكند. نقطه مقابل احساس عزت، احساس حقارت است؛ يك ملت وقتي به درون خود ـ به سرمايههاي خود، به تاريخ خود، به مواريث تاريخي خود، به موجودي انساني و فكري خود ـ نگاه ميكند، احساس عزت و غرور كند، احساس حقارت و ذلت نكند. اين يكي از چيزهايي است كه براي يك ملت لازم است». (22/2/1388)
«عزت يك ملت در سياستهاي گوناگون و در تعاملش با كشورهاي ديگر و دولتها و قدرتها اين است كه از استقلال رأي برخوردار باشد. يك دولت، يك نظام در مقابل قدرتها آنچنان ظهور كند كه نتوانند در هيچ مسئلهاي اراده خودشان را بر او تحميل كنند». (14/3/1388)
«عزت ملي به اين است كه يك ملت به سنتهاي خود اهميت بدهد، احترام بگذارد، افتخار كند و به اينكه ديگران بگويند آقا شما مرتجعيد، اعتنا نكند». (14/3/1388)
دهم ـ اتخاد سياست تهاجمي و برخورد قاطع با دشمن
«تبديل موضع تهاجمي به موضع تدافعي، يك خطاست. و اين خطا بعضاً اتفاق افتاده است! چرا موضع تهاجمي؟ يعني ما با دنيا جنگ داريم؟ نه، معنايش اين نيست؛ ما طلبكاريم. ما در قضيه سياستهاي استعماري دنياي استعمارگر، طلبكاريم؛ در قضيه تعامل با مسئله زن در دنيا ما طلبكاريم؛ در مسئله ايجاد جنگهاي داخلي و تسليحات گوناگون ما از دنيا طلبگاريم؛ در مسئله اشاعه سلاحهاي اتمي و سلاحهاي شيميايي و ميكروبي ما از دنيا طلبگاريم؛ در مسئله خراب كردن اخلاقيات مردم و توسعه فرهنگ استهجان و لااُباليگري و اشاعه شهوت جنسي ما از دنيا طلبكاريم؛ اينها مطالبات يك ملت زنده و با مبناست از دنياي مسلطي كه اين كارهاي خلاف را دارد انجام ميدهد». (9/4/1386)
«شما براي اينكه ايران را تهديد كنيد، ميگوييد ما قادريم كاري كنيم كه حركت انرژي در اين منطقه تأمين شود؛ اشتباه ميكنيد. دست از پا در مورد ايران خطا كنيد، حتماً حركت انرژي در اين منطقه به خطر جدي خواهد افتاد؛ اين را بدانيد. و شما هرگز قادر نيستيد امنيت انرژي را در اين منطقه تأمين كنيد... آن كسي كه منافع ما را تهديد كند، تيزي خشم اين ملت را خواهد ديد». (14/3/1385)
«امريكاييها بدانند، اگر تعرضي به ايران اسلامي بكنند، ايران اسلامي به منافع آنها در هر نقطه عالم كه امكان داشته باشد، لطمه وارد خواهد كرد. ما آن آدمهايي نيستيم كه بنشينيم كسي ضربه بزند، جواب ضربه او را ندهيم». (6/2/1385)
چهار ـ اجتماعي
اول ـ استفاده از ظرفيت همراه مردم و جوانان با نظام
يكي از بزرگترين فرصتهاي ما همراهي مردم ما و جوانهاي ما با نظام و هدفهاي نظام و امام بزرگوار است. من به شما برادران و خواهران عزيز توجّه ميدهم كه نگاه كنيد در اين راهپيماييهاي روز قدس يا بيستودوم بهمن، عمده جوانها هستند؛ اين جوانها همان جوانهايي هستند كه شبانهروز بهوسيله رسانههاي صوتي و تصويري و اينترنتي، در زير بمباران تخريب قرار دارند». (1/1/1394)
دوم ـ افزايش حضور مردم
«اگر حضور مردم نميبود، اگر فاصله بين مردم و نظام ايجاد ميشد، نظام نميتوانست در مقابل دشمنان مقاومتي بكند. اين حضور مستحكم مردم است كه پشتوانه ايستادگي مسئولان است. اين، دو تا نقطه اصلي است؛ دين و مردم». (27/7/1389)
سوم ـ اتحاد ملي و حفظ وحدت
«دلها به هم نزديك شد، حنجرهها يك فرياد را به گوش همه رساندند، مردم سراسر كشور از اقوام مختلف، با مذاهب مختلف، دنبال جمهوري اسلامي و برافراشته شدن پرچم اسلام با يكديگر همدست و همپيمان و همسخن شدند. اين يكپارچگي در آغاز انقلاب توانست آن چنان فشاري بر دشمن وارد بياورد كه كمر رژيم طاغوت را بشكند. بعد از آن هم تا امروز در آزمونهاي گوناگون، همين وحدت ملت ايران بوده است كه سخن آخر را به گوش دشمنان رسانده است و دشمن را از اينكه بتواند در صفوف ملت ايران رخنه كند، مأيوس كرده است. اين وحدت را بايد حفظ كرد». (28/2/1388)
سوم ـ گسترش عدالت و امنيت
«نيروهاي مسلح ـ همچنان كه در بيان اميرالمؤمنين (عليه الصّلاه و السّلام) هست ـ حصارند؛ حصن و حصارِ بركشيده در پيرامون يك ملت و يك كشورند. حصار هميشه بايستي پابرجا باشد، حصار بايد رخنه پيدا نكند؛ لذا نيروهاي مسلح هميشه بايستي استواري خودشان را حفظ كنند. در داخل حصار، حوادث و شرايط گوناگوني پيش ميآيد؛ يك عده خوابند، يك عده بيدارند، يك عده دعوا ميكنند، يك عده مشغول عروسياند، يك عده مشغول عزايند؛ اما اين حصار بايد در همه اين احوالات مستحكم باقي بماند. با اين چشم به نيروهاي مسلح نگاه كنيد. اين استحكام بايد دائم باقي باشد». (22/1/1389)
«مسئله عدالت، مسئله احقاق حق، مسئله قانونگرايي، ايستادگي در مقابل زورگو، متجاوز، سوءاستفادهچي، دادن احساس امنيت و آرامش و طمأنينه به مردم در زندگي، چيزهايي نيست كه در نظام جمهوري اسلامي به چشمِ كماهميت بشود به آنها نگاه كرد». (7/4/1386)
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
💢چرا اکتبر 2023 مهم است؟
🔹اکتبر 2023 (مهرماه 1402) ماهی است که 8 سال پیش در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان تاریخ انقضای محدودیتهای مربوط به موشکهای بالستیک ایران تعیین گردید. این قطعنامه پس از تأیید مفاد برجام از طرفین میخواهد تا بر اجرای کامل آن پایبند باشند، موضوعی که با خروج زود هنگام آمریکا از برجام در ادامه روند خود با چالش جدی مواجه شد.
🔸علیرغم اینکه روند توافق برجام آنطور که در قطعنامه 2231 تعیین شده بود به پیش نرفت با این حال تاریخ اعلام شده برای پایان بخشیدن به محدودیتهای برنامه موشکی ایران تروئیکای اروپایی را به شدت نگران ساخته است چرا که میتواند مبنایی قانونی برای ایران در جهت گسترش برنامه موشکی فوق پیشرفتهاش فراهم آورد خاصه اینکه این تاریخ (اکتبر 2023) به کشورهای مختلف دنیا این اجازه را میدهد تا همکاری خود با ایران را زمینه موشکی و تسلیحاتی گسترش دهند و طبیعتا این موضوعی نیست که به مذاق جهان غرب خوش بیاید.
🔹اما این نگرانی برای غرب آنجایی دو چندان میشود که پس از ماه اکتبر احیانا ایران بخواهد موشکهایش را در ویترین فروش تسلیحات قرار دهد، موشکهایی متنوع و فوق پیشرفته که میتواند مشتریان زیادی را به خصوص در منطقه به خود جذب نماید و یک فصل جدیدی در فروش تسلیحات نظامی آغاز کند. البته نگرانی اروپا در قبال ایران به همین مقدار ختم نمیشود، شاید بهتر است بگوییم آنها عصبانیاند و این عصبانیت بیدلیل نیست.
🔸تروئیکای اروپا چه قبل از توافق برجام و چه پس از آن همه تلاش خود را به کار گرفتند تا به زعم خود جمهوری اسلامی را به بنبست بکشانند، تحریمهای همهجانبه، حمایت از گروههای مخالف ایران، دمیدن در تنور از ناآرامیها پمپاژ ناامیدی، سوءاستفاده از حقوق بشر و... برای اینکه مانع از قدرتیابی ایران شوند اما به قول این ضربالمثل اروپایی که «ظاهر اغلب آن طور که به نظر میرسد نیست.»
🔹اکنون تروئیکای اروپا احساس میکند پس سالها تلاش و صرف هزینهای بسیار نه تنها توانسته از قدرت ایران بکاهد بلکه روزبهروز بر تواناییهای نظامی آن افزوده شده، از گروههای مقاومت حمایت کرده، قدرتهای شرقی را در کنار خود نگه داشته و در حال گسترش مراودات با سایر کشورهای منطقه است، علاوه بر این ناآرامیهای داخلی را مهار و در حال تلاش برای افزایش تولید و مهار تورم است و این به هیچوجه برای اروپا مطلوب نیست. همه سر و صدای این روزهای آنان برخواسته از این موضوعات است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🌹 مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم، حاج مهدی اکبرپور روشن در معراج شهدای تهران
🥀 وداع جانسوز خانواده معزز شهید با پیکر مطهر شهید
#خداحافظ_رفیق_مهدی_روشن
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
تاسیس انجمن حجتیه
🔹پس از بالا گرفتن فعالیت بهائیان به سرکردگی استعمار، به منظور مقابله با آنها، انجمن خیریه حجتیۀ مهدویه در سال ۱۳۳۲ تأسیس شد.
🔹این انجمن ابتدا فعالیتهای خوبی علیه بهائیان داشت به نحوی که بسیاری از عالمان دینی از آنها حمایت میکردند و وجوهات شرعی در اختیارشان میگذاشتند.
🔹با گذشت زمان، ماهیت واقعی حجتیهایها آشکار شد. عقایدی چون عدم مداخله در امور سیاسی، ترویج ظلم و ستم، همکاری با ساواک و... باعث مخالفت برخی بزرگان از جمله امام خمینی با آنها شد.
🔹امام خمینی در سال 62 طی یک سخنرانی، علیه آنها موضعگیری نمود و آنها نیز با صدور بیانیهای به صورت رسمی اعلان تعطیلی کردند.
🔹اما وقتی امام راحل بیانیۀ آنها را مشاهده نمود، با بصیرت و تیزبینی خاصی که داشتند چنین فرمودند: «تعطیل غیر از انحلال است.» ولی آنها هرگز اعلام انحلال نکردند.
🔹 همان طور که امام راحل تشخیص داده بود، آنها هنوز هم فعالیتهایی دارند که لازم است باید علیه آنها افشاگری نمایند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
♨️ رابطه انجمن حجتیه و مکتب تفکیک
✅ مکتب_تفکیک یا مکتب مَعارفی خراسان، اندیشهای مبتنی بر خالصسازی آموزههای دینی، تفکیک و جدایی آنها از اندیشهها و آموزههای فلسفی و عرفانی است.
✅ این مکتب توسّط مرحوم آیتالله میرزا مهدی اصفهانی، در مشهد شکل گرفت و پس از آن توسط پيروان وی در حوزه_های_علمیه مشهد، قم و تهران رواج پیدا کرد.
✅ شیخ_محمود_حلبی که موسس انجمن حجتیه است، یکی از شاگردان برجستۀ میرزا مهدی اصفهانی و از طرفداران مکتب تفکیک بوده است.
✅ بین شیخ محمود حلبی و موسس مکتب_تفکیک رابطۀ مرید و مرادی بوده و ایشان اهتمام ویژهای به ترویج اندیشههای استادش داشته است.
✅ تنظیم دروس میرزا مهدی اصفهانی در قالب تقریر نویسی و چاپ آنها با عناوینی چون تقریرات اصول، حجیت قرآن و... از جمله اقداماتی است که شیخ_محمود_حلبی برای ترویج اندیشههای استادش داشته است.
✅ بر همین اساس ساختار فکری انجمن حجتیه در مباحث عقلی و نقلی، نشأت گرفته از مکتب تفکیک میرزا مهدی اصفهانی است که با روشهای متعددی توسط شاگردش شیخ محمود حلبی در انجمن رسوخ پیدا کرده است.
🇮🇷 «دکتر محمد سجاد شیرودی»
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 آبروریزی دیگر از قوه قضائیه
🔻 پس از آنکه قوه قضائیه نتوانست به توصیه ها و دستورات رهبر انقلاب در زمینه #فضای_مجازی عمل کند و امروز با فساد، فحشاء، اشغال سایبری و ناامنی اخلاقی و روانی مواجه هستیم؛
🔻پس از آنکه قوه قضائیه با ترک فعل های خود مسیر را برای #ولنگاران در کشور باز کرده است؛
🔻پس از آنکه #لایحه مضحک عفاف و حجاب که #آبرو و #اعتبار جمهوری اسلامی را زیر سوال برد از سوی این قوه پیشنهاد شد؛
👈 در ادامه این آبروریزی ها، زور قوه قضائیه به چند نفر انقلابی #متحصن رسید تا مثلاً نشان دهد که قاطعیت دارد❗️
⚠️ باید گفت که اگر شما قاطعیت داشتید، چند نفر سلیطه و بی بند و بار شما را به بازی نمی گرفتند.
اگر زور دارید بروید آنها را از کف خیابان جمع کنید.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢جنین؛ غزهای دیگر برای صهیونیستها
🔸عملیات دو روزه علیه جنین تلفات انسانی و خسارتهای مادی زیادی برای فلسطینیها داشت، اما بدون شک مهمترین پیامد این عملیات، شکست آشکار رژیم صهیونیستی در دستیابی به هدف بود.
‼️ادامه مطلب را در اینجا بخوانید:
https://basirat.ir/fa/news/348632/
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
♨️ ریشههای شکلگیری انجمن حجتیه
❇️ درمورد شکلگیری انجمن دیدگاههایی مطرح است:
1️⃣ برخی بر این باورند که مبارزه با بهائیت از دلایل اصلی شکلگیری انجمن_حجتیه بوده است.
2️⃣ تعداد دیگری از انجمن حجتیهایها بر این باورند که شیخ_محمود_حلبی در سال ۱۳۳۲ امام زمان ع را در خواب دیده و حضرت به او امر کرده تا در مقابل بهائیت اقدامی انجام دهد.
3️⃣ دستهای دیگر چنین اعتقاد دارند که وقتی اختلافها بین آیتالله کاشانی و مصدق شدت پیدا کرد و نهضت ملی شدن نفت شکست خورد، جامعه به گونهای شد که زمینههای رشد تبلیغات بهائیت فراهم شود.
❎ این رشد به گونهای بود که حتی برخی طلاب_علوم_دینی از جمله سید عباس علوی که همحجرهای آقای حلبی بود جذب بهائیت شد.
❎ بهائی شدن هم حجرهای شیخ محمود حلبی باعث شد که وی خطر بهائیت را جدیتر گرفته و به مقابله با بهائیت بپردازد.
4️⃣ برخی دیگر معتقدند که از مهمترین دلایل شکلگیری انجمن حجتیه، سیاستهای استعماری بوده، با این بیان که استعمار انگلیس برای رشد یک فرقه مانند بهائیت، ضد آن فرقه را هم درست میکند .
💠 اگرچه برخی از این دیدگاهها قابل جمع هستند اما آنچه که به صراحت میتوان بیان کرد این است که نحوۀ عملکرد انجمن حجتیه باعث ایجاد انحرافات زیادی در جامعه شده که نتایج سوء آنها اکنون نیز در جامعه مشاهده میشود.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
♨️ سیاستگریزی شیخ محمود حلبی
🔻 شیخ محمود حلبی که از مراتب علمی سنتی بالایی برخوردار بود در مقطعی از زندگیش، یک فعال سیاسی تمام عیار بود و سخنرانیهای آتشین سیاسیاش در شهرت وی بیتأثیر نبود.
🔻 او در جریان جنبش ملی شدن نفت از شخصیتهایی بود که ارتباط خوبی با آیتالله کاشانی، مصدق و شهید_نواب_صفوی داشت.
مواضع سیاسی و سخنرانیهای مهیّج او در ترغیب مردم به حمایت از ملی شدن نفت و حمایت ازآیت_الله_کاشانی تأثیرات بسزایی داشت.
🔻 در مورد نقشآفرینی حلبی در حمایت از جنبش ملی نفت در مشهد چنین نقل شده است که وی پرچمی در دست گرفته بود، لباس آماده رزم بر تن کرده و بر ایوانی در مشهد ایستاده بود و مردم را به مبارزه علیه انگلیسیها فرا میخواند.
🔻 از دیگر جلوههای سیاسی زندگی شیخ محمود حلبی این است که وی در فهرست کاندیداهای مجلس_شورای ملی در سال 1332 قرار داشت و خانۀ او نیز محل رفتوآمد نیروهای منتسب به جبهه ملی بود.
🔻 اما حوادث آن سالها باعث شد تا هیجان سیاسی شیخ فروکش کند و با سپردن فعالیتهای سیاسی به دست سیاستمداران، به فعالیتهای مذهبی دلخوش باشد. تشدید چنین دیدگاهی باعث شد تا تفکر جدایی دیانت از سیاست در انجمن_حجتیه نهادینه شود.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔘مروج جدایی دیانت از سیاست
🔻 پس از اعتراضاتی که علمای بلاد با هدایت امام راحل علیه «لایحۀ انجمنهای ایالتی و ولایتی» و همچنین «انقلاب سفید» داشتند و اقدامات ارزندهای نمودند؛ خشونتهای رژیم پهلوی علیه چهرههای شاخص حوزه_های_علمیه شدت گرفت.
🔻برخی جریانات و افراد از جمله شیخ_محمود_حلبی که جریان انجمن حجتیه را رهبری میکرد، برای در امان ماندن از خشم و خشونت حکومت پهلوی، مواضع منفعلانهای اتخاذ کردند.
🔻 اقدامات خشن نیروهای امنیتی از جمله حمله به دانشگاه،بازار تهران،فیضیه و حتی برخورد خونین ساواک با مردم، شرایطی را فراهم نموده بود که امام خمینی با صدور پیامی به علمای تهران تقیه را حرام اعلام نماید.
🔻اما حلبی با بلند کردن پرچم تقیه، از مبارزه با دستگاه جبار پهلوی کنار کشید و دیگران را نیز به مبارزه دلسرد میکرد.
🔻 در واقع حلبی معتقد بود کسانی که در مبارزات امام راحل را همراهی میکنند «خونشان را هدر میدهند و کسانی که افراد را به این راه میکشانند مسئول این خونها هستند. وی معتقد بود که کار صحیح فعالیتهای فرهنگی و ایدئولوژیک است نه مبارزه علیه رژیم»(۱)
🔻 فعالیتهای فرهنگی ، بهانۀ خوبی بود تا حلبی بتواند طرفدارانش را از مبارزات سیاسی باز دارد و به صورت عملی مروج تفکر جدایی دیانت از سیاست باشد.
📚(۱)تاریخچه و تفکرات انجمن حجتیه؛ ص۷۰
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
انجمن حجتیّه؛ بلندگوی مراکز قدرت جهانی!
کسانی که خیال میکنند اسلام باید برود و در گوشهای بنشیند و مردان اسلام و دین فقط زبان نصیحت را به کار گیرند، اینها دانسته یا ندانسته همان چیزی را میگویند که مراکز قدرت جهانی آن را میخواهند و آرزو میکنند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌سکولاریسم، از انجمن حجتیه تا تشیع انگلیسی
⭕️برخی هیئتها بر مبنای اندیشه جدایی دین از سیاست و با ظاهری خیرخواهانه بنا شدهاند!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔘بزرگترین دروغ تاریخ انجمن حجتیه
🔷 این که گفته شده انجمن_حجتیه تمام توان خود را صرف مبارزه با فرقه ضاله بهائیت میکرد، دروغ بزرگ تاریخ این انجمن است.
✅ با توجه به جو حاکم بر جامعه، سرگرم شدن خیل عظیمی از اقشار مذهبی به مبارزات غیر انقلابی، فرصت بسیار خوبی برای نظام شاهنشاهی فراهم کرده بود.
✅ به همین دلیل سران پهلوی از مبارزه حجتیهایها با بهائیان استقبال میکردند. البته این مبارزه بر اساس خطوطی بود که سران رژیم برای آنها ترسیم میکرد. یعنی سران انجمن به جز مبارزه فرهنگی، نمیتوانستند در دیگر عرصهها با بهائیت مبارزه کنند.
♨️ مبارزه اقتصادی با بهائیت از خطوط قرمز رژیم برای انجمن حجتیه بود. به همین دلیل آنها نمیتوانستند علیه حبیب الله ثابت معروف به ثابت پاسال که از اعضای برجسته بهائیان ایران بود و علیه شرکتهای اقتصادی زیر نظر وی از جمله شرکت پپسی هیچ گونه اقدامی انجام دهند.
♨️ مبارزه سیاسی انجمن حجتیهایها با بهائیان نیز ممنوع بود. به عنوان نمونه آنها به هیچ وجه نمیتوانستند علیه آقای هویدا که خود بهائی بود و وزرای بهائی کابینهاش حرفی بزنند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
31.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀 نماهنگ
مراسم شب وداع مردم بابل وتهران با پیکر مطهر شهید مدافع حرم حاج مهدی اکبرپور روشن در امامزاده قاسم، روستای روشن آباد و معراج شهدای تهران.
🔅انتشار با شما
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
May 11
فعلا تیتر این باشه:
زباله های ریخته شده در مراسم بزرگداشت «ناپلئون بناپارت» چهره زیبایی به محلات پاریس بخشیده! 😍
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
قابل تامل!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95