eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
3.6هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
50.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بکارگیری تکنیک‌های عملیات‌روانی توسط دشمن علیه مردم ایران در بیان حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامۀ کیهان #⃣ .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
رویدادها و تحلیل‌ها
 بررسی تطبيقي افكار گروه‌هاي تكفيري- وهابي با خوارج شباهت‌هاي خوارج و وهابيت تكفيري از حيث معرفتي و
 بررسی تطبيقي افكار گروه‌هاي تكفيري- وهابي با خوارج شباهت‌هاي خوارج و وهابيت تكفيري از حيث معرفتي و شيوه عملكرد۴ همه محدثان بر اين حديث اتّفاق نظر دارند. و نيز فرمود: «تمام هستي مسلمان بر مسلمان حرام است، خونش، مالش، ناموس و عرضش. هركس فرد باايماني را به عمد به قتل برساند، مجازاتش دوزخ است و براي هميشه در آن خواهدماند و خداوند او را غضب و لعنت مي‌كند و مجازات عظيمي براي او فراهم مي‌سازد». (نساء: 94) و نيز درباره قتل سهوي كافري كه در امان مسلمين زندگي مي‏كند، فرمود: «بايد ديه و كفّاره بدهيد».(نساء: 92) اين مجلس با توجّه به حكمي كهبدون دليل درباره تكفير مردم،(از كتاب و سنّت) صادر كرده و اهميّت آن را به سبب آثار شوم و گناهاني كه بر آن مترتّب مي‏شود، بيان داشته و به تمام مردم جهان اعلام كرده كه اسلام از اين‌گونه عقيده‏هاي باطل بيزار است و آنچه كه در بعضي كشورها صورت ميگيرد مانند ريختن خون بي‏گناهان و منفجرساختن مساكن و وسايل نقليه و مراكز عمومي و خصوصي و تخريب كارگاه‏ها و مانند آن، عملي جنايت‌كارانه مي‏داند كه اسلام ازآن بيزار است. همچنين هر مسلماني كه به خدا و روز جزا ايمان دارد از اين اعمال (تكفير و تفجير) بيزار است. سپس در اين بيانيّه آيات و رواياتي را ذكر كرده كه نشان مي‏دهد اسلام دين محبّت و دوستي و تعاون در نيكي و تقوي و گفت‌وگوي منطقي و حكيمانه و پرهيز از هرگونه خشونت و پرخاشگري است.3 با وجود اين، بيشتر امضاكنندگان اين بيانيه كه برخي از آنها هيئت عالي مفتيان وهابيان تكفيري معاصر است، فتوايي را مبني بر كفر شيعه به امضا چهار تن از اعضاي هيئت عالي سعودي4 صادر كردند. اين هيئت در پاسخ به سؤالي پيرامون شيعه نوشت: إن كانَ الأمرُ كَما ذَكَرَ السَائِلُ مِن أنَّ الجَماعَةَ الذَّينَ لَدَيهِ مِن الجَعَفَرِّيه يَدعوُنَ عَلّياً وَالحَسَنَ وَالحُسَينَ وَسادَتِهمِ، فَهُم مُشرِكُون مَرتَدوُّنَ عَنِ الإسلام؛اگر سخن همان‌گونه باشد كه سائل بيان كرده، بايد گفت كه پيروان مذهب جعفريكه «ياعلي، ياحسن، ياحسين» و بزرگان خويش را اينچنين مي‌خوانند، مشرك بوده و مرتد از اسلام‌اند». (ابن‌عبدالرزاقدويش، بي‌تا، ص373) و فتواي‌بنجبرين، درباره‏ تخريب اماكن مقدس شيعيان نيز از جمله فتواهايي است كه زمينه‏ نابودي حرم مطهر عسكريين و شروع عمليات‏هاي انتحاري را فراهم كرد. همچنين در جنگ 33 روزه در تابستان 1385، كه حزب‏الله با تمام توان در برابر اشغال‏گران قدس شريف مقاومت مي‏كرد، (بنجبرني)به‏همراه برخي علماي وهابي، حمايت از حزب‏الله را نامشروع شمرد و آنان را خارج از اسلام دانست. اين فتوا، براي جهان اسلام كه اسرائيل و يهود را دشمن اصلي خود مي‏دانست، بسيار تأمل‏برانگيز بود. سفر الحوالي،از علماي.... عربستان، كه مواضع تندي عليه شيعه دارد، نيز درباره جنگ 33 روزه گفت: «حزب‏الله (كه معني آن حزب خداست) در حقيقت حزب شيطان است. براي حزب‏الله دعا نكنيد». (ابن‌جبرين، 1385) شمسي سلفي، يكي از وهابي‏هاي معاصر و بسيار تندرو كه عليه اشاعره و ماتريديه مطالب زيادي نوشته است مي‏گويد: «بسياري از مظاهر شرك در تعداد فراواني از متكلمان ماتريديه و غير آنها، در زير پوشش توسل، زيارت قبور، تعظيم اوليا، ولايت و كرامت وجود دارد». (سلف‌افغاني، 1419، ص344) زرقاوي، رهبر تكفيري عراقي، طي اطلاعيه‌اي كه از طريق اينترنت منتشر شد، اعلام كرد: «شيعيان خطري آشكار و حقيقي هستند. تشيع، ديني جدا از اسلام است و با يهود، تحت شعار اهل كتاب و مسيحيان ملاقات مي‌كنند، شرك نمايان شيعيان تا جايي است كه قبرها را مي‌پرستند و در اطراف قبور ائمه طواف مي‌كنند، به حدي‌ كه ياران پيامبر را كافر مي‌دانند و به مادر مؤمنان و صالحان اين امت دشنام مي‌دهند و قرآن كريم را جعل مي‌كنند».(زرقاوي، 1384) همچنين برخي از خطيبان و امامان جمعه‏ وهابي، بر طبل تكفير شيعيان مي‏كوبند و بذر دشمني را مي‏پراكنند؛ چنان‏كه فتواي حذيفي،‏(حذيفي، 1390) امام جمعه‏ مسجد نبويو عبدالعزيز آل‏شيخ، (همان) رئيس هيئت كبارالعلما، درباره تكفير و خروج شيعيان از اسلام، گوشه‏اي از فتاواي مدعيان حرمت تكفير در اين بيانيه است. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
✅شریف: ‌سرویس‌های متعددی پشت ‌حادثه شاهچراغ هستند ▪️پاسخ قاطعی ‌خواهیم داد سخنگوی سپاه: 🔹‌سرویس‌های متعددی پشت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) هستند که براساس آخرین اخبار، تروریست دستگیر شده در حادثه حرم شاهچراخ شیراز یکی از اتباع کشور‌های همجوار ایران است. 🔹تعدادی از مظنونانی که در حادثه حرم شاهچراخ شیراز مشارکت داشتند دستگیر شده‌اند. ‌دشمن در حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز اهداف چندگانه‌ای را مدنظر دارد؛ اختلاف مذهبی، قومی وایجاد شکاف بین کشور‌های همسایه بخشی از اهداف دشمن زبون است. 🔹طومار داعش و تروریست‌های علیه منافع ملی ایران و مردم در هم پیچیده شده ‌و این دست و پا زدن‌های آخر دشمن انقلاب اسلامی ایران است‌ و قطعا پاسخ قاطعی به تروریست‌ها خواهیم داد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅دو قاب متضاد از یکدیگر ▪️تصویری از فرار خبرنگار شبکه تروریستی اینترنشنال در زمان مخابره خبر و شنیدن صدای آژیر خطر و شجاعت یک کودک ایرانی در زمان حمله تروریست مسلح به حرم شاهچراغ(ع) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
12.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | دفاع جانانه از ولی فقیه ما در دوره غیبت راهی بهتر از «ولایت فقیه» نمیشناسیم 🎙برشی از حجت‌الاسلام در مسجد مقدس جمکران .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
یکصد و پنجاهمین سالگرد قرارداد ننگین رویتر برای شاه جز باد هوا باقی نماند(۱) دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان در دورانی که هنوز استعمار موفق به برپایی یک حکومت دست‌نشانده همچون رژیم پهلوی در ایران نشده بود، به وسیله عوامل فراماسون خود و با سوءاستفاده از بی‌لیاقتی و ناکارآمدی شاهان و سلاطین، سعی می‌کرد از طریق انعقاد قراردادهای تحمیلی و یکطرفه، منابع و مخازن و ثروت‌های مادی و معنوی سرزمین ما را به ثمن بخس از آن خود کرده و تحت عنوان امتیازات مختلف به غارت حرث و نسل این کشور بپردازد. ده‌ها قرارداد ننگین و وطن‌فروشانه به خصوص در دوران قاجار و پیش از آن ثمره همین سیاست استعماری بود که بسیاری از منابع ایران را در اختیار خارجی‌ها قرار داد تا برای سال‌ها منافع آن را به جیب خود سرازیر کنند و در مقابل رشوه‌ای هم به شاه و عوامل خود بدهند. از جمله ننگین‌ترین این قراردادها باید به قرارداد رویتر ‌اشاره کرد که در مردادماه سال 1251 هجری شمسی، وقتی ناصرالدین شاه قاجار برای نخستین‌بار به اروپا سفر کرده بود، به تشویق صدراعظمش، میرزا حسین‌خان سپهسالار و معاونت وزیر امور خارجه وقت میرزا ملکم‌خان با بارون ژولیوس دو رویتر یهودی/انگلیسی بسته شد. واگذاری همه منابع زیرزمینی و روزمینی به بیگانه ظاهرا موضوع قرارداد رویتر، ایجاد راه‌آهن از خلیج‌فارس تا دریای خزر بود‌، اما طی این قرارداد، ایران متعهد شد که کلیه اراضی مورد نیاز، مصالح مورد نیاز، انحصار بهره‌برداری از معادن زغال سنگ، آهن، مس، سرب، نفت و جنگل‌ها و آب‌های ایران را به رویتر واگذار نماید. همچنین اجاره گمرکات ایران به مدت 25 سال و امتیاز بانک و موسسات اعتباری نیز به آن اضافه شد به علاوه امتیاز توزیع گاز، زیباسازی شهر تهران، ایجاد راه‌ها، تلگراف‌خانه‌ها و...دهها امتیاز دیگر به رویتر واگذار شد! در همان زمان بسیاری از کارشناسان و دیپلمات‌های خارجی در شگفت بودند که چگونه ممکن است یک پادشاه این‌گونه اختیار کشورش را در مقابل هیچ، به یک بیگانه واگذار کند. لرد کرزن (دیپلمات آن روز و صدراعظم آینده انگلیس) در کتاب خود به نام «ایران و مسئله ایران» نوشت: «... وقتي امتياز رويتر منتشر گشت مندرجات آن حاکي از تسليم کامل و خارق‌العاده کليه منابع صنعتي کشور به بيگانگان بود و اين کاري بود که هيچ‌گاه در تاريخ سابقه نداشته و حتي شايد خواب آن را هم کسي نمی‌ديده است...» هنری راولینسون سرگرد انگلیسی و از شرق‌شناسانی که ترجمه برخی زبان‌ها و خطوط باستانی را منتسب به وی می‌دانند، در کتاب «انگلیس و روسیه در شرق» نوشت: «... این امتیاز که آن را بزرگ‌ترین خیانت میرزا حسین‌خان سپهسالار نخست‌وزیر ناصرالدین شاه می‌دانند، همه زندگی اقتصادی و سیاسی ایرانیان را برای مدت هفتاد سال در اختیار دولت انگیس قرار داد...» سر دنیس رایت، نخستین سفیر انگلیس در ایران پس از کودتای 28 مرداد نیز در کتاب خود به نام «انگلیسیان در ایران» نوشت: «...افشای مفاد امتیازنامه (رویتر) اروپا را تکان داد. تی یر، سیاستمدار فرانسوی اظهار کرد برای شاه جز باد هوا چیزی باقی نگذاشته‌اند!!....» فروش ایران توسط پدران شبه روشنفکری امروز و نکته جالب اینکه باعث و بانی تهیه و امضای این قرارداد ننگین (که آن را در مقابل 100هزار لیره باج به شاه ایران تحمیل کردند)، 2 تن از شبه روشنفکران تاریخ معاصر ایران بودند که همین امروز نیز مورد تقدیس و تجلیل شبه روشنفکران نوکیسه قرار دارند!! اول؛ میرزا حسین‌خان سپهسالار (که به کمک مانکجی‌هاتریا از فراماسون‌های نشاندار انگلیسی، اولین دولت فراماسون را در ایران تشکیل داد) که دوران صدارتش توسط فریدون آدمیت (یکی دیگر از نویسندگان مورد وثوق جریان شبه روشنفکری)، حکومت قانون و ترقی خوانده شد!! و بارها و بارها در نشریات این جریان مورد تحسین و تجلیل قرار گرفت. و دوم؛ میرزا ملکم‌خان که در اغلب نشریات به اصطلاح روشنفکری و اصلاح‌طلب، پدر جریان اصلاح‌طلبی لقب داده شده و بارها و بارها به مناسبت‌های مختلف در این نشریات مورد تقدیر و ستایش واقع شده است همین میرزا ملکم‌خان است که نخستین لژ فراماسونری را در ایران تحت عنوان «فراموشخانه» به وجود آورد و در سفر دوم‏ شاه در مسئله امتیاز لاتاري با گرفتن چهل هزار ليره‏ از كلنل «دوبوزيك» فرانسوي كه مدير قمارخانه «لت‏ دوژور» بود و تقسيم آن بين شاه و اطرافيانش، «اسباب آن را فراهم آورد» 5 در اين هنگام ملكم كه تشكيلات «مجمع آدميت» را از قبل‏ فراهم آورده بود، با «ادوارد براون» مأمور مخفي انگليس و «بلمنت» رئيس امور جاسوسي خاورميانه رفاقتی به هم زد و منزل او محلي براي ملاقات عناصر بي‏اعتقاد و مشكوك ايراني گردید. 6 در همان ايام ملكم كوشيد تا شعبه‏اي از فراماسونري را تحت‏ نامي ديگر در ايران ايجاد كند که «مجمع آدميت» نام گرفت .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
یکصد و پنجاهمین سالگرد قرارداد ننگین رویتر برای شاه جز باد هوا باقی نماند(۲) بازهم روحانیت؛ تنها مردان میدان استقلال و آزادگی اما بازهم تنها قشری که در مقابل این وطن‌فروشی تاریخی ایستاد، روحانیت و علما بودند. حاج ملا علی کنی از علمای بزرگ تهران و معروف به رئیس‌المجتهدین و از شاگردان «صاحب جواهر» در مقابل این قرارداد اعتراض کرد و همراه گروهی از علما به دشمنی با میرزا حسین‌خان سپهسالار برخاست و وی را بی‌دین خواند. نامه‌های متعدد به ناصرالدین شاه نوشت و لغو قرارداد ننگین رویتر را خواستار شد. 7 احمد کسروی در جلد اول «تاریخ مشروطه ایران» می‌نویسد: «...نامه‌هایی به ناصرالدین شاه نوشتند که سپهسالار را با خود به تهران نیاورد. این نامه در رشت به دست شاه رسید و چون ملایان در آن زمان بسیار نیرومند بودند‌، شاه ناگزیر شد حکمرانی گیلان را به سپهسالار بدهد. او را در آنجا گذاشت و خود، بی‌او به تهران آمد...»8 قرارداد رویتر به همت علما و روحانیت لغو شد و یک بار دیگر حضور روحانیون شجاع و آگاه در عرصه سیاسی اجتماعی تاریخ معاصر ایران باعث شد تا کیان و عزت و همچنین منابع و منافع آن از گزند مطامع بیگانگان دور بماند. محمدحسن‌خان اعتماد‌السلطنه در کتاب «چهل سال تاریخ ایران» (المآثر و الآثار) از قول بنجامین اولین سفیر آمریکا در عهد ناصری در ایران، در کتاب «سفرنامه بنجامین»، درباره ملا علی کنی می‌نویسد: «...حاج ملا علی کنی مردی مسن، محترم، باوقار و هیبت است ولی به رغم مقام و موقعیت خود، زندگی مجلّل و باشکوهی ندارد و خیلی ساده و معمولی به سر می‌برد. با آنکه املاک و دارایی هم دارد مع هذا درصدد نمایش دادن آنها نیست و در کمال سادگی زندگی می‌کند. موقعی که از منزل خارج می‌شود، فقط سوار یک قاطر سفید رنگ می‌گردد و یک نفر نوکر همراه اوست ولی مردم وقتی از آمدن او مطلع می‌شوند از هر طرف نزد وی می‌آیند و مانند یک موجود فوق طبیعی از این روحانی استقبال می‌کنند. یک ‌اشاره از طرف او کافی است که شاه را از تخت سلطنت به زیر آورد... سربازان گارد محافظ سفارت آمریکا در تهران به من می‌گفتند، با آنکه از طرف شاه مامور حفاظت جان من و اعضای سفارت شده‌اند اگر حاج ملا علی کنی به آنها دستور دهد، بدون درنگ من و دیگر اعضای سفارت را خواهند کشت. خوشبختانه مردی که این همه قدرت و نفوذ کلام دارد، کسی است که خیلی رئوف و مهربان و ملایم است و هیچ وقت دستورات شدیدی صادر نمی‌کند...»9 سیره روحانیت مبارز در دویست سال اخیر نگاهی اجمالی به تاریخ حداقل 200 سال اخیر نشان می‌دهد که روحانیون و علمای اسلام همواره در صف مقدم مبارزه با استعماگران و ‌اشغالگران و متجاوزین به خاک ایران قرار داشتند، اگرچه همواره متهم بودند که دفاع از وطن و کشور و مرز و بوم را درجه دوم تلقی کرده و اصل را حراست از دین و مذهب برمی‌شمردند اما از آنجا که ایران را کشور صاحب‌الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) محسوب می‌کردند، دفاع و نگهبانی از خاک و مرزهای آن را حراست از دین و اسلام به شمار می‌آوردند. اما آنان که همواره ادعای یقه چاک دادن برای وطن داشتند و با شعار «چو ایران نباشد، تن من مباد» گوش فلک را کر می‌کردند، تقریبا در هیچ‌یک از آوردگاه‌ها و میادین نبرد با ‌اشغالگران و متجاوزین و استعمارگران به طور جدی و یا در خط مقدم حضور نداشته‌اند و به بهانه تجدد و تمدن و پیشرفت، اگر دست همکاری با آن ‌اشغالگران نداده و عمله استعمار نشده بودند، به احتمال زیاد در پستوها و گوشه‌های عزلت، پنهان می‌شدند!! از جنگ‌های ایران و روس که نخستین میدان این آزمون بود تا جنگ اول جهانی و هجوم ارتش بریتانیا به خاک میهن و ‌اشغال جنوب تا مبارزه با دیکتاتور دست‌نشانده‌ای همچون رضاخان تا مبارزه با پهلوی دوم و طرح‌های استعماری‌اش مانند انجمن‌های ایالتی و ولایتی و لوایح ششگانه و تا قانون حقارت‌بار کاپیتولاسیون و... در هیچ‌یک از این عرصه‌های نبرد با بیگانه و اجنبی، نشانی از شبه روشنفکر و مدعیان ملی‌گرایی و وطن‌پرستی نبود که برعکس‌، اغلب در جبهه استعمار هم رویت می‌شدند اما این روحانیون و علمای اسلام بودند که در همه این میادین نبرد با استعمار، رنج زندان و حبس و تبعید و شهادت را به خود می‌خریدند 10 تا به تکلیف الهی خویش یعنی دفاع از مملکت امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) عمل نمایند. __________________ .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢برادر هایپرسونیک هم رسید 🔹چند روز پیش بود که خبرگزاری «تسنیم» از دستیابی صنایع دفاعی کشور به موشک کروز سوپرسونیک خبر داد. تسنیم نوشته بود: «متخصصان صنایع دفاعی کشورمان به فناوری طراحی موشک سوپرسونیک دست یافته‌اند و این موشک هم‌اکنون در مرحله تست‌ قرار داد.» 🔸اما چند روز پیش از این خبر، سخنگوی وزارت دفاع در یک برنامه تلویزیونی به صراحت گفته بود، برنامه‌ای برای سریع‌تر کردن موشک کروز ضدکشتی ابومهدی در دست است. 🔹اعلام چنین خبری در هنگامه سر و صدای آمریکایی‌ها برای گسیل دو سه کشتی و چند هزار نیروی نظامی به منطقه ما، پیامی آشکار دارد. کروز سوپرسونیک برای پدافند دریایی، مانند هایپرسونیک برای پدافند زمین پایه است. بدون شک، آمریکایی‌ها زودتر از همه این خبر را گرفته‌اند. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تطهیر چهره خون‌آلود جنایت و حمایت بی‌شرمانه از تروریست، توسط شبکه تروریستی اینترنشنال! 🔺️از بی‌گناه نشان دادن متهمان حمله اول به شاهچراغ تا تبرئه عوامل حمله تروریستی دیروز و تکرار سناریوی نخ‌نمای "کار خودشونه"! .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔰ثبات بر صراط در حرکت دانشجویی/ بخش اول 🔹دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، در جمع دانشجویان حاضر در مراسم افتتاحیه دوره اسلام ناب حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت 1. 1 تثبیت و ثبات در صراط 🔸در پایان عزاداری‌های دهۀ اول ماه محرم هستیم و پس از عاشورا و صیقل یافتن روح‌ها با یاد حرکت بزرگ امام حسین علیه السلام، می‌توانیم از چنین جلسه‌ای با پشتوانۀ معنوی خوب استفاده کنیم. خلاصۀ معارف مختلفی که در سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام بیان می‌شود، همگی در زیارت عاشورا ظهور و بروز پیدا می‌کند. یکی از تعابیر مهم که در این زیارت به آن تأکید می‌شود و هر کسی که به سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام، علاقه دارد، از خداوند این را می‌خواهد، این است که خداوندا از تو می‌خواهم: «یُثَبِّتَ لِی عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ، تا برایم نزد شما گامی راستین در دنیا و آخرت استوار کند». همین تعبیر را در پایان این زیارت، در حالت سجده نیز، مجدداً از خداوند می‌خواهیم «ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ: برایم گامی راستین نزد خودت همراه حسین و اصحاب حسین استوار کن». این درخواست از خداوند در چنین زیارتی مطرح می‌شود، نه فقط در این زیارت بلکه در زیارت‌های دیگر یا مباحث دیگر نیز عنوان می‌شود. برای چه ما از خداوند دوبار درخواست می‌کنیم که ما را در این مسیر ثابت قدم نگه دارد؟ 🔸در زیارت جامعه می‌خوانیم که «فَثَبَّتَنِيَ الله ُ اَبَداً ما حَييتُ»؛ خدایا، مادامی که من زنده هستم، مرا در این مسیر تثبیت بفرما. این بحث تثبیت، یک موضوع بسیار مهم است. قرآن که با این تعبیر خطاب به پیامبر اعظم می‌فرماید: «وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيمٍ»، بیان می‌کند « وَلَوْلَا أَنْ ثَبَّتْنَاكَ لَقَدْ كِدْتَ تَرْكَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئًا قَلِيلًا: اگر تو را در این مسیر تثبیت نکرده بودیم نزدیک بود کمی به آن‌ها بگرایی»؛ می‌فرماید ما شما را در این مسیر تثبیت کردیم. قرآن در تعابیر دیگری بیان می‌فرماید و تاکید می‌کند ««نَزَّلَهُ رُوحُ الْقُدُسِ مِنْ رَبِّكَ بِالْحَقِّ لِيُثَبِّتَ الَّذِينَ آمَنُوا» تا کسانی که ایمان دارند (و نه کافران) در مسیرشان تثبیت شوند. 🔸این‌ها بحث‌های مهمی هستند که ما در تعابیر دیگر نیز داریم؛ «يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذينَ آمَنوا بِالقَولِ الثّابِتِ فِي الحَياةِ الدُّنيا: خدا آنان که ایمان آوردند را با سخن استوار در زندگی دنیا استوار می‌سازد». این یک مسئله مهم است که تثبیت به چه معناست؟ زیرا که هر روز در نماز از خداوند می‌خواهیم، ما را در راه راست قرار دهد و ما بتوانیم به این راه راست پایبند باشیم، این حرکت در راه راست، یک مسئله مهم است و نیازمند الزاماتی است تا ما در این مسیر دچار آسیب‌های جدی نشویم و بتوانیم این مسیر را طی کنیم. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
 شخصيت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س)   زندگي اقتصادي فاطمي مقدمه السلام عليك يا مباركه مطابق اصل تقسيم وظايف همسران، تحصيل معيشت و هزينه‏هاي زندگي بر عهده مرد است و هزينه‌كرد درآمدهاي داخل خانه در حوزه اختيارات زن است. البته هم كسب درآمد و هم هزينه‌كردها بايد در چهارچوب تعاليم عقل و عرف و دين باشد. بدين جهت مأموريت مرد و زن در زندگي مشترك بر بيشترين تلاش و بيشترين درآمد و منافع (در كنار توجه به عبادت، و استراحت و ...) است. ولي در هزينه‌كرد كه اتفاقاً مديريت آن بيشتر در حوزه تدبير زنانه است، اصل ساده‌زيستي و زهد خانوادگي و خيررساني اجتماعي حداكثري، متعالي‌‌ترين مدل زندگي اقتصادي است كه‏ فاطمه(س) در نقطه اوج آن بود. وضعيت اقتصادي مدينه مدينه شهري در جزيره‌العرب و در منطقه‏اي خشك بود كه در سال‏هاي آغاز رسالت پيامبر با محروميت‏ها و محدوديت‏هاي فراواني روبه‌رو بود. ظهور اسلام در اين شهر، سيل مهاجرت‏ها به يثرب را موجب شد و اين مي‏توانست بحراني عظيم پيش روي پيامبر قرار دهد، ولي تدابير اقتصادي پيامبر خصوصاً در زمينه رفع فقر و حاشيه‌نشيني مبتني‌بر انفاق و ايثار كه‏ فاطمه(س) و زندگي اقتصادي‌‌اش نقطه اوج آن بود از عوامل موفقيت اسلام به‌شمار مي‌آمد. ادوار اقتصادي و املاك و دارايي‏هاي فاطمي دوران زندگاني مشترك فاطمي از جهت وضعيت اقتصادي به سه دوران تقسيم مي‏گردد: دوران محروميت و فقر شديد؛ دوران زندگاني متوسط؛ دوران ثروت و درآمد فراوان. فاطمه(س) در هر سه مرحله،‏ الگويي شايسته پيش روي مردم مدينه و نومسلمانان بود. اصول اقتصادي (انفاق‌محور) فاطمي زندگي اقتصادي‏ فاطمه(س) بر تربيت اقتصادي او استوار بود و تربيت اقتصادي او بر نگاهي جامع به ابعاد وجودي آدمي و عوالم وجود و نگاه توحيدي ايشان استوار بود كه مطابق با آن به‌جاي دنيامحوري، خداباوري اصل قرار مي‏گرفت و مديريت درآمد و هزينه بر محور سه‌گانه سعي، استقلال، خير استوار بود. اقتصاد مقاومتي فاطمي در نگاه ديني مواجهه پيوسته حق و باطل و اقليت حق تا زمانه ظهور اين هشدار را مي‏دهد كه حتي در متن جامعه ديني حق‌باوران‌بودن هم، نبايد غافل شد از اينكه در مقايسه با جامعه جهاني باطل، جبهه حق وضعيت خاص و ويژه‏اي دارد. پس در هيچ لحظه‏اي حتي در اوج ثروت و اقتدار نسبي، هيچگاه نبايد دچار روزمرگي و يا محدودبيني و ... شد. بدين دليل حضرت زهرا(س) چه در دوران فقر و چه در اوج دوران دارايي، با نگاه جامع و روزامدي كه به جبهه حق داشت، هماره دايره زندگي اقتصادي‌اش بر محور بيشترين ياوري جبهه حق از معبر حداكثر انفاق ممكن مي‏گذشت. براي اين راهبرد اقتصادي مقاومت‌محور در همه حالات فقر و غني، الگوسازي كرد تا همگان، خاصه بانوان در هر شرايطي خود را با زندگي ديني و با حمايت اقتصادي از جبهه و جامعه حق، وفق دهند. شأن نزول سوره انسان برخي از فضايل قرآني فاطمي، فضيلت اقتصادي او با محوريت انفاق و ايثار است تا نشان دهد كه در‏ فاطمه(س) خدابيني و انسان‌بيني و دنيابيني جمع گرديده و در انفاق و ايثار خالصانه او تجلي يافته است. سرآمد اين فضيلت‌ها، شأن نزول سوره انسان (دهر) است و ارزش اين سوره در تمجيد از فرهنگ‌شدن انفاق در خانه‏ فاطمه(س) در سطح خانواده و با محوريت بانوي خانه است تا نشان دهد وقتي زن در خانه به تعالي مي‏رسد و كانون نشر فضيلت‏هاي اخلاقي در متن خانواده مي‏گردد، چگونه بركات شخصيت و گفتار و رفتار او در جامعه اثرگذار خواهد بود. موضوع‏ها و محتواي سه‌گانه 1. وضعيت اقتصادي مدينه و ادوار‏شناسي اقتصادي فاطمي نقشه مراحل اسلام‌آوردن مردمان جزيره‌العرب و سير ده ساله گسترش اسلام در دوران رسالت مدني و سرازيرشدن جمعيت به‌سوي مدينه: آمار رزمندگان مسلمان مدينه آمار رزمندگان مسلمان مدينه جنگ زمان/ سال هجري قمري آمار بدر 313 نفر از هزار نفر احد 1000 نفر از 3 هزار نفر خندق 3 هزار نفر فتح مكه 10 هزار نفر تبوك 30 هزار نفر حجه‌الوداع حداقل 70 هزار نفر از مدينه و اطراف ان جمع‌بندي ظرف 10 سال تنها آمار رزمندگان شهر 70 برابر شده است .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
 شخصيت، زندگي و فرهنگ حضرت‏ فاطمه زهرا(س)   زندگي اقتصادي فاطمي(۲) وضعيت عرب تازه‌مسلمان: خطبه فدكيه: «تَشْرَبُونَ‏ الطَّرْقَ‏ وَ تَقْتَاتُونَ‏ الْقِدَّ أَذِلَّةً خَاسِئِين‏ ...؛ از آب‏هاي الوده و فاسد مي‏خورديد و ذليل و سرافكنده بوديد ...» نهج‌البلاغه: آنها نه تنها دختران بلكه پسران را كه سرمايه زندگي آنها بودند از ترس فقر زنده به گور مي‏كردند. تدبير پيامبر براي جلوگيري از پديده حاشيه‌‌نشيني و بحران‏هاي اجتماعي و اقتصادي مدينه پيامبر براي جلوگيري از بحران حاشيه‌نشيني با ساخت صفه در مسجد، فقرا را در مركز شهر اسكان داد تا مسلمانان به اوج روحيه ايثار و انفاق و عداات‌ورزي برسند (مسجدالنبي + اصحاب صفه + خانه اهل‌بيت(عع) + حجره پيامبر + باب جبرئيل) اصحاب صفه آمار مهاجران فقير به مدينه از حوالي سال 6 هجري رشد فزاينده‌اي يافت كه در جايگاهي ويژه در ضلع شمالي مسجد اسكان داده شدند. با وجود طرح‏هاي خارج‌سازي آنان از فقر و درماندگي شمارشان پيوسته در حدود 400 نفر بود. تغذيه اصحاب صفه به علت اسكان و حضور هميشگي آنان در مسجد، هماره پيامبر يا برخي از صحابه، غذاي اندك خود را با آنان تقسيم مي‏كردند. مهم‌ترين دري كه به مسجد بازمي‌شد و نقطه اميد آنان بود در خانه اهل‌بيت(عع) بود. 1. ادوار اقتصادي و املاك و دارايي‏هاي فاطمي 2. جغرافيا و گاهشمار املاك و دارايي‏هاي فاطمي و نقش آن در زندگي شخصي ايشان: زمان تملك توسط حضرت فاطمه فدك در شرق خيبر منطقه حاصلخيز در160 كيلومتري شمال مدينه داراي نخلستان‏ها و باغ‏هاي فراوان با درآمد ساليانه 50 هزار دينار كه نصفش به حضرت زهرا(س) مي‏رسيد زمين‏ها و باغ‏هاي هفت‌گانه منطقه العوالي، در جنوب و جنوب شرق در منطقه يهودي‌نشين مدينه باغ نخل‏هاي متعدد و با نخل‏هاي قابل توجه خصوصا مشربه ام‌ابراهيم و مثيب و الدلال و البرقه قريه ام‌العيال روستايي در 170 كيلومتري جنوب مدينه تا 20 هزار نخل داشت صريا يك فرسخي (6 كيلومتري) جنوب شرق مدينه داراي نخلستان و زمين‏هاي كشاورزي خانه حضرت خديجه كه به پيامبر بخشيد در شهر مكه بين مسجدالحرام و شعب ابي‌طالب نكته‏هاي زندگي اقتصادي فاطمي دارايي ساليانه املاك فاطمي حداقل 25 تا 30 هزار دينار (سكه طلا) بود. كه جمع 4 سال آن 100 تا 120 هزار دينار مي‏گرديد. حضرت زهرا(س) به مدت چهار سال بانوي اول جهان اسلام و بلكه نفر اول جامعه از جهت كسب ثروت و درآمد بود. خانه‏ فاطمه(س) از جهت شاخصه‏هاي اجتماعي و اقتصادي چنين بود: خانه‏اي متصل به مسجد كه تنها درش به مسجد باز مي‏شد. خانه‏اي براي زندگي مشترك اهل‌بيت(عع) كه اهدائي پيامبر به آنان بود. افراد خانه در ظرف زماني 4 سال از 2 نفر به 7 نفر شامل 4 فرزند و يك خدمتكار افزايش يافت. مراجعه پيوسته نيازمندان و صحابه به اين منزل ادوار سه گانه فاطمي از جهت اقتصادي چنين بود: دوران فقر و محروميت دوران درآمد نسبي دوران ثروت و دارايي فراوان 3. اصول اقتصادي (و سيره انفاق‌محور) فاطمي نگرش توحيدي در زندگي اقتصادي تجارت‏هاي پسين و پيشين آسماني در هر فعاليت اقتصادي پيش از فعاليت اقتصادي درحين فعاليت اقتصادي پس از فعاليت اقتصادي باور به رزاقيت خدا و برقراري تجارت واقعي با او كار و سعي فراوان فردي معامله منصفانه با ديگر مؤمنان انتظار بركت و امداد غيبي پس از انجام رفتارهاي تركيبي: عدالت، انصاف، انفاق، قرض‌الحسنه و ... اصول اقتصادي زندگي فاطمي معيارهاي اقتصادي‌اي كه مبناي زهد و انفاق‏هاي عظيم بود - ترجيح رضاي خداوند بر رضاي خود و ديگران - ترجيح آخرت بر دنيا، ضمن توجه به دنيا و مواهب آن - ترجيح معنويت بر ماديت ضمن توجه به نيازهاي مادي - ترجيح گرسنگي بر سيري ‏ - ترجيح سادگي بر تجمل ضمن استفاده از نعمت‏ها و لذات - ترجيح‏ كار و تلاش مستمر بر بيكاري و تن‌آسايي سيره اقتصادي فاطمي در دوران ثروتمندي: حضرت زهرا(س) به مدت چهار سال بانوي اول و بلكه شخصيت اول جهان اسلام در مدينه از جهت درآمد اقتصادي و كسب ثروت بود. درآمد ساليانه ايشان از فدك حداقل 25 هزار دينار و با جمع درآمد ديگر املاك تا 35 هزار دينار مي‏رسيد. در نتيجه ايشان در دوران چهار ساله مالكيت املاك مختلف، حداقل صد هزار دينار درآمد داشته است. درآمد اموال همگي انفاق مي‏گرديد و مهم‌ترين مورد انفاق، اصحاب صفه و ديگر نيازمندان بود. بدين جهت در سه سال پاياني زندگاني پيامبر، حضرت‏ فاطمه(س) بزرگ‌ترين انفاق‌گر و حامي فقرا و محرومان بود. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95