فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای پخش شاهنامه در تاجیکستان و نظر ایرانیها
🔹چند روز پیش رئیسجمهور تاجیکستان دستور داد به تعداد خانوادههای تاجیک شاهنامه چاپ و رایگان پخش شود. برخی در ایران این کار را نشانۀ اهمیتدادن به فرهنگ فارسی دانسته و به دولت ایران کنایه زدند. اما استاد شفیعی کدکنی دربارۀ این کار نظر دیگری داشت.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
#شهادت_حضرت_فاطمه_سلاماللهعلیها
_
آجرک الله یا صاحب الزمان عج
خوشرویی هنگام رو به رو شدن با مومن بهشت را بر فرد خوشرو واجب میگند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
📝 تا سیگار می کشم حرف بزن‼️
🔹 چرچیل تنها در فاصله کشیدن یک سیگار در حیاط سفارت شوروی در تهران برای گرفتن عکس یادگاری، شاه را پذیرفت!
🔸 این تنها فرصت برای دیدار با سران قوای متفقین در ایران بود که با وجود اشغال ایران، شاه را در مملکت خودش به حضور نمیپذیرفتند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
May 11
✅اعلام توقف عبور غولهای کشتیرانی جهان از دریای سرخ به مرور افزایش خواهد یافت و این مسئله فشار اقتصادی به غرب را افزایش خواهد داد.
🔸البته آمریکا سعی دارد از این مسئله سوءِاستفاده کرده و در راستای بینالمللی کردن مسئله حملات یمن و سپس تشکیل گروه ضربت دریایی، از آن بهره ببرد.
🔹در همین خصوص فردا جلسه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست آمریکا، بریتانیا، فرانسه، ژاپن، مالت و آلبانی برای صدور قطعنامه توقف حملات انصارالله برگزار میشود؛ البته احتمال وتوی این قطعنامه بسیار بالاست و آمریکاییها نیز تاکنون در راضی کردن چین برای عدم وتوی آن ناکام بودهاند.
🔸در صورت شکست طرح اجماعسازی آمریکا که به نظر شورای امنیت سازمان ملل آخرین ایستگاه آن باشد، باید دید که نحوه اقدام آمریکا به چه شکل خواهد بود و با توجه به خروج مفتضحانه ناوگروه هواپیمابر آیزنهاور از خلیج فارس، آیا آمریکا راسا وارد عمل خواهد شد؟
🔹به هر روی صنعا قبلا اعلام کرده که آماده هدف قرار دادن کشتیهای تجاری و ناوگان جنگی آمریکایی و اروپایی است؛ همچنان که یمنیها آماده هدف قرار دادن ناوچه ساعر ۶ رژیم صهیونیستی اعزامی به دریای سرخ هستند.
#طوفان_الاقصی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
هدایت شده از رویدادها و تحلیلها
21.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیطون❤️🔥 قدم قدم⌛️ میاد سراغت...
فکر نکن یهو میاد، تموم اعتقاداتت رو ازت میگیره🧨
مراقب قدم هاش باش⛔️⛔️
برشی از سخنرانی حجت الاسلام مصلایی در جمع دهه هشتادی ها🌱 آموزشگاه متوسطه ی دکتر فخری توان
🌸معلمان به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند🌺
(امام خامنه ایی دامت برکاه)
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
💬 #یادداشت_هفته | مقاومت عظیم در راه حق
👈🏼 سبک زندگی فاطمی، الگویی براى همه مردان و زنان غیور و مؤمن است
🔸«زندگى فاطمهى زهراالگوى زندگى یک زن مسلمان است.»(کتاب حقیقت عظیم، ص۶۳) «شما هیچ شخصیّت دیگرى را نمیتوانید پیدا کنید که مجسّمکنندهى هویّت حقیقى و همهجانبهى زن مسلمان باشد، آن چنان که زهرابود.»۱۳۶۴/۱۲/۱۰ از این بالاتر، او «الگویى براى همهى مردان و زنان غیور و مؤمن و مسلمانان و حتّى مردم غیر مسلمانى که با مقام آن بزرگوار آشنا باشند، است.»۱۳۶۸/۹/۲۲
زندگی حضرت زهرا دارای ویژگی های برجسته و نکات آموزنده در ابعاد گوناگون فردی، خانوادگی و اجتماعی است. « در تمام این فصول، ما زندگى فاطمهى زهرا را که نگاه میکنیم، مىبینیم سرآمد است.»(حقیقت عظیم، ص۷۳)
این یادداشت، نگاهی گذرا به الگوی رفتاری و سبک زندگی حضرت زهرا بر اساس بیانات حضرت آیت الله خامنه ای دارد.
🔸مادری برای پدرش!
🔹حضرتفاطمه قبل از ازدواج نیز مادر بود. مادری برای پدرش! در جریان شعب ابی طالب «این دختر مثل یک فرشته نجات برای پیغمبر؛ مثل مادری برای پدر خود؛ مثل پرستار بزرگی برای آن انسان بزرگ، مشکلات را تحمّلکرد. غمگسار پیغمبرشد.»۱۳۷۱/۹/۲۵ بعد از آن و رحلت جناب ابوطالب و جناب خدیجه هم «پیامبر، تنهای تنهاست، فاطمهی زهرا، این دختر چند ساله... تنها کسی است که پیامبرِ با این عظمت به او تکیه میکند... این قضیهی «فاطمة امّ ابیها» مربوط به اینجاست.»۱۳۷۳/۶/۲۹ در مقابل نیز، وقتی آیه ای نازل شد و مسلمانان را موظف کرد پیامبر را با عنوان «یا رسولالله» خطاب کنند، وقتی پیامبر وارد منزل شدند، «حضرت زهرا آمدند گفتند یا رسولالله سلام علیکم، پیغمبر اکرم [ایشان را] در آغوش گرفتند گفتند این مال تو نیست، تو به من بگو اى پدر، این دل من را آرام میکند، این به من لذّت میدهد؛ این محبوبیّت فاطمهى زهرااست پیش پیغمبر.»
(حقیقت عظیم، ص۵۴) تمام اینها برای بانوان و خانوادههای همه عالَم درس است.
🔸همسری شایسته و ازخودگذشته
🔹نکته بعد، آنکه حضرت زهرادر همسرداری-و آن هم همسری شخصیت بینظیر امیرالمؤمنین-یک الگوی کامل و جامع است. «هیچ سالی، بلکه هیچ نیم سالی نگذشت که این شوهر، کمر به جهاد فیسبیلاللَّه نبسته و به میدان جنگ نرفته باشد و این زن بزرگ و فداکار، همسرىِ شایستهی یک مرد مجاهد و یک سرباز و سردار دائمی میدان جنگ را نکرده باشد.»۱۳۶۸/۱۰/۲۶ «او خانمى است که در خانه نشسته و شوهرش مرتّب در جبهه است و اگر در جبهه نباشد، جبهه لنگ میماند... از لحاظ زندگى هم وضع روبهراهى ندارند... یعنى حقیقتاً زندگى فقیرانهى محض داشتند؛ در حالى که دختر رهبرى هم هست، دختر پیامبر هم هست، یک نوع احساس مسئولیّت هم میکند... انسان چقدر روحیّهى قوى میخواهد داشته باشد تا بتواند این شوهر را تجهیز کند؛ دل او را از وسوسهى اهل و عیال و گرفتاریهاى زندگى خالى کند؛ به او دلگرمى دهد.»(حقیقت عظیم، ص۱۹۵) «با این اوضاع، با این شرایط دشوار، با این شوهر پُرکار و دائماً مشغول، با نهایت مهربانى، با نهایت ازخودگذشتگى رفتار کرد.»(حقیقت عظیم،ص۲۲۶) «امیرالمؤمنین دربارهی فاطمهی زهرافرمود: ما أغضبنی و لا خرج من أمری؛ یکبار این زن در طول دوران زناشویی، مرا به خشم نیاورد و یکبار از دستور من سرپیچی نکرد. فاطمهی زهرابا آن عظمت و جلالت، در محیط خانه، یک همسر و یک زن است.»۱۳۷۱/۹/۲۵ «یک همسر خوب است؛ همسرى که هیچ وقت مایهى پریشانى و ناراحتى خاطر شوهرش را فراهم نکرد و محیط خانوادگىشان از شیرینترین محیطهاى خانوادگى است؛ محبّت این زن و شوهر در حدّ اعلی است.»(حقیقت عظیم، ص۵۷)
🔸معنویت در خانواده
🔹فاطمه زهرادر همه ابعاد، به تربیت معنوی خانواده پرداخت. در عمل، «آن قدر عبادت میکرد و به نماز مىایستاد که ساقهاى پاهاى مبارکش ورم میکرد.»(حقیقت عظیم، ص۱۳۶) فرزندان بزرگوارشان این عبادت ها را می دیدند و درس میگرفتند. فرزندشان «امام حسن مجتبیمیگوید شب جمعه تا صبح مادرم بیدار بود، عبادت میکرد، هر وقت صدای او را شنیدم، دیدم برای دیگران دارد دعا میکند؛ صبح گفتم مادر! برای دیگران دعا کردی، برای خودت دعا نکردی؛ فرمود پسرم! اَلجارَ ثُمَّ الدَّار»(حقیقت عظیم،ص۲۹۵) فاطمه به چنان مقام معنوی رسیده بود که «فرشتگان بر او فرود مىآمدند، با او مأنوس میشدند و با او سخن میگفتند.»(حقیقت عظیم، ص۱۴۲) او صدیقه کبری است؛ «صدّیق کسی است که آنچه را میاندیشد و میگوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد.»۱۳۸۴/۵/۵ در چنین فضای معنویای است که فرزندانی با عظمت تربیت می شوند.
🔍 ادامه👇
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
🔍 ادامه #یادداشت_هفته
🔸مادری و تاثیرگذاری تربیتی بر فرزندان
فاطمه زهرا«با این مقام، کار منزل را هم خودش میکرد. پذیرایى از شوهر و فرزندان هم بر عهدهی خود او بود... یک مادر تربیتکنندهی فرزندان بود.» (حقیقت عظیم، ص۱۳۶) او «مادرى است که فرزند مىآورد و فرزندانش را در آغوش خودش تربیت میکند و به آنها شیر میدهد و آنها را بزرگ میکند و به آنها مىآموزد.»۱۳۶۳/۱۲/۲۱ او چهار فرزند بی نظیر را تربیت کرد «دو پسرشان امام حسن و امام حسین... تربیتشدهى دامان این خانمند... آن زینبى که شما مىشناسید... پروریدهى این مادر است.»(حقیقت عظیم، ص۵۸) «می شود فهمید که تأثیر تربیت فاطمهى زهراتا زنده بوده، روى این دو پسر و یک یا دو دختر - که اختلاف روایات هست - بیشتر بوده از تأثیر تربیت امیرالمؤمنین، چون دائماً با این بچّهها بوده و امیرالمؤمنیندر سفر بود، بیرون بود، مشغول کار بود، فاطمهى زهراروى این بچّهها اثر گذاشته و حسینِ کربلا را و زینبِ کربلا را فاطمهى زهراپروریده و آفریده.» (حقیقت عظیم، ص۷۵) ممکن است کسی بگوید که «امام حسن و امام حسین ، امام بودند و طینت امامت داشتند؛ زینبکه امام نبود. فاطمهى زهرااو را در همین مدّت نُه سال تربیت کرده بود.» (حقیقت عظیم، ص۱۹۵)
🔸حضرت زهرا و اداره یک زندگی سرزنده در شرایط سخت
🔹فاطمه سختی های خانه داری را تحمل میکرد. در جریانی که سوره هل أتی نازل شد، «بر گرسنگی خودشان و همهی اعضای خانوادهشان صبر کردند و به یتیم و مسکین و اسیر کمک کردند.»۱۳۹۸/۱۱/۲۶ همچنین در جریان دیگری «فاطمهى زهراخدمت پیغمبر رفت؛ آن قدر گرسنگى کشیده بود که پیغمبر زردى گرسنگى را در صورت او مشاهده کرد؛ دل پیغمبر سوخت و براى دخترش دعا فرمود.»(حقیقت عظیم، ص۱۷۵) با وجود همه اینها، «یک بار اتّفاق نیفتاده که این زن از همسرش... یک خواهشى بکند که فلان چیز را براى من تهیّه کن؛ خب این براى زن جایز است، مباح است، [امّا] هرگز اتّفاق نیفتاده!»(حقیقت عظیم،ص۵۵) همچنین زمانی که «راه فتوحات و غنایم که باز میشود، دختر پیغمبر ذرّهای از لذّتهای دنیا و تشریفات و تجمّلات و چیزهایی را که دل دختران جوان و زنها متوجّه آنهاست، به خود راه نمیدهد.»۱۳۷۱/۹/۲۵ نکته قابل توجه این است که در کنار همه این عناصر مهم، زندگی فاطمه، یک زندگی بانشاط و سرزنده بود؛ «یک زندگى فقیرانه را این جور شاد، این جور پُرهیجان، این جور سرشار از حَیَویّت و نشاط اداره کردن، این هنر خاصّ فاطمهى زهرااست.» (حقیقت عظیم، ص۷۹)
🔸پیوند خانواده و اجتماع در زندگی فاطمه زهرا
🔹برخی با کج فهمی «خیال میکنند آن انسانى که مشغول عبادت است و یک عابد و متضرع و اهل دعا و ذکر است، نمیتواند یک انسان سیاسى باشد؛ یا بعضى خیال میکنند آن کسى که اهل سیاست است... نمیتواند اگر زن است، یک زن خانه باشد... خیال میکنند اینها با هم منافات دارد.»۱۳۶۸/۹/۲۲ در حالیکه «قضیّه این طورى نیست؛ هم باید مادرِ خوب و همسر خوبى باشد، هم در فعّالیّت اجتماعى شرکت کند. فاطمهى زهرامظهر چنین جمعى است؛ جمع بین شئون مختلف.» (حقیقت عظیم، ص۲۴۵)
🔸مقاومت عظیم حضرت زهرا برای زمامدار به حق
🔹حضرت زهرا «جانش را فدا میکند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد. اگر فاطمهی زهرازنِ امیرالمؤمنین هم نبود، قضیّه همین بود؛ از شوهرش دفاع نمیکرد از زمامدار بهحق دفاع میکرد.» (حقیقت عظیم، ص۲۰) «نمیگوید من حالا باردار هستم، مصلحت نیست دراُفتم، بماند چند روز دیگر آتششان فروکش کند؛ بماند شاید من فارغ بشوم بعد بروم به میدانشان... آن پشت در آمدن، آن سِقط شدن محسن شش ماهه آن بازوبندی از ورم بر بازو، آن مقاومت عظیم که منجر میشود به اینکه دختر پیغمبر را بزنند... همهی نقشهها را نقش بر آب میکند.» (حقیقت عظیم، ص۲۱)
👈 خلاصه اینکه «آن عبادتش، آن فصاحت و بلاغتش، آن فرزانگى و دانشش، آن معرفت و حکمتش، آن جهاد و مبارزهاش، آن رفتارش به عنوان یک دختر، آن رفتارش به عنوان یک همسر، آن رفتارش به عنوان یک مادر؛ آن احسانش به مستمندان... این، شخصیّت جامعالاطراف فاطمهى زهرااست. این، الگو است؛ الگوى زن مسلمان این است.» (حقیقت عظیم، ص۱۸۴)
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
استاد امیری-جهادتبیین۱.m4a
32.64M
جهاد تبیین
استاد امیری
اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سرالمستودع فیها بعدد ما احاطه به علمک
سخنان استاد امیری، در دیدار بانوانِ طلابِ علومِ دینی، به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
با موضوع:
تطبیق حقوق زن در غرب و اسلام
پرداختن به دیدگاه غربیها درباره زنان و چگونگی سوء استفاده غرب از آنان
🔥در آیین بوداییِ هندوستان، زنانی که شوهرشان میمیرد باید خود را آتش بزنند
◼️نظر اندیشمندان غرب راجع به زنان:
▪️سقراط: زن بزرگترین منشاء انحطاط بشرِ
▪️برتراندراسل: زن درِ دروازه جهنم و ام الفسادِ
▪️فروید: اصولا زن پایین تر از مرد از هر نظر
▪️نیچه: وقتی که نزد زن میروی شلاقت را فراموش نکن
و
▪️محمدرضا پهلوی: در زندگی یک مرد زن به حساب نمیاد مگر وقتی که زیبا و دلربا باشد.
و دیدگاه مقام معظم رهبری و امام راحل:
🌺 زن مثل گلبرگ است
🌺 زن مربی جامعه است
🌺 زن بزرگ خانه است
▪️زنان کرایه ای در غرب
▪️زنان مانکن در پشت ویترین برای تبلیغ کالاها و...
👈و بیان مسائل دیگر
♦️تا انتها گوش دهید و نشر دهید
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥کانال ما درپیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
🔻فاطمه و جامعه:
فریاد علیه فراموشی
🖊 مهدی جمشیدی
یکم. انتخاب/ انتصاب؛ سوداگری با باطن دین
قیام فاطمه -سلاماللهعلیها- بدان سبب بود که جامعه، آخرین سخن پیامبر -صلیاللهعلیهوآله- را به دیدۀ غفلت نگریست و نادیده انگاشت؛ آن هم سخنی که قوام و دوامِ هویّتیِ حقیقیِ اسلام، به آن گره خورده بود. او میدانست که «نبوّت» بدون «امامت»، ناتمام خواهد ماند، بلکه موجبات انهدام تدریجیِ باطن دین، فراهم خواهد آمد و جز پوستهای ظاهری، چیزی نخواهد ماند. امامت، هرگز قابلفروکاهیدن به خلافت نیست؛ یعنی فقط سخن در این نیست که چه کسی باید ریاست و حکومت را در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغۀ اصلی، آن است که اگر خطّی که نبوّت رقم زده است در اختیار آنان که شایسته نیستند قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و جامعه، گرفتار بیراههها میگردد؛ چنانکه علی -علیهالسلام- در سالیان بعد گفت شما در دریاهایی از فتنه فروغلتیدید. اینجاست که سیاست ظاهری، بر احوال باطنیِ امّت پیامبر و سرنوشت معنوی آنها سایه میافکند و ازاینرو بود که این قدرت باید در اختیار «منصوبان» باشد و نه «منتخبان».
دوم. اقلیّت/ توده؛ تاریخسازیِ خواصِ منافق
توطئۀ غصب را «اقلیّتِ زیرکِ منافق» طراحی کردند که در پسِ پرده، در انتظار رحلت پیامبر -صلیاللهعلیهوآله- نشسته بودند و میخواستند با صحنهآرایی و فریب، حقیقت امامت را پنهان نگاه دارند و به قدرت سیاسی دست یابند. تودۀ سادهدل که منزلت امامت را درنیافته بود و بر این گمان بود که تفاوت میان «امامت» و «غیرامامت» در این شخص و آن شخص است نیز همراهی کرد و تسلیم توطئۀ غصب گردید. این عدّۀ اندک، در کمین نشسته بودند تا در لحظۀ بحران و خلاء، ناگهان سر از لانۀ خویش بیرون آورند و آخرین توصیۀ پیامبر را از دیدهها و نظرها دور سازند و به فراموشی بسپارند. عوام، همواره اینچنین هستند؛ زندگی و فکرشان در سطح است و از تأمّل بیبهرهاند و بهآسانی، به این سو و آن سو میروند و تابع و تسلیم اقتضاها و ایجابهایی هستند که خواص میآفرینند. اینان، بیاراده و مطیع و دنبالهرو هستند و نسبت بیواسطه با حقیقت ندارند و در ذهنشان، هیچ پرسشِ تنشزایی نمیشکفد. بدین سبب بود که کسی در آن معرکهی آغشتهی به نسیان نپرسید که خودِ پیامبر، چندی قبل چه گفت و قدرت و ولایت و امامت را به که سپرد.
سوم. روایت/ حقیقت؛ ارادۀ دلخواهانۀ مردم
آن اقلیّت زیرکِ منافق که طراحان توطئۀ غصب بودند ابزار و اهرمی جز «روایت» نداشتند و به همین واسطه نیز عوام سادهدل را فریفتند و امامت را مهجور و منزوی ساختند. در این روایت مبدعانه و شیطانی، تاریخ پساپیامبر به خواست و ارادۀ خودِ «مردم» سپرده شده بود و «خدا»، به نظارهگر نزاع ارادههای دلخواهانۀ مسلمانان تقلیل یافته بود. دیگر این «آسمان» نبود که باید تقدیر حیات جامعۀ اسلامی را تعیین میکرد، بلکه «زمین»، فاعلِ مطلق بود؛ اجتماع سقیفه بر مسند خدایی تکیه زد و برای امّت پیامبر، تشریع کرد. اگر نبوّت، امر آسمانی بود، اینک در روایتی که ساعتی پس از رحلت پیامبر -صلیاللهعلیهوآله- صورتبندی شده بود، امامت به حاشیه رفته و خلافت و سیاست و هدایت، امر زمینی وانمود شده بود. در این امر زمینی نیز، مردم باید خودشان اراده میکردند که حقّ حاکمیّت از آنِ کیست. آری، مؤمنانِ متعبّدِ دیروز، اینک در سایۀ سقفِ «کجروایتهای سقیفهای»، حالوهوای فرعونی یافته و در برابر نصب الهی، قد برافراشته بودند.
چهارم. اجتماع/ انفراد؛ فریاد در تنهایی
در این میانه، جز اندکی از اصحاب پیامبر راحل، جانب علی -علیهالسلام- را نگرفتند. اقلیّتِ زیرکِ منافق، حقیقت را بلعیدند و عقل امّت را ربودند و تاریخ قدسی را به سوی تاریخ عرفی سوق دادند و بدین سبب، نبوّت را ناتمام و رهاشده نهادند. در این لحظهی نسیانی و غافلانه بود که پارۀ مهمی از رسالت، همراه پیامبر -صلیاللهعلیهوآله- به خاک سپرده شد و ظاهر دین بر باطن دین، تفوّق یافت. صداهای مخالفی نیز که به عدد انگشتان دست نمیرسیدند، در گلو خفه شدند و امامت که جان و حقیقت دین بود، به مرداب غفلت جمعی سپرده شد. اما فاطمه -سلاماللهعلیها- نمیتوانست فریاد اعتراض برنیاورد و غلبۀ ارادۀ ابلیس را تاب آورد. ازاینرو، از همان روزهای آغازین، قاطعانه و روشنگرانه برآمد و عَلَم مخالفت برافراشت و خطبهی استحالهی انقلاب نبوی را خواند. او در اوج غربت و تنهایی، در برابر «جامعۀ خوابزده»ای قرار داشت که نمیخواست برای حقیقت، هزینه بدهد و با توبۀ جمعی، به ارادۀ سیاسی و هویتی خدا بازگردد. او احساس کرد که خاموشی، طریق صواب نیست و باید در این راه دشوار و بیرهرو، از جان درگذرد و هرچه که پیش آید از امامت علی -علیهالسلام- درنگذرد. او نشان داد که جهاد تبیین در برابر اصحاب استحاله، اگر نافذ باشد، شهادت میآفریند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی