eitaa logo
هیئت جان نثاران اباالفضل تکیه امام حسین(ع)
410 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
517 ویدیو
75 فایل
هرکه را محراب ابروی حسین(ع)منظورنیست گر به سوی کعبه رو آرد نمازش باطل است ارتباط با ما👇👇 @GHshapori @r_Shapori
مشاهده در ایتا
دانلود
AUD-20210503-WA0017.mp3
2.06M
🎼الصلاه الصلاه عجلو به الصلاه... 🎙حاج مهدی رسولی(فوق‌زیبا) 🏴🍃🏴🍃🏴🍃🏴🍃🏴🍃 🎧فایل صوتی مداحی حضرت علی(ع) @jannesaranabalfazl1335
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️دل را ز شرارعشق سوزاند علی(ع) ▪️یک عمرغریب شهرخود ماند علی(ع) ▪️وقتی که شکافت فرق او در محراب ▪️گفتندمگرنمازمی خواند علی(ع)...!😭 🏴شهادت مولی الموحدین تسلیت باد @jannesaranabalfazl1335
✅مسابقه قابل توجه عزیزان وهمراهان کانال در نظر دارد از محتوای و که در ماه مبارک رمضان پخش شد مسابقه برگزار نماید . لذا مسابقه ای در روز عید فطر از کانال هیئت پخش خواهد شد و پاسخ ان را به آی‌دی تلگرام 👇👇👇👇👇👇👇 @mahdi_daneshmand74 ارسال نمایید . به پاسخهای صحیح به قید قرعه جوایزی نفیس اهدا خواهد شد . @jannesaranabalfazl1335
📖 وَمَا تَأْتِيهِم مِّنْ آيَةٍ مِّنْ آيَاتِ رَبِّهِمْ إِلَّا كَانُوا عَنْهَا مُعْرِضِينَ فَقَدْ كَذَّبُوا بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءَهُمْ ۖ فَسَوْفَ يَأْتِيهِمْ أَنبَاءُ مَا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ. 📓انعام، 5-4 در دو آیه فوق، در حقیقت اشاره به سه مرحله از کفر شده که، مرحله به مرحله تشدید مى گردد: نخست مرحله اعراض و روى گردانیدن. پس از آن مرحله تکذیب. و بعداً مرحله استهزاء و مسخره کردن حقایق و آیات خدا. این امر، نشان مى دهد: انسان در طریق کفر در یک مرحله متوقف نمى شود بلکه، هر چه پیش مى رود بر شدت انکار، عداوت و دشمنى با حق و بیگانگى از خدا مى افزاید. منظور از تهدید، که در آخر آیه ذکر شده، این است که: در آینده دور، یا نزدیک، عواقب شوم بى ایمانى دامن آنها را در دنیا و آخرت خواهد گرفت، آیات بعد نیز شاهد این تفسیر است. 📚منبع: تفسیر نمونه @jannesaranabalfazl1335
🔶 🔰از کجا بفهميم که دعاهاي ما مورد قبول خدا ميباشد يا نميباشد؟ ✍پاسخ: ✅همه دعاهای معقول و شرعی، مورد قبول پروردگار واقع می شوند، و استثنائی وجود ندارد. حالِ دعا کردن، خودش یکی از نشانه های مقبولیت دعاست. در حدیثی منقول از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم آمده است که خدا وقتى میخواهد دعاى بنده را مستجاب كند، حالت دعا به او میدهد و در روايتى ديگر فرموده از شما كسى كه در دعا به رويش باز شود، درهاى بهشت به رويش باز شده. 📚 (تفسيرالميزان، 1363، ج 2، ص 60) منتها تاخیر در استجابت دعا، گاهی به صورت وسیله ای در دست شیطان قرار می گیرد که به این وسیله شخص مومن را از درگاه پروردگار ناامید سازد. در حالیکه قطعا دعای انسان مستجاب و صدای او شنیده می شود؛ اما به چند روش: در كتاب عدة الداعى از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روايت شده كه فرمودند: در حوائج خود به درگاه خدا فزع كنيد، و در ناملايمات خود به او پناهنده شويد، و به درگاهش تضرع نموده او را بخوانيد، كه دعا مغز عبادت است، و هيچ مؤمنی نيست كه خدا را بخواند مگر آنكه دعايش را مستجاب میکند آنهم يا به فوريت، كه در نتيجه ثمره اش در دنيا عايد او میشود، و يا با مدت كه در نتيجه ثمره اش در آخرت عايدش میشود، و يا حداقل ثمره آن را به مقدار دعايش كفاره گناهانش قرار میدهد، البته همه اينها در صورتى است كه از خدا گناه نخواهد. @jannesaranabalfazl1335
🕋 اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان @jannesaranabalfazl1335
17.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊🏴🕊🏴🕊🏴🕊 🎧مناجات- شب ۲۳ ماه رمضان 🎼الهی به حیدر؛ الهی به زهرا 🎼شب بیست وسوم بیا؛بگذر از ما # فوق_زیبا 🎤نوای سید مهدی میرداماد @jannesaranabalfazl1335
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن طِينٍ ثُمَّ قَضَىٰ أَجَلًا ۖ وَأَجَلٌ مُّسَمًّى عِندَهُ ۖ ثُمَّ أَنتُمْ تَمْتَرُونَ. 📓انعام، 2 شک نیست که کلمه «اجل مسمّى» و «اجلاً» در آیه، به دو معنى است. از آنچه به قرینه سایر آیات قرآن و همچنین روایاتى که از طریق اهل بیت (علیهم السلام) به ما رسیده، استفاده مى شود: تفاوت این دو در آن است که «اجل» به تنهائى به معنى عمر، وقت، و مدت غیرحتمى، و «اجل مسمّى» به معنى عمر و مدت حتمى است، و به عبارت دیگر: «اجل مسمّى» مرگ طبیعى و «اجل» مرگ زودرس است. مثلاً یک چراغ نفت سوز، با توجه به مخزن نفت آن، ممکن است مثلاً بیست ساعت، استعداد روشنائى داشته باشد. اما وزش یک باد شدید، ریزش باران و یا عدم مراقبت از آن، سبب مى شود که عمر آن کوتاه گردد. در اینجا اگر چراغ با هیچ مانعى برخورد نکند، و تا آخرین قطره نفت آن بسوزد، سپس خاموش شود، به اجل حتمى خود رسیده است، و اگر موانعى قبل از آن باعث خاموشى چراغ گردد، مدت عمر آن را «اجل غیرحتمى» مى گوئیم. در مورد یک انسان نیز چنین است. در روایات مى خوانیم: «صله رحم» عمر را زیاد و یا «قطع رحم» عمر را کم مى کند (منظور از عمر و اجل در این موارد اجل غیرحتمى است). و یا این که در آیه اى مى خوانیم: فَاِذا جاءَ أَجَلُهُم لا یَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا یَسْتَقْدِمُونَ: «هنگامى که اجل آنها فرا رسد، نه ساعتى به عقب مى افتد و نه جلو» در اینجا منظور از اجل همان مرگ حتمى است. 📚منبع:تفسیر نمونه 🌐 instagram.com/masjed__emam.hossein https://eitaa.com/jannesaranabalfazl1335 @jannesaranabalfazl1335
🔶 ♨ سوال: 🔰 فرد روزه داردرهنگام وضوگرفتن احساس کندکمي آب واردگلويش شده طوري که رطوبتش را احساس کند روزه اش باطل است؟ ✍پاسخ: ✅احساس اعتبار ندارد اگر هنگام وضو برای نماز واجب آب وارد دهان کرده باشد وغیرعمد فرو رفته باشد روزه صحیح است. 🌐 instagram.com/masjed__emam.hossein https://eitaa.com/jannesaranabalfazl1335 @jannesaranabalfazl1335
پیشونی بندها رو با وسواس زیر و رو می‌کرد… پرسیدم: دنبال چی می‌گردی؟ گفت: سربند یا زهرا! گفتم: یکیش رو بردار ببند دیگه، چه فرقی داره؟ گفت: نه! آخه من مادر ندارم…😭😭😭 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 💐گرامی میداریم را که در عملیات بیت‌المقدس در سن‌۲۵ سالگی‌‌ در تاریخ ۱۳۶۱/۲/۱۷درخرمشهر به شهادت رسید 🙏 @jannesaranabalfazl1335
🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸 با شوق رهایی ات، نفس می گیریم ای تو را ز خار و خس می گیریم ما خاک تو را به تین و زیتون سوگند فردا ز نفاق و کفر پس می گیریم 💠مقام معظم رهبری: مسأله‌ی ‌فلسطین‌، شوخی ‌و سرسری‌نیست‌؛ امروز اساسی‌ترین ‌مسأله‌ی ‌دنیای ‌اسلام ‌است‌. همه ملت­ها و دولت­های اسلامی باید مسئله فلسطین را در زمره مسائل درجه اول خود بدانند. را گرامی میداریم و ان شاالله بزودی با نابودی کامل رژیم غاصب صهیونیستی قبله اول مسلمین را پس خواهیم گرفت 🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸 @jannesaranabalfazl1335
📖 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ..... 📓مائده،54 -------------------- در روایات زیادى که از طرق شیعه و اهل تسنن وارد شده مى خوانیم که این آیه، در مورد على (علیه السلام) در فتح خیبر، یا مبارزه با «ناکثین»، «قاسطین» و «مارقین» (آتش افروزان جنگ جمل، سپاه معاویه، و خوارج) نازل شده است، لذا مى بینیم پیامبر (صلى الله علیه وآله) بعد از عدم توانائى عده اى از فرماندهان لشگر اسلام براى فتح خیبر، یک شب در مرکز سپاه اسلام رو به آنها کرده، فرمود: . «به خدا سوگند، فردا پرچم را به دست کسى مى سپارم که خدا و پیامبر را دوست مى دارد و خدا و پیامبر نیز او را دوست مى دارند، پى در پى به دشمن حمله مى کند و هیچ گاه از برابر آنها نمى گریزد و از این میدان باز نخواهد گشت، مگر این که خدا به دست او پیروزى را نصیب مسلمانان مى کند». -------------------- در روایت دیگرى مى خوانیم: هنگامى که از پیامبر (صلى الله علیه وآله) درباره این آیه سؤال کردند، دست خود را بر شانه «سلمان» زده، فرمود: «منظور این و یاران او و هموطنان او هستند». . و به این ترتیب، از اسلام آوردن ایرانیان، کوشش ها و تلاش هاى پرثمر آنان براى پیشرفت اسلام در زمینه هاى مختلف، پیشگوئى کرد. . سپس فرمود: «اگر دین (و در روایت دیگرى اگر علم) به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان ها قرار گیرد، مردانى از فارس آن را در اختیار خواهند گرفت». -------------------- و در روایات دیگرى مى خوانیم: این آیه درباره یاران مهدى (علیه السلام) نازل شده است که با تمام قدرت در برابر آنها که از آئین حق و عدالت مرتدّ شده اند، مى ایستند و جهان را پر از ایمان و عدل و داد مى کنند. . این آیه همان طور که سیره قرآن است، یک مفهوم کلّى و جامع را بیان مى کند که على (علیه السلام) یا سلمان فارسى مصداق هاى مهم آن مى باشند و کسان دیگرى که این برنامه ها را تعقیب مى کنند، نیز شامل مى شود، هر چند در روایات از آنها ذکرى نشده باشد. -------------------- 📚منبع: تفسیر نمونه 🌐 instagram.com/masjed__emam.hossein https://eitaa.com/jannesaranabalfazl1335 @jannesaranabalfazl1335
🔶 📚📏📚📏📚 💢رسیدن به حدترخص قبل از ظهر و ورود به وطن بعدازظهر ✅پرسش: حکم روزه مسافری که قبل از اذان ظهر به حد ترخص نماز رسیده اما بعدازاذان وارد وطن شده است چیست؟ 🌺پاسخ: ☘️آیات عظام مکارم: اگر مبطل انجام نداده باشد باید نیت روزه کند وروزه بگیرد. 🌼آیات عظام امام،خامنه ای،فاضل،سیستانی،نوری،گلپایگانی،: بنابراحتیاط واجب روزه بگیرد وقضا نماید @jannesaranabalfazl1335
📖 يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءَكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ عَلَىٰ فَتْرَةٍ مِّنَ الرُّسُلِ أَن تَقُولُوا مَا جَاءَنَا مِن بَشِيرٍ وَلَا نَذِيرٍ ۖ فَقَدْ جَاءَكُم بَشِيرٌ وَنَذِيرٌ ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ..... 📓مائده، 19 . از آنجا که در فاصله میان «موسى» (علیه السلام) و «مسیح» (علیه السلام) پیامبران و رسولانى وجود داشتند، اما در میان حضرت مسیح و پیغمبر اسلام (صلى الله علیه وآله) به این شکل نبود، قرآن این دوران را دوران «فترت رسل» نامیده است. . در اینجا ممکن است گفته شود: طبق عقیده ما، جامعه انسانیت لحظه اى از نماینده خدا و فرستادگان او خالى نخواهد شد، چگونه ممکن است چنین فترتى وجود داشته باشد؟ . در پاسخ باید توجه داشت: قرآن مى گوید: «عَلى فَتْرَة مِنَ الرُّسُلِ» یعنى رسولانى در این دوران نبودند اما هیچ مانعى ندارد که اوصیاى آنها وجود داشته باشند. . به تعبیر بهتر، «رسولان»، آنهائى بودند که دست به تبلیغات وسیع و دامنه دارى مى زدند، مردم را بشارت مى دادند و انذار مى کردند، ولى اوصیاى آنها همگى چنین مأموریتى را نداشتند و حتى گاهى ممکن است آنها به خاطر یک سلسله عوامل اجتماعى در میان مردم به طور پنهان زندگى مى نموده اند. . على (علیه السلام) در یکى از بیاناتش در «نهج البلاغه» مى فرماید: «آرى، روى زمین هرگز از کسى که قیام به حجت الهى کند، خالى نخواهد ماند، خواه آشکار و مشهور باشد، یا پنهان و ناشناخته، براى این که احکام، دستورات، دلائل و نشانه هاى خداوند از میان نرود (و آنها را از تحریف و دستبرد مصون دارند)... خداوند به وسیله آنها دلائل و نشانه هاى خود را حفظ مى کند تا به افرادى همانند خود بسپارند و بذر آن را در دل هاى کسانى شبیه خود بیفشانند...» .............................. 📚منبع: تفسیر نمونه @jannesaranabalfazl1335
🔶 📚📏📚📏📚 💢ملاک صحیح بودن روزه در برگشت قبل از ظهر ✅پرسش: شخصی که قبل از ظهر به وطن یا محل اقامت میرسد برای اینکه بتواند روزه بگیرد باید به کجا برسد؟ 🌺پاسخ: 🌼بقیه مراجع: ملاک،رسیدن به خودشهراست بنابراین اگرفرد،قبل ازاذان ظهربه نزدیکی وطنش برسدبه گونه‌ای که خانه‌های آخرشهردیده شود،ولی بعدازاذان ظهرواردشهرش گردد نمی تواند آن روز را روزه بگیرد. 🍃آیت الله مظاهری: چنانچه پيش از ظهر به حدّ ترخّص(حدود یک کیلومتری شهر) برسدنمازش کامل وباید روزه بگیرد. 🌱آیت الله مکارم: حدترخص برای نماز وروزه جایی است که صدای اذن شهر شنیده نشود یا مردم شهر او را نبیند. @jannesaranabalfazl1335
📖 الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا. .......... بخش اول: کدام روز است که این «چهار جهت» در آن جمع شده، هم کافران در آن مأیوس شده اند، و هم دین کامل شده، هم نعمت خدا تکامل یافته، هم خداوند آئین اسلام را به عنوان آئین نهائى مردم جهان پذیرفته است. . چنین روزى باید روز بسیار مهمى در تاریخ زندگى پیامبر (صلى الله علیه وآله) باشد، نه یک روز ساده و عادى و معمولى؛ زیرا این همه اهمیت براى یک روز عادى معنى ندارد. . در پاره اى از روایات آمده است: بعضى از یهود و نصارى با شنیدن این آیه، گفتند: اگر چنین آیه اى در کتب آسمانى ما نقل شده بود، ما آن روز را روز عید قرار مى دادیم. . اکنون باید از روى قرائن، نشانه ها و تاریخ نزول این آیه، و این سوره و تاریخ زندگانى پیامبر (صلى الله علیه وآله) و روایاتى که از منابع مختلف اسلامى به دست ما رسیده، این روز مهم را پیدا کنیم: . یک ـ آیا منظور روزى است که احکام پست قبل درباره گوشت هاى حلال و حرام نازل شده؟ قطعاً چنین نیست؛ زیرا نزول این احکام واجد این همه اهمیت نیست نه باعث تکمیل دین است. . دو ـ آیا منظور از آن «روز عرفه» در آخرین حج پیامبر (صلى الله علیه وآله) است؟! (همان طور که جمعى از مفسران احتمال داده اند). پاسخ این سؤال نیز منفى است؛ زیرا نشانه هاى فوق بر آن روز نیز تطبیق نمى کند؛ چرا که حادثه خاصى که باعث یأس کفار بشود در آن روز واقع نشده، اگر منظور انبوه اجتماع مسلمانان است که قبل از روز عرفه نیز در خدمت پیغمبر (صلى الله علیه وآله) در «مکّه» بودند. . سه ـ و آیا مراد «روز فتح مکّه» است (چنان که بعضى احتمال داده اند) با این که تاریخ نزول این سوره مدت ها بعد از فتح «مکّه» بوده است؟! . چهار ـ و یا منظور روز «نزول آیات سوره برائت» است، که آن هم مدت ها قبل از نزول این سوره، بوده است؟! . پنج و شش ـ و از همه عجیب تر احتمالى است که بعضى دیگر داده اند که: این روز، روز ظهور اسلام، یا بعثت پیامبر(صلى الله علیه وآله) باشد، با این که آنها هیچگونه ارتباطى با روز نزول این آیه ندارند و سال هاى متمادى در میان آنها فاصله بوده است. . بنابراین، هیچ یک از احتمالات ششگانه فوق با محتویات آیه سازگار نیست. 📚تفسیر نمونه @jannesaranabalfazl1335
🔶 ✍مطالب و درباره زکات فطره زکات فطره 🔶 زکات فطره را درچه مواردی می توان مصرف کرد؟ طبق نظر آیات عظام صافی ،گلپایگانی ،مکارم،وحید، سیستانی، سبحانی: فطریه را بنا براحتياط واجب بايد فقط به فقرا داد. طبق نظر بقیه مراجع :اگر فطریه را به يكى از این موارد مصرف زکات برسانند كافى است هرچند احتياط مستحب آن است كه فطره را فقط به فقرا بدهند 🌷🌷🌷🌷🌷 دادن زکات فطره به و 🔶 آیا می توان زکات فطره را برای مسجد وحسینیه مصرف کرد؟ طبق نظر آیات عظام صافی ،گلپایگانی ،مکارم، وحید سیستانی سبحانی: زکات فطره را بنابراحتياط واجب بايد فقط به فقرا داد. طبق نظربقیه مراجع: پرداخت زکات فطره برای صرف در مسجد ،حسینیه و مدارس اشکال ندارد هرچند احتیاط مستحب است به فقرا پرداخت شود. 🌷🌷🌷🌷🌷 کردن فطریه از 🔶 آیا می توان فطریه را از شهر محل سکونت خارج کرد ودرشهر دیگر به مصرف رساند؟ طبق نظر آیات عظام:اراكي ،سبحانی ،زنجانی، بهجت: می تواندزكات فطره به شهردیگر ببرد هرچند احتیاط مستحب این است بیرون نبرد. طبق نظر آیت الله سيستاني: انتقال زکات فطره به سوی امام یا نائب خاص آن حضرت یا نائب عام ایشان یعنی حاکم شرع، درشهر دیگر جایز است هرچند برای انجام این کار مجبور شود آن را به شهر دیگری ببرد.واگر درشهر خود مستحق پیداشود خارج کردن آن بنابراحتیاط واجب جایز نیست. طبق نظر بقیه مراجع: اگردر محلّ خودش مستحقّ پيدا شود،احتياط واجب آن است كه فطره را بجاى ديگر نبرد. 🌷🌷🌷🌷🌷 زکات فطره به عنوان به فقیر 🔶آیا می توان زکات فطره را با عنوان هدیه به فقیر داد؟ همه مراجع:چيزي را كه انسان بابت زكات به فقير مي دهد لازم نيست به او بگويد كه زكات است بلكه اگر فقير خجالت بكشد، مستحّب است به طوري كه دروغ نشود به اسم هدیه بدهد ولي بايد قصد زكات نمايد. 🌷🌷🌷🌷🌷 @jannesaranabalfazl1335
📖 إِنَّ الإِنسانَ لَفي خُسرٍ ‍ که انسانها همه در زیانند؛ (سوره عصر، آیه ۲) تفسیر: اگر آدمی بداند كه چگونه ياختههای بدنش تبدل پيدا میكند، و چگونه در هر روز هزاران ياخته از مخ او نابود میشود بی آن كه جانشينی جای آنها را بگيرد، و چگونه هر چيز كه در پيرامون او است به شتاب در راه نابودی پيش میرود، و حتی خانهای كه در آن به سر میبرد، به سرعتی دور از تصور در حال نابود شدن است. اگر انسان بداند كه عمر او در مقايسه با عمر زمين كه بر آن زندگی میكند و سپس در رحم آن به خواب ابدی میرود، چيزی قابل ذكر نيست. كوتاهتر از نسيمی است كه در يك روز بسيار گرم بر او بوزد، و از ابری كه در روز پر باد به حركت در آيد، بلكه همچون برقی ناگهانی و خيالی گذران است. اگر از آن با خبر باشد كه هر لحظه از عمر او برای او مسئوليتی فراهم میآورد كه يا سبب برداشتن گامی به سوی فردوس است يا مايه افتادنی در آتش. اگر همه اينها را بداند به اصلاح خويش بر خواهد خاست، و ديگر خود را تباه نمیسازد و چيزی از عمر خود را ضايع نمیكند، بدان جهت كه اگر ايمان نباشد در زيانكاری است. «إِنَّ الْإِنْسانَ لَفِي خُسْرٍ- كه انسان در زيانكاری است.» زيانكاری چنان او را احاطه میكند كه خانه انسان را احاطه میكند. چه زيان بزرگتر از اين كه هر روز پارهای از عمر و پارهای از سرمايه خويش را از دست بدهد كه در نتيجه پارهای از هستی و ذات خويش را از دست داده است. مگر ذات او بر ايام زندگيش امتداد نيافته است، پس هر روزی كه به پايان برسد، پارهای از ذات او از ميان رفته است. امام علی- عليه السلام- میگويد: «آن كس كه بر مركب شب و روز سوار باشد، هر چند ايستاده باشد او را با خود به پيش میبرد». (نهج البلاغه، نامه 31) 📚🪆منبع تفسیر المیزان @jannesaranabalfazl1335
🔶 ✍ مطالب مهم وکلیدی درباره زکات فطره دادن فطریه به سادات آیا غیر سادات می توانندبه سادات فطریه بدهند؟ همه مراجع:غیرسادات نمی توانند زکات فطره خود را به سادات فقیرپرداخت کننداماسادات می توانند زکات فطره خود را به سادات یاغیرسادات فقیرپرداخت کنند. 🌷🌷🌷🌷🌷 فطریه میهمان یک شبه فطریه مهمانی که قبل از غروب وارد شده وفقط یک شب می ماند، برعهده کیست؟ طبق نظر آیات عظام وحید،سیستانی: اگرمیهمان قبل از غروب شب عید فطر وارد شود و شب درمنزل میزبان بماند(هرچند غذا نخورد) فطریه اش برعهده میزبان است. ولی اگر شب نماند مثلا شام بخورد وبرود فطریه اش برعهده خودش است. طبق نظر آیات عظام :بهجت ،صافي،گلپایگانی ،نوری : میهمانی که قبل از غروب شب عید فطر وارد می شود درصورتی که بگویند امشب نان او را داده( شام بخورد) فطریه اش بر عهده میزبان است هرچند نان خور او حساب نشود. طبق نظرآیات عظام امام،خامنه ای ،مکارم،سبحانی،فاضل،زنجانی: اگر میهمان یک شب می ماند فطریه اش برعهده خودش است 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 فطریه میهمانی که بعداز غروب وارد می شود. آیا فطریه میهمانی که بعداز غروب وارد می شود برعهده صاحبخانه است؟ طبق نظر آیات عظام .سيستاني: اگرمهمان بعد از غروب بیایدوشب هم بماند درصورتی که نانخور او محسوب شود فطریه اش بنابراحتیاط واجب بر میزبان است طبق نظر بقیه مراجع: فطره مهماني كه بعد از غروب شب عيد فطر وارد مي شود، بر صاحبخانه واجب نيست نکته: در تمام مواردی که فطریه میهمان بر میزبان واجب می شود میهمان می تواند از میزبان اجازه بگیرد و فطریه را خودش پرداخت کند 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 @jannesaranabalfazl1335
💠 مبلغ فطریه رمضان ۱۴۰۰ از سوی مراجع تقلید اعلام شد👆👆👆 @jannesaranabalfazl1335
✅مسابقه قابل توجه عزیزان وهمراهان کانال در نظر دارد از محتوای و که در ماه مبارک رمضان پخش شد مسابقه برگزار نماید . لذا مسابقه ای در روز عید فطر از کانال هیئت پخش خواهد شد و پاسخ ان را به آی‌دی تلگرام 👇👇👇👇👇👇👇 @mahdi_daneshmand74 ارسال نمایید . به پاسخهای صحیح به قید قرعه جوایزی نفیس اهدا خواهد شد . @jannesaranabalfazl1335
📖 ✅ والْأَنْعَامَ خَلَقَهَا ۗ لَكُمْ فِيهَا دِفْءٌ وَمَنَافِعُ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ «5» وَلَكُمْ فِيهَا جَمَالٌ حِينَ تُرِيحُونَ وَحِينَ تَسْرَحُونَ و چهارپایان را براى شما آفرید؛ در حالى که در آنها، وسیله پوشش، و منافع دیگرى است؛ و از (گوشت و شیر) آنها مى خورید. «5» و در آنها براى شما زینت و شکوه (فراوانى) است به هنگامى که آنها را به استراحتگاهشان باز مى گردانید، و هنگامى که (صبحگاهان) به صحرا مى فرستید. 📓 - 6 - 5 ✅ منظره جالب حرکت دسته جمعى گوسفندان و چهارپایان به سوى بیابان و چراگاه، سپس بازگشتشان به سوى آغل و استراحتگاه که قرآن از آن تعبیر به «جَمال» کرده تنها یک مسأله ظاهرى و تشریفاتى نیست، بلکه بیانگر واقعیتى است در اعماق جامعه، و گویاى این حقیقت است که: چنین جامعه اى خودکفا است، فقیر و مستمند و وابسته به این و آن نمى باشد، خودش تولید مى کند، و آنچه را خود دارد مصرف مى نماید!. این در واقع جمال استغناء و خودکفائى جامعه است، جمال تولید و تأمین فرآورده هاى مورد نیاز یک ملت است. و به تعبیر گویاتر جمال استقلال اقتصادى و ترک هرگونه وابستگى است! در اهمیت زراعت، همین بس که: امیرمؤمنان على(علیه السلام) مى فرماید: «هر کس آب و خاکى داشته باشد و با این حال فقیر باشد، خدا او را از رحمت خویش دور کند». بدیهى است این گفتار بزرگ، همان گونه که درباره یک فرد صادق است درباره یک ملت نیز صدق مى کند، مردمى که آب و خاک به قدر کافى دارند، باز هم نیازمند به دیگران هستند، مسلماً از رحمت خدا دورند! 📚 منبع: تفسیر نمونه @jannesaranabalfazl1335
🔶 🔰نمازی که در سفر از انسان فوت شده است را در وطن باید کامل قضا کرد یا شکسته؟ ✍پاسخ: ✅قضای نماز باید مانند ادای آن خوانده شود یعنی نماز به همان صورتی که قضا شده است باید قضا شود. اگر درمسافرت و به صورت شکسته قضا شود باید قضای آن به صورت شکسته خوانده شود فرقی ندارد که در وطن و یا مسافرت بخوانید و اگر نماز در وطن و به صورت کامل قضا شود قضای آن به صورت کامل خوانده می شود و فرقی ندارد که در وطن و یا درسفر بخوانید. مثلا شخصي نماز خود را در مسافرت نخوانده حال به وطن رسيده است (و نماز او هم قضا شده) در اينجا اين شخص بايد نماز چهار ركعتي را شكسته يعني دو ركعتي بخواند. ان مساله مورد اتفاق نظر تمام مراجع معظم تقلید است. @jannesaranabalfazl1335
🔉🔉اطلاعیه نماز عید فطر🔉🔉 ✨نماز عید فطر در مصلی روستای کرمجگان✨ 🍃بسم الله الرحمن الرحیم 🍃 ❣قال علی علیه السلام : 🌙الیوم عید لمن قبل صومه و شکر سعیه و غفر ذنبه ❣حضرت علی علیه السلام فرمودند : امروز (عید سعید فطر ) عید کسی است که روزه اش پذیرفته شده و سعی و تلاشش مورد قدردانی قرار گرفته و گناهش بخشوده شده است 🙏 🌷با تبریک و تهنیت فرا رسیدن 🌸عید سعید فطر🌸 🔉🔉 به اطلاع می رساند از ساعت۹:۳۰صبح(رسمی) روز عید ،در مصلی روستای کرمجگان برگزار می گردد . به همین منظور برای حضور پر شور و دسته جمعی در این مراسم راس ساعت ۹صبح از مقابل به طرف مصلی حرکت می‌کنیم . به جمع ما بپیوندید👇🏼 🌐 instagram.com/masjed__emam.hossein @jannesaranabalfazl1335