هدایت شده از آموزش رماننویسی
لینک مباحث آموزشی/شماره۱👇
جلسه اول
https://eitaa.com/romannevisi/3
داستانگویی
https://eitaa.com/romannevisi/4
مونولوگ و زباندیشه
https://eitaa.com/romannevisi/7
نقش زباندیشه
https://eitaa.com/romannevisi/8
قدرت تصویر
https://eitaa.com/romannevisi/11
تداعی معانی
https://eitaa.com/romannevisi/16
گفتن ناگفتهها
https://eitaa.com/romannevisi/19
سادهترین تعریف پیرنگ
https://eitaa.com/romannevisi/20
اولین گام در شخصیتسازی
https://eitaa.com/romannevisi/24
روایت اعترافی
https://eitaa.com/romannevisi/29
لحنهای داستانی
https://eitaa.com/romannevisi/32
ابداع بهانه
https://eitaa.com/romannevisi/35
چرا مینویسید؟
https://eitaa.com/romannevisi/38
ساختار پیرنگ و طرح داستان
https://eitaa.com/romannevisi/41
ابتداییترین پیرنگ
https://eitaa.com/romannevisi/44
پیرنگ طرح شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/45
طراحی شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/47
هراس نویسنده
https://eitaa.com/romannevisi/48
تعصب روی شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/49
مسئولیتپذیری
https://eitaa.com/romannevisi/52
پنج رکن اصلی
https://eitaa.com/romannevisi/55
شخصیتهای داستانی کجا هستند؟
https://eitaa.com/romannevisi/57
راهنمایی برای پیدا کردن شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/58
اهمیت خلق شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/62
خلاصهی مراحل خلق شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/63
پرداخت شخصیتها
https://eitaa.com/romannevisi/64
آزمایش درک شخصیت
https://eitaa.com/romannevisi/69
آزمایش شخصیت و درک لحن
https://eitaa.com/romannevisi/70
ورود شخصیت اصلی به داستان
https://eitaa.com/romannevisi/71
چگونگی معرفی شخصیت اصلی در داستان
https://eitaa.com/romannevisi/73
خلق یک شخصیت عمیق
https://eitaa.com/romannevisi/76
نکات مهم در خلق شخصیت فرعی
https://eitaa.com/romannevisi/81
نکات مهم در گفتگو نویسی
https://eitaa.com/romannevisi/82
فضای باز برای شخصیتها
https://eitaa.com/romannevisi/83
ارتباط شخصیت با واقعیت
https://eitaa.com/romannevisi/84
قهرمان و ضدقهرمان
https://eitaa.com/romannevisi/86
خلق شر
https://eitaa.com/romannevisi/89
خلق شخصیتهای فرعی
https://eitaa.com/romannevisi/93
انتخاب گویندهی رمان
https://eitaa.com/romannevisi/96
انواع زاویه دید اول شخص
https://eitaa.com/romannevisi/97
آغاز آموزش فن روایت
https://eitaa.com/romannevisi/100
موقعیت روایی با جملات کنشی/موقعیت خنثی/ضربآهنگ
https://eitaa.com/romannevisi/104
بالا بردن شتاب گذر زمان
https://eitaa.com/romannevisi/106
نوشتن صحنه در بسط زمان و تراکم زمان
https://eitaa.com/romannevisi/108
نوشتن صحنه در بسط زمان تا توقف زمان
https://eitaa.com/romannevisi/109
شفاف کردن روان/مونولوگ درونی
https://eitaa.com/romannevisi/109
بازنمایی ذهنی قهرمان
https://eitaa.com/romannevisi/113
جلسه۳۲
https://eitaa.com/romannevisi/115
اشارهای به جریان سیال ذهن
https://eitaa.com/romannevisi/117
احساسات آشکار و پنهان
https://eitaa.com/romannevisi/120
چرا احساسات شخصیتها را بازنمایی میکنیم؟
https://eitaa.com/romannevisi/124
توصیفها
https://eitaa.com/romannevisi/129
دقت و شرح
https://eitaa.com/romannevisi/141
با همهی حواس
https://eitaa.com/romannevisi/143
روایت در قالب اول شخص
https://eitaa.com/romannevisi/148
روای اول شخص
https://eitaa.com/romannevisi/151
نماهای راوی اول شخص
https://eitaa.com/romannevisi/153
تکمیل مبحث راوی اول شخص
https://eitaa.com/romannevisi/157
اساس رمانهای جریان سیال ذهن
https://eitaa.com/romannevisi/158
زمان دستوری در روایت
https://eitaa.com/romannevisi/159
توضیح،خود اندیشی،تفکرات راوی
https://eitaa.com/romannevisi/162
معتبرترین زاویه دیدهای سوم شخص
https://eitaa.com/romannevisi/165
دیالوگها
https://eitaa.com/romannevisi/168
ویژگیهای دیالوگ خوب
https://eitaa.com/romannevisi/170
چه کنیم تا دیالوگها یکنواخت و خستهکننده نشود؟
https://eitaa.com/romannevisi/173
نوشتن دیالوگ جذاب
https://eitaa.com/romannevisi/175
فرایند ترکیببندی در داستاننویسی
https://eitaa.com/romannevisi/180
شهود + قلم
https://eitaa.com/romannevisi/182
چگونگی نوشتن یک پیرنگ محکم
https://eitaa.com/romannevisi/183
ابزارهای کمکی
https://eitaa.com/romannevisi/184
چگونگی مهارت در انتخاب ایدههای دراماتیک
https://eitaa.com/romannevisi/185
فرض در رماننویسی چه نقشی دارد؟
https://eitaa.com/romannevisi/190
چگونه یک پیرنگ بنویسیم
https://eitaa.com/romannevisi/192
هدایت شده از آموزش رماننویسی
لینک مباحث آموزشی/شماره۲👇
۷۵-تعریف زاویه دوم شخص
https://eitaa.com/romannevisi/194
۷۶-چگونه چهارچوب پیرنگ دراماتیک محکمی داشته باشیم؟
https://eitaa.com/romannevisi/195
۷۷-مرکز ثقل بازنمایی رمان
https://eitaa.com/romannevisi/200
۷۸-پیرنگ اصلی و پیرنگ فرعی
https://eitaa.com/romannevisi/201
۷۹-دیدگاههای روایی در رماننویسی
https://eitaa.com/romannevisi/204
۸۰-داستانِ پسِ داستان
چگونه بتوانیم راحتتر پیرنگ بنویسیم؟
https://eitaa.com/romannevisi/205
۸۱-داستانِ پسِ داستانها یا رمانها از کجا است؟
https://eitaa.com/romannevisi/206
۸۲-چیدمان پازل جذابیت در یک رمان
https://eitaa.com/romannevisi/207
۸۳-ادامهی مبحث پازل جذابیت
https://eitaa.com/romannevisi/208
۸۴-به کار بردن نماد در رمان
https://eitaa.com/romannevisi/209
۸۵-فرایند نوشتن رمان
https://eitaa.com/romannevisi/210
۸۶-هشت مرحلهی فرایند
https://eitaa.com/romannevisi/211
۸۷-منابع سوژه و چگونگی آغاز یک رمان
https://eitaa.com/romannevisi/212
۸۸-خلق نقاط عطف و هیجانی در رمان
https://eitaa.com/romannevisi/213
۸۹-چطور تحقیق کنیم؟
https://eitaa.com/romannevisi/214
۹۰-چه زمانی رمان را بازنویسی کنیم؟
https://eitaa.com/romannevisi/215
۹۱-چگونه رمان را بازنویسی کنیم؟
https://eitaa.com/romannevisi/216
۹۲-مراحل بازنویسی یک رمان
https://eitaa.com/romannevisi/217
۹۳-بازنویسی مقدمه رمان/وعدهها و اشارههای رمان/سرعت رمان
https://eitaa.com/romannevisi/218
۹۴-بازنویسی مطالب اساسی رمان/کشاکش رمان/موقعیت روایی رمان/شخصیتهای رمان
https://eitaa.com/romannevisi/219
۹۵-بازنویسی دیالوگهای رمان/نقاط عطف رمان/پایان رمان
https://eitaa.com/romannevisi/220
۹۶-نکات کلیدی مهم
https://eitaa.com/romannevisi/221
مِی نوش کُن ای شاه که از گردِش خورشید
نـوروزِ بُـزرگ آمَـد و بُگـذشـت زمستـان....
#امیر_محمد_معزی
@jargeh
هدایت شده از شعرزاد.معصومه سادات اسدیان
سزاوار است بانو نامت ام المومنین باشد
نگاهت ارزوی رحمه للعالمین باشد
سزاوار است جای ساره و آسیه و مریم
کنار بستر تو حضرت روح الامین باشد
خدا میخواست تا نام تو را بالا برد تا عرش
خدا میخواست تا نام تو کوثر آفرین باشد
خدا میخواست تا در تاریکی بی وقفه، لبخندت
امید بی قراری های ختم المرسلین باشد
مسلمان می شوی با آیه های روشن چشمش
در این دلداگی اسم تو باید اولین باشد
تمام هستی ات را وقف لبخند خدا کردی
که راه و رسم آیین سخاوت اینچنین باشد
مقدر بود غم با زخم های کهنه ای در شهر
برای خنده های دختر تو در کمین باشد
مقدر بود بعد از سالها ریحانه ات بانو
برای حفظ دین در کوچه ها نقش زمین باشد
شکستند از عداوت ساقه ی نیلوفرانت را
نباید هرگز اما مزد احسان تو این باشد
برای تو کفن از آسمان می اورد جبرییل
ولی در کربلا.....!بگذار اینجا نقطه چین باشد
#معصومه_سادات_اسدیان
برونند زین جرگه هشیارها
سزاوار است بانو نامت ام المومنین باشد نگاهت ارزوی رحمه للعالمین باشد سزاوار است جای ساره و آسیه و
🖤
دخترِ او مادری کرده برای شیعیان
مادری مثلِ #خدیجه در زمین باشد بس است
.
.
.
ما کجا و مدحِ او گفتن؟! مَعاذَ اللّه... نه!
نامِ ما تنها «گدای خوشهچین» باشد بس است
واژههای گُنگ و بیمعنا چه میفهمند از او؟!
انتهای شعر باید نقطه چین باشد... بس است...
#محمد_میرزایی_بازرگانی
🌐 https://eitaa.com/m_mirzayi_b
@jargeh
14.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ارسالی_شما
در جوارِ شُما چه غم داریم؟
@jargeh
🏷
📚 حاء سین نون
روایتی خواندنی و شنیدنی از زندگیِ امامِ کریم، حسن بن علی علیه السلام به قلمِ روانِ داستاننویسِ جوان #سید_علی_شجاعی و صدای گرمِ #حامد_فعال و #احسان_چریکی
🔖 کتابِ نِیِستان
✒️ خواندنِ کتاب
🔊 شنیدنِ کتاب
@jargeh