eitaa logo
روشنگری اسلامی
151 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
202 فایل
صادقانه،امانتدارانه ،صمیمانه،بدون پروپاگاندا،برپایه دانش دکترینولوژی(قاعدةالقواعد)دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است. تبیین اين قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگری اسلامی
📽 #ببینید 💠 أ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجٰالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّسٰاءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ ت
🔴شش تصویر اول فوق مربوط به اجرای نمایش «رابینسون کروزوئه» و سه تصویر بعدی مربوط به تظاهرات #همجنس_بازان با نمادشان درست شان است؛ ♨️ اقدام تیزبینانه و شایسته ارشاد قم در توقیف اجرای یک نمایش در قم به دلیل ترویج #نماد_همجنس_بازان و شانتاژ رسانه‌ای اصلاح‌طلبان!‼️ 🔸 اجرای نمایش «رابینسون کروزوئه» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی در شهر قم بعد از یک شب اجرا متوقف شد. 🔸 اصلاح‌طلبان هم‌پای تلویزیون‌ها و رادیوهای بیگانه به نقل از سعید برجعلی، بازیگر و دستیار کارگردان این نمایش درباره دلیل توقیف آن می‌گویند: گفتند مدیر کل ارشاد قم دستور داده این نمایش به دلیل بی‌حجابی تماشاگران و نیز رنگ یک چتر که در این نمایش استفاده شده است، توقیف شود؛ چون معتقد بودند رنگ این چتر، نماد همجنس‌‌بازان است، در حالی‌که نمایش ما درباره جنگ و صلح است./ ایسنا ⚠️ اعتراض عوامل تئاتر درحالی است که جنبش، مکرراً نسبت به #عادی_سازی_نمادهمجنس_بازان در ایران از جمله واردات گستردۀ چترهایی که رنگ پرچم همجنس‌بازان را دارد، در داخل شهرهای مختلف کشور اطلاع‌رسانی کرده است. شبکه‌ی همجنس‌بازان با غفلت جامعه از شناختن نمادشان، به صورت رسمی و علنی درحال پخش انواع محصولات با رنگ پرچم همجنس‌بازان در داخل تهران و سایر شهرها هستند! #افسادطلبان #حامی_تمدن_نکبت #همجنس_بازی_گناه_قوم_لوط #تمدن_لواط ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها #روشنگری_اسلامی
✅ فردوسی و شاهنامه از منظر رهبر معظم انقلاب - 1️⃣ 🔸 شما خیال نکنید که در حکمت فردوسی، یک ذره حکمت زردشتی وجود دارد. فردوسی آن وقتی که از اسفندیار تعریف می‌کند، روی دینداری او تکیه می‌کند. می‌دانید که اسفندیار یک فرد متعصبِ مذهبیِ مبلّغ دین بوده که سعی کرده پاکدینی را در همه جای ایران گسترش بدهد. تیپ اسفندیار، تیپ حزب‌اللهی‌های امروز خودمان است؛ آدم خیلی شجاع و نترس و دینی بوده است؛ حاضر بوده است برای حفظ اصولی که به آن معتقد بوده و رعایت می‌کرده، خطر بکند و از هفت‌خان بگذرد و حتّی با رستم دست و پنجه نرم کند. 🔸 وقتی شما شاهنامه را مطالعه می‌کنید، می‌بینید که فردوسی روی این جنبه‌ی دینداری و طهارت اخلاقی اسفندیار تکیه می‌کند. با این‌که فردوسی اصلاً بنا ندارد از هیچیک از آن پادشاهان بدگویی کند، اما شما ببینید گشتاسب در شاهنامه چه چهره‌ای دارد، اسفندیار چه چهره‌ای دارد؛ اینها پدر و پسر هستند. 🔸 فردوسی بر اساس معیارهای اسلامی، به فضیلتها توجه دارد؛ در حالی که بر طبق معیارهای سلطنتی و پادشاهی، در نزاع بین گشتاسب و اسفندیار، حق با شاه است. «به نیروی یزدان و فرمان شاه» یعنی چه؟❓ یعنی هرچه شاه گفت، همان درست است؛ یعنی حق با گشتاسب است؛ اما اگر شما به شاهنامه نگاه کنید، می‌بینید که در نزاع بین اسفندیار و گشتاسب، حق با اسفندیار است؛ یعنی اسفندیار یک حکیم الهی است. 🔸 فردوسی از اول با نام خدا شروع می‌کند - «به نام خداوند جان و خرد / کزین برتر اندیشه بر نگذرد» - تا آخر هم همین‌طور است؛ فردوسی را با این چشم نگاه کنید. فردوسی، خدای سخن است؛ او زبان مستحکم و استواری دارد و واقعاً پدر زبان فارسی امروز است؛ او دلباخته و مجذوب مفاهیم حکمت اسلامی بود؛ شاهنامه را با این دید نگاه کنید. ۱۳۷۰/۱۲/۰۵ ➖ ادامه دارد،لطفاً ،متن ارسالی بعدی 👇
روشنگری اسلامی
✅ فردوسی و شاهنامه از منظر رهبر معظم انقلاب - 1️⃣ 🔸 شما خیال نکنید که در حکمت فردوسی، یک ذره حکمت ز
✅ فردوسی و شاهنامه در منظر رهبر معظم انقلاب - 2️⃣ 🔸 نمی‌دانم شما آقایان چقدر با شاهنامه مأنوسید. من با شاهنامه مأنوسم. حکمت شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکمت اوستایی نیست؛ حکمت قرآنی است. اگر کسی به شاهنامه دقت کند، خواهد دید فرودسی ایران را سروده، اما با دید یک مسلمان؛ آن هم یک مسلمان شیعه. 🔸 بیان زندگی قهرمانها و پهلوانها و شخصیتهای مثبت مثل رستم و اسفندیار در شاهنامه، در اندیشه‌های اسلامی ریشه و ظهور و بروز دارد. عکس آن، شخصیتهای منفی مثل تورانی‌ها یا بعضی از سلاطین، مثل کیکاووس شخصیتهایی هستند که در تفکر اسلامی بوضوح کوبیده شده‌اند. 🔸 اما تفکر اوستایی چیست و چیزی که می‌تواند حکمت اوستایی را به ما نشان دهد، کجاست؟❓ زمان فردوسی هم بیش از الان نبوده. این‌طور نیست که ما خیال کنیم زمان فردوسی تفکر اوستایی آشکارتر بوده؛ خیر، آن‌وقت هم بیش از آنچه الان ما در اختیار داریم، نبوده است. لذا حکمت قرآنی، همان حکمت ملی بومی و ایرانی ماست. ۱۳۷۲/۰۶/۱۰ ➖ ادامه دارد،لطفاً ،متن ارسالی بعدی 👇
روشنگری اسلامی
✅ فردوسی و شاهنامه در منظر رهبر معظم انقلاب - 2️⃣ 🔸 نمی‌دانم شما آقایان چقدر با شاهنامه مأنوسید. م
✅ فردوسی و شاهنامه در منظر رهبر معظم انقلاب - 3️⃣ 🔸 بله؛ من موافقم که از «فردوسی» تجلیل شود، شاهنامه تحلیل شود و حکمت فردوسی استخراج گردد تا همه بدانند که این حکمت، اسلامی است یا غیراسلامی. 🔸 اگر کسی به شاهنامه نگاه کند، خواهد دید که یک جریانِ گاهی باریک و پنهان و گاهی وسیع، از روح توحید، توکّل، اعتماد به خدا و اعتماد به حق و مجاهدت در راه حق در سرتاسر شاهنامه جاری است. این را میشود استخراج کرد، دید و فهمید. 🔸 مخصوصاً بعضی از شخصیتهای شاهنامه خیلی برجسته هستند که اینها را باید شناخت و استخراج کرد. من یک وقت گفتم که «اسفندیار» مثل این بچه حزب‌اللّهیهای امروز خودِ ماست! در فرهنگ شاهنامه یک حزب‌اللّهی غیورِ دین‌خواهِ مبارز وجود دارد. بله؛ این کارها را شما بکنید تا دیگران نکنند. شما که نکردید، دیگران می کنند. ۱۳۸۱/۱۱/۰۸ ➖
روشنگری اسلامی
✅ فردوسی و شاهنامه در منظر رهبر معظم انقلاب - 3️⃣ 🔸 بله؛ من موافقم که از «فردوسی» تجلیل شود، شاهنا
🔰 قاعدۀ نَفی سبیل در شاهنامۀ حکیم فردوسی 1️⃣ قسمت نخست 🔹 حماسه‌ها و اسطوره‌های بزرگی مانند ایلیاد و ادیسه، مهابهاراتا، رامایانه و ... همگی مربوط به بخشی از وقایع یک سرزمین یا مردم هستند. 🔹 حکیم فردوسی، نخستین بار در شاهنامه، وقایع ایران و شرق و غرب زمین را از ابتدای بشریت تا حملۀ اعراب به ایران به نظم درآورد. 🔹 شاهنامه‌ی حکیم فردوسی از نظر گستره‌ی زمانی و گستره‌ی مکانی در میان دیگر حماسه‌ها و اسطوره‌ها بی‌نظیر است. 🔹 او در این اثر گرانسنگ برخی دیرین‌گونه‌های حقیقی و اصیل مانند دیرین‌گونۀ پسرکشی حضرت ابراهیم (ع) را در قالب داستان رستم و سهراب، دیرین‌گونۀ کودکی حضرت موسی (ع) را در قالب داستان داراب و دیرین‌گونۀ حیای حضرت یوسف (ع) در عشق مثلثی را در قالب داستان سیاوش به نظم در آورده است. 🔹 حکیم فردوسی همواره موحد بودن ایرانیان را ستوده است؛ از اینرو همانگونه که در قرآن، رابطۀ مؤمنان و کفار بر اساس قاعدۀ نفی سبیل شکل گرفته و خداوند هرگز براى كافران، راه تسلطى بر مؤمنان قرار نداده است: وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا (نساء/۱۴۱) رابطه‌ی ایرانیان و غیرایرانیان نیز بر همین قاعده استوار است. 🔹 در شاهنامه‌ی حکیم فردوسی در سطح کلان، پهلوانان با یاری پروردگار، اجازه‌ی دست‌دازی به خاک ایران را نمی‌دهند؛ و در سطح خُرد، زنان ایرانی به میل خود با مرد غیرایرانی ازدواج نمی‌کنند؛ در ادامه خواهیم دید هرگاه زن ایرانی به دست غیرایرانیان بیافتد یا مردان ایرانی برای نجات او و دخترش اقدام می‌کنند یا خودش با ترفندی می‌گریزند. 🔻 بر این اساس، زنان شاهنامه به دو دسته تقسیم می‌شوند: زنان ایرانی زنان غیر ایرانی 🔸 در شاهنامه، مردان ایرانی، زنان ایرانی و غیرایرانی داشتند؛ فهرست ازدواج مردان ایرانی با زنان غیر ایرانی چنین است: ۱) سلم، تور و ایرج (سه پسر فریدون‌شاه) با دختران سرو (شاه یمن) ازدواج کردند. (داستان فریدون) ۲) زال (پهلوان سیستانی) با رودابه (دختر مهراب، شاه کابل) ازدواج کرد. (داستان منوچهر) ۳) کیکاووس (شاه ایرانی) با سودابه (دختر شاه هاماوران) ازدواج کرد. (داستان کیکاووس) ۴) رستم (پهلوان سیستانی) با تهمینه (دختر شاه سمنگان) ازدواج کرد. (داستان رستم و سهراب) ۵) کیکاووس (شاه ایرانی) با مادر سیاوش (نواده‌ی گرسیوز، برادر افراسیاب) ازدواج کرد. (داستان سیاوش) ۶) سیاوش (پسر کیکاووس) با جریره (دختر پیران، وزیر افراسیاب) و فرنگیس (دختر افراسیاب) ازدواج کرد. (داستان سیاوش) ۷) بیژن (پهلوان ایرانی) با منیژه (دختر افراسیاب) ازدواج کرد. (داستان بیژن و منیژه) ۸) گشتاسپ (پسر لهراسپ‌شاه) با کتایون (دختر قیصر روم) ازدواج کرد. (داستان لهراسپ) ۹) داراب (شاه ایرانی) با ناهید (دختر فیلقوس، قیصر روم) ازدواج کرد؛ اما پس از مدتی، داراب، ناهید را به خاطر بوی دهانش، پس فرستاد. ناهید باردار بود و پسری به دنیا آورد که اسکندر نامیده شد؛ فیلقوس این امر را پنهان کرد و او را پسر خود خواند. پس از حمله‌ی اسکندر به ایران، دارا (پسر داراب) کشته شد؛ اما در هنگام مرگ از اسکندر که برادرش بود خواست با دخترش، روشنک ازدواج کند. حکیم فردوسی، اسکندر را دارای رگ و ریشه‌ی ایرانی معرفی کرده است تا روشنک، همسر یک غیرایرانی نباشد. (داستان داراب) ۱۰) بهرام گور (شاه ایرانی) با سِپینود (دختر شاه هند) ازدواج کرد. (داستان بهرام گور) ۱۱) انوشیروان (شاه ایرانی) با دختر خاقان چین ازدواج کرد. (داستان انوشیروان) ۱۲) خسرو پرویز با مریم (دختر قیصر روم) ازدواج کرد. (داستان خسرو پرویز) ۱۳) بهرام چوبینه (فرمانده‌ی سرکش سپاه هرمزدشاه) با دختر خاقان چین ازدواج کرد. (داستان خسرو پرویز) ادامه دارد،لطفاً ،متن ارسالی بعدی 👇
روشنگری اسلامی
🔰 قاعدۀ نَفی سبیل در شاهنامۀ حکیم فردوسی 1️⃣ قسمت نخست 🔹 حماسه‌ها و اسطوره‌های بزرگی مانند ایلیاد
🔰 قاعدۀ نفی سبیل در شاهنامۀ حکیم فردوسی 2️⃣ قسمت دوم و پایانی 🔻 زنان ایرانی‌ای که مردان ایرانی آنها را از دست غیرایرانیان نجات دادند: ۱) ضحاک با اَرنواز و شهرناز (دو دختر یا دو خواهر جمشید) ازدواج کرد. فریدون، این دو را از دژ ضحاک نجات داد و با آن‌ها ازدواج کرد. (داستان ضحاک) ۲) تورانیان، دو دختر گشتاسپ (شاه ایرانی) را ربودند. اسفندیار (پسر گشتاسپ) برای نجات خواهرانش از هفت‌خوان عبور کرد و آنها را نجات داد. (داستان گشتاسپ) ۳) طایر عرب به ایران حمله کرد و نوشه (دختر نرسی، شاه ایران) را ربود. آن‌ها صاحب دختری به نام مالکه شدند. شاپور (نوه نرسی) که در زمان حمله، کودک بود پس از بزرگ شدن با طایر وارد جنگ شد. مالکه، عاشق شاپور شد و با ترفندی دژ را در اختیار او نهاد و طایر کشته شد. در اینجا دیگر سخنی از نوشه به میان نمی‌آید؛ اما مالکه، دختر او توسط شاپور (پسر دایی‌اش) از دست غیرایرانیان نجات می یابد. (داستان شاپور ذوالاکتاف) 🔻 زنان ایرانی‌ای که خود از دست غیرایرانیان گریختند: ۱) سهراب (پسر رستم و تهمینه) به‌صورت ناشناس و به تحریک افراسیاب با لشکری به مرز ایران حمله کرد. اهالی دژ سپید، آماده‌ی رزم با او شدند. گُردآفرید (دختر رئیس دژ) با لباس مردانه به نبرد او رفت. در هنگام نبرد، کلاهخود از سر گُردآفرید افتاد و سهراب دریافت او زن است و او را اسیر کرد. گُردآفرید به سهراب گفت اگر رهایش کند دژ را در اختیار او قرار می‌دهد. سهراب، گُردآفرید را رها کرد و او بر بلندای دژ رفت و گفت: «که ترکان ز ایران نیابند جفت» (داستان رستم و سهراب) ۲) گُردیه (خواهر بهرام چوبینه، فرمانده‌ی سرکش سپاه هرمزدشاه) که همراه برادرش به چین رفته بود پس از مرگ او حاضر به ازدواج با خاقان نشد و از آنجا گریخت. (داستان خسرو پرویز) 🔹 در شاهنامۀ حکیم فردوسی، برخی از زنان غیرایرانی نام برده شده (مانند رودابه، سودابه، تهمینه، منیژه و کتایون) یا با شنیدن اوصاف مردان ایرانی یا با یک نگاه، عاشق آن‌ها شده‌اند و به آن‌ها ابراز علاقه کرده‌اند؛ اما هرگز زن ایرانی به هیچ مرد غیرایرانی ابراز علاقه نکرده است. 🔹 زن در ادبیات، نماد فرهنگ، عقیده و سرزمین است؛ در شاهنامۀ حکیم فردوسی، هرگز فرهنگ، عقیده و سرزمین ایران برای همیشه به دست غیرایرانیان نیافتاده است؛ و همواره قاعدۀ نفی سبیل در سطح خُرد درباره‌ی زنان ایرانی رعایت شده است. 🏷 🏷
14000225.mp3
31.04M
صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی 🔸 موضوع: دکترین فردوسی 🔹 بزرگداشت روز حکیم فردوسی 📌 به همت اندیشکده رشد نیشابور 🗓 ۲۵ اردیبهشت ۱۴٠۱
روشنگری اسلامی
📚در مورد تاریخ یهود بیشتر بدانیم:3️⃣2️⃣ 🔸 پژوهشی در دشمن شناسی تاریخی 🔴 یهود و شبکه بین المللی تجا
02-یهود و شبکه بین_المللی تجارت (2) - اندیشکده مطالعات یهود _ Jewish Studies Center.pdf
404.5K
📚در مورد تاریخ یهود بیشتر بدانیم:4️⃣2️⃣ 🔸 پژوهشی در دشمن شناسی تاریخی 🔴 یهود و شبکه بین المللی تجارت 2️⃣ 🔸دومین کانون اصلی مهاجرت یهودیان اسپانیا و پرتغال، سرزمین عثمانی بود. 🔸در اواخر سده پانزدهم و اوایل سده شانزدهم، یهودیان هسته های منسجم و بسته خود را در شهرهای مهم عثمانی بنیان نهادند: 🔸سالونیک_فرقه های رازآمیز دونمه و فرانکیست _ فراماسونری _ مصطفی کمال پاشا _بایزید اول 🔸هنری سوم به خاطر سیاست خصمانه اش علیه مسلمانان در داخل و خارج شبه جزیره ایبری و جنگ هایش با دولت غرناطه شهرت داشت. پی.دی.اف فوق را مطالعه نمائیم.👆
روشنگری اسلامی
📚در مورد تاریخ یهود بیشتر بدانیم:4️⃣2️⃣ 🔸 پژوهشی در دشمن شناسی تاریخی 🔴 یهود و شبکه بین المللی تجا
01-خاندان ولزلی و کمپانی هند شرقی (1) - اندیشکده مطالعات یهود _ Jewish Studies Center.pdf
557.1K
📚در مورد تاریخ یهود بیشتر بدانیم:5️⃣2️⃣ 🔸 پژوهشی در دشمن شناسی تاریخی 🔴 خاندان ولزلی و کمپانی هند شرقی 1️⃣ 🔸از سری مقالات یهودیان، انگلیسی ها و آغاز عصر نو، خاندان ولزلی 🔸در تبیین فرایند شکل گیری الیگارشی زرسالار سده های نوزدهم و بیستم پیوند دو خاندان روچیلد و وِلزلی از اهمیت اساسی برخوردار است. 🔸گارت وزلی _ بارون مورنینگتون _ 🔸غارت ماوراءبحار _ زرسالاران یهودی لندن در تجارت جهانی برده و غارت مستعمرات بدل شدند و در سال های پایانی سده هیجدهم به ثروت و قدرت فوق العاده دست یافتند. 🔸هنری ریچاردچارلز ولزلی که ملقب به ارل کاولی شد. این لرد کاولی همان کسی است که در سال 1857 پیمان صلح ایران و انگلیس را با فرخ خان امین الدوله کاشی منعقد کرد. 🔸اعزام ریچارد ولزلی به هند ومجری سیاست های پیت در هند.. اعزام هیئت جان ملکم به تهران و پایه های نفوذ استعمار بریتانیا را در ایران... 🔸سرزمین میسور _ اورنگ زیب _ حیدرعلی خان _ کریستیان فردریک شوارتس ... پی.دی.اف فوق را مطالعه نمائیم.👆
[در پاسخ به با ولایت تا قیامت] رسانه‌های معاند و خشم رسانه‌های بیگانه ناشی از داشتن بیماری های مزمن ذیل ، توأم می باشند: 🔴1️⃣قلب مریض: و آن قلبي است که دچار بيماري شک و نفاق شده و مبتلا شده به فسق و فجور و شهوت هاي حرام. فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ }احزاب ۳۲ 🔴2️⃣قلب اعمی: و آن دل کوري است که حق را نمي بيند و در نتيجه پند و اندرز نمي گيرد . وَلَکِن تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُورِ }حج ۴۶ 🔴3️⃣قلب لاهی: و آن دلي است که از قرآن غافل و مشغول لهو و لعب و شهوت هاي دنياست. لاهِيَةً قُلُوبُهُمْ }انبیاء ۳ 🔴4️⃣قلب اثم: و آن دلي است که گواهي حق را کتمان مي کند و مي پوشاند . وَلاَ تَکْتُمُواْ الشَّهَادَةَ وَمَن يَکْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ }بقره ۲۸۳ 🔴5️⃣قلب متکبر: و آن دل مغرور و متکبري است که از توحيد و طاعت خداوند رويگردان است ، زورگو و جبار است به خاطر ظلم و طغيان. قلْبِ مُتَکَبِّرٍ جَبَّارٍ } غافر / ۳۵ 🔴6️⃣قلب غلیظ: و آن دلي است که عطوفت و رحمت و رأفت از آن برداشته شده. وَلَوْ کُنتَ فَظّاً غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ }آل عمران ۱۵۹ 🔴7️⃣قلب مختوم: و آن قلبي است که هدايت را نمي شنود و تعقل نمي کند. وَخَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ }جاثیه ۲۳ 🔴8️⃣قلب قاسی: و آن دلي است که به عقيده و ايمان نرم نمي شود و وعظ و ارشاد در آن تأثيري ندارد و از ياد خداوند رويگردان است. وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً }مائده۱۳ 🔴9️⃣قلب غافل: و آن قلبي است که مانع ذکر و ياد پروردگار است و هوا و هوسش را بر طاعت حق تعالي ترجيح مي دهد. وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِکْرِنَا }کهف ۲۸ 🔴🔟قلب اغلف: و آن دلي است که پوشيده شده است به طوري که اقوال و فرمايشات رسول اکرم صلى الله عليه و آله در آن نفوذ و رسوخ نمي کند. وَقَالُواْ قُلُوبُنَا غُلْفٌ }بقره۸۸ 🔴1️⃣1️⃣قلب زائغ: و آن قلبي است که از حق و حقيقت اعراض مي کند. فأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ }آل عمران ۷ 🔴2️⃣1️⃣قلب مریب: و آن قلبي است که در شک و شکوک متحير و سرگردان است . وَارْتَابَتْ قُلُوبُهُمْ }توبه ۴۵ قرآن حکیم و مجید و کریم فرموده ،نقشه شهروجودی انسان همچون پیازی لایه ،لایه است؛ 1️⃣لایه روئین ؛ محل شادی و اندوه،خوف و امنیت انسان با این لایه‌ی وجودش خوشحال یا غمگین می‌شود؛ دچار خوف و نگرانی شده یا احساس امنیت می‌کند. این لایه انشراح پیدا می‌کند یا گاهی دچار ضیق می‌شود؛ در اصطلاح می‌گوییم دلتنگ می‌شود.)) 2️⃣لایه های بعدی ؛ محل حب و بغض،خشم وشهوات،عشق و نفرت ،تولی و تبری دراین لایه صورت می پذیرد. ما با شغاف، عشق می‌ورزیم یا نسبت به پدیده‌ای نفرت داریم. تولی و تبری، با این لایه از وجود انسان انجام می‌شود. انسان در شغاف خود یا دچار حمیت است یا سکنیت می‌یابد. (حکمت ازدواج در قرآن، ایجاد سکینت است. که خشم و شهوت انسان با آن به آرامش بدل می‌شود.) این دولایه در انسان و حیوان مشترک می باشد؛ وجه تمایزانسان و حیوان ازلایه سوم به بعداست؛ 3️⃣لایه سوم ؛ محل انقلاب ،محل محل کفر و ایمان،انسان دراین لایه منقلب میشود،قلب یا مریض است یا سلیم،یامُنیب است،یا قَسی تفکر و درپی آن تعقل دراین لایه است
روشنگری اسلامی
📚در مورد تاریخ یهود بیشتر بدانیم:5️⃣2️⃣ 🔸 پژوهشی در دشمن شناسی تاریخی 🔴 خاندان ولزلی و کمپانی هند
02-خاندان ولزلی و کمپانی هند شرقی (2) - اندیشکده مطالعات یهود _ Jewish Studies Center.pdf
628.1K
📚در مورد تاریخ یهود بیشتر بدانیم:6️⃣2️⃣ 🔸 پژوهشی در دشمن شناسی تاریخی 🔴 خاندان ولزلی و کمپانی هند شرقی 1️⃣ 🔸از سری مقالات یهودیان، انگلیسی ها و آغاز عصر نو، خاندان تیپوسلطان 🔸 تیپو سلطان در زمان جنگ دوم انگلیس و میسور فرماندهی بخشی از نیروهای نظامی پدر را به دست داشت و زمانی که به حکومت رسید 29 ساله بود. 🔸اینک توجه انگلستان به میسور معطوف شد؛ سرزمینی که حیدرعلی و سپس پسرش، تیپو سلطان،کانون خطر برای اقتدار رو به رشد بریتانیا در هند بودند. بدین سان جنگ های انگلیس و میسور آغازشد که در آن، مانند تمامی جنگ های انگلستان با قدرت های هندی، طرف هندی در صحنه های نبرد پیروز شد ولی جنگ را باخت. 🔸اویل سال 1799 ولزلی به تیپو سلطان اعلام جنگ کرد و.... 🔸انگلیسی ها خواستار دو میلیون پوند استرلینگ غرامت جنگی و... 🔸این پیروزی ولزلی بر تیپو سلطان بود که “سلطه کامل و نهایی” انگلستان را بر جنوب هند تأمین کرد و... 🔸در این شکل از نظام سلطه، حکومت بطور رسمی در دست حکمران محلی بود ؛ ولی درواقع او تحت فرمان یک مستشار انگلیسی، و در مواردی بومی، قرار داشت که کارگزار مقیم (رزیدانت)نامیده می شد. و................... پی.دی.اف فوق را مطالعه نمائیم.👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ای جان ....... ✅ سربازای هزار و چهارصدی حضرت حجت (عج) بر سر مزار شهدا 🌹
روشنگری اسلامی
✅ ای جان ....... ✅ سربازای هزار و چهارصدی حضرت حجت (عج) بر سر مزار شهدا 🌹 #روشنگری_اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅علاوه بر،سربازای دهه نودی شهرهای شمال و جنوب _ شرق و غرب کشور ایران اسلامی؛ که هنوز ادامه دارد . ✅درخارج از مرز های ایران هم سربازای دهه نودی در حال اجرا ی سلام فرمانده مثل : ❇️سربازای آفریقایی حضرت حجت (عج) ❇️سربازای افغانستانی حضرت حجت (عج) ❇️سربازای پاکستانی حضرت حجت (عج) ❇️سربازای سوریه ای حضرت حجت (عج) ✅ ای جان ....... ❇️سربازای هندی حضرت مهدی (عج) 🔸سرزمین هفته بوجار دینی مذهبی🔸 🎥ببینیم و بشنویم...
روشنگری اسلامی
❇️معصومین علیه السلام و #نشانه_هاي_ظهور ✅پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و#نشانه_هاي_ظهور4️⃣ در
❇️معصومین علیه السلام و ✅حضرت علی علیه السلام و ملخهایی در فصل خود و غیر فصل خود ظاهر می شوند و به مزارع و محصولات کشاورزي هجوم می برند و محصولات نیزکم می شوند. ظهور حضرت مهدي علامت هایی دارد؛ اول محاصره کوفه به واسطۀ کمینگاهها و کانالها است. براي ظهور حضرت مهدي علامتهاي ده گانه است که عبارتند از: 1- باز شدن کوچه هاي بن بست کوفه؛ 2- تعطیل شدن مساجد؛ 3- بسته شدن راه حج؛ 4- ویرانی و بمباران خراسان؛ 5- طلوع ستارة دنباله دار؛ 6- تراکم ستارگان؛ 7- فتنه و فساد؛ 8- سرگردانی و تحیر؛ 9- کشتار و قتل؛ 10 - غارت اموال… مردم قبل از قیام قائم به وسیله چند حادثه از گناهان خود بیم داده می شوند: 1- آتشی که در آسمان ظاهر می شود؛ 2-سرخی که در آسمان افقها را روشن می کند؛ 3- خسوفی که در بغداد پدید می آید؛ 4- خسوفی که در بصره رخ می دهد؛ 5-خونهایی که در بصره ریخته می شود؛ 6- تخریب خانه هاي بصره و هلاکت اهل آن؛ 7- ترس و وحشت عمومی که در همه عراق پدید آمده و موجب سلب آرامش و آسایش از مردم می گردد. چون در خراسان زلزله شود و در همدان فاجعه رخ دهد و در عراق حوادث تکان دهنده پدید آید و اختلافات سراسر شام رافرا گیرد و اهل یمن بر سر حکومت دعوا و نزاع کنند. مهدي قیام نمی کند تا وقتی که یک سوم مردم کشته شوند و یک سوم مردم هم بمیرند و فقط یک سوم مردم جهان باقی بمانند. 📘منابع:👇 الملاحم و الفتن، ص 33 یوم الخلاص، جلد2،صفحه 898 ،913 الزام الناصب، صفحه 18 ،176 ، 27 ارشاد شیخ مفید، ص 340 درادامه مطلب حضرت امام حسین علیه السلام و ،لطفاً در نوشته ارسالی بعدی دنبال بفرمائید.👇
روشنگری اسلامی
📚در مورد تاریخ یهود بیشتر بدانیم:6️⃣2️⃣ 🔸 پژوهشی در دشمن شناسی تاریخی 🔴 خاندان ولزلی و کمپانی هند
01-یهودیان و غارت ماوراء بحار در شرق (1) - اندیشکده مطالعات یهود _ Jewish Studies Center.pdf
368.1K
📚در مورد تاریخ یهود بیشتر بدانیم:7️⃣2️⃣ 🔸 پژوهشی در دشمن شناسی تاریخی 🔴یهودیان و غارت ماوراء بحار در شرق1️⃣ 🔸در سده شانزدهم میلادی و همپای تهاجم پرتغال به هند و خاوردور پایگاه های الیگارشی یهودی در سراسر این مناطق گسترده شد. در سده های هفدهم و هیجدهم، یهودیان عامل انتقال میراث مستعمراتی پرتغال به هلند و انگلستان و فرانسه و دانمارک بودند و در واقع حلقه رابطی به شمار می رفتند که الیگارشی مستعمراتی قدرت های متعدد اروپایی را، به رغم تمامی تعارض منافع و رقابت هایشان، به یکدیگر پیوند می داد. 🔸کوچن نخستین پایگاه استعمار غرب در مشرق زمین، نخستین قرارگاه زرسالاران یهودی در منطقه اقیانوس هند،نخستین مرکز تجارت اروپایی برده و نخستین کانون تکاپوهای تبشیری )میسیونری( در شرق است. 🔸جایگاه زرسالاری یهودی در کانون های تعیین کننده سیاست شرقی انگلیس و پیوند آن با دربار و دستگاه دولتی لندن و حکومت هند بریتانیا.... 🔸حضور یهودیان در صفوف کارگزاران کمپانی هند شرقی و دولت و ارتش بریتانیا در هند... 🔸یهودیان به عنوان پایگاه های “بومی” استعمار بریتانیا در هند و شرق... 🔸قلعه سن جرج _مرکز اصلی تجارت جهانی الماس _ کوپوراسیون مدرس 🔸پس از برزیل، در نیمه دوم سده نوزدهم، آفریقای جنوبی به کانون تجارت جهانی الماس بدل شد. این کانون جدید نیز، چنانکه خواهیم دید، در زیر سلطه بلامعارض الیگارشی یهودی بود. پی.دی.اف فوق را مطالعه نمائیم.👆
روشنگری اسلامی
🔶🔹جلسه‌ی سخنرانی با عنوان «ما، محیط و تشخیص» 📢 بشنویم 💢 محورهای موضوعی: 1️⃣ چگونه یک هدف مطلوب، امک
AI-and-New-World-Order.mp3
30.39M
📢 بشنویم... 🔶🔹 نشست علمی با عنوان «هوش مصنوعی و نقش آن در نظم نوین جهانی» 💢 محورهای موضوعی: 1️⃣ دانش سایبرنتیک، مبنای تحول تمامی دانش‌های سابق؛ 2️⃣ دانش سایبرنتیک، مبنای فلسفی و نظری هوش مصنوعی؛ 3️⃣ بررسی فرصت‌ها و چالش‌های هوشمندسازی؛ 4️⃣ تعریف شاخصه‌های کیفی به‌منظور ایجاد نقطه‌ی تعادل در هوشمندسازی و پرهیز از سایبریزه نمودن بی‌رویه؛ 5️⃣ ارتباط میان کرونا، هوش مصنوعی و نظم نوین جهانی؛ 6️⃣ مسأله‌ی اختیار خدادادی و حریم خصوصی در مواجهه با هوش مصنوعی؛ 💠 سخنران: مهندس شکوهیان‌راد - متخصص مطالعات سایبرنتیک - مدرس دانشگاه تهران ❇️ این نشست به‌همت بسیج اساتید دانشگاه اردکان یزد؛ مورخ سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس دانشگاه دولتی اردکان برگزار شده است.