eitaa logo
روشنگری اسلامی
155 دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
202 فایل
صادقانه،امانتدارانه ،صمیمانه،بدون پروپاگاندا،برپایه دانش دکترینولوژی(قاعدةالقواعد)دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است. تبیین اين قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥در تفکر لیبرال همه‌چیز کالا است و قیمت داره.🔥 ‼️ مادرم مراقبت از نوه‌ش رو فقط در ازای دریافت ساعتی ۲۰ دلار قبول می‌کنه!‼️ ⚠️ کپیتالیسم یعنی همه‌چیز کالا است؛ و هر چیزی که کالا بود، قیمت داره؛ حتی محبت!!‼️ شرف کالا ست...... عشق کالاست.... والی بیشمار ...........................مواردی که کالا می پندارندو قیمت گذاری می کنند.‼️ 🔷اما در تفکر توحیدی ، موارد شرح فوق بهاء دارند ، و بهای آن الله می باشد. و الله منصف ترین خریدار است . إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنينَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم....... إِنَّ یعنی این است و جزاین نیست، دکترین الله
⚠️خطر : در این اوضاع🔥 بی حجاب بازی ........... ⚠️خطررواج کاکولدیسم🔥 ، که همان بی‌غیرتی نسبت ناموس است را در جامعه جدی بگیریم...!!‼️ 🔥کاکولدیسم ، جداً عرض پوزش دارم،،یعنی: هرکس یا کسانیکه زن خود را به دیگران ارائه بدهند. به ترکی میگن ،قرم_............
🔷آیة الله العظمی مکارم شیرازی: ما بارها گفته ایم که،حکومت اسلامی و مسلمانان،نسبت به گناهان پنهانی افراد وظیفه ای ندارد. ✅ولی بدون شک ،نسبت به گناهانی که به طور علنی وآشکار،درسطح جامعه انجام می شود وظیفۀ نهی ازمنکر دارند؛ والا جایی برای انجام این وظیفه مهم باقی نمی ماند. البته با این تفاوت که،مردم باید به نهی ازمنکر زبانی اکتفا کنند. وازهرگونه برخورد فیزیکی اجتناب ورزند. ✅ولی حکومت می تواند وارد این مرحله نیز شود. دفتر آیة الله العظمی مکارم شیرازی
روشنگری اسلامی
✡️ فیلم سینمائی ده فرمان؛ اهانت، استهزاء و تکذیب انبیاء،قسمت1️⃣ 1️⃣ صرف‌نظر از موفقیت در راستای توجیه تشکیل جرثومهٔ فسادی همچون رژیم منحوس صهیونیستی، این اثر سینمایی با تحریفات آشکار خود، اقدام به بازتعریف پیامبری جدید، مبتنی بر انگاره‌های نمود!‼️ 2️⃣ پیامبری که از کمترین شباهتی با حضرت موسی (ع) برخوردار است و در این اثر سینمایی نه به‌عنوان پیامبری عظیم‌الشأن و مبعوث از جانب خداوند، بلکه به‌عنوان انسانی بَشرمحور با تمام ویژگی‌ها و ‌آرزوهای دنیوی و کُنش‌های جنسی و غریزیِ یک فرد عادی، به تصویر کشیده می‌شود!‼️ 3️⃣ شخصیتی کاملاً که در برابر فرعون تعظیم می‌کند و بر دست او بوسه می‌زند! ‼️ شخصیتی با مشخصهٔ (Hedonism) که به‌شدّت مجذوب زیبایی‌های مادی دنیوی می‌گردد و غرایز جنسی خود را لجام‌گسیخته رها می‌نماید و به‌دور از هرگونه حیای دینی، روزی گرفتار عشق خواهرزادهٔ فرعون و روز دیگر دلباختهٔ دختران شعیب پیامبر می‌شود!‼️ 4️⃣ پیامبری گرفتار (Cartesian doubt) که هیچ‌گاه پاسخی مناسب برای چراییِ حَرام‌دانستنِ خوش‌گذرانی، توسط خدای غایب پیدا نمی‌کند و اصولاً نمی‌تواند خواسته‌های خدای غایب را بر تمنیات و نیازهای نفسانی خویش ترجیح دهد!!‼️ 5️⃣ از همین جهت است که به‌عنوان نمونه، پس از هم‌آغوشی جنسی با ملکه نِفِرتیتی (زنِ شوهرداری که همسر فرعون است!‼️) و پس از شنیدن سخن وی مبنی بر این‌که «من مطمئنم که عشق تو به من قوی‌تر از هر خدایی است و تو پسر مرا نمی‌کشی و…» با ناراحتی بر میز کوچک جلوی پایش می‌کوبد و خدای غایب و توهّمی خود را مورد مؤاخذه قرار می‌دهد!!‼️ 6️⃣ در نهایت، این اثر جلوه‌ای است از سلاح سه‌وجهی تمدن غرب علیه انبیاء الهی: 👈 1. به پیامبران الهی و فراهم‌کردنِ اسباب وهن ایشان در اذهان عمومی، 👈 2. پیامبران الهی با تمسک به انواع و اقسام جعلیات تاریخی و روایی و مخدوش کردن شخصیت ایشان، 👈 3. و در نهایت، پیامبران الهی و انکار شخصیت رسالتی و شأن قدسی ایشان. ✅ اندیشکده مطالعات یهود ادامه مطلب را ،لطفاً در پی.دی.اف. پیام بعدی دنبال بفرمائید.
روشنگری اسلامی
✡️ فیلم سینمائی ده فرمان؛ اهانت، استهزاء و تکذیب انبیاء،قسمت1️⃣ 1️⃣ صرف‌نظر از موفقیت #ده_فرمان در
سه فرمان هالیوود برای آخرین وسوسه انسان خداباور - اندیشکده مطالعات یهود _ Jewish Studies Center.pdf
6.51M
✡️ فیلم سینمائی ده فرمان؛ اهانت، استهزاء و تکذیب انبیاء،قسمت2️⃣ سه فرمان هالیوود برای آخرین وسوسه انسان خداباور تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم) سه فرمان هالیوود نگاهی به آن‌چه در قسمت‌های قبل گذشت: در اولین قسمت گفتیم: مبتنی بر لیبرالیسم، فرد از آزادی مطلق برخوردار بوده و هیچ تکلیفی را برنمی‌تابد! «فردگرایی» مهم‌ترین شاخصه این رویکرد است. در دومین قسمت گفتیم: مبتنی بر «فردگرایی»، روابط میان انسان‌ها ماهیتی واقعی نداشته و شکل‌گیری جوامع انسانی، مرکّب واقعی محسوب نمی‌شود. در سومین قسمت به تقابل «اصالت فرد» با ارزش‌های دینی جامعه پرداخته و دیدیم که چگونه در تفکر لیبرال، فرد ادعای خدایی می‌نماید. در چهارمین قسمت گفتیم: در تفکر «اومانیسم» به‌عنوان ریشه‌ی مکاتب غربی، انسان، محورِ ارزش‌ها بوده و تنها اراده‌ی اوست که اصیل است. در پنجمین قسمت دیدیم که متفکران ملحد غربی، چگونه با ترویج «شک‌گرایی» باعث حذف باورهای قلبی (متعلّقات ایمان در تفکر خدامحور) شدند. در ششمین قسمت به تقابل «لیبرالیسم» با مهم‌ترین نقطه‌ی تمایز تفکر خدامحور و تفکر بشرمحور یعنی: «ایمان به عالَم غیب» پرداختیم. در هفتمین قسمت نوع مواجهه‌ی تفکر اومانیستی با موضوع مرگ بررسی شد تا در این قسمت به موضع نظام لیبرالیسم در باب ایمان به وجود انبیای الهی بپردازیم. پی.دی.اف. ضمیمه را مطالعه بفرمائید.
✅چه باشکوه است تصور ایامی که تنها حاکم عالم ،دادگستری چون قائم آل محمد ،صلی الله علیه و آله باشد. ✅وچه زیباست زندگی در روزگاری که پرچمی جز پرچم در اهتزاز نباشد؛ ✅و ندائی جز ، و ،به گوش جهانیان نرسد؛ ✅دورانی سرشار از ، ، و ..
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت اول: 🔹چکیده: یکی از پرسش‌های اساسی بشر در طول زمان چیستی حیات و فلسفه آن بوده است که به همین منظور و برای پاسخ به این پرسش متفکرین زیادی در حوزه زیست شناسی تحقیق کرده‌اند. 🔸متفکرینی مانند داروین که درباره تکامل موجودات تحقیقاتی انجام داده است. علم زیست‌شناسی به دلیل اینکه همه چیز را صرفا در بُعد مادی خلاصه می‌کند فقط به نتایجی که قابل مشاهده در زیر میکروسکوپ باشد و عینی باشد توجه دارد. 🔷اما دین ابراهیمی مانند اسلام که کامل‌ترین است مسائل را از دو بعد مادی و معنوی بررسی می کند. به همین منظور، دید جامعی نسبت به مسائل مختلف دارد. در قرآن به خوبی به مسأله حیات و انواع حیات پرادخته شده است. بخش اعظم آیاتی که به مسأله حیات پرداخته‌اند مربوط به حیات دنیا می‌باشند و بخش موجزی مفهوم حیات را مورد بررسی قرار داده است. حیات طیبه که بنیادی‌ترین و مهم‌ترین مفهوم در این زمینه است صرفا یک آیه به آن اشاره شده است؛ برای عاقل یک اشاره کفایت می کند. به منظور کسب دید جامع نسبت به حیات بر آن شدیم تا این مسأله را در دو نگاه غربی و اسلامی مورد بررسی اجمالی قرار بدهیم و با مطالعه‌ی تطبیقی این دو نگاه به نتیجه مورد نظر دست یابیم. 🔷مقدمه: «حیات» و «فلسفه حیات» مفاهیم بنیادی هستند که در زیست شناسی و قرآن به آن ها پرداخته شده است. در زیست شناسی، «حیات» صرفا در بعد مادی و در قرآن «حیات» در دو بعد مادی و معنوی مورد بررسی قرار می گیرد. 🔹حیات در لغت و اصطلاح: این واژه اسم مصدر از ریشه «حی ی» و به معنای «زندگانی» و «زنده شدن» است که در مقابل آن« مَوت» و «مَمات» (مردن) به کار می‌رود. در اصطلاح، نیرویی است که موجب بروز حس و تحرک در موجود زنده می شود و موجودات با آن خود را از نقص به کمال می‌رسانند. ✍️ نیلوفر تفلیسی کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست(بانوان راهبرداندیش) ادامه دارد،لطفاً دنبال بفرمائید.👇
روشنگری اسلامی
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت اول: 🔹چکیده: یکی از پرسش‌های اساسی بشر در طول زم
[در پاسخ به جامعه بانوان استراتژیست] ♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت دوم 🔹تعریف حیات در علوم طبیعی(زیست‌شناسی) در علوم طبیعی هیچ تعریف حقیقی از حیات وجود ندارد. لذا در میان تعاریف دانشمندان علوم تجربی در باب حیات، چیزی فراتر از شمارش آثار و خصوصیّات حیات نیست. در سطور زیر تعریف حیات را از دایرة‌المعارف‌های مشهور، تقدیم حضورتون می‌کنم. دائرة‌المعارف بریتانیکا، چاپ ۱۹۷۳، جلد ۱۳ در صفحات ۱۰۷۳ تا ۱۰۸۳ مطالب مبسوطی در باره ی تعریف حیات ذکر کرده که برگردان فارسی قسمت های مهم آن به شرح زیر است: «درباره تعریف حیات، نکته‌ی قابل توجه این است که اگر چه اطلاعات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف مطالعه‌ی جانداران به دست آمده، اما هنوز اتفاق نظر درباره تعریف آن‌چه که هدف اصلی همه این مطالعات، یعنی حیات و تعریف حیات می‌باشد، حاصل نگردیده است. متخصصین بخش‌های مختلف دانش زیست‌شناسی، هر کدام از دیدگاه تخصصی خود تعریف کم و بیش متفاوتی درباره‌ی حیات ارائه می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها به قرار زیر می‌باشد: 🔸الف) تعریف فیزیولوژیکی: حیات سیستمی است که قادر به انجام روندهای اساسی از قبیل تغذیه، هضم و دفع، تنفس، حرکت، رشد و تولید مثل است. 🔸ب) تعریف متابولیکی: حیات سیستمی است که به صورت مستمر مبادله‌ی مواد با محیط بیرونی انجام می‌دهد و با وجود این مبادلات، خصوصیات عمومی خود را به صورت پایدار حفظ می‌کند. ✍️ نیلوفر تفلیسی کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست(بانوان راهبرداندیش) ادامه دارد،لطفاً دنبال بفرمائید.👇
روشنگری اسلامی
[در پاسخ به جامعه بانوان استراتژیست] ♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت دوم 🔹تعریف حیا
[در پاسخ به جامعه بانوان استراتژیست] ♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت سوم: 🔸ج) تعریف ژنتیکی: موجودات زنده سیستم‌هایی هستند که اطلاعات ارثی قابل انتقال در خود ذخیره کرده‌اند. مجموعه‌ی این معلومات در نوکلئیک اسیدها انباشته شده و از طریق سنتز آنزیم‌ها و ترکیبات پروتئینی، انجام واکنش‌های حیاتی را رهبری و کنترل می‌کنند. 🔸د) تعریف بیوشیمیایی: موجودات زنده از ساده‌ترین یاخته‌ها گرفته تا انسان، ماشین‌هایی هستند که با قدرت خارق‌العاده‌ای مولکول‌های آلی پیچیده را که منشأ صفات، رفتارها و تولید مواد مرکب و پیچیده از مواد خام و ساده می‌باشند، به انجام می‌رسانند. در کنار این روندها ماشین‌های زنده قادرند موجوداتی کم‌وبیش نظیر خود را ایجاد نمایند. 🔸ه) تعریف ترمودینامیکی : در حالی که تمام جهان در سیر مداوم خود از نظم بیشتر به سوی نظم کمتر حرکت می‌کند، موجودات زنده ظاهراً در خلاف جهت این مسیر عام جهان به سوی بی‌نظمی، به حساب نمی‌آیند. بلکه وقتی موجودات زنده در یک منطقه‌ی محدود درجه‌ی نظم را افزایش می‌دهند، در بخش بزرگتری در اطراف خود یا دیگر مناطق جهان، ایجاد بی‌نظمی می‌کنند. بر پایی نظام حیاتی در روی کره‌ی زمین که ثمره‌ی آن پیدایش نظم بیشتر در برخی از ترکیبات و مواد است، عمدتا به مدد استفاده از انرژی آفتاب امکان پذیر می‌شود. دریافت انرژی آفتاب در روی کره‌ی زمین، مستلزم و نتیجه‌ی ایجاد بی‌نظمی بسیار زیاد در کره‌ی خورشید است. به بیان دیگر هزینه و صورت حساب ایجاد نظم در روی کره‌ی زمین، از طریق ایجاد بی‌نظمی در خورشید پرداخت می‌شود. ✍️ نیلوفر تفلیسی کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست(بانوان راهبرداندیش) ادامه دارد،لطفاً دنبال بفرمائید.👇
روشنگری اسلامی
[در پاسخ به جامعه بانوان استراتژیست] ♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت سوم: 🔸ج) تعری
[در پاسخ به جامعه بانوان استراتژیست] ♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت چهارم: 🔸دائرة‌المعارف آمریکانا : حیات، عامل و وسیله‌ی تمیز و تشخیص اُرگانیسم‌ها از اشیای غیر زنده است. در چارچوب هدف‌های نوشته‌ی حاضر، می‌توان حیات را با عبارت زیر تعریف کرد: «موجودیّت سازمان یافته‎ای که قادر به همانندسازی است.» حیات، همان متابولیسم است، متابولیسم یکی از خصائص بارز ماده‌ی زنده است، اما تمام خصائص حیات، محدود به متابولیسم نیست. نکته‌ی مهم، آن است که برخی از خصلت‌های حیاتی به صورت مجتمع، منحصراً در بین جانداران تظاهر می‌کنند و همین امر تشخیص آنها را به عنوان یک موجود یا فرد یک پارچه مقدور می‌سازد . در پایان باید اشاره کرد که تنها مشخصه‌ی حیات، بهره‌وری آن از درجات بالاتر سازمان یافتگی است. جمعی معتقدند که اختلاف بین موجودات جاندار و بی‌جان ناشی از اختلاف درجه‌ی سازمان یافتگی و آرایش مواد تشکیل دهنده است. گروهی دیگر عقیده دارند که حیات مرهون یک جوهر اختصاصی است که به ماده‌ی غیر زنده اضافه می‌گردد. مکانیست‌ها طرفدار نظریه‌ی اولند و ویتالیست‌ها از نظریه‌ی دوم جانبداری می‌کنند . 📘منبع: کتاب ماهیت و منشأ حیات، نوشته ی آقای اصغر نیشابوری ✍️ نیلوفر تفلیسی ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست(بانوان راهبرداندیش) ادامه دارد،لطفاً دنبال بفرمائید.👇
روشنگری اسلامی
[در پاسخ به جامعه بانوان استراتژیست] ♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت چهارم: 🔸دائرة
[در پاسخ به جامعه بانوان استراتژیست] ♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت پنجم: ♦️🔸۲ـ اشکالات تعاریف فوق 🔸الف. در این تعاریف ما هیچ شناختی از حقیقت حیات پیدا نمی کنیم. این تعاریف چیزی نیستند جز بیانهایی قلمه و سلمبه که صرفاً دارند خصوصیّات روشن حیات را می شمارند؛ خصوصیّاتی که هر انسانی به راحتی می تواند آنها را شناسایی کند؛ مثل قدرت تغذیه (جذب موادّ)، قدرت دفع ، قدرت رشد، قدرت تولید مثل و همانند سازی و ... . 🔸ب. طبق این تعاریف، خدا موجود غیر زنده تلقّی می شود. چون نه تولید مثل دارد نه جذب و دفع و نه ... . حال آنکه حیات از اوصاف کمال است؛ و محال است خدا ـ که کمال محض است ـ فاقد آن باشد. 🔸ج. طبق این تعاریف، ملائک نیز موجودات غیر زنده محسوب می شوند؛ حال آنکه در منطق دین حقۀالهی، و طبق مبانی حکمی (فلسفی)، ملائک نیز موجودات دارای حیات می باشند. 🔸د. طبق برخی از این تعاریف، موجودات عقیم، غیر زنده فرض شده اند. چون قدرت تولید مثل ندارند. و اگر بگویند که تولید مثل را از تعریف بر می داریم، در این صورت بسیاری از موجودات غیر زنده نیز زنده تلقّی خواهند شد. چون موادّ طبیعی زیادی هستند که جذب و دفع و امثال آن دارند. ✍️ نیلوفر تفلیسی ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست(بانوان راهبرداندیش) ادامه دارد،لطفاً دنبال بفرمائید.👇