eitaa logo
روشنگری اسلامی
152 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
202 فایل
صادقانه،امانتدارانه ،صمیمانه،بدون پروپاگاندا،برپایه دانش دکترینولوژی(قاعدةالقواعد)دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است. تبیین اين قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت سوم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتصاددان / منتقد نظام بانکی / دانشیار و مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان / سرپرست دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
روشنگری اسلامی
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت سوم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتصا
⁉️بانک مرکزی آمریکا در دست چه کسانی است؟ شاگرد دیگر شومپیتر، «جیمز توبین» (James Tobin) است. توبین یک اقتصاددان آمریکایی است که برنده جایزه نوبل شده. توبین کینزی محسوب می‌شود. حتی می‌توان گفت توبین به‌نحوی پدر نیوکینزی‌ها است. توبین یک مدل رشدی ارائه می‌کند که در این مدل رشد می‌خواهد نظر کینز را استدلال کند. آقای توبین در مدل رشد پولی (monetary growth story) نشان می‌دهد که اگر پول رشد کند ذخیره سرمایه واقعی زیاد می‌شود، انباشت سرمایه زیاد شده و نهایتاً تولید زیاد می‌شود. پس توبین رشد پول را عامل رشد تولید می‌داند. توبین معتقد است رشد پول را باید از طریق خلق پول از هیچ ایجاد کرد. توبین نیز شاگرد شومپیتر بوده و این نظریه‌ی او به‌نوعی از نظریات شومپیتر است. در ضمن توبین از از نظر کینز هم برای استدلالات مدلی و ریاضی خود استفاده می‌کند. جان مینارد کینز (John Maynard Keynes) اقتصاددان مشهور انگلیسی در فصل ۱۷ کتاب «نظریه عمومی اشتغال، بهره و پول» مفصّل توضیح می‌دهد برای این‌که اشتغال افزایش پیدا کند باید پول خلق شود. خلق پول بیشتر بهره را کاهش می‌دهد و این باعث رشد تولید می‌شود. پس نظریات توبین در واقع اتحاد نظر کینز و شومپیتر است. کینز و شومپیتر که هم‌عصر هستند بر این عقیده‌اند که حلق پول از هیچ و سیاست پولی انبساطی می‌تواند تولید را افزایش دهد. جیمز توبین شاگردی دارد به‌نام خانم «جنت یلن» (Janet Yellen). جانت یلن هم مانند دیگر افراد این سلسله یهودی است و در دوران ترامپ رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) بود. و اکنون هم وزیر خزانه‌داری دولت بایدن است. همسر جنت یلن هم آقای «جرج اکرلوف» (George Akerlof) برنده یهودی جایزه نوبل اقتصاد است. جنت یلن قبل از این‌که رئیس بانک مرکزی آمریکا شود، معاون بانک مرکزی آمریکا بود. در آن زمان «بن برنانکی» (Ben Bernanke) که او هم یهودی است در دوران مدیریت بحران ۲۰۰۸ رئیس بانک مرکزی آمریکا بود. بعد از برنانکی، خانم جنت یلن رئیس فدرال رزرو شد و «استنلی فیشر» (Stanley Fischer) یهودی که استاد راهنمای تز دکتری برنانکی بود معاون او شد. استلی فیشر قبل از این‌که معاون فدرال رزرو شود رئیس بانک مرکزی اسرائیل بود. ‼️ استلی فیشر هم شاگرد «رودیگر دورنبوش» (Rudi Dornbusch) یهودی است که این دو کتاب‌های مختلفی را نوشته‌اند که در مقاطع تحصیلی اقتصادی تدریس می‌شود. ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت چهارم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتصاددان / منتقد نظام بانکی / دانشیار و مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان / سرپرست دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
روشنگری اسلامی
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت چهارم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقت
اقتصاددانان یهودی دور میز ربا‼️ شاگرد دیگر توبین، «پل ساموئلسون» (Paul Samuelson) است. ساموئلسون هم یهودی بوده و کارهای بزرگی در مورد بهره انجام داده است. یکی از کارهایی که انجام داده مربوط به سال ۱۹۵۸ می‌شود که مقاله‌ای می‌نویسید و با توان ریاضی بالای خود یک مدل طراحی می‌کند. ساموئلسون در این مدل نشان می‌دهد که بهره علاوه بر سه ریشه‌ای که به‌وسیله بوم باورک مطرح شده بود، ریشه‌ی چهارمی هم دارد که در نظریات بوم باورک مطرح نشده. کار دیگر ساموئلسون مربوط به سال ۱۹۳۸ است که تابع رفاه اجتماعی را بیان می‌کند. برای فهم این تابع ابتدا باید با نظریات شخصی به نام «فرانک رمزی» (Frank Ramsey) آشنا شویم. رمزی که اقتصاددان مسیحی است از مخالفین سرسخت ریشه‌های بهره علی‌الخصوص ریشه دوّم یعنی ترجیح زمانی است. رمزی ترجیح زمانی را از جنبه اخلاقی غیر قابل دفاع می‌داند. رمزی با توان ریاضی بالای خود مدلی را بدون دخیل کردن ریشه‌های بهره ارائه می‌دهد. چند سال بعد آقای ساموئلسون تابع رفاه اجتماعی را معرفی می‌کند. در سال ۱۹۶۵ دو اقتصاددان یهودی با نام‌های «جالینگ کوپمانز یا: تیالینگ کوپمانس» (Tjalling Koopmans) و «دیوید کَس» (David Cass) که استاد و شاگرد بودند با استفاده از تابع رفاه اجتماعی ساموئلسون الگوی ریاضی رمزی که مبتنی بر عدم وجود بهره طراحی شده بود را منحرف کردند، و به جای الگوی رمزی، الگویی تحت عنوان رشد بهینه را بر چهار ریشه بهره مطرح شده به وسیله بوم باورک و ساموئلسون مستقر می‌کنند. وقتی وارد شبکه روابط این اقتصاددانان یهودی می‌شویم متوجه ارتباط سلسله‌وار عقاید این استاد و شاگرد‌ها می‌شویم. در واقع یک میزی است که همه این‌ها دور میز نشسته‌اند و آن میز بهره و ربا است. ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت پنجم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتصاددان / منتقد نظام بانکی / دانشیار و مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان / سرپرست دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری ادامه،لطفاً،پیام بعدی👇
روشنگری اسلامی
✡️ نقش سلسلهٔ اقتصاددانان یهودی در نهادینه‌کردنِ بهره در اقتصاد (قسمت پنجم) 💥 دکتر رسول بخشی / اقتص
اقتصاددانان یهودی دور میز ربا‼️ شاگرد دیگر توبین، «پل ساموئلسون» (Paul Samuelson) است. ساموئلسون هم یهودی بوده و کارهای بزرگی در مورد بهره انجام داده است. یکی از کارهایی که انجام داده مربوط به سال ۱۹۵۸ می‌شود که مقاله‌ای می‌نویسید و با توان ریاضی بالای خود یک مدل طراحی می‌کند. ساموئلسون در این مدل نشان می‌دهد که بهره علاوه بر سه ریشه‌ای که به‌وسیله بوم باورک مطرح شده بود، ریشه‌ی چهارمی هم دارد که در نظریات بوم باورک مطرح نشده. کار دیگر ساموئلسون مربوط به سال ۱۹۳۸ است که تابع رفاه اجتماعی را بیان می‌کند. برای فهم این تابع ابتدا باید با نظریات شخصی به نام «فرانک رمزی» (Frank Ramsey) آشنا شویم. رمزی که اقتصاددان مسیحی است از مخالفین سرسخت ریشه‌های بهره علی‌الخصوص ریشه دوّم یعنی ترجیح زمانی است. رمزی ترجیح زمانی را از جنبه اخلاقی غیر قابل دفاع می‌داند. رمزی با توان ریاضی بالای خود مدلی را بدون دخیل کردن ریشه‌های بهره ارائه می‌دهد. چند سال بعد آقای ساموئلسون تابع رفاه اجتماعی را معرفی می‌کند. در سال ۱۹۶۵ دو اقتصاددان یهودی با نام‌های «جالینگ کوپمانز یا: تیالینگ کوپمانس» (Tjalling Koopmans) و «دیوید کَس» (David Cass) که استاد و شاگرد بودند با استفاده از تابع رفاه اجتماعی ساموئلسون الگوی ریاضی رمزی که مبتنی بر عدم وجود بهره طراحی شده بود را منحرف کردند، و به جای الگوی رمزی، الگویی تحت عنوان رشد بهینه را بر چهار ریشه بهره مطرح شده به وسیله بوم باورک و ساموئلسون مستقر می‌کنند. وقتی وارد شبکه روابط این اقتصاددانان یهودی می‌شویم متوجه ارتباط سلسله‌وار عقاید این استاد و شاگرد‌ها می‌شویم. در واقع یک میزی است که همه این‌ها دور میز نشسته‌اند و آن میز بهره و ربا است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅کشورِ ایرانِ اسلامی نیاز به جراحیِ اساسی دارد. ✅ما ، درمجلس شورای اسلامی نیاز به نمایندگانِ مصلِحِ اجتماعیِ ولایتمدارِ پرکار،با نقشۀ الله و هندسۀ الهی داریم. ⚠️مانع : 🔴🔥پورنو کراسی, با سازوکارهای علومِ ذاتاٌ مسمومِ غیرالهی و غیرتوحیدیِ مادی مبنایِ ناسازگار با آموزه های اسلامِ ناب است.
💠 ۲۰ نکته درباره صنعت انسان‌سازی ۱. اگر هر صنعت، نیازمند کتاب راهنما و آیین‌نامه‌ای است، صنعت انسان‌سازی نیز کتابی دارد و آن قرآن است. ۲. اگر همکاری و استخدام در هر صنعتی نیازمند یک قرارداد است، ورود ما به کارخانه‌های صنعت انسان‌سازی نیز نیازمند قراردادی است که «بیع یا بیعت» نام دارد. ۳. اگر هر پدیده صنعتی نتیجه کار کارخانه‌های متعددی است، محصول صنعت انسان‌سازی نیز نتیجه کار کارخانه‌های متعددی تحت عنوان «شعائر» است، که یکی از آن‌ها نماز است. ۴. اگر هر پدیده صنعتی برای تولید شدن نیاز به مراقبت دارد، محصول صنعت انسان‌سازی نیز برای تولید شدن نیازمند «تقوا»ست. ۵. اگر هر کارخانه برای تولید محصول صنعتی خود نیازمند بخش حسابداری سود و زیان است، تولید محصول صنعت انسان‌سازی نیز نیازمند «محاسبه فلاح و خسارت» است. ۶. اگر هر پدیده صنعتی بعد از خروج از کارخانه، قیمتی دارد؛ انسان اما بعد از خروج از صنعت انسان‌سازی، «بها» خواهد داشت. ۷. اگر هر پدیده صنعتی بعد از خروج از کارخانه، مشتری‌هایی دارد؛ انسان اما بعد از خروج از صنعت انسان‌سازی، تنها یک مشتری دارد و آن «الله» است. ۸. اگر مشتری هر پدیده صنعتی برای خرید آن پدیده، مابه‌ازای قیمتش پول میدهد، خداوند برای خرید انسان، مابه‌ازای بهایش «برکت» می‌دهد. ۹. اگر انسان بعد از فروش هر محصول صنعتی، دارای سود و نفعی می‌شود، بعد از فروش خود به خداوند و دریافت برکت، دارای «فلاح» خواهد شد. ۱۰‌. اگر هر پدیده صنعتی کارکردی دارد که باید آن را محقق کند، محصول صنعت انسان‌سازی نیز کارکردی دارد و آن «قسط» است. ۱۱. اگر تولید هر پدیده صنعتی نیازمند مصرف یک سوخت است، صنعت انسان‌سازی نیز احتیاج به سوخت‌هایی دارد که «بعثت» ایجاد کند. ۱۲. اگر تولید و فروش هر پدیده صنعتی نتیجه کار دست نامرئی بازار شناخته می‌شود، تولید و فروش محصول صنعت انسان‌سازی نتیجه کار «دست مرئی الله» است. ۱۳. اگر هر پدیده صنعتی دورریزها و زباله‌هایی دارد، دورریزهای صنعت انسان‌سازی، پیروان و تابعان هوی و هوس‌اند. ۱۴. اگر هر پدیده صنعتی به سرمایه اولیه‌ای نیاز دارد، سرمایه اولیه صنعت انسان‌سازی، «ایمان» به هفت متعلق ایمان است. ۱۵. اگر هر پدیده صنعتی فرایندی دارد، اولین گام فرآیند صنعت انسان‌سازی، «آیت‌شناسی» است. ۱۶. هر پدیده صنعتی در هر مرحله از صنعت، کنترل کیفیت می‌شود تا مشخص شود چقدر کیفیت دارد، انسان نیز در هر مرحله از صنعت انسان‌سازی دچار ابتلا و امتحان و فتنه میشود تا کیفیت آن مشخص گردد. ۱۷. ورود بشر به هر مرحله از صنعت انسان‌سازی، «فتح» نامیده می‌شود یعنی درهای کارخانه بعد به رویش باز میشود. و در انتهای هر مرحله از اصطناعت، «فتنه» رقم می‌خورد. ۱۸. مواد اولیه برای صنعتی شدن باید ویژگی‌هایی داشته باشند. ویژگی لازم برای اصطناعت در صنعت انسان‌سازی، «استطاعت صبر» است. ۱۹. هر صنعتی نیازمند تجارتی است. و صنعت انسان‌سازی نیز تجارتی دارد که همان ایمان، هجرت و جهاد است. ۲۰. در بیع، صنعت انسان‌سازی و سپس تجارت مربوطه، ربای نفس و مال هیچ جایگاهی ندارد؛ و هیچکدام از مراحل فوق موجب لهو و غفلت از ذکر خداوند نمی‌گردد. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅کشورِ ایرانِ اسلامی نیاز به جراحیِ اساسی دارد. ✅ما ، درمجلس شورای اسلامی نیاز به نمایندگانِ مصلِحِ اجتماعیِ ولایتمدارِ پرکار،با نقشۀ الله و هندسۀ الهی داریم. ⚠️مانع : 🔴🔥پورنو کراسی, با سازوکارهای علومِ ذاتاٌ مسمومِ غیرالهی و غیرتوحیدیِ مادی مبنایِ ناسازگار با آموزه های اسلامِ ناب است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش مردم به یک خبر فوری! ❌ مشارکت در انتخابات اجباری شد!!! ‌ 📽 براساس اعلام مقامات رسمی: مشارکت در انتخابات، اجباری است! ⁉️ یعنی دادن اینقدر اهمیت داره؟ ‌💠 اندیشکده راهبردی شیخ قمی/ محسن مجتهدزاده ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله مصباح یزدی : چه بسا روز قیامت جلوی ما رو بگیرند و بگویند چرا این کار را انجام دادی و بگوییم واجب بود ؛ در جواب ما بگویند با انجام این واجب ، کار واجب تر را ترک کردی لذا ساعتها باید بشینیم فکر کنیم از بین این همه کار واجبی که به گردن ماست کدام اولویت دارد؟ _با تحلیل و بررسی های مختلف _ آیت الله مصباح فرمودن : کار فرهنگی موثر اگر میخواهید انجام بدهید ، طرح ولایت. شیخ قمی/ محسن مجتهدزاده ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅 🔺کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 7قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. #قسمتِ_یکم_راببینیم. #روشنگریِ_اسلامی
روشنگری اسلامی
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅
33.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅 🔺کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 7 قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. .
روشنگری اسلامی
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅
33.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅 🔺کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 7 قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. .
روشنگری اسلامی
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅
32.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅 🔺کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 7 قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. .
روشنگری اسلامی
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅
33.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅 🔺کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 7 قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. .
روشنگری اسلامی
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅
33.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅 🔺کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 7 قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. .
روشنگری اسلامی
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅
50.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۳۳۰ مهندسی سیاسی مجلس شورای اسلامی 📅برگزارشده در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۰📅 🔺کرسی نظریه‌پردازی استاد حسن عباسی 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 7 قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. .
✅خانم نامزدِ انتخابات ، کیف و جیب ت را ببند و نگذار کسی یا کسانی به حساب ت پول واریز کنند؛ ✅آقای نامزدِ انتخابات جیب ت را ببند و نگذار کسی یا کسانی به حساب ت پول واریز کنند؛ بعد، ✅ دهانت را باز کن و حقیقت را ، طبقِ نقشۀ الله و هندسۀ الهی محکم و قاطع بیان نما........................
☠️ چرا دموکراسی نتوانسته جنگ و ستیز بین بشر را از بین ببرد؟ ⭕️ یکی از اصلی‌ترین دلایل شکل‌گیری در غرب از بین بردن بین مردم و جایگزین کردن فرهنگ گفتگو و مذاکره بر سر منافع بود. آیا دموکراسی غربی موفق شده جنگ را از بین ببرد و آشتی و آسایش را برای بشر رقم بزند؟ یا برعکس، جنگ‌ها بیشتر هم شده‌اند! مردم دنیا دو قرن است که زجر زیادی از دموکراسی کشیده‌اند!! راه نجات چیست؟؟ 🖋✍️مشق استراتژی | حسام الدین حائری زاده ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ادامه لطفاً، پیامِ بعدی👇
روشنگری اسلامی
☠️ چرا دموکراسی نتوانسته جنگ و ستیز بین بشر را از بین ببرد؟ ⭕️ یکی از اصلی‌ترین دلایل شکل‌گیری #دمو
31.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☠️ چرا دموکراسی نتوانسته جنگ و ستیز بین بشر را از بین ببرد؟ ⭕️ یکی از اصلی‌ترین دلایل شکل‌گیری در غرب از بین بردن بین مردم و جایگزین کردن فرهنگ گفتگو و مذاکره بر سر منافع بود. آیا دموکراسی غربی موفق شده جنگ را از بین ببرد و آشتی و آسایش را برای بشر رقم بزند؟ یا برعکس، جنگ‌ها بیشتر هم شده‌اند! مردم دنیا دو قرن است که زجر زیادی از دموکراسی کشیده‌اند!! راه نجات چیست؟؟ 🖋✍️مشق استراتژی | حسام الدین حائری زاده ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ادامه لطفاً، پیامِ بعدی👇
روشنگری اسلامی
☠️ چرا دموکراسی نتوانسته جنگ و ستیز بین بشر را از بین ببرد؟ ⭕️ یکی از اصلی‌ترین دلایل شکل‌گیری #دمو
یکی از اصلی‌ترین دلایل شکل‌گیری در غرب از بین بردن بین مردم و جایگزین کردن فرهنگ گفتگو و مذاکره بر سر منافع بود. آیا دموکراسی غربی موفق شده جنگ را از بین ببرد و آشتی و آسایش را برای بشر رقم بزند؟ یا برعکس، جنگ‌ها بیشتر هم شده‌اند! مردم دنیا دو قرن است که زجر زیادی از دموکراسی کشیده‌اند!! راه نجات چیست؟؟ اظهار نگرانی رابرت کندی نامزد ریاست جمهوری سال آینده آمریکا، برای دموکراسی‌های اروپایی محصولات خروجی فرایند دموکراتیک چه کسانی بوده‌اند؟ از آلمان و آمریکا تا ایران و اسراییل آیا دموکراسی توانسته مردم را عقلانی‌تر کند؟ حداقل دویست سال است که روی مردم اروپا و آمریکا برای دمکراسی فرهنگ‌سازی شده است. آیا با این وجود، این مردم انتخاب‌های بهتری کرده‌اند؟ رژیم صهیونسیتی طبق آمارهای بین‌المللی جزو برترین دموکراسی‌های جهان است! زجری که جهان از دموکراسی و منتخبین نظام‌های دموکرات کشیده است. دموکراسی‌ها میلیون‌ها نفر را کشته‌اند. دموکراسی قرار بوده چه مشکلی را حل کند؟ آیا توانسته؟ آیا خواهد توانست؟ ابتکار دیپلماسی تشکیل پارلمان به عنوان محفل گفتگوی ملی بود. حسب ظاهر پارلمان توانسته در سطح ملی منازعات را به وادی گفتگو بیاورد. اما عملا جنگ را از عرصه داخلی به عرصه خارجی صادر کرده است. و حالا رابرت کندی نگران است که آثار و پیامدهای جنگ به داخل اروپا کشیده است. کیفیت و کمیت جنگ در عصر دموکراسی بیشتر شده است چرا دموکراسی نتوانست جنگ را از ساحت زندگی بشر حذف کند؟ چون ابلیس به عنوان دشمن مبین و آشکار بشر را ندید گرفته است. دشمن اصلی بشر ابلیس، شیاطین و سپاهیان او هستند. برای ابلیس کافر و مومن فرقی نمی‌کند؛ کلا می‌خواهد بشر را از بین ببرد. دموکراسی ابلیس و شیطان را دشمن معرفی نکرده است. در حالی که قرآن بارها تاکید فرموده که شیطان «عدوّ مبین» انسان است. برافروختن جنگ از دسیسه‌های شیطان است. دموکراسی هیچ تدبیری برای مقابله با شیطان ندارد بنابراین منطقا نمی‌تواند جنگ را از زندگی بشر حذف کند. هستی‌شناسی دموکراتیک، انسان‌شناسی دموکراتیک، جامعه‌شناسی دموکراتیک، حقوق‌شناسی دموکراتیک بسیار ساده‌اندیشانه است. همین تغافل باعث شده مردم دموکرات ساده‌لوح باشند و در انتخابات راحت می‌شود سر آنها کلاه گذاشت. تنها راه نجات مردم جهان از جنگ، مردم‌سالاری دینی است. 🖋✍️مشق استراتژی | حسام الدین حائری زاده ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
29.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌᳝‍‌╭•••••••••••••••••• 📹╯ ⤸ يامُسَبِّبَ‌الاَسْبابِ ⤸ پرینستون: انتخابات و دموکراسی در آمریکا تمام شد! ⤸ دکتر میثم آذربخش ⤸ در این قسمت به دو مطالعه از دانشگاه پرینستون در مورد انتخابات دموکراسی و فضای دوقطبی موجود در جامعه پرداختم. امیدوارم که برای شما هم مفید باشد. ┄┅┅❅❁❅┅┅┄ نظام معترض اندیشکده صانع ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
دمـوکراسـی‌در‌آمـریـکا.ogg
3.27M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌᳝‍‌╭•••••••••••••••••• 🎙 ⤸ يامُسَبِّبَ‌الاَسْبابِ ⤸ پرینستون: انتخابات و دموکراسی در آمریکا تمام شد! ⤸ دکتر میثم آذربخش ⤸ در این قسمت به دو مطالعه از دانشگاه پرینستون در مورد انتخابات دموکراسی و فضای دوقطبی موجود در جامعه پرداختم. امیدوارم که برای شما هم مفید باشد. ┄┅┅❅❁❅┅┅┄ نظام معترض اندیشکده صانع ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📢صوت آنرا بشنویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 وقتی با ‎ می‌خوای ‎ رو نابود کنی؛ این‌جوری میشه... اندیشه جویان استاد حسن عباسی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
♦️انواع سوپرپارادیم و روش معیشت: به طور کلی دو سوپرپارادیم (ابروادی) اصلی وجود دارد: 🔹خداگرایی (تئوئیسم): در این ابروادی، با توجه به قاعده مرکز پیرامون، خدا در مرکز و همه چیز در پیرامون تعریف می شود. در اقتصاد با توجه به این سوپرپارادیم دو روش معیشت تعریف می شود: 1️⃣کدآمایی: کلمه «کدآمایی» از دو کلمه «کد» و «آما» تشکیل شده است. کد به معنای محل زیست و آما از آمایش می آید به معنای آماده کردن، آراستن می باشد. علم کدآمایی، علم آماده کردن جمعیت، زمین، کشاورزی، صنعت و ... برای تسهیل زندگی کل جامعه است البته علم اداره کردن جامعه با منابع همان جامعه. مثلا در این روش معیشت در سطح خانواده یک کدبانو در منزل باید تلاش کند تا با امکانات محدود منزل با تدبیر و مدیریت اقتصاد خانواده را اداره کند با اقداماتی مانند تولیدات خانگی و... یا در سطح روستا یک کدخدا با منابع انسانی و منابع مالی و .. جامعه را اداره میکند. 2️⃣بیع: مبایعه کردن به معنای معامله کردن است. هر انسانی توانایی های خود را در عرصه خرید و فروش می فروشد، و مومنین با خدا معامله می کنند (مال و نفسشان را به خدا می فروشند) در این نوع نگاه به اقتصاد مفاهیمی چون خمس، زکات، صدقه، قرض الحسنه و... مطرح است. در این نگاه اقتصادی مالکیت درجه دو می باشد. 🔹بشرگرایی (امانیسم): در این ابروادی، با توجه به قاعده مرکز پیرامون، بشر در مرکز و همه چیز در پیرامون تعریف می شود. در اقتصاد با توجه به این سوپرپارادیم یک روش معیشت تعریف می شود: اکونومی: این روش معیشت برپایه اصالت سود پایه ریزی شده است و اندیشمندان مشهوری مانند آدام اسمیت در کتاب ثروت ملل در این زمینه قلم فرسایی و نظریه پردازی کرده اند. در این نگاه انسان ها مرچنت (سوداگر) هستند و شبانه روز برای کسب سود بیشتر تلاش می کنند. در جامعه ما به دلیل اینکه اقتصادخوان ها نظریات اندیشمندان غربی را می خوانند و در کشور پیاده می کنند در حال حاضر این نگاه غالب است. در این نگاه اقتصادی مالکیت درجه یک می باشد. ✅نتیجه: برای حل مشکلات اقتصادی موجود و رسیدن به مدل اقتصادی مطلوب که همان بیع می باشد اول باید پارادیم شیفت از اکونومی به کدامایی و سپس به بیع صورت بگیرد که این امر هم زمان بر است و هم نیازمند همکاری مردم و مسئولین می باشد. مردم باید از مصرف گرایی دست بکشند و با صرفه جویی و تدبیر از منابع استفاده کنند و مسئولین هم باید به جای نگاه به خارج نگاهشان به امکانات داخلی باشد. اندیشه جویان استاد حسن عباسی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ⚠️قابل توجه خانم ها و آقایانی که اکثریت آرای مردم را در کشور کسب کرده اند و به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت؛ ✅کشورِ ایرانِ اسلامی نیاز به جراحیِ اساسی دارد. ✅ما ، درمجلس شورای اسلامی نیاز به نمایندگانِ مصلِحِ اجتماعیِ ولایتمدارِ پرکار،با نقشۀ الله و هندسۀ الهی داریم. ⚠️مانع : 🔴🔥پورنو کراسی, با سازوکارهای علومِ ذاتاٌ مسمومِ غیرالهی و غیرتوحیدیِ مادی مبنایِ ناسازگار با آموزه های اسلامِ ناب است.
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۱۰۶۶ سرفصل : مهندسی سیاسی ایران چگونه به دست لیبرال‌ها افتاد؟❓ 📅برگزارشده در ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 6 قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. #قسمتِ_یکم_راببینیم. ادامۀجلسه درس،لطفاً پیامِ بعدی👇 #روشنگریِ_اسلامی
روشنگری اسلامی
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۱۰۶۶ سرفصل : مهندسی سیاسی ایران چگونه به دست لیبرال‌ها افتاد؟❓ 📅برگز
34.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۱۰۶۶ سرفصل : مهندسی سیاسی ایران چگونه به دست لیبرال‌ها افتاد؟❓ 📅برگزارشده در ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 6 قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. . ادامۀجلسه درس،لطفاً پیامِ بعدی👇
روشنگری اسلامی
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۱۰۶۶ سرفصل : مهندسی سیاسی ایران چگونه به دست لیبرال‌ها افتاد؟❓ 📅برگز
34.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۱۰۶۶ سرفصل : مهندسی سیاسی ایران چگونه به دست لیبرال‌ها افتاد؟❓ 📅برگزارشده در ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 6 قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. . ادامۀجلسه درس،لطفاً پیامِ بعدی👇
روشنگری اسلامی
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۱۰۶۶ سرفصل : مهندسی سیاسی ایران چگونه به دست لیبرال‌ها افتاد؟❓ 📅برگز
34.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هوالحکیم کلبه کرامت - جلسه ۱۰۶۶ سرفصل : مهندسی سیاسی ایران چگونه به دست لیبرال‌ها افتاد؟❓ 📅برگزارشده در ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🔺دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک 🟦اندیشکدۀ یقین ❇️مرکز برسی های دکترینال (دانش قاعدةالقواعد) 🎥فیلم جلسۀ درس به 6 قسمتِ حدود 20 دقیقه ای قابل نشر در ایتا تقسیم و نشر داده می شود. . ادامۀجلسه درس،لطفاً پیامِ بعدی👇