eitaa logo
روشنگری اسلامی
154 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
202 فایل
صادقانه،امانتدارانه ،صمیمانه،بدون پروپاگاندا،برپایه دانش دکترینولوژی(قاعدةالقواعد)دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است. تبیین اين قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ‏ط - در یک بازه چهار ساله، برای پوشش ‎ دولت، همواره دو کلمه ورد زبان لیبرال‌ها بود؛ عامل خارجی تحریم‌ها ‎ است و عامل داخلی نیز تندروها در عدم تصویب ‎ . اما مشکل لاینحل مثلث ‎ بود نه ادعای لیبرال‌ها. ✍️ توئیت استاد حسن عباسی این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛ لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
✅ ‏ظ - در این سال‌ها ‎ دولت پشت برجام‌ستیزی ترامپ پنهان ماند و هر صبح و شام، روحانی و مجموعه لیبرال‌ها برای مذاکره مداحی کردند و در گوش مردم خواندند که باید مانند ‎ ، ما هم با ترامپ مذاکره کنیم؛ قرآن را ببینید!! ✍️ توئیت استاد حسن عباسی این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛ لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
✅ ‏ع - مردم که به روحانی و آمریکا بی‌اعتماد شده بودند، دریافتند که ‎ همه وجود لیبرال‌ها را پر کرده است، لذا به حکم قرآن که فرمود: «تبعیت از هوای نفس اینان نکنید»، مردم زیر بار ‎ نرفتند، تا ترامپ رفت. ✍️ توئیت استاد حسن عباسی این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛ لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
✅ ‏غ - ترامپ رفت و معاون اوباما یعنی ‎ آمد. اژدهای خفته ‎ دوباره بیدار گشت و فضای رسانه‌ای لیبرال‌ها آکنده از ‎ شد. عجله گام به گام. ✍️ توئیت استاد حسن عباسی این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛ لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
✅ ‏ف - دوباره ‎ و دوباره ‎ ؛ در دو اتاق مجزا، مانند عروس و داماد قهر کرده، که مجددا رجوع کرده‌اند؛ با وساطت پنج منهای یک؛ شترسواری دولا دولا. ✍️ توئیت استاد حسن عباسی این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛ لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
✅ ‏ق - اما به سرعت معلوم شد که هدف آمریکا ‎ است نه ‎ ، و البته در بلاتکلیفی محض ‎ و ‎ . اما قوز بالای قوز تحریم‌های دوره ترامپ، به ویژه ‎ است که بایدن نمی‌تواند آنها را لغو کند، زیرا در چنبره جمهوری‌خواهان کنگره است. ✍️ توئیت استاد حسن عباسی این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛ لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
✅ ‏ک - روحانی در حالی به روزهای پایانی دولت برجامی خود نزدیک می‌شود که نسبت به سال آغازین دولت خود، نتوانست تحریم‌های ‎ یا ‎ را رفع کند و همه تحریم‌ها را برای دولت بعد می‌گذارد، به اضافه میراث تحریمی خود: یعنی تحریم‌های ‎ . ✍️ توئیت استاد حسن عباسی
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دو/2 روز از گرامی داشت سالروز صدور فرمان تأسیس سپاه گذشته؛ ✅ ولی نظر حاج قاسم در آخرین سخنرانی خود درباره هویت اصلی سپاه در آغاز تاسیس چه بود؟ شنیدنی می باشد. ببینیم و بشنویم.
✅ تاریخچه ادبیات «تندرو -میانه‌رو» پس از انقلاب 🔸 «ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. 🔸 میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا.(۱) امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه...، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة؛(۲) این نهج‌البلاغه است. راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛(۳) جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. 🔸 در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم است. حالا چه کسی در مقابل آنها تسلیم است؟ خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و میگویند در ایران میانه‌رو نداریم، همه تندروند. 🔸 این حرف حرف درستی است؛ در ملّت ایران هیچ‌کس طرف‌دار وابستگی به اینها نیست. گاهی غفلت میشود، لغزش به‌وجود می‌آید و بعضی اشتباه میکنند، امّا قاطبه‌ی ملّت ایران طرف‌دار انقلابند، دنباله‌روِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب میکنند؛ آنها به این میگویند تندرو. چرا ما تکرار کنیم حرف آنها را؟ به داعش هم میگویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار میبرد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم.» • بیانات امام خامنه‌ای در دیدار با مردم نجف‌آباد، ۱۳۹۴/۱۲/۰۵ ۱) سوره‌ی بقره، بخشی از آیه‌ی ۱۴۳؛ «و بدین‌گونه شما را امّتی میانه قرار دادیم ...» ۲) نهج‌البلاغه، خطبه‌ی ۱۶ ۳) سوره‌ی حدید، بخشی از آیه‌ی ۲۱؛ «[برای رسیدن‌] به آمرزشی از پروردگارتان، بر یکدیگر سبقت جویید ...»
120612_002.mp3
36.49M
🔴فوق العاده مهم و استراتژیک(راهبردی) تحلیلی ویژه از استاد شکوهیان راد پژوهشگر و مدرس دانشگاه در حوزه دانش سایبرنتیک و فضای سایبر ، اگر نشد ، جامعه و.............................. باسند..................... بشنویم.... انقلابیون حتما این صوت را چند بار گوش کنند.
✅ طعم شیرین ولایت 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 مردم اگر بخواهند و امامتِ آن حضرت را بچشند، باید در بخش اندیشه، محقق و در بخش انگیزه، عاقل باشند. در نظام جاهلی دو خطر هست: در مسایل اندیشه، اینها با گمان یا حُسن ظن یا سوء ظن به سر می‌برند; در بخش انگیزه با میل. 🔸 نظام جاهلی را وقتی ذات أقدس الهی ترسیم می ‌كند، می‌ فرماید: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾،[1] این در بخش اندیشه، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾،[2] در بخش انگیزه. اینها در بخش سواد و علم بدون تحقیق، با گمان خوب و بد می ‌اندیشند، در بخش گرایش و انگیزه بدون عقل و عدل با میل حركت می ‌كنند. این بزرگان حكمت گفتند مرز حیوان و انسان این است كه انسان «متحرّك بالارادة»، حیوان «متحرّك بالمِیل». 🔸 این سهم مهمّی در مرز بین انسان و حیوان دارد. تا كنون می ‌گفتند انسان حیوان است و «متحرّك بالاراده»; «متحرّك بالاراده» را در فصل انسان و تعریف انسان ذكر می ‌كردند. اینها تحقیق كردند كه آن كه «بالمیل» حركت می ‌كند، حیوان است، نه انسان! ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ﴾، این تحقیق است نه تحقیر! ادبی از ادب قرآن بالاتر یا معادل آن ما ندیدیم، این تحقیق است: ﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾[3] آن‌ كه به میل حركت می ‌كند، هنوز به انسانیت بار نیافت، آن‌ كه با اراده حركت می‌ كند او انسان است، انسان متحرّك به اراده است، حیوان «متحرّك بالمیل». 🔸 در این بخش از سوره مباركه «نجم» فرمود: ﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾ بخش فرهنگی اینها با حُسن‌ ظن و سوء ظن تأمین است; بخش عملی اینها گرایش و میل، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾. در هم این مظنّه رخت بر می ‌بندد، علم و قطع جای او می ‌نشیند، «ان یتبعون الا العلم»; هم ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾ رخت برمی ‌بندد و «ما تهوی العقول» می ‌نشیند، عاقلانه و عادلانه گرایش دارد; این اصل بحث است. [1]. سوره نجم، آیه23. [2]. سوره نجم، آیه23. [3]. سوره فرقان، آیه44. 📚 سخنرانی در همایش بین المللی دکترین مهدویت تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
بازگشت کاسبان برجام.mp3
27M
استاد حسن عباسی 🔴 موضوع: بازگشت کاسبان برجام 🔵 مجمع دانشجویی عدالتخواهان دانشگاه کاشان 🗓 ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰