✅ ض - البته هیچگاه به این پرسش پاسخ ندادند که «نظام بانکی ایران که از سازوکار #یو_ترن برخوردار نیست، با پیوستن به #اف_ای_تی_اف چگونه میتواند مراودات مالی خارجی را تضمین کند؟ مگر پیوستن به افایتیاف، خود به خود یوترن را تضمین میکند؟!!»
✍️ توئیت استاد حسن عباسی
این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛
لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
#روشگری_اسلامی
✅ ط - در یک بازه چهار ساله، برای پوشش #فلاکت_دیپلماتیک دولت، همواره دو کلمه ورد زبان لیبرالها بود؛ عامل خارجی تحریمها #ترامپ است و عامل داخلی نیز تندروها در عدم تصویب #اف_ای_تی_اف . اما مشکل لاینحل مثلث #یو_ترن_ایسا_کاتسا بود نه ادعای لیبرالها.
✍️ توئیت استاد حسن عباسی
این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛
لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
#روشگری_اسلامی
✅ ظ - در این سالها #فلاکت_دیپلماتیک دولت پشت برجامستیزی ترامپ پنهان ماند و هر صبح و شام، روحانی و مجموعه لیبرالها برای مذاکره مداحی کردند و در گوش مردم خواندند که باید مانند #مذاکرات_خدا_با_ابلیس ، ما هم با ترامپ مذاکره کنیم؛ قرآن را ببینید!!
✍️ توئیت استاد حسن عباسی
این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛
لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
#روشگری_اسلامی
✅ ع - مردم که به روحانی و آمریکا بیاعتماد شده بودند، دریافتند که #شهوت_مذاکره همه وجود لیبرالها را پر کرده است، لذا به حکم قرآن که فرمود: «تبعیت از هوای نفس اینان نکنید»، مردم زیر بار #هوس_های_دیپلماتیک_لیبرال_ها نرفتند، تا ترامپ رفت.
✍️ توئیت استاد حسن عباسی
این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛
لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
#روشگری_اسلامی
✅ غ - ترامپ رفت و معاون اوباما یعنی #بایدن آمد. اژدهای خفته #هوس_های_دیپلماتیک_لیبرال_ها دوباره بیدار گشت و فضای رسانهای لیبرالها آکنده از #شهوت_مذاکره شد. عجله گام به گام.
✍️ توئیت استاد حسن عباسی
این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛
لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
#روشگری_اسلامی
✅ ف - دوباره #وین و دوباره #مذاکره ؛ در دو اتاق مجزا، مانند عروس و داماد قهر کرده، که مجددا رجوع کردهاند؛ با وساطت پنج منهای یک؛ شترسواری دولا دولا.
✍️ توئیت استاد حسن عباسی
این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛
لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
#روشگری_اسلامی
✅ ق - اما به سرعت معلوم شد که هدف آمریکا #بازگشت_به_مذاکره است نه #بازگشت_به_برجام ، و البته در بلاتکلیفی محض #یو_ترن و #ایسا . اما قوز بالای قوز تحریمهای دوره ترامپ، به ویژه #کاتسا است که بایدن نمیتواند آنها را لغو کند، زیرا در چنبره جمهوریخواهان کنگره است.
✍️ توئیت استاد حسن عباسی
این پست در پست های بعد، بترتیب حروف ، ادامه دارد؛
لطفاً،حتماً دنبال نمائید.
#روشگری_اسلامی
✅ ک - روحانی در حالی به روزهای پایانی دولت برجامی خود نزدیک میشود که نسبت به سال آغازین دولت خود، نتوانست تحریمهای #یو_ترن یا #ایسا را رفع کند و همه تحریمها را برای دولت بعد میگذارد، به اضافه میراث تحریمی خود: یعنی تحریمهای #کاتسا .
✍️ توئیت استاد حسن عباسی
#روشگری_اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو/2 روز از گرامی داشت سالروز صدور فرمان تأسیس سپاه گذشته؛
✅ ولی نظر حاج قاسم در آخرین سخنرانی خود درباره هویت اصلی سپاه در آغاز تاسیس چه بود؟
شنیدنی می باشد.
ببینیم و بشنویم.
#روشنگری_اسلامی
✅ تاریخچه ادبیات «تندرو -میانهرو» پس از انقلاب
🔸 «ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛
من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛
از ادبیّات دشمن استفاده نکنید.
دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانهرو را مطرح کردند؛
فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است.
آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛
امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بندهی حقیر هستم.
🔸 میانهرو حرف قشنگی است امّا اسلام اینجوری حرف نمیزند؛
بفهمیم معارف اسلامی را.
اسلام، طرفدار میانه و طرفدار «وسط» است:
وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا.(۱)
امّا «وسط» در اسلام چیست؟
در مقابل تندرو است؟
نه...،
«وسط» در مقابل منحرف است:
اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطیٰ هِیَ الجادَّة؛(۲)
این نهجالبلاغه است.
راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه.
اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است.
پس در مقابل میانهرو تندرو نیست؛
در مقابل میانهرو منحرف است.
آن کسی میانهرو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛
امّا در جادّه، بعضیها تندتر میروند و بعضیها کندتر میروند.
تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛
سابِقوا اِلی مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛(۳)
جلوتر بروید.
آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است.
دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند.
آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّمتر و پایدارترند؛
حزباللّهیها را میگویند تندرو.
میانهرو [هم] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد.
🔸 در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانهرو این است:
تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانهرو کسی است که در مقابل خواستههای آنها تسلیم است.
حالا چه کسی در مقابل آنها تسلیم است؟
خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و میگویند در ایران میانهرو نداریم، همه تندروند.
🔸 این حرف حرف درستی است؛
در ملّت ایران هیچکس طرفدار وابستگی به اینها نیست.
گاهی غفلت میشود، لغزش بهوجود میآید و بعضی اشتباه میکنند، امّا قاطبهی ملّت ایران طرفدار انقلابند، دنبالهروِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب میکنند؛
آنها به این میگویند تندرو.
چرا ما تکرار کنیم حرف آنها را؟
به داعش هم میگویند تندرو؛
داعش تندرو است؟
داعش منحرف است؛
منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است.
ما به این معنا تندرو نداریم.
توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار میبرد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم.»
• بیانات امام خامنهای در دیدار با مردم نجفآباد، ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
۱) سورهی بقره، بخشی از آیهی ۱۴۳؛ «و بدینگونه شما را امّتی میانه قرار دادیم ...»
۲) نهجالبلاغه، خطبهی ۱۶
۳) سورهی حدید، بخشی از آیهی ۲۱؛ «[برای رسیدن] به آمرزشی از پروردگارتان، بر یکدیگر سبقت جویید ...»
#روشنگری_اسلامی
120612_002.mp3
36.49M
🔴فوق العاده مهم و استراتژیک(راهبردی)
تحلیلی ویژه از استاد شکوهیان راد
پژوهشگر و مدرس دانشگاه در حوزه دانش سایبرنتیک و فضای سایبر
#کرونا
#جنگ_جهانی_چهارم
#جنگ_جهانی_سوم_چی
#انقلاب
#قحطی_تصنعی
#نقشه_ایرانستانی_که_در_نظر_دارند_تحقق_ببخشند
#براندازی ، اگر نشد ، #رفورم
#امام_زمان_عج
#ستاد_کرونا
#حکم_های_حکومتی_برزمین_مانده_امام جامعه
#ظهور
و..............................
باسند.....................
بشنویم....
انقلابیون حتما این صوت را چند بار گوش کنند.
#روشنگری_اسلامی
✅ طعم شیرین ولایت
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 مردم اگر بخواهند #طعم_شیرین_ولایت و امامتِ آن حضرت را بچشند، باید در بخش اندیشه، محقق و در بخش انگیزه، عاقل باشند.
در نظام جاهلی دو خطر هست:
در مسایل اندیشه، اینها با گمان یا حُسن ظن یا سوء ظن به سر میبرند; در بخش انگیزه با میل.
🔸 نظام جاهلی را وقتی ذات أقدس الهی ترسیم می كند، می فرماید:
﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾،[1] این در بخش اندیشه، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾،[2] در بخش انگیزه.
اینها در بخش سواد و علم بدون تحقیق، با گمان خوب و بد می اندیشند، در بخش گرایش و انگیزه بدون عقل و عدل با میل حركت می كنند.
این بزرگان حكمت گفتند مرز حیوان و انسان این است كه انسان «متحرّك بالارادة»، حیوان «متحرّك بالمِیل».
🔸 این #حكمت_متعالیه سهم مهمّی در مرز بین انسان و حیوان دارد.
تا كنون می گفتند انسان حیوان است و «متحرّك بالاراده»;
«متحرّك بالاراده» را در فصل انسان و تعریف انسان ذكر می كردند.
اینها تحقیق كردند كه آن كه «بالمیل» حركت می كند، حیوان است، نه انسان!
﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ﴾، این تحقیق است نه تحقیر!
ادبی از ادب قرآن بالاتر یا معادل آن ما ندیدیم، این تحقیق است:
﴿إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾[3]
آن كه به میل حركت می كند، هنوز به انسانیت بار نیافت، آن كه با اراده حركت می كند او انسان است، انسان متحرّك به اراده است، حیوان «متحرّك بالمیل».
🔸 در این بخش از سوره مباركه «نجم» فرمود:
﴿إِنْ یتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ﴾ بخش فرهنگی اینها با حُسن ظن و سوء ظن تأمین است;
بخش عملی اینها گرایش و میل، ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾.
در #عصر_ظهور هم این مظنّه رخت بر می بندد، علم و قطع جای او می نشیند، «ان یتبعون الا العلم»;
هم ﴿وَ ما تَهْوَی الْأَنْفُسُ﴾ رخت برمی بندد و «ما تهوی العقول» می نشیند، عاقلانه و عادلانه گرایش دارد;
این اصل بحث است.
[1]. سوره نجم، آیه23.
[2]. سوره نجم، آیه23.
[3]. سوره فرقان، آیه44.
📚 سخنرانی در همایش بین المللی دکترین مهدویت
تاریخ: ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
#روشنگری_اسلامی
بازگشت کاسبان برجام.mp3
27M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔴 موضوع: بازگشت کاسبان برجام
🔵 مجمع دانشجویی عدالتخواهان دانشگاه کاشان
🗓 ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
#روشنگری_اسلامی
معیارهای رئیس جمهورمطلوب مبتنی برحرکت تمدنی انقلاب.mp3
32.14M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔵موضوع: معیارهای رئیس جمهور مطلوب مبتنی بر حرکت تمدنی انقلاب
🔸 انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
🗓 ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
#روشنگری_اسلامی
✅ فرهنگ عقلانی
💬 آیت الله جوادی آملی
الآن امروز ما باید فرهنگ جاهلیت را تبدیل به فرهنگ عقلانی بکنیم.
یک؛ تحریم بانکهای ربوی،
دو؛ تحریم مراکز فساد، در فضای مجازی و غیر مجازی،
سه؛.............................
(لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیةِ الْأُولى﴾،[1]
[1]. سوره احزاب، آیه33.
﴿لا تُكْرِهُوا فَتَیاتِكُمْ عَلَی الْبِغاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنا﴾،[2]
[2]. سوره نور، آیه33.
#روشنگری_اسلامی
بازهم یک انتخابات پرشور.mp3
37.68M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔵 موضوع: باز هم یک انتخابات پرشور
🔵 بسیج دانشجویی دانشکده نفت اهواز
🗓 ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
#روشنگری_اسلامی
🔴تحریم های #یوترن ، #ایسا
و دیپلماسی ضعیف موجب شد.
🔴#کاتسا هم اضافه شود.
استاد حسن عباسی
___________________________________
دیاثت سیاسی تا کجا⁉️
#روشنگری_اسلامی
دیاثت سیاسی تا کجا⁉️
✅فرار از ننگ کارنامه خالی با تهیه وانتشار فایل صوتی در مورد مرد میدان سردارسلیمانی، بهانه است؛
🔴 فرماندهی کل قوا و اصل ولایت فقیه نشانه است.
#روشنگری_اسلامی
AUD-20210428-WA0170.m4a
12.76M
خیلی مهم 👇
سازکارهای لیبرالی و پروپاگاندا رابشناسیم. 👇
صحبتهای افشاگرانه و بسیار مهم استاد #رائفی_پور در مورد فایل صوتی منتشر شده جناب #ظریف وزیر امور خارجه در رسانههای معاند سعودی.
🔵پاسخی به ابهامات ذهن شما در خصوص این صوت منتشر شده
✅بشنویم و جهت روشنگری منتشر کنیم.
دیاثت سیاسی تا کجا⁉️
#روشنگری_اسلامی
هزینه تورم را فقرا میدهند، و ثروتمندان لذت میبرند‼️
💬 «شقاقی» استاد اقتصاد دانشگاه:
⭕️ ایران جزء 5 کشوری هست که هنوز مساله تورم را حل نکرده!
⭕️ یکی از علل تورم در اقتصاد ایران، رشد نقدینگی و رشد پایه پولی بوده است؛
آمارها نشان میدهد که بدهی دولت به بانک مرکزی و بانکها در دو سال اخیر به شدت بالا رفته است.
⭕️ در اقتصاد ایران، 8 دهک درآمدی هزینه تورم را میدهند و 2 دهک ثروتمند از تورم لذت میبرند؛
به همین دلیل است که 2 دهک اتفاقا در حوزههای مختلف نفوذ کرده و اجازه اصلاحات ساختاری را نمیدهند.
⭕️ واردکنندگانی که از رانت وارداتی استفاده میکنند، افرادی که ثروتهای نجومی دارند بدون آنکه مالیات بدهند با تورم، ثروتشان چند برابر میشود.
#روشنگری_اسلامی
✅ دعوت به اتفاق و اتحاد
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 این حرف، حرفِ همه انبیاست، فرمود ما به همه گفتیم، به ابراهیم گفتیم، به موسی گفتیم، به عیسی گفتیم، به نوح گفتیم (علیهم الصلاة و علیهم السلام) كه امّت خود را به #اتفاق دعوت كنید، به #اتحاد دعوت كنید.
🔸 در هر عصر و مصری هم اتفاق در اصول و هم اتفاق در فروع باید باشد، نه اینكه وقتی به زمان خاتم رسیدید اتفاق در اصول و اختلاف در فروع داشته باشید تا #پلورالیسم[1] دینی شود؛
که هر كسی «كلٌّ عَلی نِحْلَتِه»، این چنین نیست!
چون دینی را ذات اقدس الهی امضا می كند كه ایمان به مبدأ و منتها و وحی و نبوّت داشته باشد؛
یك؛ ﴿آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً﴾،[2] دو و سه؛
این سه مطلب را خدای سبحان در چند جای قرآن فرمود که اینها #معیار_نجات است؛
ایمان به خدا و مبدأ و معاد و عمل صالح.
مستحضرید در #فرهنگ_قرآن عملی صالح است كه مطابق با حجّت عصر باشد، اگر عمل مطابق با حجّت عصر نبود، عمل صالح نیست.
نماز با اینكه جزء بهترین مظاهر عبادت است، امروز اگر كسی بخواهد به طرف قدس نماز بخواند، این دیگر عمل صالح نیست؛
#روزه با اینكه «جُنَّةٌ مِنَ النَّار»،[3] اگر كسی امروز بخواهد به جای ماه مبارك رمضان یك ماه دیگری را انتخاب كند، دیگر «جُنَّةٌ مِنَ النَّار» نیست؛
عملی صالح است كه مطابق با حجّت عصر باشد.
🔸 امروز دستور تورات #عمل_صالح نیست، امروز عمل به انجیل عمل صالح نیست، امروز #عمل_به_قرآن كریم عمل صالح است؛
زیرا حجّت عصر این است!
در هر عصر و مصری به مردم آن عصر و به رهبران آن عصر فرمود که در اصول و شریعت متّحد باشید، تا می رسید به حضرت خاتم (علیهم الصلاة و علیهم السلام) که فرمود در اصول و در فروع با هم متحد باشید، نه اینكه در اصول متّحد باشید و در فروع هر كسی بر مذهب خودش؛
حالا كسی بی راهه می رود و جِزیه میدهد در دنیا ممكن است مشكل خودش را حل كرده باشد و در امان باشد ولی در قیامت مشكل او حل نخواهد شد، چون عمل او عمل صالح نیست.
بنابراین این سخن جزء #جوامع_الكلم است كه اختلاف یك تیغ تیزی است، كاری به خانه و زندگی آدم ندارد، بلکه به دین كار دارد كه «فَإِنَّهَا الْحَالِقَةُ لِلدِّینِ».[4]
[1]. پلورالیسم (Pluralism) از واژه پلورال (Plural) كه در زبان انگلیسی به معنای جمع است برگرفته شده و معنای آن در لغت، تعدد و تكثر است.
در كلیسای مسیحی برای افرادی كه چند شغل هم زمان داشته اند، پلورالیست گفته می شده است.
پلورالیسم در اصطلاح معانی متعدد و گوناگونی دارد كه یافتن قدر مشترك برای جملگی آنها را دشوار می سازد؛
با این حال شایع ترین معنای پلورالیسم، تعدد و تكثر ادیان حق است.
[2]. سوره بقره, آیه62؛ سوره مائده, آیه69.
[3]. الكافی(ط ـ الإسلامیة)، ج2، ص19.
[4]. دعائم الإسلام، ج2، ص352.
📚 درس تفسیر سوره مبارکه شوری ـ جلسه 14
تاریخ: ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
#روشنگری_اسلامی
رقابت احزاب رفاقت مردم _بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان 14000207 .mp3
34.78M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔵 موضوع: رقابت احزاب، رفاقت مردم
🔵 بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان
🗓 ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
#روشنگری_اسلامی
✅ روی سفید
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 نماز ما را از هر سقوطی حفظ می کند، از هر بیراهه رفتن حفظ می کند، از هر کار بد حفظ می کند:
﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنكَرِ﴾[1] است.
در پایان عمر هم انسان با #روی_سفید می میرد، همه ما تلاش و کوشش ما در #بدن_سازی است.
بدنسازی یک وقت این است که انسان جوان است و می خواهد رشد بکند، این یک محدوده خاصی دارد، بعد از چند سالی هم رخت بر می بندد؛
اما آن بدنسازی که همه ما موظف هستیم و مشغول هستیم این است که ما در قیامت با یک بدنی محشور می شویم، این بدن یا زشت است یا زیبا، یا #سیاه_روی هستیم ـ خدایی ناکرده ـ یا #رو_سفید.
در قرآن فرمود کسانی که در قیامت می آیند، بعضی رو سیاه هستند بعضی رو سفید، ﴿یوْمَ تَبْیضُّ وُجُوهٌ﴾،[2] امروز اگر کسی سیاه روی بود;
نظیر برادران مسلمان آفریقایی، اینکه ننگ نیست، او در منطقه ای زندگی میکند که آفتاب بیشتر می تابد پوست اینها سیاه است، اینکه بد نیست او می شود مانند بلال حبشی.
یکی در منطقه ای زندگی می کند که نژاد آنها سفید پوست است، اینکه فخر نیست;
اما در قیامت بعضی #رو_سیاه می آیند، او معلوم می شود که کافر بود، منافق بود، فاسق بود، این ننگ را آدم چه بکند؟!
بعضی با چهره زیبا می آیند، مثل یوسف (سلام الله علیه) این یک فخری است.
🔸 ما الآن شبانه روز داریم بدن می سازیم!
مگر ما نمی خواهیم در قیامت زیبا محشور بشویم؟
مگر بدمان نمی آید که سیاه روی باشیم؟
ما چه کنیم؟
چرا به ما گفتند وقتی وضو می گیرید و آب را به صورت می پاشید، این دعا را بخوانید:
«اللَّهُمَّ بَیضْ وَجْهِی یوْمَ تَسْوَدُّ فِیهِ الْوُجُوهُ»[3]
ما داریم بدن می سازیم!
🔸هر جا هستید چه در ایران، چه در غیر ایران، تا ممکن است با خانه خدا #رابطه داشته باشید.
اگر راه آسان بود این همه ضجّه علی و اولاد علی نمی زدند!
کار ابدی است، ما داریم بدن می سازیم!
کدام قدرت است که انسان را می تواند در قیامت مثل یوسف در بیاورد؟
همین نماز است!
همین وضوست!
چرا وجود مبارک #امام_حسن_علیه_السلام موقع نماز که می شد «تَرْتَعِدُ فَرَائِصُه»،[4]
مثل اینکه آدم یک مار دَمان را می بیند دو پهلویش می لرزید، چرا؟
برای اینکه ما داریم خودمان را می سازیم.
هیچ کس کسی را نمی شناسد.
آن وقت خدایی ناکرده اگر کسی با یک صورت زشتی محشور بشود #رسوای_ابد است.
اگر با جمال زیبا محشور بشود مورد اجلال و تکریم ابدی است;
چه چیزی بهتر از این؟!
🔸 بدن خوب را هم #روح_خوب می سازد.
آن روح وقتی که با خدای خودش گفتگو دارد:
«اللَّهُمَّ بَیضْ وَجْهِی یوْمَ تَسْوَدُّ فِیهِ الْوُجُوهُ وَ لَا تُسَوِّدْ وَجْهِی یوْمَ تَبْیضُّ فِیهِ الْوُجُوه»
این بدن ساخته می شود، اینطور نیست که همین بدن هایی که با این شکلی که داریم همینطور محشور بشویم.
اگر ـ إن شاء الله ـ مؤمن بودیم خیلی زیبا و همیشه هم جوان!
اگر به ما فرمودند ائمه الگو هستند، در چه چیز الگو هستند؟
در سوره مبارکه «احزاب» اینها را به عنوان مطهَّر معرفی کرد آیه تطهیر درباره اینهاست:
﴿إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ﴾،[5]
اینها طاهر و مطهَّر هستند.
به ما فرمودند امام شما که طاهر است امام شما که مطهَّر است، مگر ما نمی خواهیم به #اهل_بیت نزدیک بشویم؟
مگر آنها الگوی ما نیستند؟
آن مقام شامخ عصمت که قله کمال است، البته مختص آنهاست؛
نه کسی به آن مقام می رسد، نه به ما دستور دادند؛
اما در دامنه آنها بودن، فرمود آنها مطهَّر الهی هستند، آنها معصوم هستند شما سعی کنید عادل باشید، اینکه ممکن است.
[1]. سوره عنکبوت، آیه45.
[2]. سوره آلعمران، آیه106.
[3]. الفقه المنسوب الی الإمام الرضا(علیه السلام)، ص69.
[4]. الأمالی(للصدوق)، ص178 و 179؛ «أَنَّ الْحَسَنَ بْنَ عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ(علیه السلام) كَانَ أَعْبَدَ النَّاسِ فِی زَمَانِهِ وَ أَزْهَدَهُمْ وَ أَفْضَلَهُمْ وَ كَانَ إِذَا حَجَّ حَجَّ مَاشِیاً وَ رُبَّمَا مَشَی حَافِیاً وَ كَانَ إِذَا ذَكَرَ الْمَوْتَ بَكَی وَ إِذَا ذَكَرَ الْقَبْرَ بَكَی وَ إِذَا ذَكَرَ الْبَعْثَ وَ النُّشُورَ بَكَی وَ إِذَا ذَكَرَ الْمَمَرَّ عَلَی الصِّرَاطِ بَكَی وَ إِذَا ذَكَرَ الْعَرْضَ عَلَی اللَّهِ تَعَالَی ذِكْرُهُ شَهَقَ شَهْقَةً یغْشَی عَلَیهِ مِنْهَا وَ كَانَ إِذَا قَامَ فِی صَلَاتِهِ تَرْتَعِدُ فَرَائِصُه...».
[5]. سوره احزاب، آیه33.
📚 سخنرانی عمومی
تاریخ: 1395/06/26
استاد حسن عباسی
#روشنگری_اسلامی
✅ روی سفید 1️⃣
💬 آیت الله جوادی آملی
🔸 نماز ما را از هر سقوطی حفظ می کند، از هر بیراهه رفتن حفظ می کند، از هر کار بد حفظ می کند:
﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنكَرِ﴾[1] است.
در پایان عمر هم انسان با #روی_سفید می میرد، همه ما تلاش و کوشش ما در #بدن_سازی است.
بدنسازی یک وقت این است که انسان جوان است و می خواهد رشد بکند، این یک محدوده خاصی دارد، بعد از چند سالی هم رخت بر می بندد؛
اما آن بدنسازی که همه ما موظف هستیم و مشغول هستیم این است که ما در قیامت با یک بدنی محشور می شویم، این بدن یا زشت است یا زیبا، یا #سیاه_روی هستیم ـ خدایی ناکرده ـ یا #رو_سفید.
در قرآن فرمود کسانی که در قیامت می آیند، بعضی رو سیاه هستند بعضی رو سفید، ﴿یوْمَ تَبْیضُّ وُجُوهٌ﴾،[2] امروز اگر کسی سیاه روی بود;
نظیر برادران مسلمان آفریقایی، اینکه ننگ نیست، او در منطقه ای زندگی میکند که آفتاب بیشتر می تابد پوست اینها سیاه است، اینکه بد نیست او می شود مانند بلال حبشی.
یکی در منطقه ای زندگی می کند که نژاد آنها سفید پوست است، اینکه فخر نیست;
اما در قیامت بعضی #رو_سیاه می آیند، او معلوم می شود که کافر بود، منافق بود، فاسق بود، این ننگ را آدم چه بکند؟!
بعضی با چهره زیبا می آیند، مثل یوسف (سلام الله علیه) این یک فخری است.
ادامه دارد..... 👇👇
#روشنگری_اسلامی