eitaa logo
روشنگری اسلامی
151 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
202 فایل
صادقانه،امانتدارانه ،صمیمانه،بدون پروپاگاندا،برپایه دانش دکترینولوژی(قاعدةالقواعد)دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است. تبیین اين قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ اینکه به اعتصاب رانندگان اتوبوس احترام بگذاری و پای صحبت‌شان بنشینی ؛ و به میان‌شان بروی، یک نقطه مثبت مسئولین در مردم‌سالاری است؛ چیزی که دست کم 32 سال جریان سیاسی لیبرال از آن محروم مان کرد؛ و همان 32 سال لعنتی ما را به اینجا کشاند.
روشنگری اسلامی
📚در مورد تاریخ یهود بیشتر بدانیم:2️⃣2️⃣ 🔸 پژوهشی در دشمن شناسی تاریخی 🔴 الیگارشی یهودی و اسطوره ان
01-یهود و شبکه بین_المللی تجارت (1) - اندیشکده مطالعات یهود _ Jewish Studies Center.pdf
245.8K
📚در مورد تاریخ یهود بیشتر بدانیم:3️⃣2️⃣ 🔸 پژوهشی در دشمن شناسی تاریخی 🔴 یهود و شبکه بین المللی تجارت 1️⃣ 🔸جابجایی جمعیتی کانون های یهودی از نیمه دوم سده پانزدهم تا پایان سده هیجدهم زیرساخت اقتدار مالی یهودیان در سده نوزدهم و شالوده های نقش مهم آنان را در پیدایش نظام جدید سرمایه داری فراهم آورد. 🔸دو کانونی که نقش مهمی در تحکیم شبکه جهانی زرسالاری یهودی داشت... 🔸شبکه بین المللی روچیلدها 🔸“آرامگاه هفت پسر سامری” 🔸مولای الرشید بن شریف 🔸یهودیان سفاردی در تل‌آویو ... پی.دی.اف فوق را مطالعه نمائیم.👆
✅ ‏پیش به سوی میلیتاریزه کردن مناسبات بین‌الملل: 💬 «وزیر دفاع انگلیس خواستار تشکیل ‎ شد.» 🔸 وارد مرحله نوینی گردید. ✍️ استاد حسن عباسی
📛 علت حرام بودن #گناه_همجنس_بازی!‼️ 🔻 و عِلَّةُ تَحْرِيمِ الذُّكْرَانِ لِلذُّكْرَانِ وَ الْإِنَاثِ بِالْإِنَاثِ لِمَا رُكِّبَ فِي الْإِنَاثِ وَ مَا طُبِعَ عَلَيْهِ الذُّكْرَانُ وَ لِمَا فِي إِتْيَانِ الذُّكْرَانِ الذُّكْرَانَ وَ الْإِنَاثِ الْإِنَاثَ مِنِ انْقِطَاعِ النَّسْلِ وَ فَسَادِ التَّدْبِيرِ وَ خَرَابِ الدُّنْيَا 🔻 و علّت حرمت #همجنس_بازى مردان با مردان (لواط) يا زنان با زنان (مُساحقه) از اين جهت‏ است كه خداوند آنان را بر نظامى آفريده كه زن از آن مرد باشد و مرد از آن زن و در غير اين صورت #انقطاع_نسل پديد می‌آيد، و فساد تدبير نظام خلقت، و خرابى دنيا در آن خواهد بود. 📚 عيون أخبار الرضا -عليه‌السلام- ، ج‏۲، ص۹۷ 📚 ترجمه عيون أخبار الرضا -عليه‌السلام- ، ج‏۲، ص۱۹۴ 🔴اعترافات تکان‌ دهنده‌ی میلی فانتانا، یک قربانی نظام اجتماعی همجنس‌بازان و دختر یک زوج لزبین، که به دعوت کمپین مخالفت با قانونی شدن ازدواج همجنس‌بازان در استرالیا، تجربه شخصیش در مورد زندگی با دو فرد همجنس‌باز رو می‌گه | #ببینید 🔻 اضطراب، افسردگی، #بی_هویتی و #گم_هویتی بلایی است بنیان‌ برافکن که از تبعات #گناه_همجنس_بازی و نظام اجتماعی همجنس‌بازان است. 📌 به بهانه‌ی هفدهم ماه می، #روز_جهانی مبارزه با همجنس‌گراستیزی #نظام_زوجیت #حق_نسل #همجنس_بازی_گناه_کبیره #هلاکت_حرث_و_نسل #همجنس_بازی_گناه_قوم_سدوم #نتیجه_گناه_همجنس_بازی #طرح_عادی_سازی_درخیابان_ها_و_جامعه_درکشورایران_درحال_اجرا_ #توسط_شیفتگان_تمدن_غرب_ومزدوران_پرستو_وفرشته_میباشد. ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها #روشنگری_اسلامی
روشنگری اسلامی
📛 علت حرام بودن #گناه_همجنس_بازی!‼️ 🔻 و عِلَّةُ تَحْرِيمِ الذُّكْرَانِ لِلذُّكْرَانِ وَ الْإِنَاثِ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 امام خامنه‌ای: ❌ همجنس‌گرایی، مصداق امروز! 📛 همجنس‌گرایی و خیلی از مفاسد، پشتش منطق‌های مصنوعی درست شده یعنی پشتوانه منطقی و مبنای فکری براش درست می‌کنند و به بشریت ارائه می‌دهند ✅ اگر کسی تمدن غربی امروز را جاهلیت مدرن بخواند، حق دارد... | ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها
روشنگری اسلامی
💠 امام خامنه‌ای: ❌ همجنس‌گرایی، مصداق #جاهلیت_مدرن امروز! 📛 همجنس‌گرایی و خیلی از مفاسد، پشتش منط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 💠 أ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجٰالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّسٰاءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ۞ 🔺 «آيا به جاى زنان براى امور جنسى، سراغ مردان مى‌رويد؟ بدون شكّ شما (همجنس‌بازان) مردمی جاهل هستيد» 🔰سوره نمل آیه۵۵ ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها
روشنگری اسلامی
📽 #ببینید 💠 أ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجٰالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّسٰاءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ ت
🔴شش تصویر اول فوق مربوط به اجرای نمایش «رابینسون کروزوئه» و سه تصویر بعدی مربوط به تظاهرات #همجنس_بازان با نمادشان درست شان است؛ ♨️ اقدام تیزبینانه و شایسته ارشاد قم در توقیف اجرای یک نمایش در قم به دلیل ترویج #نماد_همجنس_بازان و شانتاژ رسانه‌ای اصلاح‌طلبان!‼️ 🔸 اجرای نمایش «رابینسون کروزوئه» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی در شهر قم بعد از یک شب اجرا متوقف شد. 🔸 اصلاح‌طلبان هم‌پای تلویزیون‌ها و رادیوهای بیگانه به نقل از سعید برجعلی، بازیگر و دستیار کارگردان این نمایش درباره دلیل توقیف آن می‌گویند: گفتند مدیر کل ارشاد قم دستور داده این نمایش به دلیل بی‌حجابی تماشاگران و نیز رنگ یک چتر که در این نمایش استفاده شده است، توقیف شود؛ چون معتقد بودند رنگ این چتر، نماد همجنس‌‌بازان است، در حالی‌که نمایش ما درباره جنگ و صلح است./ ایسنا ⚠️ اعتراض عوامل تئاتر درحالی است که جنبش، مکرراً نسبت به #عادی_سازی_نمادهمجنس_بازان در ایران از جمله واردات گستردۀ چترهایی که رنگ پرچم همجنس‌بازان را دارد، در داخل شهرهای مختلف کشور اطلاع‌رسانی کرده است. شبکه‌ی همجنس‌بازان با غفلت جامعه از شناختن نمادشان، به صورت رسمی و علنی درحال پخش انواع محصولات با رنگ پرچم همجنس‌بازان در داخل تهران و سایر شهرها هستند! #افسادطلبان #حامی_تمدن_نکبت #همجنس_بازی_گناه_قوم_لوط #تمدن_لواط ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها #روشنگری_اسلامی
✅ فردوسی و شاهنامه از منظر رهبر معظم انقلاب - 1️⃣ 🔸 شما خیال نکنید که در حکمت فردوسی، یک ذره حکمت زردشتی وجود دارد. فردوسی آن وقتی که از اسفندیار تعریف می‌کند، روی دینداری او تکیه می‌کند. می‌دانید که اسفندیار یک فرد متعصبِ مذهبیِ مبلّغ دین بوده که سعی کرده پاکدینی را در همه جای ایران گسترش بدهد. تیپ اسفندیار، تیپ حزب‌اللهی‌های امروز خودمان است؛ آدم خیلی شجاع و نترس و دینی بوده است؛ حاضر بوده است برای حفظ اصولی که به آن معتقد بوده و رعایت می‌کرده، خطر بکند و از هفت‌خان بگذرد و حتّی با رستم دست و پنجه نرم کند. 🔸 وقتی شما شاهنامه را مطالعه می‌کنید، می‌بینید که فردوسی روی این جنبه‌ی دینداری و طهارت اخلاقی اسفندیار تکیه می‌کند. با این‌که فردوسی اصلاً بنا ندارد از هیچیک از آن پادشاهان بدگویی کند، اما شما ببینید گشتاسب در شاهنامه چه چهره‌ای دارد، اسفندیار چه چهره‌ای دارد؛ اینها پدر و پسر هستند. 🔸 فردوسی بر اساس معیارهای اسلامی، به فضیلتها توجه دارد؛ در حالی که بر طبق معیارهای سلطنتی و پادشاهی، در نزاع بین گشتاسب و اسفندیار، حق با شاه است. «به نیروی یزدان و فرمان شاه» یعنی چه؟❓ یعنی هرچه شاه گفت، همان درست است؛ یعنی حق با گشتاسب است؛ اما اگر شما به شاهنامه نگاه کنید، می‌بینید که در نزاع بین اسفندیار و گشتاسب، حق با اسفندیار است؛ یعنی اسفندیار یک حکیم الهی است. 🔸 فردوسی از اول با نام خدا شروع می‌کند - «به نام خداوند جان و خرد / کزین برتر اندیشه بر نگذرد» - تا آخر هم همین‌طور است؛ فردوسی را با این چشم نگاه کنید. فردوسی، خدای سخن است؛ او زبان مستحکم و استواری دارد و واقعاً پدر زبان فارسی امروز است؛ او دلباخته و مجذوب مفاهیم حکمت اسلامی بود؛ شاهنامه را با این دید نگاه کنید. ۱۳۷۰/۱۲/۰۵ ➖ ادامه دارد،لطفاً ،متن ارسالی بعدی 👇
روشنگری اسلامی
✅ فردوسی و شاهنامه از منظر رهبر معظم انقلاب - 1️⃣ 🔸 شما خیال نکنید که در حکمت فردوسی، یک ذره حکمت ز
✅ فردوسی و شاهنامه در منظر رهبر معظم انقلاب - 2️⃣ 🔸 نمی‌دانم شما آقایان چقدر با شاهنامه مأنوسید. من با شاهنامه مأنوسم. حکمت شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکمت اوستایی نیست؛ حکمت قرآنی است. اگر کسی به شاهنامه دقت کند، خواهد دید فرودسی ایران را سروده، اما با دید یک مسلمان؛ آن هم یک مسلمان شیعه. 🔸 بیان زندگی قهرمانها و پهلوانها و شخصیتهای مثبت مثل رستم و اسفندیار در شاهنامه، در اندیشه‌های اسلامی ریشه و ظهور و بروز دارد. عکس آن، شخصیتهای منفی مثل تورانی‌ها یا بعضی از سلاطین، مثل کیکاووس شخصیتهایی هستند که در تفکر اسلامی بوضوح کوبیده شده‌اند. 🔸 اما تفکر اوستایی چیست و چیزی که می‌تواند حکمت اوستایی را به ما نشان دهد، کجاست؟❓ زمان فردوسی هم بیش از الان نبوده. این‌طور نیست که ما خیال کنیم زمان فردوسی تفکر اوستایی آشکارتر بوده؛ خیر، آن‌وقت هم بیش از آنچه الان ما در اختیار داریم، نبوده است. لذا حکمت قرآنی، همان حکمت ملی بومی و ایرانی ماست. ۱۳۷۲/۰۶/۱۰ ➖ ادامه دارد،لطفاً ،متن ارسالی بعدی 👇
روشنگری اسلامی
✅ فردوسی و شاهنامه در منظر رهبر معظم انقلاب - 2️⃣ 🔸 نمی‌دانم شما آقایان چقدر با شاهنامه مأنوسید. م
✅ فردوسی و شاهنامه در منظر رهبر معظم انقلاب - 3️⃣ 🔸 بله؛ من موافقم که از «فردوسی» تجلیل شود، شاهنامه تحلیل شود و حکمت فردوسی استخراج گردد تا همه بدانند که این حکمت، اسلامی است یا غیراسلامی. 🔸 اگر کسی به شاهنامه نگاه کند، خواهد دید که یک جریانِ گاهی باریک و پنهان و گاهی وسیع، از روح توحید، توکّل، اعتماد به خدا و اعتماد به حق و مجاهدت در راه حق در سرتاسر شاهنامه جاری است. این را میشود استخراج کرد، دید و فهمید. 🔸 مخصوصاً بعضی از شخصیتهای شاهنامه خیلی برجسته هستند که اینها را باید شناخت و استخراج کرد. من یک وقت گفتم که «اسفندیار» مثل این بچه حزب‌اللّهیهای امروز خودِ ماست! در فرهنگ شاهنامه یک حزب‌اللّهی غیورِ دین‌خواهِ مبارز وجود دارد. بله؛ این کارها را شما بکنید تا دیگران نکنند. شما که نکردید، دیگران می کنند. ۱۳۸۱/۱۱/۰۸ ➖
روشنگری اسلامی
✅ فردوسی و شاهنامه در منظر رهبر معظم انقلاب - 3️⃣ 🔸 بله؛ من موافقم که از «فردوسی» تجلیل شود، شاهنا
🔰 قاعدۀ نَفی سبیل در شاهنامۀ حکیم فردوسی 1️⃣ قسمت نخست 🔹 حماسه‌ها و اسطوره‌های بزرگی مانند ایلیاد و ادیسه، مهابهاراتا، رامایانه و ... همگی مربوط به بخشی از وقایع یک سرزمین یا مردم هستند. 🔹 حکیم فردوسی، نخستین بار در شاهنامه، وقایع ایران و شرق و غرب زمین را از ابتدای بشریت تا حملۀ اعراب به ایران به نظم درآورد. 🔹 شاهنامه‌ی حکیم فردوسی از نظر گستره‌ی زمانی و گستره‌ی مکانی در میان دیگر حماسه‌ها و اسطوره‌ها بی‌نظیر است. 🔹 او در این اثر گرانسنگ برخی دیرین‌گونه‌های حقیقی و اصیل مانند دیرین‌گونۀ پسرکشی حضرت ابراهیم (ع) را در قالب داستان رستم و سهراب، دیرین‌گونۀ کودکی حضرت موسی (ع) را در قالب داستان داراب و دیرین‌گونۀ حیای حضرت یوسف (ع) در عشق مثلثی را در قالب داستان سیاوش به نظم در آورده است. 🔹 حکیم فردوسی همواره موحد بودن ایرانیان را ستوده است؛ از اینرو همانگونه که در قرآن، رابطۀ مؤمنان و کفار بر اساس قاعدۀ نفی سبیل شکل گرفته و خداوند هرگز براى كافران، راه تسلطى بر مؤمنان قرار نداده است: وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا (نساء/۱۴۱) رابطه‌ی ایرانیان و غیرایرانیان نیز بر همین قاعده استوار است. 🔹 در شاهنامه‌ی حکیم فردوسی در سطح کلان، پهلوانان با یاری پروردگار، اجازه‌ی دست‌دازی به خاک ایران را نمی‌دهند؛ و در سطح خُرد، زنان ایرانی به میل خود با مرد غیرایرانی ازدواج نمی‌کنند؛ در ادامه خواهیم دید هرگاه زن ایرانی به دست غیرایرانیان بیافتد یا مردان ایرانی برای نجات او و دخترش اقدام می‌کنند یا خودش با ترفندی می‌گریزند. 🔻 بر این اساس، زنان شاهنامه به دو دسته تقسیم می‌شوند: زنان ایرانی زنان غیر ایرانی 🔸 در شاهنامه، مردان ایرانی، زنان ایرانی و غیرایرانی داشتند؛ فهرست ازدواج مردان ایرانی با زنان غیر ایرانی چنین است: ۱) سلم، تور و ایرج (سه پسر فریدون‌شاه) با دختران سرو (شاه یمن) ازدواج کردند. (داستان فریدون) ۲) زال (پهلوان سیستانی) با رودابه (دختر مهراب، شاه کابل) ازدواج کرد. (داستان منوچهر) ۳) کیکاووس (شاه ایرانی) با سودابه (دختر شاه هاماوران) ازدواج کرد. (داستان کیکاووس) ۴) رستم (پهلوان سیستانی) با تهمینه (دختر شاه سمنگان) ازدواج کرد. (داستان رستم و سهراب) ۵) کیکاووس (شاه ایرانی) با مادر سیاوش (نواده‌ی گرسیوز، برادر افراسیاب) ازدواج کرد. (داستان سیاوش) ۶) سیاوش (پسر کیکاووس) با جریره (دختر پیران، وزیر افراسیاب) و فرنگیس (دختر افراسیاب) ازدواج کرد. (داستان سیاوش) ۷) بیژن (پهلوان ایرانی) با منیژه (دختر افراسیاب) ازدواج کرد. (داستان بیژن و منیژه) ۸) گشتاسپ (پسر لهراسپ‌شاه) با کتایون (دختر قیصر روم) ازدواج کرد. (داستان لهراسپ) ۹) داراب (شاه ایرانی) با ناهید (دختر فیلقوس، قیصر روم) ازدواج کرد؛ اما پس از مدتی، داراب، ناهید را به خاطر بوی دهانش، پس فرستاد. ناهید باردار بود و پسری به دنیا آورد که اسکندر نامیده شد؛ فیلقوس این امر را پنهان کرد و او را پسر خود خواند. پس از حمله‌ی اسکندر به ایران، دارا (پسر داراب) کشته شد؛ اما در هنگام مرگ از اسکندر که برادرش بود خواست با دخترش، روشنک ازدواج کند. حکیم فردوسی، اسکندر را دارای رگ و ریشه‌ی ایرانی معرفی کرده است تا روشنک، همسر یک غیرایرانی نباشد. (داستان داراب) ۱۰) بهرام گور (شاه ایرانی) با سِپینود (دختر شاه هند) ازدواج کرد. (داستان بهرام گور) ۱۱) انوشیروان (شاه ایرانی) با دختر خاقان چین ازدواج کرد. (داستان انوشیروان) ۱۲) خسرو پرویز با مریم (دختر قیصر روم) ازدواج کرد. (داستان خسرو پرویز) ۱۳) بهرام چوبینه (فرمانده‌ی سرکش سپاه هرمزدشاه) با دختر خاقان چین ازدواج کرد. (داستان خسرو پرویز) ادامه دارد،لطفاً ،متن ارسالی بعدی 👇
روشنگری اسلامی
🔰 قاعدۀ نَفی سبیل در شاهنامۀ حکیم فردوسی 1️⃣ قسمت نخست 🔹 حماسه‌ها و اسطوره‌های بزرگی مانند ایلیاد
🔰 قاعدۀ نفی سبیل در شاهنامۀ حکیم فردوسی 2️⃣ قسمت دوم و پایانی 🔻 زنان ایرانی‌ای که مردان ایرانی آنها را از دست غیرایرانیان نجات دادند: ۱) ضحاک با اَرنواز و شهرناز (دو دختر یا دو خواهر جمشید) ازدواج کرد. فریدون، این دو را از دژ ضحاک نجات داد و با آن‌ها ازدواج کرد. (داستان ضحاک) ۲) تورانیان، دو دختر گشتاسپ (شاه ایرانی) را ربودند. اسفندیار (پسر گشتاسپ) برای نجات خواهرانش از هفت‌خوان عبور کرد و آنها را نجات داد. (داستان گشتاسپ) ۳) طایر عرب به ایران حمله کرد و نوشه (دختر نرسی، شاه ایران) را ربود. آن‌ها صاحب دختری به نام مالکه شدند. شاپور (نوه نرسی) که در زمان حمله، کودک بود پس از بزرگ شدن با طایر وارد جنگ شد. مالکه، عاشق شاپور شد و با ترفندی دژ را در اختیار او نهاد و طایر کشته شد. در اینجا دیگر سخنی از نوشه به میان نمی‌آید؛ اما مالکه، دختر او توسط شاپور (پسر دایی‌اش) از دست غیرایرانیان نجات می یابد. (داستان شاپور ذوالاکتاف) 🔻 زنان ایرانی‌ای که خود از دست غیرایرانیان گریختند: ۱) سهراب (پسر رستم و تهمینه) به‌صورت ناشناس و به تحریک افراسیاب با لشکری به مرز ایران حمله کرد. اهالی دژ سپید، آماده‌ی رزم با او شدند. گُردآفرید (دختر رئیس دژ) با لباس مردانه به نبرد او رفت. در هنگام نبرد، کلاهخود از سر گُردآفرید افتاد و سهراب دریافت او زن است و او را اسیر کرد. گُردآفرید به سهراب گفت اگر رهایش کند دژ را در اختیار او قرار می‌دهد. سهراب، گُردآفرید را رها کرد و او بر بلندای دژ رفت و گفت: «که ترکان ز ایران نیابند جفت» (داستان رستم و سهراب) ۲) گُردیه (خواهر بهرام چوبینه، فرمانده‌ی سرکش سپاه هرمزدشاه) که همراه برادرش به چین رفته بود پس از مرگ او حاضر به ازدواج با خاقان نشد و از آنجا گریخت. (داستان خسرو پرویز) 🔹 در شاهنامۀ حکیم فردوسی، برخی از زنان غیرایرانی نام برده شده (مانند رودابه، سودابه، تهمینه، منیژه و کتایون) یا با شنیدن اوصاف مردان ایرانی یا با یک نگاه، عاشق آن‌ها شده‌اند و به آن‌ها ابراز علاقه کرده‌اند؛ اما هرگز زن ایرانی به هیچ مرد غیرایرانی ابراز علاقه نکرده است. 🔹 زن در ادبیات، نماد فرهنگ، عقیده و سرزمین است؛ در شاهنامۀ حکیم فردوسی، هرگز فرهنگ، عقیده و سرزمین ایران برای همیشه به دست غیرایرانیان نیافتاده است؛ و همواره قاعدۀ نفی سبیل در سطح خُرد درباره‌ی زنان ایرانی رعایت شده است. 🏷 🏷