راه بردهای فرهنگی امام روح اله(ره):
راهبردها و شیوههای تحقق اهداف فرهنگی از دیدگاه حضرت امام(ره)، باید بهعنوان یک دستورالعمل مستمر و دائمی بهکار گرفته شود.
تعلل در هر زمینهای میتواند بر اهداف فرهنگی جامعه خدشه وارد نماید. از این جهت، هدف فرهنگی منهای راه برد فرهنگی، قابل تعقیب و دسترسی نخواهد بود.
مهمترین راهبردهای فرهنگی از نظر امامخمینی(ره) را میتوان به شرح زیر خلاصه کرد:
۱- قطع وابستگی فرهنگی
۲- دفاع همهجانبه از ارزشهای دینی
۳- تحول فرهنگی
۴- حضور مؤثر حوزة علمیه و روحانیت
۵- توجه به مراکز آموزشی و تبلیغی
۶- مشارکت فعال زنان
۷- توجه به جوانان و مشکلات آنان
۸- مبارزه با رفاهطلبی
امام راحل(ره)، مهمترین راه تضمین استقلال یک ملت و رهایی کامل آن از دام شیطنت دشمنان را، اصلاح و #استقلال_فرهنگ آن ملت میداند:
«قضیه ی تربیت یک ملت به این است که فرهنگ آن ملت، فرهنگ صحیح باشد.» صحیفة نور، ج۷، ص۷۴
#امام_خمینی
#راه_بردهای_فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب
کتاب "فرزندان مسجد"، در ۴۰ روایت به کار فرهنگی در مساجد پرداخته است. در هر قسمت از این کتاب، به مباحث جذب نیرو، برنامه های ورزشی و فعالیت های هنری پرداخته شده است که در هر قسمت یک شهید که آن کار را خیلی قشنگ انجام می داده است.
فرزندان مسجد؛ چهل حکایت از کار فرهنگی در مسجد
مولف : گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
ناشر کتاب : شهید ابراهیم هادی
سال نشر : ۱۳۹۷
تعداد صفحات : ۱۴۴
#معرفی_کتاب
#فرزندان_مسجد
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب
"به توان تشکیلات"
همه چیز درباره کار تشکیلاتی
این کتاب که با محوریت کار تشکیلاتی در فعالیت های فرهنگی انقلابی نگاشته شده است، متشکل از ۱۲ فصل است. نویسندگان این کتاب که در دوران دانشجویی از فعالان انجمن اسلامی بوده اند، با شناسایی آسیب های کار تشکیلاتی به بررسی این موضوع پرداخته اند. این اثر به دنبال چیستی و چرایی کار تشکیلاتی است. در خلال گفتارهای شخصیت های مختلف در خصوص این موضوع، روشن می گردد که کار تشکیلاتی در اسلام ریشه دار است. در این اثر با بررسی اشکال مختلف کار تشکیلاتی در زمان های مختلف، مدل نهایی آن تبیین می شود.
این اثر توسط جواد جلوانی و سلمان هاشمیان گردآوری شده است و توسط انتشارات حدیث راه عشق منتشر گردیده است.
#معرفی_کتاب
#به_توان_تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ما در «صابروا و رابطوا» گیر کردهایم
میفرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا»
(آلعمران/۲۰۰)
اول میفرماید: تک تک شما اهل صبر باشد(اصْبِرُوا) و بعد میفرماید: «صابِرُوا» یعنی با هم صبر کنید.
ما در اینجا گیر کردهایم؛ یعنی با همدیگر نمیتوانیم.
و بعد میفرماید: «رابِطُوا» یعنی همافزایی کنید. در اینجا هم گیر کردهایم.
هر کدام از ما «تکی» برای خودمان بچههای خوبی هستیم، اما دستهجمعی نه! در حالی که حضرت(مهدی عج) میفرماید:
عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ؛ شیعیان ما باید با هم جمع شوند.
ولی الان آیا اینها بلد هستند جمع شوند؟! نه، در اینجا ضعف وجود دارد. تازه وقتی جمع میشوند، بدیها و ضعفهایشان رو میآید.
#استاد_پناهیان
#کار_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تدبیر تشڪیلاتے
بخش هفتم
🌀در مورد مسائل گوناگون جاری خودتان به دنبال اخبار و اطلاعات جدید باشید. منتظر نباشید که اطلاعات فقط از طریق تشکیلات به شما برسد. خودتان را به لحاظ اطلاعاتی و خبری به روز نگه دارید.
#اصول_کار_تشکیلاتی
#تدبیر_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
حق پذیری
جامعه دینی ما به خوش زبانی محتاج است کما این که بی اندازه به مهربانی نیازمند است.
صداقت هم از پر تکرارترین صفات مورد تاکید قرآن و عترت علیهم السلام است.
اما ریشه همه صفات پسندیده حق پذیری یا تواضع در برابر حق است.
حق پذیر:
اسلام،
ایمان،
تشیع،
صداقت،
مهربانی و ...
را می پذیرد.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
💎 إنَّ الْمُؤْمِنَ لَدَى الْحَقِّ أَسِيرٌ
مومن نزد حقیقت اسیر است.
🤔یعنی چگونه فرد اسیر از خود اختیاری ندارد مومن هم تا حقیقت مطلبی را دریافت انگار در مقابل آن بی اختیار می شود؛ زیر بار آن می رود و حاشا نمی کند.
👓راستی
آیا راجع به این موضوع
کتابی خوانده اید؟
سخنرانی ای شنیده اید؟
طرح درسی دیده اید؟
برای متربیان خود در اینباره چه کرده اید؟
با اطرافیانتان گفتگویی داشته اید؟
🌙اگر این موضوع این همه مهم است پس چرا این همه غفلت از آن وجود دارد؟
#یادداشت
#حق_پذیری
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
حد صمیمت بین مربی و متربی
در اینباره سوالاتی مطرح است:
مساله عدالت در مواجهه عاطفی با اعضا، مساله نسل احساسی و نیازها و کمبودهای عاطفی او، مساله حدود مطلوب صمیمیت با متربیان، مساله شناخت بیشتر از نیازهای مخاطبین که با صمیمیت بدست می آید و …
که در پاسخ این موارد باید گفت:
حس متربی ها در سنین مختلف، بسیار متفاوت است؛ دوران کودکی یک طور است، قبل از بلوغ یک جور است بعدش یک جور دیگر و این کار را دشوار می کند.
حس ذاتا آنی است و پایدار نیست؛ اگر مبنای ارتباط بخواهد حس باشد این عیب را دارد که اگر دیگری آمد و افسار حس فرد را تحت کنترل خودش درآورد می تواند آن را به سمت دیگری ببرد و این خطر است. در حالیکه اندیشه و عقل اینگونه نیست.
حس می تواند به عنوان یک ابزار مقطعی قابل استفاده باشد، منکر این نیستیم ولی یک راهبرد برای ارتباط نمیتواند باشد.
برای یافتن حد صمیمیت بین مربی و متربی باید دقت داشت که مربی الگوست؛ الگو همیشه باید یک وجه متمایزی داشته باشد، اگر کاملا شد مثل رفیقش دیگر نمی تواند الگو باشد. لذا حفظ یک حریم ضروری است.
این حریم و احترام بسته به افراد فرق دارد؛ مهم این است که در عین صمیمت، حریم شرع و اخلاق حفظ شود.
حفظ حریم کرامت انسان یک اصل است. حفظ ادب و احترام.
البته حریم ها برای گروه های مختلف فرق دارد. فرد در جمع دوستانش یک حریم دارد و در جمعی که پذیرفته است که مربی باشد یک حریم بسته تری دارد و باید مواظب رفتارهایش باشد.
رابطه مربی و متربی یک سری الزامات دوسویه دارد. اساسا آیا مربی ظرفیت صمیمت و اطلاع از لایه های بعدی مسائل متربی را دارد؟ مثلا مسائل خانوادگی او یا سایر ارتباطاتش و …؟ در بسیاری مواقع ندارد و به همین دلیل نباید دایره صمیمیت به سمت مسائل فردی و شخصی افراد برسد.
ظاهرا اینگونه است که رسول خدا هم به طور کلی یک رابطه مرشدانه با مردم داشت مگر در مواردی که خود مردم مراجعه می کردند. یعنی اصل رابطه مشاوره ای و روانشناسانه نبوده.
لذا مربی نباید در مسائل فردی و لایه های فردی ورود کند؛ اساسا مربی یک تعریف جمعی دارد نه فردی و قرار نیست به مسائل همه افراد رسیدگی کند. بلکه باید جمع را حفظ کند و ورودش به مسائل فردی باید در مواردی باشد که مصلحت جمع خدشه دار می شود و در حد رفع مشکل متربی که بیشتر مواقع به درخواست متربی است.
مسائل فردی افراد نباید برای مربی مشغولیت ذهنی ایجاد کند.
در این مساله اساسا نگاه حداقلی است چون مربی ها حداقلی هستند و خودشان جوان های نپخته کم سن و سال هستند. باید از این حداقل به حداکثر رسید. اگر در همین حد عمومی نقش مربی گری به خوبی انجام شود کم کم پختگی لازم ایجاد می شود.
در مسائل حسی باید دقت داشت که به گونه ایست که اگر مربی ورود کند و پختگی کافی را نداشته باشد می تواند فرد را تا جاهایی ببرد که دیگر امکان بازگشت نیست و حساسیت زیاد است.
شٵن مربی با بقیه افراد فرق دارد. اگر وجه تمایز مربی و یک پله بالاتر بودن او از بین برود دیگر الگو نیست.
باید قواعد و شاخص های کلی را برای حد صمیمیت تعیین کرد و تذکرها هم باید باشد. باید یک حالت چارچوب قابل انعطاف بسته به افراد تعیین کرد. یعنی نه رها و بی قاعده باشد و نه خشک و سازمانی. یک حداقل مجموعه ای البته قابل تعریف است؛ حفظ حریم اخلاق انسانی و شریعت.
#صمیمت نباید در حیطه شخصی باشد، نباید لوس کردن افراد باشد، نباید ترحم باشد.
اینکه صمیمت باعث شناخت بیشتر می شود قابل انکار نیست ولی باید اصول گفته شده را حفظ کرد و الا نباید بخاطر شناخت، آن قواعد را زیرپا گذاشت.
بجای آن باید از روش های علمی برای شناخت نیازها استفاده کنید.
درباره مربی نظر بنده این است که اطلاعات و دانش و مهارت مهم است ولی مهمتر آن حس و قدرت ارتباطی فرد است. که این حس و قدرت ارتباطی الزاما مبتنی بر اطلاعات و دانش نیست. برای انتخاب مربی باید این افراد را انتخاب کنید و به تدریج عیب های فرد را اصلاح کنید.
اگر بنا به انتخاب باشد بین فرد با قدرت ارتباط قوی و فرد با قدرت مدیریت قوی و ارتباط ضعیف؛ قدرت ارتباط مهمتر است چون نمی شود آن را آموزش داد ولی مدیریت را می شود.
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
سرودهای عفاف و حجاب
۲۱تیر روز عفاف و حجاب
https://eitaa.com/soruod/4097
https://eitaa.com/soruod/4092
https://eitaa.com/soruod/4087
https://eitaa.com/soruod/4082
https://eitaa.com/soruod/4077
https://eitaa.com/soruod/4072
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
🚨 #مربی_هیچکاره_است (۲) #یادداشت_سریالی (برداشت های آزاد تربیتی از #سیره_تربیتی شهید محمد عبدی و ش
🚨 #مربی_هیچکاره_است (۳)
#یادداشت_سریالی
(برداشت های آزاد تربیتی از #سیره_تربیتی شهید محمد عبدی و شهید احمدعلی نیری)
⚠️این مطلب که دارید میخونید قسمت سوم یک #یادداشت_سریالی است، پس ابتدا قسمت های قبلی رو یه از طریق لینکهای زیر یه #نگاه_دقیق بندازید بعد بیاید سراغ این قسمت...!
eitaa.com/morabi_masjed/4884
eitaa.com/morabi_masjed/4966
خوب کجا بودیم؟
روش های شاگرد درس خون(مربی حرفہ ای)شدن رو داشتیم با شما اساتید😉مرور میکردیم و تا شماره ۵ رو عرض کردیم و حالا ادامه اش:
6⃣ شاگرد درس خون میگرده موفق ترین های این کلاس ها رو پیدا میکنه و بهشون نزدیک میشه تا انگیزش چندین برابر بشه و فواید کلاس رو به چشم خودش در افراد موفق ببینه(مثلا بهترین فرد مسجدی یا پایکار ترین فرد در ارتباط با شهدا رو پیدا میکنه و باهاش ارتباط میگیره و....)
7⃣ شاگرد درس خون باید برای خودش یک نفر رو انتخاب کنه که توی هر ۵تا کلاس "موفق" حرکت کرده باشه و الگوی خودش قرار بده(نگید من رسوندم: یکی مثل شهید #چمران خودمون که انصافا توی همه چی موفق و اول بود)
8⃣ شاگرد درس خون باید مطالبی رو که در طول هفته از این ۵تا کلاس مناسب میبینه یادداشت و به دیگران منتقل کنه{هر هفته حداقل یک نفر رو باید از مطالبی که دستگیرت میشه مطلع کنی}.
حالا چرا باید اینکار رو کرد?
🔺الف) باعث میشه علمت برکت پیدا کنه(بالاخره زکات علم نشر دادنشه).
🔺ب)باعث میشه یکی دیگه هم از مطلب بهره مند بشه(که برکات معنویش نصیب خود شاگرد درس خون میشه).
🔺ج)باعث میشه شاگرد راه انتقال مطلب رو (به صورت تجربی) فرا بگیره.
🔺د) باعث میشه شاگرد درس خون همیشه سعی کنه از ۵تا کلاسی که میره مطالبی رو یادداشت برداری کنه.
🔺ه)باعث حفظ و تثبیت مطلب در ذهن خود شاگرد درس خون میشه(چون یادآوری میشه و یه جورایی استاد اون مطلب میشی)
📢نکته جالب:
اینکه اگر یک مربی یادداشت نویسی حرفه ای از کلاس ها رو انجام بده بعد از مدتی با یه دفتر روبه رو میشه که کلی مطلب بدرد بخور توش نوشته و کلی تجربه نویسندگی بدست اورده(خدا رو چه دیدی? یهو شاید اون نوشته مناسب چاپ و نشر برای بقیه هم باشه)
‼️یادآوری
۵تا کلاس کدوما بودن?
۱/مسجد
۲/هیئت
۳/مقبره شهدا
۴/نماز جمعه
۵/کلاس اخلاق
البته میدونم باز سوال میکنید که
خوب چطور میشه این مطالب رو به دیگری منتقل کرد?😐
(اانتقال مطلب و محتوا راه های زیادی داره که میمونه برای جلسه بعدی😉)
😎مخلص هر چی بچه درس خونه که قرار بعدا بشه مربی حرفه ای
📚ارتباط با نویسنده(نقد و پیشنهاد):
علی کمال آبادی
بَرو بَچ منتظرین قائم*عج
@fadaee
#سیره_تربیتی #مهارتهای_مربی
#مربی_حرفهای #تربیتی
#یادداشت_سریالی
#مربی_هیچکاره_است
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
جریان سازی فرهنگی چگونه #جریان_سازی کنیم؟ 🔴بخش چهارم #ارتباط و #احترام 🔹در مطلب قبل عرض کردیم ک
جریان سازی فرهنگی
چگونه #جریان_سازی کنیم؟
🔴بخش پنجم
#اولویت_شناسی
🔹حتماً در استان یا شهر یا محله خودتون می بینید برخی از افراد و گروه ها و مساجد که حجم فعالیتشون بسیار بالاست. حجم اقدامات فرهنگی و تربیتی و جهادی شون نسبت به سایرین بالاست. در بزنگاه ها هم خیلی مدعی اند که ما باید تصمیم گیر باشیم، ما باید تعیین کننده باشیم، سهم ما در تصمیم گیری باید بیشتر از سایرین باشید و ... .
🔹اما در واقعیات می بینید که این ها هیچ تعیین کننده نیستند، مؤثر و #جریان_ساز نیستند، علی رغم این همه کار و فعالیت و حتی منابع مالی و انسانی و نیرو، باز توان تعیین سرنوشت محله اطراف خودشون رو ندارن چه برسه به یه شهر یا یه استان یا کشور!!
یکی از دلایل اینه که اینها اولویت بندی ندارن. مسائل رو اصلی فرعی نمیکنن. طرح و برنامه هاشون رو به ترتیب شماره گذاری و ارزش گذاری نمیکنن.
🔹یکی دیگه از الزامات کار مؤثر و جریان ساز، شناخت اولویت ها و اولویت بندی مسائل و اقدامات است، یعنی ما بدونیم که در چه زمانی، چه مکانی، چه کاری رو انجام بدیم. اصلی فرعی کردن مسائل خیلی خیلی مهمه.
🔹نمیدونن مثلاً امسال – سال 98 – اولویت مجموعه شون چیه! اولویت محله شون چیه؛ اولویت شهر و استانشون چیه. مثل تراکتور دارن بار میکشن و بارها رو جابجا میکنن. اما نمیدونن امسال، این ماه، امروز چه چیزی اولویت داره.
1⃣ گاه می بینید یه تشکل دانشجویی، عرضه نداره فضای سیاسی دانشگاه خودش رو فتح کنه، فضای فرهنگی دانشگاهش رو تحت تأثیر قرار بده، نمیتونه ده تا نیرو جذب کنه، نمیتونه 40-50 تا نیروی خودش رو پرورش بده، آموزش بده براشون دوره بذاره، بعد میاد فراخوان اردو جهادی میزنه!!
🔹این اردوی جهادی راحت ترین کار برا یه تشکل دانشجوییه که اصول رو ول کرده چسبیده به فروع! بله؛ اردوی جهادی بسیار نیازه، اردوی جهادی باعث میشه همون 7-8-10 نفری که میرن روحیه شون جهادی بشه، من فواید و ارزش والای اردوی جهادی رو میدونم. اما عرضم اینه تا یه تشکل دانشجویی مثل بسیج یا انجمن، کارهای اصلی ش رو زمینه، اردو جهادی نداره! تشکل دانشجویی اولویتش دانشگاهشه.
لذا وقتی وظایف اصلی رو انجام نداده دیگه این تشکل در زمان بزنگاه ها، در انتخابات ها و ... دیگه در دانشگاه تأثیری نداره!
2⃣ یا برخی مساجد تمام همّ و غم شون برگزاری مراسم #هیئت سینه زنی هس. یا حلقه های #طرح_صالحین هست (نقد طرح صالحین رو بزودی جداگانه ارائه خواهم کرد) بعد می بینی تو این حلقه ها مسائل اصلی ارائه نمیشه. هیچ محتوای مهمی ارائه نمیشه. محتوای ارائه شده بسیار ضعیفه. محتوای ارائه شده انسان ساز نیس. برنامه خاصی هم برا محله نداره. برنامه ای برای شهر و ارتباط با سایر مساجد نداره، دیگه این مسجد از مسائل اصلی خودش در محل و منطقه و شهر غافل میشه. اگه این مسجد برای یکسال و دوسال آینده ش برنامه ریزی کنه و برا تربیت نیروهاش یه طرح جامع در نظر بگیره یه طرح هم برا تعامل و ارتباط با محله مسجد، یه طرح و برنامه برا تعامل و ارتباط با مابقی مساجد و ... قطعاً موفقه.
3⃣یا یه مجموعه رسانه ای در سطح یه شهر یا استان؛ هیچ اولویتی بندی نداره. صرفاً روزمرگی. صرفا نشر اخبار. هر حادثه ای پیش بیاد دیگه غرق اون حادثه بشه. سیل بیاد دیگه اونم سیل با خودش می بره. اما یه مجموعه رسانه ای باید برای امسالش –مثلا 98- طرح و برنامه داشته باشه. برای رونق تولید چه ایده و طرحی داره؟ برا انتخابات مجلس چه ایده و طرحی داره؟ برا رهاشدگی اقتصاد کشور چه برنامه ای داره؟ برا نماینده شهرشون چه برنامه ای داره؟ برا دوسال آینده چه برنامه ای داره؟
🔹اولویت بندی کارها، فرزند برنامه ریزی است. یعنی اول باید برنامه داشته باشید. 10 تا – 20 تا برنامه داریم برا امسال؛ حالا این 10-20 تا رو من اولویت بندی کنم. ارزش کدومشون بالاتره؟ کدومشون مهمتره؟ به همون اندازه ارزشش، براش وقت بذارم و براش هزینه بدم.
اولویت بندی مستحب نیست رفقا؛ اولویت شناسی و اولویت بندی واجبه بر من وشما!
🔹حضرت رسول (ص) به حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمود: « يا عليّ، إذا رأيت الناس يشتغلون بالفضائل فاشتغل أنت بإتمام الفرائض. هر گاه ديدى مردم به نوافل و مستحبات می پردازند وتوجهی به واجبات ندارند، علی جان، تو به واجبات بپرداز در انجام واجبات بكوش . تو مشغول انجام واجبات به طور کامل باش.»
✍ داود مدرسی یان
قسمت قبلی این مطلب رو اینجا بخونید:
1⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4831
2⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4889
3⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4932
4⃣ eitaa.com/morabi_masjed/4974
ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید
#جریان_سازی
#فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_69329738.pdf
519.8K
آشنایی با مدرسه ی مسجد محور
تعاریف
اهداف و قوانین
نظام تربیتی و...
#مدرسه_مسجد_محور
#مسجد
#مدرسه
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار فرهنگی ذوق میخواهد...
حجة الاسلام انجوی نژاد
#کار_فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
تدبیر تشڪیلاتے
بخش هشتم
🔵 نفس کار گروهی چشم پوشی از برخی اهداف شخصی برای تشکیل گروه جهت بیشتر کردن احتمال تحقق اهداف مشترک است. بنابراین یادمان باشد در کار تشکیلاتی منافع جمعی بر منافع فردی ارجحیت دارد. جایی که منافع شخصی با منافع جمعی در تعارض قرار گرفت نمیتوانیم موقتا از تقید به مصوبات جمعی خارج شویم
#اصول_کار_تشکیلاتی
#تدبیر_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
⬛️ چرا کسی منو به حساب نمیاره؟
🔶️ در یک مجموعه ای از افراد ، شخصی که در نوک مدیریت قرار دارد عموما در ذات پنهان خود علاقه مند است که دیگر اعضای مجموعه خود ، او را به عنوان #شخص_اول قبول داشته و در ضمیر پنهان تمام اقدامات ، او و تفکرات او را مقدم بر همه چیز بدانند و گوش به فرمان مطلق رهبر مجموعه باشند.
این تفکر برای تشکیلات #مخرب است.
چرایی این مطلب را اینگونه میتوان بیان کرد که این تفکر از مویرگ های نامرئی یک رذیله اخلاقی به نام تکبر سرچشمه می گیرد که فلج کننده روال مدیریتی و متفرق کننده اعضای یک مجموعه است.
🔸 امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند :
تواضع و فروتني مقام و منزلت انسان را رفيع کرده و تكبر و خودخواهي مقام او را پايين ميآورد.
التّواضُعُ يَرفَعُ، التكبّرُ يَضَعُ
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf