eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.2هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5877445608209383541.pdf
666.7K
روشهای تربیتی ناظر بر رابطۀ تعاملی مربی و متربی از منظر نهج البلاغه جهت ارتقاء سطح مربی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
مربی موفق بخش اول(از۱۰) ➕به کارت ایمان داشته باش کسی که می‌خواهد باشد یک ویژگی‌هایی می طلبه اول این که خودش به کار خودش باور داشته باشد، ایمان داشته باشد به کار خود. مثلاً بداند وقتی روی من وقت می‌گذارد روی من موثر است و تغییر پیدا می‌کنم اگر فرض کنید که این شخص فکر کند که همه چیز وراثتی است یا محیط است که انسان را می‌سازد و هیچ اختیار و انتخابی برای فرد نیست پس بی خودی چه می‌خواهد بکند. هر کاری انجام دهد لغو است. بنابراین اول باید ایمان داشته باشد باور داشته باشد به این که کاری را که دارد انجام می‌دهد و می‌خواهد انجام دهد مفید و شدنی است و معنا دارد. یک آیه از قرآن می‌خوانم: آمَنَ الرَّسُولُ به ما أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ پیامبر ایمان دارد به آن کتابی که برایش نازل شده یعنی به وحی خدا اول خودش ایمان دارد تا من و شما را به وحی دعوت می‌کند اگر ایمان نداشتند شدنی نبود. اگر مربی باور داشته باشد که همه چیز دنیا وراثتی است و یا محیط و طبیعت است که انسان را می‌سازد و چیزی به نام اختیار و انتخاب برای انسان وجود خارجی ندارد، چگونه می‌تواند برای هدایت مربی، گام بردارد!؟ مربی، در این حالت، دست به هر کاری بزند، لغو است. زمانی که مربی، به عملی که می‌خواهد انجام دهد، ایمان و باور داشته باشد، تربیت معنا پیدا می‌کند. پیامبر (ص)، ابتدا به وحی خداوند ایمان داشت که توانست مردم را به سوی او فراخواند. والسلام علیکم و رحمه‌الله حجة الاسلام آقاتهرانی مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_214124589519732892.doc
102.4K
موضوعات تربیتی مناسب حلقه های جوانان مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدلهای کار فرهنگی ۱. مدل موجی: مجموعه کارهایی که در برهه ای از زمان می آیند و حرکت های بزرگی در راستای آن انجام میشود و مخاطب آن عموم است؛ مثل هيأت های مذهبی در ماه محرم. این کارها بطور مثال یک هفته مانده به محرم، آغاز و تا یازدهم محرم ادامه مییابد. سپس در دهه ی فاطميه و شبهای قدر دوباره شروع میشود. و یا برخی فعاليت هایی در زمينه دفاع مقدس مانند نمایشگاه، یادواره و... و یا محافل انس با قرآن از این قبيل می باشد. ۲. مدل حرفه ای: برای این مدل، به طور پيوسته کار میکنند و تعطيلی ندارند؛ مانند برگزاری جلسات منظم اخلاق، جلسات قرآنی، جلسات هفتگی یا ماهانه حضور در منزل شهدا، حلقه های مطالعاتی، نشریه و ... مخاطب این برنامه ها افرادی هستند که پایه تر بوده و دغدغه خودسازی داشته و از مدل بالا جذب می شوند. ٣ .مجموعه های بسترساز: مجموعه های بسترساز خواص را پرورش میدهند و این خواص، مسئولين مجموعه های موجی و حرفه ای میشوند و به عبارت دیگر این افراد می توانند مسولين جدید در قسمت های مختلف تشکل ها و مجموعه ها شوند. باید متناسب با مخاطب مدل را انتخاب کنيد و سعی بر این داشته باشيد تا از هر سه مدل بهره ببرید چرا که محيط ها غالبا ظرفیت هر سه مدل را دارند. ِ برای مثال کار مدل سوم را نمی توان برای مخاطب مدل اول انجام داد. برای مثال، ادبيات کتابی که در سطح بالای علمی نوشته شده و یا کلام برخی علمای رده بالای علمی دارند نمی تواند عوام را جذب کند؛ چرا که آنانکه ادبيات کلاميشان نخبه پسند است، کمتر می توانند با عموم مردم ارتباط برقرار کنند. این، قانون است. باید برای جلسات عمومی تر، فردی را دعوت کنيم که عموم از او سود ببرند. اگر برای این مراسم، شخص نخبه ای را دعوت کنيم، مخاطب از جلسه سود نخواهند برد. همچنين اگر برای مخاطب پيگير ، مفاهيم عميق ارائه ندهيد نيروی بالقوه او را نيز از دست می دهيد. البته به این نکته مهم دقت داشته باشيد که قشر جوان به نسبت عموم مردم نياز به مدل نخبگانی تر دارد و دنبال مطالب تازه تر و عميق تر می باشد. یکی از بزرگ کارهای فرهنگی این است که بخواهيم عموم را به سمت نخبگی بدون مدیریت ببریم. برای نمونه، می بينيم عده ای دور هم جمع می شوند به و این نتيجه می رسند که هيأت به درد نمیخورد و باید حلقه ی مطالعه تشکيل دهند. هيأتی که متشکل از صد نفر بوده است، بعد از مدتی هشتاد نفره می شود. بعد از شش ماه، شصت نفر،بعد ده ماه پنج نفر باقی می مانند. این در حالی است که اگر به روش هيأتی به کارشان ادامه می دادند، دویست نفر می شدند. صحبت این است که نخبگی کار خودش را دارد. در کار فرهنگی نباید نقش گروه های پيشرفته را بازی کنيم. برای مثال، گروه هایی بودند که برای پيشرفت مجموعه ی خود، از مجموعه های دیگر الگو برمی داشتند؛ اما همان مجموعه بعد از شش ماه تعطيل میشد. چرا؟ چون اعضای آن می خواستند نقش بازی کنند. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اصول کار از منظر امام رضا(ع) 🔹آیا لزوما فضای مساعد می خواهد؟ 🔹شروع از کجاست؟ 🔹جایگاه خودشناسی و خودباوری در کار فرهنگی چیست؟ و... 🆔 @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_764795416125374503.pdf
1.41M
مجموعه مباحث فرهنگی مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
انگیزه در کار فرهنگی باید برای انجام و دینی خود را تقویت کنیم. انگیزه اهمیت بسیاری در  دارد و نباید در انگیزه ناخالصی ایجاد شود. یک انگیزه سالم برای فعالیت فرهنگی دینی انقلاب این است که انسان برای به این مرحله وارد شود و خودش را بدهکار و مسئول بداند. ما در مقابل ائمه، شهدا و مردم مظلوم منطقه، تاریخ و امام زمان(عج) و بار مسئولیت باید بر دوش ما احساس شود. استاد پناهیان مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث سیزدهم: کار فرهنگی، خروجی داشته باشد •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌پای درس تشڪیلات قسمت سوم(از۵) 💠جذب عناصر جديد؛ گاهي دافعه خيلي قوي است اما جاذبه چندان قوي نيست. مسلمان، هم دافعه دارد و هم جاذبه. شما بايد جاذبه تان زياد باشد، بايد کلامتان و رفتارتان چنان باشد که اطرافيانتان را يکي يکي جذب کنيد. اصلاً بايد برنامه داشته باشيد براي جذب آنها. مبادا فکر کنيد که اينهايي که با ما مخالف هستند ديگر کارشان خراب است و درست شدني نيستند. خير، انسان تغيير مي کند.خيلي ها آدم هاي خوبي هستند، مي لغزند و بد مي شوند. خيلي ها آدم هاي بدي هستند و در اثر ارشاد و معاشرت خوب مي شوند. تعاليم اسلام يادتان نرود. اسلام مي گويد تا آخرين لحظات حيات، در توبه باز است. انضباط؛ هرکار دسته جمعي اي که انجام مي دهيد بايد همراه باشد با انضباط تشکيلاتي. بچه مسلمان ها به انضباط مقدار کمي بها مي دهند.بايد يک مقدار به انضباط بيشتر بها بدهيم.اما نظم فرعوني نه؛ زيرا نظم گاهي فرعوني و طاغوتي است. نظم ما بايد الهي، سازنده و نوراني باشد. ادامه دارد... قسمت اول: eitaa.com/morabi_masjed/2231 قسمت دوم: eitaa.com/morabi_masjed/2143 مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
📝شهید مظلوم ، دکتر بهشتی : ما به یك #تشكیلات نیرومند هماهنگ خلّاق منسجم كه در آن استعدادها همدیگر را بیابند، نیازمندیم. #تشکیلاتی مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed