eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.3هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
faaliyt farhagi taghdiri.14.MP3
34.89M
(۱۴) ➕ شروع فعالیت فرهنگی(جلسه نهم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 با بلایای فرهنگی چه کنیم؟ متاسفانه یه عده تو ایران هستن فکر میکنن فقط تو ایران سیل و توفان و زلزله و بیماری و....میآد!!! تا یه چیز میشه، میگن؛ خدایا ما خیلی بدبختیم..برکت از کشور رفته و...به کدامین درد گریه کنم..ایران غرق آب است و فلان.. بابا جون یکم کشورای دور و اطراف خودتم ببین.. تصاویر بلایای طبیعی ژاپن و آمریکا و اروپا را بی‌بی‌سی فارسی یا کرکسهای وطن‌ستیز به من و شما نشان نمیدهند . این فیلم مربوط به آتش سوزی کالیفرنیا هست! دروازه ای از جهنم گشوده شده! هیچ آمریکایی نگفت ما که ناو های هواپیما بر و زیردریایی های اتمی مون تا خلیج فارس و دریای مدیترانه رفته و فضا پیما هامون تا مریخ میرن ،چرا آتش نشان نداریم. این چند روز به اسم نقد و اعتراض و تحلیل کارشناسانه عده‌ای ضربه بدتری از کرونا و سیل و ... به هشتاد میلیون ایرانی میزنند و سعی کردند هشتاد میلیون ایرانی را به همه بنیان های اجتماعی و سیاسی و زیستی شان بدبین و بی اعتماد و منزجر کنند . با بلایای فرهنگی چه کنیم؟ با بلایای فرهنگی چه کنیم؟ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کتاب "کارفرهنگی باید جریان ساز باشد" درآمدی برجریان سازی فرهنگی نویسنده: محمدباقر نادم ناشر: شهید کاظمی نویسنده در این کتاب قصد دارد به چند پرسش اساسی پاسخ دهد از جمله اینکه آیا می شود در حوزه تبلیغ دین همچون انسان صد سال گذشته اندیشید و همچون مبلغ دوران سنت, به ترویج دین پرداخت؟ چالش های یک پیام موفق و یک پیام آور فعال در دوران جدید و مواجهه با انسان امروزی چیست؟ و این چالش ها چگونه عرض اندام می کند؟ آیا در قالب مباحث مصداقی و مشخص می توان نظریه ای جهان شمول ارائه داد و علم تبلیغ را به برآوردن آنچه امروز از یک مبلغ دینی خواسته می شود نزدیک تر کرد؟ هرچند نویسنده سعی کرده است تا اثری درباره جریان سازی تبلیغ دینی ارائه دهد اما این کتاب برای همه دغدغه مندان فرهنگی از جمله معلمان,فرماندهان پایگاه های بسیج و سایر نهادهای فرهنگ ساز قابل استفاده است. این کتاب در ۷ فصل تنظیم شده است: فصل یکم: کلیات و تعاریف فصل دوم: پیش نیازهای جریان سازی در تبلیغ فصل سوم: شاخص ها و ارکان جریان سازی فصل چهارم: پیش مطالعات جریان سازی فصل پنجم: مهارت های لازم در جریان سازی فصل ششم: اقدامات اجرایی در جریان سازی فصل هفتم: مهارت های تکمیلی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🚨 نبود امکانات بهانه برخی حزب اللهی ها برای کارنکردن! حجت الاسلام 📅 ۲ خرداد ۹۷ 🔹بچه حزب اللهی که وجودش در هرجا که هست نیست، بخاطر عمیق نبودن ایمانش است. پیامبراکرم(ص) فرمود سیاحه امتی الجهاد. این جهاد و تلاش بی وقفه در اثر ایمان عمیق و یقین بدست می آید. اگر ما راست میگوییم که میخواهیم سرباز امام زمان(عج) باشیم، باید تلاش و مجاهدت داشته باشیم، برای همیشه. نه مثل برخی حزب اللهی ها که با نگاه به لیدرهایشان به یاد سعی و تلاش و کار می افتند. 🔸کارکردن نیاز به امکانات ندارد؛ . بهانه است برای کار نکردن برخی ها. رهبر انقلاب گفتند همان جهش و شتابی که در جوانهای ما داشتند اگر با همان حرارت روند ادامه پیدا میکرد انقلاب اسلامی به همه هدفهایش رسیده بود. از خود ماست. چپ و راست و آمریکا و اسراییل است. 🔹در زندگیمان بگردیم و ببینیم در طول سال گذشته چقدر به درد دین خورده ایم و کار کرده ایم؟ مشکل از ضعیف بودن ایمان هاست. ایمان اگر قوی باشد، هر مانعی را از سر راه ما برمیدارد. ایمان نردبانی است که انسان را به بالاترین قله ها میرساند. ضعف ایمان ما در جهاد فی سبیل الله است. •••••••••••••••••• مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چند درس تشکیلاتی با هم حرکت کنید مجموعه وقتی بهتر کار میکنه که همه با هم حرکت کنند . دقت کنید که هرکسی باید اندازه وسع خودش حرکت کنه نه بیشتر و نه کمتر .. اگر میبینید کسی ضعیفتر از اونچه که باید باشه هستش ، وظیفه تشکیلاتی ما ؛ ما رو مجبور به این میکنه که حتما بهش بگیم . اخلاق تشکیلاتی راه بندازید اگر میخواید مجموعتون بهتر حرکت کنه باید روی اخلاق تشکیلاتی کار کنید. منتها اونچه که خیلی اهمیت داره روش های عمل کردن به اونهاست. هیچوقت خودتون رو از مشورت گرفتن محروم نکنید. حتی از کسی که فکر میکنید شاید دیگه چیزی براتون نداره ... غیرت تشکیلاتی داشته باشید حتما روی غیرت به تشکیلات که شامل خود تشکیلات و اعضای مجموعه از بالا تا پایین میشه کار کنید . نگاه تربیتی داشته باشید متاسفانه خیلی از تشکیلات ها نگاه تربیتی به نیرو ندارن آخرم که نیرو میبینه چیزی دستش رو نمیگیره، کم کم سرد میشه و میره از تشکیلات عامل موندگاری نیرو هست. حواستون باشه که چه برنامه ی تربیتی برای کادرتون می بندید. خوب فکر کنید کارهایی که به نتیجه میرسند، همونهایی هستند که خوب بهشون فکر میشه .. خوب در موردشون تحقیق میشه .. تو این روزگار عجیب و غریب پاشون ایستاده میشه .. الرفیق المناسب براشون در نظر گرفته میشه .. اگه دسته جمعی باشه یه نفر نظر آخر رو میده .. و به کار قبلی و به کار بعدی مرتبط میشه .. خوب در موردشون فکر کنید. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدیریت با اسم نمیشود... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5845833858636841333.wma
3.61M
مراحل فهم کار تشکیلاتی ✳️ طراحی، مهندسی و اجرا سه مرحله اساسی در فهم کار تشکیلاتی در عرصه فعالیت فرهنگی ✅سخنرانی دکتر عرب اسدی✅ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5980904386753201880.pdf
746.3K
🏵 جزوه ایده بخش ویژه نقش آفرینی گروه های جهادی در مقابله با ویروس کرونا کاری از مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفی کتاب مجموعه ۷ جلدی برنا جلد اول این نظام نامه تربیتی (کتابهای برنا) مربوط است به مبانی نظری و نقشه راه کلی و شش جلد بعدی هریک به بررسی مبانی، اصول، راهبردها و روشهای زیرنظام های اصلی این نظام تربیتی می‎پردازند. 🔹 جلد اول (مبانی نظری و نقشه راه کلی): مبانی، اصول، ویژگی‎های دانش‎آموز مستعد، ویژگی هایی انسان مطلوبی که قرار است در کانون ها تربیت کنیم و راهبردهای اصلی کار کانون ها در عرصه های مختلف در این جلد مورد بحث قرار گرفته است. 🔹 جلد دوم (مدیریت در مجموعه تربیتی) در این جلد ماهیت مدیریت در مجموعه های تربیتی روشن و مبانی و اصول مورد نیازِ مدیریت مجموعه ها و تشکلات تربیتی ارائه شده است. سپس با رعایت اختصار به تبیینِ راهبردها و وظایف مدیریت این مجموعه ها پرداخته شده و مهمترین آسیب‎ها و آفات مدیریت مجموعه های تربیتی مورد بررسی قرار گرفته است. مولف در پایان این کتاب به بیان روشها و راهکارهای مهم و اساسی تجربه شده در مجموعه‎های تربیتی موفق کشور پرداخته است. 🔹 جلد سوم (تربیت کادر و مربی) در این کتاب به طور مفصل به مبانی خاص مسئله تربیت کادر مجموعه های تربیتی و اصول خاص و راهبردهای اساسی آن پرداخته و پس از آن روشهای تربیت کادر در طی دو دوره عمومی و تخصصی تبیین شده است. نگاه مولف به تربیت کادر برای مجموعه های تربیتی، تربیت از دل متربیان همین مجموعه ها است. امری که کلید اصلی درون زایی، پویایی، توسعه و گسترش مجموعه‎های تربیتی است. در کنار ارائه روشها و برنامه ها سعی شده منابع مناسبی برای دوره های آموزش کادر ارائه شود. اهمیت فوق‎العاده مسئله تربیت کادر در مجموعه های تربیتی سبب شده که پرحجم ترین کتاب مجموعه برنا به نظام تربیت کادر اختصاص داده شود. 🔹 جلد چهارم (جذب و گزینش): در این جلد سعی شده است برپایه خصوصیات انسان مستعد که در جلد اول تبیین شده بود، طرحی جامع از روشهای جذب و گزینش مستعدین به مجموعه های تربیتی ارائه شود. با این هدف تجربیات مجموعه های کادر ساز و نخبه پرور کشور را بررسی شده است. 🔹 جلد پنجم (تعامل با خانواده): بستر تربیتی انسان حاصل برآیند تاثیرات مؤلفه های محیطی متعددی است. مهمترین این مولفه ها در جامعه دینی عبارتند از خانواده، مسجد، مدرسه و گروه همسالان. در این جلد سعی بر آن شده تا با شناخت بیشتر این اضلاع، نقش و جایگاه هریک و نسبت آنها با هم و نیز نکات مهم در تعامل مثبت تشکل های نخبه پرور با خانواده، مدرسه و مسجد به اختصار تبیین شود. 🔹 جلد ششم (معرفت و تهذیب): در این جلد از کتاب سعی شده تا با بهره گیری از کتب تربیتی و تجربیات عملی مجموعه های تربیتی موفق، روندی معقول و منطقی در امر معرفت افزایی و تهذیب ارائه شود و قالب های تربیتی مناسب به همراه توضیحات کاربردی و بسیار مفید در اختیار مربیان قرار گیرد. 🔹 جلد هفتم (آموزش و تعلیم) : بسیاری از مجموعه های تربیتی در کنار کار تربیتی به فعالیت علمی نیز می پردازند. در این جلد از کتاب مبانی، راهبردها، قالب ها، روش‎ها و سیر آموزشی مناسب برای کار علمی در مجموعه هایی که می خواهند به این سو حرکت کنند، تبیین شده است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_137454475483808006.pdf
2.92M
وابستگی شدید عاطفی نوجوانان(و جوانان) به همجنس 🔵 آسیب شناسی و درمان ✅وابستگی شدید برخی نوجوانان(وجوانان) به هم جنس از جمله مشكلاتي كه برخی مربیان مطرح مي كنند وابستگي شديد عاطفی بین دو متربی و يك احساس عاشقانه (همانند احساس يك پسر به دختر معشوقه اش) نسبت به هم جنس خودشان مي باشد که بیشتر در نوجوانان و گاهی جوانان دیده میشود. پاسخ را در فایل PDF مطالعه بفرمایید. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
یک ایده تمیز کار خوب فرهنگی،تربیتی بسیج و مسجد البته فراموش نشه که کسانی باید اینکار رو انجام بدن که در خصوص حفظ سلامت خودشون و بقیه آموزش کامل دیده باشن مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تربیت حداکثری نباید با حداقلی صحبت کنیم. حداقلی صحبت کردن با جوانها این است که به او بگوییم: دو رکعت نماز خواندن یا حجاب داشتن مگر چقدر سخت است، خوب انجام بده دیگر! ما باید جوانان را با قله آشنا کنیم. چون جوان اساساً بلند همت است و به کم قانع نیست. گاهی اوقات پدر و مادرها و ، بچه‌ها را حداقلی بار می‌آورند. مثلاً می‌گویند: پسرم تو معتاد نشو، نماز هم بخوان، من دیگر چیزی از تو نمی‌خواهم! این بدترین شیوه تربیت است ... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با اینکه اخلاق خوبی داری ولی...!؟ یعنی امر به معروف و نهی از منکر. امر به معروف ونهی از منکر آداب و احکام خاص خودشو داره که برای شناخت آنها حتما باید به رساله رجوع کرد. اما نکاتی که در اینجا به اون اشاره میشه صرفا تجربیات شخصی بوده والبته  پشتوانه ی روایی و حدیثی هم دارند. در  امر به معروف شخص باید حتما خوش اخلاق باشه - حوصله به خرج بده و عجله نکنه - و بیشتر با عملش نشون بده که کار درست چیه. باید توجه کنیم که قرار نیست که همه ی حقایق رو به زبون بیاریم بلکه بهترین راه بیان حقیقت از طریق عمل است یعنی مثلا با اصرار و مداومت در نماز اول وقت خوندن درستی این کار رو متذکر بشیم. این نکته خیلی مهم را باید در نظر داشت که همه ی ما انسان ها داری یک فطرت مشترک هستیم. برخی خیلی ناشیانه همه چیز را به زبان میارن و فکر می کنن که همیشه باید با سر و صدا کردن حقیقت رو بیان کرد یا اینکه با عصبانی شدن و داد و فریاد و ... میشه  امر به معروف کرد که انصافا خیلی وقتها اینجور کارها نتیجه ی عکس هم داره و باعث دلسردی و دلزدگی دیگران نسبت به دین و دیندار میشه در امر به معروف  آدم باید خیلی صبور باشه و همیشه لبخند به صورت داشته باشه. و اما نهی از منکر در نهی از منکر این نکته خیلی مهمه که ما باید عمل زشت یک فرد را مورد نقد قرار بدهیم نه خود آن فرد. اگر قرار باشد که ما خود شخص را نقد کنیم این بی انصافی است که با دیدن یک عمل اونو کاملا مورد سرزنش قرار دهیم و نکات مثبت شخصیت او را نبینیم. همیشه برای نهی از منکر اول باید به فرد نکات مثبت شخصیتش را متذکر شد تا او تو را شخصی با انصاف بداند و صداقت تو را درک کند و به سایر حرفهای تو هم گوش بدهد وقتی تو انصاف داشته باشی اگر نقدی داشتی شخص براحتی می پذیره ولی اگر شخصیت طرف مقابل رو کاملا سیاه نشون دادی بدون شک او هم در برابر تو موضع می گیره و بعدش هم جدال و بحث بی فایده است. نکته ی دیگه اینه که تا جای ممکن نباید در میان جمع دیگری رو نصیحت کرد و این خیلی مهمه! چرا که این کار شخصیت فرد را خرد می کنه پس تا جای ممکن در جایی که کسی دیگر اونجا نیست به او بدی عملش را گوشزد کنیم البته این کار تاثیر کلام را هم بالا می بره بعد از اینکه حقیقت رو گفتید همه چیز رو فراموش کنید و همیشه رازدار باشید تا به شما و سخن شما اعتماد کنند.  البته اگر کسی از دوستان که به شما وابستگی داره وبه گناه کردن اصرار داره و احساس می کنید که فقط با قهر کردن یا اخم کردن میشه روی او تاثیر گذاشت و اونو از گناه دور کرد این کار هم در جای خود می تونه تاثیر بالایی داشته باشه ولی باز هم باید مواظب بود که افراطی عمل نکنیم. البته  اگر کسی که دیگه امیدی به تاثیرپذیری او ندارید و می دونید که قلب سیاه و اعتقادی خراب داره که می تونه خودتون رو هم منحرف کنه باید ازش دور شوید چرا که دوستی با این افراد واقعا بدبختی میاره! مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) 1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶) 2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷) 3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸) 5⃣1⃣ سروع کار فرهنگی(۹) جلسه تقدیم شما👇
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
faaliyt farhagi taghdiri.15.mp3
40.17M
(۱۵) ➕ شروع فعالیت فرهنگی(جلسه دهم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🔴کار فرهنگی بدرد نخور... «کار فرهنگی، اولین خصوصیتی که دارد، این است که باید هوشمندانه باشد. کار فرهنگی، برف انبار نمی شود و این طور نیست که هرکاری از دستش برآمد بکند. این گونه کار فرهنگی، بدرد نمیخورد. انبوه کار فرهنگی، مهم نیست؛ انتظام کار فرهنگی، چیده شدن و گزیده شدن و هرکاری در جای خود قرار داشتن، این مهم است که باید هوشمندانه باشد.» (رهبر معظم انقلاب؛ ۱۳۷۰/۱۱/۳۰) مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
حجت الاسلام پناهیان: پیشنهاد یک راه برد فرهنگی فوق العاده مهم   پیامبر به عمار یاسر فرمودند: در روز قیامت کسانی هستند با کوله باری از گناه می آیند که خداوند بواسطه محبت ما اهل بیت، آن گناهانشان راپودر می کند. کسانی هم هستند که به اندازه کوه ها طاعت و ثواب می آورند در حالی که محبت من و فرزندانم در دل آنها نیست و خداوند اعمال آنها را پودر می کند!    باشید و هر گز این را به یک گروه خاص اختصاص ندهید، خودتان عناصر فرهنگی باشید. من همیشه راجع به جوانان اینچنین فکری می کنم. اگر بنده را دعوت کنند به جایی که تنها ۴نفر اهل دعوت باشند در مقابل ۴۰۰نفری که ساکتند، من جایی می روم که اهل دعوت باشند، فعال باشند، عنصر فرهنگی باشند. شما باید همان جوانانی باشید که مقام معظم رهبری با تاکید فوق العاده ظریف و پنهان در کلام فرمودند که جوانان و نیروهای انقلابی به فعالیت های فرهنگی شان محکم ادامه دهند.   این یک راه برد فوق العاده مهم است، از هر چیزی مهم تر. یعنی اثر کارهای شما را با هزاران کار تبلیغی ماهواره ای نمی توان از بین برد. شما بین مردم باشد و دعوت بکنید. این حداقل ظرفیت شماست که حد اقل دو نفر را بیاورید. من تقریبا یقین دارم که هیچ کدام از ما اهمیتی که اهل بیت (علیهم السلام) به اینگونه جلسات می دهند، درک نمی کنیم.    مجلس ذکر موضوعیت دارد. جوانان به نقطه دعوت برسید کاری کنید که همگان را گیج کنید، متوجه نشوند، بگویند مگر این دین با این جوانان چه کرده است و بگویند این جوانان را به نقطه دعوت رسانده است. وقتی تعدادتان زیاد شد، 10هزار نفر شدید، شنیده می شوید، اگر جلساتتان مستمر بود حرفت شنیده می شود. نشان بدهید که ضعیف نیستید.   شخصی بنام امر بن مُرّه به زیارت خانه خدا می آید و شب هنگام خواب می بیند که یکی می گفت پرده تاریکی درید، روشنی تابید و خاتم پیامبران رسید، و نور تابید و در پرتو نور کاخ های مدائن را دیدم و شنیدم که می گفت حق آمد و باطل نابود شد. سراسیمه از خوتب بیدار شدم و به همراهانم گفتم که بخدا سوگند که در همین شهر مکه و در تیره قریش خبری رخ خواهد داد. در زیارت خانه خدا این اتفاقات برایش رخ داده بود.    ادامه می دهد که بازگشتم و خبر آوردند کسی آمده و من نزد ایشان رفتم و پرسیدم شما همان پیامبر هستی؟ پیامبر فرمودند من پیامبر خدا هستم که مردم را به اسلام دعوت می کنم و امرشان می کنم به صله ارحام و عبادت خدای رحمن و حج و ترک بت ها و... و امر بن حره می گوید من مسلمان شدم و شهادت می آورم به نبوت شما. در ادامه می گوید گفتم یا رسول الله من را مبعوث کن به سوی قوم خودم، به من مسئولیت بده که به آنجا بروم.    یعنی گفت خدا تو را مبعوث کرده و تو نیز من را مبعوث کن که به سوی قومم بروم و او نگفت من را دعوت کن، گفت من را مبعوث کن! این از شعور نورانی او بود. شما هم امشب از امام زمان درخواست کنید و بگویید یاابن الحسن به ما مأموریت بده. هر تصمیم خوبی که می گیرید، بنویسید، قول هایی را که به خدا می دهید را بنویسید. مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنای تشکیلات ۱ حلقه اول تشکیلات یک تشکیلات جدید،‌ با فرایند شروع میشود. صحبت با همفکر ترین افراد و وقت گذاشتن برای توجیه تک تک آنها سخت رین مرحله شکل گیری یک تشکیلات است. چرا که اگر به اندازه تعداد انگشتان یک دست آدم تشکیلاتی در حلقه اول جذب شوند می توان امید به فراگیر شدن این تشکیلات را داشت به شرط اینکه کاملا توجیه شده باشند و به مبانی و فلسفه شکل گیری تشکیلات ایمان داشته باشند. پس منظور از بوجود آوردن حلقه اول تشکیلات آن هسته مرکزی است که می خواهند تشکیلاتی را شکل بدهند. در اینجا بهترین نوع ارتباط چهره به چهره و به صورت انفرادی است. حتی داشتن جلسات توجیهی اولیه که بعضا ساعات زیادی به طول می انجامد در این قسمت ضروری است. 👈به طور کل تلاش برای شکل دهی حلقه اولیه نوعی سرمایه گذاری است که هرچقدر هم وقت و انرژی بیشتری برای آن صرف شود،‌ چیزی از دست نرفته است. برقراری رفاقت، حل اختلافات،‌ رفت و آمد به خانه یکدیگر، مهمان کردن یکدیگر(مثل خرید شیرینی)، کمک های درسی به هم دیگر،‌ ارتباط ایمیلی یا پیامکی و… کارهایی است که در شکل دهی ارتباط اولیه در حلقه اول تشکیلات بسیار مؤثر است و به نظر وظیفه اصلی رهبر تشکیلات شناسایی صحیح این حلقه و بوجود آوردن هماهنگی بین آنهاست چرا که ادامه کارهای تشکیلات را می توانند این افراد به سرانجام برسانند. برای همین یکی از وظایف اصلی مدیر،‌ هماهنگی و یکپارچه سازی است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کار تشکیلاتی.mp3
2.39M
کلیپ صوتی کار تشکیلاتی، اوج اخلاق اجتماعی استاد مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
بنای تشکیلات ۲ حلقه دوم و سوم تشکیلات در فرایند شناسایی افراد برای جذب به عنوان افراد کلیدی برخی هستند که قول اولیه می دهند ولی پایه کار نمی آیند. برخی هستند که دوست دارند بیایند اما فرصت نمی کنند. برخی دیگر دوست دارند از دور صرفا عضوی عادی از تشکیلات باشند. و همین طور می توان افراد را دسته بندی کرد. پس از شکل دهی حلقه اول تشکیلات،‌ حلقه دوم و سوم و… شکل میگیرد. تعریف این حلقه ها هم کاملا بستگی به نظر خود افراد دارد. مثلا حلقه دوم کسانی است که دوست دارند پایه کار بیایند و آدم های قوی هم هستند ولی سرشان در جاهای دیگر شلوغ است و وقت نمی کنند که به این تشکیلات بیایند یا در حرف خیلی جدی و محکم حرف می زنند که من پایه کار هستم و خیلی حضور در تشکیلات مهم است ولی وقت موعود،‌ غیبت خودشان را توجیه می کنند. این افراد اگر بیایند خوب است ولی وقت زیاد گذاشتن برای توجیه اینها پشیمانی به بار خواهد آورد. حلقه سوم هم می توان اعضای عادی تشکیلات را دانست که در جلسات عمومی می آیند و از خروجی های تشکیلات استفاده می کنند ولی مسئولیتی قبول نمی کنند و پای کار نمی آیند. این افراد را می توان در حلقه سوم جای داد و به همین صورت تشکیلات بخشبندی کرد. خوبی این بخش بندی این است که رأس تشکیلات براین اساس متوجه می شود که برای چه کسانی، چه مقدار وقت بگذارد. و وقت گذاشتن برای جذب چه کسانی حکم هدر رفتن وقت را دارد. هر چقدر از حلقه اول به دوم و از دوم به سوم می رویم میزان پایه کار بودن و ایمان افراد به تشکیلات کمتر می شود ولی کمیت آنها بیشتر می شود. مثلا در حلقه اول ممکن است 5 نفر باشند ولی در حلقه سوم200 نفر. نباید اصرار داشت که دائم کمیت حلقه اول را زیاد کرد. چرا که حلقه اول کاملا کیفی است و توجیه کامل باید صورت بگیرد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf