eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
400 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 پرسش: آیا حضرت مسیح علیه السلام زنده هستند؟ ✍️پاسخ: درباره زنده بودن حضرت عیسى قرآن مى ‏فرماید: «وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِیحَ عِیسَى ابْنَ مَرْیمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَكٍّ مِنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ یقِینًا». (1) و گفتارشان که: «ما، مسیح عیسی بن مریم، پیامبر خدا را کشتیم!» در حالی که نه او را کشتند، و نه بر دار آویختند؛ لکن امر بر آنها مشتبه شد. و کسانی که در مورد (قتل) او اختلاف کردند، از آن در شک هستند و علم به آن ندارند و تنها از گمان پیروی می‌کنند؛ و قطعا او را نکشتند!» «بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَیهِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَكِیمًا[نساء/۱۵۸] بلکه خدا او را به سوی خود، بالا برد. و خداوند، توانا و حکیم است.» اهل سنت هم روایتى نقل كرده ‏اند كه معناى آن این است چگونه خواهید بود هنگامى كه فرزند مریم در میان شما نازل گردد در حالى كه امام شما از خود شما است. (2) همچنین از برخى روایات كه در مجامع روایى شیعه و سنى آمده زنده بودن حضرت عیسى استفاده مى‏ شود از جمله امام باقر(ع) مى ‏فرماید: در صاحب این امر (امام زمان) چهار سنت پیامبر هست و اما سنتى كه از عیسى دارد، این كه گفته مى ‏شود او مرده است در حالى كه نمرده و زنده است.(3) نتیجه اینکه: بر اساس آیات و روایات شیعه و سنی، حضرت مسیح سلام الله علیه زنده بوده و در رکاب حضرت مهدی عجل لله تعالی فرجه الشریف؛ ظاهر می شوند. ان شاء الله 📚منابع: 1. نساء/۱۵۷ 2. مسند احمد، صحیح بخارى و مسلم و سنن بیهقى طبق نقل تفسیر نمونه، ج ۴، ص ۲۰۵. 3. بحارالانوار، ج ۱۴، ص ۲۳۸. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از روز‌نوشت
"جَون" را می شناسید؟ آری، همان غلام سیاه پوستی که امام را در معرکه ی جنگ تنها نگذاشت و شهد شهادت نوشید. امام مهربانی ها نیز برایش دعا کرد و فرمود: بارالها روى جَوْن را سفید گردان و بوى او را نیکو کن ... و اینچنین اسلام، تقوی را برتر از رنگ پوست می داند. وچه اهل توحش است پلیس آمریکا، آنجا که سر جرج فلوید را زیر زانوهایش بحدی فشار می دهد تا قالب تهی کند. @roznevesht
🔰 نگاهی متفاوت به مرگ ⁉️ شنیدید وقتی کسی میمیره بعضی ها میگن بنده خدا راحت شد!! آیا این حرف درسته؟! 🍃بستگی داره از چه زاویه ای نگاه کنیم اگه منظور از راحت شدن این باشه که از سختی های دنیا راحت شده و دیگر در آسایش است؛ که این فکری اشتباه است چرا که با مرگ تازه بازخورد اعمال دنیایی خود را می بینیم و زمانی راحتی هست که اعمال دنیایی ما قابل قبول باشد پس راحتی برای همه نیست و طبق همان روایتی که پيامبر اکرم-صلی الله عليه و اله فرمودند: اَلدُّنْيَا سِجْنُ اَلْمُؤْمِنِ وَ جَنَّةُ اَلْكَافِرِ.(تحف العقول) دنيا زندان مومن و بهشت كافر است. لذا راحتی آخرت برای کسانی است که سختی های دنیا را تحمل و از خوشی های زود گذرش گذشتند. ⁉️ شنیدید بعضی ها وقتی کسی میمیره میگن تمام شد و یا تمام کرد؟!! ✍اگه منظور این باشه که عمرش در زندگی دنیا به پایان رسیده قابل قبول است اما اگر منظور از تمام شدن، نیستی و عدم شدن با مرگ باشد این حرف اشتباه است چرا که با مرگ زندگی تمام نمی شود بلکه شروع می شود و در حقیقت شروع بی پایان است همان گونه که برای فرزندی که متولد می شود می گوییم به دنیا آمد و نمی گوییم ۹ ماهش تمام شد. لذا خداوند ما را آفرید تا باشیم و بمانیم و تمام شدن معنا ندارد. ✅ پس مرگ آغاز زندگی دوباره است در جوار الهی؛ همان گونه که می فرماید: كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنا تُرْجَعُون هر نفسى، چشنده‌ى مرگ است؛ سپس به سوى ما باز گردانده مى‌شويد.(عنکبوت) 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 @javadheidari110
🔹🔹یک نکته 🔹🔹 بحران اقتصادی ، کی پایان می یابد و چه می شود؟ کرونا دقیقا تا کی ادامه خواهد داشت؟ زندگی خانواده فلانی، با این همه مشکل به کجا می انجامد؟ آینده این شغل چیست؟ و ده ها سوال پر ابهام دیگر برای آینده امور... «اگر پایان و نتیجه هر داستان را از قبل بدانی، به یک ماشین تبدیل می شوی. آنچه باعث می شود انسانها انسان باشند دقیقا همین است که از آینده خبر قطعی ندارند...» ✍️لوری مور 🔅به جای آرزوی دانستن نتیجه اتفاقات، با تقویت: تعقل، تفکر، توانمندی‌ها، تداوم تلاش و توکل عملکرد بهتر داشته باشیم تا در مقابل هر نتیجه‌ای، بتوانیم همچنان پایدار و استوار بمانیم. این مفهوم درست آینده نگری است. مراقب شناخت ها و انتخاب های خود باشیم که گام به گام آینده ما را می سازد. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠پرسش: لعن به چه معناست؟ چرا در زیارت عاشورا بعضی افراد و جریان ها لعن شده اند؟ ...................................................................................................................................... ✍️پاسخ: نکته اول : لعن در لغت به معنای راندن و دور کردن از رحمت خداوند می باشد. (1) پس اگر می گوییم: «خدا فلانی را لعنت کند» یعنی: خدایا فلان فرد را از رحمت خود دور و عذابت را بر آن نازل کن. نکته دوم: در قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام، گروهی از مردم مورد لعن قرار گرفته اند و این امر در زیارت عاشورا تکرار شده است و بیانگر اهمیت موضوع و مطابق با قرآن می باشد. نکته سوم: لعن در زبان قرآن و روایات، نوعی فرهنگ سازی و مرزبندی بین انسان ها است و تذکر می دهد: مواظب باشید در دام این افراد نیافتید و خود به صفات آن ها مبتلا نشوید. نکته چهارم: کسانی که در زیارت عاشورا مورد لعن قرار گرفته اند، افراد و جریان هایی هستند که از مسیر حق دور شده و به نهایت شقاوت و سنگدلی رسیده اند و تمام تلاش خود را برای خاموش کردن نور الهی به کار گرفته اند. نکته پنجم: در لعن کردن باید از نام بردن افرادی که برای برخی از مذاهب مقدس هستند پرهیز شود تا وحدت امت اسلام که مورد تاکید قرآن و روایات می باشد، حفظ و امنیت جامعه ی اسلامی به مخاطره نیافتد. پی نوشت: 1. مفردات راغب، ص 741 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
تخریب قبور ائمه بقیع چرا؟!!؟؟.pptx
2.87M
تنظیم کننده: سرکار خانم رمضان قاسم بر اساس مباحث مطرح شده توسط جواد حیدری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
۱- از مشهور فقها نقل شده که فرموده‌اند: زمینی که می‌خواهند مسجد شود، باید برای آن صیغۀ وقف خوانده شود‌، مثل آنکه بگوید: « آن را به عنوان مسجد وقف کردم قربة الی اللّه » لیکن بنابر اقوا همین‌که قربة الی اللّه به قصد مسجد آن را بسازد و یک نفر هم به اذن بانی در آن نماز بخواند کفایت می‌کند و مسجد می‌شود.   ۲- کافی بودن معاطات(معامله ای است که در آن صیغه مخصوص نباشد.) در مسجد در جایی می باشد که اصل ساختن به قصد مسجد باشد، به اینکه قصدش از ساختن و تعمیر آن، این است که مسجد باشد خصوصا اگر زمین مباحی را برای مسجد حیازت(در اختیار گرفتن یکی از مباحات عامه (یکی از اسباب ملکیت اموالِ مباح) . ) کند و به همین نیّت آن را بسازد، و اما اگر در آن ساختمان مملوکی باشد مانند خانه یا دکان سپس نیت کند که مسجد باشد و مردم را به نماز در آن وادار کند بدون آنکه صیغه را اجراء نماید، اکتفا به آن مشکل است. ۳- مسجد پس از آن که به عنوان مسجد ساخته شد، اختصاص به قوم و گروه و قبیله و اشخاص خاصی ندارد و همه مسلمانان می توانند از آن استفاده نمایند.   ۴- استفاده از آب مسجد در جهت غیر وضو گرفتن اگر آب وقف برای خصوص وضو گرفتن نمازگزاران معلوم نباشد و عرف رایج در محله مسجد، این باشد که همسایه ها و عبورکنندگان هم از آب آن استفاده می کنند، اشکال ندارد، هرچند احتیاط در این مورد، مطلوب است.   ۵- از کارهایی که با شأن و منزلت مسجد منافات دارد ((مانند ورزش و تمرین ورزشی)) باید پرهیز شود.   ۶- آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی و تمرین سرودهای مذهبی و انقلابی در مسجد اشکال ندارد، ولی در هر حال مراعات شأن، قداست وجایگاه مسجد واجب است و مزاحمت نمازگزاران جایز نیست.   ۷- پخش اذان به نحو متعارف برای اعلام داخل شدن وقت نماز به وسیله بلندگو مانع ندارد، ولی پخش آیات قرآنی و دعا و غیر آن از بلندگوی مسجد اگر موجب اذیت همسایگان شود دارای اشکال است. پی نوشت: https://www.leader.ir
Voice 005.m4a
31.72M
در باب در جمع طلاب غير ايراني 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠پرسش: آیا دخیل بستن به ضریح اهل‌بیت علیهم‌السلام و امامزادگان مبنای روایی دارد؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: این کار توجیه عقلی و مستند روایی ندارد و از خرافات است. @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: سوال: آيا در نظام جمهورى اسلامى، مخالفت با قوانين و مقررات دولت ـ كه به تصويب مجلس شوراى اسلامى و شوراى نگهبان رسيده ـ، جايز است؟  جواب:همه مراجع : خير، مخالفت با آن جايز نيست. آیت الله خامنه ای : مخالفت با قوانين و مقررات و دستورات دولت اسلامی که به‌طور مستقيم توسط مجلس شورای اسلامی وضع شده و مورد تأييد شورای نگهبان قرار گرفته‏ اند و يا با استناد به اجازه قانونی نهادهای مربوطه وضع شده ‏اند، برای هيچکس جايز نيست و در صورت تحقّق مخالفت توسط فردی در اين خصوص، بر ديگران تذکر و راهنمايی و نهی از منکر لازم است (البته با وجود شرايط نهی از منکر) آيه اللّه  سيستانى: مخالفت با قوانينى كه نظم اجتماعى را برهم مى زند يا حداقل يك مجتهد جامع شرايط آن را تصويب كرده، جايز نيست. تبصره. ترديدى نيست كه اگر مجلس و شوراى نگهبان، قانونى بر خلاف شرع تصويب و تأييد كنند، اطاعت از آن واجب نيست. پی نوشت:سایت مراجع معظم 💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110