eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
400 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
💠پرسش: چرا اعتقاد به تثلیث باطل است؟ ................................................................ ✍️ پاسخ: نکته اول: اعتقاد به تثلیث (سه خدایی)، از اصول اعتقادی مسیحیان است و مسیحیان چاره‌ای جز پذیرفتن این اصل ندارند. مسیحیان معتقدند خداوند درعین‌حالی که یکی است، سه تا است و در حالی که سه تا است، یکی است! نکته دوم: تفسیر تثلیث به‌صورت فوق مشتمل بر تناقض صریح است که ضد عقل است. آیا اعتقاد به چیزی که ضد بدیهی عقل است،امکان دارد؟ نکته سوم: از مسیحیان عزیز می‌پرسیم منظورتان از تثلیث چیست؟ اگر بگویند: هرکدام از خدایان وجود مستقلی دارند، خواهیم گفت: این تحلیل نتیجه‌اش تعدد واجب‌الوجود‌است که امکان ندارد و صحیح نیست. و اگر بگویند: خدا تشکیل‌شده از سه امر (أب،إبن،روح‌القدس) است، خواهیم گفت: نتیجه این صحبت، مرکب بودن ذات واجب می باشدکه بطلانش واضح است. نتیجه اینکه پذیرش تثلیث هیچ توجیه عقلانی و عقلائی ندارد. نکته چهارم: مسیحیان می‌گویند: باید به تثلیث ایمان آورد تا فهم شود. خواهیم گفت: انسان به چیزی می‌تواند ایمان بیاورد که نسبت به آن معرفت حاصل کند و با توجه به ضد عقل بودن تثلیث، ایمان به آن بلا وجه و نامعقول است. 🌷🌷🌷 @javadheidari110
.: 📚سوال هفتم: چند کتاب درباره اسناد شهادت حضرت زهرا معرفی کنید در این زمینه کتابهای متعدد عربی و فارسی وجود دارد.همچنین غیر از مکتوبات در سایتهای شیعی نیز فیلم،صوت و متن در این زمینه وجود دارد. به برخی از آنها اشاره میشود. 📕منابع فارسی. کتاب: علی لباف، دانشنامه شهادت حضرت زهرا عليهاالسلام (ج. ١ و ٢)؛ عصیری،پاسخ به شبهات فاطمیه؛ مهدی خانی، شهادت فاطمة الزهراء عليهاالسلام به روايت اهل سنت؛ خیرالله مردانی، اسناد شهادت حضرت زهرا عليهاالسلام از ديدگاه شيعه و سني؛ عبدالرضا دریایتی، روشي نو در ارائه اسناد شهادت حضرت زهرا عليها السلام؛ مقاله: هاشم خراسانی،اثبات شهادت حضرت زهرا علیها السلام (طبق کتب اهل سنت). 🆔سایت: موسسه ولیعصر عجل الله فرجه به آدرس: « www.valiasr-aj.com » در این سایت با جستجوی عبارت «شهادت حضزت زهراء» مطالب فروانی در دسترس است. 📗منابع عربی کتاب: آیت الله قزوینی،شبهات وردود حول مظلومیه الزهراء ؛آیت الله میرزا جواد تبریزی،ظلامات فاطمه الزهراء؛ آیت الله سبحانی،الحجه الغراء علی شهادت الزهراء؛ عبدالزهراء المهدی،الهجوم علی بیت الوحی؛ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
◼️◼️◼️صلی الله علیک یا فاطمه الزهرا (س) 🌑دلسوخته ی عمر کم فاطمه ایم🌑 انَّ فَاطِمَةَ (ع) صِدِّيقَةٌ شَهِيدَة. (کافی، ج 1، ص 458) 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠 : ⭐️ این‌که گفته‌اند به نامحرم نگاه نکنید؛ این‌که به زن‌ها گفته‌اند برای غیر شوهرتان آرایش نکنید؛ اینکه به مردها گفته‌اند به چهره‌ی آرایش‌کرده‌ی زن دیگری غیر از همسرتان نگاه نکنید، و از مخالطت‌ها و «معاشرت‌های مضر» اجتناب ورزید، بخش عمده‌اش این است که محیط داخل خانواده، محیط امن و امان شود و زن و شوهر، اختصاصی هم باشند. ۸۲/۰۲/۲۸ 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎موضوع:برداشتن لقطه بعنوان صدقه برای خودش درفرض فقر 🌺سوال: آیا در صورت فقیر بودن خودش، لقطه ای را که فرد می خواهد صدقه بدهد، می تواند برای خودش بردارد؟ 🌺حضرت امام، امام خامنه ای: اگر حاکم شرع به او تصدق کند جایز است و گرنه باید به دیگری صدقه دهد. 🌷آیه الله سیستانی:می تواند برای خود بردارد. 🌹آیت الله مکارم:اگر فرد مستحق باشد، خودش نيز مى‌تواند لقطه را (با بودن شرایط) از باب صدقه بردارد. 🥀پی نوشت: حضرت امام، استفتاءات 10جلد ج8 ص 390 سوال9687؛ امام خامنه ای، استفتاء خصوصی، شماره استفتاء: 719023 تاریخ استفتاء: 1395/09/12؛ آیه الله سیستانی، استفتاءات نجف- سوال:1632: هل للملتقط التصدق بها على نفسه إذا كان فقيراً . الجواب : لا ، ليس له ذلك. آیت الله مکارم، توضیح المسائل، م2211. 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
.: ⚛سوال هشتم،قسمت🅰: خطبه فدکیه چیست،و آیا سند دارد ؟ 1⃣ازجمله اموالی که متعلق به فاطمه زهراء بود فدک است. فدک،روستایی است در حجاز که فاصله ان تا مدینه دو یا سه روز است. در سال هفتم حجری اهالی این روستا بدون درگیری و جنگ تسلیم شدند وو این محل آب فراوان و نخلستانهای زیادی دارد *1*و این محل اختصاص به رسول الله صلی الله علیه و اله داشت و مسلمین در آنهیچ حقی نداشتند*2* ابی سعید خدری روایت کرده است که پس از نزول آیه: « ْ وَ آتِ ذَا الْقُرْبى‏ حَقَّه‏ *3*» پیامبر این محل را به زهرای بتول داد.*4*زرکشی از ابن السمعانی آورده است که که رسول الله ،فدک را به فاطمه زهراء هدیه کردند *5*سید بن طاووس منابع، درآمد سالانه فدک را در زمان رسول خدا(ص) ۲۴ تا ۷۰ هزار دینار تخمین زده است*6*وحمیری از عالمان سنی آنرا (000/ 10) دینار تخمین زده است.*7* امروزه فدک در استان حائل کشور عربستان واقع شده است. بنابر گزارشی *8*منطقه فدک به نام «وادی فاطمه» شناخته می‌شود و به نخلستان‌های آن «بستان فاطمه» می‌گویند. همچنین مسجدی و چاه‌هایی در این منطقه وجود دارد که به «مسجد فاطمه» و «عیون فاطمه» مشهور است. *9* 2⃣وقتی ابوبکر خلیفه شد،فدک را از حضرت زهرا سلام الله علیها به زور گرفت. خاتون دوسرا برای احقاق حقشان به گفتگو با وی نشست با آیات قران و شهادت امام علی و ام ایمن باعث شد تا ابوبکر نامه ای نوشت تا کسی متعرض ایشان در این زمینه نشود. وقتی فاطمه(س) از مجلس بیرون آمد، عمر بن خطاب او را دید و نوشته را گرفت و پاره کرد.کلینی از علمای بزرگ شیعه این ماجرا را چنین گزارش کرده است.« ...ثُمَّ تَفَلَ فِيهِ وَ مَحَاهُ وَ خَرَقَه عمر گفت: دختر محمد! چه همراه دارى؟فرمود: نامه‏ايست كه پسر ابى قحافه برايم نوشته است، گفت: آن را بمن نشان ده، فاطمه نداد، عمر آن را از دستش چنگ زد و مطالعه كرد سپس روى آن آب دهن انداخت و پاك كرد و پاره نمود ‏»*10* پس از این ماجرا خاتون دو سرا به مسجد رسول الله صلی الله علیه و اله رفتند و خطبه ای خواندند.*11* 3⃣ اين خطبه نه تنها مسائل فدك را بخوبی و حق اهل‏بیت در آن را بروشنی اثبات می‏كند، بلكه مشتمل بر مضامين بلند در معارف اعتقادی است. بيان اصول اعتقادی با بيانی شيوا، از توحيد گرفته تا نبوت و معاد، اسرار احكام، اوامر و نواهی قرآن، ذكر وضع مردم قبل از بعثت رسول اكرم، مبارزات و سختیهای پيامبر اكرم و علی علیه السلام در راه پيروزی و تثبيت دين خدا، فتنه‏های دشمنان و برخی مسلمان‏نماها در مسير تثبيت اسلام، جانشينی علی علیه السلام از طرف خدا توسط پيامبر در غديرخم، رحلت پيامبر و عهدشكنی برخی مسلمين، غصب خلافت و مخالفت با حكم خدا و قرآن در مسئلۀ خلافت، غصب فدك و مخالفت با احكام صريح الهی در قرآن و... از جمله مطالب اين خطبه است كه در نهايت اختصار و در اوج استحكام و زيبايی بيان شده‏اند. خطابه حضرت زهراسلام الله علیها با اسناد زیادی نقل شده که بسیاری از آنها بدست ما نرسیده و یا اگر رسیده متن کامل خطبه را همراه نداشته و فقط قسمتهایی از آن را نقل کرده است، اسنادی که تاکنون بدست ما رسیده و خطبه کامل حضرت را برای ما نقل کرده باشد، بیش از بیست سند است .*12* 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 برای مطالعه: سید محمد باقرحسینی جلالی، فدک و العوالی أو الحوائط السبعة فی الکتاب و السنة و التاریخ و الأدب؛ مجلسی کوپائی، فدک از غصب تا تخریب؛ آیت الله سید علی حسینی میلانی،فدک در فراز و نشیب؛ آیت الله میرزا جواد تبریزی،الفدک؛ شهید صدر، فدك في التاريخ؛📚 ➿〰➿〰➿〰➿〰➿〰➿〰➿〰➿〰➿〰➿〰➿〰➿〰 📎پیوست📎 1_(حموی،معجم البلدان،ج4،ص239). 2_(ذهبی،تاریخ الاسلام،المغازی،ص422). 3_(اسراء/26). 4_(هیثمی،کشف الاستار عن زوائد البزار،ج3،ص55؛ علامه حلی، نهج الحقّ و كشف الصدق‏،ص358). 5_(زرکشی،البحر المحیط،ج2،ص4978). 6_.( کشف المحجة لثمرة المهجة، ۱۳۷۰ق، ص۱۲۴.) 7_(الروض المعطار في خبر الأقطار: 437- 438.) 8_(در سال ۱۳۸۷ش). 9_(مجلسی کوپائی، فدک از غصب تا تخریب، ص۲۴۸ و ۲۵۰). 10_(کلینی،الکافی،ج1،ص543؛همچنین در منابع سنیان به پاره کردن قباله فدک اشاره شده است. نک: ابن ابی الحدید،شرح نهج البلاغه،ج16،ص234؛حلبی، حلبی، السیرة الحلبیة، ج۳، ص۵۱۲). 11_(شهیدی، زندگانی فاطمه زهرا، ۱۳۷۶ش، ص۱۲۱-۱۲۲.) که به «خطبه فدکیه » معروف و مشهور شد. 12_(فتحیه فتاحی زاده، محمدرضا رسولی راوندی ،اسناد و شروح خطبه‌های حضرت زهرا سلام الله علیها ،فصلنامه تخصّصی مطالعات قرآن و حديث سفينه،سال دوازدهم، شماره 45 «ويژه حدیث»، زمستان 1393، ص11ـ 24) 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
.: ☸سوال هشتم،قسمت🅱:چرا علی فدک را پس نگرفت. 💤توضیح سوال:اگر گفته شد فدک حق زهراء و علی است،چرا پس از اینکه خلافت را به دست گرفت احقاق حق نکرد و ملکش را از غاصبان ان نگرفت.همین عمل علی بن ابی طالب سلام الله علیه نشان میدهد مدعای شیعه درست نیست. 🌀جواب: ✅1⃣و در جامعه بسياري از بدعت ها جاي سنت ها را گرفته بود و بسياري از حقايق اسلامي دستخوش تغيير شده بود به طوري كه امام شافعي در كتاب ام از وهب بن كيسان نقل مي كند : « كلّ سنن رسول اللّه قد غيّرت حتي الصلاة؛ تمام سنت و شريعت پيامبر گرامي حتي نماز هم تغيير يافته است»*1*مالك نقل مي كند:«ما أعرف شيئاً مما أدركت الناس إلا النداء بالصلاة؛ از مردم جز دعوت به نماز ، چيزي را نمي بينم »*2* از همين رو است از عمران بن حصين صحابي پيامبركه در بصره وقتي پشت سر علي بن ابي طالب عليه السلام نماز مي خواند ، مي گويد: نماز علي ياد آور نمازي است كه با پيامبر گرامي گرامي به جاي مي آورديم.*3* علي (ع) احساس نمود كه اگر چنان كه بخواهد ناهمواري هاي گذشته اصلاح نمايد و بدعت ها را برگرداند جامعه آن روز تاب تحمل آن را ندارند. به عنوان نمونه: نماز تراويح كه توسط خليفه دوم تاسيس شد *4*حضرت علي عليه السلام در زمان حكومت خويش به امام حسن دستور داد كه مردم را از خواندن اين نماز مستحبي به جماعت، جلوگيري كند ولي مردم همه فرياد در آوردند : «وا عمراه ، وا عمراه ،» به دنبال آن حضرت امير عليه السلام فرمود:« قل لهم صلوا»*5* ✅2⃣علی علیه السلام در اين خصوص همان کاري را کردند که پيامبر (ص) در جريان خانه کعبه انجا دادند. ایشان خواستند در کعبه تغييري ايجاد کنند اما چون از دين مردم و بر گشتن آنها به عصر جاهليت ترسيدند لذا اين کار را ترک کردند. رسول الله صلی الله علیه و اله در نظر داشت ديوار را داخل کعبه کند و در کعبه را به زمين بچسباند*6*در صحيح مسلم نيز آمده است پيامبر مي خواست گنجهاي کعبه را در راه خدا انفاق کند اما بخاطر اينکه مردم تازه از جاهليت در آمده بودند و احتمال بر گشت آنها باز به دوران جاهليت و کفر بود لذا ترک کرد*7* در منابع اهل سنت نيز در خصوص فدک اشاره شده است که حضرت بخاطر تقيه و بخاطر ترس از اينکه مردم نگويند مخالفت ابوبکر و عمر شد، لذا فدک را پس نگرفت عمر بن شبه النمیری گزارش داده است : « والله يكره أن يدعى عليه خلاف أبي بكر وعمر رضي الله عنهما»*8* ↙️اگر بگویند ابن عون تابعی (=افرادى كه پيامبر را ملاقات نكرده و آنچه نقل مى‌كنند از اصحاب آن حضرت شنيده‌اند) است و مرسلات تابعی حجت نیست میگوییم: ملا علي قارى در رد اين سخن كه مرسل صحابى مورد قبول نيست مى‌نويسد:«قلت:مرسل التابعي حجة عند الجمهور، فكيف مرسل من اختلف في صحة صحبته؛مرسل تابعي، نزد تمام دانشمندان حجت است؛ چه رسد به مرسل كسى كه در صحت صحابى بودن او اختلاف است»*9* در اینجا ما به اختصار دوسند را ذکر کردیم. 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 مطالعه بیشتر: « اسناد هجوم به خانه وحي و شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها» به آدرس:« b2n.ir/192789» و سیزده مقاله با عنوان:« شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) واقعيتي انكار ناپذير» در تارنمای « www.valiasr-aj.com». 〰➖〰➖〰➖〰➖〰➖〰➖〰➖〰➖〰➖〰➖〰➖〰➖ پیوست🖇 1_(كتاب الام،ج1،ص208) 2_( الموطّأ،ج1،ص73 ). 3_(صحیح البخاری،ج2،ص106، باب اتمام التکبیر فی الرکوع ؛ احمد بن حنبل،المسند،ج‏33، ص: 172 ). 4_(صحيح بخاري ج 1 ص 342 ). 5_ (شیخ طوسی،تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج‏3، ص: 70) . 6_(صحيح البخاري،ج3،ص119، بَابُ فَضْلِ مَكَّةَ وَ بُنْيَانِهَا ). 7_( صحیح مسلم،ج2،ص969، بَابُ نَقْضِ الْكَعْبَةِ وَ بِنَائِهَا). 8_( عمر بن شبة النميري البصري،تاريخ المدينة المنورة ،ج 1، ص 135 ). 9_ (مرقاه المفاتیح،ج9،ص434). 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110