eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
385 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شعرخوانی در حضور رهبر انقلاب 🌹من برايش مصرعی می‌گویم و رد می‌شوم؛ لطف باباهاست معمولا به دختر، بيشتر👌 ولادت‌حضرت فاطمه‌‌‌معصومه(سلام‌الله‌علیها) و روز دختر مبارک💫 کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
باسمه تعالی ✍️جواد حیدری 🌷با سلام و تبریک سال روز میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها: این روز عزیز را به دختران عفیف و با حیاء میهن عزیزم ، تبریک عرض می کنم. 💐هدیه ی امروز حقیر به این گرامیان، توصیه هایی برای تسریع در امر مقدس ازدواج و پا نهادن در حرم و حریم مقدس مادری است. برخی از بانوان و دختران، به اسم عفت و حیاء در مورد مساله ی خواستگاری و جلب و جذب خواستگار هیچ اقدامی انجام نمی دهند و در خانه ماندن و ناشناخته بودن را بر هر امری مقدم می دارند. 🗣عرض حقیر این است که این تفکر و تلقی از عفت و حیا و مذهبی بودن، صحیح نیست. 📌یکی از علت های مجرد ماندن برخی از دختران، ریشه در این تفکر دارد. 🗣با این مقدمه ی مختصر، نکاتی در مورد بالا بردن احتمال برپایی جلسه ی خواستگاری برای دختران مجرد، تقدیم می کنم.👇👇
علل نیامدن خواستگار از این قرار است: 1. قصور یا تقصیر خود دختر؛ 2. قصور یا تقصیر اعضای خانواده؛ 3. نقص عضو یا مشکل جسمی دختر؛ (براي جبران اينگونه نقص ها، بايد استعدادهاي خود را شناسايي و شكوفا سازد.) 4. محله نامناسب برای زندگی؛ 5. انزوا جویی دختر؛ * گذشته ها، گذشته است و به فرموده حضرت علی: «ما فات مضى و ما سيأتيك فاين قم فاغتنم الفرصه بين العدمين. اما نکات: 1. نوریان مرنوریان راطالبند ناریان مرناریان را جاذبند. «کبوتر با کبوتر ، باز با باز». 2. حضور اجتماعی داشته باشید. 3. برای ازدواج، هیچ موقع سرنوشت دیگران را با سرنوشت خود، مقایسه نکنید. 4. در مسأله ازدواج نه وسواس و نه بی احتیاطی (توقعاتتان را نسبت به ازدواج كاهش دهيد) 5. اگر به دور از احساسات، ملاک های خود را در فردی پیدا کردید و با تحقیق و مشورت به این نتیجه رسیدید که فرد مناسبی برای زندگیست، در این صورت می توانید از فرد واسطه استفاده کنید. 6. از گوشه گیری و تنهایی بپرهیزید. حضور در اجتماع مانند کلاس های آموزشی، مجالس مذهبی زنانه، مجالس فامیلی و... 7. برخی اوقات خدای متعال، بندگان صالح خود را با صبر امتحان می کند. إِنَّما يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسابٍ 8. شرايط خود را شرايط خاص و وي‍ژه اي ندانيد و با خود اينگونه تلقين نكنيد «فقط من هستم كه اين مشكل را دارم» 9. از توکل به خدا و توسل به اهلبیت غفلت نکنید. مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً * دعاي «يا مَن تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكارِه» كه دعاي هفتم صحيفه سجاديه مي باشد، بزرگان براي رفع مشكل ازدواج،‌ توصيه مي كنند . @javadheidari110
1.mp3
4.5M
📻پخش احکام شرعی انتخابات هر روز از رادیو اصفهان ⏰ساعت 16:25 توسط کارشناس فقه و احکام صدا و سیمای اصفهان حجت الاسلام و المسلمین دکتر امیر صالحی 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 ⁉️منظوراز چله نشيني چيه؟ منظور از چله و چله نشيني، اینه كه: با عبادت خالصانه شبستان وجودمون رو لبریز از نور و صفا کنیم، زمينه تابش انوار الهي و درخشش آفتاب فطرت رو در درونمون مهیا کنیم و امور غير ضروري و غير لازم رو در حد امكان ترك کنیم. درقرآن و روايت به عدد۴۰ عنايت خاص شده: قرآن كريم خلوت حضرت موسي در كوه طور با خدا رو چهل روز ذكر مي كنه «و وَ وَاعَدْنَا مُوسَي ثَلَاثِينَ لَيْلَه وَ اَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرْفَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ اَرْبَعِينَ لَيْلَه» (اعراف۱۴۲) در روايات اومده: «مَنْ اَخْلَصَ لِلَّهِ اَرْبَعِينَ يَوْماً فَجَزَاکَ اَللَّهِ يَنَابِيعَ اَلْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَي لِسَانِهِ»عيون اخبارج 2،ص 85 خودت رو چهل روز براي خداوند خالص و پاكن، ببین چطور خداوچشمه هاي حكمت را از قلبت به زبونت جاري مي کنه 💠 اصل «چله گرفتن» به معنای «مراقبت چهل روزه از خود برای زمینه سازی جهت دریافت فیوضات الهی و حکمت ربوبی» مورد اشاره ی روایات آل الله علیهم السلام و علمای بزرگوارمیباشد. امام باقر علیه السلام می فرماید: «مَا أَخْلَصَ الْعَبْدُ الْإِیمَانَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِینَ یَوْماً أَوْ قَالَ مَا أَجْمَلَ عَبْدٌ ذِکْرَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِینَ یَوْماً إِلَّا زَهَّدَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِی الدُّنْیَا وَ بَصَّرَهُ دَاءَهَا وَ دَوَاءَهَا فَأَثْبَتَ الْحِکْمَةَ فِی قَلْبِهِ وَ أَنْطَقَ بِهَا لِسَانَه‏»؛ «هیچ بنده ای ایمان خود به خدا را در چهل روز خالص نگرداند، مگر آن که پروردگار، او را نسبت به دنیا کم توجه کرده و دردها و درمان ها را نشانش خواهد داد. سپس، حکمت در قلب او استوار شده و زبان خود را نیز به حکمت خواهد گشود». 📚کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج 2، ص 16، ح 6 💠آثار چله نشيني: آثار چله‌نشینی بستگي به اراده، توجه، همت و اخلاص افراد، دارای شدت و ضعفِ اما به هر حال تو اين مدت، قلب نوراني و با صفا ميشه و مطالب ظريف و عالي معنوي و معارف دين را بهتر و عميقتر درك مي کنه و زمينه ی عروج معنوي و تعالي روح برای نسان فراهم ميشه. البته حوایمون باشه دچار افراط و تفریط نشیم. پس بهتره از یم فرد راه رفته و پخته و قابل اعتماد راهنمايي بگیریم🌺 💫 تذکر: استناد به روایت «فضل بن ابی قره» که اشاره به برداشت عذاب از بنی اسرائیل بعد از چهل روز ناله و گریه و توصیه به این عمل برای رسیدن امر فرج، به خاطر ضعیف بودن سند این روایت، امر صحیحی نیست 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏4 ♻️نتیجه اینکه: 🛑 معناي چله نشيني، بريدن از مردم و شانه خالي كردن از مسؤوليت‌های فردی،اجتماعي، شرعي و انساني نیستاا بلکه مهم اينه كه ما در اجتماع باشیم و از مراقبدخودمون باشیم، چون گاهي باز کردن گرهي از كار خلق اثرش از ده ها چله نشيني بيشتره 🛑 چله‌گیری و چله موسویه هیچ مستند روایی ندارد ولی با وجود روایات کلی در مورد سفارش به دعا و زیارت و هم چنین «موضوعیت» عدد چهل، هیچ اشکالی ندارد و حتما در کنار تلاش و کوشش و استفاده از موهبات طبیعی، برای رفع گرفتاری ها مؤثر خواهد بود. @javadheidari110 @ramezan_ghasem110 🍒🍃🍒🍃🍃🍒🍃🍃🍃🍒
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تلنگر ✍حکیمی سالیان طولانی، مرتب ذکر می گفت: استغفر الله! استغفرالله! فردی به او گفت: چرا این همه استغفار میکنی؟ ما که از تو گناهی ندیدیم! جواب داد: سالهاست استغفار من به خاطر یک الحمداللهِ نابجاست! روزی خبر آوردند بازار بصره آتش گرفته، پرسیدم حجره ی من چه؟ گفتند حجره ی شما نسوخته؛ گفتم: الحمدلله... معنی آن این بود که مال من نسوزد، مال مردم ارتباطی به من ندارد! آن الحمدلله از روی خود خواهی بود نه خدا خواهی. ❌چقدر از این الحمدلله ها گفتیم و فکر کردیم که شاکر هستیم⁉️ ✨✨✨✨✨✨ ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
💠پرسش: علم ثابت کرده ، مقدار ماده و انرژی ثابت است و هیچ پدیده‌ای از نیستی به وجود نمی‌آید و هیچ موجودی هم به‌طورکلی نابود نمی‌شود.این دستاورد علمی چگونه با اعتقاد خداپرستان که معتقد به آفریننده می‌باشند، قابل تطبیق است؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: نکته اول : وجود خدا و آفریننده با دلایل متقن عقلی و فطری ، اثبات‌شده است و مسئله‌ای نیست که با احتمال و یا فرضیه‌ای ، متزلزل و منتفی شود. نکته دوم : توجه داشته باشیم ، علوم تجربی (مانند:فیزیک_ شیمی)، فقط و فقط می‌تواند در مورد پدیده‌های مورد تجربه و پدیده‌هایی که قابلیت آزمایش رادارند، قضاوت کنند و اساساً در مورد ازلی و ابدی بودن یک پدیده نمی‌توانند حکمی داشته باشند.چون خالق داشتن یا نداشتن مطلبی نیست که بتوان آن را در آزمایشگاه تحلیل کرد. پس ، این حکم علمی (به فرض قبول و نداشتن اشکال ) ، در مورد ماده و انرژی موجود ، صحبت می‌کند اما اینکه ، ماده و انرژی ، ازلی هست یا خیر ؟ هیچ حکمی ندارد و نمی‌تواند داشته باشد بلکه این‌یک مسئله‌ی فلسفی هست که باید این علم عهده‌دار پاسخش باشد. نکته سوم: همیشگی بودن و پایستگی مقدار مجموع ماده و انرژی به معنای بی‌نیازی از آفریننده نیست، بلکه هرقدر عمر جهان ، طولانی‌تر باشد نیاز بیشتری به آفریدگار خواهد داشت. چون ملاک احتیاج معلول به علت ، امکان و وابستگی ذاتی آن هست. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥گفتگوی‌صمیمی استادجوادحیدری با نوجوانان 🔘 با موضوع: پاسخ به شبهات انتخابات🗳 📢📣 شما نیز در صورت تمایل می‌توانید پرسشهای‌خود را به آیدی زیر ارسال فرمائید👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗳 امروز بهارستان پای حرف مردم استاد جواد حیدری @javadheidari110
توی این اوضاع بد اقتصادی رفته بودم صف مرغ تا منم یه مرغ بگیرم که ماشاءالله!!! فحش‌های آبداری رو از بعضی هایی که در صف بودند شنیدم. 💢 گفتم حاجی درست نیست فحش ندید!!! بنده خدا که مرد میان سالی بود برگشت گفت مثل اینکه نفس شما از جای گرمی در می آید. 🔸 گفتم حاجی جان اگه اینطور بود که منم مثل شما توی این صف نبودم که!!! این دفعه با عصبانیت بیشتری گفت این فلان فلان...... شده ها مملکت رو خوردند و.....اون وقت ما هیچی نگیم!!! ✍ گفتم حاجی من نگفتم شما چیزی نگو بلکه میگم فحش نده اگه میخوای چیزی بگی نهایت لعن کن بین فحش و لعن فرق هست. 💠 دین ما در شرائطی حتی به کفار هم اجازه نمیده که فحش بدیم اما شما بگو خدا لعنت کنه یعنی از رحمت خدا دور باشن اون کسانی که حق این مردم مظلوم رو میخورند. حرفم تموم نشده بود که گفت خدا لعنت کنه فلانی و فلانی ها رو که مملکت رو به این وضع در آورده اند!!! چند نفری که صدای ما رو میشنیدند شروع کردن به خندیدن!!! ❌ بهش نگاه کردم و لبَم رو گاز گرفتم و گفتم حاجی جان نگو...!!! گفت لعن کردم دیگه!! هه هه هه... 🔰 گفتم حاجی جان از امام محمد باقر (علیه السلام) نقل شده: چون لعنت از دهان شخص بیرون بیاید، میان او و آن شخص که به او لعنت شده، تردد مى‌کند، و اگر آن شخص سزاوار لعن باشد، به او تعلق مى‌گیرد، و اگر نباشد، به صاحبش بر مى گردد. (اصول کافى، ج. ۵، ص. ۳۴۱) 👈 یه بنده خدای دیگه ای که اونجا گوش می‌داد گفت با این حساب چون ما صد در صد نمی‌دونیم که مقصر کیه پس لعنم نباید بکنیم دیگه!!؟؟ گفتم به نظرم من باید این طور بگیم که خداوند لعنت کند باعثان و بانیان این گرانی‌ها و آشفتگی ها رو که در این صورت خود خداوند هم بهتر می داند که مقصران اصلی چه کسانی هستند و لعن الهی برای آنها خواهد رفت. 🔹 یکی دیگه از کنار من که از اول چیزی نگفته بود خندید و گفت با این لعن آخری که شما گفتید از اون لعن ها به ما هم میرسه که بعضی از همین ها رو؛ خود ما با رای دادن انتخاب کردیم!!! هه هه هه... اون بنده خدای اولی که فحش میداد گفت بله دیگه تُف سر بالا توی یَقه ی خود آدمه!! هه هه هه ✅ منم خندیدم و گفتم دوستان پس لطفا به خودمان فحش ندیم که از ماست که بر ماست. در صورت تمایل می‌توانید پرسشهای‌خود را به آیدی زیر ارسال فرمائید👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از یارو میپرسن تو از زنت میترسی؟ میگه: کی؟ من؟ هه چرا بترسم؟ اتومو کردم، ظرفارم شستم گردگیریمم تموم شده زیر بچه رو هم عوض کردم بچه را هم خوابوندم دیگه از چی بترسم کسی میترسه که کاراش مونده باشه 😐😂 کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و عرض ادب محضر همه ی سرورانم إن شاء الله فردا در اولیه ی آغار رأی گیری ضمن گفتن به مقام معظم رهبری، اجابت دعوت سلیمانی و یاران شهیدش با معادلات دشمنان را بر هم بزنیم و با انتخاب زمینه ی در تمام زمینه ها را در کشور عزیزتر از جانمان اسلامی؛ فراهم آوریم. خدمتگزار شما: جواد حیدری @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش: توبه نصوح به چه معناست و داستانی که برایش نقل می‌کنند معتبر است؟ 🌺پاسخ: کلمه نصوح از ماده ی «نصح» به معنای خالص است.[1] اصطلاح توبه ی نصوح در سوره تحریم آیه 8 آمده و احادیث بسیاری نیز در بیان توبه نصوح وجود دارد: ☘از امام صادق (ع) در مورد توبه نصوح سؤال شد. آن حضرت فرمودند: توبه کردن بنده از گناه و برگشت نکردن به آن است.[2] 🌸در بعضی از روایات روزه گرفتن در روز چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه را مصداق توبه نصوح دانسته‌اند [3] که به نظر می‌رسد در بیان یکی از مصادیق برای توبه نصوح هستند. ✍مفسران نیز بنا بر همین روایات، توبه نصوح را به معنای توبه خالص و واقعی گرفته‌اند.[4] 🔹تعدادی از مفسران متأخر، [5] در ذیل این آیه داستان شخصی به نام نصوح را به نقل از کتاب مثنوی معنوی مطرح کرده‌اند: بود مردى پیش ازین نامش نصوح بد زدلاکئ زن او را فتوح بود روى او چو رخسار زنان مردئ خود را همى کرد او نهان [6] کتاب مثنوی معنوی اگرچه تلاش دارد احادیث و داستان‌های اسلامی را از طریق هنر شعر به مخاطب برساند، اما به‌صرف وجود داستانی در این کتاب نمی‌توان آن را پذیرفت و واقعی دانست. درنهایت داستان نصوح برفرض واقعیت داشتن، تنها نمونه و مصداقی از این آیه بوده و آیه تفسیر و معنای دیگری دارد. پی‌نوشت‌ها: 1. قرشى، سید علی‌اکبر، قاموس قرآن، ج 7، ص 71، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ ششم، 1371 ش. 2. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج 2، ص 432، محقق و مصحح: غفاری، علی‌اکبر، آخوندی، محمد، دارالکتب الاسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407 ق. 3. ابن‌بابویه، محمد بن على، معانی الأخبار، ص 174، محقق و مصحح: غفارى، علی‌اکبر، جامعه مدرسین، قم، 1403 ق. 4. طبرسى، فضل بن حسن، مجمع‌البیان فى تفسیر القرآن، ج 10، ص 477، با مقدمۀ بلاغی، محمدجواد، انتشارات ناصرخسرو، تهران، چاپ سوم، 1372 ش؛ طوسى، محمد بن حسن، التبیان فى تفسیر القرآن، ج 10، ص 51، مقدمه: تهرانى، آقابزرگ، تحقیق: عاملى، احمد قصیر، دار احیاء التراث العربى، بیروت، بی‌تا. 5. حقى، بروسوى اسماعیل، تفسیر روح البیان، ج 10، ص 63، دارالفکر، بیروت، بی‌تا. 6. مثنوی معنوی، دفتر پنجم. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
هدایت شده از جواد حیدری
«الْحَمْدلِلَّهِ رَبِّ العالَمينَ» کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b