توی این اوضاع بد اقتصادی رفته بودم صف مرغ تا منم یه مرغ بگیرم
که ماشاءالله!!! فحشهای آبداری رو از بعضی هایی که در صف بودند شنیدم.
💢 گفتم حاجی درست نیست فحش ندید!!!
بنده خدا که مرد میان سالی بود برگشت گفت مثل اینکه نفس شما از جای گرمی در می آید.
🔸 گفتم حاجی جان اگه اینطور بود که منم مثل شما توی این صف نبودم که!!!
این دفعه با عصبانیت بیشتری گفت این فلان فلان...... شده ها مملکت رو خوردند و.....اون وقت ما هیچی نگیم!!!
✍ گفتم حاجی من نگفتم شما چیزی نگو بلکه میگم فحش نده
اگه میخوای چیزی بگی نهایت لعن کن
بین فحش و لعن فرق هست.
💠 دین ما در شرائطی حتی به کفار هم اجازه نمیده که فحش بدیم اما شما بگو خدا لعنت کنه یعنی از رحمت خدا دور باشن اون کسانی که حق این مردم مظلوم رو میخورند.
حرفم تموم نشده بود که گفت خدا لعنت کنه فلانی و فلانی ها رو که مملکت رو به این وضع در آورده اند!!!
چند نفری که صدای ما رو میشنیدند شروع کردن به خندیدن!!!
❌ بهش نگاه کردم و لبَم رو گاز گرفتم و گفتم حاجی جان نگو...!!!
گفت لعن کردم دیگه!! هه هه هه...
🔰 گفتم حاجی جان از امام محمد باقر (علیه السلام) نقل شده: چون لعنت از دهان شخص بیرون بیاید، میان او و آن شخص که به او لعنت شده، تردد مىکند، و اگر آن شخص سزاوار لعن باشد، به او تعلق مىگیرد، و اگر نباشد، به صاحبش بر مى گردد. (اصول کافى، ج. ۵، ص. ۳۴۱)
👈 یه بنده خدای دیگه ای که اونجا گوش میداد گفت با این حساب چون ما صد در صد نمیدونیم که مقصر کیه پس لعنم نباید بکنیم دیگه!!؟؟
گفتم به نظرم من باید این طور بگیم که خداوند لعنت کند باعثان و بانیان این گرانیها و آشفتگی ها رو که در این صورت خود خداوند هم بهتر می داند که مقصران اصلی چه کسانی هستند و لعن الهی برای آنها خواهد رفت.
🔹 یکی دیگه از کنار من که از اول چیزی نگفته بود خندید و گفت با این لعن آخری که شما گفتید از اون لعن ها به ما هم میرسه که بعضی از همین ها رو؛ خود ما با رای دادن انتخاب کردیم!!! هه هه هه...
اون بنده خدای اولی که فحش میداد گفت بله دیگه تُف سر بالا توی یَقه ی خود آدمه!! هه هه هه
✅ منم خندیدم و گفتم دوستان پس لطفا به خودمان فحش ندیم که از ماست که بر ماست.
در صورت تمایل میتوانید
پرسشهایخود را به آیدی زیر ارسال فرمائید👇
@khameneieshQ
#پاسخ_به_شبهات
#انتخابات
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
#خنده_حلال
از یارو میپرسن تو از زنت میترسی؟
میگه: کی؟ من؟ هه
چرا بترسم؟
اتومو کردم، ظرفارم شستم
گردگیریمم تموم شده
زیر بچه رو هم عوض کردم
بچه را هم خوابوندم
دیگه از چی بترسم
کسی میترسه که کاراش مونده باشه 😐😂
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
با سلام و عرض ادب محضر همه ی سرورانم
إن شاء الله فردا در #دقائق اولیه ی آغار رأی گیری ضمن #لبیک گفتن به مقام معظم رهبری،
اجابت دعوت#سردار سلیمانی و یاران شهیدش
با #حضور_حد_اکثری
معادلات دشمنان را بر هم بزنیم و با انتخاب #اصلح
زمینه ی #جهش در تمام زمینه ها را در کشور عزیزتر از جانمان #ایران اسلامی؛ فراهم آوریم.
#رأی_بنده_حجة_الاسلام_و_المسلمین_سید_ابراهیم_رئیسی
خدمتگزار شما: جواد حیدری
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
پرسش:
توبه نصوح به چه معناست و داستانی که برایش نقل میکنند معتبر است؟
🌺پاسخ:
کلمه نصوح از ماده ی «نصح» به معنای خالص است.[1] اصطلاح توبه ی نصوح در سوره تحریم آیه 8 آمده و احادیث بسیاری نیز در بیان توبه نصوح وجود دارد:
☘از امام صادق (ع) در مورد توبه نصوح سؤال شد. آن حضرت فرمودند: توبه کردن بنده از گناه و برگشت نکردن به آن است.[2]
🌸در بعضی از روایات روزه گرفتن در روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را مصداق توبه نصوح دانستهاند [3] که به نظر میرسد در بیان یکی از مصادیق برای توبه نصوح هستند.
✍مفسران نیز بنا بر همین روایات، توبه نصوح را به معنای توبه خالص و واقعی گرفتهاند.[4]
🔹تعدادی از مفسران متأخر، [5] در ذیل این آیه داستان شخصی به نام نصوح را به نقل از کتاب مثنوی معنوی مطرح کردهاند:
بود مردى پیش ازین نامش نصوح
بد زدلاکئ زن او را فتوح
بود روى او چو رخسار زنان
مردئ خود را همى کرد او نهان [6]
کتاب مثنوی معنوی اگرچه تلاش دارد احادیث و داستانهای اسلامی را از طریق هنر شعر به مخاطب برساند، اما بهصرف وجود داستانی در این کتاب نمیتوان آن را پذیرفت و واقعی دانست.
درنهایت داستان نصوح برفرض واقعیت داشتن، تنها نمونه و مصداقی از این آیه بوده و آیه تفسیر و معنای دیگری دارد.
پینوشتها:
1. قرشى، سید علیاکبر، قاموس قرآن، ج 7، ص 71، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ ششم، 1371 ش.
2. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج 2، ص 432، محقق و مصحح: غفاری، علیاکبر، آخوندی، محمد، دارالکتب الاسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407 ق.
3. ابنبابویه، محمد بن على، معانی الأخبار، ص 174، محقق و مصحح: غفارى، علیاکبر، جامعه مدرسین، قم، 1403 ق.
4. طبرسى، فضل بن حسن، مجمعالبیان فى تفسیر القرآن، ج 10، ص 477، با مقدمۀ بلاغی، محمدجواد، انتشارات ناصرخسرو، تهران، چاپ سوم، 1372 ش؛ طوسى، محمد بن حسن، التبیان فى تفسیر القرآن، ج 10، ص 51، مقدمه: تهرانى، آقابزرگ، تحقیق: عاملى، احمد قصیر، دار احیاء التراث العربى، بیروت، بیتا.
5. حقى، بروسوى اسماعیل، تفسیر روح البیان، ج 10، ص 63، دارالفکر، بیروت، بیتا.
6. مثنوی معنوی، دفتر پنجم.
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
هدایت شده از جواد حیدری
#شکوه_اقتدار_افتخار
«الْحَمْدلِلَّهِ رَبِّ العالَمينَ»
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از جواد حیدری
پرسش:
نظر شما در مورد کتاب سیاحت غرب چیست؟
#کلام_سیاحت_غرب
......................................................................................................................................
✍️ پاسخ:
با سلام
حضرت آیتالله قوچانی(مؤلف این کتاب)، از علمای بزرگوار و پرهیزکار معاصر است. ایشان آثار متعددی دارند که دو کتاب سیاحت شرق و سیاحت غرب از شهرت بیشتری برخوردار هستند .
سیاحت غرب، در کیفیت عالم برزخ و سیر ارواح بعد از مرگ است که به سبک داستانی و تمثیلی نوشتهشده است وبیانی دلنشین دارد.
آنچه از ظاهر این کتاب پیداست این است که مرحوم نجفی پارهای از مطالب قرآنی یا حدیثی را در قالب داستانی ریخته و با نثر دلنشین خود آن مطالب را در قالب شخصیتهایی داستانی که خود نقش اول آن است به تصویر کشیده است.
لذا قولی که این اثر را مکاشفه مرحوم قوچانی معرفی میکند، صحیح به نظر نمیرسد.
کلیت داستان کتاب سیاحت غرب، ایرادی ندارد؛ اما چون سبک داستانی دارد و در سبک داستانی و تمثیلی دست نویسنده برای بیان مطالب باز است و برای کشش و جذبه و پروبال دادن به اصل قصه، مطالب متعددی به اصل مطلب میافزاید که صرفاً برای حفظ فضای داستانی هست و واقعیت و حقیقت ندارند.
✨✨✨✨✨✨
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔴تلنگر
✍️وقتی سیبی را از درخت چیدی دیگر چیده شده است و راه بازگشت ندارد نه درخت آن را می پذیرد ونه باغبانی آن را پیوند می زند!
اما! حساب ما و خدا مثل حساب سیب و درخت نیست؛ بلکه مثل آب ودریاست...
اگر ظرف آبی را از دریا جدا کنی..هروقت این آب بخواهد بازگردد آغوش دریا باز است..
هرچند آب نجس و کثیف شده باشد به محض اینکه وارد دریا می شود پاک و زلال می گردد...
خدا دریای رحمت است و آغوش رحمت او برتمامی بندگان چه بندگان پاک چه آلوده و گناهکار باز است.
سینه ی مادر خون نجس و آلوده را به شیر پاک و زلال تبدیل می سازد و یا چشم ما همان خون آلوده را به اشک پاک مبدَّل می کند...
بی جهت نیست که یکی از نام های خدا «مبدِّل» است مبدل یعنی تبدیل کننده ی بدی به خوبی ها...
و قرآن می گوید: «یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ».
پس میبینی که همه چیز با خدا حل می شود. کافی است به او بپیوندیم.
می دانی که شرط پاک شدنِ آب کثیف، پیوستن به دریاست..
✨✨✨✨✨✨
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
❓از کجا باید بفهمیم کدام گناهان کبیره و کدام صغیره می باشد؟
💢 در اينكه معيار در شناخت گناهان كبيره از صغيره چيست، بين علما، گفتگو و اختلاف فراوان شده، كه در مجموع ٥ معيار را بيان كردهاند:
1️⃣ هر گناهى كه خداوند در قرآن، براى آن وعده عذاب داده باشد.
2️⃣ هر گناهى كه شارع مقدس، براى آن حد تعيين كرده، مانند شرابخوارى يا زنا و دزدى و مانند آن كه تازيانه و كشتن و سنگسار از حدود آنها است و در قرآن به آن هشدار داده است.
3️⃣ هر گناهى كه بيانگر بى اعتنايى به دين است.
4️⃣ هر گناهى كه حرمت و بزرگ بودنش با دليل قاطع ثابت شده است.
5️⃣ هر گناهى كه در قرآن و سنّت، انجام دهنده آن، شديداً تهديد شده است.
✨✨✨✨✨✨
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b