eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
385 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
کیست؟ طی سال گذشته کتابی با نام “بازگشت به اسلام” در برخی از مساجد و مراکز علمی و فرهنگی به شکل پخش شده که مطالب مطرح شده در این کتاب دارای تفکرات نادرستی می‌باشد. مولف این کتاب که است هیچ‌گونه تصویری از خود در سایت منسوب به خودش نگذاشته است. این احتمال وجود دارد که نویسنده -یا نویسندگان- از نام استفاده کرده باشد . نویسنده خود را همان می‌داند چنانکه در بخشی از خاتمه کتابش می نویسد: «…شنیدم که ندایی به باطل در غرب بلند شده است، پس خواستم که ندایی به حق در شرق بلند شود… چرا که حکومت تنها برای خداوند است و آن را به هرکس از بندگانش که خواهد، می سپارد و او کسی جز فاطمی را نخواسته» همچنین در طراحی صفحه‌ی سایت وی از پرچم های استفاده شده که بنابر روایات پرچم خراسانی می باشد و در گوشه‌ی سمت راست صفحه نیز شعار (البیعه لله) قرار داده شده که شعار (عج) هنگام ظهور است. اشکالات علمی فراوانی بر این کتاب وارد است، از مباحث و عقاید گرفته تا مباحث مربوط به و همچنین مباحث مربوط به و تشکیل که همه‌ی این‌ها مؤید کذاب بودن این جریان است. هویت واقعی منصور هاشمی خراسانی: علیرضا بابایی آریا، فرزند (تقی-نقی) متولد 1363 شمسی، دانشجوی اخراجی از دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع دکتری الهیات است. وی پس از اخراج از دانشگاه، به استان کابل افغانستان رفته و ادعای خود را با نام مستعار «علامه منصور هاشمی خراسانی» آغاز نمود. وی یکی از مدعیان دروغین عصر حاضر است که خود را زمینه ساز ظهور امام مهدی(ع) دانسته و با این عنوان، مردم را به سوی امام مهدی (ع) دعوت می نماید. منصور هاشمی در خصوص نام و تابعیت خود به سخنانی مبهم بسنده کرده و گفته است: «منصور و هاشمی از نام های بسیار رایج در منطقه آسیای میانه خصوصا افغانستان هستند و با این وصف، دلیلی برای مستعار دانستن آنها وجود ندارد. خراسانی نیز لقبی بسیار متعارف برای عالمانی است که در این منطقه جغرافیایی زندگی می کنند». @javadheidari110
🔰 📘سند شماره 1 جناب  در سند زیر میفرماید: 👈🏻👈🏻در هر مذهب و دوری تعداد اوصیا ( یعنی جانشینان پیامبران ) ۱۲ نفر بودند مثل یهود و مسیحیت و اسلام ! ولی در این ظهور ( ظهور بهاالله ) تعداد آنها ۲۴ نفر است چون این ظهور بزرگ تر از ظهورات قبل است پس تعداد اوصیا ۲ برابر قبل است ! 🤔‼️ اما ... جناب شوقی عقیم بودند و اوصیای ایشان در عدد 2 پایان یافت! آیا کسی که مدعی عصمت الهی است، اشتباه میکند؟ 📚مفاوضات صفحه 45-46 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پرسش: طبق حدیثی از امام حسن عسکری علیه‌السلام، نشانه‌های مؤمن یکی زیارت اربعین یکی انگشتر دست راست کردن هست می‌خواستم بدونم اگه کسی توفیق زیارت اربعین نداشته باشه مومن نیست؟ و این‌که انگشتر دست کردن این‌قدر ارزش داره که نشانه مؤمن میشه. لطفاً توضیح بدید این حدیث را. ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: از امام عسکری علیه‌السلام روایت‌شده است: «عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْإِحْدَى وَ الْخَمْسِينَ وَ زِيَارَةُ الْأَرْبَعِينَ وَ التَّخَتُّمُ فِي الْيَمِينِ وَ تَعْفِيرُ الْجَبِينِ وَ الْجَهْرُ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم»؛ «پنج چیز از علامات مؤمن است، پنجاه‌ویک رکعت نماز، زیارت اربعین، انگشتر در دست راست کردن، پیشانی بر خاک نهادن، بلند خواندن بسم‌الله الرحمن الرحیم» (1) دو نکته : یک : مؤمن دارای نشانه‌های متعددی هست که حضرت در این روایت شریفه درصدد بیان بعضی از این نشانه‌ها بوده‌اند و نه همه آن‌ها. دو : اگر کسی موفق به زیارت اربعین شود از نشانه‌های ایمان است ولی چنین نیست که کسی این عمل را انجام ندهد از دایره ایمان خارج شود. اما در مورد انگشتری : الف : انسان مختار است انگشتری را در دست راست و یا دست چپ استفاده کند و روایاتی تصریح به مختار بودن انسان در این امر دارد.(2) ب : در روایات انگشتری در دست راست کردن از نشانه‌های شیعیان امام علی علیه‌السلام، شمرده‌شده است و لذا در این روایت شریفه علامت مؤمن ذکرشده است. (3) ازآن‌جهت که این کار، فرد را در زمره‌ی شیعیان و کسی که دغدغه‌ی اجرای معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام را دار است، قرار می‌دهد ، دارای ارزش و از نشانه‌های مؤمن شمرده‌شده است. پی‌نوشت: 1. كتاب المزار- مناسك المزار(للمفيد)، النص، ص: 53 2. وسایل الشیعه، ج 5، ص 79 3. همان، ص 82 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام. 🌹 🕌ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را تسلیت عرض می کنم. ⭕️برخی گمان می کنند اگر توبه کنند، باز هم آثاری از گناه باقی می ماند و به هیچ وجه از بین نمی رود و عامل بازدارنده ای در مسیر تقرب به خداست. و برای اثبات کلام خود، مثالی از کاغذ تا خورده بعد از باز شدن تا، بیان می کنند که با کاغذ تا نخورده بالاخره تفاوت دارد. ❎باید عرض کنم: ⭕️آثار طبیعی گناهان در دنیا با توبه از بین نمی روند مثلا کسی شراب خورد و توبه کرد، مستی شراب با توبه زائل نمی شود. ❎ بر اساس آیات نورانی قرآن کریم و روایات آل الله علیهم صلوات الله، توبه، گناه و تمام آثار منفی آن را(غیر از آثار طبیعی) از بین می برد و بالاتر از آن و بر اساس رحمت واسعه ی الهی، بدی ها و گناهان تبدیل به خوبی و حسنه می شوند. پس! توبه، گناهان را تبدیل به یک سرعت دهنده(کاتالیزور) در مسیر تقرب به خدا می کند و هیچ بازدارندگی و مانعی در رسیدن به کمال انسانی باقی نمی گذارد. ✅قرآن کریم در آیه ۷۰ از سوره ی مبارکه ی فرقان می فرماید: «مَنْ تَابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَٰئِكَ يُبَدِّلُ اللهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ ۗ وَ كَانَ اللهُ غَفُورًا رَحِيمًا؛ آن کسانی که از گناه توبه کنند و عمل صالح به جای آرند، پس خدا گناهان آنها را بدل به حسنات گرداند، و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.». ✍جواد_حیدری •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ ⭕️مراسم اربعین،حفظ و استمرار نهضت عقلانی حسینی ✅هدف اصلی حضرت امام حسین(ع) احیا عقلانیت و مبارزه با جهالت است که امام صادق(ع) در زیارت اربعین به آن اشاره دارد. برای درک قیام حضرت اباعبدالله باید تاریخ قبل از قیام مورد مطالعه ، تحقیق و بررسی قرار بگیرد زیرا از یک جهت وقتی تاریخ قبل از قیام اباعبدالله الحسین(ع) را مشاهده می‌کنیم که بنی‌امیه و در راس آن معاویه با حاکم کردن جهل و مبارزه با عقلانیت چندین برنامه را در راس برنامه‌های خود قرار داده بود و تمام این‌ها در راستای معیوب کردن باطن اسلام بود یعنی با حفظ پوسته و ظاهر اسلام، در صدد ضربه زدن به باطن و اصل اسلام بوده است. معاویه تعصبات قومی و عربی را بر جامعه حاکم کرده بود و با آموزش اشعار عرب جاهلی و مقدم کردن عرب بر عجم، موجب آن شده بود که غیر عرب نسبت به عرب هیچ ارزشی در دستگاه بنی امیه و سیاست های او نداشته باشد. با کارهایی که معاویه انجام داده بود مردم بین خلافت و اسلام تفاوتی قائل نبودند و چنان برنامه‌ریزی شده بود که اعتراض به خلیفه و دستگاه خلافت همچون تعرض به اسلام است بنابراین کسی جرات انتقاد به خلافت و یا سرپیچی از دستگاه خلیفه و اقدامات دیگری که بنی‌امیه و معاویه انجام داده بودند را نداشت. با این اقدامات که در سایه جهل و نبود عقلانیت اتفاق افتاده بود باطن اسلام معیوب شده بود لذا در زمان یزید اباعبدالله الحسین فرمودند«اگر بنا باشد این مسیر ادامه دار باشد باید فاتحه اسلام خوانده شود» و به همین دلیل حضرت قیام کردند. هدف قیام امام حسین(ع) را افراد مختلف از جهات مختلف به بررسی وآنالیز گذاشته‌اند اما بهترین و اساسی‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) در کلام امام صادق(ع) و در زیارت اربعین بیان شده است، حضرت در زیارت اربعین می‌فرمایند:« امام حسین نه تنها خون تن خود را بلکه خون دل خود را فدا کردند تا اینکه بندگان را از جهالت و گمراهی نجات دهند». جهل همیشه در مقابل علم نیست بلکه در بیشتر موارد در مقابل عقل است و وقتی می‌فرمایند مبارزه با جهالت یعنی احیا عقلانیت پس هدف اصلی حضرت امام حسین(ع) احیا عقلانیت و مبارزه با جهالت است که امام صادق(ع) در زیارت اربعین به آن اشاره دارد. مراسم اربعین و امثال آن، حفظ و استمرار نهضت عقلانی حسینی است به طوری که میلیون‌ها زائر در مراسم اربعین یک صدا و یک دل با محوریت محبت و مودت آل الله و امام حسین(ع) خط بطلانی بر سیاست‌های معاویه‌های و یزیدهای زمانه می‌کشند و در عمل به جهانیان نشان می‌دهند که مثلا عرب بر عجم برتری ندارد و تفاوتی بین آن‌ها نیست و ملت‌های ایران و عراق و یا شیعه و سنی در کنار هم، یک دل و یک صدا اتحاد عظیم اسلامی را رقم می‌زنند. این که بین عرب و عجم و یا شیعه و سنی تفاوتی وجود ندارد بلکه در مسائل اجتماعی، یک دل و یک صدا و به مانند دو دست درهم تنیده در مقابل استکبار جهانی ایستاده‌اند، ثمره احیا عقلانیت است که در سایه قیام اباعبدالله الحسین(ع) رقم خورده است و یک صدا فریاد می‌زنند که در مقابل ظلم ظالمان ترسی به دل راه نمی‌دهیم. چنانکه می‌بینم با همه تهدیدهایی که از طرف دشمنان نسبت به برگزارکنندگان این مراسم عظیم صورت گرفته است، هرسال گرم‌تر و پرحرارت‌تر از گذشته اتفاق می‌افتد که با استمرار این حرکت‌های عقلانی و معنوی زمینه ظهور حضرت حجت(عج) فراهم می‌شود چرا که براساس روایات در سایه حکومت عدل جهانی حضرت مهدی(عج) عقلانیت به اوج خودش خواهد رسید. @JAVADHEIDARI110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️با سلام ⁉️یکی از سوالات پرتکرار از طرف پرسشگران عزیز این هست: چرا باید فرزندان، جریمه ی خطاها و ظلم های پدر و مادر خود را پرداخت کنند؟ چرا وقتی پدر و مادر ظلم می کنند، اثر آن تا نسل ها بین فرزندان باید باقی باشد؟ خدا رحمت کند گذشتگان شما را، یاد دارم پدر عزیزم(رحمة الله علیه)، استناد می کردند به این ضرب المثل محلی: «پدران کنند، رود بی خبران کِشَند». (رود بی خبران: فرزندان و نسلی که خبر از ظلم پدران نداشتند) آیا این مساله با عدل خدا سازگار است؟ در پاسخ باید عرض کنم: دقیقا به خاطر عادل و حکیم بودن پروردگار عالم این صحبت ها هیچ مستند و مبنای دینی ندارد. خداوند هیچ فردی را به خاطر عمل و کارکرد دیگری «عذاب»، «تنبیه»، «گوشمالی» ووووو نمی کند... به عنوان یک قاعده ی کلی: «وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‏» اما آنچه باید بدانیم: برخی آثار، آثار طبیعی است که قانون و نظم دنیا آن ها را اقتضا دارد و اتفاق می افتند. اگر پدر و مادری در تربیت کوتاهی کنند: اثر طبیعی آن این است که: فرزند در امر تربیت کمیتش می لنگد .. اگر پدر و مادری در امر تغذیه کوتاهی کنند: اثر طبیعی آن این است که : فرزند سوء تغذیه می گیرد.. اثرهای طبیعی مشروط به دانستن و ندانستن نیست.. آتش جایی بیافتد می سوزاند. شراب کسی بخورد، مست می شود. این ها مثال برای آثار طبیعی است و مشروط به علم نیست. اما عذاب از طرف خدا، مانعیت از قرب به سوی خدا، از این سنخ نیستند. موفق باشید. ♻️شبهات کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸تفاوت جوامع و در قواعد گشایش در اقتصاد و معیشت🔸 🌧 اینکه قرآن می‌فرماید: «ٱسۡتَغۡفِرُواْ رَبَّكُمۡ ثُمَّ تُوبُوٓاْ إِلَيۡهِ يُرۡسِلِ ٱلسَّمَآءَ عَلَيۡكُم مِّدۡرَارٗا» [یکی از مصادیقش] احیای امر به معروف و نهی از منکر است. این احیاء به ما باران می‌دهد: «يُرۡسِلِ ٱلسَّمَآءَ عَلَيۡكُم مِّدۡرَارٗا». قرآن می‌گوید خدا بارانش را برای شما گذاشته است. بله، آنهایی که اصلاً خدا را قبول ندارند باران برایشان می‌بارد، اما ما وقتی گفتیم «خدایا تو را قبول داریم»، همه چیزهایمان می‌افتد توی گرو! لذا خدا سند می‌گیرد نسبت به ادعای ما. اگر ما ادعایمان را پس بگیریم، او هم باران می‌دهد؛ اما چه دادنی؟ چه فایده ای دارد؟! 🌧 قرآن می‌فرماید: «فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُكِّرُواْ بِهِۦ فَتَحۡنَا عَلَيۡهِمۡ أَبۡوَٰبَ كُلِّ شَيۡءٍ»: وقتی تذکرات ما را فراموش کردند خدا هم می‌گوید ما همۀ درها را به رویشان باز می‌کنیم: «فَتَحۡنَا عَلَيۡهِمۡ أَبۡوَٰبَ كُلِّ شَيۡءٍ». بعد می‌فرماید: «حَتَّىٰٓ إِذَا فَرِحُواْ بِمَآ أُوتُوٓاْ أَخَذۡنَٰهُم بَغۡتَةٗ». گیر آنها، در است. اصل انسانیت آنها ضایع می‌شود و تبدیل به یک موجود دنیایی و غیراخروی می‌شوند. خدا هم مثل جانواران ولشان می‌کنند: «يَأۡكُلُواْ وَ يَتَمَتَّعُواْ وَ يُلۡهِهِمُ ٱلۡأَمَلُ فَسَوۡفَ يَعۡلَمُونَ». اما آن کسانی که خدا به حال خودشان واگذارشان نکرده است، بارانشان را گرو می‌کشد، گرو امر به معروف و نهی از منکر است. گرو زکات است، گرو اصلاح پول است. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
*بیانیه صریح و بی پرده آیت الله کلانتری به محمد خاتمی* بسم الله الرحمن الرحیم آقای خاتمی ! بنده هم از حادثه درگذشت خانم مهسا امینی اندوهگین و متاثر شدم و این مصیبت را به خانواده محترم او تسلیت می گویم۰ ولی از شما که پیش از روشن شدن حقیقت و قبل از مشخص گردیدن قاصر یا مقصر ، در اقدامی عجولانه آن را " فاجعه ناگوار " دانسته اید که تا مغز استخوانتان را سوزانده است می پرسم : چرا در ماجرای محمد علی نجفی که با صراحت تمام ، همسرش را هدف پنج تیر قرار داد و او را برای همیشه از هستی ساقط نمود ، نه تنها موضعی نگرفتید ، بلکه دوستانتان ، در پی توجیه کار او و جلب رضایت اولیای دم برآمدند ؟! آن جا ، زن حقوق و کرامت نداشت ؟! شما و همفکرانتان ( اعم از روزنامه نگار ، وبلاگ نویس ، روشنفکر ، سلبریتی ، مدعی مرجعیت و ۰۰۰ ) یک صدا و هم ندا با کفتارهای رسانه ای آمریکا ، انگلیس اسرائیل ، عربستان ، منافقین و ۰۰۰ این حادثه را محکوم کردید و فریاد واویلا سر دادید ۰ اماچگونه است که در حادثه جانکاه شهادت خانم شیلر رسولی که از قضا او هم از عزیزان کرد بود ، یک کلمه نگفتید و یک جمله ننوشتید؟! چرا در روز روشن که به همسر و دختر شهید خادم صادق بی حرمتی کردند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند ، اصلا به روی خود نیاوردید و هیچ ککتان نگزید؟! چگونه است که از حوادث مربوط به شهدای نیروی انتظامی که به دست هنجار شکنان و دین ستیزان ، مظلومانه به شهادت می رسند( هنجار شکنی هایی که بی تردید بسیاری از آنها ریشه در اباحه گری هشت سال دولت شما دارد ) دلتان به درد نمی آید؟ مگر خانواده و کودکان یتیم این عزیزان بشر و هم وطن شما نیستند؟ شما و هم حزبی هایتان ، از این که پیش از روشن شدن ماجرا ، بیانیه محکومیت می دهید و خوراک چند ماهه دشمنان ایران و ایرانی را فراهم می آورید و برای مردم و نظام زحمت و هزینه درست می کنید ، چه سودی عایدتان می شود؟ مسئله ساده و روشن است ۰ یک واجب مسلم شرعی به نام حجاب ( حد اقلی ) در یک کشور اسلامی ، به عنوان قانون ابلاغ شده ۰ همه هم از آن مطلعند ۰ نیروی انتظامی هم بر اساس قانون ، ملزم به اجرا و پیگیری آن است ۰ طبیعی است که در این روند ، کاستی ها و مسائلی هم پیش می آید که باید عاقلانه و به دور از تحریک احساسات ، آسیب شناسی شود ولی به هر حال قانون بد ( اگر بد باشد) خیلی بهتر از بی قانونی است۰ شما که ( راست یا ناراست ) اصل حکم امر به معروف و نهی از منکر را مورد قبول و روش اجرای آن را اشتباه می دانید ، بسیار خوب این گوی و این میدان ، روش صحیح مورد قبولتان را ارائه دهید ! در اردوگاه شما که به اندازه کافی محقق! مدرس! مرجع ! و حقوق دان یافت می شود۰ چرا معطلید ؟! والسلام علی من اتبع الهدی علی اکبر کلانتری نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ۲۷ / ۶ / ۱۴۰۱ @javadheidari110
💠سوال: هر موقع با خواهر و برادرم رفت و آمد می کنم اسباب ناراحتی و دعواو قهر را فراهم می کنند و همیشه هم اونها مقصرند و باعث این اختلافات میشن، آیا میتونم با اونها قهر کنم و رابطه را قطع کنم؟ ✍ پاسخ: یکی از دستورات اخلاقی اسلام صله رحم می باشد .صله رحم به معنی رسیدگى، احسان، خبرگیرى و ... نسبت به نزدیکان است . در سخنان معصومین علیهم السلام برای صله رحم، فواید و آثار دنیوی و اخروی فراوانی ذکر شده است. امام باقرعلیه السلام می فرمایند: «صلة الرحم تحسّن الخلق و تسمّح الكف و تطیّب النفس و تزید فى الرزق و تنسىء فى الاجل». صله رحم موجب حُسن رفتار و بخشش است و پاكى نفس و زیادى رزق و تأخیر در مرگ مىشود.(1) در مقابل قطع رابطه ها و بریدن از خویشاوندان، به حدی شوم و نفرت بار و در نظر خداوند، ناپسند است که به شدت مورد مذمت قرارگرفته است. این ادب معاشرت در اسلام، اختصاص به بستگان پاک و با تقوا و بی آزار ندارد بلکه یک وظیفه اخلاقی است، که نسبت به اهل گناه بلکه کفار هم ثابت است .حتی اگر بستگان، موجبات آزار انسان را هم فراهم کنند، بازما حق گسستن پیوند را نداریم. مردی خدمت رسول خداصل الله و علیه واله و سلم آمد و عرض کرد: یا رسول الله! من خویشاوندانی دارم که من با آنان پیوند میکنم و رابطه دارم، اما آنان آزارم میدهند. تصمیم گرفته ام آنان را ترک کنم. حضرت رسول فرمود:آنگاه، خدا هم تو را ترک میکند! ... گفت: پس چه کنم؟ رسول خدا فرمود: به کسی که محرومت کرده، عطا کن، با کسی که از تو بریده، رابطه برقرار ساز، کسی که بر تو ستم کرده، از او درگذر. هر گاه چنین کردی، خداوند پشتیبان تو خواهد بود.(2) صله رحم دارای مصادیق متعددی است گاهی انسان به منزل دیگران می رود و ازآنها دیدن می کند اما گاهی رفت و آمدها منجر به کینه و کدورت می شود در این صورت می توان از سایر مصادیق بهره گرفت .کمک مالی، جانی و زبانی از دیگر مصادیق صله رحم می باشد.گاهی حتی احوالپرسی از طریق تلفن و پیامک و به طور غیر مستقیم نیز می تواند ما را درتوجه به این امر اخلاقی یاری رساند.بنابراین چنانچه خواهر و برادر شما با شما به خوبی رفتار نمی نمایند درمرحله اول بر شما لازم است که از حیث اخلاقی با گذشت و عفو با آنها برخورد نمایید و از اشتباهات آنها چشم پوشی کنید اما چنانچه این رابطه موجبات ناراحتی و ضرر دنیوی و آخروی شما را فراهم می کند می توانید شکل رابطه را تغییر داده و نه از طریق قهر کردن بلکه با کم کردن ارتباط با روشهای دیگراز طریق کمک و مهربانی و حمایت مالی برای آنها جبران نمایید. خداونددر رابطه با قطع پیوندها در قرآن مىفرمايد: الَّذينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ ميثاقِهِ وَ يَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولئِکَ هُمُ الْخاسِرُونَ فاسقان کسانی هستند که پیمان خدا را ، پس از محکم ساختن آن ، میشکنند و پیوندهایی را که خدا دستور داده برقرار سازند ، قطع نموده ، و در روی زمین فساد میکنند اینها زیانکارانند. (3) از مضمون اين آيه استفاده مىشود كه قطع رابطه با فاميل و نيكى نكردن به آنان از ويژگىهاى فاسقان مىباشدپس معلوم مىشود كه قرآن، قطع رحم و برهم زدن پيوند خويشى و فاميلى را به شدت مورد مذمت قرار داده است. البته گاهی ممکن است ما درقضاوت دچار اشتباه باشیم ودیگران را خطاکار بدانیم لذا توصیه می شود در هرکاری اول درموردخودمان احتمال خطا و اشتباه بدهیم وبعد با بررسی موضوع چنانچه به یقین رسیدیم که اشتباه ازجانب ما نبوده می توانیم با تذکر و نصیحت و هم صحبتی مودبانه دیگران را نسبت به اشتباهشان آگاه نماییم اما اگر این روش نیزموثر نبود می توان با کم کردن رابطه و تغییر شکل رابطه، ارتباطات را مدیریت کرد تا هم قهر و کینه و کدورت نباشد و هم از برقراری رابطه آزرده خاطر نشویم. 1 بحار الأنوار ، العلامة المجلسي ، ط دارالاحیاء التراث ، جلد 71 ، صفحه 114 2 بحار الأنوار ،العلامة المجلسي، ط دارالاحیاء التراث ، جلد 71 صفحه 100 3 سوره بقره آیه 27 آدرس کانال: @javadheidari110 ️ 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
حجاب.pdf
1.63M
📥فایلPDF 🔑🔓کلیدهای پاسخ به شبهات حجاب🗝 📌مُدرِّســـ🖊ــــ 🔻 استاد جواد حیــــــدرے "زیدعزه" @javadheidari110 ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ @ramezan_ghasem110
💠پرسش: آیا «قدم بد» داشتن که در بین مردم رایج است و به بعضی از افراد نسبت می‌دهند؛ صحت دارد؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: سلام‌علیکم با تشکر از ارتباط شما بزرگوار با گروه تبلیغی پاسخگو اگر منظور از «قدم بد» داشتن، این است که؛ فلان فرد به خاطر اخلاق بد و یا گنه‌کار بودن، باعث می‌شود رزق و روزی و برکت در زندگی تحت تأثیر قرار بگیرد، صحبت صحیحی است. در قرآن کریم، ریشه‌ی بلا و مصیبت، اعمال ناشایست انسان بیان‌شده است. در سوره‌ی شوری آمده است: «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُم»؛ «هر مصيبتى به شما رسد به خاطر اعمالى است كه انجام دادهايد». (1) در روایتی از امام صادق علیه‌السلام می‌خوانیم: «إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَنْوِي الذَّنْبَ فَيُحْرَمُ رِزْقَهُ»؛ «مؤمن با نیت بر گناه از رزق خود محروم می‌شود». (2) ولی اگر منظور از «بدقدم» بودن مطلب دیگری است، خرافه بوده و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان دیگران را متهم به این امور کرد. نتیجه اینکه: بر اساس آیات و روایات، علت شومی و محرومیت‌ها، اعمال انسان‌ها هست و نه «پاقدم» و «بدقدم» بودن. پی‌نوشت‌ها: 1. شوری/30 2. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، النص، ص: 241 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نمایش عکس حاج‌قاسم توسط آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل 🔹رئیس‌جمهور: رسیدگی عادلانه قضایی به جنایت رئیس‌جمهور سابق آمریکا را از طریق یک دادگاه عادلانه، دنبال خواهیم کرد. @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️پرسش: 🔰آیا در اسلام این دستور وارد شده است که در موفع تصمیم بر انجام کاری، اگر کسی عطسه کند ، باید صبر کرد؟! ✍پاسخ: ✅در این باره دستوری در اسلام نداریم و اساساً روح اسلام با این گونه مطالب سازش ندارد، تا آن جا که دستور می دهد هنگامی که تصمیم بر کاری گرفتید، اگر کسی فال بد زد اعتنا نکنید و بر خدا توکّل نموده به دنبال هدف روان شوید و فال بد زدن را نشانه شرک قرار داده است! 🍀 درباره عطسه وارد شده است که هر گاه یکی از شماعطسه کرد، در حقّ او دعا کنید و بگویید «یرحمکم اللّه رحمت خدا شامل حال شما گردد.» طرف نیز متقابلًا دعا کند و بگوید «یغفر اللّه لکم؛ خداوند شما را بیامرزد». 🖊 امّا صبر کردن و قدری مکث نمودن و یا فرق گذاردن بین یک عطسه و دو عطسه، همگی خرافه بوده و باید از آن پرهیز کرد. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔷 @javadheidari110👈
💠پرسش: آیا در حکومت امام علی علیه السلام، با بی حجابی در جامعه برخورد می شد؟ ✍️ پاسخ: نکته ی اول: در عصر حکومت امام علي علیه السلام، حدود و احکام الهي در جامعه رعايت مي‌شد. مسائلي که جزء محرمات و منکرات به حساب مي‌آمد، از آن ها جلوگيري به عمل مي‌آمد. رعايت حجاب و پوشش اسلامي، از سنت‌هاي ديني است که امام بر زنده نگهداشتن سنت‌ها تأکيد دارد. مي‌فرمايد: «ليس على الامام إلاّ ما حُمّلَ من أمر ربّه...والاحياء للسنّة»؛ «بر امام نيست جز آن چه از امر پروردگار به عهده او واگذار شده است... و زنده کردن سنت‌ها». (1) در جاي ديگر، يکي از وظايف مهم حاکم و رهبر را امر به معروف و نهي از منکر و اقامه حدود الهي مي‌شمارد:«لابدّ للأمّة من إمام... فيأمرهم وينهاهم ويقيم فيهم الحدود». (2) بر اساس اين مبنا مي توان گفت اگر در آن زمان وضعيت حجاب چنين حالتي مانند جامعه امروز داشت، بر اساس اصل امر به معروف و نهي از منكر حضرت اقدام کرده و بی اعتنائی نمی کردند؛ هر چند شاید شيوه ی برخورد متفاوت با زمان حاضر باشد. نکته ی دوم: در عصرپيامبر و امام علي علیهما السلام، رعايت پوشش و حجاب مورد توجه توده مردم(اعم از مسلمان و غير مسلمان) بود . مانند اين عصر بي حجابي و بدحجابي رايج نبود. بنابراين به نظر مي‌رسد در باره رعايت حجاب و پوشش اسلامي، در آن عصر مشکلي که امروزه وجود دارد، وجود نداشت. نکته ی سوم: در مورد رفتار پيامبر اکرم و اميرالمؤمنين علیهما السلام با زنان بد حجاب، به مستند تاريخي دست نيافته ايم، هم چنین موفق به پیدا کردن گزارش هايي در مورد آزادي حجاب و رواج بد حجابي، نشده ایم. نکته ی چهارم: رعايت حجاب و حفظ عفت عمومي جامعه، حکم قطعي اسلامي است. قرآن به صراحت آن را بيان مي‌کند ، منطق و عقل حکم مي‌کند که بايد با بي حجابي به صورت مناسب و مدبرانه و عاقلانه برخورد شود. پي‌نوشت‌ها: 1. نهج البلاغه، خطبه 105. 2. بحار الانوار، ج 93، ص 41. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110