2_1152921504696577284.mp3
7.16M
🔖تکرار در قرآن
📃پاسخی کوتاه به ادعای اسلام ستیزان
#دکتر_سها
📣گوینده: استاد جواد حیدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از مدرسه قرآنی بینش مطهر
🔰 شروع ثبتنام مدرسه قرآنی بینش مطهر
🔷 پرورش علمی و نخبه پروری قرآنی مبتنی بر نظام فکری و تربیتی شهید مطهری (ره)
🔹️در مقاطع تحصیلی چهارم، پنجم و ششم ابتدایی
🔷از بین نونهالان دختر
به صورت محدود و از طریق مصاحبه و آزمون ورودی دانش آموز میپذیرد.
🔔 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
🔶 از طریق لینک زیر
https://survey.porsline.ir/s/pqNdLzsf
🔶 یا مراجعه به صورت حضوری :
خیابان عبدالرزاق، انتهای کوچه شماره ۱۶، جنب امام زاده درب امام، مدرسه قرآنی بینش مطهر
ساعات مراجعه: ۹ تا ۱۳
تلفن تماس:
۰۹۳۵۶۸۸۱۲۱۰ -- ۰۹۱۳۷۰۰۴۷۷۸ -- ۰۳۱۳۴۴۹۰۳۶۷
@bineshemotahar
❌پرسش:
من گروه دوستان قرآنی دارم که این سوال مطرح شده که چرا وبه چه دلیل آقای روحانی با این همه مشکلاتی که برای کشور بوجود آوردن باز خواست نمیشن مگه همه در برابر قانون مساوی نیستن.؟
🔴پاسخ:
آقای روحانی مثل هر رئیس جمهور دیگر طرفداران خاص خودش را دارد.
محاکمه ی شخصیتی که 23000000میلیون رای داشته به این راحتی نیست.
با گذر زمان باید طرفداران، از ترک فعل ها و اشتباهات متعدد اطلاع پیدا کنند و از حمایتش دست بردارند تا در زمان محاکمه هزینه برای نظام و مردم تحمیل نشود. طبیعتا محاکمه ایشان ممکن است جرقهی یک اغتشاش باشد و با توجه به وجود دشمنان داخلی و خارجی باید با سعهی صدر بیشتری موضوع را دنبال کرد.
ضمن اینکه بعد از اتمام ریاست جمهوری حسن روحانی کشور درگیر اولویت هایی بوده است که پرداختن به محاکمه ی روحانی را به تعویق انداخته است.
اغتشاشات در سال گذشته نیز مزید بر علت شد که فعلا موضوع این محاکمه کمی به تعویق بیافتد.
ما نیز منتظریم قوه ی قضاییه با تدبیر و درایت و شجاعت این مسالهی مهم و حیاتی را محقق کند.
البته مطالبات مردمی نیز در این زمینه، در پیشبرد هدف موثر است.
اگرچه شعار تساوی در قانون حرف حق و بهجایی است ولی باید در تحقق عدالت و اجرای قانون اولویت ها و حساسیت ها لحاظ شود تا به بهانهی اجرای عدالت، چالشهای سختتری را تجربه نکنیم.
با نظر به تاریخ نیز در برخی شرایط شاهد مدارای پیامبر با دشمنان بودهایم. به عنوان مثال بيش ترين تحمّل و مداراى پيامبر با منافقان مدينه بود؛ چرا كه برخورد شديد با آنها خطرى عليه اصل اسلام به شمار مىآمد.
عبداللّه بن ابىّ، رئيس منافقان مدينه بود .به رغم اقدامات و خيانتهايش در مراحل گوناگون، پيامبر عليه او اقدامى نكرد. او در مدينه از جايگاهى بالا برخوردار بود . پيامبر با او مدارا مىكرد. پس از غزوه «بنىالمصطلق»، به دنبال برخى مسائل گفت که پس از برگشت به مدينه، پيامبر را از آن جا بيرون مىكند. اين خبر به پيامبر رسيد و اصحاب خواستار برخورد شديد با او شدند، تا جايى كه مسئله قتل او شايع گرديد. حتی پسرش از پيامبر خواست: اگر چنين است، او خود عامل اين حكم باشد اما پيامبر در پاسخ او فرمود: چنين حكمى مطرح نيست.
نتيجه آنكه : با تاسي از پيامبر اکرم ص بايد در رفتار با دشمنان و مجرمان با تحمل و مداراي اسلامي و هدايت گري برخورد نمود تا کمترین آسیب ایجاد گردد.
برای مطالعه بیشتر:
تفسیر مجمع البیان، ج 10، ص 293؛ تاریخ الخمیس، ج 1، ص 471؛ سیره حلبی، ج 2، ص 302
✍جواد حیدری
#محاکمه_روحانی
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
عضو کانال شوید 👆👇
https://eitaa.com/roznevesht
202030_515287616.mp3
16.42M
🔸#کنفرانس: امامت شناسی
🎤 استاد جواد حیدری
🔺جلسه اوّل
🔰 کاری از مجموعه الغدیر
🔘@javadheidari110
♦️گزارش تصویری جلسه ۲۷ خردادماه .
موضوع: روش های پاسخگویی به سوالات اعتقادی نوجوانان
استاد: جواد حیدری
✴️ موسسه فرهنگی مبشران نوجوان
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
✍ پاسخ:
بهشتی که آدم و حوا در آن بودند، باغی از باغهای همین دنیا بوده است؛ و بهشت خُلد و اصلی نبوده است تا سؤال شود چگونه شیطان توانست در آن وارد شود.
همین مطلب در روایت امام صادق علیهالسلام بیانشده است: «جنة من جنات الدنيا يطلع فيها الشمس و القمر و لو كان من جنان الاخرة ما خرج منها ابدا»؛ «يكى از راويان حديث مىگويد از امام صادق ع راجع به بهشت آدم پرسيدم امام ع در جواب فرمود: باغى از باغهای دنيا بود كه خورشيد و ماه بر آن مىتابيد و اگر بهشت جاودان بود هرگز آدم از آن بيرون رانده نمىشد»(1)
پینوشت:
1. تفسير نور الثقلين جلد 1 صفحه 62
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
🔻سه آیه از آیات #توسل در قرآن کریم:
1⃣🔸 «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ[مائده/35] ای مؤمنان! تقوای الهی پیشه کنید و با وسیله، به خدا متوسل شوید.».
🔸 این آیه ی شریفه، عمومیت دارد و هر وسیله ای را در بر میگیرد.
از این رو منحصر دانستن آیه در اعمال صالح، مخالف ظاهر آیه است، بهویژه که «الوسیلة» با الف و لام است، و مفرد نکره با ألف و لام بر عموم دلالت دارد و هیچ دلیلی بر تخصیص آیه وجود ندارد.
🔸 از آنچه بیان شد باطل بودن سخن #ابن_تیمیه از پایهگذاران فرقه وهابیت و #آلبانی از نویسندگان معاصر این فرقه، روشن میشود که درباره آیه مذکور میگویند: این آیه فقط اعمال صالح را شامل میشود.[1]
2⃣🔸 در قرآن کریم بیان شده است، فرزندان حضرت یعقوب پس از اعتراف به گناهی که نسبت به حضرت یوسف انجام دادند، نزد پدر آمدند و از او خواستند برایشان آمرزش بخواهد:
«قالُوا يا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا كُنَّا خاطِئينَ * قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي.[یوسف/97] ای پدر! برای گناهان ما آمرزش بخواه، که ما از گناهکاران هستیم (یعقوب) گفت: بهزودی برای شما از پروردگارم آمرزش میخواهم.»
3⃣🔸 «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيماً.[نساء/64] اگر آنانی که به خودشان ظلم کردند، نزد تو آمدند، سپس درخواست آمرزش نمودند و پس از آن رسول برای آنان در پیشگاه خدا طلب مغفرت نمود، خداوند را توبهپذیر و مهربان خواهید یافت.»
🔸 این آیات به روشنی، دلالت بر توسل و وسیله قرار دادن پیامبران الهی دارد.
♦️یا وجیها عندالله، اشفع لنا عندالله♦️
پی نوشت:
[1]. التوسل انواع و احکامه، آلبانی،ص14.
#توسل
#وهابیت
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b