هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
⚡️
⚡️
⚡️
⚡️
پرســـ❓ــــش
⁉️از منظر روایات، دعا در روز عرفه چه فضیلتی دارد؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے "زیدعزه"
1⃣ روز عرفه روز دعا و نیایش است و اگرچه روزه آن روز مستحب است، لیکن اگر روزه گرفتن آن روز موجب ضعف شود، آنگونه که انسان نتواند دعاهای این روز را بخواند، خواندن دعا بر روزه گرفتن مقدم است.
📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج94، ص: 124
2⃣ اگرچه همه حالات زندگی برای نیایش مناسب است ولی دوران پربار حج و حضور در مواقف آن، شکوه بیشتری برای دعا و تأثیر فراوانتری برای نیایش به درگاه پروردگار جهان دارد.
3⃣ روایات فراوانی درباره اعمال روز عرفه، بهویژه کیفیت دعا در آن موقف نقلشده که بخشی از آنها در خصوص دعاهای آن روز، مانند دعای عرفه امام حسین و دعای امام سجّاد علیهما السلام است و بخشی نیز در اهتمام و ترغیب به دعا کردن به دیگران است.
علی بن ابراهیم از پدرش نقل کرده که گفت: «عبدالله بن جندب را در عرفات دیدم که زمانی طولانی دست بهسوی آسمان بلند کرده، سیلاب اشک از گونههایش بر زمین سرازیر بود، بهگونهای که من شخص دیگری را اینچنین در حال مناجات ندیدم» هنگامیکه مردم از عرفات عازم مشعر بودند به او گفتم: «کسی را بهتر از تو در حال نیایش ندیدم».
عبدالله گفت: به خدا سوگند در آن حال فقط برادرانم را دعا میکردم؛
زیرا از امام کاظم علیهالسلام شنیدم که فرمود:
«مَنْ دَعَا لِأَخِيهِ بِظَهْرِ الْغَيْبِ نُودِيَ مِنَ الْعَرْش: وَ لَكَ مِائَةُ أَلْفِ ضِعْفمثله»؛ کسی که بهدوراز چشم برادر (ایمانی) در حق وی دعا کند از جانب عرش ندا داده میشود که صد هزار برابر آنچه برای او خواستی نصیب تو خواهد شد. پس شایسته نبود که من صد هزار برابر دعای مستجاب را به خاطر یک دعا که برآورد شدنش معلوم نیست واگذارم
📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج4، ص: 465
برای مشاهدهی جزئیات بیشتر مراجعه شود به گفتگوی پایگاه خبری صاحبنیوز با استاد جواد حیدری (زیدعزه) با عنوان:
عرفه، بهترینفرصتبرای هجرت از نفس👇
↪️ snai.ir/963839
#عرفه
🆔 @javadheidari110
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
@ramezan_ghasem110
🏍 تو راه بازگشت به سمت منزل، نوشته ی پشت نیسان آبی نظرم را جلب کرد:
📖 ارزش ها که عوض بشه
عوضی ها میشند ارزشمند✅
↩️ یاد این روایت نورانی افتادم که امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: يُستدَلُّ على إدبارِ الدُّوَلِ بأربَعٍ : تَضييعِ الاُصولِ ، و التمسُّكِ بالفروعِ و تَقديمِ الأراذلِ ، و تأخيرِ الأفاضِلِ.
❇️چهار چيز نشانه ی به سر آمدن دولت هاست: فرو گذاشتن اصول ، چسبيدن به فروع ، مقدّم داشتن فرومايگان و عقب زدن مردمان با فضيلت و لايق .
✍جواد حیدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
♦️ بالاترین درجه ی اخلاق، عمل به دستور حضرت حق (جل جلاله) است.
◀️ ابراهیم در حقیقت، قدم به بوته ی امتحان سختی نهاده است نه ذبح اسماعیل.
↙️ اسماعیل چه با صلابت به استقبال آزمون خطیر پدر می رود:
قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ ۖ سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ.
✅ آنچه در این معرکه قربانی شد، نفس بود و نه جسم و همین باعث شد ابراهیم، خلیل الله شود.
❇️ خدایا در این عید عزیز، ذبح عظیمی روزیمان کن.
↩️مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ
چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد.
↔️ السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین 🌷🌷
✍جواد حیدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
اسلام ستیزان در روزهای عادی سال و هنگام عید قربان 😐👆
#عیدتان_مبارک
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠پرسش:
آیا این مطلب که ،علماء و فقیهان با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ،مخالفت میکنند ، صحت دارد؟
......................................................................................................................................
✍️ پاسخ:
نکته اول :در روایات اهلبیت علیهمالسلام ، علم و عالم با تعابیر مختلف تمجید و تعظیم شدهاند و عالمان بهعنوان نگهبانان دین ، جانشینان رسول خدا ، معرفیشده و از مردم خواستهشده است از آنان تقلید و تبعیت کنند.(1)
نکته دوم : توجه در منظومهی روایی اهلبیت علیهمالسلام ،انسان را به این نکته رهنمون میکند که : بعضی از عالمان هستند که با تأویلات و برداشتهای خود درصدد انحراف مردم هستند که از تبعیت و پیروی از آنها منع شده است.مرحوم شیخ حرّ عاملی در وسایل الشیعه بابی را با این عنوان گشودهاند :« بَابُ عَدَمِ جَوَازِ تَقْلِيدِ غَيْرِ الْمَعْصُومِ ع فِيمَا يَقُولُ بِرَأْيِهِ وَ فِيمَا لَا يَعْمَلُ فِيهِ بِنَصٍّ عنهم»؛«عدم جواز تقلید از کسی که بارأی و نظر خود و بدون در نظر گرفتن روایات اهلبیت علیهمالسلام فتوا میدهد»(2)
نکته سوم :اما در مورد روایاتی که بیانگر مخالفت اهل علم با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند :
الف ) غالب این روایات دارای ضعف سند میباشند و برای تخریب چهره علماء که حافظان و نگهبانان دین و مذهب هستند ،جعلشدهاند.
ب ) فارغ از بحث سندی ، این روایات ناظر به علماء سوء و منحرف میباشند که در تمام دوران حتی بعد از رسول خدا صلیالله علیه و اله بودهاند.
ج) الفاظ موجود در روایات عام بوده و عالمان دیگر فرقهها و مذاهب را هم که اعتقادی به امام زمان ندارند و یا در شخصیت ایشان دچار انحراف میباشند،شامل میشود.
پینوشت:
1. الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 67
2. وسائل الشيعة، ج27، ص: 124
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
2_1152921504696576342.mp3
16.38M
🔸#کنفرانس: امامت شناسی
🎤 استاد جواد حیدری
🔺جلسه هفتم
🔰 کاری از مجموعه الغدیر
🔘@javadheidari110
هدایت شده از نبوی نسب
🎉 تمشک غدیر رسید👏
🎁 یه هدیه ویژه برای مربیان کودک و نوجوان 🤔
📒 جزوه ای ۱۱۰ صفحه ای شامل:
🔹 انواع شروع با بسم الله
🔸انواع اشعار شاد سلام
🔹احادیث موزون و اشعار علوی
🔸نمایشنامه و داستان هایی در مورد مولا علی علیه السلام
🔹۴۲ مسابقه متنوع پيرامون غدیر و ولايت
🔸اشعار دعای پایانی
🔹 و ....
📒جزوه pdf در اندازه a5 طراحی شده و فقط چاپ و فنرزنی با شماست
💝 تبلیغ غدیر واجب است 👌
🌺 جهت دریافت فایل مورد نظر به آدرس زیر مراجعه کنید👇
🦋https://eitaa.com/tameshk110
♦️پرسش:
پرداخت زکات به فقیر، توسط امام علی علیه السلام، چگونه با حضور قلب حضرتشان در نماز سازگار است⁉️
✅پاسخ:
نکته ی اول: دادن زکات در هنگام نماز از سوی امام علی علیه السلام مورد مدح و ستایش قرآن قرار گرفته ؛ اگر دادن زکات مدح نمی داشت، خداوند آن را ستایش نمیکرد.
نکته ی دوم: معنى غرق شدن در توجه به خدا اين نيست كه انسان بى اختيار احساس خود را از دست بدهد و بیهوش شود، بلكه با اراده خويش توجه خود را از آنچه در راه خدا و براى خدا نيست بر مى گيرد.
نکته ی سوم: آنچه با روح عبادت سازگار نيست، توجه به مسائل مربوط به زندگى مادى و شخصى است و اما توجه به آنچه در مسير رضاى خدا است، كاملا با روح عبادت سازگار است و آن را تاكيد ميكند.
هم نماز و هم زکات هر دو جزء عبادات است و در هر دو توجه به خداست. (عبادت در عبادت)
نکته ی چهارم: برخی از مخالفین، عمل و رفتار امام المتقین را، مصداق فعل کثیر در نماز دانشته اند در حالی که در منابع روایی اهل سنت، افعالی به رسول خدا نسبت داده اند که به یک نمونه اشاره می شود:
أن رسول الله صلی الله علیه و سلم کان یصلی و هو حامل أمامة بنت زینب بنت رسول الله (صلی الله علیه و سلم) و لأبی العاص بن الربیع فإذا قام حملها و إذا سجد وضعها.
رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حال نماز بود و أمامة، نوه خودش را از دخترش زینب از داماش أبی العاص بن ربیع، خیلی دوست داشت و روی شانه خود می گرفت و میایستاد و وقتی سجده میکرد، آن دختر را روی زمین میگذاشت و سجده میکرد و باز هنگام بلند شدن، بچه را بغل می کرد و میایستاد.
📚البخاری الجعفی، محمد بن إسماعیل أبو عبدالله (متوفای۲۵۶هـ)، صحیح البخاری، ج۱، ص۱۳۱، ح۵۱۶، کتاب الصلاة، تحقیق د. مصطفی دیب البغا، ناشر: دار ابن کثیر، الیمامة - بیروت، الطبعة: الثالثة، ۱۴۰۷ – ۱۹۸۷؛
✍جواد حیدری
#غدیر
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از 🇵🇸🖊 اهل قلم و قول لیِّن🎙
🌼 🌾 🌼 🌾 🌼 🌾 🌼 🌾 🌼 🌾 🌼
🌾
🌼
پرســـ❓ــش
⁉️چرا مردم جریان غدیر را از یاد بردند؟
⁉️چگونه ممکن است این تعداد کثیر به سخن حضرت عمل نکنند و بعد از جریان غدیر منکر آن شوند؟!
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے
"زیدعزه"
🔻مقدمه
سند حدیث غدیر متواتر و غیر قابل خدشه است، همچنین دلالت حدیث بر ولایت مولا نیز با وجود قرینههای متعدد از مسلمات است. اما چرا این همه جمعیت انکار کردند؟!
1⃣ نوع حکومت و سیستم ادارهی مناطق قومی قبیلهای بوده است و طبق حرکت و نظر رهبران و رئیسان آن قبایل، تودهی مردم نیز همراه میشدند.
2⃣ تهدید و تطمیع مردم توسط صاحبان زر و زور و تزویر که جرات بیان حقایق را نداشتند.
3⃣ وقتی در زمان حیات رسول خدا، خلفای اهلسنت به وضوح و بیش از هفتاد مرتبه با امر و نهی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مخالفت کردند هیچ استبعادی ندارد بعد از شهادتشان نیز چنین کنند.
🔻نمونهای از شواهد
علامه شرف الدین در کتاب النص و الاجتهاد به موارد متعددی اشاره دارند:
〽️جریان جیش اسامه و مخالفت صریح خلفا با کلام رسول خدا که فرمود:
لعن الله من تخلف عن جیش اسامه
〽️صلح حدیبیه و مخالفت عمر با رسول خدا
〽️رزیه و مصیبت یوم الخمیس _روز پنجشنبه_ و تهمت هذیان به رسول خدا
♻️خلاصه اینکه:
طبق شواهد تاریخی پیامبر در زمان حیات خویش نه تنها در واقعهی غدیر بلکه بارها به صراحت و کنایه فرموده بودند که علی (علیهالسلام) جانشین و وصی ایشان است و همه بر این امر واقف بودند ولی با این وجود باز عدهای دست از کارشکنی برنداشتند؛ نظیر کارشکنی در جریان حدیث اثنیعشر و... پس بعید نبود بعد از حیات آن حضرت نیز نه تنها خود از فرامین پیامبر سرپیچی کنند بلکه به تطمیع و تهدید دیگران نیز بپردازند.
بنابراین برخی بخاطر حسد، برخی بخاطر عدم فهم درست و صحيح از مساله نبوت و ارتباط نبوت و امامت با مساله خلافت و جانشيني رسول خدا و برخی نیز به خاطر تعصبات قبيلهای در صف مخالفان غدیر قرار گرفتند زیرا سیستم ادارهی آن منطقه سیستم قومی قبیلهای بود و مردم تابع رئیس قبیلهی خود بودند.
#امامت_و_ولایت_امیرالمومنین
#شبهات_غدیر
@javadheidari110
🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼
@ramezan_ghasem110
❇️ یاری امیرالمومنین علیه السلام ❇️
♦️پیامبر اکرم فرمود:
القعود عن نصرة علی بن أبي طالب بغضٌ.
کم کاری در نصرت و یاری علی (علیه السلام)، مصداق بغض نسبت به أميرالمؤمنين (علیه السلام) است. (المناقب ج ۳، ص ۲۱۵)
🔹قطعا تبیین و ترویج فرهنگ غدیر از مصادیق یاری و نصرت امام المتقین است.
❎ عزیزانی که قصد نصرت و یاری فرهنگ علوی و احیاء عید بزرگ غدیر را دارند ما را در این مسیر همراهی کنند:
◀️ تهییه و توزیع بسته های معیشتی
◀️ جهاد تبیین
◀️ حمایت از فعالان عرصه ی امامت و ولایت
↙️ شماره کارت برای واریز وجه.
↙️ 6037997552329840
🔹جواد حیدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولودی بسیار جذاب و دیدنی
برای عید غدیر
توسط نزارالقطری
@javadheidari110
❌شبـــــــــــــــهه❌
برای کافر شدن هیچ کتابی بهتر و کارآمد تر از قرآن یافت نمی شود. 😳
وقتی خودِ خدا توی کتابش، میگه: إنّ الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله «سوره صف آیه ۴»
پس در حقیقت خداوند کسانی را دوست می دارد که درصفوف استوار و آهنین در راه خدا آدم می کشند. 😬😬
✅پاسخ شبهه:
قتال و جنگیدنی که مد نظر این آیه ی قرآن هست، قتال در مقابل کسانی است که به مسلمانان حمله کرده اند و نه هر غیر مسلمان.
🗣در آیه ی ۱۹۰ از سوره مبارکه بقره، خداوند فرموده: وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ.
↙️کسانی که حمله کردند شما را بِکُشند همینطوری کنارشون منفعل نایستید که کشته شوید شماهم بُکُشید.
پس یقاتلون تفسیرش با آیات دیگر مشخص شود.
👌از طرف دیگر وقتی وارد بحث تاریخی می شویم، این همه غیر مسلمان در مدینة النبی و حکومت نبوی و علوی زندگی می کردند و کشته هم نمی شدند.
🧐 دفاع از جان و مال و ناموس و وطن در برابر متجاوز یک حکم عقلی است.
✍جواد حیدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
❇️ سلام
↙️یه سوال از اهل سنت:
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، برای ولایت امیرالمومنین، یعسوب الدین، علی علیه السلام، چه واژه ای به کار می بردند شما حاضر به پذیرش می شدید؟
♦️خلیفه؟
♦️ولی؟
♦️وصی؟
♦️وزیر؟
♦️امام؟
♦️امیرالمؤمنین؟
❇️ همه ی این واژگان، در کلام رسول خدا، در منابع معتبر اهل سنت و با سند صحیح آمده است.
◀️ در پست بعدی مستندات این ادعا، تقدیم می شود.
✍جواد حیدری
#غدیر
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
عباراتی که پیامبر ص راجع به امام علی ع فرمودند:
📜 پیامبر اسلام (ص) فرمودند:
🌸 یا علی انت 🔺خلیفتی🔺 فی کل مومن بعدی
📚 صحیح بخاری ،ج ۵، حدیث ۴۴۶۱۱۶
👤اَلبانی: روایت صحیح است
📚 سنت ابت ابی عاصم ، ص۱۵۱
👤حاکم نیبشابوری و ذهبی:
روایت صحیح است
📚المستدرک، ج۳ ، ص ۱۳۳
📜پیامبر (ص) میفرمایند :
🌸و هو 🔺ولی🔺 کل مومن بعدی
📚 المستدرک، ج۳، ص ۱۱۰
📜پیامبر اسلام (ص):
🌸ان هذا 🔺اخی و وصیی و خلیفتی🔺 فیکم
📚 تاریخ طبری،ج۲ ،ص ۶۲
📚تاریخ ابن اثیر، ج۱ ، ص۴۸۷
✅تصحیح روایت :
📚کنزالعمال، ج ۱۳، ص ۱۲۸
📚حاکم نیشابوری در المستدرک، ج ۳، ص ۱۱۳
📜پیامبر اسلام (ص):
🌸 یا علی، انت 🔺امام🔺 کل مومن و مومنه
📚مناقب خوارزمی، ص ۶۱
📜پیامبر (ص):
🌸انت 🔺امام🔺 المتقین
📚اسد الغابه ، ابن اثیر، ج۳، ص۱۷۳
📜پیامبر (ص):
🌸انت 🔺امیر المومنین🔺
📚حلیه الاولیاء ،ابو نعیم اصفهانی، ج ۱، ص۶۳
📜پیامبر (ص) در روز غدیر:
🌸🔺من کنت ولیه فهذا ولیه🔺
📚فضایل الصحابه، احمد بن حنبل، ج۱۵
برخی میگویند که منظور از "ولی" اینجا دوستی است نه سرپرست!
اما ایا به راستی اعلام دوستی تبریک و بعیت دارد؟
خلفیه دوم بعد از اعلام ولایت امام #علی (ع) در #غدیر خطاب به امام (ع) میگوید:
📖فَلَقِيَهُ عُمَرُ بَعْدَ ذلك فقال له هنياء يا بن أبي طَالِبٍ أَصْبَحْتَ وَأَمْسَيْتَ مولي كل مُؤْمِنٍ وَمُؤْمِنَةٍ
🇮🇷عمرگفت: مبارک باشد بر تو ای #علی ، تو اكنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی
📚 البداية والنهاية، ج 7، ص 350،
📖فقال عمر بن الخطاب: هنيئا لك يا ابن أبي طالب أصبحت اليوم ولي كل مؤمن.
🇮🇷 عمرگفت: مبارک باشد بر تو ای #علی ، تو اكنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی.
📚 البدایه النهایه ، ابن کثیر دمشقی، ج ۷، ص۱۵۰.
📖فقال عمر بن الخطاب بخ بخ لك يا بن أبي طالب أصبحت مولاي ومولي كل مسلم فأنزل الله اليوم أكملت لكم دينكم.
🇮🇷عمر گفت: تبريک، تبريک ای پسر ابوطالب، تو اكنون مولای من و مولای هر مسلمانی، سپس اين آيه نازل شد: امروز دين شما را كامل كردم.
📚الخطيب البغدادی، تاريخ بغداد، ج 8، ص 289،
📜امام #علی استدلال کرد به واقعه #غدیر :
امام مردم را قسم داد و گفت ایا پیامبر در روز #غدیر چنین و چنان نگفت؟
و قام الناس کثیرا
تعداد زیادی از مردم بلند شدند و گفتند بله!
📚البدایه و النهایه، ابن کثیر دمشقی، ج ۵ ، ص ۲۳۰
📚اسد الغابه، ابن اثیر، ج ۴ ،ص۲۸
📚مسند احمد بن حنبل، ج۴، ص ۳۷۰
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b