eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
399 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 برخورد حکومتی با بدحجابی در سیره ی معصومان 1️⃣ ✍️جواد حیدری 🔷 یکی از سوالات دغدغه مندان و شبهات دگراندیشان در حوزه ی حجاب بانوان، نبود مستنداتی در سیره ی رسول مهربانی و حضرات معصومان علیهم السلام نسبت به برخورد با بدحجابان در جامعه ی اسلامی است. 🔺با تاکید بر این دو نکته که: (در پست جداگانه ای تفصیل داده می شود ان شاء الله). ⬅️اجرای احکام دینی در حد توان؛ توسط حاکمان دینی، از مسلمات قرآنی و روایی است حتی اگر یک بار در سیره ی معصومان علیهم السلام اتفاق نیافتاده باشد. ( مثال: اجرای حد نسبت به دزد) ◀️ و اینکه از جهات متعدد مقایسه ی جامعه ی صدر اسلام با جامعه ی کنونی، مع الفارق و اشتباه می باشد. 🔵 به چند سند تاریخی که نشانگر برخورد معصومان علیهم السلام می باشد اشاره می رود.👇 🔻پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم، هنگامی که عَمرو بن حَزم را به عنوان والی نجران در یمن معرفی و نصب کردند، وظائفی برای ایشان مشخص فرمودند. حضرت در بخشی از دستورات خود، او را مسئول پاکدامنی و حجاب مردم می ‏داند و از او می ‏خواهد به اقدامات عملی در این زمینه همت گمارد: «عهدٌ من محمد النبى رسول‏ الله لِعَمرو بن حزم حين بعثه الى اليمن، أمره بتقوى الله فى أمره كلّه... و ينهى الناس أن يصلّى أحدٌ فى ثوب واحد صغير، الا أن يكون ثوبا يثنى طرفيه على عاتقيه، و ينهى الناس أن يحتبى أحد فى ثوب واحد يفضى بفرجه الى السماء. و ينهى أن يعقص أحد شعر رأسه فى قفاه؛ اينكه مردم را از نماز خواندن در يك لباس كوچك نهى كند مگر اينكه پوششى باشد كه بتواند دو طرف آن را به دو شانه خود گره بزند. و مردم را از اينكه لباس كوچكى بپوشند كه عورتشان آشكار شود بازدارد و از اينكه كسى موهايش را پشت سرش انباشته كند، نهى كند». (میانجی، مکاتیب‏ الرسول، ج2، ص528). 🔹دستورالعمل حکومتی حضرت رسول، نسبت به حوزه ی پوشش و حجاب در جامعه ی دینی در این آئین نامه ی نبوی به یکی از کارگزارانشان، روشن و واضح است. ... کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
chashm be rah28.mp3
3.52M
⭕️جلسه‌‌ بیست‌و‌هشتم‌معارف‌‌مهدویت 🔊استاد ارائه‌دهنده: استاد جواد حیدری "زیدعزه" ⁉️انتظار امام‌زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به چه معناست؟ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵پاسخ: 🔹این مطلب کذب محض است و در هیچ‌ منبع معتبری یافت نمی شود. 🔷 افراد مغرض پیش از این نیز سخنان نامتعارفی را به خانم اصلانی نسبت داده‌اند. @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جواد حیدری
🔷 دعا، قضای حتمی را هم بر می گرداند؟ اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْوَشَّاءِ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: اَلدُّعَاءُ يَرُدُّ اَلْقَضَاءَ بَعْدَ مَا أُبْرِمَ إِبْرَاماً... از عبد اللّٰه بن سنان،گويد:شنيدم امام صادق(عليه السّلام) مى‌فرمود:دعاء،قضائى كه سخت مبرم شده برمى‌گرداند. ( الکافي , جلد۲ , صفحه۴۷۰ ) 🔴 بر اساس این روایت نورانی، دعا، قضای مبرم و محکم شده یا همان حتمی را هم بر می گرداند. 🔵 برای فهم این روایت، باید روایاتی که مراحل فعل را تبیین فرموده اند را مرور کنیم. به یک نمونه اشاره می رود: الحسين بن محمّد ، عن معلّى بن محمّد قال: سئل العالم - عليه السّلام - كيف علم اللّه؟ قال: علم، و شاء، و أراد، و قدّر، و قضى، و أمضى. فأمضى ما قضى... إذا وقع القضاء بالإمضاء، فلا بداء. ( الكافي، ج‏1، ص 149) ✳️ همان طور که مشاهده می فرمایید، بداء و تغییر پذیری تا مرحله ی امضاء ممکن هست و هنگامی که قضا به مرحله ی امضاء رسید دیگر قابل تغییر نمی باشد. ✅نتیجه اینکه: دعا با شرائط خود، قضای الهی را هم تا زمانی که به مرحله ی امضاء نرسیده باشد، بر می گرداند. ✍️ جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🚩 🏴 📝 پرســـ❓ــش‌‌های کاربران پاســـ🖊ــــخ‌های استادحیــــــدرے زیدعزه↪️ ⁉️تاریخ‌ِ شهادت امام‌رضا ۳۰صفرِ یا ۲۳ذی القعده؟ بنا بر قول مشهور بین شیعه، شهادت امام‌رضا(علیه‌السلام)، روز 30 صفر سال 203 هجری قمری بوده و آن حضرت توسط مامون خلیفه عباسی و با خورانده شدن سم به شهادت رسیدند. اما برخی از مورخان از جمله شیخ مفید، شهادت ایشان را 23 ذی القعده همان سال می دانند، لذا براي زيارت آن حضرت در اين روز تأكيد فراواني به عمل آمده است. ┄┅═══••✾••═══┅┄ ⁉️نحوه‌ی شهادت امام رضا چگونه بود؟ شیخ مفید در کتاب ارشاد دو روایت مختلف در مورد نحوه شهادت آن حضرت به دست مامون نقل می‌کند: 1⃣ روزي آن حضرت با مامون طعامي خوردند و حضرت از آن طعام بيمار شدند و مامون نيز خود را به تمارض زد. شیخ مفيد در تفصيل اين جريان غم انگيز آورده‌است كه: محمدبن‌علي‌بن‌حمزه از منصوربن‌بشير از عبدالله‌بن‌بشير روايت كرده كه گفت: مامون به من دستور داد ناخن‎هاي خود را بلند كنم و اين كار را براي خود عادي نمايم و براي كسي درازي ناخن خود را نشان ندهم، من نيز چنان كردم، سپس مرا خواست و چيزي به من داد كه شبيه به تمر هندي بود و به من گفت: اين را به دو دست خود بمال، و من چنان كردم سپس برخاسته و مرا به حال خود گذارد و پيش حضرت رضا عليه السلام رفته، گفت: حال شما چگونه است؟ فرمود: اميد بهبودي دارم. مامون گفت: من نيز بحمدالله امروز بهترم و كسي از پرستاران و غلامان به خدمت تو آمده‎اند؟ حضرت فرمود: نه. مامون خشمناك شد و به غلامان فرياد زد كه چرا به آن حضرت رسيدگي نكرده‎اند. سپس گفت: هم اكنون آب انار بگير و بخور كه براي رفع اين بيماري چاره‎اي جز خوردن آن نيست. برادر عبدالله‌بن بشير می‌گويد: پس به من گفت: انار براي ما بياور، و من اناري چند حاضر كردم، مامون گفت با دست خود آن را فشار بده و من فشردم مامون آب آن را با دست خود به امام رضا عليه‌السلام خورانيد و همان سبب مرگ آن حضرت شد و پس از آن، دو روز بيشتر زنده نماند كه از دنيا رفت. مرحوم مفيد در ادامه گزارش خود از اباصلت هِرَوي روايت كرده كه گفت: پس از آن كه مامون (در آن روز) از نزد آن حضرت بيرون رفت بر آن جناب وارد شدم، حضرت به من فرمودند: اي اباصلت اينان كار خود را كردند و زبانش به ذكر خدا گويا بود. 2⃣ شیخ مفيد در روايت ديگر از محمد بن جهم نقل می‌کند كه گفت: حضرت رضا عليه‌السلام انگور را زياد دوست ‎داشتند، پس قدري انگور براي آن حضرت تهيه كردند، و در دانه‎هاي آن چند روز سوزن‎هاي زهرآلود زدند، سپس آن سوزن‎ها را كشيده و آن انگور را به نزد آن بزرگوار آوردند حضرت به همان بيماري كه پيش از اين گفته شد، مبتلا بود، از آن انگور زهرآلود ميل فرمود و همین سبب شهادتشان شد. ┄┅═══••✾••═══┅┄ ⁉️چرا امام رضا، از خوراکی مسموم استفاده کردند؟ مگر امام علم‌غیب ندارد؟ 1⃣ علم غیب مخصوص خداوند است و آگاهی دیگران نسبت به غیب، متوقف به اذن اوست در قرآن کریم می‌خوانیم:«عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلى غَيْبِهِ أَحَدا إِلاَّ مَنِ ارْتَضى مِنْ رَسُولٍ فَإِنَّهُ يَسْلُكُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَدا»«داناى غيب اوست و هیچ‌کس را بر اسرار غيبش آگاه نمی‌سازد مگر رسولانى كه آنان را برگزيده و مراقبينى از پيش رو و پشت سر براى آن‌ها قرار می‌دهد 📖سوره‌جن/26و27 2⃣علم امامان علیهم‌السلام، ذاتی و استقلالی نیست و طبق روایات،اگر بخواهند چیزی را بدانند،خدا به آن‌ها می‌آموزد امام صادق‌می‌فرمایند: «إِذَا أَرَادَ الْإِمَامُ أَنْ يَعْلَمَ شَيْئاً أَعْلَمَهُ اللَّهُ ذَلِكَ»هرگاه امام اراده کرد چیزی را بداند، خداوند آن را به او می‌آموزد 📚الكافي، ج1 3⃣حضرات‌ معصومین علیهم‌السلام، مکلف نبودند تا بر اساس علم غیب عمل‌کنند بلکه مأمور به‌ ظاهر بودند پیامبر خدا می‌فرماید:«إِنَّمَا أَقْضِي بَيْنَكُمْ بِالْبَيِّنَاتِ وَ الْأَيْمَان»من بین شما فقط باشاهد و قسم‌هایتان قضاوت‌می‌کنم 📚الكافي، ج7 4⃣ اهل‌بیت علیهم‌السلام، تسلیم قضا و قدر الهی بودند و داشتن علم به چیزی، مانع تسلیم خدا بودن آن ذوات نورانی و تغییر قضا و قدر حتمی خدا نیست امام حسین‌فرمودند «رِضَى‌اللَّهِ‌ رِضَانَا أَهْلَ‌الْبَيْت» رضایت‌خدا رضایت ما اهل‌‌بیت‌است 📚بحارالانوار، ج44 ┄┅═══••✾••═══┅┄ متن کامل را اینجا بخوانیم👇 ↪️ snai.ir/961908 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
📞 🔻 به فردی مراجعه کرده ام که می گوید: علت بچه دار نشدن شما، در چله افتادن است.❗️ باید برای فرزند دار شدن، چله ی شما بریده شود.💤 🔹مطلب بالا، هر از گاهی توسط پرسشگران عزیز، مطرح می شود. آیا این مسأله صحیح است؟ ✍️ پاسخ: 🔵 یکی از بزرگ ترین آفات هر دینی گرایش مردم به خرافات است. بحث چله بریدن در زنان برای حامله شدن یا برای تسریع در امر ازدواج و یا برای رشد استخوان های بچه، همه از خرافاتی است که هیچ اثر و نشانه ای از آن در متون روایی یافت نشد. بسیاری با همین شگردها مردم را به دور خود جمع می کنند و از آنان سوء استفاده های مادی و یا احیانا غیر مادی می کنند. بهتر است انسان به جای مراجعه به این امور به خداوند توکل کند و از او کمک بطلبد و مطمئن باشد که خداوند خیر و مصلحت او را می خواهد. 🔷در رابطه با دعا برای بچه دار شدن، ومانند آن توجه به چند نکته لازم به نظر می رسد. 1. دنیا محل آزمایش است، و هر کس به نوعی آزمایش می شود؛ یکی با سرمایه؛ یکی هم با فقر؛ یکی با فرزند و یکی با نداشتن فرزند و ... . 2. با توجه به این که تمام اتفاقات در هستی به دست قدرت بی نهایت الاهی است، پس باید از او خواست تا گره ها باز و مشکلات رفع شود. 3. با توجه به لدنی بودن علم اهل بیت علیهم السلام؛ شایسته است، در مواردی که دعاهای ویژه ای را معرفی نموده اند، از این موارد استفاده شود که قطعا راه گشا و تاثیر گذار است. 5. نظام عالم بر اساس اسباب و مسببات بنا نهاده شده است؛ بنابر این باید ارتباط با خدا و دعا ما را از رفتن به پیش پزشک و درمان از آن طریق، باز ندارد، تا با حفظ این ارتباط از اسبابی که خدا برای ما قرار داده نیز بهره بگیریم. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا