eitaa logo
شبهات جوان و نوجوان
990 دنبال‌کننده
721 عکس
605 ویدیو
29 فایل
❤کانال ویژه جوانان و نوجوانان عزیز❤️ پاسخ به سوالات و شبهات روز تحت نظر حجة الاسلام حجت عابدینی استاد و مدرس حوزه علمیه سخنران حرم مطهر رضوی پاسخگوی مسائل دینی در حرم مطهر رضوی @pasokhgo00 👈 ارسال سوالات و پیشنهادات وهماهنگی جلسات استاد عابدینی
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️آیا سلام دادن به امام حسین (علیه السلام) در قنوت نماز اشکال دارد؟ در صورتی که این کار را در نمازهای گذشته کرده باشد، چه حکمی دارد؟ ✅ پاسخ: به طور کلی در نماز، موجب باطل شدن نماز می شود؛ البته اگر به خاطر جهل به حکم، نماز خود را با انجام این کار صحیح می دانسته، نمازهای گذشته قضا ندارد ولی بنابر احتیاط واجب باید سجده سهو انجام دهد. -------------- پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
✴️آیا می توان از وسائل تکیه، حسینیّه و هیأت در محل دیگر ـ اعم از حسینیه و هیأت یا غیر آن ـ استفاده کرد؟ ✅ تابع کیفیت وقف و قصد اهداء کنندگان است، اگر برای استفاده در هیأت یا حسینیه خاص وقف یا اهدا شده است، نباید به جای دیگر ببرند.* ✴️شخصی ملک خود را برای برپایی مجالس عزاداری سیدالشهداء (ع) در محل، وقف کرده است، ولی در حال حاضر متولّی وقف، توانایی اقامه عزا در محل مذکور در وقفنامه را ندارد، آیا جایز است در شهری که در آن اقامت دارد مجالس عزاداری برگزار کند؟ ✅ اگر وقف، مخصوص اقامه مجالس عزاداری در همان مکان باشد، تا زمانی که عمل به وقف هرچند با گرفتن وکيل برای آن، درهمان مکان ممکن باشد، حق ندارد آن مجالس را به جای ديگر انتقال دهد، بلکه واجب است فردی را نايب بگيرد تا در آنجا مجالس عزاداری برپا کند. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
پاسخ به یک شبهه آیا (علیه السلام) و نسبت فامیلی داشتند؟! پسرعمو بودند؟! 👆 این تیره و تبار هر کدام است👆 کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
سلام علیکم خدمت اعضای محترم کانال عرض تسلیت ایام تشکر از عزیزانی که با ارسال سوال همه اعضای کانال را بهره‌مند میکنند (برای ارسال سوال به اطلاعات کانال مراجعه فرمایید) و تشکر از عزیزانی که با پیام های قدردانی از کانال ما رو شرمنده میکنند🖤 ممنون از شما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« اعمال شب عاشورا » ☑️ اول: صدر رکعت نماز در هر رکعت بعد از حمد سه مرتبه سوره توحید. بعد از پایان صد رکعت هفتاد مرتبه بگوید: سُبْحَانَ اللهِ وَ الْحَمْدُ للهِ وَ لا إِلَهَ اِلّا اللهُ وَ اللهُ أَکْبَرُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ ☑️ دوم : چهار رکعت نماز « دوتا دورکعتی » در آخر شب ؛ در هر رکعت بعد از سوره حمد، هرکدام از آیة الکرسى و سوره‏ هاى توحید و فلق، و ناس را ده مرتبه بخواند، پس از سلام صدمرتبه سوره توحید را قرائت کند. ☑️ سوم : چهار رکعت نماز، د رهر رکعت بعد از حمد پنجاه مرتبه سوره توحید ( این نماز برابر است با نماز امیر المؤمنین علیه السّلام که م صلى الله علیه و آله فرستد، و هرچه مى‏ تواند بر دشمنان ایشان لعن کند. ☑️ چهارم : احیا این شب روایت شده: مانند آن است‏ که عبادت کرده باشد به عبادت جمیع فرشتگان، و عبادت در آن، برابر هفتاد سال عبادت است، ☑️ پنجم : زیارت امام حسین علیه السلام در کربلا « اللهم ارزقنا بحق محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین» (مفاتیح الجنان) کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
🌑روز عاشورا که روز شهادت ابا عبدالله الحسین علیه‌ السلام و یاران با وفاى ایشان است، روز اندوه و غم و مصیبت ائمّه اطهار علیهم السلام و شیعیان آنها مى باشد، و بر رعایت امور و انجام اعمالی در این روز تأکید شده است که به چند مورد اشاره می شود: 🏴 خواندن زیارت عاشورا کامل(با صدلعن وصد سلام) 🏴هزار مرتبه» قاتلان آن حضرت را لعنت کند و بگوید: اللّٰهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ؛ خداوندا بر قاتلان حسین(ع) لعنت فرست. 🏴به نظر اکثر مراجع عظام تقلید روزه گرفتن در این روز کراهت دارد؛ ولی بهتر است بدون قصد روزه، تا بعد از نماز عصر از خوردن و آشامیدن خودداری شود. 🏴 یکدیگر را در مصیبت آن وجود مقدّس به این جملات تعزیت گویند: أَعْظَمَ اللّٰهُ أُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ، وَجَعَلَنا وَ إِیَّاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیِّهِ الْإِمامِ الْمَهْدِیِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمُ السَّلامُ؛ خدا مزدهای ما را به خاطر سوگواری‌مان برای حسین (درود بر او باد) بزرگ گرداند و قرار دهد ما و شما را از خون‌خواهانش به همراه ولی‌اش امام مهدی از خاندان محمّد (درود بر ایشان باد). 🏴کار‌کردن در روز عاشورا‌ حرام نیست ولی شایسته است مؤمنین در این روز دست از کسب و کار بکشند و نیازهاى خانه را در روز عاشورا تهیّه و ذخیره نکنند و با‌بستن مراکز تجاری، که خود نمادی از مشارکت در مصیبت سالار شهیدان و اظهار همدردی با حضرتش می باشد در حد ممکن در این وظیفه مهم کوتاهی نکنند. البته کسانى که با مسائل بسیار ضرورى مردم سر و کار دارند مثلا پزشکان و امثال آنها و از این امر مستثنی هستند. (1) 🏴مؤمنین توجه داشته باشند با اقتدا به اباعبد‌الله ‌الحسین علیه ‌السلام در هنگام وقت نماز، عزاداری و سایر امور را تعطیل و نمازشان را اول وقت و به جماعت اقامه نمایند. (3) 🏴در روز عاشورا سعی جدی داشته باشیم که از مزاح و خنده و دیگر سرگرمى هاى مسرّت بخش دنیوى خوددارى کنیم و همچنین هنگام غروب روز عاشورا، به یاد مصائب فرزندان و اطفال و زنان حرم امام حسین علیه السلام باشیم، زیرا آن هنگام از سخت ترین لحظات حرم آل پیامبر صلى الله علیه و آله بود. نکات توضیحی و منابع: (1) (رهبری، سایت، استفتائات، شماره 592835 ؛ مکارم، احکام عزاداری، ص: 118 ، س 169 ؛ مفاتیح نوین، اعمال روز عاشورا) (2) (سیستانی استفتائات کتبی در گروه علمی حرم ؛ استفتائات مکارم ج1 س575) (3) (رهبری، سایت، استفتائات، شماره 607464 ؛ فاضل، جامع المسائل، ج1 ، ص: 583 ، س 2177 ؛ بهجت، استفتائات، ج4 ، ص: 541 ، س 2177 ؛ مکارم، استفتائات سایت، نماز جماعت، اهمیت نماز جماعت کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️جدیدترین روش درمانی کرونا درطب سنتی ▫️ شبکه افق برنامه انارستان ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ▫️ دکتر زنده دل متخصص طب سنتی https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
✳️آیا امام زمان(علیه السلام) با حضرت (علی نبینا وآله وعلیه السلام) در یک زمان ظهور می‌کنند یا در زمان‌های مختلف؟ پاسخ : ✅ از روایات وارد شده در باب ظهور برمی‌آید که منجی حقیقی و اصلی، امام زمان(علیه السلام) است که ظهور می‌فرمایند و حضرت عیسى(ع) در همان زمان در کنار او و از یاران ایشان خواهد بود. 🔹در معارف اسلام دو منجی به نام‌های حضرت عیسى(علی نبینا وآله وعلیه السلام) و امام زمان(علیه السلام) بیان نشده است، بلکه یک منجی وجود دارد که امام زمان(علیه السلام) است. حضرت عیسى در هنگام ظهور امام زمان(عج) نزول نموده و در کنار امام قرار گرفته و با او نماز خوانده و با ایشان بیعت می‌کند.(1) نیز در راستای هدف عالی امام زمان(عج) که تشکیل جامعه آرمانی است، قرار دارد و از یاران حضرت می‌باشد. 🔹در برخی روایات تصریح شده است که حضرت عیسى، یکی از فرماندهان امام زمان(ع) بوده و حضرت را در تشکیل حکومت و سرکوبی مخالفان یاری می‌کند. امام علی(علیه السلام) فرمود: «... آن گاه مهدی ما عیسى را به جانشینی خود در عملیات تهاجمی علیه دجال بر می‌گزیند. 🔹 حضرت عیسى(علی نبینا وآله وعلیه السلام) برای یافتن و سرکوبی دجّال حرکت می‌کند... دجّال به سوی حجاز حرکت می‌کند و حضرت عیسى در گردنه «هرشا» به او می‌رسد و فریاد هولناک بر او می‌کشد و ضربه‌ای سخت بر او فرود می‌آورد و او را در شعله‌های آتش ذوب می‌کند، آن سان که سرب در آتش ذوب می‌شود».(2) ✔️بنابر این اوّلاً: در روایات ظهور حضرت عیسى(ع) نیامده، بلکه از نزول و فرود آمدن ایشان در کنار حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) سخن رفته است؛ ثانیاً: آنها در یک زمان خواهند بود، نه در زمان‌های مختلف. 1ـ منتخت الاثر، ص 479. 2ـ الشیعه و الرجعه، ج 1، ص 167، به نقل از نجم‌الدین طبسی، چشم‌انداز به حکومت مهدی، ص 93 ـ‌94. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
شبهه ی یکی از اعضای محترم کانال: ⬅️⬅️⬅️ ما می دانیم که مصیبت چند جنبه دارد(برخی ها امتحان الهی هستند، برخی ها عذاب و...)، حالا سوالم این است که چرا خداوند متعال در این آیه فرموده هر مصیبت نتیجه گناه یا اعمال ما میباشد(نه بعضی مصیبت ها)!؟ وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ (شوری: 30) «هر مصیبتی به شما رسد بخاطر اعمالی است که انجام داده‌اید، و بسیاری را نیز عفو می‌کند!» متوجه شدید (هر مصیبت)، خوب اگر هر مصیبت بخاطر گناه ما برای ما میرسد، پس موضوع امتحان الهی چه میشود!؟ پاسخ کوتاه👇 الف) 🔘بله آیه ی مورد نظر می فرماید، هرمصیبتی به شما وارد می شود بخاطر گناهان شماست، و در آیه ی شریفه دیگر هم می فرماید: 🌺«وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ»🌺 (بقره: 155) قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانها و میوه ها، آزمایش می کنیم و بشارت ده به استقامت کنندگان. ولی هیچ تضادی در بین این آیات وجود ندارد و کافیست با تامل آیات شریفه ی فوق را بخوانیم. ب) ▪️البته برای فهم بهتر موضوع، یادآوری یک نکته ی مهم لازم است. و آن هم اینکه، «عذاب»، «بعد از انجام عمل» صورت می پذیرد، ولی «آزمایش» «خود عمل» است. ▪️با توجه به نکته ی فوق، آیه ی 30 سوره ی مبارکه ی شورا (هر مصیبتی به شما وارد شود...) دارد در مورد «مصیبت های بعد از انجام گناهان» حرف می زند... و با توجه به انتهای آیه، منظورش «قصاص بخاطر گناهانی» است که قصاص دنیایی آنها مورد عفو قرار نگرفته است. ▪️اما آیه 155 سوره ی مبارکه ی بقره، دارد از مصیبت هایی حرف می زند که «خودِ عملِ آزمایش» هستند... 🔸پس هیچ تداخلی در بین این دو آیه وجود ندارد. چون در مورد «دو موضوع متفاوت» سخن می گویند. ▪️ولی مصیبت هایی هم وجود دارد که آزمایش الهی است، و بخاطر گناهان نیست. و برخی بلاها تادیبی است و آگاهاندن مثل برخی مصیبات پیامبران الهی چون آنها که گناه و معصیت ی ندارند. و برخی بلاها برای ترفیع درجه است مثل کربلا 🖤پس غالبا بلاها 🏴برای کفار عذاب(در حقیقت مقدمه عذاب آخرت) برا گناهانشان 🏴برای مومنین تطهیر گناهانشان و امتحان 🏴برا اولیاء الهی تأدیب و آگاهاندن 🏴وبرای معصومین ترفیع و بالا رفتن مقام و درجه ▪️کانال شبهات جوان و نوجوان🌺 به کانال ما بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله و شهادت امام سجاد علیه السلام عصر عاشورا، پرچم خونین عاشورا به دست امام سجاد ـ علیه السّلام ـ افتاد و امام مبارزات خود را در ابعاد گسترده‌ای آغاز نمود و از هر فرصتی در این راستا استفاده کرد که مهم‌ترین آنها عبارتند از: 🖤1. خطبه‌های آتشین: امام علیه السّلام برای روشنگری مردم و تبیین معارف عاشورایی و پرده‌برداری از چهرة منفور بنی‌امیه خطبه‌هایی در کوفه و شام ایراد فرمودند و اذهان مردم مدینه را نسبت به بنی‌امیه آگاه کردند و این زمینه‌ای شد که بسیاری از قیام‌ها بر علیه امویان در مدینه شکل بگیرد. 🖤2. تبیین معارف اهل بیت و مبارزه در قالب دعا: امام زین العابدین ـ علیه السّلام ـ در محیطی که ارعاب و اختناق حاکم بود مباحث سیاسی و اصول اعتقادی را در قالب دعا بیان می‌فرمود که مهم‌ترین آنها مسئلة امامت و رهبری حقیقی جامعة اسلامی و غصب و تصاحب آن توسط حکّام جور بود 🖤3. زنده نگه داشتن یاد و خاطرة عاشورا: واقعة عاشورا در افکار عمومی برای حکومت اموی بسیار گران تمام شد و مشروعیت آن را زیر سؤال بود، امّا برای اینکه این فاجعة عظیم فراموش نشود امام با گریه بر شهیدان و زنده نگه داشتن خاطرة آنان مبارزة منفی را به صورت گریه ادامه داد. 🖤4. تربیت شاگردان: امام ،شاگردان و اصحاب خاصّی تربیت کرد که هر یک از آنها حافظ دستاوردهای مکتب عاشورا و امامت بودند. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ✳️سوال برخی؟ 🔔 افرادی که می گویند منظور از «السلام ... و علی علی بن الحسین» علی اکبر است کمترین معرفتی از امامت ندارند. 🔻این حرف مصداق غلوّ درباره امامزادگان است ❗️❗️ ✅💠 ❕با توجه به آنکه از دو تن از فرزندان امام حسین ع یعنی امام سجاد و علی اکبر ع با نام علی بن الحسین یاد شده است ، چنان که در نقلی آمده است ، يزيد امام زين العابدين عليه السلام را خواست و به او گفت: نامت چيست؟ فرمود: «على بن الحسين». گفت: مگر خدا، على بن الحسين را نكُشت؟ فرمود: «من برادر بزرگ‏ترى داشتم كه على ناميده مى‏ شد و شما او را كُشتيد». 📚مقاتل الطالبيّين: ص 119، نسب قريش: ص 58، الطبقات الكبرى (الطبقة الخامسة من الصحابة): ج 1 ص 480، الطبقات الكبرى: ج 5 ص 212، تاريخ دمشق: ج 41 ص 367 عن مصعب بن عبداللّه، الفتوح: ج 5 ص 123؛ الحدائق الورديّة: ج 1 ص 24 ❕این اختلاف ایجاد شده است که مقصود از « علی بن الحسین » در زیارت عاشورا که بر او سلام می گوییم ، کدام یک از این دو بزرگوار می باشد ، آیا مقصود امام سجاد ع است یا علی اکبر ع ❕از قرائنی استفاده می شود که مقصود علی اکبر ع است که در میدان کربلا مظلومانه به شهادت رسید ؛ 1⃣چرا که زیارت عاشوراء ، برای شهدای کربلا می باشد و امام باقر علیه السلام می فرمودند کسانی که از راه دور این زیارت را می خوانند ، به سوی کربلا و قبر امام حسین علیه السلام اشاره کنند ؛ 📚كامل الزيارات ص 327 ح 556، بحار الأنوار: ج 101 ص 291 ح 1 ❕بر این اساس ، چون در زیارت عاشورا ، شهدای کربلا مورد زیارت واقع می شوند و از آنان یاد می شود ، قاعدتا مقصود از علی بن الحسین ، همان علی اکبر است که از شهدای کربلا می باشد . 2⃣و با توجه به آنکه در زیارت عاشوراء غیر معروفه ، صراحتا پس از سلام بر امام حسین ع بر علی اکبر شهید ، سلام داده شده است ؛ « السَّلامُ عَلَى الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ الشَّهيدِ، السَّلامُ عَلى‏ عَلِيِّ بنِ الحُسَينِ الشَّهيد » 📚مستدرك الوسائل: ج 10 ص 308 ح 12066 و ص 412 ح 12273 3⃣و یا در زیارت وارث نیز ، پس از سلام بر امام حسین ع بر علی اکبر شهید سلام داده می شود ؛ « السَّلامُ عَلَى الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ الشَّهيدِ، السَّلامُ عَلى‏ عَلِيِّ بنِ الحُسَينِ الشَّهيدِ » 📚مصباح الزائر: ص 245، بحار الأنوار: ج 101 ص 222 ح 34. ❕روشن می شود که مقصود از علی بن الحسین در زیارت عاشوراء معروفه نیز ، همان علی اکبر شهید ع دشت کربلا می باشد . 4⃣لذا می بینیم که وقتی از مرجع عالی قدر ، مکارم شیرازی سوال کردند ؛ « منظور از «السلام على علىّ بن الحسين» در سلام‏هاى انتهاى زيارت عاشورا، امام سجاد عليه السلام است يا حضرت على اكبر عليه السلام؟ چرا؟ ❕ایشان پاسخ دادند ؛ «بنابر قول صحيح، منظور حضرت على اكبر عليه السلام است كه جزء شهداى كربلا مى ‏باشد. » 📚احکام عزاداری ص 85 کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕در نقلهایی که آمد ، می بینیم که بر علی اکبر ع پس از امام حسین ع سلام داده شده است ، اگر سلام دادن بر علی اکبر ع مصداق غلو بود ، هیچگاه امامان ع بر چنین امری مبادرت نمی کردند و چنین سلام دادنی را به شیعیان آموزش نمی دادیم ، خصوصا وقتی که می بینیم امام زمان ع نیز در زیارت ناحیه مقدسه از علی اکبر ع یاد کرده است و به او سلام داده است ؛ « سلام بر تو، اى نخستين كُشته از تبار بهترين بازمانده از نسلِ ابراهيم خليل! درود خدا بر تو و بر پدرت، آن گاه كه در باره ‏ات فرمود: «خدا، بكُشد آن گروهى را كه تو را كُشت. پسرم! چه جرئتى بر خداى مهربان كردند. و چه جسارتى در هتكِ حرمت پيامبر! پس از تو، خاك بر سرِ دنيا!».... سلام و نيز رحمت و بركات خدا بر تو باد » 📚الاقبال ج 3 ص 343 _ المزار ، شهید اول ، ص 148 👌شما تصور کرده اید که علی اکبر ع یک امامزاده ساده بوده است که به شهادت رسیده است ، لذا بعید شمرده اید که ایشان مقصود از « علی بن الحسین » زیارت عاشورا باشد ، در حالی که ایشان یک امامزاده ساده نبودند ، بلکه تصویر مجسم پیامبر گرامی ص بودند و صفات و سیره پیامبر گرامی در وجود ایشان ، جلوه کرده بود ، چنان که می بینیم ایشان از نظر صورت و سيرت و سخن گفتن، به حدّى شبيه پيامبر گرامی ص بود كه هر كس شوق ديدار پيامبر را داشت، به ایشان مى ‏نگريست، لذا پدر بزرگوارش، طبق نقلى، هنگام رفتن وى به ميدان نبرد، فرمود ؛ « خداوندا! گواه باش كه جوانى براى جنگ با آنان مى ‏رود كه شبيه‏ ترينِ مردم به پيامبرت از جهت صورت و سيرت و سخن گفتن است و ما هرگاه مشتاق ديدار پيامبر تو مى‏ شديم، به او نگاه مى‏ كرديم » 📚الملهوف: ص 166 _ مقاتل الطالبيّين: ص 115؛ بحار الأنوار: ج 45 ص 45 ❕ممکن است بگویید که از کودک شیر خوار امام حسین ع که در میدان کربلا به شهادت رسید ، با عنوان « علی اصغر » یاد می شود و نام ایشان هم « علی » بوده است ، چرا ایشان مقصود از سلام بر « علی بن الحسین » در زیارت عاشورا نباشد ❗️ 👌پاسخ روشن است ، زیرا اگر چه از ایشان با عنوان علی اصغر یاد می شود و از امام سجاد با عنوان علی اوسط و از دیگری با عنوان علی اکبر ، اما نام اصلی علی اصغر ، عبدالله بوده است و در مقاتل و زیارات از ایشان با عنوان « عبدالله » یاد شده است ، بنابراین ایشان نمی توانند مخاطب « علی بن الحسین » زیارت عاشورا باشند . ❕شیخ مفید می نویسد ؛ « عبد اللّه بن حسين، كه در كودكى با پدرش كشته شد. تيرى آمد و او را در دامان پدرش ذبح كرد » 📚الإرشاد: ج 2 ص 135، مجموعة نفيسة: ص 110 (تاج المواليد)، إعلام الورى: ج 1 ص 478، بحار الأنوار: ج 45 ص 329 ❕در «زيارت ناحيه مقدّسه» نیز آمده است ؛ « سلام بر عبد اللّه بن الحسين، كودك شيرخواره تير خورده ضربت خورده به خون تيپده كه خونش به آسمان، پرتاب شد و در دامان پدرش، با تير، سر بُريده شد! خدا لعنت كند حَرمَلَه بن كاهِل اسدى و همراهانش را كه به او تير زدند » 📚بحار الانوار ج 98 ص 270 کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
🤔 ✳️چرا امام سجاد در کربلا نجنگید ❗️آیا او در تمام طول عمر بوده است امروزه ما ایشان را با نام عابد بیمار می شناسیم ؟ ✅ 👌امام سجاد علیه السلام در جریان حادثه کربلا گرفتار بیماری بودند که این بیماری مانع از حضور ایشان در جبهه نبرد شد . 🔶شیخ به نقل از حمید بن مسلم می نویسد ؛ « سپس به علی بن الحسین رسیدیم ، که در بستر افتاده و به شدت بیمار بود ، گروهی از پیادگان با شمر رسیدند ، آنان به شمر گفتند آیا این بیمار را نکشیم ، من گفتم سبحان الله بیماری اش کارش را می سازد ( نیازی به کشتن نیست ) همواره چنین گفتم تا آنان را از او باز گرداندنم » 📚الارشاد ج2 ص112 📚بحار الانوار ج45 ص61 👌طبری از امام علیه السلام نقل می کند ؛ « در شبی که بامدادش پدرم به شهادت رسید نشسته بودم و عمه ام زینب از من پرستاری می کرد ( و من بیمار بودم )» 📚تاریخ طبری ج5 ص420 📚الارشاد ج2 ص93 👌در کتاب شرح الاخبار هم چنین آمده است ؛ « امام زین العابدین در آن ایام به شدت بیمار و و از جنگ ناتوان بود » 📚شرح الاخبار ج3 ص250 👌در کتاب الامالی شجری نیز چنین آمده است ؛ « امام سجاد بیمار بود و اندکی در جنگ شرکت جست ، اما چنان ناتوان بود که به سان زخم خوردگان از معرکه بیرونش آوردند و خداوند مرگ را از او دور کرد و به همراه زنان اسیر شد » 📚الامالی شجری ج1 ص171 👌ابن سعد نیز می نویسد ؛ « امام سجاد در کربلا بر اثر نجنگید » 📚الطبقات الکبری ج5 ص221 ❕بیماری حضرت تنها در زمان حادثه کربلا به تقدیر الهی و مقطعی جهت مصون ماندن جان شریفش برای تصدی منصب امامت بوده است و چنان نبوده که ایشان در تمام طول عمر بیمار باشد و تعبیر در مورد ایشان تعبیر مناسبی نمی باشد . کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
🔴 ضربه به امپراطوری آمریکا در افغانستان 🔺هنگامی که طالبان (پس از حمله آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۱) شکست خورد و نیروهای باقی مانده از افغانستان فرار کردند، متحدان ایرانی در دولت افغانستان مواضع کلیدی بدست آوردند. به نظر می رسید هیچ نیازی یا توجیهی برای گفتگو با این نیروی به ظاهر خرج شده (طالبان) وجود ندارد. با این حال، ژنرال قاسم سلیمانی معتقد بود که طالبان همچنان در بین بخش قابل توجهی از اقوام و جمعیت پشتون در جنوب افغانستان و بخش هایی از پاکستان از حمایت مردمی برخوردار است و معتقد بود که تنها راه ثبات منطقه ای طولانی مدت برای همه گفتگو است. 🔺ژنرال سلیمانی همچنین معتقد بود که در چنین شرایطی، تنها نیرویی که برای افزایش چشمگیر هزینه اشغال به رهبری آمریکا (یکی از اهداف کلیدی راهبردی ایران) آمادگی داشت، طالبان بود. او می دانست که در چنین شرایطی اشغال عراق و افغانستان به تدریج در کشورهای غربی بسیار مشکل ساز و غیرمحبوب خواهد شد و در نهایت، چنین بار عظیمی به شدت بر اقتصاد غرب ضربه می زند و آنها را مجبور می کند تا نیروهای خود را از هر دو کشور خارج کنند. 🔺هدف نیروی قدس ایجاد تفاهم متقابل و تشویق جناح های معتدل تر در طالبان برای گرفتن دست بالا (در این گروه) بود. ژنرال سلیمانی معتقد بود که خروج نیروهای خارجی‌ از افغانستان اجتناب ناپذیر است و پس از آزادی این کشور، ضروری است که افغانستان توسط نیروهای اشغالگر خارج شده وارد جنگ داخلی ویرانگر دیگری نشود. 🔺سال ۲۰۱۱ نقطه عطف قابل توجهی در روابط بود و بازدید هیات های بلند پایه طالبان از تهران آغاز شد. با گذشت زمان، روابط گرمتر و حتی شخصی تر شد، تا جایی که وقتی ژنرال سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آنها در فرودگاه بین المللی بغداد توسط رژیم ترامپ به شهادت رسیدند، یک هیئت عالی رتبه طالبان به تهران سفر کرد و از خانواده اش برای تسلیت دیدن کردند. 🔺در حالی که اتهامات حمایت نظامی ایران از طالبان علیه نیروهای دولتی افغانستان کاملاً بی اساس است، یک مورد مهم و آشکار وجود داشت که طالبان از ایران درخواست کمک کردند. هم اطلاعات ایران و هم طالبان می دانستند که جناح های وابسته به آمریکا در داعش که به سرعت در حال فروپاشی بود از سوریه خارج شده و به افغانستان وارد شدند. طالبان از نیروی قدس خواستند به آنها در شکست آنچه تهدیدی برای وجود خود می داند کمک کنند. ایران به دولت افغانستان اطلاع داد، با اینکه از چنین همکاری چندان راضی نبوند، اما آنها مخالفت نکردند. 🔺در نهایت ، طالبان ۴ تعهد به نیروی قدس دادند. ثبات در مرز با ایران را حفظ می کند، از مخالفت خود با حضور نیروهای خارجی چشم پوشی نمی کند، سایر اقوام یا فرقه ها را مورد هدف قرار نمی دهد و "برادران برادران را نمی کشند". در حالی که جناح های مختلف با دیدگاه های بسیار متفاوت در طالبان وجود دارد، ایرانی ها ارزیابی کرده اند که در طول این سال ها رهبری فعلی طالبان به وعده های خود پایبند بوده است. 🔺این رابطه به جمهوری اسلامی ایران کمک کرده است تا در هفته ها و ماه های اخیر به عنوان یک میانجی موثر عمل کند و اطمینان حاصل کند که خروج نیروهای اشغالگر به جنگ داخلی منجر نمی شود و دولت جدید را شامل همه افغان ها کند. ایران دلایل محکمی برای این باور دارد که عقب نشینی ناگهانی نیروهای غربی برای ایجاد بی ثباتی و هرج و مرج در افغانستان طراحی شده است. ایالات متحده معتقد است که اگر نتواند افغانستان را در اختیار داشته باشد، این کشور باید منبع مشکلات دائمی ایران، چین، روسیه و حتی هند شود. در همین حال، مبالغ قابل توجهی در حال حاضر از سوی عربستان سعودی و دو کشور منطقه‌ای دیگر برای حمایت از گروه های تکفیری افراطی در طالبان ارسال می شود. ایران ساده لوح نیست، اما انجام هر آنچه برای جلوگیری از فاجعه می تواند انجام دهد یک مسئولیت است. در صورت عدم موفقیت، نیروی قدس به شدت از کسانی که در برابر افراط گرایی و تروریسم مقاومت می کنند حمایت می کند. 🔺ایران دائماً در حال کار و مذاکره با طرف های مختلف در داخل افغانستان و همچنین کشورهای همسایه، به علاوه چین و روسیه است تا مانع تلاش کسانی شود که برای بازگشت به گذشته تاریک تلاش می کنند. عضویت قریب الوقوع ایران در سازمان همکاری شانگهای، توانایی آن را برای هماهنگی تلاش های بین المللی در این زمینه افزایش می دهد. ☑️ ژنرال سلیمانی دیگر در بین ما نیست، اما میراث او همچنان به ضربه زدن به امپراتوری در حال مرگ آمریکا ادامه می دهد. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
🏴🏴 جامعه پس از حسین علیه السلام چه شد؟ ◾️▪️سه شهر در حادثه عاشورا از امام حسین علیه السلام تمکین نکردند که عاقبتشان به اختصار این است: ◾️١- مردم مدینه در زمانی که باید از حسین سلام الله علیه تبعیت می کردند نافرمانی کردند. وقتی که سیدالشهدا شهید شد پشت سر عبدالله ابن حنظله قیام کردند ولی از یزید شکست خوردند. که سه روز جان، مال و ناموس مردم مدینه بر سپاه شام حلال شد. بسیار زنان و دخترانی که مورد تجاوز قرار گرفتند و صدها یا هزاران فرزند نامشروع این حادثه، امروز در تاریخ به اولاد الحرّه ‏مشهورند. آن قدر مردم کشته شدند که خون، قبر پیامبر را نیز گرفته بود. تمام کسانی که زنده ماندند بر پیشانیشان داغ زدند و نوشتند: هذا عبد من عبید یزید؛ این بنده ای از بندگان یزید است.....در تاریخ به فرمانده سپاه یزید لقب «مسرف» به معنی «خونریز بی حد و حصر» دادند ◾️٢- بعد از مدینه نوبت به مکه رسید. لشكر خونخوار یزید به رهبری حصین ابن نمیر در بالاى كوه‏هاى مكه كه مشرف بر خانه ‏ها و مسجدالحرام بود، اجتماع كردند و با منجنيق، پيوسته سنگ و نفت بر مكه و مسجدالحرام مى ‏افكندند. تاریخ می نویسد این قوم که به هیچ مبنایی اعتقاد نداشتند پارچه هایی  از پنبه و كتان به نفت آلوده مى‏ ساختند و بر خانه خدا مى‏ انداختند  و آنها را آتش می زدند تا آنكه كعبه معظّمه سوخت و بناى آن منهدم گشت و ديوارهاى آن فرو ريخت؛ خداوند بر مکیان رحم نمود و یزید به درک واصل شد و الا باید امروز در تاریخ از کشتار مردمان مکه داستانها می نوشتند. ◾️٣-کوفیانی که حاضر نشدند از سیدالشهدا تبعیت کنند بعد از حسین علیه السلام سه قیام کردند که هر سه قیامشان به غیر از شکست چیزی نداشت: ▪️توابین یعنی همان مومنین وقت نشناس که حدودا ۴۰۰۰ نفر بودند؛ جز شکست و شهادت حدود ۱۰۰۰ نفرشان سودی نبرد. ▪️مردم کوفه مختار را هم تنها گذاشتند. بنا بر اقوال مورخین، ٦٠٠٠ نفر از یاران مختار از مصعب ابن زبیر امان خواستند و مختار را تنها گذاشتند. مصعب دستور داد که همگی را گردن زده و آنها را به قتل رساندند. گفته شده که دو هزار نفر از این تعداد، عرب و چهارهزار نفر ایرانی بودند. ▪️قیام سوم کوفیان هم که به رهبری زید فرزند امام سجاد بود جز شکست سود دیگری نبرد. ▪️علامه شهیدی از کوفیان به "زبردست نوازان زیردست آزار" یاد می کند. مردمی که به امام حسین علیه السلام تمکین نکردند، اسیر دست حجاج ابن یوسفی شدند؛ که طبق گفته تاریخ، بیش از ۱۰۰هزار نفر از مسلمانان را گردن زد. ⚠️⬅️ این است عاقبت مردمانی که ولی به حق خود را به وقت نشناخته و تبعیت نکنند. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
✍️یکی از قرادادهای شرعی این است که انسان می تواند در زمان زنده بودنش حق سکونت منزل و استفاده از اثاثیه زندگی را به کسی مثلا همسرش تا پایان عمر همسر واگذار کند به این صورت که مرد به همسر بگوید حق استفاده از منزل و اثاثیه تا پایان عمرت در اختیار تو باشد و زن هم قبول کند و بعد از واقع شدن قرارداد عمل به این قرارداد لازم است و این قرارداد را یک طرفه مالک نمی تواند بهم بزند در این صورت تا هنگامی که همسر زنده است ورثه نمی توانند همسر را از منزل بیرون کنند و همسر هم حق دخل و تصرف دیگری غیر از سکونت در منزل ندارد و در اینگونه مسائل بهتر است قبل از چنین قراردادهایی از راهنمایی علماء استفاده کنند. 🌴 👀(تحریرالوسیله، ج3 مساله 52 الی7 ؛ منهاج الصالحین، آیه الله سیستانی ج2 مساله 1597 الی 1600 ؛ منهاج الصالحین، آیه الله خوئی و آیه الله وحید ج3 مساله 1212 الی 1215) کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1
:👇👇👇 کلیپ فضای مجازی: پیام عاشورا این بود که عرق خورها و دختربازها می‌رند بهشت و مسلمونا می‌رند جهنم! امام حسین را نه عرق خورا کشتند، نه دختربازا نه کافران، امام حسین را مسلمونا و آخوندا و اهل نماز کشتند!! ✅ پاسخ شبهه:👇👇👇 1️⃣ اتفاقا امام حسین علیه‌السلام را یزیدی کشت که هم عرق‌خور بود هم دختر باز و هم کافر! منابع متعددی مانند مسعودي در كتاب مروج الذهب، ج 3، ص 61 و سبط ابن الجوزي در كتاب تذكره الخواص، ص 260 و... درباره این گونه فسق و فجورهای یزید با صراحت گزارش داده‌اند. 2️⃣ یک نمونه از این جریانی است که می‌گوید یزید ملعون روزي سر سفره شراب نشست و در حالي كه ابن زياد در طرف راست او نشسته بود، به ساقي گفت: اسقني شربهَ تُرَوّي مُشاسي ثم مِلْ فَاسِقَ مِثلَها ابن زياد يعني: اي ساقي به من شرابي بنوشان كه قلب مرا سيراب گرداند، سپس جام پركن و مانند همان شراب به پسر زياد بده 3️⃣ همچنین وقتي سر مبارك سيد الشهداء ـ عليه السلام ـ را جلوي او گذاردند، با چوب خيزران به آن سر مبارك مي زد و اشعاري را مي خواند كه یکی از ابيات آخرش چنين بود: لَعِبَتْ هاشمُ بالمُلك فلا خَبَرٌ جاءَ وَلا وَحيٌ نَزَلْ یعنی بنی هاشم با حکومت بازی کردند والا نه خبری از آسمان آمده نه وحیی نازل شده است!! 4️⃣ گزارشی هم که عبدالله بن حنظله از وضعیت یزید به مردم مدینه می‌دهد موید منش و اعتقادات کفرآلود یزید است. در صفحه 63 تذكره الخواص آمده است: جماعتي از اهل مدينه در سال 62 هجري به شام رفتند، وقتي از اعمال فجيع و كفريات يزيد باخبر شدند به مدينه برگشتند و بيعت با او را شكسته و علناً او را لعن مي نمودند و استاندارش، عثمان بن محمد بن ابي سفيان، را از شهر بيرون كردند. سپس عبدالله بن حنظله خطاب به اهل مدينه گفت: اي مردم ما از شام بيرون نيامده و خروج بر يزيد ننموديم؛ مگر آن كه ديديم كه «او مرد بي ديني است كه زنا می‌کند، شراب مي خورد، نماز نمي خواند و اولاد پيغمبران را مي كشد» 5️⃣ خود امام حسين ـ عليه السلام هم در مجلس وليد بن عتبه ( فرماندار مدينه) خطاب به او فرمود: و يزيد رجل شارب الخمر و قاتل النفس المحَّرمه مُعلنُ بالفسق. (خوارزمي، مقتل الحسين، ج 1، ص 184.) 6️⃣ بله معلوم است که گروهی احمق و دنیا پرستی که شکمهایشان از مال حرام و نجس ( مشروب ) پر شده بود و به دینداری تظاهر میکردند هم یزید را همراهی کردند، اما باعث و بانی قتل امام حسین علیه‌السلام و اساسا سبب قیام عاشورا، فسق و شرابخواری و کفر آشکار یزید بود. کانال شبهات جوان و نوجوان👇 https://eitaa.com/joinchat/1124860036C5d0c3baef1