eitaa logo
جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس
1.2هزار دنبال‌کننده
710 عکس
41 ویدیو
46 فایل
ارتباط با مدیر کانال: @seyyednezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
2_144123984294292830.mp3
7.21M
سردار دلها، عدالتخواهی جهانی و جبهه مقاومت بخش دوم پرسش و پاسخ با آقای صادق شهبازی، پژوهشگر و نویسنده زمان: دوشنبه ١٢ دی ۱۴۰۱ مکان: منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
جلسه دوم- عدل الهی.pdf
967.7K
جزوه «تامل هستی شناختی بر کتاب عدل الهی شهید مطهری» شرح یکی از جلسات آرمان عدالت است که توسط استاد ارجمند آقای دکتر قائمی نیک ارائه و به همت جبهه عدالت خواه مردمی مشهد مقدس برگزار شده است. فهرست مطالب: 🔹بررسی کلیات کتاب عدل الهی 🔹موضوعات اصلی کتاب عدل الهی قانون چیست؟ پرسش و پاسخ 🔹جایگاه عقل را در این مباحث تبیین کنید؟ 🔹چرا عدالت عرفی را قبول نمی کنند؟ نسبت عدل و توحید چگونه توضیح داده می شود؟ 🔹الان ما با تمام مشکلاتی که داریم، مسئله عدالت اجتماعی را چگونه باید اصلاح کنیم؟ 🔹آیا ساختار هم مثل انسان ذی شعور است یا نه؟ 🔹رسیدن به این عدالت با چه فرایندی امکانپذیر است؟ در ذیل بحث از عدالت چطور می‌توان بحث تنوع و تکثر را هم توضیح داد؟ 🔹چگونه میتوان نسبت وضع فعلی سرمایه داری را با بحث شهید مطهری سنجید؟ 🔹ما می دانیم کتاب و سنت ما را به عدل می رساند، چه نیازی بود که اصلاً عبارت عدل در اصول دین بیاید؟ ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashhad
با شهادت حاج قاسم مردم دیدند اگر می خواهیم عدالت را در کشور حاکم بکنیم باید مستضعفین جهان را هم همراه بکنیم/جمهوری اسلامی تنها کارزار مقاوت علیه ظلم جهانی است. جلسه «سردار دلها، عدالتخواهی جهانی و جبهه مقاومت» از سلسله جلسات آرمان عدالت، دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ و با حضور محمد صادق شهبازی، نویسنده و پژوهشگر تشکیل شد. این جلسه به همت جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس و در منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور برگزار شد. خلاصه نکات این جلسه به شرح زیر است. 🔹 انقلاب اسلامی در انتهای دهه 50 و ابتدای دهه60 تصویری را از موضوعات دشمن شناسی، عدالت اجتماعی، استقلال و آزادی ارائه کرد که یک پیوستار بود، این تصویر شاید بیشتر ازهمه در مفهوم استکبار خودش را نشان می داد. 🔹امام استکبار را از عرفان گرفت و اینطور تعریف کرد که: استکبار، تعدی به احکام الهی و تجاوز به حقوق بندگان خدا است. اگر من هم به چهار نفر زیر دست خودم ظلم بکنم من مستکبر می شوم و او مستضعف می شود. 🔹 امام یک پیوستار ارائه کرد که از بعد داخلی تا بعد بین المللی، هم مفهوم استقلال و هم مفهوم عدالت در آن بود و هم آزادی و بعدا در پیام قطعنامه مفهوم تحجر را هم به آن اضافه کرد. قبلا دشمن خارجی و داخلی دو (موضوع جدا) نبودند ولی الان که ما غالبا می خواهیم مشکلات داخلی را توجیه بکنیم می گوییم (عامل) دشمن خارجی هست و (چون) داریم از فلسطین حمایت می کنیم. ادامه دارد... ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashha
جلسه «سردار دلها، عدالتخواهی جهانی و جبهه مقاومت» 🔹 قبلا (بین این مقولات) یک پیوستاری بود؛ مردم می دیدند ظلم، ظلم است؛ چه دشمن خارجی چه دشمن داخلی که باید جلوی هر دو بایستیم و ذهنیت منسجمی در مردم وجود داشت. 🔹 تصویری که امام راحل در انتهای جنگ از انقلاب ارائه داد، تصویری بود که امروز جنگ استکبار و استضعاف و جنگ پا برهنگان و مرفهین بی درد شروع شده است. تصویر را به داخلی یا خارجی محدود نکرده اند و می گویند ما در صدد خشکاندن ریشه های فاسد سرمایه داری و کمونیسم و سرمایه داری هستیم و دست تجاوز و ستم سرمایه داران آمریکایی در منطقه را قطع می کنیم. 🔹 امام مفهوم استکبار و استضعاف را یک کاسه می دید. (متاسفانه) بعد از جنگ چیزی که اتفاق افتاد جدا کردن این ها از هم بود. موضوع استکبار را در مفهوم استقلال بردند و جدا کردند که مشکل همه چیز دشمن خارجی است. 🔹 حاج قاسم از عشایری شروع کرده و بعد به کرمان آمده و کارگری کرده و اول با فضاهای ورزشی گره خورده و با امام آشنا شده و سپس وارد فضای انقلاب شده است. 🔹 در زمان (نزدیک به) تشیع جنازه حاج قاسم، مردم به بدترین شرایط اقتصادی و تبعیض رسیدند ولی ناگهان با تصویر موجودی که خودش از طبقه مستضعف بود و درجات مختلف ایمان را پذیرفته است مواجه شدند. (مردم فهمیدند) با همه اشکالاتی که در جمهوری اسلامی وجود دارد اما جمهوری اسلامی مظلوم ترین نظام دنیاست و به خاطر حق بودنش مظلوم است و دوباره آن پیوستاری که از عدالت از داخل تا خارج یکجاست که حاج قاسم نماد همه این هاست (ارائه شد). 🔹 وقتی سیل آمده بود مردم خوزستان به همه مسئولین بی اعتماد شده بودند ولی قاسم سلیمانی را می پذیرفتند. اگر اینگونه بود که حاج قاسم هیچ کاری با داخل نداشت هیچ وقت قهرمان ملی ما نمی شد. 🔹 حاج قاسم با آن مدل داخلی و بین المللی اش، تصویر آن بسیجی مظلومی که قرار است فدای مردم شود را در مردم ایران زنده کرد. 🔹 جمهوری اسلامی تنها کارزار مقاوت علیه ظلم جهانی است و چیز دیگری و امکان دیگری وجود ندارد. 🔹 این 12 سال اخیر، یکی از بدترین ضرباتی که به ما زده است همین است که این ها تفکیک شده است. کما اینکه این مسئله فلسطین در ذهن خیلی از ماها یک مسئله درجه دو است، چون خودمان مشکل داریم به مشکلات داخلی خودمان برسیم. در دهه 60 این مسائل در وجود امثال قاسم سلیمانی صرفا پرداختن به مستضعفین بقیه کشورها نبود. 🔹حاج قاسم، توانست در برهه شهادت خودش تصویری ایجاد بکند که من انقلاب اسلامی حامی مردم هستم و خودم را فدای تو می کنم و من همین آدمی هستم که کنار مستضعفین جهان بودم و مظلومانه شهید میشوم. همه این ها ذهن مردم را فعال می کرد. مردم دیدند بین عدالت و فضای بین المللی فاصله ایی نیست و اگر می خواهیم عدالت در کشور حاکم بکنیم باید مستضعفین جهان را هم همراه بکنیم. حاج قاسم این کار عملی را کرد. 🔹 سه دوره انقلاب اسلامی برای مردم عرب جذاب شد. یک دوره که بعد انقلاب ما بود، یک دوره بعد از اتفاقات هسته ایی و دولت نهم و یک دوره بعد از جنگ 33 روزه بود که بعد از این جنگ، اسطوره ارتش شکست ناپذیر اسرائیل در جهان عرب شکست. 🔹 خیلی از جوان هایی که (تحت تاثیر) بیداری اسلامی بودند، وقتی مشاهده کردند وزیر خارجه جمهوری اسلامی زیر پرچم آمریکا می ایستد، دیدگاهشان تغییر کرد. این (رفتارها) فقط بعد داخلی ندارد که بگوییم تنش زدایی بکنیم و به آن بعد دیگر، که چه چیزی را در جهان اسلام داریم از دست می دهیم توجه نکردیم. 🔹 ما در تعامل با جهان اسلام بحرانی داریم، یک نسل جدید انقلابی در خیلی از کشورهای جهان اسلام مخصوصا خود فلسطین آمده است که دختر بی حجاب های آن ها هم از ده سالگی توی دهن اسرائیل می زند ولی از ما (حرکتی) نمی بیند. پس چه انتظاری دارید که فضای (مردم) مغرب با ما بماند و ما را درک کند. خودمان این فضاها را کنار گذاشتیم. 🔹 تفکیکی که الان صورت گرفته این است که عدالتخواهان یک دسته هستند و اصلا هیچ دغدغه بین المللی ندارند و دسته دیگر بین الملل کارهای ما هستند که هیچ دغدغه داخلی ندارند. 🔹 سید حسن نصرالله گفت انتقام عماد مغنیه نابودی اسرائیل است. در مورد حاج قاسم، انتقام او، بیرون کردن آمریکا از منطقه است. ما آمریکا را از افغانستان بیرون کردیم. سیاست آقا اصولی بود؛ حمایت از مردم افغانستان، ما الان می گوییم نیازهای مردم افغانستان باید پاسخ داده شود. 🔹 هر کس تک چشمی نگاه کند و تنها بگوید امنیت یا تنها بگوید عدالت شکست می خورد. 👈 صوت این جلسه در کانال بله جبهه به آدرس @jebhe_mashhad موجود است. ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashha
این جلسه: بازخوانی حوادث اخیر از منظر عدالت جنسیتی با ارائه آقای سیدمهدی باغسنگانی، دکتری سیاست گذاری فرهنگی 📺 پخش زنده از ایتا زمان: دوشنبه ١٩ دی ۱۴۰۱ ساعت ١٧:٣٠ مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴ منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 فیلم جلسه بازخوانی حوادث اخیر از منظر عدالت جنسیتی با ارائه آقای سیدمهدی باغسنگانی، دکتری سیاست گذاری فرهنگی زمان: دوشنبه ١٩ دی ۱۴۰۱ مکان: منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی @jebhe_mashhad
🌐اولین یادواره شهدا و ایثارگران عراقی دفاع مقدس (سپاه بدر) همزمان با سالروز عملیات کربلای ۵ و رونمایی از کتاب «زندگینامه و وصیتنامه شهدای عراقی مدفون در مشهد» 📣سخنران: سردار ذوالقدر (فرمانده اسبق سپاه بدر) 📣روایتگر: ابواثیر (ایثارگر عراقی دفاع مقدس) 🗓زمان: چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه ⏰بعد از نماز مغرب و عشا 📌مکان: حرم مطهر امام رضا علیه السلام- کتابخانه مرکزی-سالن قدس ✅ لطفاً مراسم شهدا را با حضور خود و اطلاع‌رسانی به دیگران رونق بخشید.📣 🆔 @Hablollahir
در مورد مسائل اخیر؛ با نگاه عدالتخواهان دعوای اصلی درباره خانواده بود/ چه فهمی از اسلام الان وجود دارد که نتوانسته جلوی باز تولید ناعدالتی را در جامعه ما بگیرد؟ جلسه « بازخوانی حوادث اخیر از منظر عدالت جنسیتی» از سلسله جلسات آرمان عدالت، دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ و با حضور آقای سیدمهدی باغسنگانی، دکتری سیاست گذاری فرهنگی تشکیل شد. این جلسه به همت جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس و در منزل مرحوم استاد حاج حیدر رحیم پور برگزار شد. خلاصه نکات این جلسه در سه بخش به شرح زیر است. 🔹ما در زمانه ای به سر می بریم که تفکر در میان ما در غربت قرار گرفته است، هیچ تحلیل جدید و عمیقی نمی بینیم که کسی از وضعیت امروز جامعه تولید کند. 🔹 شهید مطهری: «اینکه بحث عدل را پیش آوردیم برای این بود که تاثیر بحث عدل را در تفسیر عدالت اجتماعی بیان کرده باشیم، دیگر این که انکار اصل عدل و تاثیر این انکار، کم و بیش در افکار، مانع این شد که فلسفه اجتماعی اسلام رشد کند و مبنای عقلی و علمی و نیز راهنمای فقه قرار بگیرد. فقهی غیر متناسب با سایر اصول اسلام به وجود آمده؛ بدون اصول و مبانی و بدون فلسفه اجتماعی». شما گاهی رد بی عدالتی را تا اینجا می زنید که چرا جامعه ما عادلانه نیست؟ چون فقه شما که مبنای عمل شماست فاقد عدالت است». 🔹 به شدت جای خالی سوالاتی از این تیپ که «چرا جامعه ما اسلامی هست اما عادلانه نیست!؟ چه وضعیتی اتفاق افتاده که خیلی راحت اسلامی بودن کنار عادلانه نبودن قرار گرفته؟» خالی است. ادامه در بخش 2 و 3. ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashha
ادامه خلاصه جلسه « بازخوانی حوادث اخیر از منظر عدالت جنسیتی» 🔹 رهبران فکری جریان حزب الله نظیر آقای پناهیان و اقای رائفی پور از این جنس تحلیل ها (عدالتخواهانه) تولید نمی کنند یا حتی کسانی که تولید می کنند (آیا) بروز هستند و در بزنگاه ها تحلیل دارند؟ 🔹 عدالتخواهان با یک فقر تئوریک روبه رو هستند. اصلا خود عدالت چقدر در جامعه ما مورد تفکر قرار می گیرد و چقدر در آن پیشرفت نظری کردیم؟ 🔹 ما حتی در فهم شهید مطهری 50 سال قبل خودمان ناتوانیم. به خصوص در بحث های مصداقی ناظر به مبانی عقب هستیم و (در حال حاضر) عدالتخواهی صرفا به نفی ظلم های فاحش فروکاسته شده است. ما در عدالت خواهی اثباتی دو کلام حرف (حساب) برای گفتن نداریم؛ اندیشیدن ما در عدالت معمولا حاشیه ایی از اقتصاد نئولیبرال است. 🔹 در این جمله شهید مطهری دقت بفرمایید «اینکه بحث عدل را پیش آوردیم برای این بود که تاثیر بحث عدل را در تفسیر عدالت اجتماعی بیان کرده باشیم، دیگر این که انکار اصل عدل و تاثیر این انکار کم و بیش در افکار مانع این شد که فلسفه اجتماعی اسلام رشد کند و مبنای عقلی و علمی قرار بگیرد و راهنمای فقه قرار بگیرد. فقهی غیر متناسب با سایر اصول اسلام به وجود آمده؛ بدون اصول و مبانی و بدون فلسفه اجتماعی. اگر حریت و آزادی فکر باقی بود و موضوع توافق اصحاب و سنت اهل عدل پیش نمی آمد و مصیبت اخباری گری به شیعه نرسیده بود؛ ما الان فلسفه اجتماعی مدونی داشتیم و فقه ما بر این اصل بنا شده بود». 🔹 به تعبیر شهید مطهری یک فهم ناقصی از دین آمده و ما جامعه ایی را داریم که اسلامی هست ولی عادلانه نیست. همین فقه مبنای کار شورای نگهبان است، ما باید سوال کنیم که چه فهمی از اسلام الان وجود دارد که نتوانسته جلوی باز تولید ناعدالتی را در جامعه ما بگیرد. 🔹 متاسفانه متفکرانی مثل شهید مطهری که جامعه را اصلاح می کردند را ترور کردند. حکومت کردن فکر نیاز دارد، اگر در حوزه عدالتخواهی دنبال موضوعات سطحی برویم بی عدالتی تکثیر می شود. 🔹 مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال68 ایجاد شد. چون می دانستند اگر برای نظام اجتماعی مصلحت تشخیص داده نشود از هم می پاشد. حالا چرا ما مجمع تشخیص عدالت نزدیم؟ما در مورد این که چرا جامعه ما ناعدالتی را باز تولید می کند تفکر نمی کنیم. 🔹 اینکه ما دچار انسداد هستیم یعنی ربط بین مبانی و مصادیق اتفاق نمی افتد. به عنوان مثال در مورد مرحومه مهسا امینی، اسیری، فارغ از همه بحث های جنبی، در اختیار شما بوده و به هر دلیلی فوت شده و شما که این فرد را در اسارت گرفته بودی، مسئولش هستید. 🔹 زمانی که سر این موضوع دو طیف در جامعه با نهایت حرارت دارند کنش می کنند، یک طیفی که محکم پای کار نظام و انقلاب است و یک طیف هم محکم طرف مقابل هستند. اما مبنای عدالتخواهان چیست؟ الان باید طرف دختری را بگیریم که به خاطر جرم ولو حداقلی، مجازات حداکثری متحمل شده یا طرف اسلام را باید بگیریم چون حجاب حکم الهی است یا طرف نظام؟ عدالتخواه ها در این موقعیت ها کنشگر نیستند. یک موقع سکوت ما به خاطر مبنا است اما یک موقع سکوت ما به خاطر انسداد است. 🔹 این سکوت ها باعث می شود گفتمان عدالت کم کم طرد و (در سایر مسائل) حل شده، بی عدالتی تکثیر پیدا کند. در عین حال نمی توان گفت این نظام اسلامی نیست. زیرا شورای نگهبان و غیره دارد. 🔹 مواد ذکر شده در برنامه های توسعه در حوزه خانواده: 🔹 برنامه اول توسعه: ۱- کنترل فرزندآوری و کاهش تعداد فرزندان و ۲- توسعه تحصیل بانوان: با همان هدف کنترل موالید که مثلا دختر از ترس این که از تحصیل بازافتد و از مدرسه اخراج شود سمت ازدواج نرود. در این برنامه حرفی از ورزش و اوقات فراغت زنان، طلاق، عفاف و حجاب و تشکیل خانواده نیست. برنامه اول دنبال زن کارگر است. 🔹 برنامه دوم، سوم و چهارم توسعه: حرفی از عفاف و حجاب وجود ندارد و مواردی مانند رفع تبعیض تحصیلی به نفع خانم ها، توجه به اوقات فراغت، رفع خشونت، اشتغال زنان با رویکرد برابری (به خصوص در برنامه چهارم) دیده می شود. بحث فرزند کمتر هنوز در برنامه دوم هست ولی به سمت برنامه چهارم که می آید کمرنگ می شود. در این سه برنامه از زن کارگر عبور کردیم و رسیدیم به زن فمینیست. 🔹 برنامه پنجم توسعه: خیلی از موارد بالا حذف و روی عفاف و حجاب و تفاوت جنسیتی تاکید دارد. این برنامه زن گوشه نشین و خانه نشین دوست دارد. 🔹 برنامه ششم توسعه: فرزندآوری به معنای مثبتش مطرح می شود و برنامه های برنامه ششم، بدلیل تغییر نگاه دولت وقت به برنامه نویسی، شاید چندان دنبال نشد. 👈 ادامه در بخش سوم ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashha
ادامه خلاصه جلسه « بازخوانی حوادث اخیر از منظر عدالت جنسیتی» 🔹 تناقضاتی که سیاست گذاری های ما در حوزه زن و خانواده به وجود آورده است، وضعیتی را رقم زده که این تناقضات در بانوان ما و خانواده ها دیده می شود. 🔹 آقای سوزنچی یک مبنایی را (مطرح کردند) که اصولا خانواده یک وجودی است که حقوقی دارد. 🔹 چرا زمانی که می خواستی به جامعه کارگر تزریق کنی خانواده را از هم پاشیدی؟ و چرا زمانی که می خواستی زن را فمنیست کنی حق خانواده را ضایع کردی؟ ما سازوکارهای ناعادلانه ایی را رقم زدیم، شاید مهم ترین بی عدالتی تولید شده توسط خود ما بحث اشرافی کردن خانواده بود. 🔹 در مورد مسائل اخیر؛ بخش های مطالبات اقتصادی، مطالبات زنان، بحث های قومیتی و اقتصادی بود، اما دعوای اصلی با نگاه عدالتخواهان درباره خانواده بود. ربط بین عدالت جنسیتی و اتفاقات اخیر این است که شما با سیاست گذاری غلط زمینه را برای بی عدالتی در حوزه خانواده ایجاد کرده ای که در جامعه ریخته بیرون و اصلا کسی که خانواده (به معنای واقعی آن) داشته باشد این گونه بیرون نمی ریزد. 🔹 بخش برنامه ریزی ما به صورت سنتی عمل می کند و جامعه هم کف میدان مشکل خودش را حل می کند! دولت آقای رئیسی دولت بی گفتمان و دولت مشارکتی است. درباره حجاب برخی از برنامه های توسعه کلا آن را نادیده گرفتند و بعضی دوره ها (مانند دوره فعلی) اصلا نمی دانند چه کار کنند. 🔹 دوستان ما در صدا و سیما اگر فقط حرف های آقای سوزنچی را شنیده باشند در برنامه های تلویزیونی شان صرفا یک الگوی موفق زن نمی آورند بلکه یک (خانواده موفق) می آورند. 👈 صوت این جلسه در کانال بله جبهه به آدرس @jebhe_mashhad موجود است. ⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashha
باسمه تعالی جلسه آرمان این هفته عدالت برگزار نمی شود.
🔶🔹 سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی ظرفیت‌های محله قلعه خیابان (شهید باهنر) برای نقش‌آفرینی در مشهدالرضا (ع) زمستان ۱۴۰۱، نشست دوم 🔹 گسترش مشهد به سمت شرق، با محوریت گردشگری هویت‌مبنا با حضور: 🔸 دکتر محمدرضا قائمی نیک هیات علمی دانشگاه رضوی 🔸 جناب آقای مسعود نبی‌دوست پژوهشگر اجتماعی 🔸 دکتر حسین عمرانی دبیر علمی نشست 💠 پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه 🕡 ساعت ۱۸ 🔰 مکان: قلعه خیابان ( شهرک شهید باهنر) حر ۴۱، بعد از بسکابادی ۱۹ - حسینیه الزهرا (س) 🆔 @Hablollahir
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ مباحثه کتاب پیوند با گفتمان انقلاب اسلامی ⭕️ استاد: 🕰 زمان: پنج شنبه ۱۴۰۱/۱۰/٢٩ ساعت ۱۲:۳۰ بعدازظهر 🔰 مکان: مدرس ۴، 🔸 تشکل مردمی فتیه🔸
جلسه دهم- عدالت و آموزش .pdf
1.04M
باسمه تعالی جزوه «عدالت و آموزش: نگاهی به عقب ماندگی در عدالت آموزشی در ایران و راه برون رفت از آن» شرح یکی از جلسات آرمان عدالت است که توسط استاد ارجمند آقای دکتر مرتضی نقره ای ارائه و به همت جبهه عدالت خواه مردمی مشهد مقدس برگزار شده. فهرست مطالب: 🔹 مقدمه و طرح مسئله 🔹عقب‌ماندگی در عدالت اجتماعی 🔹 عقب‌ماندگی در دانش و علم 🔹مفهوم شناسی اجمالی؛ گونه‌های مختلف برداشت از عدالت آموزشی 🔹تحلیلی تاریخی-اجتماعی بر عقب‌ماندگی در عدالت آموزشی 🔹عدالت ذیل توسعه: روایتی اجمالی از غرب آمریکایی 🔹عدالت در برابر توسعه: روایتی اجمالی از ایران معاصر 🔹راه برون‌رفت 🔹پرسش و پاسخ 🔹اگر نگاه موجود در انقلاب اسلامی این است و می‌خواهیم تغییر ایجاد کنیم برای این‌که به دام تکرار در دروس نیفتیم چه باید کنیم؟ رابطه ساختار و کارگذار چه می‌شود؟ الان کتب و فهم مهم است یا کارگذاران مهم هستند؟ 🔹ما ممکن است دچار یک تکثر وحشتناک شویم، وقتی معلم در حوزه‌های مختلف ورود می‌کند و می‌تواند صاحب‌نظر باشد و دانش‌آموزی که می‌خواهد تربیت کند برای یک شهر با توجه به جغرافیای آنجا و شرایط اقتصادی متفاوت است، با این تکثر باید چه کنیم؟ 🔹اگر معلم، معلمی باشد که پرسشگری را مطرح کند و کتب هم کتبی باشد که سکولار نباشد؛ این نظام آموزشی چه بال‌های دیگری نیاز دارد؟ 🔹مشکل کجاست که ما نتوانستیم یک ساختار آموزشی که نیاز ما باشد را داشته باشیم؟ 🔹جایگاه یا وزن عدالت در برنامه هفتم توسعه و سیاست کلی تحول آموزش و پرورش چیست؟ ⬅️ صفحه در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashhad
جلسه دهم- عدالت و آموزش .pdf
1.04M
باسمه تعالی جزوه «عدالت و آموزش: نگاهی به عقب ماندگی در عدالت آموزشی در ایران و راه برون رفت از آن» شرح یکی از جلسات آرمان عدالت است که توسط استاد ارجمند آقای دکتر مرتضی نقره ای ارائه و به همت جبهه عدالت خواه مردمی مشهد مقدس برگزار شده. فهرست مطالب: 🔹 مقدمه و طرح مسئله 🔹عقب‌ماندگی در عدالت اجتماعی 🔹 عقب‌ماندگی در دانش و علم 🔹مفهوم شناسی اجمالی؛ گونه‌های مختلف برداشت از عدالت آموزشی 🔹تحلیلی تاریخی-اجتماعی بر عقب‌ماندگی در عدالت آموزشی 🔹عدالت ذیل توسعه: روایتی اجمالی از غرب آمریکایی 🔹عدالت در برابر توسعه: روایتی اجمالی از ایران معاصر 🔹راه برون‌رفت 🔹پرسش و پاسخ 🔹اگر نگاه موجود در انقلاب اسلامی این است و می‌خواهیم تغییر ایجاد کنیم برای این‌که به دام تکرار در دروس نیفتیم چه باید کنیم؟ رابطه ساختار و کارگذار چه می‌شود؟ الان کتب و فهم مهم است یا کارگذاران مهم هستند؟ 🔹ما ممکن است دچار یک تکثر وحشتناک شویم، وقتی معلم در حوزه‌های مختلف ورود می‌کند و می‌تواند صاحب‌نظر باشد و دانش‌آموزی که می‌خواهد تربیت کند برای یک شهر با توجه به جغرافیای آنجا و شرایط اقتصادی متفاوت است، با این تکثر باید چه کنیم؟ 🔹اگر معلم، معلمی باشد که پرسشگری را مطرح کند و کتب هم کتبی باشد که سکولار نباشد؛ این نظام آموزشی چه بال‌های دیگری نیاز دارد؟ 🔹مشکل کجاست که ما نتوانستیم یک ساختار آموزشی که نیاز ما باشد را داشته باشیم؟ 🔹جایگاه یا وزن عدالت در برنامه هفتم توسعه و.. ؟ ⬅️ در ایتا، بله و اینستاگرام:@jebhe_mashhad