eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
587 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 لوح | استمرار و تداوم در حرکت انقلاب 🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز: مسئله‌ی استمرار و تداوم حرکت انقلابی که گفتیم ماجرای ۲۹بهمن پیشران این استمرار انقلابی بود، این یکی از مهم‌ترین مقوله‌های جذّاب زندگی امروز و فردای کشور ما است؛ این را باید همواره در نظر داشته باشیم. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 استمرار انقلاب یعنی هرچه توان داریم برای رسیدن به اهداف انقلاب استفاده کنیم 🔻 رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان: استمرار حرکت انقلابی یعنی اینکه ما همه هدف‌های اکنون و آینده انقلاب را مدنظر قرار بدهیم و این نیازها را به هر شکلی میتوانیم تأمین کنیم؛ این معنایش استمرار انقلاب است. 🔹این هدفهای انقلاب که گفتیم یعنی چه؟ پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی در کشور، اقتدار در کشور،‌ تشکیل جامعه اسلامی در کشور و در نهایت رسیدن به تمدن نوین اسلامی؛ هدف های انقلاب اسلامی اینهاست. 🔹باید دید برای رسیدن به این هدف‌ها چه کارهایی لازم است. آن کارها را در حد توانمان انجام دهیم. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ 🏷 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 ‌‌تداوم حرکت پیامبران الهی به وسیله حضرت بقیةالله(عج) 🔻 رهبر انقلاب: وجود مقدس حضرت بقیةالله (ارواحنافداه) استمرار حرکت نبوت‌ها و دعوت‌های الهی است از اول تاریخ تا امروز؛ یعنی همان‌طور که در دعای ندبه میخوانید، از «فبعض اسکنته جنّتک» - که حضرت آدم است - تا «الی ان انتهی الامر» - که رسیدن به خاتم‌الانبیاء (صلّی‌الله‌علیه‌واله) هست - و بعد مسأله‌ی وصایت و اهل بیت آن بزرگوار، تا میرسد به امام زمان(عج)، همه، یک سلسله‌ی متصل و مرتبط به هم در تاریخ بشر است. این، بدین معناست که آن حرکت عظیم نبوت‌ها، آن دعوت الهی به‌وسیله‌ی پیامبران، در هیچ نقطه‌یی متوقف نشده است. بشر به پیامبر و به دعوت الهی و به داعیان الهی احتیاج داشته است و این احتیاج تا امروز باقی است و هر چه زمان گذشته، بشر به تعالیم انبیا نزدیکتر شده است. ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 استمرار، یکی از امهات حرکت امام خمینی بود 🔻 رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان: استمرار، یکی از امهات حرکت امام خمینی بود. امام در همان گامهای پس از پیروزی انقلاب و حتی پس از بیماری جسمی، این مساله قدمهای پی در پی و استمرار هدفهای انقلابی را پی گرفتند و از یاد نبردند و این باعث شد دشمنان به هدف خود نرسند. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ 🏷 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از Dars asla
جهاد کبیر: مبانی دیپلماسی انقلابی از منظر قرآن کریم - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه http://shabestan.ir/detail/News/715083
1400.08.27 - همايش جريان شناسي فکري سياسي ايران - دکترموسي نجفي .mp3
35.88M
⭕️ جریان شناسی (پیشرفت مستقل) در نقد اندیشه (توسعه وابسته) در تاریخ تحولات ایران 💬 دکتر موسی نجفی 🔹 ۲۸ آبان ۱۴۰۰ 🔸مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) ‏➕ به بپیوندید👇 🆔 http://eitaa.com/analysts 🌺🍃 🍃
هدایت شده از بیداری ملت
🔴‏وزیر خارجه کشورمان درمصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال‌ تایمز»: ایران می‌خواهد این مذاکرات به لغو کامل تحریم‌ها منجر شود؛ کنگره آمریکا درباره پایبندی به برجام بیانیه سیاسی صادر کند! 🔹 هرچند صدور بیانیه سیاسی و هرگونه قطعنامه‌ای در حمایت از برجام لااقل از سوی مجلس سنا (باتوجه به ترکیب آن) بعید بنظر میرسد و احتمالا جناب عبداللهیان نیز منظورشان صرفا ابراز انتقال نگرانی کشورمان از سستی این توافق بوده اما باید توجه داشت که خلاصه کردنِ تضمین موردنظر کشورمان در صدور یک بیانیه سیاسی از سوی کنگره، قطعا میتواند تکرار اشتباه تضمین دانستنِ امضای کری در گذشته باشد ولاغیر! ✍️ مهدی قاسم زاده ✍️ بیداری ملت @bidariymelat
هدایت شده از Mahmoud Dehghani
🔰🔰شماره 🔰🔰 شماره 1064 هفته‌نامه پرتو👆 از صبح چهارشنبه 27 بهمن‌ماه روی دکه مطبوعات کشور @partosokhan_ir
🔔 برای یادگیری سواد رسانه چه کتابی بخوانیم ؟ 📚رویکرد هایی به سواد رسانه‌ای، انتشارات مرکز پژوهش های صدا و سیما ✅هدف کتاب آشنا سازی مخاطبین با رویکردهای متنوع برای فهم و درک مطالب رسانه ای بوده، رویکردهایی که باعث می شوند از این پس از دریچه های متفاوتی به مطالب رسانه ای توجه کنیم. ✅ کتاب نحوه عملیاتی کردن مفاهیم سواد رسانه ای را به ما نشان می دهد. بر این اساس، کتاب حاظر ما را با پنج نوع رویکرد به درک رسانه، آشنا می کند و البته تاکید می کند که این ها همه ی رویکردهای موجود نیستند. ✅پنج رویکردی که در کتاب رویکردهایی به سواد رسانه ای به ما معرفی شده است، عبارتند از: تحلیل ایدئولوژیک، تحلیل حسب حال گونه، تحلیل ارتباطات غیر کلامی، تحلیل اسطوره شناختی و تحلیل عناصر تولید که این ها عناوین فصول پنج گانه ی کتاب را تشکیل می دهند. ✅ کتاب حاضر، کتابی به شدت شسته رفته، منظم و مرتبی است که به صورتی آکادمیک شما را با 5 نوع نگاه به رسانه آشنا می کند. از این روی مخاطب با مطالعه این اثر قادر خواهد بود با جسارت بیشتری پا به دنیای رسانه ای شده ی امروز بگذارد.
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 انتقاد حجت‌الاسلام علوی، دبیر شورای شعر و ادب حوزه‌های علمیه از مسئولان فرهنگی کشور در مورد حاشیه‌های اخیر جشنواره فیلم فجر ⁉️ چرا حوزه‌ علمیه و وزیر ارشاد انقلابی‌ما در مقابل نقض ضروری دین بیانیه نمی‌دهند؟ ⁉️ قوه قضائیه محترم چرا محاکمه نمی‌کند؟! ⁉️ چرا وقتی فیلم قدیمی از آیت الله تبریزیان که به صورت هدفمند و مغرضانه توسط رسانه‌های غیردینی منتشر شد بیانیه و واکنش حوزه را دیدیم ولی الان نمی‌بینیم؟! ⁉️ آیا بی‌احترامی به کتاب پزشکی یک غربی بالاتر از بی حرمتی و نقض قانون الهی و انسانی است؟ ⁉️ آقای وزیر ارشاد شما صحبتی ندارید؟! 🚨 گویا برخی مسئولین عادت کرده‌اند با بیانیه و تجمع و... به حرف بیایند!! 🤔 عرض خود می‌برید و زحمت ما افزایید... ✍️بیداری ملت @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴‏حرام کردن پول‌بیت‌المال! این کتاب دقیقا برای کجای فرهنگ و نیاز کشور استفاده میشه؟! کتاب منتخب پست‌های اینستاگرام سیدعزت‌الله‌ضرغامی!!!! نشر سوره مهر / ۵۰۰ صفحه ✍️حسین زمانی میقان ✍️بیداری ملت @bidariymelat
هدایت شده از روزنه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هنرمندان کشور از هر نوع توهین و جسارت به باورهای ایمانی جامعه ایرانی اعلام انزجار و بیزاری می‌کنند. ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود را موظف به پیگیری دغدغه های ایرانیان متدین و غیرتمند و رفع منکر می‌دانیم. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از شناخت جبهه دشمن
📌 تشخّص و مرزبندی جبهه حق با باطل یک ضرورت همیشگی 🔔آنچه که در نظام اسلامي بايد هميشه مورد توجّه باشد، مشخّص بودن جبهه هاست؛ مخلوط نشدن جبهه حق با جبهه ناحقّ است. ممکن است جبهه ناحق مورد مدارا قرار گيرد - مانعي ندارد - ممکن است در جايي دستِ دوستي هم با او داده شود - در جاي خود مانعي ندارد - اما زنهار! خطوط فاصل نبايستي به هم بخورد. ✅بايد مشخّص باشد که حق کيست و کجاست و چرا و چه مي خواهد بکند - هدف و روش و تدبير و تاکتيک و عملکردش چگونه است - و ناحق کيست و چرا و هدفش چيست و چه کار مي خواهد بکند. اينها نبايد مورد غفلت قرار گيرد. غفلت از اين مرزبندي و تشخّص، به نفع هيچ جبهه حقّي تمام نخواهد شد. 📌 هيچ کس، اهل حق را از اين که ندانند چرا حقّند و حالا چه بايد بکنند و چه کسي در مقابل آنهاست، تحسين نخواهد کرد؛ حتّي دشمنانشان هم آنها را تحسين نمي کنند. ✅ پيامبر مرزها را روشن و اوّلاً وضعيت کفّار را مشخّص مي کند؛ يعني آن جبهه مقابل که پيامبر اساساً بعثتش، ظهورش، نظامش و جهادش، براي نفوذ در آنها و عقب زدن آنها و گستردن دايره حقّانيت خود است. جبهه کفر را نمي شود ناديده گرفت. جبهه کفر، به عنوان کساني که در مقابل دعوت حق قرار دارند، بايد مشخّص شود. بايد مشخّص شود که حق با جبهه کفر چه کار دارد؛ اصلاً چرا حق به وجود مي آيد؛ دعوت حق چرا از طرف خداوند به پيامبران الهام و ابلاغ مي شود و آنها چرا آن را مطرح مي کنند؟ اگر پديد آمدن پيام حق - که پيام حق هم عبارت است از پيام رستگاري انسانها - فلسفه و حکمت و لزومي دارد و مسؤوليتي بر دوشِ آورندگان آن پيام - که پيامبر و ادامه هاي راه پيامبر تا ابد است - مي گذارد. پس بايد فهميد که اين جبهه حق، هدفش چيست و چگونه مي خواهد به اين هدف برسد. رستگاري انسان با چه چيزي حاصل خواهد شد؟ فقط با نصيحت و موعظه که حاصل نمي شود. لذا جبهه حق - يعني همه انبيا - در هر برهه اي از زمان که فرصتي پيدا کرده و توانسته است خود را نشان دهد و قدمي به جلو بردارد، کاري که کرده، اين بوده که حقايقي را که انسانها بايد بدانند تا به فلاح و رستگاري نزديک شوند، اين حقايق را در ذهن انسانها و در واقع زندگي انسانها تحقّق بخشيده است. اين کار جبهه حقّ است؛ همين است که مجاهدت را ايجاب مي کند. چرا؟ چون در مقابل حقّانيت حق، معارض وجود دارد. حق اگر از رستگاري انسانها سخن مي گويد، کساني در دنيا هستند که از اسارت انسانها سخن مي گويند. حق اگر از عدالت سخن مي گويد، کساني هستند که مخالف و دشمن عدالتند يا طرفدار ظلمند. حق اگر از پرستش خدا سخن مي گويد، کساني هستند که مدّعي خدايي اند و وجود خدا و تسليم در مقابل خدا را انکار مي کنند. طبيعي است همه اينها معارض مي شوند. در مقابل معارض، بدون مجاهدت، نه آن پيام پيش خواهد رفت و نه در ذهن ها و نه در واقعيت تحقّق پيدا نخواهد کرد. ✍رهبر معظم انقلاب ۴ /دی/ ۱۳۷۸
✨انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم.» ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ ✨ما آن وقتی میتوانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام است. ✨اولین قدم برای حاکمیت اسلام و برای نزدیک شدن ملتهای مسلمان به عهد ظهور مهدی موعود (ارواحنافداه و عجل‌الله‌فرجه)، به‌وسیله‌ی ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است. ۱۳۷۰/۱۱/۳۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ واکنش معقول عالم دین، حجت الاسلام دکتر مسعود عالی، به داور فیلم فجر که در جامعه دینی ایجاد کرد: «تو غلط میکنی چنین نظری میدی» 🔹معصوم (ع) می فرماید: «هرگاه بدعت در دین آشکار شود، بر عالم واجب است که علم خویش را آشکار نماید وگرنه لعنت خدا بر او باد.» ‏➕ به بپیوندید👇 🆔 http://eitaa.com/analysts 🌺🍃 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا بالاخره برجام مورد تائید رهبر انقلاب بود؟ 🔹آیا رهبر معظم انقلاب از شروط خود عقب‌نشینی کردند؟ پس چرا جلوی آن نایستادند؟ 💬 سید یاسر جبرائیلی ‏➕ به بپیوندید👇 🆔 http://eitaa.com/analysts 🌺🍃 🍃
1400.08.27 - همايش جريان شناسي فکري سياسي ايران - دکترموسي نجفي .mp3
35.88M
⭕️ جریان شناسی (پیشرفت مستقل) در نقد اندیشه (توسعه وابسته) در تاریخ تحولات ایران 💬 دکتر موسی نجفی 🔹 ۲۸ آبان ۱۴۰۰ 🔸مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) ‏➕ به بپیوندید👇 🆔 http://eitaa.com/analysts 🌺🍃 🍃
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۷ ماه رجب سال ۲۱۸ق 🏳هلاکت مأمون عباسی/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️یک روزِ مجاهدت امامان بزرگوار به قدر سالها اثر میگذاشت؛ این بزرگواران دین را با مجاهدت حفظ کردند، والا دینی که در رأسش متوکل و معتز و معتصم و مأمون باشد و علمایش اشخاصی باشند مثل یحیی بن اکثم که با آنکه عالم دستگاه بودند، خودشان از فساق و فجار درجه یکِ علنی بودند، باید همان روزها کلکِ آن کنده میشد! ۸۳/۵/۳ ‼️مسلمین باید در عمل به کلمات ائمّه علیهم السلام و اهل بیت پیغمبر، اتّفاق کلمه کنند. این یکی از وسایل وحدت است. البته این، یک کار فنّی است؛ کار آسانی نیست و مقدّماتی دارد. کسانی که اهل فنّند، اهل حدیثند، اهل علوم وابسته به حدیثند، میدانند که مقدّمات این کار چیست. باید معیارهای درک حدیث، تلقّی و تحمّل حدیث و معیارهای صحّت و اعتبار حدیث، مورد توافق قرار گیرد. باید بر روی رجال حدیث توافق شود. در گذشته، عمدتاً دستگاه خلافت بنی عبّاس و مقداری هم بنی امیّه، طوری ترتیب دادند که معارف اهل بیت را از ذهنیّت دنیای اسلام بیرون کنند؛ لذا روایات آنان کم نقل شده است. محدّث، حدیث را نقل میکند و برای او فرقی ندارد که حدیث را از حسن بصری، از قتاده و از دیگران نقل میکند. چرا از جعفربن محمّد علیه السلام نقل نکند!؟ دستگاه خلافت امثال هارون، مأمون، معتصم، متوکّل و امثال اینهاست که مانع میشدند، راهها را میبستند، بعضی هم رجال حدیث را متّهم میکردند؛ لذا یکی از کارهایی که باید بشود، تلقّی مشترک در این زمینه‌های مقدّمات حدیث است. علما در این زمینه وظیفه دارند؛ متفکرین اسلامی در این زمینه وظیفه دارند. ۷۴/۵/۲۴ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۷ ماه رجب سال ۲۱۸ق 🏳هلاکت مأمون عباسی/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️ما حکومتهای اموی و عباسی را نظام اسلامی نمیدانیم. آن حکومتها نظام پادشاهی است؛ منتها یک شکل دیگرش. ۶۹/۱۰/۱۱ ‼️آدام متز کتابی نوشته به نام تمدن اسلام در قرن چهارم هجری، یک مرثیه خوانی عجیبی میکند در این تمدنی که به نظر او عظیم است. برای چیست این؟ برای خاطر این است که فعالیتها و نشاطهای عجیبی در آن روز، از جامعۀ اسلامی بروز کرده اما من از شما سؤال میکنم، آیا آنهمه نشاط و فعالیتی که آن روز انجام گرفت، به سود جامعۀ اسلامی و انسانیت تمام شد؟ ده قرن دارد از آن روزگار میگذرد. تعصبی نداریم نسبت به آن روزگار. درمقابل دنیای غیر مسلمان میتوانیم بگوییم که بله عالم اسلام که آن دانشگاهها را بوجود آورد، آن فلسفه را درست کرد، چنین و چنان در طبابت و در طبیعیات کرد. اما بین خودمان، الحق و الانصاف، آنهمه نیرو و انرژی، به جا و به سود انسانیت و به سود جامعۀ اسلامی تمام شد؟ علمی و فرهنگی برای ما مانده؟ چرا ما به عنوان یک جامعه اسلامی، قرن پیشمان آنهمه تشعشع داشته، امروز در دنیا نمیدرخشیم و جلوه نمیکنیم؟ چرا؟ آیا جز به خاطر این است که آنهمه نشاط و فعالیت، اگرچه فعالیت انسانی بود، اما زیر نگین طاغوت بود، اگر هم گفتند و ترجمه کردند، برای خاطر این بود که در ترجمه بنویسند در زمان حکومت حضرت خلیفۀ چندم عباسی، منصور یا هارون یا مأمون؛ برای اینکه نام خودشان را بالا ببرند! ۵۳/۷/۲۴ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۱۷ ماه رجب سال ۲۱۸ق 🏳هلاکت مأمون عباسی/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️وظیفه ائمه بعد از حضرت رضا تا حضرت ولیعصر این بود که زمینه را آماده کنند براى شکل گرفتن یک اعتقاد تمام‌نشدنىِ شیعى به لزوم ایجاد حکومت علوى، یک تشکیلاتى درست کنند، یک طرز فکرى را در میان این تشکیلات رائج کنند، آنچنان این تشکیلات را محکم کنند، به هم پیوند بزنند که با غیبت امام عصر، این تشکیلات متلاشى نشود؛ و این کارى بود که خلفاى آن زمان بشدت از این کار بیمناک بودند. البته من عقیده‌ام اینستکه مأمون عباسى هم با اینکه دخترش را به امام جواد داد، و آن حضرت را با آن احترام و تجلیل داماد خودش کرد، دشمن خونى این خانواده و شخص امام جواد بود؛ اینى که بعضى خیال کردند که مأمون عباسى با اینها دشمنى نداشته و شیعه بوده، در بعضى از کتابها هم ساده دلانه این مسئله تکرار شده، مأمون عباسى بسیار هم خبیث بود، خیلى هم دشمن و مخالف بود، منتها او فکر میکرد که بعد از اینکه پاى امام رضا را از وسط بیرون برده و حضرت را مسموم کرده، الان وقت این است که دیگر ماجراى آل‌على را به‌کلى تمام کند؛ یک کودک ۷ساله‌اى است، این را بیاورد زیر بال خودش بگیرد، با تربیت خودش بزرگ کند، بعد هم دختر خودش را به او بدهد؛ هم یک جاسوس در داخله‌ى او گمارده و مانع از خیلى از کارهاى پنهانى او شده، هم او را مدیون محبتهاى خودش کرده، و اگر مأمون زنده میماند، خود مأمون حضرت را به قتل میرساند، منتها خب خدا مأمون را مهلت نداد و حضرت جواد هنوز ۱۵سال بیشتر نداشتند، که مأمون از دنیا رفت و مرد! ۶۴/۵/۲۶ @Jahade_tabeini