هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
امام حسن عسکری (علیه السلام):
⭕️ خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا شَيْ ءٌ اَلْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ نَفْعُ اَلْإِخْوَانِ.
⭕️ دو خصلت است كه چيزي برتر از آن دو نیست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
📚(تحف العقول، ج ۲، ص ۴۸۹)
بحارالانوار ۷۸: ۳۷۴ ح ۲۶
⭕️ ۵ صلوات تقدیم به آستان مقدس ولی المؤمنین(ع)، امام حسن عسکری(ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️غافلگیری پای درس استاد جوانی😉
📍برشی از کارگاه آموزشی در دانشگاه شهید بهشتی؛ با موضوع علوم شناختی و جنگ روایتها
🎞سکانسهای آلوده و سیگاری
🧠کانال علوم و جنگ شناختی
Eitaa.com/joinchat/1410007159Ccd809476b7
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰دکتر موسی نجفی:
✅ نسبت به استقلال کشور و حرکت در چارچوب قانون اساسی تعصب داریم
🔴در ابتدای جلسه دکتر نجفی، رئیس پژوهشگاه، با سلام و درود بر پیامبر گرامی اسلام صلّ ا... علیه و آله و سلّم و اهل بیت علیهم السّلام، ضمن خوشامدگویی به حاضران، با اشاره به برنامهریزی پژوهشگاه برای برگزاری سلسلهنشستهایی انتقادی ناظر به مسائل و چالشهای پیش روی کشور، گفت: ازجمله وظایف و مأموریتهای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان بزرگترین مرکز پژوهشی علوم انسانی در کشور این است که به آسیبشناسی مسائل و چالشهای مختلف کشور بپردازد و بر همین اساس اولین نشست از این سلسله نشستها، به دلیل تقارن با وقایع اخیر، به تحلیل و ارزیابی ریشهها و روایتهای صورت گرفته از این وقایع اختصاص یافت.
🔵رئیس پژوهشگاه متذکر شد: در این راه نسبت به استقلال کشور و حرکت در چارچوب قانون اساسی تعصب داشته و خطوط قرمزی که از سوی خارجنشینان طرح میشود، موضوعیتی نخواهد داشت. خط قرمزهایی که از سوی رسانهها و مراکز خارج از کشور به صورت کاذب ترسیم میشود، مورد پذیرش نبوده و ضرورت دارد اندیشمندان و پژوهشگران داخل کشور، با صورتبندی درونی مسألهای که با آن مواجه هستیم، ابعاد و زوایای مختلف موضوع را مورد بررسی و واکاوی قرار دهند.
🔶🔷ادامه 👇
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi
هدایت شده از 🇵🇸دختران انقلاب 🇮🇷
🏴راهپیمایی مردمی
یاران مهدی(عج)، یاوران رهبری🇮🇷
با حضور دسته های عزاداری و اقشار مردم و اهالی شمیرانات
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱
🏴روز شهادت امام عسکری(ع)🏴
🔸️مبدا: ساعت ۱۵:۳۰ میدان تجریش
🔸️مقصد:میدان چیذر امام زاده علی اکبر(ع)
👈لطفاً اطلاع رسانی نمایید👉
هدایت شده از تاملات حقوقی
✳️خودسامانی و تحدید اراده از منظر آیت الله مصباح یزدی
✅به تفکیک این دو مقوله باید توجه کرد:
آزادی در انتخاب یک راه و نظام و مکتب
التزام در عمل به لوازم راه و نظام و مکتب
✍هم عقل و هم وحی حکم میکند که پس از پذیرفتن دین و نظام الهی باید عملاً به ایفای قوانین دینی و احکام الهی ملتزم بود
📚آیت الله مصباح یزدی، حکیمانه ترین حکومت، صص ۱۶۹_۱۶۸
هدایت شده از تاملات حقوقی
New Doc 2.pdf
5.55M
✳️خودسامانی و تحدید اراده و آزادی از منظر آیت الله شهید مرتضی مطهری
✅بررسی رابطه تقوا و آزادی از نگاه امام علی(ع)
لازمه اينكه انسان از زندگی حيوانی خارج شود و يك زندگی انسانی اختيار كند اين است كه از اصول معين و مشخص پيروی كند، نام اين خود نگهداری كه مستلزم ترك اموری است تقوا است.
لازمه اينكه انسان از زندگی حيوانی خارج شود و يك زندگی انسانی اختيار كند اين است كه از اصول معين و مشخص پيروی كند و لازمه اينكه از اصول معين و مشخصی پيروی كند اين است كه خود را در چارچوب همان اصول محدود كند و از حدود آنها تجاوز نكند و آنجا كه هوا و هوسهای آنی او را تحريك میكند كه از حدود خود تجاوز كند خود را نگهداری كند.
نام اين خود نگهداری كه مستلزم ترك اموری است تقوا است. نبايد تصور كرد كه تقوا از مختصات دينداری است از قبيل نماز و روزه، بلكه تقوا لازمه انسانيت است. انسان اگر بخواهد از طرز زندگی حيوانی و جنگلی خارج شود ناچار است كه تقوا داشته باشد. نبايد تصور كرد كه تقوا از مختصات دينداری است، بلكه تقوا لازمه انسانيت است. انسان اگر بخواهد از زندگی حيوانی خارج شود ناچار است كه تقوا داشته باشد...
✍ آیت الله مطهری، ده گفتار، صص۱۶_۱۳
📚آزادی معنوی شهيد مطهری، ص ۲۱۹- ۲۲۵
هدایت شده از تاملات حقوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلنگر
💐دیدنش را از دست ندهید.
⭕️نگذاریم با کلیپ ۳۰ثانیه ای برای ما #دستور_جلسه و میدان معین کنند
📌 در کشورهای دیگر چه می کنند
📌اشتباه نکنیم
وظیفه پلیس و دستگاه قضایی در همه جهان کار فرهنگی نیست.
#اعمال_قدرت نه #اعلام_قدرت
#اعمال_قانون نه #اعلام_قانون
🔴#پلیس و دستگاه قضایی کار خودش را انجام دهد.
کار فرهنگی به آنها ربطی ندارد!
🎋#هرکس باید کار خودش را انجام دهد.
#دستور_جلسه؟
#دنباله_روی
#دادستان_مشهد
#سخنگوی_قوه_قضائیه
#جوگیر_نشویم
🎋آخرین حلقه نباشید
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐🔔 #خون_تازه ای در رگهای انقلاب
🔴خدا را شکر، که دشمنان ملت و اسلام را از #احمق_ها قرار داده است.
دشمن با چه #تحلیل_احمقانه ای وارد این مرحله آشوب آفرینی شد.
📌نمی دانست با اینکارش #خون_تازه ای در رگ انقلاب جاری می کند
✅فکر نمی کرد موجب #تعمیق_انقلاب و #آبدیده_شدن_بیشتر_ملت می شود
❇️نمی دانست #فرزندان_غیور_و_مومن_ملت بصیر تر و هشیار تر و پا به رکاب تر از همیشه وارد میدان حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن می شوند.
🎋اگر یک جو عقل و شعور و #تحلیل_میدانی دقیق داشتند دست به چنین غلطی نمی زدند.
آنها در #گرداب_بادکنکی #فضای_مجازی افتادند و آن را #فضای_حقیقی و واقعی پنداشتند!
💐جمعیت میلیونی اجتماع تهرانی ها رو ببین لذت ببر .
دشمن هم ببینه تا بترکه😂
🎋مانایی و #پایایی_انقلاب به همین #حضور_همیشگی_ملت بوده و هست.
🎋💐خدا به این ملت غیور و فداکار و پا بکار، صحت و عزت و برکت بیشتر عنایت فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
نظر یک استاد حقوق درباره بیانیه خانواده مهسا امینی
▪️هیچ منطق پزشکی و قانونی ندارد
«حسن تردست» پیشکسوت حقوقی کشور:
🔹درخواست خانواده امینی مبنی بر اینکه پزشکان معتمدشان در بررسی و تهیه گزارش علت فوت مهسا امینی حضور داشته باشند، به نظر صرفآً سیاسی است.
🔹در هیچ جای دنیا اینطور نیست که برای رسیدگی قضائی به یک حادثه و یک واقعه از طرفهای پرونده خواسته شود که پزشک مورد اعتماد خود را معرفی کنند.
🔹این در واقع یک درخواست سیاسی صرف است و هیچ محمل قانونی ندارد و برای فرار از قانون بیان شده است.
🔹ما در قوانین پزشک معتمد نداریم و مرجع رسیدگی پزشکی قانونی است مثل کارشناسان دادگستری که کارشناسان مورد اعتماد طرفین نیستند.
tn.ai/2784025
@TasnimNews
هدایت شده از روزنه
متن کامل بیانیه ۶۰۰ نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه در دفاع از مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی
🔘 اسامی امضاءکنندگان بیانیه را اینجا مشاهده فرمایید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/11668
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَعَ إِيمَانِهِمْ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا
حوزه علمیه به ویژه اساتید و فضلا در یازدهم مهرماه مصادف با سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری مدظله العالی در جمع دانش آموختگان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح با سپاس به درگاه خدای متعال و حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، از عموم ملت شریف ایران که با هوشیاری و تقوای مثال زدنی و حضور افتخارآمیز در صحنه، تمام توطئههای بدخواهان ایران اسلامی را نقش برآب کرده قدردانی نموده و بر موارد زیر تأکید مینماید:
1. حوزه علمیه و بدنه طلاب و اساتید آن، بر عهد خویش با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی استوار مانده و با جان و قلم آماده جانفشانی در این راه نورانی و پر از فیض بیش از پیش است. دشمنان اسلام به ویژه منافقینی که این ایام با حمله به احکام مترقی دین، تلاش مذبوحانهای در ارائه چهرهای مخدوش از ایران اسلامی در جهان را آغاز کردهاند، بدانند که شاگردان مطهریها و بهشتیها و مفتحها و شهدای محراب در حوزه های علمیه، فقاهت و شهادت را توأمان مشق می کنند.
2. فقهای عظیم الشأن اسلام و نظام روحانیت همواره حافظان و مراقبان و حصون اسلام بودهاند. در این برهه حساس که ائمة الکفر پشت به پشت هم داده و از اروپا تا آمریکا، لشگر برهنگان و هتاکان را پناه داده، زبان به دشنام و جسارت به احکام نورانی اسلام گشوده و زخرف القول را در رسانههای خود زمزمه میکنند، حراست و پاسداری از دین نیازمند هوشیاری بیشتر است. معدود افرادی که با وجود تلبس به لباس علم و دین بر اثر عدم محاسبه درست از رفتار دشمن و با اتخاذ موضع نابهنگام و ناپخته و بدون تحقیق و تفحص زمینه ساز بروز حوادث ناخوشایند و اهانت های مکرر به مقدسات دینی شدهاند باید جبران کرده، صریحا مقابل این اغتشاشات و افساد فی الأرض موضع بگیرند.
3. همچنین حوزه علمیه وظیفه خود میداند قدردان مجاهدت نیروی های انتظامی از پلیس گرفته تا جوانان مؤمن بسیجی بوده، به خانوادههای شهدای دفاع از وطن تبریک و تسلیت عرض میکند و این اطمینان را میدهد که نظام اسلامی اجازه پایمال شدن خون این عزیزان را نمیدهد. جوانانی که وقتی حلقهی بهم پیوسته کفر صهیونیستی و نفاق شبکههای معاند و بازیگردانهای خارجی و داخلی را چونان احزاب ِ به جنگ مدینة النبی آمده دیدند نه تنها پا پس نکشیدند، بلکه ایمانشان مستحکمتر و قلوبشان نورانیتر شد. حقا که مصداق آیه شریفه «وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا» هستند.
4. ولایت فقیه و اساس ساختار نظام اسلامی که ثمره مجاهدتهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب و خون صدها هزار شهید گلگون کفن است، اکنون محل هجوم تمام جریانهای فاسد و تغذیه شده از سوی سرویس های بیگانه شده است. دشمنی با دیگر احکام شرعی مانند حجاب دینی، بهانه ای برای چنگ زدن به این اصل مترقی است. خشم دشمن از کارآمدی این نهاد مقدس در حفظ امنیت و پیشرفت ایران در چهل سال گذشته انکار شدنی نیست. تبدیل شدن این الگو برای تمام مستضعفین عالم از یمن گرفته تا فلسطین، خواب از چشم مستکبرین ربوده و تمام زر و زور و تزویر خود را پای کار آورده اند تا سایه بر آفتاب اندازند غافل از اینکه نمیدانند: «وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ».
در پايان ضمن گرامیداشت ياد شهيدان سرفراز مدافع حرم و وطن؛ با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای مدظله العالی تجدید پیمان نموده، از خداوند متعال، علو درجات امام راحل و طول عمر با عزت رهبری معظم انقلاب اسلامى و عزت و عظمت ايران اسلامى را مسئلت مى نمائيم.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
#حوزهعلمیهانقلابی
#قم_پایگاه_جهاد_و_بصیرت
#قم_حافظ_انقلاب_اسلامی
#علمایانقلابی
#خطایخواص
#جبران_مواضع_غلط
#آنتیتز_انقلاب
#سکولاریسمحوزوی
#حامیانحوزویآشوب
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
احساس رانت؟!
#ظریف چطور ؟
⭕️مسئولان دانشگاه تهران که جلسه می گذارند پاسخ دهند؟
📌اگر خلاف بوده چرا برخورد نمی کنند؟
🔴برخی جوانان از همین کارها #گله دارند.
این کارها توجیه ندارد
🔴آقا فرمودند مبارزه با فقر و فساد و تبعیض!
📌بسم الله
رسانه ها و دانشجویان سوال دارند و
منتظراقدام مسئولان رسیدگی به تخلفات وزارت علوم و دانشگاه تهران هستند.
🔻ریشه اتفاقات امروز را باید در دولت سازندگی هاشمی رفسنجانی و اصلاحات دولت خاتمی جستجو کرد
🔻رادیکالیسمی که میبینیم به خاطر اقدامات نیروهای دوم خرداد است
👤حسین کچویان، استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران:
🔹جنبشهای اجتماعی نیازمند رهبرانی هستند که با آن جنس اعتراضات نسبتی دارند؛ رهبران گاهی متفکر و مصلح هستند و هر چه جنبش عمیقتر باشد، متفکران در رأس هم بیشتر هستند.
🔹تمام انقلابهای قبل از انقلاب اسلامی، از خشونت و روشهای مسلحانه استفاده میکردند.
🔹انقلاب اسلامی هیچ نظیری ندارد و نظیر آن هم نخواهد آمد مگر امام عصر(عج) ظهور کنند.
🔹هیچ انقلابی جز انقلاب اسلامی را نمیبینیم که بلافاصله بعد از پیروزی، رفراندوم برگزار کند و همینطور چند انتخابات دیگر که آزادترین انتخابات بودند، چرا که گروههای مختلف حتی مجاهدین خلق هم در آن نماینده داشتند هر چند نتوانستند کسی را به مجلس و دیگر نهادها بفرستند.
🔹برخی میگویند «ولایت فقیه» در پیشنویس قانون اساسی نبوده است؛ در پاسخ باید گفت موقع بررسی که مطرح شد و شما هم نظرتان را دادید و دادتان را زدید.
🔹قانون اساسی کشور، دارای پشتوانه 200 سال مبارزه مسلمانان است.
🔹هر جا اسلام را کنار زدند، دچار دیکتاتوری شدیم.
🔹اینکه برخی میگویند مردم 40 سال قبل به یک قانون اساسی رأی دادند و حالا مورد قبول ما نیست، پس در غرب باید تاکنون دهها بار رفراندوم قانون اساسی برگزار شده باشد!
🔹هیچ ملتی اختیار خود را دست بازیگر و ترانهسرا نمیدهد.
🔹بازیگری که در حوزه خودش تخصص ندارد چگونه تشخیص زندگی دیگران را میدهد؟
🔹قانون اساسی ما پشتوانه دهها و صدها سال تلاش و مجاهدت دارد.
🔹هر اعتراض و خواستهای به حق نیست و نمیتوان به هر کس هر آنچه گفته و خواسته را داد.
🔹وقتی جنبشهای دانشجویی دهه 60 در غرب شروع شد، هیچ کس در آنجا نگفت انقلاب کنیم و قانون اساسی را عوض کنیم.
🔹معترضان در چارچوب قانون اساسی اعتراض کنند
🔹بر اساس قانون اساسی؛ قانون اساسی ما میگوید باید با فساد و اشکال برخورد کرد؛ هر وقت به خواست ملت تمکین نشد، وارد شورش و اغتشاش شدیم، آن هم به خاطر کسانی که دنبال قدرت هستند.
🔹کسانی که نمیخواستند به حکم اسلام تن بدهند، زمینهساز انشعاب در روحانیت مبارز و دعواهای بعدی شدند.
🔹از نشانههای این مسئله هم قهر نخستوزیر در هنگامه جنگ بود؛ کلیدی به سمت انشقاق که توسط مرحوم هاشمی وضعیتش حادتر شد.
🔹هاشمی تحمل مخالفت با خودش را نداشت و به همین دلیل شروع کرد به بستن مجلات و نشریات معترض
🔹او در سه قلمرو، ساختار سیاسی کشور را تغییر داد؛ اول اینکه بنیاد اقتصاد سرمایهداری هرج و مرج گونه را گذاشت.
🔹من شاهد بودم، در زمان دولت هاشمی، هر سهشنبه و چهارشنبه کلی میوه و ملزومات میگرفتند میبردند سد لتیان که آقایان خوش بگذرانند.
🔹مهدی هاشمی پرونده فساد داشت، پرونده را جمع کردند.
🔹اولین شورشهای مبتنی بر فقر در همان سالها شروع شد.
🔹 اتفاقات امروز، آخرین اقدامات گروهها و نیروهای براندازی است که شروع آنها از دولت سازندگی شروع شد و نقطه عطف آن دوم خرداد 76 بود.
🔹کجای دنیا، 20 میلیون رأی درون نظام را رأی براندازانه معرفی میکنند؟
🔹خودشان امنیتی بودند، اسناد محرمانه را به بعضی روزنامهها دادند تا اتفاقات 78 رقم بخورد که تا بیت رهبری هم پیش بردند که همین تاجزاده آنها را برگرداند.
🔹مرحله بعدی، تحصن در مجلس بود که به عقیده هر کارشناسی، یک نوع کودتا و براندازی بود.
🔹رادیکالیسمی که میبینیم به خاطر اقدامات نیروهای دوم خرداد است
🔹نیروهای دوم خرداد، امکان فضا و مبارزات معقول سیاسی را از بین بردند و به سوی رادیکالیسم رفتند.
🔹در زمان رقابت بوش پسر و ال گور که عملا ال گور برنده بود، بوش از طریق قانون به پیروزی رسید و اعتراضی هم نشد.
🔹افرادی مثل تاجزاده و مخلباف میخواهند قومیتها را تحریک به شورش کنند.
🔹شعارها و اهداف کسانی که به خیابان آمدهاند حاکی از این است که این، یک شورش مافیایی و اغتشاش داعشی است؛ اگر مسئله مهسا امینی است، چرا بحث را به حاکمیت کشیدهاند؟
🔹به تعداد توئیتها نگاه نکنیم، اینها ابزارهایی است که دست بیگانگان است.
♨️بزرگترین کانال خبری طلاب
♨️ @khabarehowzeh
💐#روایت_اجماعی درباره شناخت امام زمان عج
تمام مذاهب اسلامی به #اجماع همه این روایت معروف را از حضرت رسولالله پیامبر خدا (ص) نقل کرده اند.
☘🌺🌸❤️🌹🌷💐☘🌹
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻آیندۀ اغتشاش در آینۀ جنگ روایتها
🖋 مهدی جمشیدی
۱. فتنۀ اخیر، یکی از مصداقهای برجستۀ «جنگ روایتها» است و در درون خود، درسها و عبرتهای فراوانی در این باره دارد. در بازی روایتی، «مسائل غیرمرتبط» و «اجزای ناهمگون» به هم ربط داده میشوند و «شبکۀ پیچیده»ای از معادلات و مناسبات در میان متغیّرها طرّاحی میشود؛ بهطوریکه مخاطب از دستیابی به «شناخت اطمینانبخش»، بازمیماند و نمیتواند خود و ذهن خود را از این «فضای غالب» بیرون بکشد و مستقل و فارغ از جوّ ایجادشده، اندیشهورزی کند. در این حال، وظیفۀ ما عبارت است از «واسازی روایت»، نه تسلیمشدن در برابر روایت. بهبیاندیگر، اگر روایت نمیسازیم، نباید «روایتزده» شویم و در چهارچوبها و قفسهایی تنفس کنیم که جریان معارض تولید کرده است. وظیفۀ ما، شکستن همین روایتها و در واقع، کجروایتهاست. باید «ساختارشکنی ذهنی» کنیم و «گزینههای شناختیِ جدید»ی در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم. ذهنیّت جمعی، همواره گرسنه است و محتاج تحلیل و تفسیر و روایت. باید برای او در مقابل هر واقعیّت، روایتی را ساخت و آن را توزیع کرد تا شاید در برابر روایتهای معارض، تاب بیاورد و مردم را متقاعد سازد.
۲. به محض تحقّق واقعیّت، روایتهایی
بر آن بار میشوند و به این ترتیب، جنگ روایتها آغاز میگردد و بر اساس مضمون روایتها، جبههبندی صورت میگیرد. در این ماجرا، ما «روایت نخست» را از آنِ خود نکردیم و در انتظار نشستیم تا پس از شکلگیری روایت اوّل، «مواجهۀ واکنشی» با آن داشته باشیم. در این مواقع، کار زیادی از رویارویی واکنشی ساخته نیست و خواهناخواه، فرصتها و مزیّتهایی که در «مرحلۀ پیشاروایت» در اختیار ماست، از دست میروند یا ضعیف و رقیق میشوند. بنابراین مسأله عبارت از سرعت عمل در ساختهوپرداختهکردن «روایت اوّل». چنین روایتی، محتمل است که «غالب» نیز شود. روشن است که ذهنهای خالی و آغشتهنشده به کجروایتها را بهتر و آسانتر میشود جذب کرد و همراه و همدل نگاه داشت، تا ذهنهایی که روایتی در بسترشان نشسته است و با آن انس گرفتهاند.
۳. بازی روایتیِ جبهۀ دشمن، محدود به این مورد نخواهد بود، بلکه ما با «مجموعه»ای از کنشهای روایتی و ضدّروایتی روبرو خواهیم بود که یکی پس از دیگری از راه میرسند و میخواهند اعصاب عمومی را بفرسایند و امید اجتماعی را بزدانید. این یک «خطّ ممّتد» است که متوقف نخواهد شد؛ چراکه دشمن زینپس، هیچ اقدامی را بدون «پیوست روایتی» به انجام نخواهد رساند و بهخوبی دریافته که میتواند با ذهن جمعی، بازی کند. در این صورت، ما باید همواره نگران از دست رفتن «شناختهای پیشین» باشیم؛ «ساختارشکنی ذهنی»، به هیچ باوری رحم نمیکند و هدفی جز «بیثباتسازیِ شناختی» ندارد. ذهن جمعی، دستخوش طوفانها و تلاطمهای متعدّد خواهد شد و بازی دشمن، به زمین برداشتها و تفسیرها و درکها تغییر یافته است. ازاینرو، نباید سرگرم «واقعیّت» و اصلاح آن شد و تصوّر کرد که ساماندهی به واقعیّت، شرط لازم و کافی است. واقعیّت، هرچه که باشد، چه بسامان و چه نابسمان، این «روایت» است که تعیینکننده است و نتیجۀ نبرد را مشخص میکند. «قدرت روایت» بر «قدرت واقعیّت»، پیشی گرفته و روایت به علّت تامّۀ تحوّلات اجتماعی تبدیل شده است. با این حال، ما همچنان این وضع تاریخیِ جدید را جدّی نگرفته و برای آن چارهسازی نکردهایم.
۴. زمانی بود که با مواجهۀ امنیتی یا حضور مردمی، قصّههای تلخ، پایان میپذیرفت و فصل تازه آغاز میشد، اما اینک، قواعد بازی تغییر کرده است. باید به سراغ «ذهنیّتها» رفت و «شناختها» و «معرفتها» را دگرگون ساخت. ما هیچ گزینۀ دیگری در اختیار نداریم که بتواند در «بلندمدّت» و بهطور «ریشهای»، کارساز و راهگشا باشد؛ نهفقط ما بلکه این تقدیر کنونیِ همۀ جوامع است. جهان کنونی، چنین خصوصیّتی دارد و دشمن نیز بر اساس درکی که از این موقعیّت تاریخی یافته است، کنشهای خویش را صورتبندی میکند. در این ماجرا نیز تلاش دشمن، معطوف به تثبیت روایتِ نخست خویش است؛ میخواهد اثبات کند که داوری ابتداییاش درست بود و هیچیک از «توضیحهای نظام جمهوری اسلامی»، معتبر و واقعی نیستند. گفته شد که این وضع انفعالی، برخاسته از تعلل ما در ساختن «روایت اوّل» است. حال که چنین شده، باید تمام توان خویش را صرف «گردآوری شواهد عینی» کنیم و «مراجع اجتماعی» را نیز به صحنۀ تأیید و همراهی فرابخوانیم تا این کجروایت، شکسته شود. در این جنگ ترکیبی، ما نیز باید «ترکیبی» و «چندلایه» عمل کنیم و متناظر با حملۀ شناختی و تهاجم روایتی، یک «جبهۀروایتگر» بیافرینیم که «در لحظه» و «متقن» بگویند و بنویسند و به این واسطه، زمام و عنان «ذهن جمعی» را در اختیار خویش بگیرند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دوگانههای تحلیل حجاب:
۱. شناختِ ذهنی/ محیط عینی.
۲. میل فردی/ اقتضاهای ساختاری.
۳. حریم خصوصی/ حریم عمومی.
۴. مصالح فردی/ مصالح جمعی.
۵. مصالح مادّی/ مصالح معنوی.
۶. مداخلهی مردمی/ مداخلهی حاکمیّتی.
۷. روشهای فرهنگی/ روشهای حقوقی.
۸. ارزش واقعگرا/ سلیقهی دلبخواهانه.
۹. حکم خدا/ هنجار عرفی.
رضواناللهتعالیعلیه.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
گفتگوی جماران با استاد علیدوست:
"ما نخبگانی داریم که امین هم هستند و خائن نیستند ولی بلد نیستند حرف بزنند؛ تا دهان او باز میشود هتک، جسارت و ایجاد شقاق میکند. ... اگر هر روز دوگانهای درست شود، نمیتوان جمع کرد."
https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1568908
،،،،،،،،،،،،،،
📌 حاشیه:
📎 در ایندوگانهها تامل کنید:
۱. خودی/ غیرخودی.
۲. انقلابی/ غیرانقلابی.
۲. جوان مومن انقلابی/ دیگران.
۳. اشرافی/ غیراشرافی.
۴. سازش/ چالش.
۵. نفوذ/ تعامل.
۶. مقاومت/ تسلیم.
۷. پیشرفت/ توسعه.
۸. درونگرا/ برونگرا.
۹.انقلابی/ دیپلمات.
۱۰. جهادی/ اداری.
۱۱. اسلام انقلابی/ اسلام رحمانی.
۱۲. خواص اهل حقّ/ خواص اغواگر.
۱۳. مردمسالاری دینی/ مردمسالاری غربی.
۱۴. ریزش/ رویش.
۱۵. اسلام سیاسی/ اسلام سکولار.
۱۶. سبک زندگیِ اسلامی/ سبک زندگیِ غربی.
و ....
این دوگانهها که ساختهی "رهبر انقلاب" هستند، هم از "واقعیّت" حکایت میکنند و هم "نافع"اند.
📎 اگر این دوگانهها، ناصواب و سوگیرانه، روایت نشوند:
۱. موجب "مرزبندی" خواهند شد، نه "شکاف اجتماعی".
۲. موجب "جداسازی راه از بیراهه" خواهند شد، نه "کشمکش".
۳. موجب "روشنگری" در برابر خواص اغواگر خواهند شد، نه "گسست اجتماعی".
📎 دوگانههای انقلابی، "جامعه" را چندپاره و چندقطبی نمیکنند، بلکه مختصات فکری و موقعیّت سیاسی برخی "خواص دوپهلو" را آشکار میسازند تا مردم، آگاهانه انتخاب کنند.
📎 هر روز، ابتلا و امتحانی در میان است و از رهگذر این فتنهها، باید "مفاهیم اسلامیِ تازه"ای را به صحنهی "عمل" سوق داد.
📎 نه "مردم" در برابر "مردم" قرار گرفتند، و نه "مردم" در برابر "نظام". فقط یک "اقلیّت بسیار کوچک"، مقابل "مردم و نظام"، صفآرایی کردهاند. میخواهند با نعرههای بلند، "فقر کمّی"شان را جبران کنند، اما واقعیّت، آشکار شد؛ نظام، همچنان "بدنهی اجتماعیِ حداکثری و غالب" دارد. فتنه از "همراهکردن مردم" با خود، ناکام ماند...
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
آمریکا داره روزی ۲۰۰,۳۰۰ تا کشته میده
توروخدا چهارتا واکسن برا این بدبختا بفرستید
#فایزر 😂
@Afsaran_ir
#یک_قدم
💐 در زلال اندیشه امام خامنه ای:
#دریچهی_رحمت_الهی
✅هر کس در #جمهوری_اسلامی و در راه خدا #یک_قدم بردارد، با ارزش است و خدای متعال، یک ذرّه به سنگینی یک ذرّه هم اجر کسی را نادیده نمیانگارد.
✅گاهی #دریچهی_رحمت_الهی باز میشود، پنجرهی آسمانها بلکه پنجرهی بهشت - گشوده میشود و یک #نفس_بهشتی به داخل فضای زندگی مادّی ما مردم میوزد.
این، همیشگی نیست. این، گهگاهی است. که
«نَّ لِله فِی أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاةٌ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا»
#خوشا به حال کسانی که در معرض وزش #نسیم_معنوی الهی و بهشتی، در این لحظات کمیاب قرار میگیرند و از آن استفاده میکنند.
🎋+++++🇮🇷+++++🎋
✳️پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله وسلم :
"براستی كه در ايّام زندگیتان نسیم هایی از پروردگارتان می باشد آگاه باشید كه خويشتن را در مسير و معرض آن قرار دهيد.
📚بحارالانوار،علامه مجلسی : ج ۶۸ ، ص ۲۲۱
💐🇮🇷🎋💐