eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
584 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
5.5هزار ویدیو
542 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
عالم اهل سنت، عبدالحمید را به دعوت کرد. در پی صحبت های روز قدس امام جماعت در مورد صلح با رژیم صهیونیستی، با پیگیری های تحریریه روزنامه الوفاق، و در لبنان، او را به زنده در مقابل رسانه های عربی و فارسی دعوت کرد. وی ادامه داد: شخصی که بگوید باید با اسراییل صلح شود، یا نادان است و یا جاسوس همان اسراییل غاصب که از او دفاع می کند‌ او ادامه داد: او را رسما دعوت به مناظره زنده می کنم تا همه بدانند ، او ساده ترین مسائل دین اسلام را نمی داند. گرچه این اشخاص بی سواد همیشه از مناظره و بحث های علمی فرار می کنند.
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
9.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر ایران 🔹راهپیمایی روز جهانی قدس، همزمان در ۳۱ استان و بیش از هزار شهر کشور برگزار شد. @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
نصرالله: به زودی پیروزی نهایی را جشن می‌گیریم ▪️آمریکا مثل گذشته قدرتمند نیست دبیرکل حزب‌الله: 🔹امروز روز جهانی قدس را گرامی می‌داریم که ۴۰ سال پیش امام خمینی (ره) آن را نام‌گذاری کردند. 🔹روز قدس متعلق به تمام فلسطین و اعلام همبستگی امت اسلام و شرافتمندان و آزادگان جهان با فلسطین و قدس و مردم مظلوم آن است. 🔹روز یادآوری به همه است تا مسئولیت خود در قبال قدس و فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی را بدانند و به آن عمل کنند. 🔹رژیم اسرائیل آماده باش خود را در تمام جبهه‌ها اعلام کرده و احساس ترس و نگرانی دارد، در حالی که محور مقاومت در آرامش است. 🔹آمریکا دیگر همانند گذشته قدرتمند نیست، افول قدرت آمریکا ادعا نیست واقعیت است و شواهد مختلفی برای آن وجود دارد. 🔹اولین شاهد افول آمریکا، کشور ونزوئلا است که تمام طرح های آمریکا برای سرنگونی دولت این کشور شکست خورد. @TasnimNews
🔰 سلامت جامعه ایران انقلابی الإمامُ عليٌّ عليه السلام: ما أكثَرَ العِبَرَ، و أقَلَّ الاعتِبارَ! وه كه چه بسيار است عبرتها و چه اندك است عبرت گرفتن! ( نهج‌البلاغه : حکمت ۲۹۷ ) 🖌 دو چیز در نسبت با هم رابطه موافق یا مخالف دارند. نسبت میان عبرت و اعتبار از جنس رابطه تخالفی است. هر کدام که کم یا زیاد باشد، دیگری بالعکس است. اگر صحنه های عبرت آموز زیاد باشد، اعتبار و عبرت گیرنده کم خواهد بود. اما چرا نسبت عبرت و اعتبار اینگونه است؟ بطوری که امام علی غلیه السلام افسوس می خورد از اینکه مایه های عبرت زیاد است و عبرت گیرنده کم است. 🖌 عبرت در جایی است که باید از آن تجربه یا حالت پند گرفت و عبور کرد و به تجربه یا تکرار آن نپردازیم. عبرت آن عمل یا حالت تجربه شده ای است که توصیه به تکرار آن نمی شود بلکه توصیه به عبور از آن می شود. بنابر این، عبرت گرفتن در اموری که سر مشق و الگوی عمل است به کار نمی رود. سیره و زندگی انبیا و اولیای الهی و مومنین عبرت آموز نیست بلکه درس آموز است. 🖌 جامعه ای که به عبرت گرفتن از گذشتگان اهتمام زیادی می ورزد، خطایش کمتر است. چون از خطای گذشتگان عبرت گرفته کمتر خطا می کند. در نتیجه، به همان اندازه برای آیندگان کمتر موجب عبرت می شود بلکه بیشتر الگو و سرمشق عمل آیندگان می شود. چنین جامعه ای سالم است. 🖌 آن آهی که امام علی علیه السلام بخاطر کثرت عبرت ها و قلًت اعتبار گیرنده ها می کشد، دلالت بر ناسالم بودن اسلامیان زمانه دارد. اگر مسلمانان عصر امام علی علیه السلام عبرت گیرتر بودند، عبرت ها کمتر بود. دلیل عبرت انگیز بودن کوفیان برای ما همین است که آنان عبرت گیر نبودند و تجربه خطا های شان زیاد بود. 🖌 بر این اساس، می توان گفت که تجربه زیسته جامعه ایرانی بعد انقلاب بالنسبه به تجربه زیسته پیش از انقلاب، عبرت گیرتر است. صحنه ها و تجربه های عبرت آموز ایرانیان در پیش از انقلاب بسیار بیشتر از پس از انقلاب است. ما برای ذکر عبرت های تاریخی بیشتر به تاریخ پیش از انقلاب ( تجربه مشروطه، سلطه سکولارها و هرج و مرج ناشی از آن، برآمدن رضا خان و شکل گیری استبداد مدرن، دهه بیست و کودتای 28 مرداد وغیره ) ارجاع می دهیم تا حوادث بعد انقلاب. چون در گذشته به مثل امروز عبرت گیرنده نبودیم. 🖌 بنابر این، باید مردم ایران بیش از گذشته مراقب از دست دادن روحیه عبرت گیری شان باشند. جامعه ایرانی امروز در سلامت به سر می برد. چون جامعه ای عبرت گیرنده است. تمام تلاش فکری و عملی جریانات ضد انقلاب و برانداز معطوف به این است که روحیه عبرت گیری را از ملت بگیرند. چون آنان خواهان بازگشت جامعه ایرانی به دوران منحط و نا سالم پیش از انقلاب هستند ولی روحیه بالای عبرت آموزی ملت بزرگترین مانع بازگشت به گذشته است. به همین خاطر، آنان می کوشند از طریق تحریف تاریخ گذشته حافظه تاریخی و روحیه عبرت گیری مردم را مخدوش سازند. طبیعی است که مقاومت مردم برابر چنین خواسته ای نشانه تداوم سلامت جامعه ایرانی است. انشا الله ✍داود مهدوی زادگان 👇👇👇 @mahdavizadegan
🔴نصیری و  کوری و حجاب زوری! 🔹مرداد ماه سال ۱۳۶۹ بود. آن‌روز ناصر بهرامی راد یکی از دوستانی که تازه به سرویس اندیشه‌های روزنامه آمده بود مطلب خوبی درباره مادام کوری شیمیدانی که تحقیقات مؤثری درباره رادیواکتیو داشت نوشته بود. مطلب خوبی بود و گفتم آن را به خانم قدوسی تایپیست گروه بدهد تا برای چاپ در صفحه آماده کنیم. مطلب را به دوست خوب و هنرمندم علی رضایی هم که آن‌موقع طراح جوان و صاحب سبک و امروز مجسمه‌ساز خوبی است دادم که برای آن طرح بکشد. فردای آن‌روز وقتی کار تمام شد و صفحه را برای امضا پیش آقای نصیری مدیرمسئول وقت روزنامه کیهان بردم، خوب به صفحه نگاه کرد و گفت: مطلب خوبی است اما طرح را عوض کن. فکر کردم در جزئیات طرح مشکلی وجود دارد یا تصویر ماری کوری خوب از آب درنیامده است، اما وقتی گفت چرا مادام کوری را بدون حجاب کشیده است هم خنده‌ام گرفت و هم تعجب کردم! آخر مادام کوری مسیحی لهستانی که یک‌صدوخرده‌ای سال پیش زندگی می‌کرده چرا باید سرش روسری می‌کردیم؟ آن‌هم در طرح و نه در تصویر؟! آن‌هم در شرایطی که شبکه‌های مختلف تلویزیونی در فیلم و سریال و مستند و... زنان خارجی را با همان حالت بدون حجاب نشان می‌دهند!  🔹گفتم آقای نصیری! مادام کوری را با حجاب کنیم مردم می‌خندند. راستش را بخواهید خجالت هم می‌کشیدم که او را آن‌هم در قالب طرح باحجاب کنیم. اما آقای نصیری کوتاه‌بیا نبود. به سرویس برگشتم و ماجرا را به دوست طراحمان گفتم. رضایی که اتفاقاً دامغانی هم بود و فکر کنم به همین دلیل آشنایی با آقای نصیریِ دامغانی به کیهان راه یافته بود، بیشتر از من تعجب کرد و البته ناراحت شد. هر چه به او گفتم که مادام کوری را با حجاب بکشد قبول نکرد و گفت این کار توهین به من و به خوانندگان روزنامه است. گفتم: صفحه گیر طرح توئه. گفت: یک کاری‌اش می‌کنم. و شروع کرد طرحی دم‌دستی از وسایل آزمایشگاهی شیمی کشید و داد و کلاً خانم مادام کوری را از طرح حذف کرد. طرح را به آقای نصیری نشان دادم. فهمید که این‌جور طرح کشیدن نوعی اعتراض است اما چیزی نگفت و صفحه را امضا کرد. 🔹این‌روزها خیلی کسان از مواضع اخیر مدیرمسئول سابق کیهان تعجب می‌کنند، اما تعجب من با توجه به نمونه‌هایی چون ماجرای ذکرشده، خیلی بیشتر از آن‌هاست. آقای مهدی نصیری حق استادی بر گردن من دارد و اگر درخواست او نبود قطعاً سرنوشت من به روزنامه‌نگاری پیوند نمی‌خورد، اما واقعاً فاصله امروز او با آنچه در کیهان اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد اعمال می‌کرد، کم و قابل چشم‌پوشی نیست. در این نوشته هم قصد من نقد و ارزیابی همه جوانب و اطراف و موضوعات متضاد سیاسی و فرهنگی‌ در نصیریِ سال ۷۰ و نصیری سال صفر به بعد نیست، اما مواضع باورنکردنی، پرحاشیه و مصرانه او در همنوایی کامل با کسانی که در داخل و خارج کشور در سرنای حذف قانون شرعی حجاب در ایران اسلامی می‌دمند، مرا به حیرت فروبرده است. 🔹دعا کنیم که هیچ‌کدام ما مصداق آن حکمت پرمغز امیرالمؤمنین«علیه‌السلام» نباشیم و نشویم که فرمود:  - لَا تَرَى الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً. جاهل را همواره در این دو حالت می‌بینی: یا افراط یا تفریط. 💬 تقی دژاکام ☑️ @enghllabi | انقلابی
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴ویراستی مهم استاد حقوق عمومی دانشگاه و معاون تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری
17.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹آیات عذاب برای ترساندن مردم از گناه است. ✅پخش شده در بیست ویکم از
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴ترک فعل مسئولان و متضایف بودن حق و تکلیف ❇️نسبت موجود میان حق و تکلیف نسبت تضایف است و حق و تکلیف دو امر هستند. یعنی فرض و تعقل حق مستلزم تعقل تکلیف است و همینطور تصور تکلیف مستلزم تصور حق است. حق ملت و تکلیف قوه قضاییه نیز اینگونه است. 📣بر این اساس، تعقیب تارکان فعل و ناقضان قانون و پایمال کنندگان حقوق عامه، و مطالبه توده های میلیونی ملت است. از سوی دیگر پشتیبانی از حقوق ملت نیز قانونی قوه قضاییه موضوع صدر اصل ۱۵۶ قانون اساسی است 🔔مثلاً ساختن ۸ میلیون مسکن تکلیف دولت قبل بود. در مقابل این حق ملت بود برایش این تعداد مسکن ساخته شود. الان اگر این تکلیف قانونی انجام نشده باشد، یعنی حق ملت مراعات نشده و ترک فعل و وظیفه اتفاق افتاده است و قابل پیگرد و تعقیب قضایی است. ⭕️لازم به توضیح است که تضایف عبارتست از نسبت میان دو امر وجودی که تعقل هر یک مستلزم تعقل دیگری باشد و آن دو امر را می‌نامند؛ مانند نسبت میان پدر و پسر که ابوت (پدر بودن) و بنوت (پسر بودن) است. یا نسبت موجود میان علت و معلول از قبیل تضایف است. یعنی فرض و تعقل علت مستلزم تعقل معلول است و همینطور تصور معلول مستلزم تصور علت آن است.
🎄قال الامام الحسين عليه السلام : 🌷اُوصِيكُم بِتَقوَى اللّه ِ فَإنَّ اللّه َ قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ، أن يُحَوِّلَهُ عَمّا يَكرَهُ إلى مايُحِبُّ ويَرزُقَهُ مِن حَيثُ لايَحتَسِبُ؛ 🌾شما را به تقواى الهى سفارش میكنم ؛ زيرا خدا ضمانت داده كسى را كه تقواى الهى پيشه سازد ، از آنچه ناخوش میدارد، به آنچه خوش میدارد، انتقال دهد و از جايى كه گمان نمیبرد ، روزى اش دهد. 📚 تحف العقول ، ص ۲۴۹ .