هدایت شده از جهان نیوز
🔰 احتمال تغییر مجدد در لیست وحدت شورای ائتلاف و جبهه پایداری
🔹جلسه اعضای جبهه تحولخواهان با حداد عادل و قالیباف/ تدوین «غیرشفاف» لیست و استفاده از برخی تاکیکهای سیاسی به جای کارآمدی و تخصص از جمله دلایل این موضوع عنوان میشود
@jahaannews
jahannews.com
هدایت شده از جهان نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعیت تهران در دوران پهلوی:
تصویری از فقر، بیعدالتی و تبعیض در تهران دهه ۴۰ شمسی که سلطنتطلبان به شما نشان نمیدهند:
«آب لولهکشی اصولاً وجود نداشت... بچهها شاید حتی در شبانهروز یک وعده هم غذا نمیخورند.»
فیلم «تهران، پایتخت ایران است»، کامران شیردل | ۱۳۴۳
@Radar_enghelabe
هدایت شده از شورای نگهبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سخنگوی شورای نگهبان: با تایید صلاحیت حدود ۷۵ درصد از داوطلبان، بستر و فضا برای مشارکت همه جریانات سیاسی و همه مردم فراهم است
✅ @shora_gc
هدایت شده از روزنه
منشور روحانیت امام و عبرتی که باید بگیریم!
امام منشور روحانیت را در پاسخ به شبهات و تحریفات و انحرافات آقای #منتظری صادر کردند.
اگر حوزه علمیه مضامین عالی این متن را نصبالعین قرار میداد، امروز بهخاطر #تکرار همان #شبهات_بیمایه به تکاپو نمیافتاد.
سالگرد صدور این منشور تاریخی فرصتی است برای پاسداشت گفتمانی/ترویجی این رهنمود راهبردی و تبیین زمینههای تاریخی آن.
این فرصت را مغتنم بشماریم....
🔶حاشیه روزنه
معدود مخالفان حوزوی انقلاب و امام و رهبری، امروز در نازلترین سطح قرار دارند؛ اینان روزگاری که در سطوح عالی حوزوی(حتی مرجعیت) علامت مخالفت با ولایت برافراشته بودند، ره به جایی نبردند، حالا که دیگر محدود شدهاند به #چند_نفر_طلبهنمای_غربگرای_پروژهبگیر پشتصحنه و #چند_نفر_شبهطلبه_ژورنالیست_هتاک_بیمنطق!
داستان این جماعت بلندآواز و میانتهی چقدر شبیه شده است به سرنوشت اپوزسيون خارجنشین!
هم مخالفان حوزوی داخلی، هم اپوزسيون خارجنشین، به ژورنالیسم هتاک و بیمنطق تنزل کردهاند! هیچ حرف تازهای برای گفتن ندارند!
فقط کارشان شده تکرار و تقلید کورکورانه از دشمنان و مخالفان پیشین! همین!
البته به تقریرهای تازه ژورنالیستی از شبهات پیشین حتما باید پاسخ داد اما قبل از آن باید آن حلقه اعتدالی غربگرای پشت صحنه را شناسایی و معرفی کرد که به مثابه کارخانه تولید ژورنالیستهای هتاک عمل میکند! خط میدهد، رادیکالشان میکند، دستشان را از شبهه پر میکند، سر آخر هم حرفهای بغضآلودش را از زبان این جماعت احمق بازتکرار میکند و به ریش همه میخندد و همچنان ناشناخته باقی میماند!
باید #تجربه_تاریخی حلقه مخوف انجمن باغ سلیمانخان میکده در جهت #نفوذ_در_حوزه را بازخوانی کنیم!
یادمان نرود؛ کسانی که به امثال آقای #منتظری خط میدادند و آدمهایی در این سطح را #ملعبه خود کردند، هنوز برخیشان در همین حوالی مشغول کارند!
یقین داریم که دستپروردههایشان هزار بار خطرناکتر و منافقتر از اسلافشان هستند!
@rozaneebefarda
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🌸 بر ڪشتی عشق ناخدا آمده اسٺ/ ایّوب بہ طوفان بلا آمده اسٺ
خشنودے قلب نازنیش صلواٺ/ میلاد جوان #ڪربلا آمده اسٺ
🌸 عالم همه مبهوت تماشای حسین است/هر چند حسین است تو را محو تماشا
چون چشم تو دل می برد از گوشه نشینان/شد گوشه ی شش گوشه برای تو مهیا
از گوشه ی شش گوشه دلم با تو سفر کرد/ناگاه درآورد سر از گنبد خضرا
مجنون علی شد همه ی شهر ولی من/مجنون علی اکبر لیلام به مولا 🌸
🌸 #ولادٺ_حضرٺ_علے_اڪبر_علیه السلام اشبه به رسول الله صلی الله علیه و آله از لحاظ سیرت و صورت مبارڪباد 🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀💠یک اعتراف صریح از وزیر اقتصاد دوران پهلوی
«علینقی عالیخانی» وزیر اقتصاد رژیم پهلوی(به مدت ۷ سال): «سیستم حکومت پهلوی روز به روز عقب افتادهتر میشد و با قاجار تفاوت چندانی نمیکرد.
محمدرضا شاه بخصوص پس از سال 48 تحمل شنیدن صدای مخالف را نداشت و کسی هم جرأت نداشت خلاف نظرش سخن بگوید.
تمام توجهها تنها به تهران و چند شهر بزرگ بود و به سراغ شهرها و روستاهای دیگر نمیرفتند...»
─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─
18986867_443.pdf
658.1K
🔴فهرست کامل نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی
https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1402/12/2/18986867_443.pdf
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
⭕️ حدیث بسیار تکان دهنده و جهت بخش زندگی اجتماعی
⭕️ إِمَّعَةً نباش. إِمَّعَةً کیست؟
إِمَّعَةً کسی است که می گوید: خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو.
امام کاظم علیه السلام این روش و منش را کاملا مردود دانسته اند.
⭕️ امام کاظم (علیه السلام)
وَ قَالَ ع لِفَضْلِ بْنِ يُونُسَ أَبْلِغْ خَيْراً وَ قُلْ خَيْراً وَ لاَ تَكُنْ إِمَّعَةً قُلْتُ وَ مَا اَلْإِمَّعَةُ قَالَ لاَ تَقُلْ أَنَا مَعَ اَلنَّاسِ وَ أَنَا كَوَاحِدٍ مِنَ اَلنَّاسِ إِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ ص قَالَ يَا أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّمَا هُمَا نَجْدَانِ نَجْدُ خَيْرٍ وَ نَجْدُ شَرٍّ فَلاَ يَكُنْ نَجْدُ اَلشَّرِّ أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنْ نَجْدِ اَلْخَيْرِ .
امام كاظم عليه السلام به فضل بن يونس فرمود: خير را برسان و خير بگو و امعه نباش. عرض كردم: امعه چيست؟ فرمود: نگو«من با مردم هستم»و«من يكي از مردمم». همانا رسول خدا صلي الله عليه و آله، فرمود: اي مردم به راستي فقط دو راه آشكار وجود دارد، راه خير و راه شر، پس نبايستي راه شر در نزد شما از راه خير محبوب تر باشد.
⭕️ تحف العقول عن آل الرسول صلی الله علیه و آله، ج 2، ص 413
⭕️ امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
کن فی الناس و لا تکن معهم.
#یا_موسی_بن_جعفر_ع
#یا_باب_الحوائج
#همرنگ_جماعت_شدن_ممنوع
#مهر_بطلان_بر_تئوری_همرنگی_با_جماعت
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
@jedbie
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
انتشار شماره جدید کیهان فرهنگی
تازهترین شماره کیهان فرهنگی به همراه گفتوگوهای اختصاصی درباره «مجلس و ضرورت افراد متخصص و انقلابی»، « انتخابات؛ تجلی قانونِ مردم محور و مردم قانونمحور» و نیز موضوعات متنوع دیگر چاپ و برروی پیشخوان روزنامهفروشیها قرار گرفت.
«#الزامات_مجلس_شایستهسالار » عنوان طلیعه این شماره کیهان فرهنگی با اشاره به #انتخابات پیشرو اینگونه نوشته است: تداوم انقلاب در مسیر صحیح و اصیل و جلوگیری از انحراف و اعوجاج آن، و ممانعت از ورودش به مرحله ترمیدور یا چرخش از مواضع و اصول و ارزشها مستلزم وجود قانون دقیق انتخابات از یک سو و اجرای بدون ملاحظه و قاطع آن از سوی دیگر است.
نظام انقلابی و کارگزارانش بیهیچ انفعالی، بر رعایت آرمانها پافشاری و تداوم نهضت انقلابی را تضمین میکنند و آن را به پیش میبرند
در پایان تأکید شده: #مراقب_باشیم با انتخاب ناصحیح خودمان مخرب ارزشهایی نباشیم که #فلسفه_وجودی انقلاب و نظام ما را تشکیل میدهد! مراقب باشیم کنش و واکنش ما برخلاف تابلو و پرچمی نباشد که برافراشتهایم و برای اهتزاز آن خونهای مطهر بهترینهای این امت نثار شده است.
به ماجرای رفاعه بن شداد بَجلی بنگریم و عبرت بگیریم.مبادا مانند رفاعهها به خونخواهی امام حسین(ع )و یارانش قیام کنیم و از لج مختار پشت سر شمر نماز بخوانیم و از او انتظار انتقام از قاتلان کثیف امام حسین علیهالسلام را داشته باشیم!
حضور و #مشارکت_هوشیارانه امت در عرصه انتخابات، که مطالبه جدی امام المسلمین است برای تضمین سلامت انقلاب ضروری است. غفلت نکنیم!
⭕️متن کامل در زیر
https://kayhan.ir/fa/news/284087
نقد فقه خوارجی در امر مشارکت مردمی
داوود مهدویزادگان
وطن امروز
این یادداشت در پاسخ به ادعای آقای سروش محلاتی پیرامون عدم وجوب شرعی شرکت در انتخابات نگاشته شده، لذا در مرحله اول تلاش دارم دوگانگی در عملکرد این جریان را عیان سازم و در مرحله بعد ادله دینی آنان را نقد خواهم کرد.
فقه سیاسی خوارجی اساسا در تقابل با حکمرانی علوی شکل گرفته و چارچوب نظری آن بر نظریه بیدولتی و تفکر آنارشیستی استوار است. آنچنان که یکی از 3 جریان اصلی معارض با حکمرانی امیرالمومنین حضرت علی علیهالسلام اهل خوارج بوده است. حضرت وصی علیهالسلام در خطبهای منطق بیدولتی خوارج را اینگونه توضیح داده است که آنان آموزه دینی «حاکمیت از آن خداست» را برای اثبات اراده باطلشان که همان بیدولتی است به استخدام میگیرند، در حالی که این آموزه دینی ضرورت حکومت را نفی نمیکند، اگرچه حکومت فاجر باشد، چون نظام اجتماعی بدون برقراری حکومت از هم میپاشد: «کَلِمَهُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ، نَعَمْ إِنَّهُ لاَ حُکْمَ إِلاَّ لِلَّهِ وَ لَکِنَّ هَؤُلاَءِ یَقُولُونَ لاَ إِمْرَهَ إِلاَّ لِلَّهِ وَ إِنَّهُ لاَ بُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَمِیرٍ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ» ( نهجالبلاغه/ خ ۴۰). برخی از معممان حوزوی با نگرش فقه خوارجی که در تقابل جدی با حکمرانی ولایی است، درصدد معلوم ساختن حکم شرعی انتخابات از 3راه فتوای مراجع تقلید و حکم ولی فقیه و تشخیص خود شهروندان برآمدهاند. لذا در تعریض و نقد گفتار آنان نکاتی را بیان میکنم.
1- فقه سیاسی شاخهای از فقه امامیه است که به تعیین حکم شرعی افعال سیاسی متشرعان میپردازد. از جمله این افعال سیاسی، شرکت در انتخابات است. ادله شرعی و عقلی زیادی برای استنباط حکم انتخابات مانند آیه شریفه «وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ» (شورى/ 38) وجود دارد. ممکن است مرجع تقلیدی در فقه سیاسی ورود نکند اما این به معنای فقدان حکم شرعی برای انتخابات نیست، مضافا اینکه اگر انتخابات فاقد حکم شرعی است، چرا درصدد تشخیص حکم شرعی آن برمیآیند؟ و چگونه است که در اوقاتی غیر از وقت انتخابات برای حق تعیین سرنوشت به کتاب و سنت ارجاع میدهند؟ اگر ادله شرعی نسبت به افعال سیاسی ساکت است، در همه اوقات ساکت است. انکار صاحبنظر بودن فقیه مرجع در تشخیص شرایط و موقعیت انتخابات تهمتی بیش نیست. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مراجع تقلید زیادی با علم به شرایط و موقعیت انتخابات مردم را به حکم شرعی و عرفی مکلف به انتخابات کردند. رجوع مقلد به فتوای فقیه مرجع از باب فقدان اهلیت فهم و درک نیست تا در موارد قابل فهم مجاز به رجوع نباشد، بلکه این رجوع از باب حجیت فتوای مرجع تقلید است و دلالتی بر تعطیلی شعور نیست. لذا اگر فهم و تشخیص شهروند حجیت نداشته باشد، نمیتواند به تشخیص خود عمل کند.
2- فرضا تشخیص فقیه مرجع در مصادیق حکم کلی ارشادی تلقی شود، لکن حکم ولی فقیه در تشخیص موضوع نافذ و لازمالاتباع است. به طور کلی احکام ولی فقیه جامعالشرایط مبسوطالید بر همه شهروندان و حتی در امور عامه مختلف فیه میان مراجع تقلید نافذ است به همین خاطر مراجع تقلید مخالف در صدور فتوای مخالف با حکم ولی فقیه مبسوطالید احتیاط شرعی میکنند. علم فردی که مجتهد خبره منتخب نیست به خطای حاکم مجزی نیست و رفع تکلیف نمیکند. اگر خبرگان رهبری خطای حاکم شرع را تشخیص دهند و او را از این مقام عزل کنند، عمل شهروندان مطابق با این تشخیص مجزی است.
3- ذاتی بودن هر حقی برای مردم هیچ تلازمی با فقدان تکلیف ندارد، بلکه اساسا تکلیف در جایی است که حقی به نحو ذاتی یا موسمی فرض شود. حکم شرعی وجوب انتخابات در فرض ثبوت حق شرعی انتخابات است. لذا اگر چنین تلازمی پذیرفته شود، بخش عمده احکام فقهی بلاموضوع میشود.
4- حکم حاکم شرع مانند حکم هر حاکمی در سایر نظامهای سیاسی نافذ و لازمالاتباع است و مانند فتوای فقیه مرجع نیست. مردم برای تعیین جزئیات سرنوشت خود نمیتوانند تشخیص خود را خارج از نظام سیاسی عملی سازند. این مقصود در چارچوب قانون و تحت زعامت حاکم شرعی یا عرفی محقق میشود. اگر انتخابات را حق ذاتی مردم بدانیم استیفای چنین حقی واجب است. هیچ مرجع شرعی و عقلایی مردم را مجاز به اسقاط حقوق ذاتیشان نمیکند، لذا رأی به عدم مشارکت در انتخابات مبنای عقلی و شرعی ندارد. شارع مقدس که حاکم مطلق بر عالم هستی و عالم انسانی است، ولایت جامعه ایمانی را به خودشان واگذار نکرده است، بلکه ولایت جامعه غیرایمانی را به خودشان واگذار کرده است: «الله وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ » (بقره / 257) و چه بد عاقبتی است برای جامعهای که به حال خود رها شده باشد. حتی خرد انسان و عقل جمعی نیز چنین رهاشدگیای را مطلوب و ممدوح نمیداند.