eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
586 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پیام نسیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشی و روش حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقا سید محسن شفیعی در خصوص تبلیغات انتخابات بسیــــــ🇮🇷ـــــج دانشجویی پیام نور اهواز 🌐فضای مجازی ایتا اینستاگرام ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📱 کانال انتشار آثار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی (ره) 🔗 ایتا 🔗 روبیکا
فرق مجلس غیرانقلابی و انقلابی و تمدن‌ساز: اولی مجوز خودروهای لوکس میلیاردی برای ثروتمندان میدهد. دومی با حمایت از تولیدات خودروسازان انحصارگر میخواهد خودرو دست مردم برساند. سومی تولید خودرو را برای همه متخصصین و نخبگان جوان و باتجربه کشور، آزاد میکند. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
📣 به کوری چشم دشمنان انقلاب و اسلام، وفادار به آرمان‌ها و فداکار، مانند همیشه پای کار می‌ماند و با رای خویش بر دهان دشمنان خواهد کوبید و دشمن را مأیوس خواهد کرد.
اسعد الله ایامکم
💐انتظار آمادگی است نه وادادگی! «انتظار یعنی «آماده‌باش»! باید «آماده‌باش» باشیم. انسان مؤمن و منتظر، آن‌کسی است که در حال «آماده‌باش» است. اگر امام شما که مأمورِ به ایجاد عدالت و استقرار عدالت در کلّ جهان است، امروز ظهور بکند، باید من و شما آماده باشیم. این «آماده‌باش» خیلی مهم است؛ انتظار به این معنا است. انتظار به معنای بی‌‌صبری کردن و پا به زمین کوبیدن و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند اینها نیست، انتظار یعنی باید دائم در حال «آماده‌باش» باشید.» ✳️ امام خامنه‌ای ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ ⁉️راستی! ای منتظر پا به رکاب! چقدر آماده ایم؟
💐در زلال اندیشه امام خمینی ره ❇️«قدرت اگر چنانچه به دست‌اشخاص غير مهذَّب برسد، خطر دارد. قدرت خودش کمال است، خداي تبارک و تعالي قادر است، لکن چنانچه قدرت به دست ‌اشخاص فاسد برسد همين کمال را به فساد مي‌کشاند». ✳️امام خميني، صحيفه امام، ج18، ص 206.
✅🔅پاسخ دقیق مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) به کسانی که از مقابله با مفاسد اجتماعی شانه خالی می‌کنند و میگویند *باید کار فرهنگی بکنیم* ! ((🔺گاهی به گوشمان می خورد که: «باید برای اصلاح جامعه، کار فرهنگی کرد.»  چقدر ظاهر این جمله قشنگ است!! ولی یعنی چه؟ یعنی باید از اعمال ظاهریه دست برداریم؟! اگر منظورشان این است، جواب ما را بدهند که این همه آیات و روایات در باب *امر به معروف و نهی از منکر* ، مربوط به ظاهر است یا مربوط به باطن است؟ امر به معروف و نهی از منکر از اهمّ واجبات در اسلام است. این مربوط به ظاهر است یا باطن؟ اینجا می توانی ما را دور بزنی؟ اینها از اهم واجبات است و جزو اعمال ظاهریه است.   ⭕️ *تنها راه اصلاح خود و جامعه، اصلاح ظاهر است* اصلاح جامعه از اینجاست. ما در فرهنگ اسلام این را داریم و حتی بُعد معرفتی هم همین است، که من فرمایشات استادم امام (رضوان الله تعالی علیه) را خواندم و حتی ایشان فرمودند: سیر معرفتی آن هم به این است. آن کسی که می خواهد سیر باطنی بکند، تا اینها نباشد، نمی تواند سیر کند. چه رسد بخواهیم جامعه را از نظر ظاهر اصلاح بکنیم، که اساساً به ظاهر بستگی دارد. راهی جز این نیست. از همین راه باید وارد شد. امر به معروف و نهی از منکر همه مربوط به ظواهر شریعت است... اینکه ما حتی جرأت نمی کنیم لساناً هم چیزی بگوییم، یک بحث دیگری است. ( البته با رجوع به مباحث گذشته مطرح شده مي توان دريافت كه منظور حضرت آيت الله تهراني از اصلاح ظاهر، ظاهر سازي و رياكاري نيست بلكه مقصود، حفظ ظواهر شريعت است كه در دين امري واجب و محوری است.)    ⭕️ *شانه خالی کردن مسئولین به بهانۀ کار فرهنگی*  حالا یک راه حمل به صحت آن این است که بگوییم عدم معرفت به فرهنگ اسلام است، لذاست که از این حرفها زده می شود. ولی اگر با یک دید عرفی بخواهیم این حرفها را بررسی کنیم، و ریشه یابی بکنیم، ببینیم از دهان چه کسانی در می آید؟ می بینیم از دهان افرادی در می آید که مسئولیت دارند عملاً جامعه را اصلاح بکنند. با اینکه مسئولیت دارد که عملاً جامعه را اصلاح بکند، توپ را در زمین دیگری می اندازد.   ⚠️▪️می گوید: این کار فرهنگی لازم دارد. برویم جلوتر سر از کجا در می آورد؟ چرا شانه خالی می کند؟ هر کس می خواهد باشد، من به شخص کار ندارم. هر کس مسئولیت دارد که جامعه را عملاً اصلاح کند و این را بگوید که «کار، فرهنگی است.» و از عهده خودش خارج بکند، اگر با یک دید عرفی نگاه بکنیم شاید سر از این در بیاورد که می خواهد آن کسانی که مثلا لاابالی هستند از او روگردان نشوند و یک جاهایی که - مثلا فرض کنید در تأیید او  احتیاج به آنها هست - از آنها بهره بگیرد. آدم اگر بخواهد عمیق روی اینها فکر بکند، به اینجا می رسد و الا این حرفها قابل انکار نیست که اصلاح جامعه، از ظاهر شروع می شود. آقا! شرعاً وظیفه تان این است.   ⭕️ *تا سر به سنگ لحد بخورد، باید این آداب ظاهری حفظ بشود* در نتیجه می خواستم این را عرض کنم که در باب تربیت - چه فرد و چه جامعه - باید از ظاهر شروع بشود. نقطه شروع از آنجاست. مؤدب شدن به آداب انسانی و آداب الهی، از اینجاست. این است که روی باطن اثر می گذارد. وقتی هم که اثر گذاشت دستت را روی هم نگذار! بدان که این زائل می شود. تا سر به سنگ لحد بخورد، باید این آداب ظاهری در جامعه حفظ بشود و الا جامعه رو به فساد خواهد رفت. ⭕️ *راه عملی مقدم بر کار فرهنگی است، بلکه زمینه ساز است* لذا مهم همان مطلب گذشته، یعنی مسئله شعور و عمل است. نمی گوییم کار فرهنگی نه! کار فرهنگی باید باشد ولی درجای خودش. و اینکه کار فرهنگی موجب نمی شود که ما از راه عملی بی نیاز بشویم. راه فرهنگی رفتن، ما را بی نیاز نمی کند از راه عملی؛ بلکه راه عملی مقدم است بر آن راه بلکه برای اینکه کار فرهنگی مؤثر واقع بشود، این راه زمینه ساز است.)) 📚 فرازهايي از جلسه سيزدهم درس اخلاق آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني با عنوان "غيرت مؤمن" مورخ 5/3/89 💠کانال یازهــــــــرا | رسانه حجـــــــــاب @yaazahra_ir
❇️ بسیج اساتید سازمان تدوین کتب علوم انسانی (سمت) از مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار ایران اسلامی به ویژه دانشگاهیان دعوت می‌کند با حضور ارزشمندشان در انتخابات ۱۱ اسفند، به شکرانه زیستن در کشور مقتدر و عزتمند جمهوری اسلامی ایران، برگ زرین دیگری از تاریخ انقلاب اسلامی را رقم بزنند.  ⭕️متن کامل در زیر https://samt.ac.ir/fa/news/701/
📣 به کوری چشم دشمنان انقلاب و اسلام، وفادار به آرمان‌ها و فداکار، مانند همیشه پای کار می‌ماند و با رای خویش بر دهان دشمنان خواهد کوبید و دشمن را مأیوس خواهد کرد.
هدایت شده از جهان نیوز
🔰 احتمال تغییر مجدد در لیست وحدت شورای ائتلاف و جبهه پایداری 🔹جلسه اعضای جبهه تحول‌خواهان با حداد عادل و قالیباف/ تدوین «غیرشفاف» لیست و استفاده از برخی تاکیک‌های سیاسی به جای کارآمدی و تخصص از جمله دلایل این موضوع عنوان می‌شود @jahaannews jahannews.com
هدایت شده از جهان نیوز
🔰 توئیت عجیب مشاور قالیباف در دفاع از دهنوی! @jahaannews jahannews.com
هدایت شده از جهان نیوز
🔴💭 | ایستادگی جواب داد @jahaannews jahannews.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعیت تهران در دوران پهلوی: تصویری از فقر، بی‌عدالتی و تبعیض در تهران دهه ۴۰ شمسی که سلطنت‌طلبان به شما نشان نمی‌دهند: «آب لوله‌کشی اصولاً وجود نداشت... بچه‌ها شاید حتی در شبانه‌روز یک وعده هم غذا نمی‌خورند.» فیلم «تهران، پایتخت ایران است»، کامران شیردل | ۱۳۴۳ @Radar_enghelabe
هدایت شده از شورای نگهبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سخنگوی شورای نگهبان: با تایید صلاحیت حدود ۷۵ درصد از داوطلبان، بستر و فضا برای مشارکت همه جریانات سیاسی و همه مردم فراهم است ✅ @shora_gc
هدایت شده از روزنه
منشور روحانیت امام و عبرتی که باید بگیریم! امام منشور روحانیت را در پاسخ به شبهات و تحریفات و انحرافات آقای صادر کردند. اگر حوزه علمیه مضامین عالی این متن را نصب‌العین قرار می‌داد، امروز به‌خاطر همان به تکاپو نمی‌افتاد. سالگرد صدور این منشور تاریخی فرصتی است برای پاسداشت گفتمانی/ترویجی این رهنمود راهبردی و تبیین زمینه‌های تاریخی آن. این فرصت را مغتنم بشماریم.... 🔶حاشیه روزنه معدود مخالفان حوزوی انقلاب و امام و رهبری، امروز در نازل‌ترین سطح قرار دارند؛ اینان روزگاری که در سطوح عالی حوزوی(حتی مرجعیت) علامت مخالفت با ولایت برافراشته بودند، ره به جایی نبردند، حالا که دیگر محدود شده‌اند به پشت‌صحنه و ! داستان این جماعت بلند‌آواز و میان‌تهی چقدر شبیه شده است به سرنوشت اپوزسيون خارج‌نشین! هم مخالفان حوزوی داخلی، هم اپوزسيون خارج‌نشین، به ژورنالیسم هتاک و بی‌منطق تنزل کرده‌اند! هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند! فقط کارشان شده تکرار و تقلید کورکورانه از دشمنان و مخالفان پیشین! همین! البته به تقریرهای تازه ژورنالیستی از شبهات پیشین حتما باید پاسخ داد اما قبل از آن باید آن حلقه اعتدالی غربگرای پشت صحنه را شناسایی و معرفی کرد که به مثابه کارخانه تولید ژورنالیست‌های هتاک عمل می‌کند! خط می‌دهد، رادیکال‌شان می‌کند، دست‌شان را از شبهه پر می‌کند، سر آخر هم حرف‌های بغض‌آلودش را از زبان این جماعت احمق بازتکرار می‌کند و به ریش همه می‌خندد و همچنان ناشناخته باقی می‌ماند! باید حلقه مخوف انجمن باغ سلیمان‌خان میکده در جهت را بازخوانی کنیم! یادمان نرود؛ کسانی که به امثال آقای خط می‌دادند و آدمهایی در این سطح را خود کردند، هنوز برخی‌شان در همین حوالی مشغول کارند! یقین داریم که دست‌پرورده‌های‌شان هزار بار خطرناک‌تر و منافق‌تر از اسلاف‌شان هستند! @rozaneebefarda
🌸 بر ڪشتی عشق ناخدا آمده اسٺ/ ایّوب بہ طوفان بلا آمده اسٺ خشنودے قلب نازنیش صلواٺ/ میلاد جوان آمده اسٺ 🌸 عالم همه مبهوت تماشای حسین است/هر چند حسین است تو را محو تماشا چون چشم تو دل می برد از گوشه نشینان/شد گوشه ی شش گوشه برای تو مهیا از گوشه ی شش گوشه دلم با تو سفر کرد/ناگاه درآورد سر از گنبد خضرا مجنون علی شد همه ی شهر ولی من/مجنون علی اکبر لیلام به مولا 🌸 🌸 السلام اشبه به رسول الله صلی الله علیه و آله از لحاظ سیرت و صورت مبارڪباد 🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀💠یک اعتراف صریح از وزیر اقتصاد دوران پهلوی «علینقی عالیخانی» وزیر اقتصاد رژیم پهلوی(به مدت ۷ سال): «سیستم حکومت پهلوی روز به روز عقب افتاده‌تر میشد و با قاجار تفاوت چندانی نمی‌کرد. محمدرضا شاه بخصوص پس از سال 48 تحمل شنیدن صدای مخالف را نداشت و کسی هم جرأت نداشت خلاف نظرش سخن بگوید. تمام توجه‌ها تنها به تهران و چند شهر بزرگ بود و به سراغ شهرها و روستاهای دیگر نمی‌رفتند...» ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─
18986867_443.pdf
658.1K
🔴فهرست کامل نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1402/12/2/18986867_443.pdf
⭕️ حدیث بسیار تکان دهنده و جهت بخش زندگی اجتماعی ⭕️ إِمَّعَةً نباش. إِمَّعَةً کیست؟ إِمَّعَةً کسی است که می گوید: خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو. امام کاظم علیه السلام این روش و منش را کاملا مردود دانسته اند. ⭕️ امام کاظم (علیه السلام) وَ قَالَ ع لِفَضْلِ بْنِ يُونُسَ أَبْلِغْ خَيْراً وَ قُلْ خَيْراً وَ لاَ تَكُنْ إِمَّعَةً قُلْتُ وَ مَا اَلْإِمَّعَةُ قَالَ لاَ تَقُلْ أَنَا مَعَ اَلنَّاسِ وَ أَنَا كَوَاحِدٍ مِنَ اَلنَّاسِ إِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ ص قَالَ يَا أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّمَا هُمَا نَجْدَانِ نَجْدُ خَيْرٍ وَ نَجْدُ شَرٍّ فَلاَ يَكُنْ نَجْدُ اَلشَّرِّ أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنْ نَجْدِ اَلْخَيْرِ . امام كاظم عليه السلام به فضل بن يونس فرمود: خير را برسان و خير بگو و امعه نباش. عرض كردم: امعه چيست؟ فرمود: نگو«من با مردم هستم»و«من يكي از مردمم». همانا رسول خدا صلي الله عليه و آله، فرمود: اي مردم به راستي فقط دو راه آشكار وجود دارد، راه خير و راه شر، پس نبايستي راه شر در نزد شما از راه خير محبوب تر باشد. ⭕️ تحف العقول عن آل الرسول صلی الله علیه و آله، ج 2، ص 413 ⭕️ امیرالمؤمنین علی علیه السلام : کن فی الناس و لا تکن معهم. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
انتشار شماره جدید کیهان فرهنگی تازه‌ترین شماره کیهان فرهنگی به همراه گفت‌و‌گوهای اختصاصی در‌باره «مجلس و ضرورت افراد متخصص و انقلابی»‌، « انتخابات؛ تجلی قانونِ مردم محور و مردم قانون‌محور» و نیز موضوعات متنوع دیگر چاپ و برروی پیشخوان روزنامه‌‌فروشی‌ها قرار گرفت. « » عنوان طلیعه این شماره کیهان فرهنگی با اشاره به پیش‌رو این‌گونه نوشته است: تداوم انقلاب در مسیر صحیح و اصیل و جلوگیری از انحراف و اعوجاج آن‌،  و ممانعت از ورودش به مرحله ترمیدور یا چرخش از مواضع و اصول و ارزش‌ها مستلزم وجود قانون دقیق انتخابات از یک‌ سو و اجرای بدون ملاحظه و قاطع آن از سوی دیگر است. نظام انقلابی و کارگزارانش بی‌هیچ انفعالی، بر رعایت آرمان‌ها پافشاری و تداوم نهضت انقلابی را تضمین می‌کنند و آن را به پیش می‌برند در پایان تأکید شده: با انتخاب ناصحیح خودمان مخرب ارزش‌هایی نباشیم که انقلاب و نظام ما را تشکیل می‌دهد! مراقب باشیم کنش و واکنش ما برخلاف تابلو و پرچمی نباشد که برافراشته‌ایم و برای اهتزاز آن خون‌های مطهر بهترین‌های این امت نثار شده است. به ماجرای رفاعه بن شداد بَجلی بنگریم و عبرت بگیریم.مبادا مانند رفاعه‌ها به خون‌خواهی امام حسین(ع )و یارانش قیام کنیم و از لج مختار پشت سر شمر نماز بخوانیم و از او انتظار انتقام از قاتلان کثیف امام حسین علیه‌السلام را داشته باشیم! حضور و امت در عرصه انتخابات، که مطالبه جدی امام المسلمین است برای تضمین سلامت انقلاب ضروری است. غفلت نکنیم! ⭕️متن کامل در زیر https://kayhan.ir/fa/news/284087
نقد فقه خوارجی در امر مشارکت مردمی داوود مهدوی‌زادگان وطن امروز این یادداشت در پاسخ به ادعای آقای سروش محلاتی پیرامون عدم وجوب شرعی شرکت در انتخابات نگاشته شده، لذا در مرحله اول تلاش دارم دوگانگی در عملکرد این جریان را عیان سازم و در مرحله بعد ادله دینی آنان را نقد خواهم کرد. فقه سیاسی خوارجی اساسا در تقابل با حکمرانی علوی شکل گرفته و چارچوب نظری آن بر نظریه بی‌دولتی و تفکر آنارشیستی استوار است. آنچنان که یکی از 3 جریان اصلی معارض با حکمرانی امیرالمومنین حضرت‌ علی علیه‌السلام اهل خوارج بوده است. حضرت وصی علیه‌السلام در خطبه‌ای منطق بی‌دولتی خوارج را اینگونه توضیح داده است که آنان آموزه دینی «حاکمیت از آن خداست» را برای اثبات اراده باطل‌شان که همان بی‌دولتی است به استخدام می‌گیرند، در حالی که این آموزه دینی ضرورت حکومت را نفی نمی‌کند، اگرچه حکومت فاجر باشد، چون نظام اجتماعی بدون برقراری حکومت از هم می‌پاشد: «کَلِمَهُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ‌، نَعَمْ إِنَّهُ لاَ حُکْمَ إِلاَّ لِلَّهِ وَ لَکِنَّ هَؤُلاَءِ یَقُولُونَ لاَ إِمْرَهَ إِلاَّ لِلَّهِ وَ إِنَّهُ لاَ بُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَمِیرٍ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ» ( نهج‌البلاغه‌/ خ ۴۰). برخی از معممان حوزوی با نگرش فقه خوارجی که در تقابل جدی با حکمرانی ولایی است، درصدد معلوم ساختن حکم شرعی انتخابات از 3‌راه فتوای مراجع تقلید و حکم ولی فقیه و تشخیص خود شهروندان برآمده‌اند. لذا در تعریض و نقد گفتار آنان نکاتی را بیان می‌کنم. 1- فقه سیاسی شاخه‌ای از فقه امامیه است که به تعیین حکم شرعی افعال سیاسی متشرعان می‌پردازد. از جمله این افعال سیاسی، شرکت در انتخابات است. ادله شرعی و عقلی زیادی برای استنباط حکم انتخابات مانند آیه شریفه «وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ» (شورى/ 38‌) وجود دارد. ممکن است مرجع تقلیدی در فقه سیاسی ورود نکند اما این به معنای فقدان حکم شرعی برای انتخابات نیست، مضافا اینکه اگر انتخابات فاقد حکم شرعی است، چرا درصدد تشخیص حکم شرعی آن برمی‌آیند؟ و چگونه است که در اوقاتی غیر از وقت انتخابات برای حق تعیین سرنوشت به کتاب و سنت ارجاع می‌دهند؟ اگر ادله شرعی نسبت به افعال سیاسی ساکت است، در همه اوقات ساکت است. انکار صاحب‌نظر بودن فقیه مرجع در تشخیص شرایط و موقعیت انتخابات تهمتی بیش نیست. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مراجع تقلید زیادی با علم به شرایط و موقعیت انتخابات مردم را به حکم شرعی و عرفی مکلف به انتخابات کردند. رجوع مقلد به فتوای فقیه مرجع از باب فقدان اهلیت فهم و درک نیست تا در موارد قابل فهم مجاز به رجوع نباشد، بلکه این رجوع از باب حجیت فتوای مرجع تقلید است و دلالتی بر تعطیلی شعور نیست. لذا اگر فهم و تشخیص شهروند حجیت نداشته باشد، نمی‌تواند به تشخیص خود عمل کند. 2- فرضا تشخیص فقیه مرجع در مصادیق حکم کلی ارشادی تلقی شود، لکن حکم ولی فقیه در تشخیص موضوع نافذ و لازم‌الاتباع است. به طور کلی احکام ولی فقیه جامع‌الشرایط مبسوط‌الید بر همه شهروندان و حتی در امور عامه مختلف فیه میان مراجع تقلید نافذ است به همین خاطر مراجع تقلید مخالف در صدور فتوای مخالف با حکم ولی فقیه مبسوط‌الید احتیاط شرعی می‌کنند. علم فردی که مجتهد خبره منتخب نیست به خطای حاکم مجزی نیست و رفع تکلیف نمی‌کند. اگر خبرگان رهبری خطای حاکم شرع را تشخیص دهند و او را از این مقام عزل کنند، عمل شهروندان مطابق با این تشخیص مجزی است. 3- ذاتی بودن هر حقی برای مردم هیچ تلازمی با فقدان تکلیف ندارد، بلکه اساسا تکلیف در جایی است که حقی به نحو ذاتی یا موسمی فرض شود. حکم شرعی وجوب انتخابات در فرض ثبوت حق شرعی انتخابات است. لذا اگر چنین تلازمی پذیرفته شود، بخش عمده احکام فقهی بلاموضوع می‌شود. 4- حکم حاکم شرع مانند حکم هر حاکمی در سایر نظام‌های سیاسی نافذ و لازم‌الاتباع است و مانند فتوای فقیه مرجع نیست. مردم برای تعیین جزئیات سرنوشت خود نمی‌توانند تشخیص خود را خارج از نظام سیاسی عملی سازند. این مقصود در چارچوب قانون و تحت زعامت حاکم شرعی یا عرفی محقق می‌شود. اگر انتخابات را حق ذاتی مردم بدانیم استیفای چنین حقی واجب است. هیچ مرجع شرعی و عقلایی مردم را مجاز به اسقاط حقوق ذاتی‌شان نمی‌کند، لذا رأی به عدم مشارکت در انتخابات مبنای عقلی و شرعی ندارد. شارع مقدس که حاکم مطلق بر عالم هستی و عالم انسانی است، ولایت جامعه ایمانی را به خودشان واگذار نکرده است، بلکه ولایت جامعه غیرایمانی را به خودشان واگذار کرده است: «‌الله وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ » (بقره / 257) و چه بد عاقبتی است برای جامعه‌ای که به حال خود رها شده باشد. حتی خرد انسان و عقل جمعی نیز چنین رهاشدگی‌ای را مطلوب‌ و ممدوح نمی‌داند.
💐الزامات مجلس شايسته سالار پیروزی انقلاب اسلامی زمام امور کشور را از دست بیگانگان و عوامل آن‌ها خارج و اراده ملت را بر آن حاکم کرد و سپس نقش آفرینی او در تمام عرصه‌ها را با فرایند بسیار تعیین کننده "انتخابات" نهادینه ساخت. اراده خداوند بر این قرار گرفت که توده‌های مردم، پیوسته ،خود سرنوشت خویش را در فرایند قانونی تعیین کنند و مانع دخالت بیگانگان شوند. انقلابات معمولاً در طول زمان بر اثر عوامل مختلف درونی و برونی دچار انحراف و دگردیسی می‌شوند. رخنه عناصر نامطلوب (اعم از فرصت طلبان نفوذی و نفوذی‌های فرصت طلب یا پیچک‌های سیاسی در جایگاه های حساس نظام سیاسی و ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم گیری)، خیانت، خستگی، وادادگی و آلودگی و اختلاف انقلابیون اولیه، زمان‌ناشناسی و دشمن‌ناشناسی ، تجمل‌گرایی و رفاه‌زدگی و اشرافی‌گری و غرق شدن در لذات مادی و چرب و شیرین دنیا، رخنه و نفوذ اندیشه‌های بیگانه، کمرنگ شدن و فراموش شدن ارزش‌ها و آرمان‌ها، ضعف مبانی اعتقادی توده‌های مردم، از دست دادن بدنه اجتماعی حامی انقلاب، غفلت از ساختارسازی‌های لازم برای تداوم انقلاب و حفظ ارزش‌های آن، نداشتن طرح مشخص برای ادامه مسیر، بی توجهی به تجارب ارزشمند خود و ملت های دیگر، از جمله آفت‌هایی است که می‌توان در این زمینه نام برد. پایایی و مانایی انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن به میزان زیادی به انتخابات بستگی دارد ، و صحت و دقت در طی این فرآیند و اجرای دقیق و بدون ملاحظه آن نیز نقش بسیار تعیین کننده ای در جهت بخشی به انقلاب و کشور ایفا می‌کند. تداوم انقلاب در مسیر صحیح و اصیل و جلوگیری از انحراف و اعوجاج آن ، و ممانعت از ورودش به مرحله ترمیدور یا چرخش از مواضع و اصول و ارزش‌ها مستلزم وجود قانون دقیق انتخابات از یک سو و اجرای بدون ملاحظه و قاطع آن از سوی دیگر است. یکی از دو راه تحقق اراده ملت، «انتخابات» است و بدین طریق اداره امور کشور انجام می‌پذیرد. نظام جمهوری اسلامی مانند همه نظام‌های سیاسی از جذب و دفع برخوردار است و باید هم به جذب عناصر مفید و مؤثر برای رشد، و هم دفع عناصر مضر و آسیب رسان به آن اقدام کند. اگر یک نظام سیاسی دچار یبوست سیاسی شود و قدرت دفع اراذل و رانت خواران، و مفسدان و عناصری که منافع امت را قربانی منافع شخصی‌شان می‌کنند از دست دهد، ارزش‌ها و حاملان آن‌ها به انزوا کشانده می شوند و نظام لاجرم از درون استحاله و منفجر می شود؛ بدین سبب نظام انقلابی و کارگزارانش بی هیچ انفعالی، بر رعایت آرمان ها پافشاری و تداوم نهضت انقلابی را تضمین می کنند و آن را به پیش می‌برند؛ کم‌کردن فاصله واقعیت ها با آرمان های انقلاب، محور این تلاش است نظریه «نظام انقلابی» که رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح ساختند، مصونیت بخشی به حرکت اصیل انقلاب به سمت افق‌های والای آن است. اکنون عرصه انتخابات مجلس و خبرگان چونان فرصتی الهی پیش روی ملت ماست؛ باید چشم‌ها را باز کرد و با دقت صحنه را نگریست، افرادی که با پول بیت‌المال سرمایه دار شده اند را شناسایی و طرد کرد، چهره ها و نامزدهایی که یک نیمه آشکار و یک نیمه پنهان دارند به خوبی شناخت، نیمه آشکار آنان را همه می‌توانند ببینند، اما مهم درک و کشف نیمه پنهانی است که مخفی می کنند تا بتوانند افکار عمومی را فریب دهند و این تنها با جست‌و‌جو از رفتار و کردار و سابقه آن‌ها امکان پذیر است. نردبان کسانی که هرگز نمی شناسیم نشویم ! دقت کنیم که حضرت پیامبر (ص) فرمودند: « شَرُّ الناسِ مَن باعَ آخِرَتَهُ بِدُنياهُ،و شَرٌّ مِن ذلك مَن باعَ آخِرَتَهُ بدنيا غَيرِهِ .[بحار الأنوار:۷۷/ ۴۶ /۳ ] یعنی بدترين مردم كسى است كه آخرتش را به دنيايش بفروشد و بدتر از او كسى است كه آخرت خود را براى دنياى ديگران بفروشد.» امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه شقشقیه، چپاول بیت المال توسط زیاده‌خواران و‌ مستأثران، را تصویرسازی کرده اند و با کاربست تعبیر دقیق «خِضْمَةَ الْإِبِلِ» یعنی «شترسان بلعیدن»، از مفهومی پرده می‌گشایند که روش و پیامد ویژه ای دارد: «يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ‌] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ» حضرت با چنین تعبیری میان بلع شتر‌سان با بلع گوسفندسان قائل به تفصیل می‌شوند. توده‌های مردم، با حضور و هشیاری خود باید و می‌توانند مانع ورود کسانی به مجلس شوند که عادت کرده اند شتر‌سان بیت المال را ببلعند. توجه کنید که برخی سرمایه‌دارند و برخی سرمایه‌خوار، و این دو با هم در مفهوم و روش و پیامد تفاوت دارند آیت‌الله جوادی آملی حفظه الله ذیل تفسیر آیه ۲۲ سوره ذاریات با اشاره به تعبیر حضرت امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: «شتر سرِ گياه را قطع نمي‌کند، بلکه با آن دهن پهن خود اين بوته را مي‌کَند، ديگر ريشه‌اي نيست که سبز بشود.«يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ‌] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ» ادامه در ص ۲
❇️ص ۲ کیهان فرهنگی اگر مردم غافل باشند همين شترها هست.» بيت‌المال را مانند شتر، از ریشه خوردن، سرمايه‌خواری است نه سرمایه داری. در فقدان نظارت توده های مردم و مراجع نظارتی، سرمایه‌خواران با ورود به مراکز حساس نظام، مانند گاو و گوسفند تنها سر بوته‌ها و شاخه‌ها را نمی‌خورند تا زمینه‌های رشد مجدد باقی بماند، بلکه شترسان بیت المال را از ریشه می کنند و نابود می کنند، یعنی حیات اقتصادی را نابود و سرمایه‌ها را از ریشه می‌کنند و می‌بلعند و امکان سبز شدن و رشد اقتصادی را از بین می‌برند. تأکید و اصرار امام خامنه‌ای بر نقش مردم در تحقق ارزش‌های اسلام، انقلاب و نظام، برای جلوگیری از «قدرت‌زایی ثروت» و «ثروت‌زایی قدرت» و ظهور طبقه نوکیسه در جامعه اسلامی، هدفی جز فسادستیزی و تضمین تداوم اصیل ارزش ها و حفظ سیرت و ماهیت عدالت طلبانه نظام ندارد. مراجع نظارتی مانند شورای نگهبان، برای مقابله با نفوذ نا‌اهلان و سرمایه‌خواران متجاوز به بیت‌المال ، وظیفه‌ای دو چندان دارند. بدون حضور و نقش آفرینی توده‌های مردم به رهبری امام المسلمین، ارزش‌ها و حاملان آن به مسلخ برده می شوند و با رسوب‌سازی ضد‌ارزش‌ها و منکرات، در جامعه اسلامی، شتران سرمایه‌خوار به جان بیت المال افتاده، ریشه حیات اقتصادی جامعه را می خشکانند. این‌جاست که باید به دقت آرایش نیروهای سیاسی گوناگون را که بعضاً با شعارهای مردم فریب به قصد اغواگری به صحنه می آیند و رجز می خوانند فهمید. باید ظاهر بین نبود و چرخش ها و تغییر موضع ها و پوست عوض کردن ها را دید و فریب نخورد.باید در زمین دشمن بازی نکرد. باید نیروی هم‌پیمان دشمن یا متمایل به او را انتخاب نکرد ، چه بسا دشمن حرف خود را از زبان دوست اعلام کند. مبادا نردبان و بلندگوی دشمنی شویم که برای نابودی اش قیام کردیم! مراقب باشیم با انتخاب ناصحیح خودمان مخرب ارزش‌هایی نباشیم که فلسفه وجودی انقلاب و نظام ما را تشکیل می‌دهد! مراقب باشیم کنش و واکنش ما بر خلاف تابلو و پرچمی نباشد که برافراشته‌ایم و برای اهتزاز آن خون های مطهر بهترین های این امت نثار شده است. به ماجرای رفاعه بن شداد بَجلّی بنگریم و عبرت بگیریم.مبادا مانند رفاعه‌ها به خون خواهی امام حسین( ع )و یارانش قیام کنیم و از لج مختار پشت سر شمر نماز بخوانیم و از او انتظار انتقام از قاتلان کثیف امام حسین علیه‌السلام را داشته باشیم! حضور و مشارکت هوشیارانه امت در عرصه انتخابات، که مطالبه جدی امام المسلمین است برای تضمین سلامت انقلاب ضروری است. غفلت نکنیم! ساز و کار گزینش مقامات و کارگزاران نظام سیاسی جمهوری اسلامی در سطوح مختلف به فلسفه وجودی نظام وابسته است و به گونه‌ای طراحی شده که به هیچ وجه نتواند مخرب ارزش‌هایی باشد که نظام سیاسی بر آن استقرار یافته است، بلکه بتواند ارزش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را تحقق بخشد. صلاحیت محوری و شایسته سالاری بر اساس آیه شریفه «ان الارض یرثها عبادی الصالحون»، معیار تصدی مناصب مهم سیاسی در جمهوری اسلامی است؛ از این رو، شرط ورود به این مناصب ، برخورداری از شرایط و صلاحیت‌هایی است که قانون گذار اساسی و یا عادی مقرر کرده است؛ از جمله اصول ۶۲ و ۱۰۹ و ۱۱۵ قانون اساسی که بر لزوم برخورداری از شرایط لازم برای نمایندگی مجلس، رئیس جمهوری و رهبری نظام تأکید کرده است. در اصل ۶۲ قانون اساسی مرجع تعیین شرایط ایجابی و سلبی و نیز کیفیت انتخابات مجلس، قانون‌گذار عادی عنوان شده است. قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به طور دقیق ترتیبات ساز و کار مراحل ، و شرایط انتخاب کنندگان، انتخاب شوندگان و جرایم انتخاباتی را معین کرده است. در پرتو چنین نظام و ساختار انتخاباتی مانند تمام نظام‌های سیاسی از ورود چتربازان سیاسی ، نااهلان و عناصری که به اسلام، نظام ، انقلاب ،قانون اساسی و مقومات ذاتی نظام جمهوری اسلامی اعتقاد و التزام ندارند جلوگیری می‌شود. شرایط ایجابی، امر وجودی اند و وجود آن ها باید در داوطلبان تصدی مناصب تشخیص داده شود. بدون احراز این شرایط ممکن است عناصر فرصت طلب، واداده، بی اعتقاد، سست عنصر و نفوذی‌های دشمن در میدان سیاست وارد شوند و یک شبه انقلاب را به حراج بگذارند و ارزش‌ها را در مسلخ قربانی کنند. کوتاهی، کم توجهی، غفلت و خدای ناکرده تغافل در اجرای دقیق قانون انتخابات که در برخی مقاطع اتفاق افتاده و ضربات جبران ناپذیر به انقلاب زده است به هیچ وجه قابل توجیه نیست و مسئولان در برابر خدا و خلق خدا مسئول هستند و باید پاسخ گو باشند. 👇ادامه در ص ۳