eitaa logo
جور دیگر ببینیم
249 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
10.2هزار ویدیو
143 فایل
هدف ؛ اطلاع رسانی ، روشنگری و تشخیص حق از باطل ممنون که همراهی میکنید🌹🙏 (اگه مطلب قابل استفاده دارین، برامون بفرستین) @Mahyarfaraji تبادل داریم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فکرت
🖇 «اگر _حسین نمونه‌ای است برای قهرمانان و کمالی است پیشِ چشمِ مردان، نیز نمونه ای است برای زنان. آنچنان که مرد مسلمان می تواند و باشد، زن مسلمان نیز می تواند قهرمان و مجاهد باشد. آنان هر دو نیاز به «» و «» و «احساس قرب به خدا» دارند، تا نترسند و اندوه نداشته باشند» . 📚 امام موسی صدر کتاب سفر شهادت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
هدایت شده از علیرضا پناهیان
10.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 تحجری به نام اصلاحات و اصول‌گرایی 🔻مردم از این دعوای شوم خسته‌اند بس کنید! از مبحث "انحطاط متحجّرانه؛ انعطاف‌پذیری متفکّرانه" در هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
هدایت شده از حلقه وصل
🔶 شاید باورش سخت باشه ولی این سفیر انگلیس در بغداد هست که در یکی از مجالس روضه در بغداد شرکت‌ کرده، بریتانیای خبیث خیلی وقته میدونه نبض تحولات عمیق و ریشه‌دار در خاورمیانه از هیاتهای حسینی و مساجد میزنه اینا برای تسلط در منطقه، نفوذ به این دو عرصه دینی و معنوی رو لازم دارن ✍️علی فرحزادی 🆔 @Hvasl_ir
هدایت شده از بر پا
1_12594664495.mp3
35.11M
🔺خانواده حسینی عزیزتر از خون سیدالشهدا آیا در عالم هست؟ عزیزتر از خانواده امام حسین ع آیا در عالم چیزی هست؟ آری هست. هدف سید الشهدا. هدف او اصلاح امت جدی بود. روضه مادر و پدر اگر می‌خواهید بخوانید از دردهایشان و رنجهای فرعیشان نگویید فقط، بلکه از رنج اصلی آنها بگویید، چیزی که به خاطرش هر درد و رنجی را تحمل می‌کنند. تا حزن بر مصیبت و اشک بر او گره بخورد به نصرت او. تا حزن او گره بخورد به مدد کردن امام عصر عج هدف او هنوز هم زنده است. باید خانواده‌گی آمد، خانواده را پای کار امت آورد. هر خانواده باید ماموریتی داشته باشد برای یاری و نصرت امام. آن خانواده بزرگتر که انما المؤمنون اخوه آن را توضیح می‌دهد و انا و علی ابوا هذه الامه تبیینش میکنند، باید رشد کند، پیش برود. شب یازدهم @fadaeyan_ir @ali_mahdiyan
هدایت شده از بر پا
به بهانه سخنان آقای عالی 🔺 "نظام اسلامی"، غیر از "شخص حاکم" است. ولو آن حاکم، علی ع باشد. 🔺غدیر، تعیین علی ع برای حاکمیت نبود فقط، بلکه مهمتر آنکه مهندسی نظام اسلامی بود. نظامی که مثل دین و شریعت، با اراده ربوبی خدای متعال تعیین تکلیف می‌شود. 🔺این نظام بعد پیامبر‌ص کنار گذاشته شد. انتخاب مردم در چارچوب ویژگی‌های عقلی و اخلاقی و دینی، ساختار ولایت الهی نیست حتی اگر معصومین با آن همراهی هایی کرده باشند. حتما این ساختار از سلطنت و وراثت، معقولتر است. در سلطنت و وراثت هم حتما حاکمی با خصایص بهتر و توانمندتر بهتر از حاکم ظالم و فاسق و فاجر است. اما حتی اگر امام معصوم هم در راس نظام غیر الهی و ولایی قرار بگیرد، و مثل یوسف ع یا امام رضایی(بالفرض) حاکم شوند در ساختار سلطنت، یا مثل امیرالمومنین ع حاکم شود در ساختار انتخاب مردمی، آن نظام غلط است، غیر عادلانه است. چون ساختار سیاسی غیر از شخص حاکم است. البته باید توجه داشت که ایجاد نظام اسلامی و ولایی نیز به دست یک نفر انجام نمیشود بلکه نیاز به دست و قدرت جامعه دارد. 🔺نظام سیاسی در دوران غیبت، نظام ولایی غدیر است نه نظام سیاسی "انتخاب در چارچوب ویژگیها" که خلفای راشدین بعد پیامبرص بر اساسش حاکم شدند. این دو ولو شباهت‌هایی با هم دارند، لکن از اساس متفاوتند. 🔺ملاک حکمرانی در ساختار نظام اسلامی، نصب الهی است و انتخاب و تطبیق و تعیین ویژگیها توسط مردم، طریق هستند. لذا حاکم، ولایتش مطلقه است و تقدم حکم او بر دیگر احکام شریعت، خودش شرعیت دارد. او غاصب نیست. تصمیم‌ها در این نظام مقدسند، جان دادن برای آن ارزش است، به خلاف مدل های دیگر که تقدم احکام بر شریعت، خلاف و بدعت است و بنابر این حتما در دولت شخص غاصب، دولت دیگری وجود دارد، پنهانی، ذیل حکومت ولی الهی و اگر تبعیتی از حاکم رسمی هست به دستور او انجام می‌شود. مدلی که تا قبل از پیروزی انقلاب هم ادامه داشت. 🔺برخی خیال کرده‌اند آقای عالی، منظورش این است که شرط تبعیت و اطاعت سیاسی از ولی فقیه، اعتقاد به الهی بودن جایگاه آن است. این افراد، مساله را کلا اشتباه فهمیده‌اند. بحث در اطاعت افراد نیست که خلط بین تعبدیات و توصلیات را تذکر دهیم، بلکه بحث در مبنای معماری نظام اسلامی است که به دست جامعه انجام شده. آیا مردم، نظام و ساختار ولایی و الهی را شکل داده اند یا ساختار بشری صرف. مردم ایران امام خمینی را به جای محمدرضا نگذاشتند، بلکه ساختار و نظام ولایی را جایگزین ساختار سلطنت کردند. 🔺نظام اسلامی_ بر اساس ولایت الهی_ چه نسبتی با عدالت دارد؟ ایجاد این نظام، اولین و اساسی ترین مصداق عدالت است. در واقع مهندسی فنداسیون جامعه و نظام اراده و حکم_ در کلانترین ساختار خود_ بر محور عدالت، واقع شده است. تنزل عدالت ساختار نظام سیاسی به عدالت و عمل کارگزاران، خطا است، آنانکه به دلیل خطای کارگزاران اصل عادلانه بودن نظام را زیر سوال میبرند، ظلم می‌کنند. همینطور تنزل مقوله عدالت نیز به معیشت و ملکیت و خارج کردن دایره عدالت از اراده و امر سیاسی، خود، ظلم بزرگی است. @ali_mahdiyan
هدایت شده از بر پا
بعد از انتخابات ۱۴۰۳. عابدینی.mp3
62.3M
🔺سخنان حاج آقای عابدینی درباره انتخابات ۱۴۰۳ نکات مهمی دارد. 🔹تطبیق سبک رفتار مؤمنین در این انتخابات با ماجرای جنگ احد. چه شد که شکست خوردیم؟ 🔹ضعفهای مؤمنین چگونه زمینه ساز شکست آنها شد. مراقب چه نکاتی نبودیم؟ 🔹چگونه به صورت یکدیگر چنگ زدن مؤمنین باعث شکست آنها و از طرفی در مجموع، سبب رشد و تمحیص آنها می‌شود. 🔹آفتی که ممکن است از امروز گرفتارش شویم چیست. 🔹صحنه را چگونه باید ببینیم و مراقب چه نکاتی باشیم؟ 🔺پیشنهاد میکنم وقت بگذارید و بشنوید. @ali_mahdiyan
هدایت شده از استاد فیاض بخش
010-Sh11Moharram-1403.04.26s.mp3
28.73M
🔉 بشنوید| فایل صوتی جلسه شام غریبان حسینی (آخرین شب مراسم) - ۲۶ تیر ۱۴۰۳ استاد فیاض بخش ☑️ کانال جلوه نور علوی @jelvehnooralavi
هدایت شده از حق پژوهی
23.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فعالیت بهائیان در نهاد‌های بین‌المللی ✂️برشی از نشست «بهائیت؛ خیانت، خرافه و خشونت» 👤استاد: حجّت‌الاسلام دکتر روزبهانی 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی 🔆 @Haghpajohi
امروز چیزی که نیاز نداری، نخر. خرج مکن مگر به اندازه‌ای که از آن سود می‌بری. امام حسین علیه‌السلام @emamrezaeeha_ir
هدایت شده از گروه فرهنگی صبار
aviny-02.mp3
741.6K
قرن‌هاست كه فرياد «هل من ناصر» سيّد الشّهدا علیه السلام پهنه‌ی زمان را پيموده است و چون نفخات حيات‌بخش روحُ القدس بر هر زمين مرده‌ای كه گذشته است آن را به حيات عشق بارور ساخته و اين‌چنين، همه‌ی تاريخ تو گویی روزی بيش نيست و آن روز عاشوراست. راهيان كربلا را بنگر و به ياد آر ورق‌پاره‌های تقويم تاريخ را كه می‌گويد هزار و سيصد و چهل و پنج سال است كه از عاشورا می‌گذرد. و تو از خود می‌پرسی: پس اين‌همه شور و اشتياق و اين‌همه شتاب در اين راهيان شيدایی كربلا از چيست؟ اينان آن‌چنان مشتاقانه به جبهه‌ها می‌پيوندند كه تو گویی هنوز كاروان سال ٦١ هجری قمری به بيابان پردرد و بلای كربلا نرسيده است. مگر آنان سر مبارك امام شهيد را بر فراز نيزه نديده‌اند؟ اما نه، از عاشورای سال ٦١ هجری قمری، ديگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه‌ی روزها عاشوراست. زمان بر امتحان من و تو می‌گردد تا ببينند كه چون صدای «هل من ناصر» امام عشق برخيزد چه می‌كنيم ... شهید سید مرتضی آوینی @sabbar_ir