تا دلم در حرم قرب تو یابد راهی
آتشی زن که برآید ز وجودم آهی
تو به یک کاه دو صد کوه گنه می بخشی
من بیچاره چه سازم که ندارم کاهی
غلامرضا سازگار
https://eitaa.com/jorenab
وقتی زراره از وجود مبارک امام صادق(ع) سؤال کرد وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟ فرمود این دعای نورانی که بخوان «اَللّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنیحُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی» این دعایی است که زراره از وجود مبارک حضرت نقل می کندو روایت معتبری است، این عمیقترین درس امامتشناسی را به ما میدهد.
دعای ندبه که از آن حضرت نقل شده است میبینید آغاز این دعا این است که خدایا درست است شما به ائمه مسئولیت دادی، درست است بر مردم واجب است از آنها اطاعت کنند اما چیزهایی هم برای اینها شرط گذاشتی «بعد أن شرطت علیهم الزهد فی درجات هذه الدنیا الدنیة»
فرمود خدایا اول از این ائمه تعهّد گرفتی، شرط کردی که نسبت به دنیا زاهد و بیرغبت باشند بعد به مردم فرمودی به دنبال اینها حرکت کن اینها هم بیانات نورانی امام زمان است دعایی از حضرت. بنابراین وظیفه ما کاملاً روشن و مشخص است که در عصر غیبت چه کار کنیم اگر این کارها را کردیم آن وقت انشاءالله حضرت به ما نگاه میکند.
بیانات حضرت آیتالله جوادی آملی، در جلسه درس اخلاق ۱۳۹۳/۳/۲۵
https://eitaa.com/jorenab
#نگاهی_به_زیارت_اربعین
۱-امام حسین علیه السلام
الف- ولی و دوست وگرامی نزد خداوند است
وبر گزیده الهی است
السَّلامُ عَلی وَلِیِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ، السَّلامُ عَلی خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ، السَّلامُ عَلی صَفِیِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ،
ب-حضرت از بهترین خانواده است که
در صلبهای بلندمرتبه و رحمهای پاکیزه بود، که دوران جاهلیت با ناپاکی هایش او را آلوده نساخت و با لباسهای آلوده اش او را نپوشانید
اشْهَدُ انَّکَ کُنْتَ نُوراًفیِ الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ، وَالْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ
الْجاهِلِیَّةُبِانْجاسِها، وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیابِها
ج-وظیفه اش را به بهترین شکل ا نجام داد
وَاشْهَدُ انَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ، وَجاهَدْتَ فی سَبیلِهِ
۲-کسانی امام حسین علیه السلام را به شهادت رساندند که
الف- فریب خوردگان دنیا
ب-و آنان که سهم خود را با پست ترین چیز معامله کردند
ج-و آخرت خود رابه ارزان ترین قیمت فروختند بر علیه او همپیمان شدند
د- و به سبب هوای نفس سقوط کردند،
وَقَدْ تَوازَرَعَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا، وَباعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الأَدْنی وَشَری آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ، وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّی فی هَواهُ،
۳-علت قیام و شهادت حضرت آن بود که
و خون قلبش را در راه تو بخشید تا بندگانت را از نادانی و سرگردانی گمراهی رهایی بخشد،
وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ،
۴-در راه خدا از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد لذا سعی نمود با نصحیت و پند انهارا به راه راست هدایت کند بگونه ای
الف- که عذری برای کسی نگذاشت
فَاعْذَرَ فیِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ،
ب-وقتی پند واندرز کارگر نشد با انها
با شکیبایی و حسابگرانه با آنان جهاد نمود تا این که در راه بندگی الهی خونش ریخته شد و حرمتش شکسته شد،
فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً، حَتّی سُفِکَ فی طاعَتِکَ دَمُهُ، وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ،
۵-خداوند در قبال این جان نثاری و جهاد با جان و مال به وعده اش عمل نمود و ائمه علیهم السلام را از فرزندان حضرت قرار داد
و دشمنانش را خوار ساخت
وَاشْهَدُ انَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ، وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ،
۶-از آنجا که هرکس با دوستان خودش محشور می شود و گواهی میدهم که به شما ایمان دارم و به واسطه قوانین دینم و عواقب عملم به بازگشت شما مطمئنم
و دلم تسلیم دل شما و عملم پیرو عمل شماست، و آماده یاری شمایم
وَاشْهَدُ انّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ، وَ بِایابِکُمْ مُوقِنٌ، بِشَرایِعِ دینی وَخَواتیمِ عَمَلی وَقَلْبی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ، وَامْری لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ، وَنُصْرَتی لَکُمْ مُعَدَّةٌ
https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 اربعین امسال از همه دوران تاریخ با شکوهتر و معظمتر انجام گرفت / این یک مژده و بشارت است برای پیشرفت داعیه اسلامگرایی
▫️ رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز: اربعین پرچم سربلند حسین بن علی (علیه السلام) است. اربعین امسال از همهِی سالها، از همهی دوران تاریخ، باشکوهتر و معظمتر انجام گرفت. حقاً و انصافاً باید گفت حادثهی اربعین، این پیادهروی، این حضور همگانی مردم مسلمان، یک حرکت و یک پدیدهی معجزهگون و معجزهآساست. این یک چیز طبیعی نیست. با هیچ ترتیبی، با هیچ تدبیری، با هیچ دستی، با هیچ سیاستی امکان نداشت و امکان ندارد یک چنین حادثهای پیش بیاید. این فقط دست خداست. این برای من و شما مژده و بشارت است. پیداست که دست خدای متعال در حال اقدام برای پیشرفت داعیهی اسلامخواهی و اسلامگرایی است و اسلامِ اهل بیت روز به روز پرچمش را خدای متعال دارد بلندتر میکند. این نشانهی این است که راه پیش روی ما راه روشنی است، راه انشاءالله پیمودنی است. ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
🏷 #از_تبیین_تا_قیام | #اربعین
💻 Farsi.Khamenei.ir
#نماز_یاریگر_انسان_در_سختی_ها
« َ وَ اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخاشِعِين»( هود:۱۵)
زندگی دنیوی آمیخته به گرفتاری وسختی هاست زیرا انسان آمده است تا مورد آزمایش قرار گیرد پس همیشه همراه با امتحانات وسختی ها خواهد بود راه برون رفت ازین مشکلات در پرتو نماز وصبر ممکن است از منظر قرآن کریم نماز می تواند یاری گر انسان در سختی ها بوده واورا در راه درستی که منجر به رهائی از مشکلات شود نجات دهد لذا می فرماید از صبر ونماز کمک بگیرید
« وَ اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ »
علتش آن است وقتی انسان در برابر ذات حق به التجاءمی نشیند وخود را در محضر قادری می بیند که هیجکس برتر وبالاتر از اونیست پس دیگر سختی ومشکلی نیست که خارج از توان ذات حق تبارک وتعالی باشد ازین رو می تواند به صبر وتحمل وتضرع واستغفار بر گرفتاری ها فائق آید.
« وَ إِنَّها لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخاشِعِين»
البته این کاری نیست که از عهده هرکس برآید، کسانی می توانند موفق شوند که در برابر حق خشوع داشته باشند یعنی از درون وبا تمام وجود در برابر حق تواضع کنند وقدرت الهی بر حل سختی ها را باور داشته باشندتا بتواند خودرا به او بسپارد واز کمکهای او بهره ببرد زیرا تا انسان کسی را از عمق جان باور نداشته باشد امور خویش را به وی نمی سپارد .پس نماز می تواند این نقش تعیین کننده را داشته باشد که انسان خداوندرا با تمام وجود باور کند وخودرا به ذات حق تبارک وتعالی بسپارد وبه او توکل کند
https://eitaa.com/jorenab
و از خطّ شيخ شهيد منقول است كه حضرت رسول صلى الله عليه و آله فرموده: هر كه خواهد كه خدا او را در قيامت بر اعمال بد او مطّلع نگرداند و ديوان گناهان او نگشايد بايد كه بعد از هر نماز اين دعا بخواند:
اللَّهُمَّ إِنَّ مَغْفِرَتَكَ أَرْجَى مِنْ عَمَلِى، وَ إِنَّ رَحْمَتَكَ أَوْسَعُ مِنْ ذَنْبِى، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ ذَ نْبِى عِنْدَكَ عَظِيماً، فعَفْوُكَ أَعْظَمُ مِنْ ذَنْبِى، اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ أَكُنْ أَهْلًا أَنْ أَبْلُغَ رَحْمَتَكَ، فَرَحْمَتُكَ أَهْلٌ أَنْ تَبْلُغَنِى وَتَسَعَنِى لِأَ نَّهَا وَسِعَتْ كُلَّ شَىْ ءٍ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
#مفاتیح_الجنان_تعقیبات_مشترک
https://eitaa.com/jorenab
#نماز_مایه_رحمت_الهی
« وَ أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُون»[1]
بی شک اطاعت ازرسول گرامی صلی الله علیه واله وسلم فقط در نماز و انفاق خلاصه نمی شود؛ اما ذکر نماز وانفاق از آن روست که شاکله دین را می سازد و دین بدون توجه به این دو عنصر محقق نمی شود؛ یعنی دین زمانی مفید و ارزشمند است که عنصر رابطه انسان با خداوند متعال وعنصر رابطه با خلق در آن وجود داشته باشد، در غیر این صورت شیری خواهد شد بدون یال و شکم که چنین شیری خداوند نیافریده است و چنین دینی خداوند ایجاد نکرده است .همان گونه که قبلا گذشت، دین را اگر به جسم تشبیه کنیم، آن چیزی که روح آن را تشکیل می دهد نماز است؛ زیرا این نماز است که ذکر الهی است و به وسیله نماز انسان می تواند به بارگاه ملکوت بار یابد و زمانی که انسان به بارگاه ملکوت باریافت، مورد لطف و رحمت حق تبارک و تعالی قرار می گیرد؛ لذا می فرماید: « نماز برپا دارید و زکات بدهید و از رسول گرامی صلی الله علیه واله وسلم پیروی کنید؛ تا مورد لطف ورحمت حق واقع شوید.
شاید علت اینکه نماز درِ رحمت حق را می گشاید از آن جهت باشدکه نماز نشانه خضوع وخضوع در برابر حق تبارک وتعالی است وآنچه انسان را از رحمت حق دور می کند کبر وخود پسندی است وکسی دچار عذاب حق و نقمت الهی می شود که متکبر باشد و چون نماز دعا و استغفار استکبارو خودپسندی را از انسان دور می سازد.
« بخوانید مرا تا شما را اجابت کنم. بدرستی که کسانی که از عبادت من تکبر می ورزند با خواری وارد جهنم می شوند» « ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرِين»[2]
لذا حضرت امیر المومنین علیه السلام می فرماید: « خداوند نماز را برای رفع استکبار قرا داد. خداوند ایمان را واجب ساخت برای پاکی از شرک. و نماز را واجب کرد برای دوری از کبر.« وَ قَالَ ع فَرَضَ اللَّهُ الْإِيمَانَ تَطْهِيراً مِنَ الشِّرْكِ وَ الصَّلَاةَ تَنْزِيهاً عَنِ الْكِبْرِ
1.نور :56
1.غافر :60
https://eitaa.com/jorenab
إِلَهِی قَلْبِی مَحْجُوبٌ وَ نَفْسِی مَعْیُوبٌ وَ عَقْلِی مَغْلُوبٌ وَ هَوَایَ غَالِبٌ وَ طَاعَتِی قَلِیلٌ وَ مَعْصِیَتِی کَثِیرٌ وَ لِسَانِی مُقِرٌّ بِالذُّنُوبِ فَکَیْفَ حِیلَتِی یَا سَتَّارَ الْعُیُوبِ وَ یَا عَلامَ الْغُیُوبِ وَ یَا کَاشِفَ الْکُرُوبِ اغْفِرْ ذُنُوبِی
کُلَّهَا بِحُرْمَةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ یَا غَفَّارُ یَا غَفَّارُ یَا غَفَّارُ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.
(دعای صباح)
خدای من، دلم در پردههای ظلمت پوشیده شده و جانم دچار کاستی گشته و عقلم مغلوب هوای نفسم شده و هوای نفسم بر من چیره آمده، طاعتم اندک، و نافرمانیم بسیار، و زبانم اقرارکننده به گناهان است، چاره من چیست ای پرده پوش عیبها، ای دانای نهان ها، ای برطرف کننده غم ها، همه گناهان مرا بیامرز، به احترام محمّد و خاندان محمّد، ای آمرزنده، ای آمرزنده، ای آمرزنده به مهربانیت ای مهربان ترین مهربانان
@jorenab
هدایت شده از خبرگزاری فارس
با حکم رهبر معظم انقلاب اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹با هدایت و عنایت الهی دورهی جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز میشود. این مجمع از مهمترین نهادهای قانونی در جمهوری اسلامی و متعهد به دو مسئولیت اساسی است: اوّل تشخیص مصلحت در هنگام مواجههی مجلس با شورای نگهبان، که مستلزم نگاه ژرف و مصلحتشناس و احاطه به حقائق کشور است، و دوم نقش ویژه و مؤثر در تعیین سیاستهای کلی نظام که متضمن راهبردیترین تصمیمها در ادارهی امور کشور است. ارائهی راهحل برای معضلات و نیز نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی که به آن مجمع محترم احاله شده است، بر اهمیت این نهاد قانونی افزوده است.
حضور جمعی از نخبگان مجرب و دارای سوابق اجرائی در این مجمع و تجربیات متراکم از دورههای گذشته، جایگاه این نهاد را برتر و انتظارات از آن را افزونتر میسازد.
در بیانیهی آغاز دورهی قبل خواستههایی مطرح شده که اکنون نیز به علّت برآورده نشدن کامل، باید تکرار شود. از جمله: سامان بخشیدن به مسأله نظارت بر اجرای سیاستها و نیز پیشنهاد سازوکار برای ارزیابی کارآمدی و اثربخشی سیاستها.
افزون بر آن، اتقان در تشخیص مصلحت، تنقیح سیاستهای ابلاغ شده و بازنگری در آن در صورت لزوم، ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و نخبگانی کشور و حضور منظم اعضاء محترم در جلسات مجمع، مورد تأکید است.
اکنون با تشکر از اعضاء محترم در دوره قبل و تقدیر از تلاشهای آنان، و با طلب رحمت و مغفرت برای درگذشتگان ایشان، اعضاء دورهی پنجسالهی نهم را به این شرح منصوب میکنم
رییس مجمع: آیةالله آقای حاج شیخ صادق آملی
اشخاص حقوقی: رؤسای محترم قوای سهگانه، فقهای محترم شورای نگهبان(در موارد بحث تشخیص مصلحت)، رئیس ستادکل نیروهای مسلّح، دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر یا رئیس دستگاهی که موضوع مورد بحث به آن دستگاه مربوط است، رئیس کمیسیون مرتبط با موضوع بحث در مجلس شورای اسلامی.
اعضای حقیقی:
حجج اسلام: آقای حاج شیخ حسن صانعی، آقای قربانعلی دری نجفآبادی، آقای محمود محمدی عراقی، آقای مجید انصاری، آقای غلامرضا مصباحی مقدم و آقای محسن اراکی.
حضرات: آقای غلامرضا آقازاده، آقای علی آقامحمدی، آقای علیاکبر احمدیان، آقای محمود احمدینژاد، آقای محمدجواد ایروانی، آقای محمدرضا باهنر، آقای احمد توکلی، آقای سعید جلیلی، آقای غلامعلی حداد عادل، آقای سید کمال خرازی، آقای داود دانش جعفری، آقای پرویز داودی، آقای محمدباقر ذوالقدر، آقای محسن رضایی، آقای سیدمحمد صدر، آقای محمدحسین صفار هرندی، آقای محمدرضا عارف، آقای محمد فروزنده، آقای عباسعلی کدخدایی، آقای علی لاریجانی، آقای حسین محمدی، آقای محمد مخبر، آقای حسین مظفر، آقای سید مصطفی میرسلیم، آقای سید مرتضی نبوی، آقای علی اکبر ولایتی، آقای صادق واعظزاده و آقای احمد وحیدی.
از خداوند متعال توفیق حضرات محترم را مسألت میکنم.
سیّد علی خامنهای
@Farsna
هدایت شده از پنجره🇮🇷
خلق انسان و نعمت ها برای مشخص شدن برترین ها در کارنیک
۱. در سوره هود فلسفه خلق آسمان و زمين در ۶ روز و بودن عرش الهی بر آب را آزمایش مردم برای معلوم شدن بهترین ها در کار نیک قرار داد
وَ هُوَ اَلَّذِي خَلَقَ اَلسَّماواتِ وَ اَلْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيّامٍ وَ كانَ عَرْشُهُ عَلَى اَلْماءِ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَ لَئِنْ قُلْتَ إِنَّكُمْ مَبْعُوثُونَ مِنْ بَعْدِ اَلْمَوْتِ لَيَقُولَنَّ اَلَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ هذا إِلاّ سِحْرٌ مُبِينٌ هود۷
۲در آل عمران فلسفه اینکه آنچه روی زمین است به عنوان زينت زمین خلق شد آزمایش مردم برای معلوم شدن بهترین ها در کار نیک قرار داده شد.
إِنّا جَعَلْنا ما عَلَى اَلْأَرْضِ زِينَةً لَها لِنَبْلُوَهُمْ أَيُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً آل عمران۷
۳ در سوره ملک خلق مرگ و زندگی برای آزمایش مردم قرار داده شد تا معلوم شود بهترین ها در کار نیک چه کسانی هستند
تَبارَكَ اَلَّذِي بِيَدِهِ اَلْمُلْكُ وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ * اَلَّذِي خَلَقَ اَلْمَوْتَ وَ اَلْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَ هُوَ اَلْعَزِيزُ اَلْغَفُورُ . ملک۱ و ۲
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
#معنای_صلوات
إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً"
خدا و فرشتگان او بر پیامبر اسلام درود میفرستند، شما هم ای کسانی که ایمان آورده اید بر او صلوات بفرستید، و آن طور که باید تسلیم شوید
کلمه صلوت تنها به معنای دعا نیست، بلکه به معنای ثنا و ستایش نیز است. بنابراین، مقصود از صلوات خدا بر انبیا و صالحان، همان ثنا و ستایش نیک و به نیکى یاد کردن از آنان است.و
صلوات از ناحیه خدا به معنای مغفرت و رحمت و ثنا و کرامت، و صلوات ملائکه را به معنای دعاى آنان در حق دیگران است
(ترتیب العین، ج 2، ص 1006، «صلو».)
حضرت امام صادق علیه السلام میفرماید:
صلوات از جانب حقتعالی به معنی نزول رحمت، و از سوی فرشتگان به معنی تزکیه و از سوی انسان به معنی دعا ست
الصَّلاةُ مِن اللهِ عَزَّوَجَلَّ رَحمَةٌ، وَ مِن الملائِکَةِ تَزکِیَةٌ، وَ مِن النّاسِ دُعاءٌ
(بحارالانوار ج۹۱ص۵۵)
مرحوم علامه در المیزان می نویسد
کلمه" صلاة" در اصل به معنای انعطاف بوده، و صلات خدا بر پیغمبر به معنای انعطاف او به وی است، به وسیله رحمتش، البته انعطافی مطلق، چون در آیه شریفه صلات را مقید به قیدی نکرده، و همچنین صلات ملائکه او بر آن جناب، انعطاف ایشان است بر وی، به اینکه او را تزکیه نموده و برایش استغفار کنند، و صلات مؤمنین بر او انعطاف ایشان است به وسیله درخواست رحمت برای او.
(ترجمه المیزان ج۱۶ص۵۰۶)
@jorenab
ای ولی عصر و امام زمان
ای سبب خلقت کون و مکان
ای به ولای تو، تولّای ما
مهر تو آیینۀ دلهای ما
تا تو ز ما روی نهان کردهای
خون به دل پیر و جوان کردهای
خیز و ببین ای شه دنیا و دین
کفر گرفته همه روی زمین
عالم ما عالم دیگر شده
آینۀ دهر مکدّر شده
خیز و بکش تیغ دو سَر از نیام
ای شه منصور پی انتقام
خیز و جهان پاک ز ناپاک کن
روی زمین پاک ز خاشاک کن
ای به تو امید همه خاکیان
بلکه امید همه افلاکیان
شمس و فلک شمسۀ ایوان توست
جنّ و ملک بندۀ دربان توست
مطلع وَالشّمس بود روی تو
مظهر وَالّلیل دو گیسوی تو
دیدۀ خلقی همه در انتظار
کز پس این پرده شوی آشکار
مُحتَجب از خلق جهان تا به کی؟
در پس این پرده نهان تا به کی؟
ما که نداریم به غیر از تو کس
ای شه خوبان تو به فریاد رس
#جوهری
@jorenab