eitaa logo
جرعه ناب
645 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
199 ویدیو
25 فایل
علی گلایری سطح چهار(دکتری),استاد حوزه و دانشگاه. نویسنده @Aligelayeri #جرعه_ناب ؛جرعه ای از چشمه جوشان نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
نگاه کتاب مقدس به زن نگاهی منفی است و حتی در داستان آفرینش، از زن به عنوان کارگزار شیطان در گمراه کردن آدم یاد می‌شود[۱] و برای همین ، مستوجب عذاب و لعنت خدا است: «[خداوند] به زن گفت: الم (درد) زایمان تو را بسیار افزون می‌کنم؛ با الم، فرزندانی خواهی زایید و اشتیاق تو به شوهرت خواهد بود و او بر تو حکمرانی خواهد کرد».[۲] در حالی که بر اساس بیان قرآن، کریم شیطان هم آدم و هم حوا را با هم وسوسه نمود فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّیْطَانُ [۳]  لذا در قران کریم بحث گول خوردن آدم توسط حوا نیست بنابراین روشن است عذابی برای زن هم نخواهد بود زیرا او حضرت ادم را فریب نداد ✅اما در مورد درد زایمان نگاه قرآن یک ، نگرش مثبتی است که از ان به هیچ وجه عذاب و مجازات برداشت نمی شود (ما به انسان توصیه کردیم که به پدر و مادرش نیکی کند، مادرش او را با ناراحتی حمل می کند و با ناراحتی وضع حمل می نماید. و دوران حمل و از شیر بازگرفتنش سی ماه است. تا زمانی که به نیرومندی و کمال خود بالغ گردد و به چهل سالگی برسد می گوید: «پروردگارا! مرا توفیق ده تا شکر نعمتی را که به من و پدر و مادرم دادی به جا آورم و کار شایسته ای انجام دهم که از آن خشنود باشی، و فرزندان مرا صالح گردان. من به سوی تو باز گشتم (و توبه کردم)، و من از مسلمانانم) وَوَصَّیْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیْهِ إِحْسَانًا ۖ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ کُرْهًا وَوَضَعَتْهُ کُرْهًا ۖ وَحَمْلُهُ وَفِصَالُهُ ثَلَاثُونَ شَهْرًا ۚ حَتَّی إِذَا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَبَلَغَ أَرْبَعِینَ سَنَةً قَالَ رَبِّ أَوْزِعْنِی أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتِی أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَعَلَی وَالِدَیَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِی فِی ذُرِّیَّتِی ۖ إِنِّی تُبْتُ إِلَیْکَ وَإِنِّی مِنَ الْمُسْلِمِینَ [۴] نکته جالب انکه می فرماید به حرمت انکه مادر به سختی فرزند را به دنیا اورد به پدر و مادر احترام کنید یعنی احترام پدر به برکت وجود مادر و زحمتی است که او کشیده است این سخن کجا و اینکه درد زایمان عذاب برای زن است کجا [۱]. پیدایش؛ 3: 1 – 6. ۲]. پیدایش، 3: 16 [۳]. اعراف، 20. [۴]. احقاف، 15 @jorenab
نادِ علیاً مُظْهِر العَجائِبْ تَجِدهُ عَوناً لَكَ في النَوائِبْ كُلُّ هَمٍّ و غَمٍّ سَيَنْجَلي بِوِلايَتِكَ ياعليُ ياعليُ ياعلي https://eitaa.com/jorenab
۱-برای رهایی از گناه و رفتن به سوی خداوند متعال باید دو کار انجام داد نخست اين كه: «از خداوند آمرزش بطلبيد» (وَ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ). تا از گناه پاك شويد، و از شرك و بت پرستى و خيانت در معاملات بر كنار گرديد. «و پس از پاكى از گناه به سوى او بازگرديد» (ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ). كه او پاك است و بايد پاك شد و به سوى او رفت. ۲-در واقع استغفار، توقف در مسير گناه و شستشوى خويشتن است و توبه بازگشت به سوى اوست كه وجودى است بى انتها ۳-و بدانيد گناه شما هر قدر عظيم و سنگين باشد، راه بازگشت به روى شما باز است ۴- «چرا كه پروردگار من، هم رحيم است و هم دوستدار بندگان» (إِنَّ رَبِّي رَحِيمٌ وَدُودٌ). (برگزيده تفسير نمونه، ج ۲، ص: ۳۷۲ ) نکته: فرض کنید مسیری را در حال طی کردن هستید به شما گفته میشود این راهی می روید اشتباه است شما ابتدا می ایستید سپس بر می گردید و به سمت راهی که درست است حرکت می کنید آن لحظه ایستادن مانند استعفار است و برگشتن و به سمت مسیر صحیح به منزله توبه یعنی ابتدا از گناه توقف می کنید سپس به سوی خداوند بر می گردید https://eitaa.com/jorenab
امام صادق (ع) فرمودند: سنگین ترین عملی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می‌شود، صلوات بر حضرت محمد ﷺ و اهل‌بیت گرامی ایشان علیهم‌السلام می‌باشد. قال الصادق(ع): أثقَلُ ما یوضَعُ فی المیزانِ یَومَ القیامَةِ الصَّلاةُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ اهل بَیتِهِ. بحارالأنوار، ج ‏۹۱، ص ۴۹ @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دژ قهقهه در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان مشکین شهر در استان اردبیل قرار دارد اين قلعه تبعيدگاه مجرمان سياسي و به عنوان زنداني مهم در عصر صفويان مورد استفاده قرار مي‌گرفته است. ازمعروف‌ترين زندانيان اين قلعه‌، القاص ميرزا، سام‌ميرزا (برادران شاه طهماسب‌) و اسماعيل ميرزا (شاه اسماعيل دوم‌ و فرزند شاه طهماسب)،  و خان احمد گيلاني (حاكم گيلان‌) را مي‌توان نام برد که در سال ۹۷۵ ق. بر اثر شورش دستگير و در زندان قهقهه زنداني شد ولي در اثر شعری که سروده بود مورد عفو شاه تهماسب قرار گرفت . از   گردش   چرخ   واژگون    مي‌گريم                    و از جور زمانه بين كه چون مي‌گريم  با قد خميده چون صراحي شب و روز               در  قهقهه ‌ام  و   ليك خون مي‌گريم و در جواب يكي از ادباي دربار مي ‌نويسد : آن روز كه كارت همگي قهقهه بود          با راي تو  راي  سلطنت  صد مه  بود امروز در اين قهقهه با   گريه بساز      كان قهقهه را نتيجه اين قهقهه بود 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمومنین « علیه السلام » درحکمت ۳۷۹ می فرماید: «فَلَا تَحْمِلْ هَمَّ سَنَتِكَ عَلَى هَمِّ يَوْمِكَ» بار نکن غصه سالت را بر غصه های روز بیان حضرت آن است که غصه آینده را نخورغصه ده روز دیگر، یک ماه دیگر، یا سال بعد چه اتفاقی می افتد را مخور « كَفَاكَ كُلُّ يَوْمٍ عَلَى مَا فِيهِ» هر چیزی در روز است خداوند روزی رسان است پس روزانه، روزی ات را می دهد هر روزی که می آید خداوند روزی ات را می دهد هر روز که زنده باشی خداوند روزی آن روزت را مقدر کرده است و به تو خواهد رسید از در بخشندگی و بنده نوازی مرغ هوا را نصیب ماهی دریا قسمت خود می‌خورند منعم و درویش روزی خود می‌برند پشه و عنقا مرغ هوارا روزی میدهد آنهم کجا تو دل اب در دریا پس چرا غصه روزی را می خوری « فَإِنْ تَكُنِ السَّنَةُ مِنْ عُمُرِكَ» اگر سال عمرتو باشد و خداوند چنین مقدر کرده باشد که یکسال دیگر ده سال دیگر زنده باشی « فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى سَيُؤْتِيكَ فِي كُلِّ غَدٍ جَدِيدٍ مَا قَسَمَ لَكَ» خداوند متعال، هر روزی که می آید آن چیزهای که برای شما مقدر کرده همان ها را به شما خواهد داد چیزی از خزانه الهی کم نمی شود روزی مقدر است مشخص است به تو خواهد رسید « وَ إِنْ لَمْ تَكُنِ السَّنَةُ مِنْ عُمُرِكَ» واگر سال عمر تو نباشد اگر چنین مقدر نشده باشد تا سال بعد زنده باشی تا اخر سال بمانی « فَمَا تَصْنَعُ بِالْهَمِّ فِيمَا لَيْسَ لَكَ» برای چیزی که مال تو نیست چرا غصه میخوری؟ بنابراین انسان باید خودش را به خداوند بسپارد و بداند خدایی که قبل از تولدش پدر و مادر را برایش قرار داد از جان خویش می گذرند تا اورا حفظ کنند غذای متناسب یک طفل را مهیا کرد پس الان هم به فکر اوست و روزی اورا می رساند حال اگر کسی بگوید من برای خودم غصه نمی خورم برای زن و بچه ام برای کسانی که به من تکیه کردند و به من امید دارند نگرانم حضرت در حکمت ۳۵۲ به این نگرانی پاسخ می دها می فرماید: « لاَ تَجْعَلَنَّ أَکْثَرَ شُغْلِکَ بِأَهْلِکَ وَوَلَدِکَ» خودت را زیاد درگیر زن و بچه ات نکن کمی به خودت فکر کن کار درست انجام بده اینده خودت را بساز این به معنای بی تفاوتی نسبت به زن و فرزند نیست بلکه مراد این است انقدر خودت را درگیر نکن که خودت را فراموش کنی « فَإِنْ یَکُنْ أَهْلُکَ وَوَلَدُکَ أَوْلِیَاءَ اللّهِ» اگر زن و بچه ات دوستان خدا باشند خدا دوستانش را رها نمی کند « فَإِنَّ اللّهَ لاَیُضِیعُ أَوْلِیَاءَهُ،» خداوند دوستانش را رها نمی کند اگر زن و فرزند دوستان خداوند باشند خداوند از خودت بیشتر به فکر انهاست و آبروی انهارا حفظ خواهد کرد «وَإِنْ یَکُونُوا أَعْدَاءَ اللّهِ، فَمَا هَمُّکَ وَشُغْلُکَ بِأَعْدَاءِ اللّهِ!؟» اگر دشمنان خداوند باشند چرا برای دشمن خداوند غصه می خوری چرا خودت را درگیر می کنی برای دشمنان خدا تلاش کنی زحمت بکشی که آنها حاصل زحمتت را در گناه صرف کنند انها به لذت مادی دنیوی برسند و تو عذاب دردناک را تحمل کنی برای اینکه شرایط گناه را فراهم کردی پس کسی خداوند را باور داشته باشد نه برای خودش غصه میخورد و نه برا ی زن و فرزندش نگران است https://eitaa.com/jorenab
 لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا زمر:۵۳  از رحمت الهى نوميد مباشيد، چرا كه خداوند همه گناهان را مى‏بخشد https://eitaa.com/jorenab
۱-عبادت كننده (و عمل كننده) بدون علم مثل الاغ آسياب است كه دور مى زند و از جاى خود حركت نمى كند ۲-دو ركعت نماز از عالِم بهتر از هفتاد ركعت از جاهل است ۳-زيرا فتنه به عالم روى مى آورد و بوسيله علمش از آن خارج مى شود و به جاهل روى مى آورد، و او را از جاى كنده خرد مى كند ۴- كسى كه كم عمل و پر علم است بهتر از كسى است كه پر عمل و كم علم مى باشد و داراى شكّ و شبهه است قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام الْمُتَعَبِّدُ عَلَی غَیْرِ فِقْهٍ کَحِمَارِ الطَّاحُونَةِ یَدُورُ وَ لَا یَبْرَحُ وَ رَکْعَتَانِ مِنْ عَالِمٍ خَیْرٌ مِنْ سَبْعِینَ رَکْعَةً مِنْ جَاهِلٍ لِأَنَّ الْعَالِمَ تَأْتِیهِ الْفِتْنَةُ فَیَخْرُجُ مِنْهَا بِعِلْمِهِ وَ تَأْتِی الْجَاهِلَ فَتَنْسِفُهُ نَسْفاً وَ قَلِیلُ الْعَمَلِ مَعَ کَثِیرِ الْعِلْمِ خَیْرٌ مِنْ کَثِیرِ الْعَمَلِ مَعَ قَلِیلِ الْعِلْمِ وَ الشَّکِّ وَ الشُّبْهَةِ. (بحارالانوارج۱ص۲۰۸) @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پنجره🇮🇷
سلام خدمت برادران عزیز صوت و درسنامه کفایه ۹ فقه ۲ از پایه ۷ در کانال پنجره ۲ بار گزاری شد با لینک @MohammadGelayeri2 فایل پی دی اف  در سنامه کفایه از اول تا پایان اوامر و مکاسب از نوع خامس تا پایان خیارات بار گزاری شد قو اعد فقهی نیز انشا الله در ادامه بار گزاری می شود فایلهای صوتی با حذف سوالها و  تکرارها و مختصر است https://eitaa.com/MohammadGelayeri
۱-مرحوم شهید مطهری(رحمه الله) در سیری در نهج البلاغه ضمن بررسی تضاد میان دنیا و آخرت از نظر هدف قرار گرفتن یکی و برخورداری از دیگری، تضاد ایندو را از نوع تضاد میان ناقص و کامل می داند که هدف قرار گرفتن ناقص مستلزم محرومیت از کامل است اما هدف قرار گرفتن کامل مستلزم محرومیت از ناقص نیست بلکه مستلزم بهره مندی از آن به نحو شایسته و در سطح عالی و انسانی است. ۲- آنگاه به بیانی از مولوی تمسک می کند که آخرت و دنیا را قطار شتر و پشکل شتر تشبیه می کند و می گوید اگر کسی هدفش داشتن قطار شتر باشد بالتبع پشم و پشکل هم خواهد داشت اما اگر کسی هدفش فقط پشکل و پشم باشد هرگز صاحب قطار شتر نخواهد شد صید دین کن تا رسد اندرتبع                                    حسن و مال و جاه و بخت منتفع آخرت قطار اشتر دان عمو                                       در تبع دنیاش همچون پشک و مو پشم بگزینی شتر نبود تورا                                      ور بود اشتر چه قسمت پشم را ۳-سپس به حکمت ۲۶۹ نهج البلاغه اشاره می کند که حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) مردم را در دنیا از حیث عمل و هدف به دو دسته تقسیم می کند؛ یکی تنها برای دنیا کار می کند و هدفی ماوراء مادی ندارد، سرگرمی به امر مادی او را از توجه به آخرت باز داشته است از اینرو نگران آینده بازماندگان است اما هرگز نگران روزهای سختی که خود در پیش دارد نیست لذا عمرش در منفعت بازماندگانش فانی می شود. و نفر دیگر آخرت را هدف قرار داده و تمام کارهایش برای آن هدف است اما دنیا خود به خود و بدون آنکه کاری برای آن و به خاطر آن صورت گرفته باشد به او روی می آورد و در نتیجه بهره دنیا و آخرت را تواما احراز می کند و مالک هر دو خانه است. وخداوند نیز درخواست اورا رد نمی کند (النَّاسُ فِي الدُّنْيَا عَامِلَانِ: عَامِلٌ عَمِلَ فِي الدُّنْيَا لِلدُّنْيَا، قَدْ شَغَلَتْهُ دُنْيَاهُ عَنْ آخِرَتِهِ، يَخْشَى عَلَى مَنْ يَخْلُفُهُ الْفَقْرَ وَ يَأْمَنُهُ عَلَى نَفْسِهِ فَيُفْني عُمُرَهُ فِي مَنْفَعَةِ غَيْرِهِ، وَ عَامِلٌ عَمِلَ فِي الدُّنْيَا لِمَا بَعْدَهَا، فَجَاءَهُ الَّذِي لَهُ مِنَ الدُّنْيَا بِغَيْرِ عَمَل، فَأَحْرَزَ الْحَظَّيْنِ مَعاً، وَ مَلَكَ الدَّارَيْنِ جَمِيعاً، فَأَصْبَحَ وَجِيهاً عِنْدَ اللَّهِ، لَايَسْأَلُ اللَّهَ حَاجَةً فَيَمْنَعُهُ.) ۴- و آنگاه چنین نتیجه گیری می کند که دنیا و آخرت تابع و متبوعند و دنیاگرائی تابع گرائی است و مستلزم محرومیت از آخرت است اما آخرت گرائی متبوع گرائی است و خود به خود دنیا را به دنبال خود می کشد. (شهید مطهری، سیری در نهج البلاغه، چاپ دوم، 1354 نشر صدرا صص 308-310 ) https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
يَا نُورُ يَا بُرْهانُ، يَا مُبِينُ يَا مُنِيرُ، يَا رَبِّ اكْفِنِي الشُّرُورَ وَآفاتِ الدُّهُورِ، وَأَسْأَ لُكَ النَّجاةَ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ (مفاتیح الجنان باب پنجم در ذکر بعضی از احراز ) ای نور و ای دلیل روشن و ای آشکارکننده ای نوربخش پروردگارا کفایتم کن از شرور و آفات روزگار واز تو خواهم رهایی را در روزی که دمیده شود در صور @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جواب منطقی وزیبا به منافقین.... زن . زندگی آزادی 🌺🌺🌺 🌸🌸🌸🌸🙏🙏🙏 7 دقیقه صحبت این بزرگوار شاید بشود گفت بیش از 700 ساعت مطلب ور وشنگری دارد.. گروه‌ها واشخاص مختلفی را که در این فتنه دست داشتند(بهاییان یهودی. منافقین خلق. کومله. سلطنت طلبها ومحمدر ضا پهلوی ملعون. عربستان سعودی. و...) بابیان منطقی ومستدل به افتضاح کشیده و رسوا نموده است.. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 حتما ببنید وهرچه می توانید منتشر کنید 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
۱-در قرآن کریم واژه رحمن و رحیم را به خداوند متعال نسبت داده است بسم الله الرحمن الرحیم ۲- مرحوم شهید مطهری می نویسد:(رحمن و رحیم هر دو از رحمت مشتقند و در کلمه «رحمت» یک معنای اضافه‌‏ای نهفته است و آن اینکه: در مواردی که موجودی نیازمند و مستحق است، با لفظ و یا با زبان تکوین دستش دراز است و به اصطلاح قابل ترحم است و استحقاق دارد که چیزی به او برسد، در این گونه موارد رحمت است. منتها رحمتِ انسان وقتی به مستحقی می‌رسد که تحت تأثیر حالت او قرار گیرد و رقّت قلبی در او پدید آید، ولی خدای متعال از این امور منزه است. پس وقتی می‌گوییم رحمن و رحیم، دو معنا در ذهن ما مجسم می‌گردد: یکی نیاز عظیم و فراوان مخلوقات که گویی همه مخلوقات با زبان قابلیت‌های خودشان دست نیاز به درگاه بی‌نیاز او دراز کرده و التماس می‌کنند، و دیگر اینکه او رحمت بی‏‌حساب خویش را به سوی آنان فرستاده و نیازهای آنان را تأمین نموده است. ) ( استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج 2، ص14) ۳-پس ازآنجا که خداوند نیاز انسان را پاسخ می دهد بهر اندازه درخواست و نیاز به خداوند متعال عظیم و همینطور حقیقی باشد خداوند نیز به همان مقدار عطا می کند ۴-این واژه یعنی رحمت را کنارواژه رئوف که به خدا نسبت می دهد إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَّحِیمٌ (بقره:۱۴۳) به نبی اکرم صلی لله علیه وآله و سلم نسبت داده است حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ (توبه:۱۲۸) ضمن انکه رحمت را نیز به پیامبر اکرم صلی الله نسبت می دهد وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ ( انبیا۱۰۷) ۵-پس هرچه انسان به حضرت نزدیک شود و درخواست تعالی و رشد از آن حضرت واقعی باشد به همان اندازه لطف و محبت نبی مکرم اسلام نیزشامل حال انسان شده و موجب تعالی و رشد وی می شود https://eitaa.com/jorenab
💠 حدیث روز 💠 💎 ثواب اخروی محبّت زیاد به فرزند 🔻امام جعفر صادق عليه‌السلام: إنَّ اللّهَ لَيَرحَمُ العَبدَ لِشِدَّةِ حُبِّهِ لِوَلَدِهِ ✳️ همانا خداوند به بنده، به خاطر محبّت زياد او به فرزندش، رحم می‌كند. 📚 الكافی، ج ۶، ص۵۰ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
سلام  حضرت حیدر من اینجام دمِ در ,گرفتاری فراوان منم بی کس وتنها امیدِمنِ نالان توئی شاه غریبان تو ای ساقی کوثر نظر بر دل«ماتح» نماحیدر صفدر https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تلاوت حجت الاسلام جوانشیر.mp3
3.17M
تلاوت حجت الاسلام جوانشیر
ماه فروماند از جمال محمد سرو نباشد به اعتدال محمد قدر فلک را کمال و منزلتی نیست در نظر قدر با کمال محمد وعدهٔ دیدار هر کسی به قیامت لیلهٔ اسری شب وصال محمد آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی آمده مجموع در ظلال محمد عرصهٔ گیتی مجال همت او نیست روز قیامت نگر مجال محمد وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس بو که قبولش کند بلال محمد همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد تا بدهد بوسه بر نعال محمد شمس و قمر در زمین حشر نتابد نور نتابد مگر جمال محمد شاید اگر آفتاب و ماه نتابند پیش دو ابروی چون هلال محمد چشم مرا تا به خواب دید جمالش خواب نمی‌گیرد از خیال محمد سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است و آل محمد https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ ابْنِ سِنَانٍ قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ علیه السلام یَقُولُ: ثَلَاثَةٌ هُنَّ فَخْرُ الْمُؤْمِنِ وَ زَیْنُهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ الصَّلَاةُ فِی آخِرِ اللَّیْلِ وَ یَأْسُهُ مِمَّا فِی أَیْدِی النَّاسِ وَ وَلَایَةُ الْإِمَامِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله   ( أمالی الصدوق ص ۳۲۵)   ابن سنان میگوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود سه چیز فخر مومن و زینت او در دنیا و آخرت محسوب می شود ۱)نماز شب ۲)عدم چشمداشت به آنچه دست مردم است ۳)ولایت امام معصوم از آل نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم میگویم: نماز شب یکی از عوامل مهم در بی نیازی از دیگران است لذا در روایت آمده است شخصی پیش امام صادق علیه السلام امد از گرفتاری ها شکایت میکرد تا اینکه از گرسنگی شکایت نمود حضرت فرمود نماز شب می خوانی گفت بله امام علیه السلام رو به اصحاب کرد فرمود دروغ میگوید کسی نماز شب بخواند روز گرسنه باشد زیرا خداوند برای نماز شب خوان قوت روز را تضمین کرده است کَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ یُصَلِّی بِاللَّیْلِ وَ یَجُوعُ بِالنَّهَارِ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ ضَمِنَ بِصَلَاةِ اللَّیْلِ قُوتَ النَّهَارِ (ثواب الأعمال: ۳۸.) بنابراین خواندن نماز شب انسان را به خداوند امیدوار میکند و کسی به خداوند امید داشته باشد به سوی خلق دست دراز نمیکند و فهمیدن چنین مطالبی که خداوند روزی رسان است و ارامش پیدا کردن به آن جز از راه یاد گیری این معارف از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ممکن نیست پس تبعیت از انها سرفرازی در دنیا را در پی دارد چون پیش کسی سر خم نمیکند و دست دراز نمیکند و ذلیل نمی شو د و موجب رستگاری در آخرت است زیراانسان را به سوی راه اصلی که همان راه الهی است رهنمون می شوند پس تنها راه نجات پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رهبر انقلاب: عیدگرفتن امروز برای الگو قراردادن رسول‌الله است 🔹شخصیت رسول اکرم شخصیت منحصر به فردی در همه‌ عالم وجود است. نشانه‌های عظمت حق تعالی را در همه‌ی دوران زندگی آن بزرگوار می‌شود دید، حتی در هنگام ولادت. 🔹از داخل کعبه که بت‌ها در آنجا سرنگون می‌شوند تا برخورد با بت‌های طاغوتی، طاغوت‌های بزرگ بشری آن روز، فلان دریاچه‌ی مقدس خشک می‌شود. فلان آتشکده‌ به اصطلاح مقدس خاموش می‌شود. کنگره‌های طاق کسری فرو می‌ریزد. لذا روز ولادت یک روز معمولی نیست 🔹ما این روز را عید می‌گیریم به این مناسبت. نکته‌ اساسی این است که عیدگرفتن فقط جشن و ماندگاری و یادبود و این چیزها نیست. عیدگرفتن برای درس گرفتن است. برای الگو قرار دادن پیغمبر اکرم است. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا