eitaa logo
جرعه ناب
646 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
199 ویدیو
25 فایل
علی گلایری سطح چهار(دکتری),استاد حوزه و دانشگاه. نویسنده @Aligelayeri #جرعه_ناب ؛جرعه ای از چشمه جوشان نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
۱-در قرآن کریم واژه رحمن و رحیم را به خداوند متعال نسبت داده است بسم الله الرحمن الرحیم ۲- مرحوم شهید مطهری می نویسد:(رحمن و رحیم هر دو از رحمت مشتقند و در کلمه «رحمت» یک معنای اضافه‌‏ای نهفته است و آن اینکه: در مواردی که موجودی نیازمند و مستحق است، با لفظ و یا با زبان تکوین دستش دراز است و به اصطلاح قابل ترحم است و استحقاق دارد که چیزی به او برسد، در این گونه موارد رحمت است. منتها رحمتِ انسان وقتی به مستحقی می‌رسد که تحت تأثیر حالت او قرار گیرد و رقّت قلبی در او پدید آید، ولی خدای متعال از این امور منزه است. پس وقتی می‌گوییم رحمن و رحیم، دو معنا در ذهن ما مجسم می‌گردد: یکی نیاز عظیم و فراوان مخلوقات که گویی همه مخلوقات با زبان قابلیت‌های خودشان دست نیاز به درگاه بی‌نیاز او دراز کرده و التماس می‌کنند، و دیگر اینکه او رحمت بی‏‌حساب خویش را به سوی آنان فرستاده و نیازهای آنان را تأمین نموده است. ) ( استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج 2، ص14) ۳-پس ازآنجا که خداوند نیاز انسان را پاسخ می دهد بهر اندازه درخواست و نیاز به خداوند متعال عظیم و همینطور حقیقی باشد خداوند نیز به همان مقدار عطا می کند ۴-این واژه یعنی رحمت را کنارواژه رئوف که به خدا نسبت می دهد إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَّحِیمٌ (بقره:۱۴۳) به نبی اکرم صلی لله علیه وآله و سلم نسبت داده است حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ (توبه:۱۲۸) ضمن انکه رحمت را نیز به پیامبر اکرم صلی الله نسبت می دهد وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ ( انبیا۱۰۷) ۵-پس هرچه انسان به حضرت نزدیک شود و درخواست تعالی و رشد از آن حضرت واقعی باشد به همان اندازه لطف و محبت نبی مکرم اسلام نیزشامل حال انسان شده و موجب تعالی و رشد وی می شود https://eitaa.com/jorenab
💠 حدیث روز 💠 💎 ثواب اخروی محبّت زیاد به فرزند 🔻امام جعفر صادق عليه‌السلام: إنَّ اللّهَ لَيَرحَمُ العَبدَ لِشِدَّةِ حُبِّهِ لِوَلَدِهِ ✳️ همانا خداوند به بنده، به خاطر محبّت زياد او به فرزندش، رحم می‌كند. 📚 الكافی، ج ۶، ص۵۰ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
سلام  حضرت حیدر من اینجام دمِ در ,گرفتاری فراوان منم بی کس وتنها امیدِمنِ نالان توئی شاه غریبان تو ای ساقی کوثر نظر بر دل«ماتح» نماحیدر صفدر https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تلاوت حجت الاسلام جوانشیر.mp3
3.17M
تلاوت حجت الاسلام جوانشیر
ماه فروماند از جمال محمد سرو نباشد به اعتدال محمد قدر فلک را کمال و منزلتی نیست در نظر قدر با کمال محمد وعدهٔ دیدار هر کسی به قیامت لیلهٔ اسری شب وصال محمد آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی آمده مجموع در ظلال محمد عرصهٔ گیتی مجال همت او نیست روز قیامت نگر مجال محمد وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس بو که قبولش کند بلال محمد همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد تا بدهد بوسه بر نعال محمد شمس و قمر در زمین حشر نتابد نور نتابد مگر جمال محمد شاید اگر آفتاب و ماه نتابند پیش دو ابروی چون هلال محمد چشم مرا تا به خواب دید جمالش خواب نمی‌گیرد از خیال محمد سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است و آل محمد https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ ابْنِ سِنَانٍ قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ علیه السلام یَقُولُ: ثَلَاثَةٌ هُنَّ فَخْرُ الْمُؤْمِنِ وَ زَیْنُهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ الصَّلَاةُ فِی آخِرِ اللَّیْلِ وَ یَأْسُهُ مِمَّا فِی أَیْدِی النَّاسِ وَ وَلَایَةُ الْإِمَامِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله   ( أمالی الصدوق ص ۳۲۵)   ابن سنان میگوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود سه چیز فخر مومن و زینت او در دنیا و آخرت محسوب می شود ۱)نماز شب ۲)عدم چشمداشت به آنچه دست مردم است ۳)ولایت امام معصوم از آل نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم میگویم: نماز شب یکی از عوامل مهم در بی نیازی از دیگران است لذا در روایت آمده است شخصی پیش امام صادق علیه السلام امد از گرفتاری ها شکایت میکرد تا اینکه از گرسنگی شکایت نمود حضرت فرمود نماز شب می خوانی گفت بله امام علیه السلام رو به اصحاب کرد فرمود دروغ میگوید کسی نماز شب بخواند روز گرسنه باشد زیرا خداوند برای نماز شب خوان قوت روز را تضمین کرده است کَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ یُصَلِّی بِاللَّیْلِ وَ یَجُوعُ بِالنَّهَارِ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ ضَمِنَ بِصَلَاةِ اللَّیْلِ قُوتَ النَّهَارِ (ثواب الأعمال: ۳۸.) بنابراین خواندن نماز شب انسان را به خداوند امیدوار میکند و کسی به خداوند امید داشته باشد به سوی خلق دست دراز نمیکند و فهمیدن چنین مطالبی که خداوند روزی رسان است و ارامش پیدا کردن به آن جز از راه یاد گیری این معارف از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ممکن نیست پس تبعیت از انها سرفرازی در دنیا را در پی دارد چون پیش کسی سر خم نمیکند و دست دراز نمیکند و ذلیل نمی شو د و موجب رستگاری در آخرت است زیراانسان را به سوی راه اصلی که همان راه الهی است رهنمون می شوند پس تنها راه نجات پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رهبر انقلاب: عیدگرفتن امروز برای الگو قراردادن رسول‌الله است 🔹شخصیت رسول اکرم شخصیت منحصر به فردی در همه‌ عالم وجود است. نشانه‌های عظمت حق تعالی را در همه‌ی دوران زندگی آن بزرگوار می‌شود دید، حتی در هنگام ولادت. 🔹از داخل کعبه که بت‌ها در آنجا سرنگون می‌شوند تا برخورد با بت‌های طاغوتی، طاغوت‌های بزرگ بشری آن روز، فلان دریاچه‌ی مقدس خشک می‌شود. فلان آتشکده‌ به اصطلاح مقدس خاموش می‌شود. کنگره‌های طاق کسری فرو می‌ریزد. لذا روز ولادت یک روز معمولی نیست 🔹ما این روز را عید می‌گیریم به این مناسبت. نکته‌ اساسی این است که عیدگرفتن فقط جشن و ماندگاری و یادبود و این چیزها نیست. عیدگرفتن برای درس گرفتن است. برای الگو قرار دادن پیغمبر اکرم است. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  ۱-مراد از کار برای آخرت کارهای عبادی صرف مانند نماز خواندن و روزه گرفتن نیست بلکه هر چه رنگ خدائی داشته باشد نیز جز کارهای اخروی محسوب می شود حتی اگر مربوط به زندگی معمولی و برای برطرف نمودن حوائج خود و اطرافیان خود باشد بگونه ای که در عرف به آن امر عبادی تلقی نگردد مانند کار کردن برای بدست آوردن مخارج خود و افراد تحت تکفل خویش؛ ۲-امام باقر(علیه السلام) می فرماید: هر کس برای دنیا تلاش کند تا از مردم بی نیاز شود و احتیاج خانواده خود را تامین نماید در روز قیامت خداوند را بگونه ای ملاقات خواهد کرد که صورتش مانند ماه شب چهارده می درخشد. مَنْ طَلَبَ الدُّنْیَا اسْتِغْنَاءً عَنِ النَّاسِ وَ تَعَطُّفاً عَلَی الْجَارِ لَقِیَ اللَّهَ وَ وَجْهُهُ کَالْقَمَرِ لَیْلَةَ الْبَدْرِ (بحارالانوارج۱۰۰ص۸) https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید خلیل بود و به یار اعتماد کرد گاهی بهشت دردل آتش میسر است @jorenab
۱-در روایتی که از نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه واله وسلم) وارد شده است برتری سوره حمد بر بقیه قرآن کریم هفت برابر ذکر شده است در روایت آمده است اگر سوره حمد در کفه ترازو و بقیه قرآن در کفه دیگر ترازو قرار بگیرد رجحان سوره حمد برآن ها هفت برابر است (لَوْ أَنَّ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ وُضِعَتْ‏ فِي‏ كِفَّةِ الْمِيزَانِ وَ وُضِعَ الْقُرْآنُ فِي كِفَّةٍ لَرَجَحَتْ فَاتِحَةُ الْكِتَابِ سَبْعَ مَرَّات‏) ([1]) ۲-از این رو حضرت اولا : سوره حمد را به عنوان عنایتی از طرف خداوند بر خویش میداند که چنین عنایتی به انبیاء دیگر نشده است و ثانیا : بهتر و با شرافت تر از گنج هایی میدانند که در عرش موجود است . (َفَأَفْرَدَ الِامْتِنَانَ عَلَيَّ بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ وَ جَعَلَهَا بِإِزَاءِ الْقُرْآنِ الْعَظِيمِ وَ إِنَّ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ أَشْرَفُ مَا فِي كُنُوزِ الْعَرْش‏) ([2]) ۳-شاید سر این سخن آن باشد که سوره مبارکه حمد به سه پرسش اساسی بشر پاسخ میدهد همان طور که میدانیم سه سوال اساسی که همیشه فکر بشر را به خود مشغول کرده است عبارت است الف-از کجا آمده است؟ (مبدأ) ب- به کجا میرود؟(مقصد یا معاد) ج-و چگونه باید برود؟ (نبوت) ۴-و سوره مبارکه حمد در پاسخ گویی به این سه پرسش سیر منطقی را رعایت کرده است یعنی مبدأ، معاد ، مسیر ، لذا از ابتدا(الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين‏) تا (َ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏) درصدد تبیین مبدأ هستی است و این که هستی تحت تربیت اوست و همان گونه که از مربی انتظار میرود با عطوفت و مهربانی به هستی نظر دارد (مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ) بیانگر ان است که ما سوی الله برای پاسخگویی در مظهر او حاضر خواهد شد. (إِيَّاكَ نَعْبُد)ضمن بیان راههای سه گانه-متنعمین،مغضوبین،ضالین- می‌فرماید زمانی می توان سرفرازانه در روز جزاءحاضر شد که مسیر بدرستی انتخاب شود. -مسندرک الوسائل ج 4 ص 330 [1] -بحارالانوار ج89 ص 227[2] https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای فرزندان آدم! ۱- چون پیامبرانی از جنس خودتان به سویتان آیند که آیاتم را بر شما بخوانند [به آنان ایمان آورید ۲-و آیاتم را عمل کنید]؛ ۳-پس کسانی که [از مخالفت با آنان] بپرهیزند ۴- و [مفاسد خود را] اصلاح کنند، ۵- نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین شوند. يَا بَنِي آدَمَ إِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي فَمَنِ اتَّقَى وَأَصْلَحَ فَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ سوره اعراف آیه ۳۵ https://eitaa.com/jorenab
درسی از داستان حضرت یوسف ۱-در داستان حضرت یوسف میخوانیم برادران قرار بود اورا بکشند اقْتُلُوا یُوسُفَ أَوِ اطْرَحُوهُ أَرْضًا (یوسف:۹) یکی گفت اورا نکشید بندازید داخل مخفیگاه چاه شاید کاروانی که می گذرد اورا پیدا کند و نجات دهد قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ لَا تَقْتُلُوا یُوسُفَ وَأَلْقُوهُ فِی غَیَابَتِ الْجُبِّ یَلْتَقِطْهُ بَعْضُ السَّیَّارَةِ إِن کُنتُمْ فَاعِلِینَ ( یوسف۱۰) ۲-کاروان هم اورا از چاه نجات داد وَجَاءَتْ سَیَّارَةٌ فَأَرْسَلُوا وَارِدَهُمْ فَأَدْلَی دَلْوَهُ (یوسف:۱۹) ۳-وقتی حضرت یوسف را خواستند در گیر گناه کنند گفت خدایا مرا به زندان بفرست تا نجات پیدا کنم قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ (یوسف :۳۳) ۴-خوب خداوند اورا از مرگ نجات داد خداوند اورا از چاه نجات داد خداوند اورا از گناه نجات داد حالا برای نجات از زندان که خودش گفت خدایا مرابه زندان بنداز باید سراغ فرد دیگری می رفت ؟؟ ۵-وقتی حضرت یوسف دید یکی از زندانیان نجات پیدا می کند به او گفت پیش صاحبت از من یاد کن وبی گناهی مرا به او یاداوری کن وَقَالَ لِلَّذِی ظَنَّ أَنَّهُ نَاجٍ مِّنْهُمَا اذْکُرْنِی عِندَ رَبِّکَ (یوسف :۴۲) ۶-وقتی جناب یوسف از یک زندانی در خواست وساطت کرد نتیجه این شد که الف-شیطان یاد او را نزد آقایش از خاطر وی برد (آن مرد فراموش کرد که قضیه جناب یوسف را با حاکم بیان کند) ب-و از این رو، (یوسف) چند سال(=گفته شده هفت سال) در زندان باقی ماند فَأَنسَاهُ الشَّیْطَانُ ذِکْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِی السِّجْنِ بِضْعَ سِنِینَ https://eitaa.com/jorenab
یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس وشهدای روحانی شهرستان بابل گرامی باد سالگرد عروج شهیدان والا مقام ۱.شهید طلبه سید ابراهیم سید نژاد جلودار نام‌ پدر؛ سید علی اکبر تاریخ تولد: ۱۳۴۶/۳/۲۰ تاریخ شهادت ؛ ۱۳۶۴/۷/۲۶ محل شهادت؛ پیرانشهر محل تدفین؛ آرامگاه شهر گتاب 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 پایگاه بسیج اساتید حوزه علمیه شهرستان بابل 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 شهدا رو یاد کنید با ذکر صلوات 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ❇️ کانال رسمی: https://eitaa.com/howzeh_babol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شکهایی که نباید در نماز به آن اعتنا نمود (مسواک) ۱-م = شک بعداز محل و شک در نمازمستحبی ۲-س=شک بعداز سلام ۳-و=شک بعداز وقت ۴-ا =شک امام با حفظ ماموم و شک ماموم با حفظ امام ۵-ک= شک کثیر الشک @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱- از آنجا که سخن گفتن مملوک در برابر مالک نیازمند ادب خاص و کلام خاصی است – مخصوصا که مالک.مالک  علی الاطلاق و نامتناهی باشد که برای مملوک امکان فهم او و احاطه به الطاف او وجود ندارد –سوره مبارکه حمد ادب سخن گفتن را به بنده آموخته است و آن این که ابتدا عظمت الهی و مالک خویش را توجه نموده آنگاه در خواست مملوک ذکر شود یعنی تحمید. توصیف و تمجید الهی را مقدمه درخواست خویش قرار دهد ۲-.لذا در روایتی که از بنی مکرم اسلام ( صلی الله علیه و اله وسلم) وارد شده است آمده است که خداوند فرمود نماز را بین خود و بنده خود تقسیم کرده ام زمانی که عبد می گوید (الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين‏)خداوند می‌فرماید بنده ام مرا حمد کرده است زمانی که بگوید (َ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏) خداوند می‌فرماید بنده ام ثنایم را گفته است زمانی که بگوید (ِ مالِكِ يَوْمِ الدِّين‏) خداوند می‌فرماید بنده ام تمجیدم کرده است زمانی که بگوید(إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعِين‏) خداوند می‌فرماید این بین من و بنده ام است و برای بنده ام است آنچه درخواست کند و زمانی که بگوید (اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ صِراطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لَا الضَّالِّين‏) خداوند می‌فرماید این مال بنده ام است و برای بنده ام است آنچه بخواهد (قال اللَّه تعالى: قسّمت‏ الصلاة بيني‏ و بين‏ عبدي‏ نصفين، و لعبدي ما سأل، فإذا قال: «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ» قال اللَّه تعالى: حمدني عبدي، فإذا قال: «الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» قال اللَّه تعالى: أثنى عليّ عبدي، فإذا قال: «مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ» قال اللَّه: مجّدنى عبدي، فإذا قال: «إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ» قال‏اللَّه: هذا بيني و بين عبدي، و لعبدي ما سأل‏)([1]) -مجمع البیان ج 1 ص 17 دار احیا ئ التراث 1429[1] https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شک‌ در عدد رکعت‌های نمازهای چهار رکعتی در ۹ صورت صحیح است(یعنی باید به آن اعتنا کرد و طبق دستور نسبت به آن عمل کرد) سه صورت دارد الف -بعداز سر برداشتن از سجده دوم ۱. شک میان دو و سه بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ۲. شک میان دو و چهار بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ۳. شک میان دو و سه و چهار بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ۴. شک میان چهار و پنج بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ب_ بعداز ایستادن ۱. شک میان چهار و پنج در حال ایستاده. ۲. شک میان سه و پنج در حال ایستاده. ۳. شک میان سه و چهار و پنج در حال ایستاده. ۴. شک میان پنج و شش در حال ایستاده ج . شک میان سه و چهار در هر جای نماز تذکر: تعداد رکعتهای نماز احتیاط (که برای شک در رکعتهای نماز به جا آورده می‌شود) به تعداد کمبود احتمالی در نماز است، بنابراین در شک بین دو و چهار، دو رکعت نماز احتیاط، واجب است، و در شک بین سه و چهار، یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا دو رکعت نشسته واجب است https://eitaa.com/jorenab
وَ هَذَا يَوْمٌ حَادِثٌ جَدِيدٌ وَ هُوَ عَلَيْنَا شَاهِدٌ عَتِيدٌ إِنْ أَحْسَنَّا وَدَّعَنَا بِحَمْدٍ وَ إِنْ أَسَأْنَا فَارَقَنَا بِذَمٍّ . امروز روز آفریده شدۀ جدیدی است و او بر ما گواه آماده‌ای است. اگر خوبی کنیم، ما را با سپاس ترک می‌کند؛ و اگر بدی کنیم، نکوهش‌کنان از ما جدا می‌شود. https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
نخبگان دانشگاهی ما مایه‌ آبروی ایران شدند ▪️رهبر انقلاب: میگفتند تصاویر پهپادهای ایرانی فتوشاپ است! حالا میگویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است رهبر انقلاب: 🔹بدون مبالغه باید بگوییم نخبگان دانشگاهی ما مایه‌ی آبروی ایران شدند. شما نسلِ جوانِ نخبگان هستید. قبل از شما هم نخبگان زیادی، نسلهای قبل از شما، در این چهل سال وجود داشتند که آبرو دادند به کشور. در هر مسئله‌ای دانشمندان ما ورود کردند و متمرکز شدند، کاری کردند که در محافل علمی جهان مورد تحسین واقع شد. حالا من چند نمونه‌اش را اینجا بگویم که البتّه همه‌ی شما هم میدانید: 🔹 تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان؛ نه در فقط در مسئله‌ی سلولهای بنیادی، در شبیه‌سازی حیوان زنده، این در دنیا یک چیز کمیابی بود، این اتّفاق افتاد. 🔹 انتقال ماهواره به فضا. این مال چند کشور است. همه‌ی کشورها این را ندارند. خیلی‌ها ماهواره در فضا دارند، ولی مال خودشان نیست، خودشان پرتاب نکردند. آنهایی که خودشان پرتاب میکنند تعداد معدودی کشورند. ما البتّه عقبیم، امّا پرتاب کردیم، توانستیم، رفتیم. دانشمندان ما متمرکز شدند. 🔹 ساخت ربات‌های انسان‌نما در دانشگاه تهران مهم است. 🔹 دستاوردهای بنیادین در صنعت هسته‌ای؛ ما به مسائل بنیادین در صنعت هسته‌ای دست پیدا کردیم. ما دنبال سلاح و بمب اینها نمیرویم امّا خود این صنعت خیلی برکات دارد. ما توانستیم دست پیدا کنیم. 🔹 ساخت تجهیزات پیشرفته‌ی موشکی و پهپادی که چند سال پیش از این وقتی که عکسهایش منتشر میشد، میگفتند این فتوشاپ است. حالا میگویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است. چرا به فلان کس میفروشید، به فلان کس میدهید. 🔹 ساخت واکسن های پیچیده به خصوص واکسن کرونا و امثال اینها. 🔹 خب اینها کارهایی است که نخبه‌ی ایرانی انجام داده. این برای کشور آبروست. @TasnimNews