eitaa logo
جرعه ناب
645 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
199 ویدیو
25 فایل
علی گلایری سطح چهار(دکتری),استاد حوزه و دانشگاه. نویسنده @Aligelayeri #جرعه_ناب ؛جرعه ای از چشمه جوشان نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جرعه ناب
روز سه‌شنبه به نام حضرت زین العابدین و امام باقر و امام صادق(علیهم‌السلام) است. زیارت میکنیم ایشان را در این روز به این زیارت: السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا خُزَّانَ عِلْمِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا تَرَاجِمَةَ وَحْىِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَئِمَّةَ الْهُدَىٰ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَعْلامَ التُّقىٰ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْلادَ رَسُولِ اللّٰهِ، أَنَا عَارِفٌ بِحَقِّكُمْ، مُسْتَبْصِرٌ بِشَأْنِكُمْ، مُعادٍ لِأَعْدائِكُمْ، مُوَالٍ لِأَوْلِيَائِكُمْ، بِأَبِى أَنْتُمْ وَأُمِّى، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْكُمْ . اللّٰهُمَّ إِنِّى أَتَوالىٰ آخِرَهُمْ كَمَا تَوالَيْتُ أَوَّلَهُمْ، وَأَبْرَأُ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَهُمْ، وَأَكْفُرُ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَاللَّاتِ وَالْعُزَّىٰ . صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْكُمْ يَا مَوالِىَّ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ . السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدَ الْعَابِدِينَ وَسُلالَةَ الْوَصِيِّينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَاقِرَ عِلْمِ النَّبِيِّينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَادِقاً مُصَدَّقاً فِى الْقَوْلِ وَالْفِعْلِ، يَا مَوالِىَّ هٰذَا يَوْمُكُمْ وَهُوَ يَوْمُ الثُّلَثَاءِ، وَأَنَا فِيهِ ضَيْفٌ لَكُمْ وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ، فَأَضِيفُونِى وَأَجِيرُونِى بِمَنْزِلَةِ اللّٰهِ عِنْدَكُمْ وَآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ. https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؟ سوال قزوینی راجع به میر نوروز می نویسد: سخن در پرده می‌گویم چو گل از غنچه بیرون آی که بیش از پنج روزی نیست حکم میر نوروزی این تعبیر عبارت بوده از پادشاهی یا امیری یا حاکمی موقتی که سابق در ایران رسم بوده در ایام عید نوروز محض تفریح عمومی و خنده و مضحکه او را بر تخت می‌نشانیده‌اند و پس از انقضای ایام جشن‌، سلطنت او نیز به پایان می‌رسیده‌، و گویا پادشاه حقیقی وقت محض متابعت سنت عمومی در آن چندروزه خود را برحسب ظاهر از سلطنت خلع می‏‎کرده و نام پادشاهی را با جمیع ظاهری آن از فرمانروایی مطلق و اطاعت عموم عمال دولت از کشوری و لشکری از اوامر و نواهی او به یکی از ادانی الناس واگذار می نموده و این شخص مسخره در آن چند روزه به نوع سلطنت دروغی صوری محض که واضح است جز تفریح و سخریه و خنده و بازی هیچ منظور دیگری از آن در بین نبوده انجام می‌داده و احکامی صادر می‌نموده و عزل و نصب و توقیف و حبس و جریمه و مصادره می‌کرده و پس‌از چند روزی سلطنت صوری کوتاه او به پایان می‌رسیده و امور باز به مجاری عادی خود جریان می‌یافته است‌، و به این مناسبات تعبیر ‌« پادشاه نوروزی‌» یا ‌«‌میر نوروزی‌» کنایه شده بوده است از پادشاهی که مدت سلطنت او بسیار کوتاه و فرمانروائی او بسیار متزلزل و بی‌دوام و بی‌اساس باشد بنقل از مجله یادگار س 1 ش‌3ص 16 - 13 https://eitaa.com/jorenab
ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِكَ فَهِيَ كَالْحِجارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً .... سپس دل‌هاى شما بعد از اين [همه كفران] سخت شد؛ همچون سنگ، يا سختر دراین آیه شریفه خداوند متعال دلهای عده ای را سنگ بلکه سخت از سنگ تشبیه میکند سوالی که مطرح است اینکه چرا دل سخت می شود و نشانه سخت شدن آن چیست؟ حضرت علی علیه السلام تعبیر بسیار زیبایی دارند می فرماید چشم به منزله نهر آب است که اشک از ان جاری می شود و این نهر به چشمه ای متصل است به نام دل هرگاه چشمه دل خشک شود دیگر از چشم اشکی جاری نمی شود و علت خشکیدن چشمه دل آن است که همانطور که خاک وخاشاک فراوان بر چشمه ای بریزد آنرا دفن میکند دل نیز زیر انباری از گناه دفن می شود و برای گناهانی که فرد انجام می دهد دیگر از نبود نان بر سر سفره مظلومی متاثر نمی شود و دیگر نافرمانی ولی نعمت یعنی خداوند متعال اورا شرمسار نمی سازد لذا خشک می شود و دلی که خشک شود سخت می شود أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- مَا جَفَّتِ الدُّمُوعُ إِلَّا لِقَسْوَهًِْ الْقُلُوبِ وَ مَا قَسَتِ الْقُلُوبُ إِلَّا لِکَثْرَهًِْ الذُّنُوب. امام علی (علیه السلام) می فرمایند: اشک چشم‌ها خشک نمی‌شوند مگر از اثر قساوت قلب و دل‌ها نیز سخت [و دچار قساوت] نمی‌شوند مگر در اثر گناهان زیاد.  الکافی، ج۱، ص۸۱ @jorenab
منصوربن حازم می گوید به امام صادق ( علیه السلام) عرض کردم به مردم گفتم: آیا قبول دارید که رسول خدا حجت الهی بود بر بندگانش ؟ گفتند بله  گفتم زمانی که حضرت رحلت کرد حجت خداوند بر بندگان که حرام وحلال الهی رابیان کند وآنچه موجب خشم وخشنودی حق است را متذکر شود چه کسی است ؟گفتند قرآن   دیدم قرآن گروه های مختلف مانند مرجئه قدریه  وزندیق که قرآن را قبول دارند باهم در باره  اش اختلاف دارند  فهمیدم قرآن خودش کافی نیست نیاز به قیم دارد تا آنچه در آن است را برای مردم تبیین کند   از آنها پرسیدم قیم قرآن کیست ؟گفتند ابن مسعود هست برخی را می داند ابن عمر است بخشی را می داند حذیفه بعضی را می داند گفتم اینها که گفتید بر همه قرآن احاطه کامل دارند؟ گفتند نه دیدم تنها کسی که به همه قرآن آگاهی و احاطه کامل دارد علی ( علیه السلام ) است   پس شهادت دادم که علی ( علیه السلام) قیم قرآن است که بر همه قرآ ن احاطه دارد  وطاعتش واجب است  واو حجت خداوند بر بندگان بعد از رسول  خداست وآنچه در باره قرآن بگوید حق است امام صادق(علیه السلام)  فرمود خداوند  تورا مورد رحمت خویش قراردهد ( الکافی دارالکتب الاسلامیه ج1 ص 168-169 باب الاضطرار الی الحجه حدیث 2) @jorenab
وقتی کنار نهرآب می نشینید جریان آنرا به خوبی می بینیدو حس می کنید اما بعضی چیزها حرکتشان کُنداست مثل بچه ا ی که بزرگ می شود کسانی که با فاصله طولانی اورا می بینند بهتر متوجه بزرگ شدنش می شوند تا پدرو مادر که همیشه آورا می بینند بعضی چیزها هم حرکتش را نمی شود حتی با توجه متوجه شد و نیاز به دقت فراوان دارد مانند حرکت کوه ها که قران کریم می فرماید شما خیال می کنید کوه ها ثابت هستند در حالی که مثل ابر در حرکت هستند وَتَرَی الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ( نمل:۸۸) نکته مهم از نگاه قران کریم این است همه چیز در عالم در حرکت است و مقصد این حرکت هم خداوند متعال است وَإِلَی اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ (بقره:۲۱۰) https://eitaa.com/jorenab
روز چهارشنبه به نام حضرت موسی بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادی(علیهم‌السلام) است. زیارت میکنیم آن بزرگواران : السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْ لِيَاءَاللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا حُجَجَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا نُورَ اللّٰهِ فِى ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْكُمْ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، بِأَبِى أَنْتُمْ وَأُمِّى، لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللّٰهَ مُخْلِصِينَ، وَجَاهَدْتُمْ فِى اللّٰهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّىٰ أَتاكُمُ الْيَقِينُ، فَلَعَنَ اللّٰهُ أَعْداءَكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ أَجْمَعِينَ، وَأَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللّٰهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبا إِبْراهِيمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُوسىٰ، يَا مَوْلاىَ يَا أبا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَنَا مَوْلىً لَكُمْ، مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَجَهْرِكُمْ، مُتَضَيِّفٌ بِكُمْ فِى يَوْمِكُمْ هٰذَا وَهُوَ يَوْمُ الْأَرْبَعاءِ، وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ، فَأَضِيفُونِى وَأَجِيرُونِى بِآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ. https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 خواب آیت‌الله جوادی آملی درباره شهید بهشتی □ عصری می‌خواستم استراحت کنم، در آن استراحت (خواب) دیدم که مرحوم شهید بهشتی دارند می‌روند، با یک لباس فاخری. عرض کردم: کجا؟ با انگشت‌شان اشاره کردند، یک قصر مجللی روبرو بود... @HawzahNews | حوزه‌نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مفضل می گوید :امام صادق (علیه السلام) به من فرمود ای مفضل کوش کن انچه به تو می گویم وبدان که حق است وآنرا انجام بده وبه گروه مومنین خبر بده گفتم فدایت شوم گروه مؤمنین چه کسانی هستند فرمود :آنانکه میل به برآوردن حاجات برادرانشان دارند سپس فرمود کسی حاجت بر مؤمن خویش را برآورده سازد خداوند در روز قیامت صد هزار حاجت اورا بر اورده می سازد که از جمله آن بهشت است. «عَنِ الْمُفَضَّلِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ لِي يَا مُفَضَّلُ اسْمَعْ مَا أَقُولُ لَكَ- وَ اعْلَمْ أَنَّهُ الْحَقُّ وَ افْعَلْهُ وَ أَخْبِرْ بِهِ عِلْيَةَ إِخْوَانِكَ- قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ مَا عِلْيَةُ إِخْوَانِي- قَالَ الرَّاغِبُونَ فِي قَضَاءِ حَوَائِجِ إِخْوَانِهِمْ- قَالَ ثُمَّ قَالَ وَ مَنْ قَضَى لِأَخِيهِ الْمُؤْمِنِ حَاجَةً- قَضَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مِائَةَ أَلْفِ حَاجَةٍ- مِنْ ذَلِكَ أَوَّلُهَا الْجَنَّة» -بحار الانوار ج71 ص322 https://eitaa.com/jorenab
(إِذَا هِبْتَ أَمْراً فَقَعْ فِيهِ، فَإِنَّ شِدَّةَ تَوَقِّيهِ أَعْظَمُ مِمَّا تَخَافُ مِنْهُ حکمت ۱۷۵ هنگامى كه از چيزى مى ترسى خود را در آن بيفكن، چرا كه سختى پرهيز از آن از آنچه مى ترسى بيشتر است هرگاه انسان انتظار امری را داشته باشد همیشه در نگرانی بسر می برد و همین میشودتا خیالات متعدد در ذهن وی خطورکند لذا ترس و وحشت اورا فرا میگیرد و همیشه این ترس با او خواهد بود زیرا منبع آن ناشناخته است و نمیداند چه چیزی گریبانگیر او خواهد شد اما اگر دچار ان مشکل و گرفتاری شود میداند چه بلایی بر سرش آمده است ای بسا هرگز ان چیزی نبوده است که فکر میکرد سعدى در گلستان خود داستان زيبايى در اين زمينه نقل مى كند. مى گويد: پادشاهى با غلامى عجمى در كشتى نشست، و غلام هرگز دريا نديده بود و محنت كشتى نيازموده. گريه و زارى در نهاد و لرزه بر اندامش افتاد. چندان كه ملاطفت كردند آرام نمى گرفت و عيش مَلِك از او منغّص بود چاره ندانستند. حكيمى در آن كشتى بود مَلِك را گفت: اگر فرمان دهى من او را به طريقى خاموش گردانم. گفت: غايت لطف و كرم باشد. بفرمود تا غلام را به دريا انداختند. بارى چند غوطه خورد، مويش گرفتند و پيش كشتى آوردند و به دو دست در سكان كشتى آويخت. چون برآمد به گوشه اى بنشست و آرام يافت. مَلِك را عجب آمد پرسيد: در اين چه حكمت بود؟ گفت: از اول محنت غرقه شدن ناچشيده بود و قدر سلامت كشتى نمى دانست. قدر عافيت كسى دارد كه به مصيبتى گرفتار آيد. (گلستان سعدی باب اول در سیرت پادشاهان حکایت هفتم ) @jorenab
می گویند شخصی فرزندش را پیش استادی برد تا به او علم جفر بیاموزد بعداز مدتی به مدرسه فرزندش رفت و از استاد پرسید آیا چیزی آموخته است گفت بله پدر خواست فرزندش را آزمایش کند دانه تسبیح در دست خود پنهان کرد به فرزندش گفت آیا می توانی بگویی در دستم چیست پسر بعداز مدتی تفکر گفت سنگ آسیا پدر سخت بر اشفت خطاب به استاد گفت این همه هزینه کردم مدتها پیش تو بود تا چیزی یاد بگیرد اما نتوانستی بهش یاد بدهی ؟؟ استاد گفت آنچه من باید به او آموزش بدهم بدرستی دادم زیرا طبق محاسبات فهمید آنچیزی در دست توست گرد است و وسطش سوراخ دارد اما بقیه مربوط به خودش است که باید بفهمد سنگ آسیا که چند مرد قوی نمی توانند حرکتش بدهند چگونه در مشت تو جا می شود؟؟ قران کریم هم می فرماید ما راه را به شما نشان می دهیم به راه راست هدایت می کنیم اما این شما هستید یا شکر گزار هستید از راه درست تبعیت می کنید یاکفران کرده ناسپاسی می کنید إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا (انسان:۳) قران کریم نمونه ای را نقل میکند که وقتی خداوند راه را به او نشان داد او دنبال راه را گرفت و حرکت کرد آتَیْنَاهُ مِن کُلِّ شَیْءٍ سَبَبًا فَأَتْبَعَ سَبَبًا(کهف:-۸۵-۸۴) می فرماید علت موفقیت ذوالقرنین این بود ما وقتی اسباب هرچیزی را در اختیارش قرار دادیم از آنها به خوبی استفاده کرد https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
هدایت شده از جرعه ناب
روز پنجشنبه به نام امام حسن عسکری(علیه‌السلام) است. در زیارت آن حضرت می گوییم: السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِىَّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَخَالِصَتَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثَ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِينَ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، أَنَا مَوْلىً لَكَ وَلِآلِ بَيْتِكَ، وَهٰذَا يَوْمُكَ وَهُوَ يَوْمُ الْخَمِيسِ، وَأَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَمُسْتَجِيرٌ بِكَ فِيهِ، فَأَحْسِنْ ضِيافَتِى وَإِجارَتِى بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَاهِرِينَ. https://eitaa.com/jorenab
🔹رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند 🔻متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ غلامحسین محسنی اژه‌ای دامت تأییداته اکنون که جناب آقای رئیسی با رأی ملت ایران توفیق خدمت در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران یافته‌اند، با تشکر فراوان از خدمات ارزنده‌ی ایشان در مدت مسئولیت قضائی و کارنامه‌ی افتخارآمیزی که در پایه‌گذاریِ اقدامات ماندگار از خود به جای گذاشته‌اند، جناب‌عالی را که علاوه بر صلاحیتهای قانونی، برخوردار از تجربه‌ی گرانبها و شناخت عمیق و سابقه‌ی درخشان در امر قضا میباشید، بر اساس اصل یکصد و پنجاه و هفت، به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب میکنم. انتظار اینجانب، اولاً: اهتمام جدّی به مأموریتهای اساسی دستگاه قضاء در قانون اساسی است، یعنی گسترش عدالت، و احیاء حقوق عامّه، و تأمین آزادیهای مشروع، و نظارت بر حسن اجرای قوانین، و پیشگیری از وقوع جرم، و نیز مبارزه‌ی قاطع با فساد. و ثانیاً: ادامه‌ی رویکرد تحوّلی و اجرای سند تحول موجود با اهتمام ویژه. و ثالثاً: گسترش فناوریهای نوین و تضمین دستیابی آسان و رایگان مردم به خدمات قضائی. و رابعاً: گماردن نیروهای کارآمد و جهادی و فاضل و صالح در مسئولیتها، و تربیت مدیران شایسته برای سطوح عالی و میانی قضائی و اداری. و خامساً: ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و حفظ عزت و منزلت ایشان، و متقابلاً برخورد قاطع با معدود افراد متخلّف. و سادساً: ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان که دارای برکاتِ بسیار است. توفیقات جنابعالی و همکارانتان را از خداوند متعال مسألت میکنم و امیدوارم خدمات شما موجب رضای خدا و خلق گردد. بحوله و قوّته. و السلام علیکم و رحمةالله سیّدعلی خامنه‌ای ۱۰ تیر ۱۴۰۰
در حساس ترین مرحله ی عملیات بیت المقدس که پیشروی برای تصرف خرمشهر ادامه داشت، آمد در عمق جبهه ی شلمچه و در زیر آتش بسیار سنگینی که نفس همه را بریده بود، دوربین کشید و شبکه ی برق منطقه ی عمومی بصره را نشان داد و گفت: -اگه هدف عملیات، خرمشهر نبود، می تونستیم بصره رو تصرف کنیم. همان وقت یک بسیجی آمده بود و می پرسید که با لباس خون آلود می شود نماز خواند یا نه؟ با حوصله جواب او را داد و مقداری هم چرب تر و نرم تر از حد معمول، به او گفتم: -این بنده ی خدا هم فرصت گیر آورده، عاشق عمامه ی تو شده ، گفت : -وقتی او سوال شرعی می پرسه، مخصوصا از نماز، من دیگه فرمانده نیستم. این همون چیزیه که من می خوام. برگرفته از كتاب « بوي باران» نوشته ي سيد علي بني لوحي https://eitaa.com/jorenab
مَنْ قَرَأَ سُورَةَ الْجُمُعَةِ فِی کُلِّ لَیْلَةِ جُمُعَةٍ کَانَتْ کَفَّارَةً لِمَا بَیْنَ الْجُمُعَةِ إِلَی الْجُمُعَةِ بحار الانوار ج۸۶ص۳۶۲ امام صادق علیه السلام : هر کس این سوره را در هر شب جمعه بخواند کفاره گناهان ما بین دو جمعه خواهد بود. https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
افسوس که عمرى پى اغیار دویدیم از یار بماندیم و به مقصد نرسیدیم سرمایه ز کف رفت و تجارت ننمودیم جز حسرت و اندوه متاعى نخریدیم بس سعى نمودیم که ببینیم رخ دوست جانهابه لب آمد رخ دلدار ندیدیم اى حجت‏ حق پرده ز رخسار بر افکن کز هجر تو ما پیرهن صبر دریدیم ما چشم براهیم به هر شام سحرگه در راه تو از غیر خیال تو رهیدیم اى دست‏خدا دست‏برآور که ز دشمن بس ظلم بدیدیم و بسى طعنه شنیدیم شمشیر کجت راست کند قامت دین را هم قامت ما را که زهجر تو خمیدیم شاها ز فقیران درت روى مگردان بر درگهت افتاده بصد گونه امیدیم شعر از مرحوم حاج میرزا على اکبر نوقانى (فقیر) @jorenab
میثم می گوید شبی با حضرت امیرالمومنین علیه السلام بیرون کوفه رفتیم حضرت خطی دورم کشید و فرمودازین خط بیرون نیا ودر تاریکی شب ناپدید شد باخودم گفتم ای میثم حضرت را با این همه دشمن تنها میگذاری اگر اتفاقی برای حضرت بیافتد جواب خداو رسولش را چه خواهی داد به دنبال حضرت رفتم دیدم سر مبارک را درون چاهی گذاشته به چاه خطاب میکند و چاه هم اورا خطاب میکند و باچاه حرف می زند متوجه من شد فرمود چه کسی هستی گفتم میثم فرمود مگر نگفتم از آن خط بیرون نیا گفتم ترسیدم برای شما اتفاقی بیافتد فرمود شنیدی که چه چیزی می گفتم گفتم نه فرمود فِی الصَّدْرِ لُبَانَاتٌ إِذَا ضَاقَ لَهَا صَدْرِی نَکَتُّ الْأَرْضَ بِالْکَفِ وَ أَبْدَیْتُ لَهَا سِرِّی فَمَهْمَا تُنْبِتُ الْأَرْضُ فَذَاکَ النَّبْتُ مِنْ بَذْرِی این سینه پراز اندوه است زمانی که دلم بگیرد زمین را با دستم می کَنَم و اسرار خودرا در آن پنهان میکنم هرگاه زمین گیاهی برویاند این گیاه از بذر ی است که من کاشته ام (بحارالانوارج۴۰ص۲۰۰) https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
السلام علیک یا صاحب الزمان https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه به داود رِقّى فرمود كه ترك مكن اين دعا را سه مرتبه در وقت صبح و سه مرتبه در وقت شام اَللّهُمَّ اجْعَلنى فى دِرْعِكَ الْحَصينَةِ الّتى تَجْعَلُ فيها مَنْ تُريدُ پس بدرستى كه پدرم عليه السلام مى فرمود كه اين از دعاى مخزون است . ( مفاتیح الجنان ملحقات باقیات صالحات) @jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
نوع حرکت به سوی هدف برای حرکت به سوی مقصد به مقداری ارزشی که برای مقصداست می بایست سعی وتلاش نمود قرآن کریم این مقاصد را به بیان نوع حرکت ارزش گزاری کرده است که با توجه به ایات می توان نقش آن را در زندگی انسان درک کرد وبرای آن می بایست به همان مقدار تلاش نمود نه بیشتر زیرا در صورتی که مقصد ارزشگزاری نشود نوع حرکت مشخص نمی شود وزمانی که نوع حرکت مشخص نشود انسان نمی داند چه چیزی اولویت اوست ای بسا برای رفتن به سوی امری کوچک مطلب مهم را از دست خواهد داد قرآن کریم در باره روزی فرمود« هُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ ذَلُولًا فَامْشُوا فِي مَناكِبِها وَ كُلُوا مِنْ رِزْقِه‏ » یعنی خداوند زمین را برایتان رام کرد راه بروید روزی بدست اورید پس برای روزی دغدغه نداشته باشید در باره نماز فرمود « فَاسْعَوْا إِلى‏ ذِكْرِ اللَّه‏ » یعنی سعی تان را بکنید تا به نحو خوبی از عهده ان بر آیید در باره بهشت فرمود« سارِعُوا إِلى‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ‏» یعنی از هم سبقت بگیرید یک مسابقه است سعی کنید زودتر از دیگران برسید درباره خدا فرمود « فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ إِنِّي لَكُمْ مِنْهُ نَذِيرٌ مُبِين‏ » وقتی بحث حرکت به سمت خداست می فرماید فرار کنید یعنی هرچه توان دارید بکار بگیرید ملک:15 -جمعه:9 -آل عمران :133 -ذاریات :50 https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا