هدایت شده از جرعه ناب
عالم با جلالت و داناى با ذكاوت، مجمع فضيلتها و فرد با صفاى با وفا، ملّا على رشتى – كه خاك مزارش پاكيزه باد – (اين داستان را) برايم نقل كرد؛ و او دانشمندى نيكوكار و پرواپيشه اى گوشه گير و واجد دانشهاى گوناگون و فردى با بصيرت و نقّاد و از شاگردان استاد گرانقدر (ميرزا محمّد حسن شيرازى) بود كه سايه اش پايدار باد.
چون درخواست اهالى “لار” از نواحى فارس از نداشتن عالم جامع نافذ الحكم بالا گرفت، (استاد معظّم ميرزا محمّد حسن شيرازى) آن مرحوم را بدان جا فرستاد. وى (در آن جا) با سعادت زيست و با ستايش مُرد. من مدّتها در سفر و حضر مصاحبش بودم و در اخلاق و فضايل چون وى كم ديدهام.
او گفت:
يك وقتى از زيارت حضرت ابا عبد اللَّه الحسين عليه السلام باز میگشتم. از راه فرات به نجف اشرف می رفتم. چون به يكى از كشتىیهاى كوچك سوار شدم كه ميان كربلا و طويرج كار میكرد؛ ديدم افرادى كه سوار كشتى اند همگى از اهالى حلّه اند؛ و راه حلّه و نجف از طويرج جدا مىشود. آن جماعت همگى به لهو و لعب و شوخى مشغول شدند، جز يك تن كه او در كارهاى آنان وارد نمىشد. از چهرهاش آثار افتادگى و وقار ظاهر بود؛ نه شوخى میكرد و نه مى خنديد. آن گروه روش او را ردّ مى كردند، و بر او عيب مى گرفتند؛ با اين حال در خورد و خوراك و آشاميدنىها با ايشان شريك بود. از او بسيار تعجّب كردم؛ ولى مجال سؤال نبود؛ تا اين كه به جايى رسيديم كه به خاطر (عمق) كم آب، كشتى قادر به پيشروى نبود؛ لذا صاحب كشتى ما را از كشتى پياده كرد؛ در نتيجه در كنار رود راه را پيش گرفتيم.
اتفاقاً با آن شخص همراه شدم. از علّت كناره گيرى وى از دوستانش و بدگويى آنان بدو، پرسيدم.
گفت: ايشان از خويشان من و از اهل سنّت اند؛ پدرم نيز از ايشان است؛ ولى مادرم اهل ايمان مى باشد؛ من نيز در سلك آنان بودم؛ امّا خدا به بركت حضرت حجّت صاحب الزّمان عليه السلام به خاطر تشيّع بر من منّت نهاد.
از چگونگى ايمانش پرسيدم.
گفت: نام من ياقوت است. در كنار پل حلّه روغن مى فروشم. يك سالى به خاطر خريدن روغن از حلّه به اطراف و نواحى، نزد باديه نشينهاى از اعراب بيرون رفتم؛ چند منزلى دور شدم تا آن چه خواستم، خريدم؛ و با گروهى از اهل حلّه برگشتم. در يكى از منازل فرود آمديم و خوابيديم؛ چون بيدار شدم كسى را نديدم. همه رفته بودند. راه ما از صحراى بى آب و علفى مى گذشت كه درندگان بسيار داشت و نزديكترين آبادى (با آنجا) فرسنگها راه فاصله داشت.
پس برخاستم و بار را بر مركب خويش نهادم؛ و در پى آنان روان شدم؛ ولى راه را گم كردم و حيران و سرگردان گشتم و از درندگان و تشنگى در طول روز ترسيدم.
پس از خلفا و مشايخ (خود) پناه خواستم، و از ايشان يارى جستم، و آنان را در نزد خدا شفيع قرار دادم، و بسيار گريستم؛ امّا از ايشان چيزى آشكار نشد.
پيش خود گفتم: من از مادرم مىشنيدم كه مى گفت: ما امام زنده اى داريم كه كنيهاش “ابا صالح” است؛ او گم شدگان را به راه مىرساند؛ و به فرياد درماندگان مى رسد؛ و ناتوانان را يارى مىكند.
پس با خداى متعال پيمان بستم كه اگر بدو پناه جستم، و او مرا يارى كرد، به آيين مادرم درآيم. لذا او را صدا زدم و بدو پناه جستم؛ ناگاه كسى را ديدم كه همراه من راه مى رود. بر سرش عمامه ى سبزى داشت كه رنگش مانند اين بود، و به علفهاى سبزى كه در كنار رود روييده بود، اشاره كرد؛ آن گاه راه را به من نشان داد، و به من امر كرد كه به آيين مادرم در آيم و كلماتى فرمود كه من فراموش كرده ام. و فرمود:
بزودى به قريه اى مى رسى كه اهل آن جا همگى شيعه اند.
گفت: پس گفتم: اى آقاى من! شما همراه من تا آن قريه مى آييد؟ سخنى فرمود كه معنايش اين بود:
– خير، زيرا هزار نفر در جاهاى گوناگون از من پناه خواسته اند. بايد ايشان را نجات دهم. اين حاصل كلام آن جناب بود.
سپس از من پنهان شد. من راه زيادى نرفتم كه به آن قريه رسيدم، در حالى كه آن قريه در مسافت دورى بود؛ همراهان (من) يك روز بعد از من بدان جا رسيدند. چون وارد حلّه شدم، به خدمت آقاى فقيهان سيّد مهدى قزوينى – كه خاك مزارش پاكيزه باد – رسيدم و داستان را براى او نقل كردم. او دانستنى هاى دينم را به من آموخت. از او پرسيدم چه كنم تا دگر بار به ديدار حضرتش عليه السلام شرفياب شوم؟
فرمود: حضرت ابا عبد اللَّه حسين عليه السلام را چهل شب جمعه زيارت كن.
(محدث نوری؛ نجم ثاقب؛ فصل هفتم؛ حکایت۴۵)
@jorenab
هدایت شده از | دهقانیان |
#معرفی_کتاب
🔹ولایت فقیه به عنوان اصلی مترقی و نظریه ای دقیق و علمی با پیشینه ای دیرینه در فقه و کلام اسلامی شناخته شده است که توسط امام خمینی ره از حالت نظریه ی صرفا علمی منجر به تشکیل حکومتی مبتنی بر این نظریه شده است.
این کتاب که به قلم فاضل محقق حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین گلایری مدیر محترم مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر به رشته تحریر در آمده است به شکل موجز و منجز ضمن بررسی ادله ولایت فقیه به موضوع حکومت اسلامی و نیز پاسخگویی به شبهات مربوط پرداخته است.
┄┉❈❖ @masabih ❖❈┉┄
@howzehmazandaran
هدایت شده از حوزهعلمیهشهرستانبابل
💠 مقاطع و دوره های تحصیلی حوزوی
📎 #پذیرش_حوزههای_علمیه_برادران
📎 #جذب_مدارس_علمیه_بابل
📎 #پذیرش
🌐 جهت اطلاعات بیشتر:
https://paziresh.ismc.ir/
https://eitaa.com/howzeh_babol/22640🇮🇷حوزه علمیه بابل🇮🇷
هدایت شده از جرعه ناب
یا وَصِیَّ الْحَسَنِ وَالْخَلَفَ الْحُجَّةَ اَیُّهَا الْقاَّئِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِیُّ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَی اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَیْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ [۳]
----------
[۳]: ای جانشین( امام ) حسن، (علیه السلام) ای یادگار شایسته، ای پایدار مورد امید، ای مهدی ای فرزند فرستاده خدا، ای حجّت خدا بر بندگان، ای آقا و مولای ما، به تو روی آوردیم و تو را واسطه قرار دادیم و به سوی خدا به تو توسّل جستیم، و تو را پیش روی حاجاتمان نهادیم، ای آبرومند نزد خدا، برای ما نزد خدا شفاعت کن.
@jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
#جهر_و_اخفات
سلام علیکم
امکانش هست این آیه شریفه را توضیح دهید
وَ لا تَجْهَرْ بِصَلاتِكَ وَ لا تُخافِتْ بِها وَ ابْتَغِ بَيْنَ ذلِكَ سَبِيلاً (اسرا:۱۱۰)
باتشکر
بعداز آنکه در اول آیه شریفه اشاره فرمود أَيًّا ما تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى
هر اسمی که برای خداوند بخوانی نیکوست زیرا هیچ زشتی به خدا نسبت داده نمی شود حال می فرماید از انجا که نماز بهترین یاد خداوند و محل خواندن خداوند متعال است پس حق اسما الهی را به جا بیاور یعنی بگونه ای که هم معلوم شود خداوند متعال بلند مرتبه است که دست هیچ اوهامی به او نمی رسد هم انقدر نزدیک است که از درون انسان ها اگاه است
لذا درنماز دستور داده شد تا بعضی آشکار خوانده شود و برخی آهسته
مرحوم علامه در المیزان می نویسد
بلند واشکار خواندن نماز مناسب این است که خداوند دارای مکان اعلی و بلند مرتبه است
و اهسته خواندن مناسب است به اینکه خداوند ازرگ گردن به انسان نزدیک تر است
(المیزان عربی ج۱۳ص۲۲۶)
بنابراین چون نماز بالاترین یاد خداوند است و قرآن کریم می فرماید هر اسم خداوند را بخوانی نیکوست
جهر(آشکار)واخفات(آهسته)در حقیقت جمع کردن بین همه اسمای الهی است و یاد اوری عظمت و بلند مرتبه بودن الهی و از رگ گردن نزدیکتر بودن حضرت حق
@jorenab
برنیامد از تمنای لبت کامم هنوز
بر امید جام لعلت دُردی آشامم هنوز
روز اول رفت دینم در سر زلفین تو
تا چه خواهد شد در این سودا سرانجامم هنوز
ساقیا یک جرعهای زان آب آتشگون که من
در میان پختگان عشق او خامم هنوز
از خطا گفتم شبی زلف تو را مشک ختن
میزند هر لحظه تیغی مو بر اندامم هنوز
پرتو روی تو تا در خلوتم دید آفتاب
میرود چون سایه هر دم بر در و بامم هنوز
نام من رفتهست روزی بر لب جانان به سهو
اهل دل را بوی جان میآید از نامم هنوز
در ازل دادهست ما را ساقی لعل لبت
جرعه جامی که من مدهوش آن جامم هنوز
@jorenab
هدایت شده از نهاد امامت جمعه شاهرود
15.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است و وجوب سیاسی دارد.
📝دعوت «حجت الاسلام و المسلمین امینی امام جمعه محترم شهر شاهرود »از عموم مردم و
حماسه سازان کشور جهت مشارکت پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری
🔰با نهاد امامت جمعه شاهرود همراه باشید...
┄┅💠@ejna_shahrod 💠┅┄
وَلایَطَئونَ مَوطِئًا یَغیظُ الکُفّارَ وَ لا یَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَیلًا اِلّا کُتِبَ لَهُم بِهٖ عَمَلٌ صٰلِح؛ مضمون این دو فقرهای که از این آیه خواندم، به طور خلاصه این است که هر عملی و اقدامی از شما که دشمن از آن ناخشنود باشد، در پیشگاه پروردگار یک عمل صالح است. میبینید که دشمنان دین، دشمنان اسلام، دشمنان ایران با انتخابات شما بشدّت مخالفند، بنابراین اقدام به انتخابات یک عمل صالح است. همهی کسانی که دنبال عمل صالحند -اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحٰت- میخواهند عمل صالح انجام بدهند، بدانند حضور در انتخابات یک عمل صالح از طرف اینها است.
۴۰۰/۳/۲۶
@jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
#با_امیر_مومنان_یک
اي خاک درت سرمه ارباب بصارت
در تأديت مدح تو خم، پشت عبارت
گردِ قدمِ زائرت، از غايت رفعت
بر فرق فريدون ننشيند ز حقارت
در روضه تو خيل ملايک، ز مهابت
گويند به هم مطلب خود را به اشارت
هر صبح که روح القدس آيد به طوافت
در چشمه خورشيد کند غسل زيارت
در حشر، به فرياد بهائي برس از لطف
کز عمر، نشد حاصل او غير خسارت
#شیخ_بهائی
@jorenab
از پروردگار خود آمرزش بخواهید
۱- که او بسیار آمرزنده است؛
۲- تا باران های مفید و پر برکت را از آسمان بر شما پیوسته دارد
۳- و شما را با مال بسیار و فرزندان متعدّد یاری رساند
۴- و باغ های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا فرماید
اِستَغفروا ربَّکم اِنَّه کانَ غَفّاراً یرسِلِ السَّماءَ علیکُم مِدراراً ویمدِدکُم بِاَموال وبنین وَیجعَل لَکُم جَنّاتٍ ویجعَل لکم اَنهاراً
(نوح:۱۰-۱۱).
@jorenab
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
رأیگیری انتخابات ۸ صبح فردا آغاز میشود
🔹ستاد انتخابات کشور: فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ آغاز می شود و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) میباشند.
@TasnimNews
هدایت شده از جرعه ناب
#با_امیر_مومنان_دو
مَنایِحُ اللهِ جاوَزَ اَمَلی
وَلَیسَ لِی شُکری وَلا عَمَلی
وَلکنَّ اَفضَلَهاعِندی وَاَجمَلَها
مُحَبَّتی لِاَمیرالمُومِنینَ علی
نعمت های الهی بیشتراز آرزو من است
که نه عملم به آن اندازه است و نه توان شکرگزاری آن را دارم
اما بالاترین و زیبا ترین آن
محبت من به حضرت علی علیه السلام است
@jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
زمانی که برادران حضرت یوسف گرفتار قحطی شدند و با کلی زحمت به مصر رسیدند سراغ عزیز مصر رفتند همان یوسفی که اورا به چاه انداختند و به بهای اندک فروختندگفتند گرفتار شدیم به ما کمک کن ما چیز اندکی داریم تو از خدا اجر و پاداشت را بگیر
يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا ۖ إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ (یوسف ۸۸)
ای عزیز مصر، ما با همه اهل بیت خود به فقر و قحطی و بیچارگی گرفتار شدیم و با متاعی ناچیز و بیقدر (حضور تو) آمدیم، پس بر قدر احسانت نسبت به ما بیفزا و از ما به صدقه دستگیری کن، که خدا صدقه بخشندگان را نیکو پاداش میدهد
خوب است ماهم این آیه شریفه را خطاب به امام زمان بگوییم :
ای سید ما ومولای ما ماچیزی نداریم وبا بضاعت اندک به سوی تو آمدیم وتو فراوان به ما عنایت کن چرا که خداوند پاداش نیکوکاران را برعهده گرفته است
#امام_زمان
@jorenab
#تَحَلُّم
امام(عليه السلام) فرمود: اگر حليم و بردبار نيستى خود را به بردبارى وادار كن (و همانند حليمان عمل كن) زيرا كمتر شده است كسى خود را شبيه قومى كند و سرانجام از آنان نشود
إِنْ لَمْ تَكُنْ حَلِيماً فَتَحَلَّمْ; فَإِنَّهُ قَلَّ مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْم إِلاَّ أَوْشَكَ أَنْ يَكُونَ مِنْهُمْ
(نهج البلاغه حکمت ۲۰۷)
واژه تَحَلُّم یعنی انسان خود را وادار کند مانند افراد بردبار رفتار کند زیرا گاهی شرایط بگونه ایست واکنش سریع ممکن است فاجعه بار باشد زیر ممکن است انسان تمام جوانب کارا را ندیده باشد اما وقتی انسان بردباری ورزد و تحمل کند هم واکنش می تواند منطقی باشد هم همراه با سنجش جوانب باشد
نکته ای که حضرت بدان توجه میدهد ان است که فضایل اخلاقی با تمرین و ممارست بدست میاد پس اگر کسی حلم ورزی را تمرین کند ارام ارام به صفت حلم اراسته می گردد لذا فرمود
كمتر شده است كسى خود را شبيه قومى كند و سرانجام از آنان نشود
پس یکی از راه های بدست اوردن فضایل اخلاقی ممارست و تمرین برای تحصیل آن فضایل اخلاقی است
@jorenab
چرا بندم به دلنشناس یاری دل که میدانم
نثارش گرکنم صدجان زمن ممنون نخواهد شد
#طبیب_اصفهانی
@jorenab
گلهام از تو مپندار که از دل برود
بردلم ازتوغباریست که مشکل برود
#طبیب_اصفهانی
@jorenab
#سیره_علوی
حضرت علی علیه السلام بارها به خلفا مشاوره میداد با انکه انها غاصبان خلافت بودند اما چون بحث اسلام بود حضرت از راهنمایی دریغ نمی کرد ازجمله درباره زیورالات کعبه بود که عده ای گفتند خوب است آنها را در جهت تجهیز لشکریان مصرف کنید وقتی از حضرت نظرخواهی شد فرمودند: قرآن بر پیامبر نازل شد در حالی که چهار نوع مال وجود داشت:
1. اموال مسلمانان که آن را به عنوان ارث قرار داد
2. «فی» یا غنیمت هایی که بین مستحقان تقسیم کرد
3. خمس که آن را در آنچه که مقرر شده بود قرارداد
4. زکات که آن را آنجا که لازم بود مقرر داشت
در آن زمان، زیور کعبه وجود داشت که خداوند آن را بر همان حال باقی گذاشت و این نه از روی فراموشی و نه به دلیل مخفی بودن بود پس تو هم همان کاری را انجام بده که خدا و رسول انجام داد.
عمر پذیرفت و گفت اگر تو نبودی رسوا می شدیم.
« لَوْ أَخَذْتَهُ فَجَهَّزْتَ بِهِ جُيُوشَ الْمُسْلِمِينَ كَانَ أَعْظَمَ لِلْأَجْرِ وَ مَا تَصْنَعُ الْكَعْبَةُ بِالْحَلْيِ فَهَمَّ عُمَرُ بِذَلِكَ وَ سَأَلَ عَنْهُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَالَ ع إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ أُنْزِلَ عَلَى النَّبِيِّ ص وَ الْأَمْوَالُ أَرْبَعَةٌ أَمْوَالُ الْمُسْلِمِينَ فَقَسَّمَهَا بَيْنَ الْوَرَثَةِ فِي الْفَرَائِضِ وَ الْفَيْءُ فَقَسَّمَهُ عَلَى مُسْتَحِقِّيهِ وَ الْخُمُسُ فَوَضَعَهُ اللَّهُ حَيْثُ وَضَعَهُ وَ الصَّدَقَاتُ فَجَعَلَهَا اللَّهُ حَيْثُ جَعَلَهَا وَ كَانَ حَلْيُ الْكَعْبَةِ فِيهَا يَوْمَئِذٍ فَتَرَكَهُ اللَّهُ عَلَى حَالِهِ وَ لَمْ يَتْرُكْهُ نِسْيَاناً وَ لَمْ يَخْفَ عَلَيْهِ مَكَاناً فَأَقِرَّهُ حَيْثُ أَقَرَّهُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ لَوْلَاكَ لَافْتَضَحْنَا وَ تَرَكَ الْحَلْيَ بِحَالِه»( نهج البلاغه حکمت:۲۷۰)
عثمان خطاب به حضرت علی علیه السلام می گوید نمی دانم درخواست مرگ ترا بکنم یا زندگی ات را اگر بمیری به خدا قسم دوست ندارم بعد از تو زنده بمانم زیرا کسی را جایگزین تو نمی یابم.( الغدیرج۹ص۱۸)
@jorenab
#شان_نزول_از_آگاهان_بپرسید
شخصی نزدعمربن خطاب امدگفت در کتاب شما آمده است بهشتی که عرض آن به اندازه آسمان و زمین است پس همه بهشت در قیامت کجاست؟
عمر گفت نمی دانم
تا حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام واردشد و یهودی از حضرت سوال کرد
حضرت فرمود وقتی روز می شود شب کجاست
یهودی گفت درعلم الهی است
فرمود شب می شود روز کجاست
گفت در علم الهی است
حضرت فرمود بهشت هم اینگونه است
سپس حضرت پیش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آمد و آنچه اتفاق افتاد به حضرت رسول اکرم صلیالله علیه وآله السلام فرمود
درین هنگام آیه شریفه فسئلوا اهل الذکر. از آگاهان بپرسید نازل شد
عَنِ السُّدِّیِّ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ إِذْ أَقْبَلَ كَعْبُ بْنُ الْأَشْرَفِ وَ مَالِكُ بْنُ الصَّیْفِیِّ وَ حُیَیُّ بْنُ أَخْطَبَ فَقَالُوا إِنَّ فِی كِتَابِكُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ [۳] إِذَا كَانَ سَعَةُ جَنَّةٍ وَاحِدَةٍ كَسَبْعِ سَمَاوَاتٍ وَ سَبْعِ أَرَضِینَ فَالْجِنَانُ كُلُّهَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَیْنَ یَكُونُ فَقَالَ عُمَرُ لَا أَعْلَمُ فَبَیْنَمَا هُمْ فِی ذَلِكَ إِذْ دَخَلَ عَلِیٌّ علیه السلام فَقَالَ فِی أَیِّ شَیْ ءٍ أَنْتُمْ فَالْتَفَتَ الْیَهُودِیُّ وَ ذَكَرَ الْمَسْأَلَةَ فَقَالَ علیه السلام لَهُمْ خَبِّرُونِی مِنَ النَّهَارِ [۴] إِذَا أَقْبَلَ اللَّیْلُ أَیْنَ یَكُونُ وَ اللَّیْلُ إِذَا أَقْبَلَ النَّهَارُ أَیْنَ یَكُونُ فَقَالَ لَهُ فِی عِلْمِ اللَّهِ یَكُونُ قَالَ عَلِیٌّ علیه السلام كَذَلِكَ الْجِنَانُ تَكُونُ فِی عِلْمِ اللَّهِ فَجَاءَ عَلِیٌّ علیه السلام إِلَی النَّبِیِّ صلی اللّٰه علیه و آله وَ أَخْبَرَهُ بِذَلِكَ فَنَزَلَ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ [۵] .
----------
[۳]: ۳. سورة آل عمران: ۱۳۳.
[۴]: ۴. فی المصدر: أن النهار.
[۵]: ۵. مناقب آل أبی طالب ۱: ۴۸۶. و الآیة فی سورة النحل: ۴۳. و الأنبیاء: ۷.
(بحارالانوار ج۴۰ص۱۷۴)
@jorenab