#با_امیر_مومنان_دو
مَنایِحُ اللهِ جاوَزَ اَمَلی
وَلَیسَ لِی شُکری وَلا عَمَلی
وَلکنَّ اَفضَلَهاعِندی وَاَجمَلَها
مُحَبَّتی لِاَمیرالمُومِنینَ علی
نعمت های الهی بیشتراز آرزو من است
که نه عملم به آن اندازه است و نه توان شکرگزاری آن را دارم
اما بالاترین و زیبا ترین آن
محبت من به حضرت علی علیه السلام است
@jorenab
زندگی یعنی زنده بودن در لحظه ها وبهره بردن ازثانیه ها
انچه قبلا اتفاق افتادحتی تلخ هم باشد افق دیدت را باز کرد
انچه را داشتی از دست دادی تقدیر نبود
اگر مقصر بودی پس تجربه اندوختی
دنیا هرگز ارزش اندوه را ندارد
از زندگی لذت ببر توبنده خدایی فقط باید به خدا پاسخگو باشی خدا حرف خانوادگی را بیرون نمی برد بنده اش را رها نمی کند
دلت را صاف کن کینه در دل یعنی آتش زدن خودت
ازاد باش
به چیزی دل نبند
وابسته نباش
اگر اسیر گذشته ای و توان رها شدن را نداری متعفن می شوی می پوسی مرداب نباش بوی گندت دیگران را اذیت کند رود باش حرکت کن
ازفرصت ها استفاده کن
گذر کن تا رها بمانی
@jorenab
رهبر انقلاب: از کسانیکه نجیبانه با تشخیص شورای نگهبان برخورد کردند تشکر میکنم
🔹من اولاً لازم میدانم از همهی کسانی که وارد عرصهی نامزدی شدند تشکر کنم. بسیاری از این افراد یقیناً بخاطر احساس مسئولیت وارد میدان شدند.
🔹ثانیاً از آن کسانی که صلاحیتشان را شورا تشخیص نداد و احراز نکرد و اینها نجیبانه با این مسئله برخورد کردند از آنها هم تشکر مضاعف باید بکنیم. حتی بعضی مردم را تحریص کردند که در انتخابات شرکت کنند، پای صندوقها بروند.
🔹عدم احراز صلاحیت به معنای بیصلاحیتی نیست. عدم احراز صلاحیت معنایش این است که شورای نگهبان نتوانسته تشخیص بدهد که این آقا صلاحیت دارد. نه اینکه تشخیص داده که صلاحیت ندارد، نه، ممکن است صلاحیت بالایی هم داشته باشد اما حالا گزارشها، امکانات، عرض کنم که آشناییهای شورای نگهبان نتوانسته این را تشخیص بدهد.
@Farsna
رهبر انقلاب: کسانی که نرفتن به پای صندوق را ترویج میکنند دلسوز مردم نیستند
🔹به مردم عزیزمان عرض میکنم؛ ملت عزیز ایران! انتخابات در یک روز انجام میگیرد امّا اثر آن در چند سال باقی میماند.
🔹در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلق به خودتان بدانید که متعلق به شماست و از خدا کمک و هدایت بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه که درست و حق است و به کسی که شایسته است و بروید پای صندوق و رأی بدهید.
🔹به حرف این کسانی که ترویج میکنند که فایدهای ندارد، نرویم، نمیرویم پای صندوق رأی، اعتنا نکنید. اینها دلسوز مردم نیستند. کسی که دلسوز مردم است مردم را از رفتن پای صندوق منع نمیکند.
@Farsna
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
منشین با بدان که صحبت بد
گر چه پاکی ترا پلید کند
آفتاب ار چه روشنست او را
پارهای ابر ناپدید کند
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
#سنایی
https://eitaa.com/jorenab
#زیارت_آل_یس_دو
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللَّهِ وَ رَبَّانِيَّ آيَاتِهِ
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللَّهِ وَ دَيَّانَ دِينِهِ
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ
سلام بر تو اى دعوت كننده خلق بسوى خدا و مظهر آيات الهى و مرآت صفات ربانى سلام بر تو اى درگاه خدا و حاكم و حافظ دين خدا
سلام بر تو اى خليفة الله و نصرت بخشنده دين خدا سلام بر تو اى حجت خدا و راهنماى بندگان به مقاصد الهي ات
https://eitaa.com/jorenab
امام صادق علیه السلام
تعجب می کنم از کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر
«حسبنا الله و نعم الوکیل»
پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده :
فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ(آل عمران ایه ۱۷۱)
پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و ترساندن شیاطین درآنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جستند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید
(بحارالانوار، ج ۹۰ص۱۸۵)
https://eitaa.com/jorenab
امام صادق علیه السلام:
تعجب می کنم از کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر
«لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ»
پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است:
وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ (انبیاء :۸۷-۸۸)
«پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات میبخشیم
(بحارالانوارج۹۰ص۱۸۵)
https://eitaa.com/jorenab
سيزدهم: دعاى به تجربه آمده: از انس روايت شده: رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود: هركه اين دعا را در هر صبح و شام بخواند، حق تعالى چهار فرشته بر او بگمارد، كه او را از پيش رو و پشت سر و جانب راست و طرف چپ حفظ كنند، و در امان خداى عزّ و جلّ باشد، و اگر آفريدگان از جنّ و انس بكوشند كه بر او زيان برسانند توفيق نيابند، و آن دعا اين است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ بِسْمِ اللَّهِ خَيْرِ الْاَسْماءِ بِسْمِ اللَّهِ رَبِّ الْاَرْضِ وَ السَّمآءِ بِسْمِ اللَّهِ الَّذى لايَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ سَمُّ وَلا دآءٌ بِسْمِ اللَّهِ اَصْبَحْتُ وَ عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْتُ بِسْمِ اللَّهِ عَلى قَلْبى وَ نَفْسى بِسْمِ اللَّهِ عَلى دينى وَ عَقْلى بِسْمِ اللَّهِ عَلى اَهْلى وَ مالى بِسْمِ اللَّهِ عَلى ما اَعْطانى رَبّى بِسْمِ اللَّهِ الَّذى لايَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَىْءٌ فِى الاَْرْضِ وَ لا فِى السَّماءِ وَ هُوَ السَّميعُ الْعَليمُ اَللَّهُ اَللَّهُ رَبّى لا اُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً اَللَّهُ اَكْبَرُ اَللَّهُ اَكْبَرُ وَ اَعَزُّ وَ اَجَلُّ مِمّا اَخافُ وَ اَحْذَرُ عَزَّ جارُكَ وَ جَلَّ ثَناؤُكَ وَلا اِلهَ غَيْرُكَ اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ نَفْسى وَ منْ شَرِّ كُلِّ سُلْطانٍ شَديدٍ وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ شَيْطانٍ مَريدٍ وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ جَبّارٍ عَنيدٍ وَ مِنْ شَرِّ قَضآءِ السّوُءِ وَ مِنْ كُلِّ دابَّةٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِيَتِها اِنَّكَ عَلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ وَ اَنْتَ عَلى كُلِّ شَىْءٍ حَفيظٌ اِنَّ وَلِيِّىَ اللَّهُ الَّذى نَزَّلَ الْكِتابَ وَ هُوَ يَتَوَلَّى الصّالِحينَ فَاِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِىَ اللَّهُ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظيمِ
https://eitaa.com/jorenab
امام صادق علیه السلام:
تعجب می کنم از کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر
«أُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»
پناه نمیبرد. زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است:
فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا(غافر آیه ۴۴- ۴۵)
«پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت
(بحارالانوارج۹۰ص۱۸۵)
https://eitaa.com/jorenab
آن نخل ناخلف که تبر شد ز ما نبود،
ما را زمانه گر شکند، ساز می شویم
#صائب_تبریزی
@jorenab
لقمهٔ نانی که باشد شبهه ناک
در حریم کعبه، ابراهیم پاک
گر، به دست خود فشاندی تخم آن
ور به گاو چرخ کردی شخم آن
ور، مه نو در حصادش داس کرد
ور به سنگ کعبهاش، دست آس کرد
ور به آب زمزمش کردی عجین
مریم آیین پیکری از حور عین
ور بخواندی بر خمیرش بیعدد
فاتحه، با قل هوالله احد
ور بود از شاخ طوبی آتشش
ور شدی روحالامین هیزم کشش
ور تو برخوانی هزاران بسمله
بر سر آن لقمهٔ پر ولوله
عاقبت، خاصیتش ظاهر شود
نفس از آن لقمه تو را قاهر شود
در ره طاعت، تو را بیجان کند
خانهٔ دین تو را ویران کند
#شیخ_بهایی
https://eitaa.com/jorenab
امام صادق علیه السلام:
تعجب میکنم از کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله» پناه نمیبرد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است:
إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْکَ مالًا وَ وَلَداً- فَعَسی رَبِّی أَنْ یُؤْتِیَنِ خَیْراًمِنْ جَنَّتِکَ( کهف ۳۹-۴۰)
«مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود میدانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد
(بحار الانوار ج۹۰ص۱۸۵)
https://eitaa.com/jorenab
#دین_فروشی
خداوند رحمت کنه پدر خانمم را داستانی از پدر حاج اقا فاضل رحمه الله نقل می کرد از خود حاج اقا پرسیدم و ایشون تایید کرد
عده ای از کسبه شهر بابل رفتند پیش پدر بزرگوار حاج اقا
والد حاج اقا به انها فرمود مواظب باشید روستایی ها شمارو گول نزنند
یکی ازین بازاری ها خندید گفت ای حاج اقا ما چهار کیلو گندم را با انها پنج کیلو حساب می کنیم نمی فهمند اونا می خواهند مارو گول بزنند
والد گرامی حاج اقا فرمود من همین میگم چون در مقابل اون پول یک کیلو که می گیرید و گندم نمی دهید بجایش دین تون را میدهید
حالا ان شالله تو این رقابت ها و هیجانات انتحاباتی دین و ایمان مون نفروشیم
https://eitaa.com/jorenab
#تفرقه_جامعه_اسلامی
مهمترین عامل انحراف جامعه اسلامی جدایی عالمان دینی از حق است، با آنکه حق کاملاً روشن و آشکار است. لذا امام حسین علیه السلام می فرماید «بِأَنَّ مَجَارِیَ الْأُمُورِ وَ الْأَحْکَامِ عَلَی أَیْدِی الْعُلَمَاءِ بِاللَّهِ الْأُمَنَاءِ عَلَی حَلَالِهِ وَ حَرَامِهِ فَأَنْتُمْ الْمَسْلُوبُونَ تِلْکَ الْمَنْزِلَةَ وَ مَا سُلِبْتُمْ ذَلِکَ إِلَّا بِتَفَرُّقِکُمْ عَنِ الْحَقِّ وَ اخْتِلَافِکُمْ فِی السُّنَّةِ بَعْدَ الْبَیِّنَةِ الْوَاضِحَةِ »(۱)
(شکست خوردن شما برای آن است که) مجرای کارها وگذرگاه احکام، به دست عالمان به خداست که بر حلال و حرام خدا امین اند و از شما این منزلت را گرفته شد ، و آن از شما گرفته نشد مگر به واسطه دوری شما از حق و اختلافتا ن در سنت پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم
برای رهایی از اختلاف باید سراغ قرآن و اهل بیت علیهم السلام رفت
۱-حضرت علی علیه السلام درباره ویژگی قرآن کریم می فرماید«وَ اعلَمُوا أَنَّ القُرآنَ هُوَ النَّاصِحُ الَّذِی لا یَغُشُّ، وَ الهَادِی الَّذِی لایُضِلُّ، وَ المُحَدِّثُ الَّذِی لایَکذِبُ وَ مَا جَالَسَ هذَا القُرآنَ أَحَدٌ اِلّا قَامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ أَونُقصَانٍ: زِیَادَةٍ فِی هُدًی، أَو نُقصَانٍ مِن عَمیً.»(۲)
آگاه باشید که این قرآن پنددهنده اى است که نمى فریبد، و هدایت کننده اى است که گمراه نمى سازد، و سخنگویى که هرگز دروغ نمى گوید. کسى با قرآن همنشین نشد مگر آنکه بر او افزود یا از او کاست، افزودن در هدایت و کاهش از کوردلى و گمراهى
۲-عامل مهم دیگری که باعث رفع اختلاف می شود به سراغ اهل بیت رفتن است
امام باقر(علیه السلام) از پدرش .. از جدش رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل می کند:« لَمّا قَضی رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَناسِکهُ مِنْ حَجَّةِ الْوِداعِ، رَکبَ راحِلَتَهُ وَ أَنْشَأَ یقُولُ: لا یدْخُلُ الْجَنَّةَ إلّا مَنْ کانَ مُسْلِماً«.
فَقامَ إِلَیهِ أَبُوذَرٍّ الْغِفاری فَقالَ: یا رَسُولَ اللَّهِ! وَ مَا الْإِسْلامُ؟
فَقالَ صلی الله علیه و آله: «الْإِسْلامُ عُرْیانٌ وَ لِباسُهُ التَّقْوی وَ زِینَتُهُ الْحَیاءُ وَ مِلاکهُ الْوَرَعُ وَ کمالُهُ الدِّینُ وَ ثَمَرَتُهُ الْعَمَلُ وَ لِکلِّ شَی ءٍ أَساسٌ و أَساسُ الْإِسْلامِ حُبُّنا أَهْلَ الْبَیتِ (۳)
امام باقر عليه السلام ـ از پدرش از جدش ـ : چون رسول خدا صلي الله عليه و آله مناسك حجة الوداع را به پايان برد، بر اشتر خود سوار شد و شروع به گفتن اين جمله كرد: به بهشت نرود مگر كسى كه مسلمان باشد. ابوذر غفارى رحمه الله برخاست و عرض كرد: اى رسول خدا، اسلام چيست؟ حضرت فرمود: اسلام برهنه است و جامه اش، پرهيزگارى است و زيورش، حيا و قوامش، پارسايى و جمالش [كمالش] ديندارى و ميوه اش، كردار نيك است. هر چيزى بنيادى دارد و بنياد اسلام، دوست داشتن ما اهل بيت است
(۱) موسوعه ، کلمات الامام حسین (علیه السلام)، ص 276
(۲) نهج، خطبه176، بند2
(۳)تحف العقول ص ۵۲
#نهج_البلاغه
https://eitaa.com/jorenab
#با_امیر_مومنان_سه
در کتاب «دار السّلام» از شیخ دیلمى نقل شده که جماعتى از صالحان نجف اشرف روایت کردهاند: کسى در خواب دید از هر قبرى که در آن مشهد شریف و خارج آن است ریسمانى کشیده شده که متصّل به «قبّه حضرت حبل اللّه المتین امیرالمؤمنین» (علیه السّلام) است، پس آن شخص چنین انشاء کرد:
۱-إِذَا مُتُّ فَادْفِنِّي إِلَى جَنْبِ حَيْدَرٍ
أَبِي شَبَّرَ أَكْرِمْ بِهِ وَ شُبَيْرٍ
زمانی که از دنیا رفتم کنار حیدر دفنم کنید
پدر حسن و حسین چه کریم است او
۲-فَلَسْتُ أَخَافُ النَّارَ عِنْدَ جِوَارِهِ
وَ لا أَتَّقِي مِنْ مُنْكَرٍ وَ نَكِيرٍ
در جوار او از آتش نمیترسم
و از منکر و نکیر پروا نمیکنم
۳-فَعَارٌ عَلَى حَامِي الْحِمَى وَ هُوَ فِي الْحِمَى
إِذَا ضَلَّ فِي الْبَيْدَاءِ عِقَالُ بَعِيرٍ
بر حامی قرقگاه ننگ است که در عرصه حمایتش
حتی در بیابان قرقگاهش زانوبند شتری گم شود
(مفاتیح الجنان )
@jorenab
#نگاهی_به_نگرش_اصلاح_طلبان_یک
واژه اصلاح طلب در عرصه سیاسی کشور واژه ای است که طیف وسیعی از افراد را شامل می شود
از انسانهای مذهبی و خدوم تا بی دین های منافق و برانداز
اما آنچه بر نوع اصلاح طلب اطلاق می شود و درحقیقت در تقابل با انسانهای ولایی هستند چند شاخصه مهم دارند
۱-اصل ولایت فقیه را قبول ندارند و معتقدند آیت الله خمینی بخاطر شخصیت کارزماتیک که داشت رهبر شد معنا ندارد چنین چیزی در قانون اساسی باشد لذا باید از هِرَم قدرت حذف و اختیارات به ریس جمهور داده شود
۲-ولایت فقیه را ممکن است بپذیرند اما مادام العمر بودن را نمی پذیرند و معتقدند بایددر دوره ای مثلا ده ساله امکان رای گیری مجدد باشد
۳-ولایت فقیه را قبول دارند اما تطابق آن بر شخص معین عینی را قبول ندارند معتقدند باید فرد دیگری به این مقام برسد
۴-ولایت فقیه و شخص را ممکن است قبول داشته باشند اما حدود اختیارات را نمی پذیرند و معتقدند با این گستردگی اختیارات در تمام حوزه ها دخالت میکند و عملا رای مردم بی اثر است
۵-ممکن است همه موارد بالا را قبول داشته باشند اما معتقدند رهبری اشتباه میکند لذا لازم است گروهی یا افرادی باشند تا به او تذکر دهند و یا جلوی برخی کارهای اورا بگیرند
۶-در حوزه اقتصادی معتقدند باید همه چیزرا از خارج وارد کرد تا تحریم کردن برای آنها هزینه بر باشد
زیرا وقتی بخواهند مثلا کشور ایران را تحریم کنند در حقیقت بازار فروش خودشان را میبندند و کارگران خوشان بیکارمی شوند
از طرف دیگر واردات کالا به دست افراد خاص سپرده خواهد شد و بدین شکل مردم را کاملا مدیریت میکنند مثلا هر وقت ببینند مردم با اهداف آنها همراهی نمیکنند کالا های اساسی را قطع و یا گران می کنند لذا می بینید درین مدت اکثر بنگاه ها کارخانه ها تعطیل شد و بیش ار چهار میلیون تن کالاهای اساسی در گمرگ انبار شده است اما اجازه ترخیص داده نمی شود
https://eitaa.com/jorenab
#نگاهی_به_نگرش_اصلاح_طلبان_دو
#پاسخ
۱-حکمت در مدل اسلامی باید حتما از طرف خداوند و کسانی که از طرف خداوند اذن دارند یعنی پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم و اهل بیت عصمت و طهارت و ولی فقیه در راس حکومت قرار گیرند ،نبود ولی فقیه و کسی که ماذون از طرف خداوند و رسولش باشد حکومت را طاغوتی خواهد کرد
۲-اینکه شخص ولی فقیه چه کسی باشد و تا چه مقدارزمان در منصب بماند (جدای بحث فقهی آن که در محلش ثابت شده دست ) وظیفه ایست برعهده خبرگان رهبری گذاشته شده است و کسی منصف باشد می داند جلسات سالانه خبرگان یکی از دستوارتش همین بررسی کارنامه یکساله رهبری است
۳-وقتی کسی عملکرد خوبی داشته و توانسته نظام اسلامی را به همان سمتی سوق دهد که از اول شعارش بوده معلوم میشود درست عمل نموده است
به عنوان مثال حمایت از مظلومان با شدت بیشتری ادامه دارد دشمنان الان نظام اسلامی همان دشمنان اول انقلاب هستندد
پس تعبیر مادام العمر بودن غلط واضح است وهمینطور وظیفه خبرگان بعداز معرفی ولی فقیه نظارت بر عملکرد رهبری است که آیا از قوانین نظام تخطی می کند یا خیر و در مقام تدبیر انسانهای با تجربه مقدم هستند تا زمانی که درست عمل کنند همانطور حضرت علی علیه السلام فرمود
رای الشَّيْخِ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ جَلَدِ الْغلَامِ،
حکمت ۷۶
دخالت رهبری در همه امور نیز با نگاه اجمالی به ۴۲ سال انقلاب اسلامی مخصوصا این دوره کاملا مشخص است
درین مدت بیش از سی و سه چهارسال این طیف حکومت اجرایی را بدست گرفته بودند
وعلت اینکه میگویند ریس جمهور وظیفه اش محدود است چون می خواهند از خطوط اصلی نظام مثل دفاع از مظلوم و.. تخطی کنند
۴-رهبری وظیفه اش حفظ نظام و وفادار بودن به شعارهای اولیه و بن بست شکنی است و آنجا که احساس شود قطار انقلاب از ریل خویش خارج می شود می ایستد و به شهادت تاریخ هردو رهبری که تا کنون نظام به خود دیده است تا پای جان به وظیفه ملی و شرعی خویش عمل کردند لذا یک وجب خاک به دشمن ندادند و از مظلوم همیشه دفاع کردند
۵-بر خلاف نظر اصلاح طلبان در عرصه اقتصادی که ایران را می خواهندد شهروند درجه دو غرب بسازند هم مال ایران را ببرند هم همواره انهارا تحقیر کنند همانگونه که درباره عربستان کنونی انجام میدهند و آنهارا گاو شیره ده میدانند
رهبری معتقدند باید انقدر قوی بود تا جرات تحقیر ملت ایران را نداشته باشند
و با ایران اسلامی در طراز خودشان صحبت کنند
آری
به دست آهن تفته کردن خمیر
به از دست بر سینه پیش امیر
https://eitaa.com/jorenab