eitaa logo
جرعه ناب
645 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
199 ویدیو
25 فایل
علی گلایری سطح چهار(دکتری),استاد حوزه و دانشگاه. نویسنده @Aligelayeri #جرعه_ناب ؛جرعه ای از چشمه جوشان نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱-شیعه معتقد است بحث جانشین رسول گرامی اسلام  بسیار برتر و بالاتراز یک مسئله سیاسی است هرچند چنین امری میتواند در دل آن گنجانده شود ۲-و معتقد است جانشین حضرت ،امامان معصومی هستند که بدین دست نخورده و کامل احاطه تام دارند لذا باید از طرف خداوند انتخاب شود زیرا عصمت و اینکه این فرد تا آخر می تواند این وظیفه مهم را بدوش بکشد تنها توسط خداوند قابل شناخت است . ۳-لذا وقتی از علی بن ابی طالب ( علیه السلام ) سؤا ل می شود ؛اگر وصی رسول خدا بودی چرا برای احقاق حق خویش  نرفتی؟ فرمود چون نبی اکرم فرمود :یا علی تو بمنزله کعبه هستی و باید بسوی تو بیایند نه اینکه تو بسوی آنان بروی « وَ أَنْتَ بِمَنْزِلَةِ الْكَعْبَةِ تُؤْتَى وَ لَا تَأْتِي‏»([1]) ۴-یعنی اهل بیت عصمت و طهارت بسان علاماتی هستند که بوسیله آنان مردم مؤمن از غیر مؤمن بازشناخته می شوند و میزان ایمان و دین مردم می باشند پس محبت آنها نشانه ایمان و دشمنی با آنان نشانه کفرو نفاق است « يا علىّ! لا يحبّك الّا مؤمن و تقىّ و لا يبغضك الّا منافق و شقىّ.» ([2]) ۵-ازینرو هرگاه کسی مانع اهل بیت عصمت و طهارت برای شناساندن دین حقیقی به مردم شود ظلم به خلق الهی روا داشته و مستحق لعن خواهد بود. ۶-پس سخن از یک مسئله سیاسی و یک واقعه تاریخی صرف نیست بلکه سخن از چگونگی پیروی از کسانی است که دین حق را می شناسند و انسان را بسوی اوهدایت می کنند و هرگاه انسان ازفرمان آنان سر پیچی کند دچار خسران خواهد شد و هرکس از آنان پیروی کرد نجات خواهد یافت ۷-همانطورکه درنص صریح و روشن نبی مکرم ( صلی ا لله علیه وآله و سلم ) آمده است و اهل بیت خود را به کشتی نوح تشبیه نموه است که  هرکس از آنان پیروی کردنجات می یابد همانگونه که هرکس برکشتی نوح نشست نجات یافت وهرکس ننشست غرق شد حتی اگر پسر نوح باشد « إِنَّ مَثَلَ أَهْلِ بَيْتِي فِي أُمَّتِي كَمَثَلِ سَفِينَةِ نُوحٍ فِي قَوْمِهِ مَنْ رَكِبَهَا نَجَا وَ مَنْ تَرَكَهَا غَرِق‏»([3]) ) وسایل الشیعه ج 11 ص 32 ح14165[1] وسائل الشیعه ج 2 ص 319 ح 22 43[2] احتجاج ج1 ص 157[3] https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
واکنش علوی علیه السلام به معترضان فرصت طلب سازمانی1 امام خطاب به یکی از خوارج که شعار خوارج بلند گفت تا امام بشنود خاموش باش! خدا رويت را زشت گرداند، اى دندان پيشين افتاده. به خدا سوگند آنگاه كه حق آشكار شد تو ناتوان بودى، و آواز تو آهسته بود و آن هنگام كه باطل بانگ بر آورد، چونان شاخ بز سر بر آوردى. و من كلام له عليه‌السلام قاله للبرج بن مسهر الطائي و قد قال له بحيث يسمعه « لا حكم إلا للّه» ، و كان من الخوارج ١- اُسْكُتْ قَبَحَكَ اَللَّهُ يَا أَثْرَمُ فَوَاللَّهِ لَقَدْ ظَهَرَ اَلْحَقُّ فَكُنْتَ فِيهِ ضَئِيلاً شَخْصُكَ خَفِيّاً صَوْتُكَ حَتَّى إِذَا نَعَرَ اَلْبَاطِلُ نَجَمْتَ نُجُومَ قَرْنِ اَلْمَاعِزِ نهج البلاغه خطبه 184 دکتر صبحی صالح و مرحوم دشتی ، ترجمه از مر حوم دشتی محمدآقا: نکاتی چند پیرامون خطبه 1.مر حوم دشتی که برای مطالب نهج البلاغه عنوان ذکر می کند ، برای این خطبه عنوان سیاسی و افشای منافق را بر گزید و تاریخ آن را سال 38 در مسجد کوفه دانست 2. بُرج بن مسهر طائى کیست؟ ابن ابی الحدید او را به «شاعری مشهور از شعرای خوارج » معرفی کرد ، که به تعبیری امروزی می توان گفت که اهل رسانه بود. 3.خوارج کسانی بودند که در جنگ صفین در حالی که اثار پیروزی در حال طلوع بود امام را وادار به قبول صلحنامه با معاویه کردند و چون نتیجه مثبت حاصل نشد امام را متهم کردند 4. قبّحه اللّه : یعنی از خیر او را دور کند ، أثرم یعنی دندان پیشین افتاده .ضئيل یعنی لاغر ، کوچک ، حقیر (و غیر قابل اعتنا ) کنایه از این که درزمان قدرت اسلام حقیر بود و نامی از او نبود ، و ضعیف بودن صدا کنایه از کم توجهی به او بود نعره باطل کنایه از قوت و کثرت باطل است ، وجه تشبیه بر آمدن شاخ بز سرعت ظاهر شدن است ( ابن میثم) تشبیه به بر آمدن شاخ بز از باب اهانت است و در صورت قصد احترام گفته می شود چون ستاره بر آمدی ( ابن ابی الحدید) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  ۱-بعد از آنکه نبی مکرم اسلام ( صلی ا لله علیه وآله وسلم ) مأمور به ابلاغ رسالت خویش گردید بنی مطٌلب را جمع کرد و دعوت خویش را اعلام کرد وفرمود هرکس به من پاسخ مثبت دهد برادر ، وارث ،جانشین ، وصی   و خلیفه من بعد از من خواهد بود آنان که حدود چهل نفربودند امتناع کردند اما علی بن ابی طالب ( علیه السلام ) پذیرفت و بعد ازتکرار چند باره و پاسخ ندادن دیگران و برخواستن مولای متقیان؛ حضرت فرمود ای بنی عبدالمطلب این برادر ،وارث ،، وزیر و جانشین من بعد از من است.  مردم برخواستند درحالیکه به استهزاء به  ابوطالب  پدر بزرگوار امیرالمؤمنین  می گفتند ازاین به بعد باید ازین جوان اطاعت کنی « دعا رسول الله (صلى الله عليه و آله) بني عبد المطلب، و هم إذ ذاك أربعون رجلا، يزيدون رجلا، أو ينقصون رجلا، فقال: أيكم يكون أخي، و وارثي، و وزيري، و وصيي، و خليفتي فيكم بعدي؟ فعرض ذلك عليهم رجلا رجلا، كلهم يأبى ذلك، حتى أتي علي، فقلت: أنا، يا رسول الله. فقال: يا بني عبد المطلب، هذا أخي و وارثي، و وزيري، و خليفتي فيكم بعدي. فقام القوم يضحك بعضهم إلى بعض، و يقولون لأبي طالب: قد أمرك أن تسمع و تطيع لهذا الغلام»([1])                                   ۲-این خبر به خوبی نشان میدهد زمانی امیر مؤمنان به ندای پیغمبر اسلام لبیک گفت که هرگز اثری از ترقی و پیشرفت در دین اسلام مشاهده نمی شد بلکه چون حقانیت دین اسلام راشناخت به  رسول الله (صلى الله عليه و آله) ایمان آورد برخلاف عده ایکه مدتها بعد آنهم بخاطر ترس مسلمان شدند . و عجیب آنکه خود را وارثان نبوی قلمداد کردند و خود را برتر از رسول الله (صلى الله عليه و آله)میدانستند چون از یکطرف وقتی فرمود قلمی بیاورید تا چیزی بنویسم که بعد ازمن گمراه نشوید گفتند نبی مکرم اسلام ( صلی ا لله علیه وآله وسلم ) هذیان میگوید([2]) و  از طرف دیگرگفتند رسول الله (صلى الله عليه و آله)کسی را به عنوان جانشین قرارنداد اما خودشان  شورای شش نفره تشکیل می دهند )بحرانی البرهان فی تفسیرالقران بنیاد بعثت 1406 تهران ج4 ص 186[1] )قال عمر ان رسول الله یهجر . بحارالانوار ج8 ص 262 طبقات ابن سعد ج2 ص 188[2] https://eitaa.com/jorenab
☀️امام کاظم علیه السلام می فرمایند: 💧از تنگْ دلى و دلخوری و تن پروری بپرهيز؛ زيرا اين دو، تو را از بهره هاى دنيا وآخرتت باز مى دارد. ❄️إيّاكَ والضَّجَرَ وَالكَسَلَ فَإنَّهُما يَمنَعانِ حَظَّكَ مِنَ الدُّنيا وَالآخِرَةِ 📕بحارالانوار ج۷۵ص۳۲۰ https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهمیت المیزان می توانم ادعا کنم که این تفسیر از جنبه های خاصی... بهترین تفسیری است که در میان شیعه و سنی از صدر اسلام تا به امروز نوشته شده است. اصولاً من بیشترِ مطالبی را که در کتاب ها و نوشته های خود دارم، شاید ریشه هایش را از علامه طباطبایی و به ویژه از المیزان گرفتم. این تفسیر همه اش با فکر نوشته نشد. من معتقدم که بسیاری از این مطالب، از الهامات غیبی است. کمتر مشکلی در مسائل اسلامی و دینی برایم پیش آمده که کلید حل آن را در تفسیر المیزان پیدا نکرده باشم. خاطره ای از ازاستاد شهیدآیت اللّه مطهری از علامه طباطبایی (ره) حوزه نت https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محتوای تبلیغی
base.apk
42.72M
📩 📱 🔻 زندگینامه و آثار علامه طباطبایی 🔸مرزبان وحی و خرد 🔹 تفسر المیزان عربی و فارسی 🔸الاعجاز و التحدی 🔹اعجاز قرآن 🔸نهایة الحکمه 🔹بدایة الحکمه 🔸الحکمت المتعالیه 🔹فروغ حکمت 🔸رسایل توحیدی 🔹رساله لب اللباب 🔸تعالیم اسلام 🔹اصول فلسفه و روش رئالیسم 🔸الرسایل التوحیدیه 🔹الشمس الطالعه 🔸الشیعه فی الاسلام 🔹انسان از آغاز تا انجام 🔸الشیعه نص الحوار مع المستشرق کوربان 🔹آغاز فلسفه 🔸تفسیر البیان 🔹برهان 🔸بررسی های اسلامی 🔹اصول التفسیر و التاویل 📚 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📗 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
۱-در دوره بیست و سه ساله بارها حضرت رسول الله (صلى الله عليه و آله) موضوع جانشینی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب ( علیه السلام ) مطرح ساخت  که  درکتب فریقین  مسطوراست ([1])و برای آخرین بار در حجه الوداع بطور رسمی آنرا ابلاغ کرد آنهم بهنگام بازگشت تا حرف اول مسافران حج برای بستگان خود باشد لذا گفته شده وقتی حضرت این سخن را فرمود در شهر ها منتشر شد مرحوم علامه امینی  این مطلب را از کتب متعدد اهل سنت نقل می کند « لمّا كان رسول اللَّه بغدير خُمّ نادى الناس، فاجتمعوا فأخذ بيد عليٍّ، فقال: «من كنتُ مولاه فعليّ مولاه»، فشاع ذلك و طار في البلاد»([2])      ۲-زمانی که  نبی مکرم اسلام (صلی ا لله علیه وآله وسلم )رسالت خویش را ابلاغ فرمود همانجا برای حضرت بیعت گرفت و آنان هم بیعت کردند یعنی از این سخنِ حضرت؛ امیر بودن علی بن ابی طالب ( علیه السلام ) را فهمیدند و با همین عنوان با او بیعت کرده و بوی تبریک گفتند ([3])اما نمی دانم چه شد بعد ها گفتند شاید مراد حضرت رسول الله (صلى الله عليه و آله) ازکلمه« مولی »دوستی باشد               ۳-وهرچند مگر اولین باربود که حضرت این سخن را فرموده است ؟علاوه بر اینکه  در خطبه غدیریه حضرت رسول الله (صلى الله عليه و آله) قرائن فراوانی است که مرحوم علامه امینی ( رحمه ا لله ) حدود بیست و نه قرینه را با توجه به منابع اهل سنت ذکرمیکند ([4])                                           ۴-می دانیم هرگاه کلمه ای مشترک بین چند معنا باشد و گوینده ای حکیم قصد استفاده آنرا داشته باشد باید قرینه ای ذکرکند تا مراد خود را  مشخص سازد اگر واژه « مولی » مشترک بین چند معنا باشد پس حضرت رسول (صلى الله عليه و آله)  می بایست بگونه  ای حرف بزند تا مشخص شود کدام معنا را قصد کرده است لذا درکلام حضرت قرینه ای که نشان دهد مقصود چیست آمده است .                       ۵-حضرت ابتداء ازمردم اقرار گرفت آیا من بر شما از خودتان اولی نیستم ؟« فقال: «ألست اولى بكم من أنفسكم» گفتند چرا بعد فرمود هرکس من مولای اویم این علی مولای اوست« و قالوا: بلى، رفع بيد أمير المؤمنين عليّ عليه السلام و قال «فمن كنت مولاه فهذا علي مولاه‏ »این کلام حضرت اشاره دارد به آیه ششم سوره مبارکه احزاب که می فرماید «النَّبِيُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِم » یعنی پيغمبر اولى و سزاوارتر به مؤمنان است از خود آنها (يعنى مؤمنان بايد حكم و اراده او را مقدم بر اراده خود بدارند و از جان و مال در اطاعتش مضايقه نكنند) .                                                                       ۶-و در آیه سی و ششم همین سوره این اولویت را  اینگونه معنا میکند «وَ ما كانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَى اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالًا مُبِيناً»یعنی هيچ مرد مؤمن و زن مؤمن را سزاوار نيست كه وقتى خدا و رسولش امرى را صادر فرمودند، باز هم در امور خود، خود را صاحب اختيار بدانند، و هر كس خدا و رسولش را نافرمانى كند، به ضلالتى آشكار گمراه شده است .                                                                                ۷-روشن است چنین معنایی نمی تواند با دوستی همخوانی داشته باشد ازینرو هیج انسان منصفی شک ندارد که مراد از«مولی» ولایت و سرپرستی است همانگونه که کسانی که در حجة الوداع بودند، همین معنا را فهمیدند .واین سخن نبی اکرم ( صلی ا لله علیه وآله و سلم )برای مرتبه آخر بود که فرمود نه اینکه برای اولین بار باشد تا اگر کسی بهردلیلی بیان غدیر خم را نپذیرفت دراصل امامت بلافصل امیرالؤمنین تشکیک نماید.([5]) )برای اطلاع بیشتر ر. ک. المراجعات  مراجعه 8[1] )الغدیر ج1 ص 461 [2] ) عمرگفت بخ بخ لک اصبحت مولای و مولی کل مؤمن و مؤمنه برای اطلا ع بیشتر ر. ک. الغدیر ج2 ص 383 -372[3] )ر. ک. الغدیر ج2 ص 370 - 382[4] ) اصل این مطلب رااز سخنرانی مرحوم آیة الله معرفت (رحمه الله ) شنیدم[5] https://eitaa.com/jorenab
☀️پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:  بر تو باد تلاوت قرآن و بسيارى ياد خدا؛ 💧۱- زيرا آن در آسمان براى تو نام (آوازه) است ۲- و در زمين نورمی باشد ❄️ عَليكَ بتِلاوَةِ القرآنِ و ذِكرِ اللّه ِ كثيراً، فإنّهُ ذِكرٌ لكَ في السماءِ و نورٌ لكَ في الأرضِ 📕(بحارالانوار ج۷۴ص۷۲) https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز چهارشنبه به نام حضرت موسی بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد و حضرت هادی(علیهم‌السلام) است. زیارت میکنیم آن بزرگواران : السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْ لِيَاءَاللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا حُجَجَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا نُورَ اللّٰهِ فِى ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْكُمْ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، بِأَبِى أَنْتُمْ وَأُمِّى، لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللّٰهَ مُخْلِصِينَ، وَجَاهَدْتُمْ فِى اللّٰهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّىٰ أَتاكُمُ الْيَقِينُ، فَلَعَنَ اللّٰهُ أَعْداءَكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ أَجْمَعِينَ، وَأَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللّٰهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبا إِبْراهِيمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُوسىٰ، يَا مَوْلاىَ يَا أبا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَنَا مَوْلىً لَكُمْ، مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَجَهْرِكُمْ، مُتَضَيِّفٌ بِكُمْ فِى يَوْمِكُمْ هٰذَا وَهُوَ يَوْمُ الْأَرْبَعاءِ، وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ، فَأَضِيفُونِى وَأَجِيرُونِى بِآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ. https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱-رسول الله ( صلی ا لله علیه وآله و سلم )هر آنچه وحی بود فرمود زیرا،بروحی بخل نورزید«وَ ما هُوَ عَلَى الْغَيْبِ بِضَنِين»([1])                                                                                             ۲-و از طرف دیگر، هرچه فرمود وحی بود « وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحى‏»([2]) پس هرچه وحی بود فرمود و هرچه فرمود وحی بود ۳- ازینرو وقتی فرمود علی بن ابی طالب (علیه السلام )خلیفه و جانشی من است بی شک بی ارتباط با وحی نخواهد بود.                                             ۴-مؤید این سخن روایتی است که مرحوم صدوق ( رحمه الله )در « من لایحضره الفقیه » از رسول الله ( صلی ا لله علیه وآله و سلم ) نقل می کند که فرمود؛ تو وصی من هستی و وصایت تو به امر پرودگارم بود ای علی آنچه امتم در آن اختلاف میکنند برای آنها روشن میکنی و دربین آنها درمقام من قرار می گیری و سخن تو سخن من است و فرمان تو فرمان است و اطاعت از تو اطاعت ازمن است و اطاعت من اطاعت الله است و سرپیچی از فرمان تو سرپیچی از فرمان من است و سرپیچی از فرمان من سرپیچی از فرمان الله است « وَ رُوِيَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ  أَنَّهُ قَالَ سَمِعْتُ النَّبِيَّ ص يَقُولُ لِعَلِيٍّ ع يَا عَلِيُّ أَنْتَ وَصِيِّي أَوْصَيْتُ إِلَيْكَ بِأَمْرِ رَبِّي وَ أَنْتَ خَلِيفَتِي اسْتَخْلَفْتُكَ بِأَمْرِ رَبِّي يَا عَلِيُّ أَنْتَ الَّذِي تُبَيِّنُ لِأُمَّتِي مَا يَخْتَلِفُونَ فِيهِ بَعْدِي وَ تَقُومُ فِيهِمْ مَقَامِي قَوْلُكَ قَوْلِي وَ أَمْرُكَ أَمْرِي وَ طَاعَتُكَ طَاعَتِي وَ طَاعَتِي طَاعَةُ اللَّهِ وَ مَعْصِيَتُكَ مَعْصِيَتِي وَ مَعْصِيَتِي مَعْصِيَةُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ‌»([3]) ۵-لذا فرمود «هرکس ائمه ( علیهم السلام ) را انکارکند مرا انکارکرده است وهرکس مرا انکارکند خدا را انکارنموده است»سپس استدلال میکند باینکه «طاعت آنا ن طاعت من وطاعت من طاعت خداست و معصیت آنا ن معصیت من و معصیت من معصیت خداست»آنگاه  سوگند یاد می کند ومی فرماید «گمان نکنید من از روی هوا و هوس این سخنان را گفتم »« مَنْ جَحَدَ وَاحِداً مِنْهُمْ فَقَدْ جَحَدَنِي وَ مَنْ جَحَدَنِي فَقَدْ جَحَدَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لِأَنَّ طَاعَتَهُمْ طَاعَتِي وَ طَاعَتِي طَاعَةُ اللَّهِ وَ مَعْصِيَتَهُمْ مَعْصِيَتِي وَ مَعْصِيَتِي مَعْصِيَةُ اللَّهِ يَا ابْنَ مَسْعُودٍ إِيَّاكَ أَنْ تَجِدَ فِي نَفْسِكَ حَرَجاً مِمَّا أَقْضِي فَتَكْفُرَ فَوَ عِزَّةِ رَبِّي مَا أَنَا مُتَكَلِّفٌ وَ لَا أَنَا نَاطِقٌ عَنِ الْهَوَى فِي عَلِيٍّ وَ الْأَئِمَّةِ ع مِنْ وُلْدِهِ»([4]) ۶-بنابراین نص قرآن کریم مبنی براینکه رسول گرامی اسلام (صلی ا لله علیه واله و سلم )غیر وحی حرف نمی زند از یک سو ،و تصریح خود حضرت بر الهی بودن وصایت امیر مؤمنان ازسوی دیگر بخوبی نشان میدهد این فرمانی است از طرف ذات اقدس الهی « هل من متذکر )تکویر :24[1] ) نجم : 3-4 [2] )شیخ صوق ،من لایحضره الفقیه نشر جامعه مدرسین ج4 ص 179 چاپ دوم [3] ) الاحتجاج ج1 ص 69[4] https://eitaa.com/jorenab
☀️پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله وسلم: 💧 از پر خوابى بپرهيزيد؛ زيرا پر خوابى صاحب خود را در روز قيامت تهيدست مى گذارد ❄️ إيّاكُم و كَثرَةَ النَّومِ فإنَّ كَثرَةَ النَّومِ يَدَعُ صاحِبَهُ فَقيرا يَومَ القِيامَةِ 📕(بحارالانوارج۷۳ص۱۸۰) @jorenab
💠 از امام رضا علیه السلام در مورد برترین بندگان سوال شد: ◀️ اَلَّذِينَ إِذَا أَحْسَنُوا اِسْتَبْشَرُوا وَ إِذَا أَسَاءُوا اِسْتَغْفَرُوا وَ إِذَا أُعْطُوا شَكَرُوا وَ إِذَا اُبْتُلُوا صَبَرُوا وَ إِذَا غَضِبُوا عَفَوْا 👌۱. كسانى كه وقتى كار نيكى كنند شادمان مي شوند، ۲. و اگر گناهى از آنها سرزند استغفار مي كنند، ۳. وقتى به آنها عطایی داده شود، سپاسگزاری می کنند، ۴. و اگر گرفتار شوند صبر مي كنند، ۵. و اگر خشمگين شوند مى‌بخشند. 📚 بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۳۸ @howzeh_babol🌹حوزه علمیه بابل🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جرعه ناب
روز پنجشنبه به نام امام حسن عسکری(علیه‌السلام) است. در زیارت آن حضرت می گوییم: السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِىَّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَخَالِصَتَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثَ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِينَ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، أَنَا مَوْلىً لَكَ وَلِآلِ بَيْتِكَ، وَهٰذَا يَوْمُكَ وَهُوَ يَوْمُ الْخَمِيسِ، وَأَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَمُسْتَجِيرٌ بِكَ فِيهِ، فَأَحْسِنْ ضِيافَتِى وَإِجارَتِى بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَاهِرِينَ. https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ ارْزُقْنَا حُسْنَ مُصَاحَبَتِهِ ، وَ اعْصِمْنَا مِنْ سُوءِ مُفَارَقَتِهِ بِارْتِكَابِ جَرِيرَةٍ ، أَوِ اقْتِرَافِ صَغِيرَةٍ أَوْ كَبِيرَةٍ خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و رفاقت و هم‌نشینی با این روز را نصیب ما گردان و ما را از بد جدا شدن با او، همراه دست زدن به گناه و ارتکاب معصیت کوچک یا بزرگ، حفظ کن. https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از خبرگزاری فارس
رهبر انقلاب: ما یقه‌ی جنایت‌کاران را رها نخواهیم کرد 🔹نظام جمهوری اسلامی حتماً به حساب این جنایت‌کارها خواهد رسید. هرکس ثابت بشود که همکاری داشته با این جنایت‌ها، در این جنایت‌ها دستی داشته، ان‌شاءالله مجازات خواهد شد. @Farsna
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّهَ وَلِیِّ اللّٰهِ، https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مَنْ قَرَأَ سُورَةَ الْجُمُعَةِ فِی کُلِّ لَیْلَةِ جُمُعَةٍ کَانَتْ کَفَّارَةً لِمَا بَیْنَ الْجُمُعَةِ إِلَی الْجُمُعَةِ بحار الانوار ج۸۶ص۳۶۲ امام صادق علیه السلام : هر کس سوره را در هر شب جمعه بخواند کفاره گناهان ما بین دو جمعه خواهد بود. https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا