eitaa logo
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
322 دنبال‌کننده
119 عکس
29 ویدیو
6 فایل
من جرعه‌نوشِ بزم تو بودم هزار سال کی ترک آب‌خورد کند طبع خوگرم سیاهه‌های علی احسان‌زاده @dastmalbaf
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خداوند «ابراهیم» را دوست داشت 🔹بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی و تصاویری از تشییع میلیونی رئیسی عزیز و همراهانش بر دستان ملّت ایران 🔹چه کسی این سرمایه‌ی اجتماعی نظام را آورد در چشم دنیا؟ آقای رئیسی! ایشان کرد این کار را... @TasnimNews
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
خداوند «ابراهیم» را دوست داشت 🔹بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی و تصاویری از تشییع
⚡️ناگهان پرده برانداخته‌ای، یعنی چه؟ هنوز یک سال تا موعد انتخابات باقی مانده؛ چرا همه‌ی بیلبوردها در سراسر کشور، از تصاویر یک نفر پر شده؟ هزینه‌ی این‌همه بنر در کوچه و خیابان‌ها را از کجا می‌آید؟ چرا امام جمعه را خرج خود کرده‌اند؟ استاندار و وزیر را هم پای کار خود کشانده‌اند؟ صدا و سیما هم که بیش از یک هفته است همه‌اش از او و کارهایش می‌گوید. آخر چقدر تخلف انتخاباتی؟! ❔چه شد که سید ابراهیم رئیسی که «آیت‌الله قاتل» و «قصاب تهران»ش می‌خواندند و رسانه نداشت و عضو حزبی نبود و از نیرنگ سیاست‌بازان بهره نمی‌گرفت، ناگهان این‌چنین عزیز شد؟ خداوند سنت‌هایی دارد که قواعد تحولات زندگی ما انسان‌ها را شکل می‌دهند. اگر آن سنت‌ها را بشناسیم و نسبت به آن‌ها آگاهانه رفتار کنیم، فهم و تحلیل دقیق‌تری از آن‌چه می‌گذرد، خواهیم داشت. 🔸خداوند زمین را به بندگان صالحش به ارث می‌رساند. (انبياء: ۱۰۵) 🔸 را یاری کرده (روم: ۴۷)، از آنان دفاع می‌کند (حج: ۳۸) و نجاتشان می‌دهد. (يونس: ۱۰۳) 🔸خداوند نیکوکاران (بقرة: ۱۹۵؛ آل‏عمران: ۱۳۴ و ۱۴۸؛ مائدة: ۱۳ و ۹۳)، پرهیزکاران (آل‏عمران: ۷۶، توبة: ۴ و ۷)، عدالت‌پیشگان (مائدة: ۴۲؛ حجرات: ۹؛ ممتحنة: ۸)، پاکان (بقرة: ۲۲۲؛ التوبة: ۱۰۸)، صابران (آل‌عمران: ۱۴۶)، متوکلان (آل‌عمران: ۱۵۹) و جنگ‌آوران استوار در راه خود (صف: ۴) را دوست دارد. ⚫️ خداوند تجاوزگران (بقرة: ۱۹۰؛ مائدة: ۸۷؛ اعراف: ۵۵)، مفسدان (بقرة: ۲۰۵؛ مائدة: ۶۴؛ قصص: ۷۷)، کافران (بقرة: ۲۷۶؛ آل‌عمران: ۳۲؛ روم: ۴۵)، ظالمان (آل‌عمران: ۵۷ و ۱۴۰؛ شورى: ۴۰)، متکبران و خودستایان (نساء: ۳۶؛ لقمان: ۱۸؛ حديد: ۲۳)، زیاده‌روان و اسراف‌کاران (انعام: ۱۴۱؛ اعراف: ۳۱؛ انفال: ۵۸)، خیانت‌پیشگان (نساء: ۱۰۷؛ الحج: ۳۸)، پرگناهان (بقرة: ۲۷۶؛ نساء: ۱۰۷)، مستکبران (نحل: ۲۳) و آنان که فراوان کفران نعمت می‌کنند (حج: ۳۸) را دوست نمی‌دارد. 🔹خداوند برای کسانی که ایمان آورند و به صلاح رفتار کنند، در دل‌ها محبت خواهد افکند. (مریم: ۹۶) 🔸خداوند اجر اصلاح‌گران و نیکوکاران را از بین نخواهد برد. (اعراف: ۱۷۰؛ كهف: ۳۰) 🔹یاری، تنها از سوی خداوند است. (آل‌عمران: ۱۲۶؛ انفال: ۱۰) 🔸اگر مؤمنان خداوند را یاری کنند، خدا نیز آنان را یاری می‌کند و گام‌هایشان را استوار می‌سازد (محمد: ۷) و هر که خداوند را یاری کند، بی‌گمان از سوی او یاری خواهد شد که خداوند نیرومند شکست‌ناپذیر است. (حج: ۴۰) 🔹و خداوند بر یاری ستم‌دیدگان بسیار تواناست. (حج: ۳۹) 🔸اگر خداوند شما را یاری کند، کسی بر شما غالب نخواهد شد و اگر خوارتان سازد، کسی را یارای کمک‌رسانی به شما نیست. (آل‌عمران: ۱۶۰) 🔹بی‌تردید خداوند از مجرمان انتقام می‌گیرد. (سجدة: ۲۲؛ زخرف: ۴۱) 🔸و زمانی که یاری خداوند و پیروزی فرا رسد، مردمان فوج‌فوج در دین خدا داخل می‌شوند. (نصر، ۱-۲) 🔹عزت، تماماً از آن خداوند است (نساء: ۱۳۹؛ يونس: ۶۵) و فرستاده‌اش و مؤمنان به او (منافقون: ۸)، و او هر که را بخواهد عزیز می‌گرداند و آن که را بخواهد، ذلیل می‌سازد. (آل‌عمران: ۲۶) 🔸آن کس که جان خود را پاک نمود، رستگار می‌شود. (اعلى: ۱۴؛ شمس: ۹) 🔹و عاقبت از آنِ پرهیزکاران است. (اعراف: ۱۲۸؛ هود: ۴۹؛ طه: ۱۳۲؛ قصص: ۸۳) این‌ها و آیات فراوان دیگر، از کتاب محکم خداوند است و سنت‌هایی است که در سراسر حیات بشر جاری است. دنیای سیاست هم بخشی از همین عالم است و تدبیر همه را یک نفر در دست دارد؛ خدا. ما چه دانیم که آن مدبرالامور چه نقشه ریخته؛ «چه‌بسا چیزی را خوش ندارید و خداوند در آن خیر بسیار قرار می‌دهد» (نساء: ۱۹) و «همان برای شما بهتر باشد» (بقرة: ۲۱۶). ┄┄┅┅┅❅❅┅┅┅┄┄ روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
انتخابات سال ۹۲ نزدیک بود. برای حمایت و معرفی نامزد از آیت‌الله خوشوقت (ره) مشورت خواسته بودند. گفته بودند بروید دنبال کسی که [با وجود دارا بودن شرایط]، خودش نخواهد بیاید. (نقل به مضمون) ملاک‌ها را بررسی کرده بودند و به کسی رسیده بودند، اما آن شخص قبول نمی‌کرد. در نهایت، به التماس افتاده بود که دست از سرم بردارید؛ مگر نه این‌که "لعن الله من تراّس". (این را نقل کردم چون آن شخص امروزه در صحنه‌ی سیاسی ایران جایی ندارد.) ┄┄┅┅┅❅❅┅┅┅┄┄ روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
با خاطره و یاد شهیدان چه کنیم؟ امری فراتر از معادلات و محاسبات مادی بشری است و در طول تاریخ نهضت اسلامی، همواره گره‌هایی کور و ناممکن را گشوده است. مدت‌ها بود که رهبر معظم انقلاب، از ضرورت موجی تازه در روند پیشرفت انقلاب سخن می‌گفتند و لازمه‌ی این دومین گام جهش در تاریخ انقلاب را مردم در این راستا می‌دانستند. ولی ما در این‌که چگونه می‌توان مردم را برای حرکتی عمومی به صحنه آورد، درمانده بودیم. گاه جرقه‌هایی اتفاق می‌افتاد، ولی امتدادیافتنش امری پیچیده به نظر می‌آمد. شهادت سید شهیدان مقاومت- سردار حاج - انفجاری در دریای مردم ایران رقم زد؛ ولی حادثه‌ی تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی و سپس کرونا، آن موج سیل‌آسا را فرونشاند. در طول سال‌های 96 به بعد، و خصوصاً پس از دو فتنه‌ی سنگین 98 و 1401، پرده‌ی سیاه شبهه در جامعه‌ی ایران، بیش از پیش گسترش یافت و یکی از نتایج آن، کاهش مشارکت مردمی در انتخابات 98، 1400 و 1402 بود. شهادت رئیس جمهور و یک وزیر و یک استاندار و یک امام جمعه، در حادثه‌ی اخیر، ثمرات فراوانی داشت که یکی از آن‌ها، ایجاد یک موج گسترده‌ی مردمی بود؛ موجی که خود را از همان اولین ساعات انتشار خبر بروز سانحه نشان داد؛ دعای مردم کشور و سپس عزاداری و سپس چندین تشییع در شهرهای مختلف با حضوری میلیونی. یکی از سؤالاتی که در این مرحله مطرح می‌شود، این است: چگونه می‌توان این حضور میلیونی مردمی را استمرار بخشید و آن را از عزاداری و ابراز عواطف، به کنش‌گری تبدیل کرد؟ (این پرسش حقیقی است و از خوانندگان نیز انتظار مشارکت و هم‌فکری دارم.) ┄┄┅┅┅❅❅┅┅┅┄┄ روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
💡راز موفقیت امام 💎 وقتی محمد حسنین هیکل (نویسنده و روزنامه‌نگار معروف مصری) در فاصله‌ی پنجاه روز تا پیروزی انقلاب (۲ دی ۵۷)، از او پرسید که: «چگونه اين وضع اتفاق افتاد؟ ناظرينى كه به ايران نگاه مى‌‏كنند و اوضاع ايران را بررسى مى‌‏كرده‌‏اند، نمى‌‏توانند اين را باور كنند. اين است؛ خصوصاً تنها نمونه‌‏اى است كه از راه دور، جنبش، رهبرى و كنترل مى‌‏شود. عظمت اين جنبش از كجا ناشى مى‏‌شود؟» پاسخی شنید که هنوز هم رمز مهمی را بیان می‌کند: «جزيره‌ی ثبات و آرامش ايران همراه با اختناق بود. هر اختناقى انفجارى را به وجود مى‏‌آورَد. اختناق همگانى به دنبالش است. مردم از هر جهت در فشار بودند؛ همه انتظار خروج از اين فشار را داشتند؛ و همه‌ی اميدشان رفتن شاه شده بود. اگر متوجه و مطلع باشيد و به ياد بياوريد، در زمان رضا خان، بعد از آن همه فشارها، وقتى نيروهاى متفقين از سه طرف به ايران حمله كردند و ايران را اشغال كردند، تمام زندگى مردم، همه‌چيز مردم در خطر افتاد؛ اما چون رضا شاه رفت، همه خوشحال بودند؛ چراكه فشار و اختناق باعث يك رنج بزرگى شده بود كه براى رهايى از آن رنج بزرگ رنج‌هاى ديگر را تحمل مى‌‏كردند. اين حالتِ اختناق و رنج عمومى در زمان اين شاه بيش‌تر شد. جهات متعدده‏‌اى پيش آمد كه مردم به‌شدت در رنج بودند. سازماني‌ها (ساواكي‌ها) و ساير مراكز و عمال دولتى، چنان با مردم رفتار كردند كه براى همه يك عقده شد، و اين عقده‌ی عمومى شد؛ به طورى كه همه منتظر يك بودند كه اين عقده بشكافد و همه بيرون بريزند. اين عقده را بيرون ريخت. من را مى‏‌فهمم و را مى‌‏شناسم. با زبان مردم صحبت مى‏‌كنم و از نهان آنها سخن مى‌‏گويم. تمام نقاط ضعف پنجاه‌ساله را- كه حاضر در قضايا بوده‌‏ام- انگشت مى‌‏گذارم؛ مطلع بودم، ناظر بودم. همه‌ی مردم در حال انفجار بودند، همه منتظر بودند. اين حالت استبدادى، انفجار را به فعليت رساند؛ روحانيت باعث انفجار شد.» (صحيفه امام، ج ۵، ص: ۲۶۹) ┄┄┅┅┅❅❅┅┅┅┄┄ روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
هدایت شده از ـ
💥دومین فراخوان همایش بین‌المللی 🖇به مناسبت سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🎁همراه با هدایای ارزنده و اعطای تندیس سال دشمن شناسی ⏰زمان برگزاری: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ⏱ مهلت ارسال آثار: ۲۵ تیر ۱۴۰۳ 👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید: 🌐farajnejad.ir/hamayesh2 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: http://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
یک خاطره سال ۹۲ وقتی هاشمی ثبت نام کرد، عده‌ای در بازار شیرینی پخش کردند. شبی که تاییدشدگان اعلام شدند و هاشمی در بینشان نبود، از خوشحالی در پوست خودمان نمی‌گنجیدیم. ولی خدا سنتی دارد عجیب؛ دقیقاً در آن لحظه‌ای که خوشحالی و کار را تمام‌شده تصور می‌کنی، چنان صحنه را برمی‌گرداند و شکست می‌خوری که جایش تا مدت‌ها درد می‌کند. این نوعی شرک است که پیروزی یا شکست را ناشی از عوامل ظاهری می‌بینیم. اگر شروط قرآنی رعایت نشود، همواره در خطر سقوطیم. روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
این یکی مثل کدام است؟ (1) یکی از پدیده‌های مثبت این روزها، رشدی است که نیروهای انقلاب و خصوصاً جوان‌ترها، از تجربیات دهه‌های پس از انقلاب اندوخته‌اند و تلاش می‌کنند با نظر به آن‌ها و عبرت‌گیری، درست‌تر عمل کنند. یکی از این موارد، مقایسه میان انتخابات پیش رو با دیگر انتخاب‌های ریاست جمهوری و یافتن شبیه‌ترین مورد است. این کار البته، آسیب‌ها و آفاتی هم دارد. نگاه به تاریخ اگرچه بسیار ضروری و پرفایده است، ولی باید توجه داشت که ابتدا باید روایتی درست و دقیق از تاریخ داشته باشیم، آن‌گاه به تطبیق و عبرت‌آموزی بپردازیم. برخی می‌گویند این انتخابات و نتیجه‌اش مثل 84 است، عده‌ای آن را مانند 92 می‌بینند و گاهی هم سخن از 76 به میان می‌آید. هر یک از گمانه‌زنی‌ها و امثال آن‌ها، تنها در صورتی صحیح‌اند که ابتدا تصویری روشن از وضعیت و مؤلفه‌های هر یک این تجارب تاریخی به دست داده شود. و این امر، تولید روایت تاریخی و بازخوانی دقیق آن را ضروری می‌سازد. روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
این یکی مثل کدام است؟ (۲) سال ۹۲ یعنی دو سال بعد از سال ۹۰ :) یعنی ۳ سال بعد از سال ۸۹ :)) یعنی ۴ سال بعد از سال ۸۸ :))) و البته یک سال بعد از سال ۹۱ :)))) این‌ها را نوشتم که یادمان باشد تاریخ را در همان زمان و عالَم بازخوانی کنیم. ۱. سال ۸۸ وقتی انتخابات بهانه‌ای شد برای فتنه‌ی هشت‌ماهه، دشمن یک نتیجه‌ی مهم گرفت؛ در ایران ظرفیت خفته‌ای وجود دارد که می‌شود از راه‌هایی آن‌ها را به صحنه آورد و برای نظام هزینه ساخت. سیاست‌های فرهنگی‌ای که از سه دهه قبلش شروع شده بود، حالا طبقه‌ای را به وجود آورده بود که می‌شد رویشان حساب کرد، می‌شد در دستگاه محاسباتی آن‌ها دست برد و آن‌ها را در چنگ گرفت و آن‌ها را به صحنه‌ی معارضه با نظام کشانید. ۲. از سال ۱۳۸۵ امام خامنه‌ای دشمن را دارای دو نقشه‌ی کلان دانستند: یکی ایجاد تفرقه در داخل کشور و در جهان اسلام، دوم فشار اقتصادی. هدف عمده‌ی فشار اقتصادی دو چیز بود: ارائه‌ی تصویری ناکارآمد از نظام اسلامی و ایجاد نارضایتی در بدنه‌ی مستضعف جامعه که همان حامیان اصلی انقلاب بودند. روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
این یکی مثل کدام است؟ (۳) ۳. یکی از مهم‌ترین راه‌های فشار اقتصادی دشمن به کشوری است که نظام اقتصادیش وارث سیاست اقتصادی استعماری دوره‌ی پهلوی است و هنوز نتوانسته (یا نخواسته) خود را از وابستگی به و رها کند، و به‌رغم مقابله با نظام سلطه‌ی حاکم بر جهان، هنوز و بانکی خود را به نرسانده و هنوز چرخه‌ی تامین مایحتاجش خودی نیست. ۴. تصویب و اثربخشی حداکثری تحریم لااقل نیازمند دو عنصر است: یکی وجود برای تحریم، دوم . بهانه‌ها برای فشار بر جمهوری اسلامی عمدتاً چهار تا بودند: ۱- عدم رعایت در ایران ۲- توسط جمهوری اسلامی ۳- دارا بودن نظامی خطرناک [برای اسرائیل] (خصوصاً ) ۴- فعالیت‌های مراد از تروریسم، نیروهای مقاومت بودند و مراد از عدم رعایت حقوق بشر هم به‌رسمیت‌نشناختن بهائیت و جلوگیری از فتنه‌گری و مقابله با هم‌جنس‌بازی و روابط نامشروع و ... است. روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush