📺نمایش ترومن
⛄️🌴تكنیك استوای سرد، قطب گرم
✍️ژورسان
#رسانه_شناسی_اعتراضات #تکنیک_های_شناختی
🔖انسانهای نخستین برای تأمین غذایشان بسیار اهل سفر بودند و چون مثل انسان امروزی یخچال نداشتند، «آزادی» بیشتری در مسافرت داشتند. آنها در زمستانها، حوالی استوا سکونت میکردند و در تابستان به مناطق نزدیك قطبها، مهاجرت میکردند
🔸وقتی به استوا میروید توقع گرما دارید و وقتی به قطب میروید توقع سرما دارید و قاعدتاً کاپشن تنتان میکنید. حالا تصور كنید همه چیز به هم بریزد و قطب گرم شود و در استوا برف ببارد.دراین حال یک اختلال ذهنی و استرس در مخاطب ایجاد میشود. این روایت، یك شیوه رسانهای كه اصطلاحاً به آن «استوای سرد و قطب گرم» می گویند.
🔹قاعدتاً وقتی که گرانی میشود مردم باید اعتراض کنند وقتی که اعتراض میکنند باید کف خیابان بیایند وقتی کف خیابان میآیند؛ یعنی زدوخورد و هزار مسئله دیگر رخ میدهد. این حالت «استوا گرم» و«قطب سرما» است
🖌اما ناگهان رسانه میگوید باید محیط را برعکس کنیم، یعنی زمانی که همه چیز آرام است، با یک مسئله ساده مردم را به کف خیابان میآورند. برای مثال رسانهها تلاش میکند بهخاطر یک مؤسسه مالی و اعتباری کوچک، همه مردم به کف خیابان بیاورند و آنرا «معضل همگانی»کند.
▫️نتیجه این تکنیک تلاش برای پیوستن به شورش های حداقلی می باشد و فرد احساس میکند اگر همراه جمعیت و محیط معکوس سازی شده، همراه نشود یا به عبارتی در استوا کاپشن نپوشد دچار استرس خواهد شد
▪️امروزه آنچه تبدیل به «گزارش رسانهای» میشود، نوعی صحنهپردازی برای روشن نگهداشتن آتش اعتراضات در بستر رسانه است.رسانه از شهرهای مختلف بهعنوان «استودیوهای اصلی» ساخت کلیپ و فیلم اغتشاشات استفاده میکند. و مکرر این بازداشتشدگان، از ساکنین همان شهر نبوده و برای اجرای پروژه شان «دورهگردی» کردهاند.
💠بخش تأسفانگیز ماجرا اینجاست که این فیلمها اغلب با نقشآفرینی واقعی برخی «جوانها» ساخته میشود. در واقع خیلیها نمیدانند در حال بازی در یک صحنة ازپیشطراحیشده هستند. همه چیز برایشان مثل فیلم «نمایش ترومن» به نظر میرسد. ستاره این فیلم، نقش مردی را بازی میکند که بدون آن که بداند، از همان زمان تولد در یک نمایش تلویزیونی شبیهسازی شده زندگی میکند.
📌رسانه امروز، بیانگر فیلمی است که در صحنهی نمایش و فیلمبرداری، جمعیت حداقلی میخواهند با کشتارسازی، تظاهرات کوچک، عملیات های ایذایی، استوای گرم و قطب آرام کشورمان را دستخوش تغییر دهند.
🖇نترسید نترسید اینا همه کم هستند!
#رسانه_اغتشاشات
#تکنیک_شناختی
📻 قسمت: بیست و ششم
🆔@journalist_resane
8_2481.pdf
2.09M
📌به ما پول بدهید و...
کاسبی خودتان را تعطیل کنید
🔖درباره ژست اعتصاب ....
بعضی بلاگرهای سفارتگرد
🖌گزارش خواندنی روزنامه فرهیختگان
🆔@journalist_resan
🔎چرایی شانتاژها و جنگ روانی علیه تیم ملی
🔹از یازده مطلب اخیر صفحه ورزشی رسانه تروریستی سعودی اینترنشنال، ده مطلب پیرامون اغتشاشات است و صرفاً یک مطلب به صحبتهای جانی #اینفانتینو پرداخته است.(اینفانتینو از اروپا و تاریخ استعماری ۳۰۰۰ساله اش در کنفرانس مطبوعاتی انتقاد کرده بود)
❔سؤال، چرا این رسانهها اینگونه به ورزش نگاه میکنند و در تلاشند تا مردم را علیه تیم ملی یک کشور که آبروی آن کشور است بشورانند؟
▫️پاسخ، علت چنین رفتاری را باید تفاوت #کارکردهای_ورزش_ملی و قهرمانی با کارکردهای این رسانهها دانست.
🔸ورزشهای ملی مانند فوتبال خصلتی که دارد موجب وحدت جامعه میگردد. فقیر و غنی، فارس و غیر فارس، شیعه و سنی هنگامی که به ورزش ملی میرسند اختلافها را کنار میگذارند و برای آنها ورزش ملی یک #هویت_ایرانی میسازد. و این با رویکرد رسانه تجزیهطلبی مانند ایراناینترنشنال در تضاد است.
🔸اگر ورزش ملی وحدتساز است او قصد دارد که دیگرساز باشد و هر ایرانی به جای عشق و افتخار به تیم ملی کشورش، انگشت اتهام را به سمت دیگری نشانه رود و هم وطنش را بیغیرت و یا به صفت قبیحه دیگری معرفی کند. کارکرد دیگر ورزش ملی مانند فوتبال تزریق روحیه نشاط به جامعه است در صورتی که طرف مقابل به دنبال #سیاهنمایی_مطلق از جامعه است و آنچه میتواند نشاط را به جامعه آورد را به طور کلی منتفی میداند و با آن در ستیز است.
🔸لذا ما بیشتر از اینکه با یک موضوع ورزشی مواجه باشیم با یک جنگ شناختی از نوع فوتبالی مواجهیم. طرف مقابل تلاش دارد تا هر آنچه مؤلفههای ملتساز وجود دارد از پرچم و سرود ملی گرفته تا فوتبال و هر ورزش قهرمانی دیگری را از جامعه ما بزداید. در این جنگ شناختی وظیفه هر ایرانی باغیرتی در گام اول خنثیسازی تاکتیک دشمن است. باید تلاش کنیم که فوتبال عامل وحدتساز درون جامعه ما شود نه #عامل_غیریتساز و تفرقهافکن. نکته دوم؛ قبول کنیم همین که در این جنگ شناختی سنگین، این بازیکنان پای به زمین گذاشتهاند خود شاه مهرهای برای باطل کردن جنگ شناختی ابو ارهها بودهاند.
🔹شروع بازیها قطعاً شروع حاشیهها خواهد بود؛ سرود خواندن یا نخواندن، خوشحالی کردن یا نکردن و... . در این حاشیهها یک انسان وطنپرست نباید موضوعات فرعی را بر موضوعات اصلی یعنی مقابله با #جنگ_شناختی دشمن اولویت دهد و وارد تقابل با هموطن خود گردد. با #اولویتبندی اجازه ندهیم در این زمین پر از مین، قربانی جنگ شناختی دشمن شویم.
✍️یعقوب ربیعی
🆔@journalist_resan
اینترنشنال و جام جهانی.pdf
5.95M
📌همکاران شبکههای تجزیهطلب مثل اینترنشنال برای جامجهانی هم نباید به خلیجفارس بیایند
🔹گزارش خواندنی فرهیختگان
🆔@journalist_resan
دورغ رسانه های خارجی.pdf
33.51M
🔸دروغ های رسانه های خارجی در 8 ماه اتفاقات ایران
🆔@journalist_resan
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻معرفی 4 لیدر اغتشاشات اخیر به سبک نتکیلیپس
🔺از هیچکس و صدف بیوتی تا گلشیفته و احسان کرمی
#رسانه_اغتشاشات
🆔@journalist_resan
💢 سيطره انديشههای صهيونيستی، بر رسانههای خبری جهان
🔺#امپرياليسم_رسانهای را بيترديد بايد شکل مدرنی از امپرياليسم قلمداد کرد که شاکلهها و بنيانهای آن در دهه ۱۹۵۰، به طور مشخص درآلمان غربی و پشت دروازههای کمونيسم در خلال جنگ سرد از سوی ايالات متحده بنا شد.
نگاهي به روند تاريخی نبرد رسانهای نشان میدهد که اهميت اين ابزار و سلاح تبليغاتی برای صهيونيسم در کنترل افکار و شستشوی مغزی مردم جهان چنان مهم و حياتی بود که در کنگره صهيونيسم در سال ۱۹۸۷ ميلادی که به رهبری تئودور هرتزل در شهر بال سوئيس برگزار شد، تصميماتی درباره چگونگی سيطره بر رسانههای فراگير به ويژه مطبوعات که در آن زمان قویترين رسانه به حساب میآيد گرفته شد، که به پروتکل رهبران صهيونيسم معروف گشت.
🔺در پروتکل صهيونيسم آمده است:
ما هنگامی در تشکيل دولت اسرائيل موفق خواهيم شد که بر ابزارهای تبليغاتی و مطبوعاتی جهان، تسلط داشته باشيم.
💢 شش غول رسانه آمريکا که غولهای رسانهای ناميده می شوند، همگی زير نفوذ صهيونيسم جهانی فعاليت میکنند، که اين غولهای رسانههای عبارتند از:
1️⃣ تايم وارنرAOL
2️⃣ وایاکام
3️⃣ نيوز کورپوريشن
4️⃣ والت ديزنی
5️⃣ برتلزمان
6️⃣ جنرال الکتريک.
🔺يکی از مهمترين ابزارهای تبليغاتی که اين جنبش در خدمت خود درآورد، #سينما بود. نفوذ صهيونيسم درعرصه سينما نيز از طريق #هاليود قابل تأمل است. سينما به عنوان
#هنر_هفتم نقش بسزايی در تبليغ و ترويج افکار و عقايد به طور مستقيم و غيرمستقيم دارد. به همين سبب، صهيونيسم بزرگترين کمپانی فيلمسازی جهان يعنی هاليوود
را در اختيار دارد.
🔺 از همين رو میتوان برخی از اهداف نفوذ رژيم صهيونيستی در عرصه رسانهها در موارد ذيل خلاصه کرد:
▪️بسط ارزشهای مادی که امروزه در غرب نيز متبلور شده است
▪️القای ايجاد الگوی جديد برای جهان طبق منش صهيونيسم
▪️القای بیتمدن بودن و تروريست بودن مسلمانان
▪️جهانی کردن اسطورهها و خرافات دروغ صهيونيسم؛ ازجمله #هولوکاست
▪️نقشههای صهيونيسم برای تسلط بر خبرگزاری های جهانی
همچنين درباره؛
➖نفوذ صهيونيسم در صنعت سينماداری نيز همين بس که در انگليس لرد لفونت يهودی به تنهایی ۲۸۰ سالن سينمايی را تحت مالکيت خود دارد.
➖درايالت متحده آمريکا با وجود شبکههای راديويی تلويزيونی متعدد، سه شبکه ABC ، CBS ،NBC ازمشهورترين آنها به حساب میآيند.
➖و ديگر شبکهها اخبار، گزارشهای خبری و
اقتصادی خود را از اين سه شبکه ميگيرند و اين سه شبکه تحت نفوذ صهيونيسم هستند.
➖در آمريکا، شرکت بزرگ انتشاراتي راندوم هاوس که جنت کرف يهودی آن را پايه گذاری کرد و مؤسسه انتشاراتی سايمون اند شوستر که ريچارد سايمون و ماکس شوستر آن را بنا نهادند، تحت سلطه صهيونيستها فعاليت ميکنند.
➖دايرهالمعارفها که امروز به عنوان نبض تپنده کتابها و مطبوعات عمل ميکنند، نيز نه تنها مصون از تعرض صهيونيستها نبودهاند، بلکه مقر مستحکمی برای ترويج ايدههای آنان شدهاند.
🔺بنابراین صهيونيسم از زمان شکلگيری به عنوان يک جنبش و پس از آن تأسيس رژيم اسرائيل، با سيطره بر رسانههای گروهی و وسايل ارتباط جمعی، تلاش دارد افکار جهانيان را به تسخير خود درآورد.
🆔@journalist_resan
💢 استراتژی «وِزوِز»؛ تمثیلی از وضعیت این روزها
✍️ حمید احتشام
🔸نوعی استراتژی جنگی با نام (تهاجم مگسی) وجود دارد که میتوان آن را #استراتژی_وزوز هم نامید.
🔸برای درک بهتر این #راهبرد_ایذایی، خود را در یک میهمانی باشکوه همراه با حضور دوستان و آشنایان تصور کنید! پذیرایی و نوشیدنیهای باب میلتان روی میز است و در حالی که بر کاناپه تکیه زدهاید و مشغول گفتگوی گرمی با دوستان خود هستید.
🔸ناگهان #مگسی_وزوزکنان بر روی گونه شما مینشیند. شما با یک حرکتِ دست آن را پَر میدهید. مگسِ نگونبخت وزوزکنان چرخی در فضای مهمانی میزند و اینبار بر پیشانی فرد مقابلتان فرود میآید. او نیز حرکت دستِ شما را تکرار میکند و مگس، وزوزکنان برخاسته و اینبار بر روی قندِ در قندان جا خشک میکند و یکی از مهمانان در حالی که به قندان اشاره میکند با حالت انزجار میگوید: «مگس مگس»!
🔸مگس نگونبخت کمکم حواسها را به خود جلب کرده است، یکی پیشنهاد باز کردن پنجره را میدهد؛ در حالی که دیگری به دنبال مگسکش میگردد، سومی بر گرفتن مگس با دستان خالی تمرکز کرده است.
🔸صاحبخانه پیشنهاد استفاده از اسپری ضد مگس را طرح میکند، اما به محض اقدام، یکی از مهمانان با عذر حساسیت نسبت به بوی آن، منصرفش میکند. بالاخره مگسکُش پیدا میشود، اما مگس بیچاره که متوجه اوضاع شده است، یکسره و وزوزکنان در حال چرخیدن است و از نشستن ممانعت میورزد.
🔸همگان منتظرند تا خستگی بر او چیره شود که همین اتفاق میافتد. به محض نشستن مگس، مگسکُش منجنیقوار شلیک میشود، اما نشانهگیری دقیق نیست؛ مگس که میپرد هیچ، چای داغِ استکانِ روی میز در اثر برخوردِ منجنیق، کُپ میشود و پای مهماندار جوان را کمی میسوزاند...
🔸اکنون چند ساعتی است که شکوه مهمانی، تحت تأثیر یک مگس قرار گرفته است، از آن گفتگوهای دلنشین و نوشیدنیهای گوارا خبری نیست. گرچه مگسی بیش نیست، اما امان مهمانان را بریده است. توجهها را به خودش جلب کرده است. اجازه شکلگیری مهمانی را نمیدهد.
🔸وضعیت امروز جامعه ما، وضعیت همین مگس است. استراتژی مگسی با همین شیوه، در حال جلب توجه است. گرچه ریز و ناتوان است، اما فضای مهمانی را تحت تأثیر قرار داده است. مگس داستان ما با عملیاتهای بسیار کوچک ولو یک نفره، اما خود را زنده نگه داشته، تا فضا را تسخیر کند. هدف او تعطیلی مهمانی یا تلخکردن کام مهمانان است.
✅ مگس ناتوان و زبون است، اما #استراتژی_وزوز را جدی باید گرفت.
#رسانه_اغتشاش
🆔@journalist_resan
🔰ابعاد جنگ هیبریدی
🔺برای شناسایی بهتر ابعاد جنگ هیبریدی به توضیح اجمالی و کلی در مورد هر یک از مولفههای آن میپردازیم.
🔹هر یک از این جنگها خود ابزارها و شیوههای متنوعی را در خود جای داده که به مرور زمان و گسترش عرصه ارتباطات، توسعه یافتهاند.
1️⃣ به کارگیری یک استراتژی اقتصادی از سوی کشور متخاصم
با هدف تضعیف اقتصاد کشور مقابل ذیل عنوان کلی جنگ اقتصادی تعریف میشود که بارزترین روشهای آن محاصره اقتصادی و تحریم است. هدف جنگ اقتصادی تسخیر یا کنترل منابع حیاتی اقتصادی رقیب است.
2️⃣ نبرد مجازی یا جنگ سایبری
به نوعی از نبرد اطلاق میشود که دو طرف در آن از شبکههای رایانهای به عنوان ابزار استفاده کرده و نبرد را در فضای مجازی جاری میکنند. هدف از این نوع جنگ تخریب سیستمهای اطلاعاتی و ارتباطاتی است. این نبرد حرکتی در جهت تغییر موازنه اطلاعات و دانش به نفع طرف دیگر است.
3️⃣ جنگ اطلاعاتی
مجموعهای از فنون شامل گردآوری، انتقال، حفاظت، جلوگیری از دسترسی، ایجاد اغتشاش و افت کیفیت در اطلاعات را در بر میگیرد که به وسیلۀ آن یکی از دو طرف درگیر به مزیت چشمگیر در عرصه دسترسی به اطلاعات دست یافته و آن را حفظ میکند.
4️⃣ جنگ نامنظم و چریکی
اصطلاحی کلی است که برای تشریح عملیات نظامی در منطقه تحت کنترل دشمن و با استفاده از منابع و ساکنان بومی به کار میرود و از سوی منابع خارجی پشتیبانی و هدایت میشود.
5️⃣ نیروهای ویژه
گروهی از نیروهای مسلح هستند که آموزشهای سختی میبینند و در عملیات با ریسک بالا شرکت میکنند. عملیات مخفیانه، جنگهای نامتعارف، عملیات جاسوسی، بازداشت یا کشتن افراد مهم و ... از طریق نیروهای ویژه و حرفهای در کشور هدف انجام میشود.
6️⃣ حمایت از نابسامانیها و شورشهای محلی
هم از دیگر ابزارهایی است که در جنگهای هیبریدی با موجسواری روی نارضایتیهای داخلی و حمایت از آن با هدف تضعیف اقتدار و اضمحلال نیروی طرف مقابل به کارگرفته میشود.
7️⃣ جنگ با نیروهای کلاسیک نظامی
هم بخشی از جنگ هیبریدی است. جنگ نظامی نه تنها در نقطه مقابل جنگ هیبریدی قرار ندارد، بلکه بخشی از آن محسوب میشود، به این معنی که ممکن است همزمان از نیروهای کلاسیک نظامی برای پوشش بخشی از ابعاد چند وجهی جنگ ترکیبی به ویژه در حوزه سخت آن استفاده شود.
8️⃣ دیپلماسی
به عنوان مکانیسمی برای اعمال قدرت نرم در عرصه عمل بخشی دیگر از جنگ هیبریدی است. دیپلماسی یعنی توانایی حضور در جوامع خارجی و اثرگذاری بر اذهان مردم از طریق بهرهمندی از روشهای ارتباط جمعی به گونهای که دولتها و ملتهای دیگر تمایل مثبتی نسبت به کشور به کاربرنده دیپلماسی عمومی در ذهن خود احساس کنند و رفتار خود را بر این اساس سمت و سو دهند.
|#جنگ_هیبریدی
|#جنگ_نرم
🆔@journalist_resan
🗑فاتحان سطل زباله
🦜تکنیک طوطی فحاش
✍️ژورسان
🏡لینکولنشایر بزرگترین باغ پرندگان در بریتانیاست و در این باغوحش بیش از 100 گونه طوطی نگهداری میشود. درآگوست 2020، 5 طوطی آفریقایی خاکستری به این باغوحش آوده شده و از آن زمان تا کنون این طوطیها به بازدیدکنندگان فحاشی میکنند.
🎋این طوطیها در زمان قرنطینه در کنار هم بودند و این موضوع به گفته مدیر این باغوحش «با هر فحشی که این طوطیها میدهند بازدیدکنندگان میخندند و همین امر طوطیها را با فحاشی بیشتر باز میدارد.»
🏰برای برخی از بازدیدکنندگان فحاشی این طوطیها نوعی سرگرمی بود ولی به دلیل نگرانی درباره کودکانی که به این باغوحش میآیند طوطیها از انظار عمومی دور کرده و آنها در قفس دیگری قرار دادند، به این امید که هر طوطی سروصداهای اطراف خود را یاد گرفته و دست از فحاشی بردارد.
🦜این طوطیها پس از قرنطینه مجدد، بار دیگر در معرض دید عموم قرار گرفتند ولی به گفته مدیر باغ وحش پس از 20 دقیقه مجددا به فحاشی پرداختند. لذا تصمیم گرفتیم هر طوطی را به تنهایی درون یک قفس بگذاریم.
🍹شبکه های اجتماعی، حکم «اجتماعات مجازی» را دارد که در قفس آن با فالوو کردن، افراد ناخوداگاه متاثر می شوند. هنگامه گفت و گو با قاتل یکی از مدافعین کشور، قاتل می گوید «اگر به عقب بر می گشتم دیگر اینترنشنال را دنبال نمی کردم». این مسئله بیانگر تاثیر از «همنشینی مجازی و حضوری» با اشخاص چه در قالب «کافی شاپ» و چه در قالب «لایو» است.
🔺رویکرد و داستان گویی طوطیان فحاش خیلی عجیب است. برای یکی از قدرتمندترین زنان جهان ملکه انگلیس یک هفته قصه می گویند یا برای ترور نخست وزیر اسبق ژاپن فقط ۱ روز «نقل و نبات رسانه ای» پخش می کنند اما چند تا بچه تروریست و فاتحان سطل زباله را ۶۰ روز تیتر خبری می کنند.
🌋این روایت بیانگر تکنیک طوطیان فحاش است که با استفاده از «هم نشینی های مجازی» از طریق ایچاد کمپین، دسترسی محتوا، تولید و انتشار حداکثری یک گفتمان و اتمسفر هتک حرمت و ناسزاگویی را ایجاد می کند و جهت «تخلیه اتشفشان روانی مردم»، انها را به فحاشی وادار می کند.
📌خارج نشینان در اخرین «گام های اغتشاشات اخیر» اینگونه طراحی کرده اند که اگر نمیتونی «تغییر رفتار» را در حاکمیت به وجود بیاوری، حرمت او را بشکن و توده های مردمی را با فحاشی به او، همراه خود کن.شکستن قداست یک گام رو به جلوست
#رسانه_اغتشاشات
#تکنیک_شناختی
📻 قسمت: بیست و هفتم
🆔@journalist_resan
🔞پروژه لولیتا سازی
❌پازل های پیچیده یک فراخوان
♨️به مناسبت دستگیری خانم کتایون ریاحی
✍️ژورسان
📚«لولیتا» در واقع عنوان یک کتاب داستان اثر نویسنده روسی «ولادیمیر ناباکوف» است که دارای سبک اروتیک می باشد. از زمان انتشار این کتاب به بعد و جنجال هایی که افرید، در طول سالیان اخیر به دختران جوانی که از سنین پایین درگیر مسائل جنسی میشوند، اصطلاحا «لولیتا» میگویند. شخصیت های لولیتا، دخترک های معصومی می باشند که در انتها، تبدیل به یک شخصیت عصیان گر جنسی می شوند.
🕎غولهای یهودی حاکم در هالیوود، پایگاه اصلی تولید سبک زندگی و ایدئولوژی مدرن می باشند که دنیا را به سمت پردهدریهای اخلاقی و طغیان در برابر اخلاقیات ریشهدار انسانی هدایت می کنند و برای این روند، نمادها و شخصیت هایی را به دنیا معرفی کرده اند.لولیتاسازی یا همان دعوت به طغیان اخلاقی، برای اولین بار توسط خواننده لاتین تبار، «مدونا» رخ داد.
👩🎤آثار مدونا که ترکیبی از مضامین اجتماعی، سیاسی، جنسی و مذهبی است همراه با کارگردانی فنی بسیار ماهرانه و بهروز می باشد که او در اهنگ هایش از دخترکی «معصوم» روایت میکند که با ظاهری بیگناه، موهای کوتاه و کمی رمانتیک، به ناگهان به قالبی اروتیک، تحریککننده و بهشدت عصیانگر تغییر ماهیت میدهد. این روند نمادسازی و طغیان دخترک های معصوم در ادامه توسط چهره هایی همچون «ریحانا»، «تیلور سوئیفت» و «کیتی پری» ادامه پیدا کرد.
👩🏿🦰ریحانه پارسا، از آن مواردی است که به لحاظ نمادین همه شاخصههای لولیتا سازی، در ایران را دارد. او در فیلم های ایرانی نمادی از یک دختر با حیا و با کاراکتر مذهبی می باشد اما با توجه به تصویری که از او داریم؛ به یک باره تبدیل به یک نماد طغیان گری می شود و در هر مرحله، به شدت ناهنجاری های اخلاقی وی افزوده می شود.
👱♀️چند وقتی است که خانم کتایون ریاحی کشف حجاب کرده اند اما شاید یک بازیگر دیگری کشف حجاب می کردند این قدر اهمیت نداشت؟ و از طرف دیگرکشف حجاب ایشان در زمان فوت مهسا امینی در این برهه به چه معناست؟
😇چهره زلیخا در حافظه تاریخی ایرانیان، خانم عفیفی می باشد که بعد از امرزش گناهان، اهل مناجات و راز و نیاز با خداست.کلید ماجرای کتایون ریاحی همان تبدیل بازیگران «چادری» در سریال های پرمخاطب، به یک دختر جسور و هنجارشکن است. این مسئله یک سناریوی شناختی است که حافظه مردم یک ملت را با استفاده از ابزاررسانه ای چندان بار دچار تغییر و پارادوکس می کنند.
🔺تقارن و هم زمانی کشف حجاب کتایون ریاحی با مرگ مهسا امینی در واقع یک اعلام عمومی و فراخوان جهت کشف حجاب می باشد. هرچند این فراخوان توسط ایشان بیان نشده است ولی به صورت غیر مستقیم و با حضور داشتن خانم ریاحی در ایران این مسئله در افکار عمومی بیان می شود که شما هم میتواند مثل من در ایران حجاب نداشته باشید و دیگر زمان اینکه کشف حجاب در کشورهای خارجی صورت گیرد، تمام شده است.
🧿برای تغییر ارزش های فرهنگی یک کشور، هنر دومینو چیندن لازم است!
#رسانه_اغتشاشات
#تکنیک_شناختی
📻 قسمت: بیست و هشت
🆔@journalist_resane
🔅ژورسان🔅
📰سواد رسانه را داستانی یادبگیرید!
🛰بررسی جریانات رسانه ای و تحلیل آنها
📌تحلیل رسانه ای با استفاده از تکنیک های شناختی
🆔@journalist_resane