eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
‌۰۱:۲۱/ ۲۱ فروردین هیچ هیئتی از ایران برای مذاکرات به اسلام‌آباد نرفته است. ایران پاکستان را مطلع کرده اگر لبنان بخشی از آتش‌بس نباشد تیم ایران به اسلام‌آباد نخواهد رفت.
🇮🇷موکب رزما استان گلستان امشب به میزبانی دانش آموزان دختر برگذار شد؛ اینها همان رویش ها و امید آینده این انقلاب و این کشورند همانکه امام شهیدمان فرمود. 🇮🇷 نوجوانان و جوانان دانش آموز انقلابی با تهیه نذورات و نشر بروشورهای تبیینی میدان داری و علمداری کردند. ۲۰ / ۱ / ۱۴۰۵ / میدان سرخواجه شب چهل و یکم 👇✅ https://eitaa.com/joinchat/384828769C65d0d3788f
⚫️شریک و دزد و رفیق قافله؛ نفاق عمانی‌ها در همراهی با آمریکا و اظهار دوستی با ایران باوجود بازی‌های سیاسی وتبلیغاتی حکام عمان مبنی براینکه بی‌طرف بوده و تا اندازه‌ای با ایران میانه دارد، اما اخبار واصله حکایت از آن دارد که آمریکایی‌ها در حال تخلیه بارهای نظامی در بندر صحار عمان کرده و از آنجا از طریق جاده‌ای و با استفاده شرکت‌های خصوصی حمل ونقل و حتی راننده‌ای معمولی می‌خواهنداین بارها را به بندر الفجیره امارات برساند. نکته مهم و جالب آنکه راننده‌ها هر کرایه‌ای را که برای این ۱۰۰کیلومتر پیشنهاد بدهند طرف مقابل می‌پذیرد تا جایی که رقم‌های نجومی تا چند هزار دلار برای این مسیر کوتاه پرداخت می‌شود. این نفاق طرف عمانی به هیچ عنوان از چشم دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران دور نمانده است. تا جایی که برخی ازمنابع مسئول حاضر در این منطقه تاکید دارند که با توجه به انهدام بسیاری از اسکله‌ها و زیرساخت‌های بندر الفجیره، آمریکایی‌ها در حال استفاده از بندر صحار عمان برای انتقال تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود به این منطقه هستند. این منابع تاکید می‌کنندکه ولت عمان به ویژه دستگاه امنیتی و نظامی آنها از این نقل و انتقال به صورت کامل آگاه بوده و حتی می‌دانند چه تجهیزات نظامی پیچیده و مهمی در این بندر تخلیه و در حال انتقال به الفجیره است‌. ▪️ اشراف اطلاعاتی ما در منطقه به بالا است و می‌دانیم که این تجهیزات تسلیحات از الفجیره قرار است به کجا منتقل شود. با این حال باید گوش سلطان عمان هم اساسی کشیده شود تا فکر نکند که خیلی زرنگ است. نمی‌شود هم رفیق دزد بود هم شریک قافله! کریم جعفری
📣ستاد رسانه جنگ @ج_رزما:🔻 🆔️@J.RAZMAA          🔴 رسانه‌های اصلی غرب آتش‌بس را چگونه معنا کردند ♦️۸۵ درصد محتواها در ۲۴ ساعت اولیه آتش‌بس، عقب‌نشینی آمریکا را برداشت کرده‌اند. ♦️در میان استدلال‌هایی که به برداشت عقب‌نشینی آمریکا دامن زده، «نمایش قدرت ایران در تداوم کنترل تنگه هرمز و اخذ عوارض» با سهم ۲۳.۲ درصدی در صدر قرار دارد. پس از آن، «قرارگیری شروط ایران به‌عنوان مبنای مذاکره» و «عقب‌نشینی لحظه آخری ترامپ از اهداف حداکثری» هر یک با ۱۸.۹ درصد، نقش تعیین‌کننده‌ای در تقویت این روایت ایفا کرده‌اند. ♦️همچنین «حفظ قدرت نظامی و موشکی ایران» با ۱۰.۱ درصد و «حفظ حق و صنعت غنی‌سازی» با ۵.۸ درصد از دیگر مؤلفه‌هایی هستند که در مجموع این تصویر را تثبیت کرده‌اند. ♦️در سوی مقابل، استدلال‌های مربوط به عقب‌نشینی ایران پراکنده‌تر و کم‌وزن‌تر بوده‌اند. «خروج اورانیوم با غنای بالا» و «توقف غنی‌سازی در خاک ایران» هر کدام با ۴.۳ درصد بیشترین سهم را در این روایت داشته‌اند. 🆔️@J.RAZMAA                @تبیین_اطلاعات_نظامی_راهبردی_جنگ_ضدصهیونیزم_بین_الملل_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa @ابرگروه_ویژه_شماره۲ج_رزما 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e
🔴 رئیس ستاد ارتش صهیونیستی هک شد سال‌هاست که حنظله به‌صورت خاموش و نامرئی، درست در داخل سیستم‌های ژنرال هرتزی هالوی، رئیس سابق ستاد ارتش صهیونیستی حضور داشته است؛ جایی که هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد. در تمام این مدت، بیش از ۱۹,۰۰۰ تصویر و ویدئوی محرمانه از سری‌ترین جلسات رئیس ستاد ارتش صهیونیستی استخراج و آرشیو شده است؛ مطالبی که ژنرال‌های ارشد شما حتی در خواب هم نمی‌دیدند روزی فاش شوند. ارتشی که اکنون با عصبیانیت تمام تصاویر عمومی خود را شطرنجی می‌کند، هرگز نفهمید که فایل‌ها و عکس‌های رئیس ستاد خودش برای سال‌ها، در هر لحظه، به‌طور کامل و بدون سانسور در دسترس حنظله بوده است. تمام چهره‌ها، تمام فرماندهان و تمام خلبانان جنایتکار، واضح و بدون تاری در دستان ما هستند و در زمان مناسب، یکی یکی فاش خواهند شد. تمام تاسیسات فوق‌سری، اتاق‌های بحران، نقشه‌ها و حتی جزئی‌ترین جزئیات مراکز فرماندهی شما مدت‌هاست که برای ما مانند یک کتاب باز بوده است. حتی همین حالا، حنظله به تمامی فرماندهان ارشد شما دسترسی دارد. هر لحظه، هر تصمیم و هر گفتگو تحت نظر است؛ فقط زمان افشای آن‌ها هنوز فرانرسیده است. به خاطر بسپارید: ما سایه‌ای در قلب فرماندهی شما هستیم؛ و هر آنچه دارید، روزی پیش چشم جهانیان فاش خواهد شد. 📣ستاد رسانه جنگ @ج_رزما:🔻 🆔️@J.RAZMAA 
گاردین: ایرانی‌ها در واکنش به آتش‌بس دو هفته‌ای می‌گویند که «ما به هیچ عنوان به آمریکا اعتماد نداریم» 🔹تظاهرات شبانه مردم ایران پس از آتش‌بس همچنان ادامه دارد و شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر می‌دهند. 🔹آنها می‌خواهند جنگ برای همیشه و با شرایطی که ایران تعیین کرده پایان یابد 🏴 🏴 📣ستاد رسانه جنگ @ج_رزما:🔻 🆔️@J.RAZMAA 
خیلی ها از من میپرسند درباره لبنان بیشتر توضیح بده. آنچه به ذهنم میرسد میگویم به شرط آنکه تو هم قول بدهی با سخنانی که از عقل سرد راهبردی میشنوی آن قلب گرم انقلابیت از حرارتش کم نشود. بمانی و فریاد بزنی لبنان لبنان. نه توییت قالیباف معنایش رها کردن آتش بس بود و نه تهدیدهای سپاه و سیدمجید لزوما همان لحظه اجرایی میشود. بله ایران و آمریکا قرار بر آتش بسشان در همه جبهه ها بود همانطور که پاکستان هم به صراحت گفت، بله آمریکا و اسراییل هم زیر قولشان زدند و دبه کردند. اما چند نکته را فراموش نکنید: اولا اصل این آتش بس برای چیست؟ ایران چه نیازی به آتش بس دارد و آمریکا چه نیازی و اسراییل چه نیازی؟ ایران این آتش بس را لازم دارد تا یا آمریکا اراده و قدرت ایران را در منطقه رسما بپذیرد و برود یا زیر بازی بزند و خرابش کند. اگر آمریکا اراده و قدرت ایران را بپذیرد که خواهم گفت احتمالش هست، ایران دست آورد تاریخی تمدنی خود در میدان را رسمیت بخشیده و تمام، اگر زیر میز بزند هم فایده اش چیست؟ مشروعیت برای بالابردن سطح جنگ برای ایران فراهم میشود. چه در داخل و چه در خارج. در داخل بالاخره با بالا رفتن شعله آتش تحمل ضربات دشمن و ضربه خوردن زیر ساختها و امثالهم نیاز دارد به یک منطقی که همه ایران ولو ضعیفترها را بتواند همراه کند، دقت کنید این یک ضلع مهم نبرد است که ایران توانسته تامین کند، دشوارتر از ضلع میدان نباشد ساده تر نیست. در خارج نیز زدن زیر ساختهای منطقه و بستن باب المندب و غیره نیاز به یک مشروعیت بالاتر در جنگ برای ما دارد. همه اینها با دبه کردن آمریکا تامین میشود. ممکن است بگویید خوب الان لبنان را زده دیگر، دبه کرده پس، اگر به استدلال توجه کنید تایید میکنید این دبه کردن باید چه مقدار جدی و چند وجهی باشد، حتی در پیام قالیباف او سعی کرد دو مورد دیگر را هم اضافه کند. دیروز جی دی ونس با تهدیدهای ایران گفت ما لبنان را جزو آتش بس نمیدانستیم ولی گفتیم اسراییل آتش جنگ را کم کند. دروغ میگوید اما توجه به آن استدلال داشته باشید، نیاز به یک نقض فاحش داریم که ایران و منطقه کاملا راضی شوند. این همان نقطه دردآور است که جگر ما را خون میکند. اما برای فتح بزرگتر لازم است به آن توجه کنیم. لبنان موضوع آتش بس ما است، لبنان در اتاق جنگ کنار ما است، فرماندهان حزب الله لبنان میدانند قصه چیست. اما ما هم باید بدانیم. پس صبر کردن ما در این جهت است. اما آمریکا چرا به آتش بس نیاز دارد، او باید با دبه کردنهای موردی اش کاری کند فشار افکار عمومی بر ایران بیشتر شود تا ایران آتش بگشاید و نتیجه این شود که او بتواند برای حمایت بیشترش از اسراییل مشروعیت داشته باشد، تا امروز مشروعیت جنگ در سمت ایران بوده ، او باید کاری کند مشروعیت به او برگردد، فشار بر لبنان و سخنان ترامپ و ونس را در این چارچوب ببینید. ترامپ در داخل زیر فشار است، اگر ضربه ایران در منطقه به زیر ساختهای اقتصادی اتفاق بیفتد و قیمت نفت دوباره انفجاری بالا برود، کار برای او سخت تر هم خواهد شد، او باید برای خروج آبرومندانه از این مهلکه فکری کند. تلاش او برای آتش بس از سر مصلحت سنجی نیست بلکه کاملا مجبور است و در منگنه قرار دارد. مگر اینکه با همین جفتک انداختنهای موردی که نتواند برای ایران مشروعیت خروج بسازد و فقط فشار روی ایران بیاورد راهی پیدا کند برای منطقی نشان دادن جنگ و کمک بیشتری به اسراییل کند. اسلحه روی شقیقه او است و دارد پیش میآید. منتظر کوچکترین خطای ایران است و این آن فتنه بزرگ برای مسوولین ما است هم باید کاملا هوشیار باشند و هم مردم را نگه دارند و هم فشار را کم نکنند. اسراییل اما از همه بیچاره تر است. رها کردن آمریکا و رسمیت یافتن ایران یعنی محو او، این را او میداند او به این جنگ مثل هوا نیاز دارد. اما زور آمریکا هم نرسید، چه میشود کرد، او از طرفی نمیتواند کمترین اشاره ای کند که با آمریکا موافق نیست چون فشار افکار عمومی و نخبگان آمریکا بسیار بالا رفته قصه "اول اسراییل" در آمریکا او را دارد خفه میکند. اسراییل باید تا میتواند ضربه های خود را بزند، دست و پای آخرش را بزند و کمک کند شاید شعله جنگ دوباره بالا بگیرد، چه مشروعیت جنگ با ایران باشد چه آمریکا، اسراییل محتاج جنگ است. چون جنگ تمام شود، آمریکا میرود و او تنها میماند در حلقه آتش، در حالیکه دیگر آمریکا آن کمک بی اندازه را به او نخواهد کرد و این یعنی یک قدم قبل از محو. ما البته محتاج فریادهای مردممان در حمایت از حزب الله هستیم، اتصال جبهه مقاومت و اتاق جنگ واحدش برای ما یک آورده مهم راهبردی است اما محتاج اعتماد به مسوولین هم هستیم و این دو را باید با هم جمع کرد. ✍علی مهدیان
میدل ایست: پاکستان نسخه‌ای متفاوت از آنچه از ایران دریافت کرده بود، به ایالات متحده تحویل داد و نسخه‌ای متفاوت از آنچه از واشنگتن دریافت کرده بود، در اختیار ایران قرار داد