eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.6هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام معنادار فرماندۀ هوافضا؛ بانک اهداف نفتی ایران به‌روز شد؟! ✅فرماندۀ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام به ملت ایران، با لحنی قاطع به همسایگان جنوبی هشدار داد که اگر از جغرافیا و امکانات شما در خدمت دشمنان برای تعرض به ملت ایران استفاده شود باید با تولید نفت در منطقۀ خاورمیانه خداحافظی کنید. 🔹این هشدار در حالی صادر می‌شود که برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اجازۀ استفاده از خاک خود را به دشمنان ایران داده بودند و حالا اگر این حمایت‌ها ادامه یابد، شاهرگ حیات اقتصادی‌شان در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت. 🔹بانک اهداف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این بار فراتر از تأسیسات نظامی، قلب اقتصاد همسایگان را نشانه رفته است. 🔸امارات؛ از میادین نفتی زکوم بالا، تا رویس، چهارمین پالایشگاه بزرگ جهان، و حبشان یکی از بزرگترین تأسیسات فرآورش گاز در خاورمیانه. 🔸عربستان؛ غوار، بزرگترین میدان نفتی خشکی جهان و ابقیق، بزرگترین تأسیسات فرآورش و تثبیت نفت خام جهان. 🔸کویت؛ بورگان، دومین میدان نفتی بزرگ جهان، و دو پالایشگاه مینا عبدالله و مینا الاحمدی، که هدف قرار گرفتن این دو پالایشگاه به‌معنی قطع شدن شریان اصلی صادرات نفت کویت است. 🔸قطر؛ تأسیسات مجتمع راس‌لفان، که هدف قرار گرفتن این مجموعه به‌معنای نابودی ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است؛ رقمی معادل کل پول بلوکه‌شده ایران در این کشور! 🔸میدان نفتی ابوصفا و پالایشگاه ستره بحرین، که میزبان پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا است و در جنگ رمضان نیز مرکز مهم شرارت آمریکا علیه ایران بود. تمديد آتش بس از جانب ترامپ هيج معنايى ندارد. طرف بازنده نمى تواند شرايط تعيين كند. تداوم محاصره تفاوتى با بمباران ندارد وبايد به آن ياسخ نظامى داد. ضمن اينكه تمديد آتش بس از جانب ترامپ قطعا به معناى خريد زمان به منظور ضربه غافلكيرانه است. زمان ابتكار عمل ايران است.
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نترسیم نترسانیم؟! آنچه دشمنان ما می‌گویند! وال‌استریت ژورنال: ترامپ نگران تکرار شکست کارتر برای خودش است! 🔹شبکۀ صهیونیستی اینترنشنال: ترامپ بسیار نگران این ضربه‌ای است که از ایران خورده؛ او فکر نمی‌کرد این جنگ طولانی شود و اکنون به‌دنبال راه خروج از آن است!
📣ستاد رسانه جنگ @ج_رزما🔻 پارادوکسِ «آتش‌بس یک‌جانبه» و «مدل ریگان»؛ آیا واشینگتن در تله ابهام استراتژیک تهران افتاده است؟ 🔻ادامه پست🔻
تحلیلی بر پیشنهاد جو کِنت و واکنشِ «نه تایید، نه رد» ایران در آستانه یک رویارویی تاریخی امروز در حالی که کاخ سفید با اعلام یک‌جانبه و بدون تاریخِ «آتش‌بس»، به دنبال ایجاد یک تنفس مصنوعی در جبهه‌های نبرد است، ناظران سیاسی با دقت حرکات مهره‌ها را بر روی تخته‌سنج خاورمیانه زیر نظر دارند. در یک سو، « جو کِنت (Joe Kent) » ، مدیر مستعفی مرکز ملی مبارزه با تروریسم (NCTC) دولت ترامپ، نسخه عقب‌نشینی به سبک دهه ۸۰ را می‌پیچد و در سوی دیگر، تهران با اتخاذ سیاست «ابهام استراتژیک»، واشینگتن را در وضعیتی میان بیم و امید نگاه داشته است. جو کنت با صراحتی که از یک مقام امنیتی سابق انتظار می‌رود، آتش‌بس را نه یک صلح، بلکه یک ابزار تاکتیکی می‌بیند. او در یادداشتی که اکنون معنای دوچندانی یافته، می‌نویسد: "[Unilateral ceasefire] This is a good move—it buys us time. It's essential we use it well... Follow the Reagan model in '84: pull our forces out of the region... focus on our domestic issues and winning the next election." ترجمه: « [آتش‌بس یک‌جانبه] حرکت خوبی است؛ برای ما زمان می‌خرد. ضروری است از آن به‌خوبی استفاده کنیم... باید مدل ریگان در سال ۸۴ را دنبال کنیم: نیروهای خود را از منطقه خارج کنیم... و بر مسائل داخلی و پیروزی در انتخابات بعدی تمرکز کنیم.» کنت معتقد است آمریکا باید پیش از آنکه ضربه‌ای مشابه انفجار بیروت ۱۹۸۳ دریافت کند، خود را از مهلکه خارج کرده و هزینه امنیت منطقه را به دوش متحدان عرب بگذارد. برخلاف محاسبات واشینگتن، سکوت تهران در قبال پیشنهاد آتش‌بس، نشان‌دهنده پذیرش آن نیست. ایران امروز در وضعیت «خویشتنداری فعال» به سر می‌برد. از منظر حقوق بین‌الملل، وقتی توافقی دوجانبه امضا نشده، هیچ تعهد قانونی متوجه نیروهای مسلح ایران نیست. منابع آگاه نظامی تاکید دارند که این عدم پاسخ رسمی، در حقیقت یک «ابهام استراتژیک» است؛ وضعیتی که در آن آرامش فعلی نه به معنای پایان نبرد، بلکه به معنای یک اتمام حجت نهایی تلقی می‌شود. اگر آمریکا بخواهد طبق پیشنهاد جو کنت از «زمان خریده شده» برای تداوم فشار اقتصادی و محاصره دریایی استفاده کند، عملاً آتش‌بس را به یک کاغذ پاره تبدیل کرده است. از نگاه نیروهای میدانی ایران، هرگونه مزاحمت برای کشتیرانی در آب‌های آزاد، به معنای نقض عملی همان آتش‌بسی است که آمریکا مدعی آن شده است. مدل ۱۹۸۴ ریگان زمانی موفق بود که آمریکا هزینه سنگین ماندن را با تمام وجود حس کرد و خارج شد. امروز، جو کنت همان مسیر را پیشنهاد می‌دهد، اما با یک تفاوت عمده: حریف مقابل (ایران) با استفاده از «ابهام استراتژیک»، اجازه نمی‌دهد واشینگتن با یک آتش‌بس یک‌جانبه، هم زمان بخرد و هم محاصره را حفظ کند. واشینگتن اکنون بر لبه تیغ قرار دارد؛ یا باید طبق مدل ریگان، عقب‌نشینی کامل را بپذیرد و دست از محاصره دریایی بردارد، یا منتظر بماند تا ابهام استراتژیک ایران با یک حرکت نظامی قاطع (مانند آنچه در بیروت ۸۳ رخ داد)، به واقعیتی تلخ برای ناوگان دریایی آمریکا تبدیل شود. روزهای آینده مشخص خواهد کرد که آیا «زمان خریده شده» توسط ترامپ، صرف خروج آبرومندانه خواهد شد یا صرف لجاجتی که پایانش بازگشت تابوت‌ها به وطن است. 🆔️@J.RAZMAA                       @رصدتحولات_جنگ_ترکیبی_شناختی_ضدصهیونیزم_جبهه_انقلابیون_کمیته_عالی_ فجازی @ج_رزما  کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa @ابرگروه_ویژه_شماره۲ج_رزما 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e @کانال_شماره۴_رزما در سکوی بله🔻 ble.ir/join/NWJjNzczNT @کانال_شماره۵_رزما در روبیکا https://rubika.ir/jrazmaa لینک وبسایت رسمی ج.رزما : 🔻 https://jrmee.ir/
⭕️ حجت الاسلام نبویان: ما در پاکستان یک خطای راهبردی داشتیم که موضوع هسته‌ای را به مذاکره گذاشتیم. با این کار دشمن جری‌تر شد 🔻 این خطای راهبردی نبود. این تخلف از دستور نائب امام زمان بود و البته تخلف هم نبود، یک گناه بزرگ بود. امام خامنه‌ای فقط مذاکره حول آن ده بند بیانیه شعام را اجازه داده بودند که هسته‌ای بین آنها نبود. ❌ و حالا مشخص شد نگرانی منتقدین مذاکره به حق بود و همچنان هست ❌ متأسفانه همین گناه نابخشودنی، دشمن را جری کرد. دشمنی که با اقتدار نیروهای مسلح، کاملا در موضع ضعف قرار گرفته بود، دوباره هار شد. ❌ و به همین دلیل امام خامنه‌ای در پیام مکتوب با عبارت «اگر بر فرض ضرورتا...»، مخالفت قلبی خود را با مذاکره و آتش بس اعلام کردند اما افسوس که... ✍همین که مردم انقلابی کف خیابون پرچم تیم مذاکره کننده ایران با قاتلان فرزندان ایرانی ورهبری شهید را پایین کشیدن نگذاشتن این بار بروند اسلام آباد مذاکره کنند نشان داد مردم مبعوث شدند وصاحب اصلی انقلاب مردم هستند نه مسئولان کشور کاظمی
این پوستر ها برای سایت رهبر شهید مون هست ... بگذارید کانال که پرینت رنگی بگیرن و پرس کنن به عنوان پلاکارت حرف های آقا هم هست هیچ کس نمیتونه حرف رایگان بزنه که وحدت شکنه... 📣ستاد رسانه جنگ_@ج_رزما 🔻 🆔️@J.RAZMAA