کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما
🆔️@J.RAZMAA
سلام و ارادت.. امام خامنه ای عزیز جان ایران است... ایننوشته دستخط شهید حاج قاسمسلیمانی است.. ..ن
ازخانم دکتر حقیقی متشکرم بنده اشتباه کردم ، رزمندگان مطیع حاج قاسم سلیمانی اند.
اما توجه شود که حاج قاسم وصیت کردند در سنگ مزارش سرباز نوشته شود.
دراین صورت امثال اینجانب ، سرباز صفر محسوب می شویم در حالیکه در متن سردار قالیباف آورده شده است
🔹رستاخیز عالم ایرانی-اسلامی
✍استاد شهریار زرشناس
🔻تاریخ همواره صحنۀ نبرد قدرتها بوده است، اما آنچه امروز در جغرافیای سیاسی و فرهنگی ایران میگذرد، فراتر از یک درگیری مرزی یا ستیزی بر سر منافع مادی همچون نفت و خاک است. ما در میانۀ «دفاع مقدس تمدنی» هستیم. «دفاع» از آن جهت که برخلاف جنگهای تجاوزکارانه، این یک پایداری عادلانه در برابر تهاجم همهجانبۀ نظم جهانی است. اما چرا این دفاع، صبغهای «تمدنی» دارد؟
🔻دفاع تمدنی
برای درک عمق ماجرا باید به تجربههای تاریخی دیگر نگریست. مردم ویتنام سه دهه حماسه آفریدند و در برابر ژاپن، فرانسه و آمریکا ایستادند اما حرکت آنها یک «دفاع تمدنی» نبود. چون پارادایم هدایتکنندۀ آنها ترکیبی از ناسیونالیسم و سوسیالیسم، ریشه در خودِ عالم مدرن داشت. این موضوع در مورد انقلابهای چین، هند و حتی روسیه ۱۹۱۷ نیز صادق است. آنها در زمین بازی غرب و با قواعد نظری غربی مبارزه میکردند.
انقلاب اسلامی ایران، رخدادی از جنسی دیگر بود. ایران با این انقلاب، گفتمانی را مطرح کرد که اساساً خارج از مرزهای تمدن غرب مدرن قرار دارد. همانگونه که ارنست نولته میگوید، اسلام انقلابی یک «مقاومت رادیکال» در برابر تمدن غرب است. ما در ایران شاهد یک «زایش تمدنی» هستیم؛ جایی که عالم ایرانی-اسلامی پس از قرنها انفعال، دوباره متولد شده است. تمدنی بودن یک مقاومت، نه به ابعاد نظامی، بلکه به ماهیت پارادایم هدایتگر آن وابسته است.
🔻ریشههای عالم ایرانی-اسلامی
ایران دارای هویتی تاریخی است که از دورهای به بعد با اسلام پیوندی ارگانیک برقرار کرد و «عالم ایرانی-اسلامی» را ساخت. اما از حدود دو قرن پیش، استعمار غرب مدرن با تمام توان کوشید این هویت تمدنی را از ما بگیرد. از دورۀ ناصری تا پایان دهۀ پنجاه، ما درگیر یک «شبهمدرنیته» تحمیلی بودیم که قصد داشت ما را به زائدهای از نظم جهانی تبدیل کند.
در تمام آن سالها، ما در موضع انفعال بودیم. اگر جنگی رخ میداد، غالباً با شکست، اشغال یا تجزیه همراه بود؛ از جنگهای جهانی اول و دوم که ایران پل پیروزی دیگران شد تا جدایی بحرین در سال ۱۹۷۱. اما انقلاب اسلامی نقطه پایان این انفعال ۲۰۰ ساله بود. جنگ هشتساله، اولین «جنگ میهنی» واقعی ما بود که در آن برای اولین بار، مردم نه برای یک پادشاه یا یک ایل، بلکه برای حقیقت یک «عالم تمدنی» که در سیمای امام خمینی (ره) متجلی شده بود، ایستادند.
🔻از نظامسازی تا دولت-ملتسازی
این زایش تمدنی دو مرحلۀ اساسی را پشت سر گذاشته است. امام خمینی (ره) با نظامسازی، سنگبنای تخریب نظم کهنه و پیریزی شالوده جدید را گذاشت. در دوران آیتالله خامنهای، ما از مرحله سلبی عبور کرده و به سمت معماری یک «نظم جدید» حرکت کردیم. بزرگترین میراث ایشان برای تاریخ معاصر، معماری پروژه «دولت-ملت» با تکیهگاه نظری «امت و امامت» است. پیوند میان این دو مفهوم توسط «ولایت» برقرار شده تا تمدن نوین ایرانی-اسلامی نه در حرف، بلکه در ساحت نهادسازی و اقتدار ملی تجسم یابد. غرب دقیقاً از همین «نهادینه شدن» و تبدیل شدن یک فکر به یک «قدرت مقتدر» میترسد.
🔻تلاش آمریکا برای مهار
علت اصلی کینهتوزی نظام سلطه با ایران، همین استقلال پارادایمیک است. آمریکا هرگز یک قدرت مستقل که خارج از مدار مدرنیته تنفس کند را بر نمیتابد. آنها برای مهار این زایش تمدنی، دو راهبرد را همزمان پیش میبرند؛ نخست، تحمیل جنگهای فرسایشی و دوم، اجرای طرح «خاورمیانه بزرگ» برای تجزیه و مینیاتوریزه کردن کشورهای منطقه. هدف آنها این است که ایران را به پنج یا شش کشور کوچک و بیخطر تبدیل کنند تا امنیت اسرائیل و سیطرۀ انرژیشان تضمین شود.
🔻 «استقلال ملی»؛ تنها مسیر
در این میان، جریانهای ویرانیطلب با دوگانهسازیهای کاذب همچون «معیشت در برابر استقلال»، سعی در فریب افکار عمومی دارند. اما حقیقت این است که وابستگی به امپریالیسم برای هیچ ملتی رفاه پایدار نیاورده است. استقلال، پیشنیاز اقتصاد قوی است. اگر امروز از هویت تمدنی و توان بازدارندگی خود دفاع نکنیم، فردا علاوه بر فقر، اسارت و تجزیه را هم تجربه خواهیم کرد. امروز هزینۀ سنگینی برای دفاع از این زایش تمدنی میدهیم؛ زیرساختهای ما هدف قرار میگیرند و فشارهای اقتصادی مضاعف میشود. اما همین حملات دشمن، ناخواسته پرده از دستاوردهای عظیم چهل ساله برداشت. دشمن به دنبال ویرانی است چون میبیند ایران به قطب داروسازی، فولاد و تکنولوژی منطقه بدل شده است. ما این بناهای آسیبدیده را دوباره خواهیم ساخت، چرا که ارادۀ ناشی از یک «رستاخیز تمدنی» شکستناپذیر است. ایران آینده، نه یک شبهکشور وابسته، بلکه قطب تمدنیِ نظمی نوین خواهد بود.
🆔️@J.RAZMAA
@تبیین_امور_بصیرت_افزایی_معرفتی_درجنگ_ترکیبی_شناختی_کمیته_عالی_فجازی #ج_رزما
کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻
https://eitaa.com/jrazmaa
12.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩🚩🚩تجمعی آخر الزمانی در خیابانی معروف به سبعین ایران
این کلیپ بی سابقه در کل کشور مربوط به روزی می باشد که خبر شهادت حضرت آقا(❤️🔥) را مردم یاسوج شنیدند. الان منتشر شد که مسئولین و شیفتگان مذاکره با دشمن،قبل از هر مذاکرهای بدانند که مردم چه داغی را تحمل کرده اند و پنجاه و پنج شب با چشمانی پر از خون در خیابان ها شعار می دهند.
#ملت_مبعوث
📣ستاد رسانه جنگ رستاخیزی @ج_رزما🔻
🆔️@J.RAZMAA
@کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما
3.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 و او هنوز در کنار ماست...
🖥 جنگ روایت ها در عصر هوش مصنوعی
✍یعقوب ربیعی
💻 اسرائیل یک کمپین تبلیغاتی-اطلاعاتی چند میلیون دلاری راه انداخته و مدیریت آن را به برد پاراسکیل (مدیر سابق کمپین دیجیتال ترامپ) سپرده است. تخصص پاراسکیل ، میکروتارگتینگ یا هدف قرار دادن خُرد مخاطبان است.
📱هدف از این کمپین، جهتدهی به ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT، Claude و Gemini است. یعنی کاری کنند که این ابزارها در پاسخ های خود، رژیم صهیونسیتی را سفیدشویی کنند. قرار شده است تا با تولید انبوه محتوا بواسطه ایجاد هزاران وبسایت، مقاله و گزارش که ظاهر خبری و مستند هستند به مخاطبان هوش مصنوعی اطلاعاتی بدهند که کمک به رژیم صهیونسیتی و سفیدشویی آن باشد.
🔹 مخاطبین این کمپین، نسل زد یعنی جوانان زیر ۲۷-۲۸ سال هستند که:
👈 به طور فزایندهای افکار عمومیشان نسبت به اسرائیل منفی شده،
👈 منبع اصلی دریافت اطلاعاتشان همین ابزارهای هوش مصنوعی و شبکههای اجتماعی است،
👈 کمتر سراغ رسانههای سنتی میروند.
#جنگ_نرم_افزاری
#مهندسی_اذهان
#امنیت_سایبری
🆔️@J.RAZMAA
@تبیین_امور_بصیرت_افزایی_سیاسی_دشمن_شناسی_درجنگ_سایبرنتیک_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما
کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما در ایتا🔻
https://eitaa.com/jrazmaa
@پایگاه_شماره۳_تقنینی_حکمرانی_ج_رزما🔻
https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e
694.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیشب تو تجمع میدون نماز شهرری این کارتهای شهربازی رو پخش میکردن که
پشتش عکس تراول صد تومنی بوده
ظاهرا فیلمبرداری هم میکردن و طوری بوده که انگار دارن تراول صدتومنی به مردم میدن تو تجمعات.
درحالیکه این کپی پول هست و کارت تخفیف شهربازیه.
این تبلیغ الان خلاف امنیت ملی هست و با تبلیغ کننده ها برخورد میشه.
اگه جایی دیدید حتما به نیروهای امنیتی تجمعات اطلاع بدید. فیلمهای داخل گوشیشون روهم پاک کنید. چون همین فیلمها میره تو اینترنتشال و میگن به مردم پول میدن تا بیان تو خیابونا.
📣ستاد رسانه جنگ @ج_رزما🔻
🆔️@J.RAZMAA
@کمیته_عالی_فجازی_ج_رزما
🔴رفقا یادتونه تصویر مبهمی از خاتمی بعد از کودتاه دی ماه و قبل از شهادت رهبر انقلاب منتشر شد؟
‼️این ماجرا ادامه دارد...
برای افزایش وزن موافقان مذاکره،خاتمی هم وارد میدان شد!
.
داستان مذاکره هر روز داره روشن تر میشه. خبیث های تاریخ شدیدا پیگیر مذاکره هستند.
امیدوارم برای بار هزارم مسئولین و مداحان و سخنرانان معروف فریب مذاکره رو نخورند!
البته فقط امیدوارم.
ولی خب واقعیت اینه که حتما فریب خواهند خورد...
🔴🔴🔴
17.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آرایش سیاسی/نظامی در دریا :
🔴کارشناس ارشد مسائل نظامی:
سوابق مینروبی آمریکا در منطقه خلیج فارس بهگونهای است که هیچکس به آن اعتماد ندارد/
اراده ایران بسیار استوار و پاتکهای آن بسیار کوبنده است؛ همین عدم تسلیم ایران، آمریکا را در وضعیت دشوار و بیسابقهای قرار داده است...
🔻تحلیل و بررسی اوضاع داخلی آمریکا🔻
ترامپ در آستانه شکست له شدن است اگر به ادامه آتشبس تن ندهیم
دکتر فواد ایزدی، استاد دانشگاه:
۱-مهلت شصت روزه پایان جنگ، بر اساس قانون اختیارات جنگ، در روز ۱۱ اردیبهشت به پایان میرسد. بر اساس این قانون، با پایان یافتن موعد شصت روزه از ابتدای شروع جنگ، رئیس جمهور آمریکا موظف به پایان دادن به جنگ است مگر اینکه کنگره در هر دو مجلس نمایندگان و سنا مجوز ادامه جنگ را به رئیس جمهور بدهد. اگر این مجوز داده شد، رئیس جمهور مجاز به ادامه جنگ است و اگر مجوز داده نشد، رئیس جمهور میتواند درخواست تمدید ۳۰ روزه برای برگرداندن نیروهای آمریکایی داشته باشد و در این ۳۰ روز وی مجاز به عملیات تهاجمی نیست.
۲-با اینکه چندین بار، هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا، موضوع پایان جنگ ایران به رأی گذاشته شد، با توجه به رأی جمهوریخواهان به ادامه جنگ، هر بار دموکراتها موفق نشدند از این طریق ترامپ را به پایان جنگ ملزم کنند. در آخرین باری که رأی گیری انجام شد، در سنا با ۵۱ رأی (۵۰ جمهوریخواه و یک دموکرات) و در مجلس نمایندگان با ۲۱۴ رأی، ادامه جنگ به تصویب رسید. در روزهای گذشته از ۵۰ سناتور جمهوریخواهی که رأی مثبت به ادامه جنگ دادند، ۴ سناتور اعلام کردهاند در رأی گیری مجدد روز شصتم جنگ معلوم نیست رأی مثبت خود را تکرار کنند. در نتیجه اگر ۲ سناتور از ۴ سناتور مردد تصمیم به برداشتن حمایت خود از ادامه جنگ بگیرند، مجوز جنگ رأی نخواهد آورد.
۳-در مجلس نمایندگان نیز که در آخرین رأی گیری مجوز ادامه جنگ با اختلاف یک رأی به تصویب رسید، ۲ نماینده جمهوریخواه اعلام کردهاند در موعد ۶۰ روزه رأی مثبت خود را تکرار نخواهند کرد.
۴-به این ترتیب، احتمال عدم تصویب مجوز ادامه جنگ جدی به نظر میرسد و این چالش بزرگی برای ترامپ است. با توجه به اینکه ترامپ از همین کنگره درخواست ۲۰۰ میلیارد دلار بودجه اضافه برای جنگ علیه ایران داشته، این رأی منفی در تصویب بودجه جنگ نیز چالش ایجاد خواهد کرد.
به این ترتیب، با توجه به وضعیت فوق:
۱-سفر برای مذاکره تا ۱۱ اردیبهشت توجیهی ندارد.
۲-با توجه به اینکه یکی از شرایط فعال بودن قانون اختیارات جنگ "در معرض خطر بودن" سربازان آمریکایی است، نباید در وضعیت در خطر بودن سربازان آمریکایی شبههای ایجاد شود.
🆔️@J.RAZMAA
@رصدتحولات_سیاسی_نظامی_جنگ_ترکیبی_شناختی_ضدصهیونیزم_جبهه_انقلابیون_کمیته_عالی_ فجازی @ج_رزما
کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻
https://eitaa.com/jrazmaa
@ابرگروه_ویژه_شماره۲ج_رزما 🔻
https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754
ترامپ با فرماندهانش همزمان چند استراتژی را آهسته آهسته و گام به گام پیش میبرند
و برای اینکه مردم ایران را فریب بدهند چنین تبلیغ کرده اند که هیچ نقشه و برنامه ای ندارند
تمام استعفاها و حرفهای دعوای زرگری سناتورهای آمریکا علیه هم دروغ است و قصد فریب مردم برای اجرای نقشه شان را دارند
فریب بخش اصلی جنگ است،
مفهوم «فریب» (Deception) یکی از ارکان اصلی و بنیادین در فلسفه نظامی سان تزو است. در کتاب هنر جنگ، او تأکید میکند که پیروزی با کمترین هزینه، نیازمند دستکاری ذهن دشمن و پنهان کردن مقاصد واقعی است.
در ادامه، چند جمله و اصل کلیدی از این کتاب در مورد فریب آورده شده است:
۱) قانون طلایی سان تزو: «اساس تمام جنگها بر پایه فریب استوار است.» (All warfare is based on deception)
۲) تظاهر به تضاد: «بنابراین، زمانی که توانا هستیم، باید خود را ناتوان نشان دهیم؛ وقتی فعال هستیم، باید خود را بیتحرک جلوه دهیم.»
۳) فریب در فاصله: «وقتی به دشمن نزدیک هستیم، باید او را متقاعد کنیم که دوریم؛ و وقتی دور هستیم، باید او را به این باور برسانیم که نزدیک هستیم.»
۴) استفاده از طعمه و هرجومرج: «طعمهای برای فریب دشمن قرار بده؛ تظاهر به بینظمی و آشفتگی کن و سپس او را در هم بشکن.»
۵) اصل غافلگیری: «در جایی به دشمن حمله کن که آماده نیست و از جایی ظاهر شو که انتظارش را ندارد.»
۶) بازی با روان دشمن: «اگر دشمنت خشمگین و تندخو است، او را تحریک کن. خود را ضعیف نشان بده تا او مغرور شود.»
خلاصه دیدگاه سان تزو در مورد فریب:
از نگاه سان تزو، هدف از فریب دادن دشمن، صرفاً دروغگویی نیست، بلکه ایجاد خطای محاسباتی در ذهن فرماندهان حریف است تا نیروهای خود را در زمان و مکان اشتباه مستقر کنند. این کار باعث میشود تا بدون نیاز به نبردهای فرسایشی و خونین، بتوان ارتش دشمن را شکست داد.
آگاهی مردم و شناخت نسبت به فریبهای دشمن بسیار حیاتی است.
✍دکتر سعید عبدالملکی