eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.9هزار عکس
12.6هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما:🔻 مهلت سه‌روزه ترامپ را رسوا کرد درحالی‌که به گفته ترامپ امروز باید خط لوله‌های نفتی ایران منفجر می‌شد، نه‌تنها خط لوله‌ای منفجر نشد بلکه کارشناسان می‌گویند بیش از یک ماه ایران توان ذخیره‌سازی دارد. ادامه🔻🔻
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ سه روز پیش ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که خط لوله‌های ایران سه روز دیگر به دلیل پر شدن مخازن و نداشتن کشتی به دلیل محاصره، از درون منفجر خواهند شد؛ حالا این سه روز به پایان رسیده و هیچ خط لوله ایران منفجر نشده است. 🔻ادامه پست🔻
مسئولان وزارت نفت همان زمان هم گفته بودند که بخش زیادی از مخازن نفت روی خشکی و دریا خالی است و بیش از یک ماه دیگر ظرفیت نگهداری وجود دارد.رصد مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی ایران عملا غیرممکن است چراکه این مخازن زیر زمین تعبیه شده است؛ از طرفی استفاده ایران از نفتکش‌های بسیار غول‌پیکر به عنوان مخازن شناور با ظرفیت ۱۲۰ میلیون بشکه، به شبکه توزیع ایران انعطاف‌پذیری بالایی داده است.ساعاتی پس از این اظهارات ترامپ، ستون‌نویس بلومبرگ، خاویر بلاس، در صفحه شخصی‌اس نوشت: «نمی‌دانم ترامپ در مورد چه چیزی صحبت می‌کند.» وی با انتشار تصویر ماهواره‌ای نفتکشی که در حال بارگیری نفت در جزیره خارک بود، به ترامپ هشدار داد: «مراقب صحبت‌هایی که در مورد پر شدن ذخایر خشکی و شناور تهران در عرض چند روز می‌کنید، باشید.» شرکت‌های رهیابی محموله‌های نفتی در این مدت، بارها آمار بارگیری نفتکش‌های ایران را منتشر کرده‌اند و عنوان می‌کنند که ایران حداقل به مدت یک ماه توانایی ذخیره‌سازی نفت را دارد.داده‌های ناوبری کشتی‌ها ساعاتی پیش نشان داد که یک ابرنفتکش ۲۹ ساله ایرانی پس از سال‌ها دوری از رادار، در جزیره خارک ظاهر شده است؛ تانکر ترکزر هم از بیدار شدن یک غول دریایی دیگر شرکت ملی نفتکش ایران با ۳۰ سال سن خبر داد که سومین نفتکش از این دست در مدت اخیر است و نشان می‌دهد دست ایران برای ذخیره‌سازی نفتش بسیار باز است. یک ساعت پیش، تانکرترکرز اعلام کرد، بسته به نرخ بارگیری، ایران می‌تواند ۴ تا ۶ هفته دیگر (یک ماه و نیم دیگر) بارگیری نفتکش‌ها را مدیریت کند و این زمان مشروط بر این است که نفتکش‌های خالی دیگری وارد خلیج فارس نشوند. بعلاوه، ایران فضای خالی ذخیره‌سازی در خشکی هم دارد. خبرگزاری رویترز، ۴ روز پس از آغاز محاصره دریایی آمریکا طی گزارشی نوشته بود، ایران پیش از اینکه به کاهش تولید مجبور شود، می‌تواند تا دو ماه مقاومت کند. شرکت مشاور انرژی FGE NextantECA هم تخمین زده بود، ایران در مجموع ۱۲۲ میلیون بشکه ظرفیت ذخیره‌سازی دارد که حدود ۹۰ میلیون بشکه ظرفیت آن در خشکی در دسترس است.این شرکت در یادداشتی نوشت: «ایران می‌تواند تولید فعلی حدود ۳.۵ میلیون بشکه در روز را تقریبا دو ماه بدون صادرات حفظ کند و با یک کاهش ملایم ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در روز، این مدت می‌تواند تا حدود سه ماه افزایش یابد.» جدا از توان ذخیره‌سازی ایران، داده‌های ماهواره‌ای بارها نشان داده است که ایران توان شکستن محاصره را دارد و تا این زمان آمار تاییده شده شرکت‌های رهیابی محموله‌های نفتی از خروج ۱۵ میلیون بشکه نفت ایران از محاصره آمریکا خبر داده است. از طرفی، شرکت تحقیقاتی و تحلیلی در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز، اچ‌اف‌ار، نوشته است، اگر محاسبه بر این است که پیش از آنکه اقتصاد جهانی درد را احساس کند، فشار اقتصادی را به ایران وارد کنیم، شانس به نفع ما نیست.به نوشته این شرکت تحقیقاتی، ایران سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ را با صادرات نفت خام بسیار پایین و با قیمت‌های به مراتب کمتر نفت پشت سر گذاشت و هرگز تسلیم نشد. چرا فکر می‌کنید، این بار متفاوت است؟ 🆔️@J.RAZMAA @رصدتحولات_جنگ_ترکیبی_شناختی_ضدصهیونیزم_جبهه_انقلابیون_کمیته_عالی_ فجازی @ج_رزما  کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa @ابرگروه_ویژه_شماره۲ج_رزما 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e
🔻 نیکولاس لیزاک: تصمیم در مورد ‌ایران قطعی شده است. جنگ از سر گرفته خواهد شد آخر هفته‌ای انفجاری در پیش است ✍️ بسم الله قاصم الجبارین ما مرد جنگیم و از خون رهبرمون نمی‌گذریم... 🌐صفرمرزی
جان فدائیان رهبر معظم انقلاب اسلامی امام سيد مجتبی خامنه‌ای @ج_رزما_خراسان_شمالی ✍محمد کاظمی
📸تصویر مقایسه‌ای CNN از «قطره‌چکانی» شدن عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز 🔸در حالی که قبل از جنگ، ماهانه حدود ۳۰۰۰ کشتی از تنگه هرمز عبور می‌کردند، تعداد کشتی‌هایی که ماه گذشته (مارس) از این تنگه عبور کردند، فقط ۱۵۴ مورد بوده است که بیشتر آنها نیز مربوط با ایران بوده‌اند. 🔴فرمانده نیروی دریایی ارتش در سیما: 1️⃣به زودی زود، حتما سلاحی را از ما خواهند دید که خیلی از آن وحشت دارند و بیخ گوش‌شان است؛ امیدوارم سکته نکنند. 2️⃣تنگه هرمز را از دریای عرب بسته‌ایم و اگر جلوتر بیایند، سریع اقدام علمیاتی می‌کنیم. 📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما:🔻 🆔️@J.RAZMAA      @رصد_تحولات_میدانی_جنگ_ضدتروریزم_استکبارصهیونی_محور_مقاومت_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما کانال تحلیلی/راهبردی شماره ۱ ج.رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa @ابرگروه_ویژه_شماره۲ج_رزما 🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 پایگاه_شماره۳_تقنینی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e کانال شماره ۴ رزما در سکوی بله🔻 ble.ir/join/NWJjNzczNT 🔻کانال شماره ۵ رزما در روبیکا https://rubika.ir/jrazmaa لینک وبسایت رسمی ج.رزما : 🔻 https://jrmee.ir/
هدایت شده از بیداری ملت
جمع بندی دو پلاکارد: خطاب به کودتاگران اقتصادی ما با دلار یک میلیون تومانی هم از خیابان دست نمی‌کشیم اما بعد از جنگ نوبت تسویه حساب با گران‌سازهاست چون کار دست مردم است 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
📣ستاد رسانه جنگ@ج_رزما:🔻 🗞 چرا حاج قاسم هنوز کابوس ترامپ است؟ 🔍 جنگ جاری، درستی تحلیل سردار سلیمانی و استحکام تدبیر و فرماندهی رهبر شهید را اثبات کرد 🔻ادامه مبحث🔻
🗞 چرا حاج قاسم هنوز کابوس ترامپ است؟ 🔍 جنگ جاری، درستی تحلیل سپهدار شهید سلیمانی و استحکام تدبیر فرماندهی کل قوای شهید امت اسلام را اثبات کرد 💢 آن‌طور هفت سال قبل! فرماندۀ بلندآوازۀ ما سپهدار شهید سلیمانی، برای مخاطبانش که ما باشیم، آرام، منطقی و شمرده سخن از جنگ احتمالی آینده با آمریکا گفت: «این چیزی که من گفتم که حتماً روزی نیست که ما به شما فکر نکنیم بلوف نبود. حتماً فکر می‌کنیم. مگر می‌توانیم به دشمن فکر نکنیم؟» 👈حاج قاسم سلیمانی در اشاره به رئوس راهبردهای ایران در جنگ احتمالی آینده با آمریکا؛ با اطمینان فهرست کرده بود. کلیدواژه‌هایی که ۷ سال باید زمان بگذرد تا درستی آنها در میدان عمل اثبات شود: 📌تنگۀ هرمز، ۱۷۰۰ کیلومتر ساحل در دریای عمان و خلیج فارس، نحوۀ جنگیدن در دریای عمان، خلیج فارس و دریای مدیترانه، و تأکید بر اینکه ممانعت از صادرات نفت ایران برابر است با ممانعت از صادرات نفت کل منطقه. 🔹 ۷ سال از آن روزها گذشته؛ نه تنها قاسم سلیمانی، بلکه فرماندۀ سابق کل قوا شهید سیدعلی خامنه‌ای و تعداد دیگری از فرماندهان و نظامیان ارشد ایرانی هم دیگر در میان ملت ایران نیستند و به شهادت رسیده‌اند. 🔷️نکته اما آنجاست که فقدان این شخصیت‌های بزرگ تأثیر فاحشی در جنگ ایجاد نکرده است. دست ایران هم در ساحت راهبرد و هم در ساحت میدان و عملیات از دست دشمن برتر است. واقعیتی که بیش از هر چیز اثبات همان سخنان ۷ سال قبل حاج قاسم سلیمانی است؛ اینکه مگر می‌شود ایران به نحوۀ جنگیدن با این دشمن فکر نکرده باشد. 🔹 مجموعۀ ساختار نظامی و دفاعی کشور از مدت‌ها قبل خودش را برای چنین روزی آماده کرده بود. ساختاری که می‌دانست باید با راهبردی نامتقارن اما کشنده و دردآور به جنگ بزرگ‌ترین ارتش دنیا برود. ترکیب جسارت، جرأت، تدبیر، فکر و ایمان به خدا معجزه‌ای کرد که نه تنها اهداف اعلامی دشمن آمریکایی و صهیونی محقق نشد، بلکه حالا گره و معضل اصلی جنگ برای طرف آمریکایی موضوعی است که ایران با ارادۀ خود بر جنگ تحمیل کرده است: و آن انسداد تنگۀ هرمز است. 👈 واقعیتی که با هر بار مرور آن، جملات و عبارات حاج قاسم سلیمانی در ذهن مخاطب تداعی می‌شود: مگر می‌شود ما به دشمن‌مان فکر نکنیم! واقعیت جاری این روزها چه در جبهۀ نبرد با آمریکا و چه در جبهۀ نبرد با اسرائیل و دشمن صهیونی، معجزۀ ساختار را نشان می‌دهد. ساختاری که هرچند از مجموع انسان‌های مؤمن و بااراده و تدابیر درست شکل گرفته، اما در نهایت حیات و بقایش متکی به فرد نیست. ساختاری هوشمند که مبتنی بر راهبردهای از پیش طراحی‌شده، در هر لحظه از نبرد و هر درجۀ از تنش تکلیف خود و میدان را می‌داند. 🔹 ساختاری که حتی شهادت فرماندۀ کل قوا هم در آن اختلال ایجاد نکرده و باعث فروپاشی‌اش نمی‌شود. ایت الله العظمی شهید سیدعلی خامنه‌ای در ساحت دفاعی، ساختاری را ایجاد کرده بود که حتی قائم به شخص خودشان هم نبود و نیست. شناخت و اطلاعات دقیق از نقاط ضعف دشمن، بهره‌گیری درست از مواهب جغرافیایی، اعتماد به ذهن و فکر نیروی متخصص داخلی، در کنار ایمان به خدا و پشتوانۀ عظیم مردمی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تبدیل به حصن محکم ایران یکپارچۀ عزیز کرده است. ولا حول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم. 🔹 واقعیت چنان روشن و واضح است که حالا دشمن هم آرام‌آرام در حال اعتراف به آن است. همان دشمنانی که در جنگ ۱۲روزه از شبیخون چند روز اول دشمن صهیونی به ذوق آمده و اقدامات تروریستی کف خیابان در وقایع دی‌ماه چنان امر را بر آنها مشتبه کرده بود که سخن از اتمام جمهوری اسلامی می‌زدند، حال بعد از حدود ۲ ماه نبرد ایرانیان با اراده و محکم با دشمن آمریکایی و صهیونی لب به اعتراف گشوده‌اند که ایرانیان آمریکا را تحقیر کردند. 🔹 منطق مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همان منطق سپهدار شهید قاسم سلیمانی در اردیبهشت ۱۳۹۸ است: 💢 مگر می‌شود ایرانیان به دشمن خود فکر نکنند و به او نیندیشند؛ که اگر این‌گونه نبود، خاک و منافع ایران در طول ۴ دهۀ گذشته بارها به توبره کشیده می‌شد. 🆔️@J.RAZMAA @تبیین_امور_بصیرت_افزایی_شناختی_اعتقادی_جبهه_انقلابیون_درجنگ_ترکیبی_ضدصهیونیزم_بین_الملل_کمیته_عالی_فجازی @ج_رزما @کانال_تحلیلی_راهبردی_شماره۱@ج_رزما🔻 https://eitaa.com/jrazmaa @ابرگروه۲ویزه_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/551879943Ccad419b754 @پایگاه_شماره۳_تقنینی_ج_رزما🔻 https://eitaa.com/joinchat/2066351486C65db81924e کانال شماره ۴ رزما در سکوی بله 🔻 ble.ir/join/NWJjNzczNT
🔴 استراتژی «هو شی مین» ایران علیه آمریکا ✏️مایکل هیرش ( Michael Hirsh) در فارن پالیسی در تحلیلی نوشت: ایران در حال حاضر تا حدی «کنترل بازی» را در دست گرفته و با بهره‌گیری از الگوهای تاریخی، به‌ویژه تجربه جنگ ویتنام، فشار مؤثری بر ایالات متحده وارد می‌کند. ✏️ آنچه امروز در حال شکل‌گیری است، از نظر «ماهیت فشار» شباهت‌هایی به تجربه ویتنام دارد. به‌طور مشخص، راهبردی که تهران دنبال می‌کند، یادآور شیوه‌ای است که "هو شی‌مین"، رهبر ویتنام شمالی، با پافشاری و استمرار در برابر آمریکا به کار گرفت و در نهایت به موفقیت رسید. ✏️راهبرد هو شی‌مین بر پایه جنگ فرسایشی (Attrition) و «طولانی‌کردن زمان درگیری» بنا شده بود. در این رویکرد، هدف نه شکست سریع و مستقیم ارتش ایالات متحده، بلکه تضعیف اراده سیاسی واشنگتن بود. نیروهای ویتنام شمالی و به‌ویژه ویت‌کنگ با استفاده از جنگ چریکی، کمین، تحرک بالا و شناخت دقیق از جغرافیا، هزینه‌های انسانی و مالی جنگ را به‌تدریج افزایش دادند. ✏️در مقابل، آمریکا با وجود برتری نظامی، درگیر جنگی شد که پایان مشخص و پیروزی قاطعی برای آن قابل تعریف نبود. ✏️این مدل جنگی از طریق ترکیب فشار نظامی محدود اما مستمر، جنگ روانی و بهره‌گیری از افکار عمومی داخلی آمریکا، در نهایت به جایی رسید که دولت لیندون بی. جانسون با بن‌بست راهبردی روبه‌رو شد و مسیر خروج تدریجی آمریکا از جنگ هموار گردید.