eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 در مورد مذاکرات دقت کردید که واقعا چقدر همه چیز هماهنگه البته با دونالد جی ترامپ! 👈نقض واضح شروط رهبری 👈 🇮🇷 @DadSetanKojayi با ما در همراه باشید👇 https://eitaa.com/DadSetanKojayi
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 راه حل عجیب عراقچی: تنها راه تعیین تکلیف مواد غنی شده‌، رقیق‌سازی در داخل کشور است! ✍ آنچه باید در داخل کشور رقیق سازی شود اورانیوم نیست، غلظت غربگرایان در مسئولیتهای مهم داخل کشور باید به سرعت و بدون معطلی رقیق سازی شود... 🇮🇷 @DadSetanKojayi با ما در همراه باشید👇 https://eitaa.com/DadSetanKojayi
🔴 با اهرم تنگه هرمز ترامپ را خفه کنیم قبل از اینکه با نقض مکرر آتش بس و تله مذاکرات دستهایمان را ببندد... 🇮🇷 🇮🇷 @DadSetanKojayi با ما در همراه باشید👇 https://eitaa.com/DadSetanKojayi
دکتر فؤاد ایزدی با اشاره به پیش‌نویس تفاهمنامه اسلام‌آباد در ایکس نوشت: جزئیات پیش‌نویس تفاهمنامه ۱۴ ماده‌ای ایران و آمریکا یعنی ۱- بازشدن تنگه‌هرمز در قدم اول. یعنی حل مشکلات اقتصادی و سیاسی ترامپ. کشورها معمولا مهم‌ترین اهرم قدرت خود را در قدم اول به طرف مقابل تقدیم نمی‌کنند. ۲- بعد از باز شدن تنگه هرمز و کاهش قیمت نفت: ذخایر نفتی آمریکا دوباره پر می‌شود. و در فرصت ایجاد شده سامانه‌های نظامی آمریکا و اسرائیل ترمیم و بازسازی می‌شوند. ۳- این یعنی تکرار چرخه حمله، آتش­‌بس، مذاکره، حمله. دشمنی افرادی که رهبر معظم انقلاب اسلامی را شهید کردند علیه ایران کم نشده. پیدا کردن بهانه برای خروج از تفاهمنامه برای ترامپ کار مشکلی نیست. ترامپ نباید بتواند ادعا کند که هزینه حمله نظامی دوم به ایران قابل تحمل بوده. آمریکا و اسرائیل با استفاده از این فرصت تنفسی، خود را برای حملات بعدی آماده خواهند کرد. طراحی برای کودتای دوم نیز در دستور کار است. ۴- تحریم‌های اصلی علیه ایران تحریم‌های کنگره‌ است، نه تحریم‌های قوه مجریه. به این ترتیب ترامپ با عنوان اینکه نمی‌تواند کنگره‌ را مجبور به برداشتن تحریم‌ها کند دبه خواهد کرد. ۵- از سال ۲۰۱۵ هر توافقی با ایران ذیل قانون اینارا نیاز به رأی مثبت کنگره دارد. با توجه به نفوذ لابی اسرائیل، کنگره‌ به برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران رأی مثبت نخواهد داد. نفوذ نتانیاهو در بین نماینده‌های دمکرات و جمهوری‌خواه بیشتر از ترامپ است. راه‌حل: ۱- لطفا این تفاهمنامه را امضا نکنید. ۲- لطفا لیستی از تأسیسات آب‌شیرین‌کن و تأسیسات نفتی هدف ایران در منطقه منتشر کنید. در صورت حمله مجدد به ایران، این تأسیسات باید به گونه‌ای تخریب شوند که بازسازی آنها حداقل دو سال زمان ببرد. تخریب محدود بازدارندگی لازم را ایجاد نمی‌کند. ترامپ به تخریب محدود این تأسیسات به عنوان پروژه بازسازی برای شرکت‌های آمریکایی نگاه می‌کند. اما تخریب گسترده قیمت‌های جهانی نفت و گاز را برای حداقل دو سال بالا نگه می‌دارد و بازدارندگی لازم را ایجاد می‌کند. مسیرهای جایگزین تنگه هرمز باید در اولویت اهداف ایران باشد. 
هدایت شده از املاک کشوری دلتا
3.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الله اکبر از عظمت این بزرگمرد جزئیاتی از سفر رهبر شهید به لیبی: قذافی گفته بود برای استقبال نمی‌آیم!ببینید رهبر عظیم الشان ما چه رفتاری برای حفظ کرامت ایران زمین کردند. مردی که همیشه دنبال عزت ایران بود هزار حیف که از دستش دادیم
من اگر کاره‌ای بودم میدونید چکار میکردم؟ میگفتم هر چی شما میگی درست برید هر توافقی خواستید امضا کنید اما: اگر همه تحریمها رفع نشد اگر اموال بلوکه شده آزاد نشد اگر حق ایران بر تنگه رسما اعلام نشد اگر سربازان امریکایی از منطقه خارج نشدن اگر غرامت نگرفتید اگر مجدد به ما حمله شد اگر به تعهدات عمل کردید و مجدد آمریکا زیر تعهدات خودش زد اموالتون رو مصادره میکنم و همتون هم میرید حبس ابد🙂 باور کنید همینهایی که مدعی این توافق هستن، خیلی نرم عقب میکشن و میگن نه مطمئن نیستیم. در مورد برجام و FATF هم همینو میگفتن آخرش چی شد؟ وقتی کسی برای تصمیمات غلط خودش هزینه ای پرداخت نمیکنه و از کیسه این ملت خرج میکنه و هیچ وقت پاسخگو نخواهد بود قطعا براش اهمیتی پیدا نمیکنه بشه یا نشه. مگر سکه ها رو برای برجام پس دادن؟ مگر مدال افتخار رو پس دادن؟ چی شد آخرش؟ گفتن فرانچسکو کرد حالا فرانچسکو کیه کسی نمیدونه. آخرش گفتن ببخشید ندیدم و نخونده امضا کردم و الان هم شخص ظریف استاد دانشگاه هست و پشت همه این اتفاقات حضور داره. هر وقت گفتیم‌محاکمه ظریف و روحانی چی شد؟ گفتن هیسسسس وفاق به هم‌میخوره. معاهده پاریس رو اجرا کردن و پدر تولید رو دراوردن چی شد؟ کرسنت و خسارتش به کجا رسید؟ و بسیاری خسارت دیگه... البته مزاح کردم اگر کاره ای بودم با نظام همراهی میکردم با نفوذم مردم رو تشویق میکردم به مقاومت بیشتر و مانع مذاکره با شیطان بزرگ‌میشدم و جا مینداختم که مردم فایده نداره. قبلا کردیم، نشد نکنید نمیشه. فایده نداره ناشناس
ترامپ: من اظهارات عراقچی در مورد توافق را بسیار مثبت ارزیابی کردم. ایران به طور خصوصی به خاطر ارائه اطلاعات نادرست در مورد توافق عذرخواهی کرد.
آلوهن میزراهی ۱. آمریکایی ها این توافق را امضا نخواهند کرد. ۲. اگر هم امضا کنند برای وقت‌کشی و آماده‌سازی برای خرابکاری و جنگ، به آن پایبند نخواهند ماند. ۳. ایران هرگز پول‌های دزدیده‌شده‌اش را پس نخواهد گرفت. ۴.خشونت تنها راه رهایی از سلطه استعمارگران است.
رویترز : *امارات قرار است مجموعاً ۱۰ میلیارد دلار از پولای ایران رو آزاد کنه که بالای ۳ میلیارد دلار اون قبلاً تحویل داده شده مقدار پولی که قراره امارات آزاد کنه،۲۰ میلیارد دلار است*
*روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر رسانه‌های اسرائیلی از جمله رادیو ارتش اسراییل و هاارتص و گلوبس :* جنگ ایران در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شکست راهبردی در تاریخ اسرائیل است، و این در حالی است که فکر می‌کردیم بدتر از ۷ اکتبر دیگر وجود نخواهد داشت. من حتی درباره هزینه‌هایی که تا الان داده‌ایم صحبت نمی‌کنم. ماه‌ها زندگی در پناهگاه‌ها، ساختمان‌های ویران‌شده، گردشگریِ نابودشده در فصل اوج، و نفرت از اسرائیل در سراسر جهان. بلکه درباره آینده حرف می‌زنم. ایران با نوعی غرور و تکبر افراطی، با هزاران موشک که در توافق‌ها از آن‌ها نامی برده نشده و با میل به انتقام و با یک «معادله جدید» که خودش ایجاد کرده و دست‌ها را در هر موضوعی مربوط به حزب‌الله بسته است. آینده سیاه‌تر از سیاه به نظر می‌رسد با شانس صفر که در سال‌های آینده آمریکا ماجراجویی غیرضروری‌اش را اینجا تکرار کند
نویسنده و تحلیلگر ژئوپلیتیک پرتغالی : *این جنگ با ویتنام، افغانستان یا عراق فرق دارد. آن‌ها برای آمریکا شکست‌ سیاسی بودند، نه شکست‌ نظامی. اما ایران یک شکست نظامی است*
اینجاست عزیزان که نباید دستاورد نظامی رو یه وقت با اشتباهات دیپلماتیک از دست بدیم مثلا فرض کنید تو مذاکره عوارض تنگه هرمز منتفی شود این عملا امریکا توانسته ورق شکست نظامی خودش را برگرداند این هست که مردم به درستی روی مذاکرات حساس و نگران ان هستند